Og³oszenie z dnia 2023-01-13
Powi±zane og³oszenia:
- 2023/BZP 00046888/01 - Modyfikacja z dnia 2023-01-20
- 2023/BZP 00053063/01 - Modyfikacja z dnia 2023-01-24
- 2023/BZP 00096374/01 - Wynik z dnia 2023-02-15
Og³oszenie o zamówieniu
Us³ugi
Przeprowadzenie kursów i szkolenia dla uczniów ZSZ im. Marii Sk³odowskiej-Curie w P³ocku w ramach realizacji projektu pn.: "Zawody przysz³o¶ci II"
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: GMINA - MIASTO P£OCK
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 611016086
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: Stary Rynek 1
1.5.2.) Miejscowo¶æ: P³ock
1.5.3.) Kod pocztowy: 09-400
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL923 - P³ocki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@plock.eu
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: https://nowybip.plock.eu/
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przeprowadzenie kursów i szkolenia dla uczniów ZSZ im. Marii Sk³odowskiej-Curie w P³ocku w ramach realizacji projektu pn.: "Zawody przysz³o¶ci II"
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-f8338a73-931f-11ed-b4ea-f64d350121d2
2.5.) Numer og³oszenia: 2023/BZP 00030293
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2023-01-13
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2022/BZP 00037669/24/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.3.1 Przeprowadzenie kursu „Nowoczesne metody monta¿u, konserwacji i napraw pakietów oraz komponentów elektronicznych..." w ramach projektu „Zawody przysz³o¶ci II” wspó³f. ze ¶rodków EFS
1.3.2 Przeprowadzenie kursu „Monta¿/demonta¿ i regeneracja komponentów BGA...” w ramach projektu „Zawody przysz³o¶ci II” wspó³f. ze ¶rodków EFS w ramach RPOWM na lata 2014-2020
1.3.3 Przeprowadzenie szkolenia „Ochrona przed elektryczno¶ci± statyczn±..." w ramach projektu „Zawody przysz³o¶ci II” wspó³f. ze ¶rodków EFS w ramach RPOWM na lata 2014-2020
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki okre¶lone w art. 361 ustawy – us³ugi spo³eczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Projekt „Zawody przysz³o¶ci II” Numer projektu: RPMA.10.03.01-14-d989/20 wspó³finansowany ze ¶rodków Europejskiego Funduszu Spo³ecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://platformazakupowa.pl3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1. ¦rodkiem komunikacji elektronicznej w niniejszym postêpowaniu jest:
a) Platforma, dostêpna pod adresem https://platformazakupowa.pl/pn/um_plock i formularz Wy¶lij wiadomo¶æ (dostêpny na stronie postêpowania).
Uwaga! Komunikat Wy¶lij wiadomo¶æ nie s³u¿y do sk³adania ofert.
b) przetargi@plock.eu w sytuacjach awaryjnych np. nie dzia³ania Platformy.
Zamawiaj±cy nie przewiduje sposobu komunikowania siê z Wykonawcami w inny sposób ni¿ przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej.
2. Zaleca siê, aby komunikacja z Wykonawcami odbywa³a siê tylko na Platformie, a nie za po¶rednictwem email.
3. Wymagania techniczne i organizacyjne wysy³ania i odbierania dokumentów elektronicznych opisane zosta³y w Regulaminie Platformy.
4. Maksymalny rozmiar plików przesy³anych za po¶rednictwem dedykowanych formularzy na Platformie zosta³ podany w instrukcji dla Wykonawców.
5. Za datê przekazania (wp³ywu) o¶wiadczeñ, wniosków, zawiadomieñ oraz informacji przyjmuje siê datê ich przes³ania za po¶rednictwem Platformy poprzez klikniêcie przycisku „Wy¶lij wiadomo¶æ”, po którym pojawi siê komunikat, ¿e wiadomo¶æ zosta³a wys³ana do Zamawiaj±cego.
6. Zamawiaj±cy rekomenduje przesy³anie danych w formatach dopuszczalnych odpowiednimi przepisami prawa: .pdf .doc .xls .jpg (.jpeg) ze szczególnym wskazaniem na pdf.
W celu ewentualnej kompresji danych Zamawiaj±cy rekomenduje wykorzystywanie jednego z formatów: .zip .7Z.
