Og³oszenie z dnia 2025-01-10
Og³oszenie o zamówieniu
Us³ugi
„Administrowanie cmentarzami komunalnymi w gminie P³oty”
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: GMINA P£OTY
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 811684479
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: pl. Konstytucji 3 Maja 1
1.5.2.) Miejscowo¶æ: P³oty
1.5.3.) Kod pocztowy: 72-310
1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL428 - Szczeciñski
1.5.7.) Numer telefonu: 913033405
1.5.8.) Numer faksu: 913210745
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: um@ploty.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.bip.ploty.pl
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Administrowanie cmentarzami komunalnymi w gminie P³oty”
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-5797db66-34db-48a0-a344-d4445e19ae6c
2.5.) Numer og³oszenia: 2025/BZP 00024422
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2025-01-10
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2025/BZP 00004557/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.3.2 Administrowanie cmentarzami komunalnymi w Gminie P³oty
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-5797db66-34db-48a0-a344-d4445e19ae6c3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: Postêpowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja miêdzy zamawiaj±cym a
wykonawcami odbywa siê przy u¿yciu: Platformy e-Zamówienia, która jest dostêpna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl
Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezp³atne oraz poczty elektronicznej: inwestycje2@ploty.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1. postêpowanie prowadzone jest w
jêzyku polskim,
2. w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawcami(z zastrze¿eniem
sposobu przygotowania i z³o¿enia oferty) odbywa siê przy u¿yciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostêpna pod adresem
https://ezamowienia.gov.pl lub poczty elektronicznej,
3. korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezp³atne,
4. Postêpowanie mo¿na wyszukaæ równie¿ ze strony g³ównej Platformy e-Zamówienia (przycisk "Przegl±daj
postêpowania/konkursy"),
5. Identyfikator (ID) postêpowania na Platformie e-Zamówienia: ocds-148610-5797db66-34db-48a0-a344-d4445e19ae6c
6. Wykonawca zamierzaj±cy wzi±æ udzia³ w postêpowaniu musi posiadaæ konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-
Zamówienia. Szczegó³owe informacje na temat zak³adania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-
Zamówienia okre¶la Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostêpny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz
informacje zamieszczone w zak³adce „Centrum Pomocy”,
7. przegl±danie i pobieranie publicznej tre¶ci dokumentacji postêpowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia
ani logowania,
8. sposób sporz±dzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych bêd±cych kopi± elektroniczn± tre¶ci zapisanej
w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi byæ zgodny z wymaganiami okre¶lonymi w rozporz±dzeniu Prezesa Rady
Ministrów w sprawie wymagañ dla dokumentów elektronicznych, dokumenty elektroniczne, o których mowa w § 2 ust. 1
rozporz±dzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporz±dzania i przekazywania informacji oraz
wymagañ technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz ¶rodków komunikacji elektronicznej w postêpowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego lub konkursie, wskazane w rozdziale "Dokumenty lub o¶wiadczenia, sk³adane w toku postêpowania o
zamówienie publiczne" oraz "Opis sposobu przygotowania i sk³adania oferty" niniejszej specyfikacji, sporz±dza siê w postaci
elektronicznej, w formatach danych okre¶lonych w przepisach rozporz±dzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram
Interoperacyjno¶ci (KIR), z uwzglêdnieniem rodzaju przekazywanych danych i przekazuje siê jako za³±czniki.
9. Dodatkowe wymagania dotycz±ce korespondencji:
1) Przy przekazywaniu korespondencji przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej, wykonawca zapewnia gotowo¶æ odbioru i
odczytania co najmniej plików w formacie *.pdf.
2) W przypadku kompresji plików, zamawiaj±cy wskazuje format z rozszerzeniem .zip, lub .7Z, które widniej± w za³±czniku nr 2 do
Rozporz±dzenia KRI [5]. W¶ród formatów powszechnych a NIE wystêpuj±cych w rozporz±dzeniu wystêpuj±: .gif .bmp .numbers
.pages. .rar Dokumenty z³o¿one w takich plikach zostan± uznane za z³o¿one
nieskutecznie.
