Ogłoszenie z dnia 2022-01-04
Powiązane ogłoszenia:
- 2021/BZP 00284309/01 - Ogłoszenie z dnia 2021-11-25
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu gminy i spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek w kwocie do 1 584 000,00 zł
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA MIELNIK
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 050659450
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Piaskowa 38
1.5.2.) Miejscowość: Mielnik
1.5.3.) Kod pocztowy: 17-307
1.5.4.) Województwo: podlaskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL842 - Łomżyński
1.5.7.) Numer telefonu: 856577003
1.5.8.) Numer faksu: 856577121
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gmina@mielnik.com.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.mielnik.com.pl/
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://bip-ugmielnik.wrotapodlasia.pl/informacje/przetargi/1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu gminy i spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek w kwocie do 1 584 000,00 zł2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ef50bb15-4dd9-11ec-8c2d-66c2f1230e9c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00001884
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-01-04
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00003990/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.3 Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu gminy i spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek w kwocie do 1 584 000,00 zł
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00284309/01
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: IR.271.2.11.2021
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Nazwa postępowania nadana przez Zamawiającego: Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu gminy i spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek w kwocie do 1 584 000,00 zł (słownie: jeden milion pięćset osiemdziesiąt cztery tysiące złotych 00/100).
2. Numer postępowania: IR.271.2.11.2021
3. Opis przedmiotu zamówienia:
3.1. oprocentowanie kredytu: WIBOR 1-miesięczny na dzień 21.10.2021 r. 0,59 % plus stała marża banku przy następujących założeniach:
3.1.1. uruchomienie kredytu w okresie od 20 grudnia do 30 grudnia 2021 roku;
3.1.2. okres karencji w spłacie kapitału do 31 grudnia 2022 roku;
3.1.3. spłata części kapitałowej w latach 2022 – 2030 odpowiednio:
3.1.3.1. w latach 2022 r. - 2029 r. – jedna rata roczna 50 000,00 zł płatna do 31 grudnia każdego roku,
3.1.3.2. w roku 2030 – dwie raty półroczne: jedna rata w wysokości 700 000,00 zł płatna
do 30 czerwca i druga rata w wysokości 484 000,00 zł płatna do 31 grudnia 2030 r.
3.1.4. spłata odsetek w okresach miesięcznych, płatnych w ostatnim dniu miesiąca;
3.1.5. Zamawiający ma prawo do wcześniejszej spłaty kredytu w całości lub części aktualnego zadłużenia przed terminem ustalonym w umowie bez ponoszenia dodatkowych kosztów z tego tytułu;
3.1.6. zabezpieczeniem kredytu będzie weksel in blanco (kontrasygnowany przez Skarbnika Gminy Mielnik); Koszty związane z ustanowieniem tego zabezpieczenia ponosi Zamawiający;
3.1.7. Zamawiający nie złoży oświadczenia o poddaniu się egzekucji w trybie art.777 § 1 punkt 5 k.p.c.
3.1.8. Na rachunkach Zamawiającego w bankach nie ciążą zajęcia egzekucyjne.
3.1.9. Zamawiający nie posiada zaległych zobowiązań wobec banków, ZUS ani US.
3.1.10. Zamawiający nie udzielił poręczeń i gwarancji innym podmiotom.
3.1.11. W Gminie nie był prowadzony program postepowania naprawczego w rozumieniu ustawy z dnia 27.08.2009 r o finansach publicznych.
3.1.12. Zamawiający zastrzega sobie prawo do:
3.1.13. wykorzystania kredytu w kwocie niższej niż kwota 1 584 000,00 zł bez ponoszenia z tego tytułu dodatkowych kosztów (opłat, prowizji itp.). W sytuacji takiej spłata faktycznie wykorzystanej kwoty kredytu dokonana zostanie w równych ratach w w/w terminach;
3.1.14. wcześniejszej spłaty kredytu bez ponoszenia dodatkowych opłat z tytułu skrócenia okresu kredytowania. Odsetki naliczane będą wówczas tylko za okres i od kwoty faktycznego zadłużenia. 3.1.15. Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, określa obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia tj.: kontakt z Zamawiającym – przyjmowanie dyspozycji Zamawiającego odnośnie transz kredytu, wyliczanie należnych odsetek od kredytu, informowanie o bieżącym stanie kredytu, jeżeli wykonywanie tych czynności będzie w przypadku danego wykonawcy polegało na wykonywaniu pracy w rozumieniu przepisów kodeksu pracy.
Obowiązek ten dotyczy także podwykonawców – wykonawca zobowiązany jest zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące podwykonawców do zatrudnienia na umowę o pracę osób wykonujących wskazane czynności. Szczegółowe zasady dokumentowania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę oraz kontrolowanie tego obowiązku przez zamawiającego zawarto we wzorze umowy.
