Ogłoszenie z dnia 2025-01-09
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Utrzymanie czystości w budynku Teatru Małego położonego w Tychach przy ul. Hlonda 1 oraz przyległych do niego terenów zewnętrznych
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: MIEJSKI ZARZĄD BUDYNKÓW MIESZKALNYCH ZAKŁAD BUDŻETOWY
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 271176358
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Filaretów 31
1.5.2.) Miejscowość: Tychy
1.5.3.) Kod pocztowy: 43-100
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22C - Tyski
1.5.7.) Numer telefonu: (32) 227-40-91
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@mzbm.tychy.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://mzbm.tychy.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samorządowy zakład budżetowy
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Gospodarowanie mieniem komunalnym
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Utrzymanie czystości w budynku Teatru Małego położonego w Tychach przy ul. Hlonda 1 oraz przyległych do niego terenów zewnętrznych
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-03714327-e129-4ba9-b9c6-5dddfe7b2500
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00019898
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-01-09
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-03714327-e129-4ba9-b9c6-5dddfe7b25003.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Wykonawca składa ofertę za pomocą Platformy e-Zamówienia: https://ezamowienia.gov.pl.
W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert (sposób składania ofert opisano w Dziale XI SWZ), odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”).
Informacje o wymaganiach technicznych i organizacyjnych sporządzania, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej zostały określone w Dziale VIII SWZ.
Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”).
Ofertę, a także oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp, składa się pod rygorem nieważności, zgodnie z wyborem Wykonawcy w formie elektronicznej (oznacza to postać elektroniczną opatrzoną kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): RODO (obowiązek informacyjny) został określony w Dziale XXII SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: DIZ-340/001/01/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi w zakresie utrzymania czystości w budynku Teatru Małego położonego w Tychach przy ul. Hlonda 1 oraz przyległych do niego terenów zewnętrznych. Budynkiem administruje Miejski Zarząd Budynków Mieszkalnych.
2. Usługi będące przedmiotem zamówienia obejmują:
2.1. Zamówienie podstawowe (gwarantowane),
2.2. Zamówienie objęte prawem opcji.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90910000-9 - Usługi sprzątania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
1. Zamawiający zastrzega możliwość zastosowania prawa opcji, polegającego na:1.1. świadczeniu usługi w zakresie utrzymania czystości terenów zewnętrznych przyległych do budynku Teatru Małego położonego w Tychach przy ul. Hlonda 1, w zakresie określonym w arkuszu „prawo opcji” zawartym w Formularzu oferty cenowej (załącznik nr 1.1 do SWZ). Z uprawnienia do zastosowania prawa opcji w przewidzianym terminie (tj. od dnia 01.01.2026 r.
do dnia 31.12.2026 r.), Zamawiający może skorzystać w każdym czasie na zasadach przewidzianych we wzorze umowy.
1.2. świadczeniu usług utrzymania czystości w budynku (o których mowa w lit. C Szczegółowego opisu wymagań Zamawiającego oraz warunki realizacji usług, stanowiącego załącznik nr 2 do SWZ, w zakresie określonym w arkuszu „prawo opcji” zawartym w Formularzu oferty cenowej (załączniki nr 1.1 do SWZ). Z uprawnienia do zastosowania prawa opcji w przewidzianym terminie (tj. od dnia 01.02.2025 r. do dnia 31.12.2026 r.), Zamawiający może skorzystać w każdym czasie na zasadach przewidzianych we wzorze umowy.
2. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zastosowania prawa opcji, tj. skorzystania z wykonania umowy w zakresie rozszerzonym objętym opcją, gdy Rada Miasta Tychy podejmie stosowną uchwałę o przeznaczeniu środków na ten cel.
3. W wyniku nieskorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji, o którym mowa w ust. 2, wynagrodzenie Wykonawcy określone w ust. 1 ulegnie zmniejszeniu odpowiednio
o wynagrodzenie za zakres rozszerzony objęty opcją. Z tego tytułu Wykonawcy nie będą przysługiwać żadne roszczenia.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-02-01 do 2026-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Ocena ofert na podstawie kryteriów opisanych w SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osoby wyznaczonej do nadzoru nad realizacją przedmiotu umowy
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Kara umowna za nienależyte wykonanie przedmiotu umowy
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego udział mogą brać Wykonawcy, którzy spełniają poniższe warunki udziału, tj. w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej, Zamawiający wymaga, aby Wykonawca w okresie ostatnich 3 lat liczonych wstecz od dnia w którym upływa termin składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie należycie wykonywał nieprzerwanie przez okres co najmniej 12 miesięcy lub w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonuje nieprzerwanie przez okres co najmniej 12 miesięcy, co najmniej jedną usługę obejmującą swym zakresem:a) sprzątanie pomieszczeń o powierzchni nie mniejszej niż 350 m2 w budynku użyteczności publicznej*
b) utrzymanie czystości na terenach utwardzonych (chodnikach, drogach, placach, dojściach, itp.) o powierzchni nie mniejszej niż 1 000 m2
c) pielęgnację trawników o powierzchni nie mniejszej niż 950 m2
1.1. UWAGA:
- Wykonawca może wykazać spełnienie warunku udziału w ramach jednej lub kilku umów.
- Zamawiający nie wymaga sumowania utrzymywanych/sprzątanych powierzchni wykazanych w referencjach.