3) Zamawiaj±cy wskazuje formaty danych, w szczególno¶ci w¶ród wskazanych w Rozporz±dzeniu KRI [5], w jakich wykonawca
powinien z³o¿yæ ofertê oraz pozosta³e wymagane o¶wiadczenia i dokumenty: *.pdf, *.jpg (.jpeg), *.doc, *.docx, *.odt, *.ods, *.txt, lub
*.xls4 ze szczególnym wskazaniem na .pdf. Z³o¿enie przez wykonawcê oferty, o¶wiadczeñ i dokumentów w innym formacie, bêdzie
stanowiæ podstawê do odrzucenia oferty na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 6) ustawy Pzp.
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zgodnie z Za³±cznikiem nr 8 do SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zgodnie z Za³±cznikiem nr 8 do SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.2.2025.IM
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Us³ugi
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest administrowanie cmentarzem komunalnym w P³otach oraz cmentarzami komunalnymi w miejscowo¶ciach: Pniewo, Wicimice, Natolewice, Wytok, Mechowo, Gostyñ £obeski, D±bie celem prowadzenia kompleksowych us³ug cmentarnych w okresie od 01.02.2025r. do 31.01.2028r.”.
2. Szczegó³owy zakres przedmiotu zamówienia obejmuje (obowi±zki administratora):
1) Wyznaczanie miejsc pochówków poprzez racjonalna gospodarkê miejscami grzebalnymi pod poszczególne rodzaje grobów, zgodnie z zapisami Rozporz±dzenia Ministra Infrastruktury z dnia 07 marca 2008r. w sprawie wymagañ, jakie musza spe³niaæ cmentarze, groby i inne miejsca pochówku zw³ok i szcz±tków (Dz. U z 2008r., Nr 48, poz. 284),
2) Nadzór nad korzystaniem z cmentarzy, w tym nad pochówkami, ekshumacjami, zak³adaniem grobów, grobowców, ustawianiem nagrobków itp.,
3) Weryfikacja i przestrzeganie wnoszenia op³at za korzystanie z cmentarzy komunalnych,
4) Prowadzenie dokumentacji poprzez systematyczne dokonywanie wpisów podstawowych i uzupe³niaj±cych elektronicznie oraz w ksiêgach osób pochowanych na danym cmentarzu,
5) Konserwacjê istniej±cej sieci urz±dzeñ wodoci±gowych, tj. bie¿±ce naprawy zaworów czerpalnych oraz demonta¿ zaworów z chwil± wyst±pienia przymrozków,
6) Utrzymanie w nale¿ytym stanie obiektów, urz±dzeñ, instalacji i ogrodzenia w tym wykonywanie drobnych napraw bie¿±cych.
7) Utrzymanie czysto¶ci i porz±dku na cmentarzach oraz w ich najbli¿szym otoczeniu (chodniki i trawniki przyleg³e)
8) Utrzymywanie zieleni poprzez:
a) zabiegi przycinania ¿ywop³otów,
b) koszenie trawy,
c) odchwaszczanie rêczne lub ¶rodkami chwastobójczymi alejek na cmentarzu,
9) Zamiatanie alejek,
10) Usuwanie odpadów gromadz±cych siê w alejkach,
11) Dbanie o porz±dek na mogi³ach opuszczonych oraz NN ,poprzez min. usuwanie chwastów,
12) Bie¿±ce prowadzenie zimowego utrzymania (od¶nie¿anie i posypywanie piaskiem) ci±gów komunikacyjnych,
13) Nadzór nad przestrzeganiem postanowieñ regulaminu korzystania z cmentarzy przez firmy budowlane, osoby wykonuj±ce prace kamieniarskie i prace zwi±zane z kopaniem grobów,
14) Udostêpnianie kaplicy cmentarnej oraz utrzymanie w nale¿ytym stanie technicznym jej wyposa¿enia,
15) Informowanie na bie¿±co Zamawiaj±cego o wszelkich zaistnia³ych okoliczno¶ciach maj±cych istotny wp³yw na funkcjonowanie cmentarzy w tym o uszkodzeniach mienia, drzewach zagra¿aj±cych bezpieczeñstwu itp.,
16) Podejmowanie wszelkich mo¿liwych czynno¶ci w celu zapewnienia bezpieczeñstwa na cmentarzach i zapobieganie uszkodzeniom nagrobków i innego mienia,
17) Zbieranie i transport odpadów z cmentarzy komunalnych.
