Ogłoszenie z dnia 2025-01-13
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
„Dystrybucja energii elektrycznej na potrzeby Gminy Czeladź – MZGK w okresie od 01.01.2025r do 31.12.2025r.”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: MIEJSKI ZARZĄD GOSPODARKI KOMUNALNEJ W CZELADZI
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 240909351
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Elizy Orzeszkowej 12
1.5.2.) Miejscowość: Czeladź
1.5.3.) Kod pocztowy: 41-253
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22B - Sosnowiecki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@mzgk.czeladz.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mzgk.czeladz.pl
1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Dystrybucja energii elektrycznej na potrzeby Gminy Czeladź – MZGK w okresie od 01.01.2025r do 31.12.2025r.”2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f3345fcd-6d8c-43b0-b929-ea8b55daa343
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00026613
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-01-13
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00046620/22/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.6 Dystrybucja energii elektrycznej na potrzeby Gminy Czeladź - MZGK w okresie od 01.01.2025 r. do 31.12.2025r.
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00641051
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 1 ustawy w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 1 ustawy
3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:
1. Uzasadnienie prawne do zastosowania trybu z Wolnej Ręki:
Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki na
podst. art. 305 pkt 1 w związku z art. 304 oraz art. 214 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień
publicznych który stanowi, że: Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeśli usługi mogą być świadczone tylko
przez jednego wykonawcę z przyczyn:
a). technicznych o obiektywnym charakterze,
b). związanych z ochroną praw wyłącznych wynikających z odrębnych przepisów.
Uzasadnienie faktyczne opisano w informacjach dodatkowych.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: 30/U/MZGK/24
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 579428,46 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest Świadczenie usługi dystrybucji energii elektrycznej, określenie praw i obowiązków związanych ze świadczeniem przez Operatora Systemu Dystrybucji na rzecz odbiorcy usługi dystrybucji zakupionej energii elektrycznej.
2. Usługa dystrybucji energii elektrycznej ma być realizowana na potrzeby zasilania w energię elektryczną następujących obiektów/ punktów poboru:
1) Oświetlenie uliczne oraz obiekty,
2) Czeladź Rynek,
3) Park Grabek,
4) Przepompownia ul. Gdańska
Planowana Ilość energii elektrycznej (kWh) na 12 miesięcy wynosi 1 717 700 kWh
4.5.3.) Główny kod CPV: 65310000-9 - Przesył energii elektrycznej
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 712697,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 712697,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 712697,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: TAURON Dystrybucja S.A
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6110202860
7.3.3) Ulica: ul. Podgórska 25 A
7.3.4) Miejscowość: Kraków
7.3.5) Kod pocztowy: 31-035
7.3.6.) Województwo: małopolskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-12-30
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 712697,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
Od 2025-01-01 do 2025-12-31SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE
Przedmiotowe zamówienie może być świadczone zgodnie ze stanem faktycznym tylko przez jednego Wykonawcę. Przedmiotowe postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienia z wolnej ręki. Mając na uwadze powyższe TAURON Dystrybucja SA z siedzibą przy ul. Podgórskiej 25 A, 31-035 Kraków, wpisana do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców pod
numerem KRS 0000073321, NIP 6110202860 w chwili obecnej jako jedyny podmiot spełnia przesłankę powyższego artykułu i może jako jedyny świadczyć usługę dystrybucji energii elektrycznej. Jest Operatorem Systemu Dystrybucyjnego przedsiębiorstwo energetyczne zajmujące się dystrybucją energii elektrycznej na obszarze zlokalizowania obiektów Zamawiającego (Obszar Będziński). O ile istnieje możliwość wyboru sprzedawcy energii elektrycznej, brak jest możliwości wyboru przedsiębiorstwa energetycznego zajmującego się świadczeniem usług dystrybucji bądź przesyłania energii elektrycznej. Przedsiębiorstwa te działają w obszarze monopolu naturalnego.
Zamawiający dnia 14.11.2023 podpisał umowę na zakup energii elektrycznej z wykonawcą wyłonionym w postępowaniu pod nazwą „Zakup energii elektrycznej przez uczestników grupy zakupowej Górnośląsko Zagłębiowskiej Metropolii” prowadzonym przez Metropolię. Z umowy tej wynika zobowiązania podpisania odrębnej umowy na dystrybucję energii z
Operatorem Systemu Dystrybucyjnego, gdyż Wykonawca zawarł Generalna Umowę Dystrybucyjną z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego. Sprzedaż energii elektrycznej odbywać się będzie za pośrednictwem sieci dystrybucyjnej należącej do OSD, z którym Zamawiający będzie miał podpisaną umowę o świadczenie takich usług najpóźniej w dniu rozpoczęcia
zakupu energii elektrycznej. Umowa na zakup energii elektrycznej została zawarta na okres od 01.01.2024r. do 31.12.2025r.:
W przypadku przedmiotowego zamówienia nie istnieje zatem inne rozsądne rozwiązanie alternatywne lub rozwiązanie zastępcze, a tym samym nie ma możliwości przeprowadzenia postępowania konkurencyjnego, w którym Zamawiający uzyskałby porównywalne oferty. Tauron Dystrybucja S.A jest wyłącznym właścicielem i operatorem sieci przesyłowej energii elektrycznych na terenie lokalizacji punktów poboru energii Zamawiającego.
W związku z charakterem przedmiotu zamówienia ma zastosowanie :
- art. 214 ust 1 punkt 1 oraz
- art. 215 ust 1 punkt 3d ustawy pzp - w zawiązku z którym Zamawiający korzysta z możliwości odstąpienia od stosowania przepisów art. 108 ust 1 pkt 1 i 2 oraz art. 217 ust 1 ustawy pzp w przypadku zamówień udzielonych na podstawie art. 214 ust 1 - dot. usługi dystrybucyjnej energii elektrycznej.
Przewidywane wartości zawartych umów dla poszczególnych obiektów/ punktów poboru:
1) Oświetlenie uliczne oraz obiekty - 616 938,00 zł brutto
2) Czeladź Rynek - 43 368,00 zł brutto
3) Park Grabek - 26 796,00 zł brutto
4) Przepompownia ul. Gdańska - 25 595,00 zł brutto
INNE PRZETARGI Z CZELADZI
- przeprowadzenie EKO spotkań dla uczestników projektu
- Zakup urządzenia do ciągłego nieinwazyjnego monitorowania oraz pomiarów cisnienia tetniczego
więcej: przetargi w Czeladzi »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Kompleksowa dostawa energii elektrycznej polegająca na sprzedaży i dystrybucji energii elektrycznej do budynków Akademii Nauk Stosowanych Angelusa Silesiusa
- "Kompleksowa dostawa energii elektrycznej i świadczenia usług dystrybucji wraz ze świadczeniem odbioru i rozliczania energii wprowadzonej do sieci OSD z mikroinstalacji w obiektach Gminy Gdów"
- Dostawa i przesył energii elektrycznej dla potrzeb Tramwajów Warszawskich Sp. z o.o.
więcej: Przesył energii elektrycznej »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.