* Budynek użyteczności publicznej - należy przez to rozumieć budynek przeznaczony na potrzeby administracji publicznej, wymiaru sprawiedliwości, kultury, kultu religijnego, oświaty, szkolnictwa wyższego, nauki, wychowania, opieki zdrowotnej, społecznej lub socjalnej, obsługi bankowej, handlu, gastronomi, usług pocztowych lub telekomunikacyjnych, turystyki, sportu, obsługi pasażerów w transporcie kolejowym, drogowym, lotniczym, morskim lub wodnym śródlądowym.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykaz usług, wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy. Wzór wykazu usług będzie przekazany przez Zamawiającego wraz z wezwaniem, o którym mowa powyżej w pkt. 3.
2. W przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Wraz z Formularzem ofertowym, o którym mowa w Dziale XII pkt 2 SWZ, należy złożyć:1. Wypełniony i podpisany formularz oferty cenowej - sporządzony według wzoru druku stanowiącego załącznik nr 1.1 do SWZ;
2. Wypełniony i podpisany formularz doświadczenia osoby do nadzoru nad realizacją przedmiotu umowy - sporządzony według wzoru druku stanowiącego załącznik nr 1.2 do SWZ;
3. Oświadczenie (oświadczenia) z art. 125 ust. 1 Pzp - załącznik nr 2 lub załącznik nr 2a
4. Zobowiązanie innego podmiotu (jeżeli dotyczy)
5. Pełnomocnictwo (jeżeli dotyczy)
6. Oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (jeżeli dotyczy) –załącznik nr 2b do SWZ
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia został określony we wzorze umowy, który stanowi załącznik do SWZ.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-01-17 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-01-17 10:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-02-14
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Termin realizacji zamówienia: od dnia 01.02.2025 r. do dnia 31.12.2026 r., w tym:1.1. Zamówienie podstawowe (gwarantowane), które obejmuje świadczenie usługi w zakresie utrzymania czystości terenów zewnętrznych przyległych do budynku Teatru Małego położonego w Tychach przy ul. Hlonda 1: od dnia 01.02.2025 r. do dnia 31.12.2025 r.*,
1.2. Zamówienie objęte prawem opcji, które obejmuje:
1.2.1. świadczenie usługi w zakresie utrzymania czystości terenów zewnętrznych przyległych do budynku Teatru Małego położonego w Tychach przy
ul. Hlonda 1: od dnia 01.01.2026 r. do dnia 31.12.2026 r.
1.2.2. świadczenie usług utrzymania czystości w budynku (o których mowa w lit. C Szczegółowego opisu wymagań Zamawiającego oraz warunki realizacji usług, stanowiącego załącznik nr 2 do SWZ: od dnia 01.02.2025 r. do dnia
31.12.2026 r.”
*UWAGA: Zamawiający zastrzega sobie możliwość przesunięcia terminu rozpoczęcia realizacji zamówienia (tj. daty 01.02.2025 r.) w przypadku przesunięcia terminu wyłonienia wykonawcy dla danej części zamówienia i zawarcia umowy o udzielenie zamówienia publicznego, zachowując jednak datę zakończenia realizacji zamówienia podstawowego lub opcji.
2. Zamawiający wykluczy z postępowania Wykonawcę w przypadkach, o których mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego. Względem Wykonawcy podlegającego wykluczeniu w tym zakresie, stosuje się art. 7 ust. 3 wspominanej ustawy.
INNE PRZETARGI Z TYCHÓW
- Utrzymanie czystości w budynku Teatru Małego położonego w Tychach przy ul. Hlonda 1 oraz przyległych do niego terenów zewnętrznych
- Realizacja zadań wynikających z programu kompleksowego wsparcia dla rodzin "Za życiem" na rzecz Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Tychach
- Świadczenie usługi transportu sanitarnego typu "T" dla Megrez Sp. z o.o.
- Przebudowa części budynku zakaźnego celem rozwoju opieki długoterminowej wraz z termomodernizacją całego budynku w Wojewódzkim Szpitalu Specjalistycznym MEGREZ Sp. z o.o. (nr spr.: 38/24/ZP/TPbN)
- Budowa małych instalacji fotowoltaicznych z magazynami energii wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną na potrzeby pompowni ścieków w Tychach
- Wymiana dwusekcyjnej rozdzielnicy elektrycznej SN oraz wymiana kabli SN pomiędzy rozdzielnicą SN a transformatorami 20/0,4kV 1600kVA wraz z pozostałymi pracami towarzyszącymi na Oczyszczalni Ścieków
więcej: przetargi w Tychach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Usługi sprzątania budynku Pszczyńskiego Centrum Kultury przy ul. Jagiełły 1, parkingu wraz z terenem zewnętrznym oraz sali tanecznej w budynku przy ul. Piastowskiej 1 wraz z terenem zewnętrznym
- Kompleksowa usługa utrzymania czystości w obiektach Kompleksu Sportowo-Rekreacyjnego Park AVIA oraz Obszaru Parkowego Avia Zielony LOF w 2025 roku (3)
- "Kompleksowe sprzątanie i utrzymanie czystości w siedzibie Biura Rzecznika Praw Pacjenta"
- Usługi sprzątania obiektu Centrum Doradztwa Rolniczego w Brwinowie Oddział w Radomiu w okresie 14 m-cy.
- Opróżnianie lokali wraz z utylizacją ruchomości z zasobu zarządzanego przez Bytomskie Mieszkania
- Utrzymanie czystości w budynku Teatru Małego położonego w Tychach przy ul. Hlonda 1 oraz przyległych do niego terenów zewnętrznych
więcej: Usługi sprzątania »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.