a) rodzaj odpadów
pozosta³o¶ci po sprz±taniu grobów i otoczenia, ziemia i kamienie z wykopów pod groby
(kod odpadu 20 02 - odpady z ogrodów i parków, w tym z cmentarzy, w szczególno¶ci:
- 20 02 01 - odpady ulegaj±ce biodegradacji,
- 20 02 02 - gleba i ziemia w tym kamienie,
- 20 02 03 - inne odpady nie ulegaj±ce biodegradacji,
- 20 01 02 – selektywnie gromadzone i segregowane szklane odpady komunalne,
- 15 01 02 – opakowania z tworzyw sztucznych..
b) Zebrane odpady Administrator zobowi±zany bêdzie przekazaæ na sk³adowisko odpadów w S³ajsinie, gmina Nowogard. Administrator przed³o¿y Zamawiaj±cemu refakturê za przekazane odpady oraz fakturê za transport odpadów wg stawki rycza³towej za 1 tonê wywiezionych odpadów, wskazanej w swojej ofercie.
c) Odpady z cmentarza w P³otach nale¿y odbieraæ z 18 pojemników 1100 l zlokalizowanych w 5 boksach na terenie cmentarza komunalnego w P³otach oraz z cmentarzy wiejskich, wg harmonogramu wywozu opracowanego przez Gminê.
d) Szacunkowa ilo¶æ odpadów wytworzonych na wszystkich cmentarzach w gminie wynosi ok. 278 ton rocznie.
e) Ilo¶æ wytworzonych odpadów na terenie cmentarzy wiejskich i cmentarza w P³otach nie jest zale¿na od Zamawiaj±cego.
f) Ustalone ilo¶ci s± szacunkowe i mog± ulec zmianie w okresie obowi±zywania umowy. Podane przez Zamawiaj±cego wielko¶ci nale¿y traktowaæ wy³±cznie jako orientacyjne i pomocnicze przy przygotowaniu oferty w przedmiotowym postêpowaniu.
g) Podana cena nie bêdzie obejmowaæ ceny odbioru odpadów przez sk³adowisko w S³ajsinie.
18) Zamawiaj±cy zobowi±zuje Administratora do prowadzenia biura na terenie miasta P³oty. Biuro musi byæ czynne co najmniej w dni robocze od poniedzia³ku do pi±tku przez 5 godzin dziennie w przedziale czasowym 7.00 – 17.00, natomiast w dni wolne od pracy powinien byæ zapewniony dy¿ur telefoniczny.
19) Udostêpnianie wszelkich dokumentów i informacji zwi±zanych z administrowaniem cmentarzami na ¿±danie Zamawiaj±cego,
20) Zamawiaj±cy udostêpni Administratorowi program komputerowy celem prowadzenia ksi±g cmentarnych, bie¿±cej aktualizacji grobów, rezerwacji miejsc grzebalnych. Administrator zobowi±zany bêdzie do u¿ytkowania i obs³ugi programu zgodnie z jego funkcjami.
21) Administrator zobowi±zany bêdzie do przestrzegania przepisów okre¶lonych w:
a) Ustawie z dnia 31 stycznia 1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmar³ych (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 576).
b) Rozporz±dzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 7 marca 2008 r. w sprawie wymagañ, jakie musz± spe³niaæ cmentarze, groby i inne miejsca pochówku zw³ok i szcz±tków (Dz. U. Nr 48, poz. 284).
c) Rozporz±dzeniu Ministra Spraw Wewnêtrznych i Administracji z dnia 1 sierpnia 2001r. w sprawie sposobu prowadzenia ewidencji grobów (Dz. U. z 2001 r., Nr 90, poz. 1013, ze zmianami).
d) Rozporz±dzenia Ministra Zdrowia z dnia 23 marca 2011 r. w sprawie sposobu przechowywania zw³ok i szcz±tków (Dz. U. z 2011 r., nr 75, poz. 405).