7. Zamawiaj±cy zaleca, aby w przypadku podpisywania pliku przez kilka osób, stosowaæ podpisy tego samego rodzaju. Podpisywanie ró¿nymi rodzajami podpisów np. osobistym i kwalifikowanym mo¿e doprowadziæ do problemów w weryfikacji podpisów.
8.Forma dokumentów zgodnie z Rozporz±dzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporz±dzania i przekazywania informacji oraz wymagañ technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz ¶rodków komunikacji elektronicznej w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie.
9.Ofertê oraz o¶wiadczenia sk³ada siê pod rygorem niewa¿no¶ci w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): zgodnie z zapisami swz
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: WZP.271.1.2.2023.JM
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Us³ugi
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Tak
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Tak
4.1.9.) Liczba czê¶ci: 3
4.1.10.) Ofertê mo¿na sk³adaæ na wszystkie czê¶ci
4.1.11.) Zamawiaj±cy ogranicza liczbê czê¶ci zamówienia, któr± mo¿na udzieliæ jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
Czê¶æ 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zorganizowanie i przeprowadzenie Kursu IPC – „Nowoczesne metody monta¿u, konserwacji i napraw pakietów oraz komponentów elektronicznych wystêpuj±cych we wspó³czesnych urz±dzeniach elektrycznych i elektronicznych oraz urz±dzeniach techniki komputerowej wraz z komponentem dla pakietów elektronicznych dzia³aj±cych w aplikacjach SPACE i militarnych wraz z elementami jêzyka angielskiego technicznego” dla uczniów bêd±cych uczestnikami projektu pn.: „Zawody przysz³o¶ci II”
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 80000000-4 - Us³ugi edukacyjne i szkoleniowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
80500000-9 - Us³ugi szkoleniowe
80510000-2 - Us³ugi szkolenia specjalistycznego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2023-02-01 do 2023-03-31
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i do¶wiadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Posiadanie przez trenera skierowanego do realizacji zamówienia miêdzynarodowego certyfikatu ESA (European Space Agency) CAT3 lub/i CAT2 lub/i CAT 1
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Czê¶æ 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu „Monta¿/demonta¿ i regeneracja komponentów BGA w tym komponentów pracuj±cych w przestrzeni kosmicznej wraz z elementami jêzyka angielskiego technicznego” dla uczniów bêd±cych uczestnikami projektu pn.: „Zawody przysz³o¶ci II”
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 80000000-4 - Us³ugi edukacyjne i szkoleniowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
80500000-9 - Us³ugi szkoleniowe
80510000-2 - Us³ugi szkolenia specjalistycznego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2023-02-01 do 2023-03-31
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i do¶wiadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Posiadanie przez trenera skierowanego do realizacji zamówienia miêdzynarodowego certyfikatu ESA (European Space Agency) CAT3 lub/i CAT2 lub/i CAT 1
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Czê¶æ 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia „Ochrona przed elektryczno¶ci± statyczn±, a stanowiska monterskie do naprawy zestawu komputerowego oraz urz±dzeñ elektrycznych i elektronicznych wraz z elementami jêzyka angielskiego technicznego”, dla uczniów bêd±cych uczestnikami projektu pn.: „Zawody przysz³o¶ci II”
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 80000000-4 - Us³ugi edukacyjne i szkoleniowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
80500000-9 - Us³ugi szkoleniowe
80510000-2 - Us³ugi szkolenia specjalistycznego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2023-02-01 do 2023-03-31
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i do¶wiadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Posiadanie przez trenera skierowanego do realizacji zamówienia miêdzynarodowego certyfikatu ESA (European Space Agency) CAT3 lub/i CAT2 lub/i CAT 1
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
Zamawiaj±cy wymaga:4.1) aby Wykonawca wykaza³, ¿e w okresie ostatnich trzech lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wykona³ i prawid³owo ukoñczy³, co najmniej:
Czê¶æ 1:
2 us³ugi szkoleniowe/kursy z zakresu IPC,
Czê¶æ 2:
2 us³ugi szkoleniowe/kursy z zakresu monta¿u/demonta¿u i regeneracji komponentów BGA,
Czê¶æ 3:
2 us³ugi szkoleniowe/kursy z zakresu Ochrony przed elektryczno¶ci± statyczn±.