3.1.16. Zamawiający nie przewiduje prowizji od zaangażowania;
3.1.17. Zawarcie aneksu do umowy nastąpi bez opłat.
3.2. Informacje o Zamawiającym niezbędne do przygotowania oferty kredytowej oraz dokumenty potwierdzające zdolność kredytową Zamawiającego, dostępne na stronie internetowej, na której opublikowano ogłoszenie o zamówieniu wraz z SWZ:
https://bip-ugmielnik.wrotapodlasia.pl/informacje/przetargi/odroku2020/zamowienia-publiczne-od-roku-2020.html?p=2021 :
3.2.1. sprawozdanie Rb NDS za 3 poprzednie lata kalendarzowe
3.2.2. sprawozdanie Rb – Z za 3 poprzednie lata kalendarzowe
3.2.3. sprawozdanie Rb – 27S za 3 poprzednie lata kalendarzowe
3.2.4. sprawozdanie Rb – 28S za 3 poprzednie lata kalendarzowe
3.2.5. sprawozdanie Rb – N za 3 poprzednie lata kalendarzowe
3.2.6. sprawozdanie Rb – PDP za 3 poprzednie lata kalendarzowe
3.2.7. sprawozdania budżetowe za III kwartał 2021 (NDS, Z, 27S, 28S, N)
3.2.8. UCHWAŁA Nr RIO.II-00313 - 48/2021 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku z dnia 9 listopada 2021 r. w sprawie wyrażenia opinii o możliwości spłaty przez Gminę Mielnik kredytu długoterminowego w wysokości 1.584.000,00 zł
z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu i spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań.
3.2.9. Informacja dot. aktualnych zobowiązań długoterminowych Gminy Mielnik.
3.2.10. Planowany harmonogram spłat kredytu.
3.2.10.1. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany harmonogramu spłaty kredytu, bez ponoszenia dodatkowych opłat z tym związanych, gdy w okresie obowiązywania umowy kredytowej, zaistnieje zagrożenie przekroczenia relacji o której mowa w art. 243 ustawy z dnia 27 sierpnia o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2021 r. z późn. zm.). Wtedy Zamawiający może zwrócić się do Wykonawcy z wnioskiem o zmianę harmonogramu, który wymaga akceptacji obydwu stron umowy.
oraz dokumenty dostępne na stronie BIP Urzędu Gminy Mielnik:
3.2.11. Zaświadczenie Gminnej Komisji Wyborczej o wyborze Wójta https://bip-ugmielnik.wrotapodlasia.pl/wojt_gminy/
3.2.12. Uchwała w sprawie powołania Skarbnika Gminy https://bip-ugmielnik.wrotapodlasia.pl/rada_gminy/uchwaly_rg/d71cee6f071c764/xii_76_16.html
3.2.13. Numer identyfikacji podatkowej oraz treść Zaświadczenia o numerze identyfikacyjnym REGON https://bip-ugmielnik.wrotapodlasia.pl/4899db4e9a3/
3.2.14. Uchwała Nr XX/145/20 Rady Gminy Mielnik z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Mielnik na lata 2021 – 2031 oraz zmiany do uchwały dostępne na stronie: https://bip-ugmielnik.wrotapodlasia.pl/4899db4e9a3/budzet/wieloletnia-prognoza-finansowa-na-lata-2021-2031-2021---2031.html
3.2.15. Uchwała Nr XX/144/20 Rady Gminy Mielnik z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Mielnik na rok 2021 oraz zmiany do uchwały dostępne na stronie: https://bip-ugmielnik.wrotapodlasia.pl/4899db4e9a3/budzet/budzet-na-rok-2021.html
3.2.16. Uchwała Nr RIO.II-00321-95/2021 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku z dnia 14 kwietnia 2021 r. w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym przez Wójta Gminy Mielnik sprawozdaniu z wykonania budżetu za 2020 rok dostępna na stronie: https://bip-ugmielnik.wrotapodlasia.pl/4899db4e9a3/budzet/budzet-na-rok-2020.html
3.2.17. Zarządzenie Nr 247/21 Wójta Gminy Mielnik z dnia 22 października 2021 r. w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego na spłatę zaciągniętych wcześniej kredytów i pożyczek oraz sfinansowanie planowanego deficytu, dostępna na stronie:
https://bip-ugmielnik.wrotapodlasia.pl/wojt_gminy/zarz_wojta/zarz_wojta_2020/zarzadzenie-nr-24721-wojta-gminy-mielnik-z-dnia-2021-10-22.html
4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 143469,45 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 199112,63 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 143469,45 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: BANK SPÓŁDZIELCZY W HAJNÓWCE
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5430200715
7.3.3) Ulica: UL. PIŁSUDSKIEGO 12
7.3.4) Miejscowość: Hajnówka
7.3.5) Kod pocztowy: 17-200
7.3.6.) Województwo: podlaskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2021-12-21
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 143469,45 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
do 2030-12-31PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 2.500.000,00 zł przeznaczonego na finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Pszczew"
- Długoterminowy kredyt bankowy z przeznaczeniem na pokrycie planowanego deficytu budżetu
- Udzielenie kredytu długoterminowego z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu oraz na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań
- Udzielenie długoterminowego kredytu w wysokości 3 800 000,00 zł na sfinansowanie planowanego deficytu oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytów
- "Udzielenie kredytu na pokrycie planowanego deficytu budżetu Gminy Pałecznica w 2024 roku oraz spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów"
- Udzielenie gminie-miasto Grudziądz zobowiązania krótkoterm. w formie kredytu bądź pożyczki do wys. 60 milionów zł na zasadach odnawialnej linii kredytowej, na pokrycie przejściowego deficytu budżetu
więcej: (3) Usługi udzielania kredytu »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.