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 98371110-8 - Us³ugi cmentarne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
98371111-5 - Us³ugi utrzymania cmentarzy
90513200-8 - Us³ugi wywozu sta³ych odpadów miejskich
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-02-01 do 2028-01-31
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiaj±cy dokona oceny ofert, które nie zosta³y odrzucone. Za najkorzystniejsz± zostanie uznana
oferta, która uzyska najwiêksz± liczbê punktów ze wszystkich kryteriów. Uzyskana liczba punktów w ramach kryterium zaokr±glona
bêdzie do drugiego miejsca po przecinku. Je¿eli trzecia cyfra po przecinku (i/lub nastêpne) jest mniejsza od 5 wynik zostanie
zaokr±glony w dó³, a je¿eli cyfra jest równa lub wiêksza od 5 wynik zostanie zaokr±glony w górê.
1) Kryterium oceny ofert stanowi:
a) Cena – 60 punktów;
b) Czas pracy biura w dni powszednie ponad 5 godzin - 20 punktów;
c)Czas pracy biura w sobotê - 20 punktów;
2) Zamawiaj±cy wybierze ofertê, która uzyska najwy¿sz± ilo¶æ punktów, obliczon± wg wzoru:
P = Pc + Ppbd + Ppbs
gdzie:
P – ogólna liczba punktów przyznanych ofercie
Pc – punkty kryterium cena
Ppbd – punkty kryterium czas pracy biura w dni powszednie
Ppbs – punkty kryterium czas pracy biura w sobotê
3) Do porównania i oceny ofert w danych kryteriach zostanie przyznana nastêpuj±ca punktacja:
a) KRYTERIUM: CENA
Ilo¶æ punktów zostanie obliczona na podstawie poni¿szego wzoru:
Pc = (najni¿sza cena brutto z ofert / cena brutto oferty badanej) x 60 x 100 %
Maksymalna ilo¶æ punktów, jak± mo¿na uzyskaæ w powy¿szym kryterium: 60 punktów.
b) KRYTRIUM: CZAS PRACY BIURA w dni powszednie – 20 punktów
Sposób obliczenia punktów w kryterium CZAS PRACY BIURA
Kryterium „czas pracy biura w dni powszednie” rozpatrywane bêdzie w odniesieniu do najd³u¿szego czasu pracy biura dotycz±cego realizacji przedmiotu zamówienia zastrzegaj±c, i¿ minimalny czas pracy biura cmentarza w dni powszednie wynosi 5 godzin miesz±cych siê w przedziale czasowym od 7.00 do 17.00.
Punkty w przedmiotowym kryterium wg poni¿szego wzoru:
czas pracy biura cmentarza 6 godzin – 5 punktów,
czas pracy biura cmentarza 7 godzin –10 punktów,
czas pracy biura cmentarza 8 godzin– 15 punktów,
czas pracy biura cmentarza 9 godzin– 20 punktów
W przypadku wskazania czasu pracy biura cmentarza krótszego czasu pracy biura ni¿ minimalny lub pozostawienie pola bez wskazana czasu, oferta podlega odrzuceniu jako niezgodna z SWZ.
Liczba punktów w ramach tego kryterium zostanie przyznana na podstawie deklaracji Wykonawcy zawartej w pkt 2 Formularza oferty.
Maksymalna ilo¶æ punktów do uzyskania w kryterium „Czas pracy biura” to 20 pkt.
c) KRYTRIUM: CZAS PRACY BIURA w soboty – 20 punktów
Sposób obliczenia punktów w kryterium CZAS PRACY BIURA
Kryterium „czas pracy biura w soboty” rozpatrywane bêdzie w odniesieniu do najd³u¿szego czasu pracy biura dotycz±cego realizacji przedmiotu zamówienia dni wolne tj. w sobotê przedstawionego przez wykonawców zastrzegaj±c, i¿ czas pracy biura cmentarza w sobotê musi mie¶ciæ siê w przedziale czasowym od 8.00 do 15.00.