4.2) Zamawiaj±cy wymaga: aby Wykonawca skierowa³ do realizacji zamówienia publicznego minimum*:
Czê¶æ 1: 1 trenera, posiadaj±cego co najmniej 2 letnie do¶wiadczenie zawodowe w prowadzeniu kursów w zakresie IPC (w ka¿dym roku przeprowadzi³ co najmniej 1 szkolenie/kurs) oraz najwy¿sz± licencjê Master IPC Trainer lub licencjê Certyfikowanego Trenera IPC,
Czê¶æ 2: 1 trenera, posiadaj±cego co najmniej 2 letnie do¶wiadczenie zawodowe w prowadzeniu kursów w zakresie IPC (w ka¿dym roku przeprowadzi³ co najmniej 1 szkolenie/kurs) oraz najwy¿sz± licencjê Master IPC Trainer lub licencjê Certyfikowanego Trenera IPC,
Czê¶æ 3: 1 trenera, posiadaj±cego co najmniej 2 letnie do¶wiadczenie zawodowe w prowadzeniu kursów w zakresie IPC (w ka¿dym roku przeprowadzi³ co najmniej 1 szkolenie/kurs) oraz najwy¿sz± licencjê Master IPC Trainer lub licencjê Certyfikowanego Trenera IPC.
Je¶li Wykonawca zaanga¿uje do realizacji szkolenia/kursu wiêcej ni¿ 1 trenera, musi wykazaæ spe³nienie powy¿szego warunku przez ka¿dego z trenerów.
*Uwaga:
- Na spe³nienie warunku Wykonawca musi wskazaæ tego samego trenera, którego wykaza³ w formularzu oferty, jako posiadaj±cego miêdzynarodowy certyfikat ESA (European Space Agency) CAT3 lub/i CAT2 lub/i CAT 1.
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zgodnie z zapisami projektowanych postanowieñ umowy7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2023-01-23 10:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: https://platformazakupowa.pl/transakcja
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-01-23 10:15
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2023-02-21
8.5.) Zamawiaj±cy przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z mo¿liwo¶ci± negocjacji:
Czê¶æ 1 : Tak
Czê¶æ 2 : Tak
Czê¶æ 3 : Tak
SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE
Szczegó³owy termin realizacji zajêæ zostanie ustalony pomiêdzy Wykonawc±a Szko³± po podpisaniu umowy, w uzgodnieniu z Zamawiaj±cym.
Link do postêpowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/714599
INNE PRZETARGI Z P£OCKA
- Sukcesywna dostawa miêsa i ko¶ci wêdzonych dla Internatu Zespo³u Szkó³ Technicznych w P³ocku w 2025 roku.
- Wykonanie i dostawa tablic rejestracyjnych dla Starostwa Powiatowego w P³ocku w 2025 roku
- Dostawa u¿ywanego wielofunkcyjnego pojazdu utrzymania dróg wraz z u¿ywan± kosiark±
- Przygotowanie i dostarczanie pakietów ¿ywno¶ciowych dla dzieci uczêszczaj±cych do ¶wietlic ¶rodowiskowych
- Przebudowa lokali mieszkalnych w budynku mieszkalnym w P³ocku przy ul. 1 Maja 1 z instalacjami: elektryczn±, wod-kan i c.o. oraz budow± klatki schodowej
- Dostawa jednorazowych materia³ów medycznych
wiêcej: przetargi w P³ocku »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Podniesienie poziomu bezpieczeñstwa w Urzêdzie Gminy Obrowo i Gminnego O¶rodka Pomocy Spo³ecznej w Obrowie w ramach programu grantowego "Cyberbezpieczny Samorz±d"
- "¦wiadczenie us³ug zwi±zanych z organizacj± i prowadzeniem zajêæ wczesnego wspomagania rozwoju dziecka w ramach programu kompleksowego wsparcia dla rodzin "Za ¿yciem" w roku 2025".
- Przeprowadzenie kursu - wózki wid³owe (jezdniowe)
- Organizacja i przeprowadzenie studium "Innowacyjne us³ugi spo³eczne na rzecz rodziny i dziecka"
- "Sukcesywne ¶wiadczenie us³ug w zakresie zorganizowania i przeprowadzenia doradztwa zawodowego, szkoleñ i kursów dla 260 uczniów i 2 nauczycieli przedmiotów zawodowych"
- ¦wiadczenie us³ug z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju dzieci w ramach programu kompleksowego wsparcia dla rodzin "Za ¿yciem" na rok 2025
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.