Punkty w przedmiotowym kryterium wg poni¿szego wzoru:
czas pracy biura cmentarza 1 godzina – 5 punktów,
czas pracy biura cmentarza 2 godziny – 10 punktów,
czas pracy biura cmentarza 3 godziny– 15 punktów,
czas pracy biura cmentarza 4 godziny – 20 punktów
Liczba punktów w ramach tego kryterium zostanie przyznana na podstawie deklaracji Wykonawcy zawartej w pkt 3 Formularza oferty.
Maksymalna ilo¶æ punktów do uzyskania w kryterium „Czas pracy biura” to 20 pkt.
2. Jednocze¶nie zamawiaj±cy informuje, ¿e dokumenty sk³adane w celu uzyskania punktów w kryteriach oceny ofert nie podlegaj± uzupe³nieniu.
3. Brak, lub b³êdy w sporz±dzonym o¶wiadczeniu, sk³adanym na potrzeby uzyskania punktów w kryterium – skutkowaæ bêd± przyznaniu wykonawcy 0 punktów w danym kryterium, którego to o¶wiadczenie dotyczy.
4. Obliczenia punktacji dokonywane bêd± z dok³adno¶ci± do dwóch miejsc po przecinku.
5. Je¿eli zamawiaj±cy nie mo¿e wybraæ najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, ¿e dwie lub wiêcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny lub kosztu i innych kryteriów oceny ofert, zamawiaj±cy spo¶ród tych ofert wybiera ofertê z najni¿sz± cen± lub najni¿szym kosztem .
Szczegó³owy opis zawarty jest w SWZ.
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: CZAS PRACY BIURA w dni powszednie
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: CZAS PRACY BIURA w soboty
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
Zamawiaj±cy stawia nastêpuj±ce warunki udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia, dotycz±ce posiadania:1) zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym: Zamawiaj±cy nie stawia warunku w tym zakresie.
2) uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów: Zamawiaj±cy okre¶la, ¿e ww. warunek zostanie spe³niony, je¶li Wykonawca wyka¿e, ¿e posiada:
a) wpis do Rejestru Dzia³alno¶ci Regulowanej prowadzonego przez Burmistrza P³otów, w zakresie odbierania odpadów komunalnych od w³a¶cicieli nieruchomo¶ci, o którym mowa w przepisie art. 9b ustawy z dnia 13 wrze¶nia 1996 roku o utrzymaniu czysto¶ci i porz±dku w gminach (Dz. U. z 2022 r. poz. 1297), w zakresie wszystkich rodzajów odpadów objêtych niniejszym postêpowaniem.
b) aktualny wpis do rejestru podmiotów wprowadzaj±cych produkty, produkty w opakowaniach i gospodaruj±cych odpadami (rejestr BDO) zgodnie z wymogami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2022 r., poz. 699);
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Zamawiaj±cy nie stawia warunku w tym zakresie.
4) zdolno¶ci technicznej lub zawodowej:
Wykonawca zobowi±zany jest wykazaæ, ¿e w okresie ostatnich 3 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie zrealizowanie lub realizowanie co najmniej jednej us³ugi administrowania cmentarzem komunalnym przez okres minimum 12 miesiêcy w ramach jednej umowy.
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Zamawiaj±cy wezwie wykonawcê, którego oferta zostanie najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia w wyznaczonym terminie, nie krótszym ni¿ 5 dni od dnia wezwania, nastêpuj±cych podmiotowych ¶rodków dowodowych:
1) w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia z udzia³u w postêpowaniu:
a) o¶wiadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej w
rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (tekst jedn. Dz. U. z 2021 r. poz. 275 ze zm.), z
innym wykonawc±, który z³o¿y³ odrêbn± ofertê albo o¶wiadczenie o przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej wraz z
dokumentami lub informacjami potwierdzaj±cymi przygotowanie oferty niezale¿nie od innego wykonawcy nale¿±cego do tej samej
grupy kapita³owej - wzór o¶wiadczenia stanowi za³±cznik nr 5 do SWZ),
b) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru S±dowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej, w
zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporz±dzone nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem, je¿eli odrêbne przepisy
wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji,
c) o¶wiadczenie wykonawcy o aktualno¶ci informacji zawartych w o¶wiadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp
(za³±czniku nr 2 do SWZ), w zakresie podstaw wykluczenia z postêpowania, o których mowa w art. 108 ust. 1 pkt 1, 2, 3, 4, 6 ustawy
Pzp oraz w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu
agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego (Dz. U. z 2022 r., poz. 835) - wzór o¶wiadczenia stanowi
za³±cznik nr 6 do SWZ,
d) dokumenty potwierdzaj±ce brak podstaw do wykluczenia z postêpowania, o których mowa w ust. 1 pkt 1) lit. a-c niniejszego dzia³u
SWZ sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie,
e) Zamawiaj±cy ¿±da od wykonawcy, który polega na zdolno¶ciach technicznych lub zawodowych podmiotów udostêpniaj±cych
zasoby, na zasadach okre¶lonych w art. 118 ustawy Pzp, przedstawienia podmiotowych ¶rodków dowodowych, o których mowa w
ust. 1 pkt 1 lit. b-c niniejszego dzia³u SWZ dotycz±cych tych podmiotów potwierdzaj±cych, ¿e nie zachodz± wobec tych podmiotów
podstawy wykluczenia z postêpowania.
f) Je¿eli wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast odpisu albo informacji
z Krajowego Rejestru S±dowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej, o których mowa w ust. 1 pkt 1
lit. b) niniejszego dzia³u SWZ - sk³ada dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce
zamieszkania, potwierdzaj±ce ¿e nie otwarto jego likwidacji, nie og³oszono upad³o¶ci, jego aktywami nie zarz±dza likwidator lub s±d,
nie zawar³ uk³adu z wierzycielami, jego dzia³alno¶æ gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje siê on w innej tego rodzaju
sytuacji wynikaj±cej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczêcia tej procedury.
Dokumenty powinny byæ wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed ich z³o¿eniem.
g) Je¿eli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, nie wydaje siê dokumentów, o których mowa w lit. f,
zastêpuje siê je odpowiednio w ca³o¶ci lub w czê¶ci dokumentem zawieraj±cym odpowiednio o¶wiadczenie wykonawcy, ze
wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub o¶wiadczenie osoby, której dokument mia³ dotyczyæ, z³o¿one
pod przysiêg±, lub, je¿eli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania nie ma przepisów o o¶wiadczeniu pod
przysiêg±, z³o¿one przed organem s±dowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorz±du zawodowego lub
gospodarczego, w³a¶ciwym ze wzglêdu na siedzibê lub miejsce zamieszkania wykonawcy. Dokumenty powinny byæ wystawione nie
wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed ich z³o¿eniem.
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: Zamawiaj±cy wezwie wykonawcê, którego oferta zostanie najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia w wyznaczonym terminie, nie krótszym ni¿ 5 dni od dnia wezwania, nastêpuj±cych podmiotowych ¶rodków dowodowych:
1) W celu potwierdzenia spe³niania przez wykonawcê warunków udzia³u w postêpowaniu dotycz±cych uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej:
a) wpis do Rejestru Dzia³alno¶ci Regulowanej prowadzonego przez Burmistrza P³otów, w zakresie odbierania odpadów komunalnych od w³a¶cicieli nieruchomo¶ci, o którym mowa w przepisie art. 9b ustawy z dnia 13 wrze¶nia 1996 roku o utrzymaniu czysto¶ci i porz±dku w gminach (Dz. U. z 2022 r. poz. 1297), w zakresie wszystkich rodzajów odpadów objêtych niniejszym postêpowaniem.
b) aktualny wpis do rejestru podmiotów wprowadzaj±cych produkty, produkty w opakowaniach i gospodaruj±cych odpadami (rejestr BDO) zgodnie z wymogami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2022 r., poz. 699);
2) W celu potwierdzenia spe³niania przez wykonawcê warunków udzia³u w postêpowaniu dotycz±cych zdolno¶ci technicznej lub zawodowej:
a) wykaz us³ug potwierdzaj±cych spe³nianie warunku udzia³u w postêpowaniu, o którym mowa w dziale XV. ust. 2 pkt. 4) SWZ, wykonanych w okresie ostatnich 3 lat liczonych wstecz od dnia, w którym up³ywa termin sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich warto¶ci, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których us³ugi zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te us³ugi zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego us³ugi by³y wykonywane, a je¿eli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – o¶wiadczenie wykonawcy - wzór stanowi za³±cznik nr 7 do SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych ¶rodków dowodowych:
Nie dotyczy5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:
Dokumenty sk³adane wraz z za³±cznikiem nr 1 do SWZ – FORMULARZEM OFERTY:1) O¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu i spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu, o którym mowa w art. 125
ust. 1 ustawy Pzp (za³±cznik nr 2 do SWZ) sk³adane, pod rygorem niewa¿no¶ci, w formie elektronicznej (opatrzone
kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem
osobistym - w przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez wykonawców, o¶wiadczenie to, sk³ada ka¿dy z
wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie,
2) Wykonawca, który polega na zdolno¶ciach podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, na zasadach okre¶lonych w art. 118
ustawy Pzp, musi udowodniæ zamawiaj±cemu, ¿e realizuj±c zamówienie, bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tych
podmiotów, w szczególno¶ci do³±czaj±c do oferty zobowi±zanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbêdnych
zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (w formie elektronicznej (podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym)
lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym), zgodnie z za³±cznikiem nr 3 do SWZ.
Wykonawca mo¿e przedstawiæ te¿ inny ¶rodek dowodowy potwierdzaj±cy, ¿e wykonawca realizuj±c zamówienie, bêdzie
dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tych podmiotów. Z zobowi±zania lub innych dokumentów potwierdzaj±cych
udostêpnienie zasobów przez inne podmioty musi bezspornie i jednoznacznie wynikaæ w szczególno¶ci:
a) zakres dostêpnych wykonawcy zasobów podmiotu udostêpniaj±cego zasoby,
b) sposób i okres udostêpnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostêpniaj±cego te zasoby
przy wykonywaniu zamówienia,
c) czy i w jakim zakresie podmiot udostêpniaj±cy zasoby, na zdolno¶ciach którego wykonawca polega w odniesieniu do
warunku udzia³u w postêpowaniu dotycz±cych do¶wiadczenia, zrealizuje us³ugi, których wskazane zdolno¶ci dotycz±.
3) Wykonawca, w przypadku polegania na zdolno¶ciach podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, na zasadach okre¶lonych w
art. 118 ustawy Pzp, przedstawia, wraz z o¶wiadczeniem, o którym mowa w ust. 6 pkt. 1) niniejszego dzia³u SWZ, tak¿e
o¶wiadczenie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, potwierdzaj±ce brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz
odpowiednio spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu, w zakresie, w jakim wykonawca powo³uje siê na jego zasoby.
O¶wiadczenie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby stanowi za³±cznik nr 2A do SWZ.
4) w celu potwierdzenia, ¿e osoba dzia³aj±ca w imieniu wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania, zamawiaj±cy ¿±da od wykonawcy z³o¿enia wraz z ofert± odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru S±dowego, Centralnej Ewidencji i
Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej lub innego w³a¶ciwego rejestru, przy czym, Wykonawca nie jest zobowi±zany do
z³o¿enia tych dokumentów, je¿eli zamawiaj±cy mo¿e je uzyskaæ za pomoc± bezp³atnych i ogólnodostêpnych baz danych, o
ile wykonawca wskaza³ dane umo¿liwiaj±ce dostêp do tych dokumentów,
5) pe³nomocnictwo lub inny dokument potwierdzaj±cy umocowanie do reprezentowania wykonawcy - je¿eli w imieniu
wykonawcy dzia³a osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa w ust. 6
pkt. 6) niniejszego dzia³u SWZ.,
6) pe³nomocnictwo, o którym mowa w dziale XVI ust. 1 SWZ - w przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez
wykonawców, (pe³nomocnictwo, podpisane przez osoby upowa¿nione do sk³adania o¶wiadczeñ woli ka¿dego ze
wspólników).
7) O¶wiadczenie Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie sk³adane na podstawie art. 117 ust. 4 ustawy Pzp,
z którego wynika, które roboty/us³ugi wykonuj± poszczególni wykonawcy – dotyczy tylko wykonawców wspólnie
ubiegaj±cych siê o zamówienie. O¶wiadczenie nale¿y z³o¿yæ zgodnie ze wzorem stanowi±cym z³±cznik nr 4 do SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia. W takim przypadku wszyscy Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Do oferty nale¿y do³±czyæ stosownepe³nomocnictwo, podpisane przez osoby upowa¿nione do sk³adania o¶wiadczeñ woli w imieniu ka¿dego ze wspólników.
Pe³nomocnictwo musi byæ z³o¿one w oryginale w takiej samej formie, jak sk³adana oferta (tj. w formie elektronicznej (opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub postaci elektronicznej opatrzone podpisem zaufanym lub podpisem osobistym). Dopuszcza siê tak¿e z³o¿enie elektronicznej kopii (skanu) pe³nomocnictwa sporz±dzonego uprzednio
w formie pisemnej, w formie elektronicznego po¶wiadczenia sporz±dzonego stosownie z art. 97 § 2 ustawy z dnia 14 lutego 1991 r. - Prawo o notariacie, które to po¶wiadczenie notariusz opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym, b±d¼ te¿ poprzez opatrzenie skanu pe³nomocnictwa sporz±dzonego uprzednio w formie pisemnej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym mocodawcy.
2. W odniesieniu do warunków udzia³u w postêpowaniu dotycz±cych zdolno¶ci technicznej lub zawodowej Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia mog± polegaæ na zdolno¶ciach tych z
wykonawców, którzy wykonaj± us³ugi, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane. W takim przypadku Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie o podziale obowi±zków, z którego wynika, które us³ugi wykonaj± poszczególni wykonawcy (wzór stanowi za³±cznik nr 4 do SWZ).
3. O¶wiadczenie (za³±cznik nr 2 do SWZ) i dokumenty potwierdzaj±ce brak podstaw do wykluczenia z postêpowania, o których mowa w dziale XV ust. 1 pkt. 1) lit. a-c SWZ sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie. O¶wiadczenia potwierdzaj± brak podstaw wykluczenia oraz spe³nianie warunków udzia³u w zakresie, w jakim ka¿dy z
wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu.
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ zmian postanowieñ Umowy w stosunku do tre¶ci Oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wyst±pienia co najmniej jednej z okoliczno¶ci wymienionych w § 10 projektu umowy stanowi±cego za³±cznik nr 9 do SWZ. Ze wzglêdu na ograniczon± ilo¶æ znaków (4000) Zamawiaj±cy informuje, ¿e pe³na tre¶æ rodzaju i zakresu zmian umowy oraz warunków ich wprowadzania zawarta jest w § 10 za³±cznik nr 9 do SWZ - PROJEKT UMOWY.7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2025-01-21 10:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Sk³adanie ofert nastêpuje za po¶rednictwem platformy zakupowej dostêpnej pod adresem internetowym: https://ezamowienia.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-01-21 10:15
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: 30 dni
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Ca³oroczne utrzymanie rabat i donic oraz utrzymanie nowych nasadzeñ drzewna terenie Gminy Bytom.
- Utrzymanie czysto¶ci oraz porz±dku na terenie parków i zieleñców w Ole¶nicy w lutym 2025 r.
- Administrowanie i utrzymanie Cmentarza Komunalnego w Bielawie przy ul. Wojska Polskiego 52
- UTRZYMANIE NALE¯YTEGO STANU SANITARNO-PORZ¡DKOWEGO NIERUCHOMO¦CI STANOWI¡CYCH MIENIE KOMUNALNE w okresie od 01.03.2025 r. do 28.02.2026 r.
- Utrzymanie w czysto¶ci terenów komunalnych miasta Kwidzyna
- Utrzymanie terenów zieleni miejskiej Nowego S±cza.
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.