eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Bielsko-BiałaWymiana wodomierzy oraz ciepłomierzy z nakładkami radiowymi w lokalach mieszkalnych i użytkowych stanowiących zasób Gminy Bielsko-Biała zarządzanych przez ZGM, w podziale na 2 części



Ogłoszenie z dnia 2025-01-22

Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Wymiana wodomierzy oraz ciepłomierzy z nakładkami radiowymi w lokalach mieszkalnych i użytkowych stanowiących zasób Gminy Bielsko-Biała zarządzanych przez ZGM, w podziale na 2 części

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Miasto Bielsko-Biała - Zakład Gospodarki Mieszkaniowej

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 070019077

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Lipnicka 26

1.5.2.) Miejscowość: Bielsko-Biała

1.5.3.) Kod pocztowy: 43-300

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL225 - Bielski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: poczta@zgm.eu

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zgm.eu

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samorządowy zakład budżetowy

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Budownictwo i obiekty komunalne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Wymiana wodomierzy oraz ciepłomierzy z nakładkami radiowymi w lokalach mieszkalnych i użytkowych stanowiących zasób Gminy Bielsko-Biała zarządzanych przez ZGM, w podziale na 2 części

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-378bda6e-cfdd-4e67-97bd-634d7461b6c2

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00056578

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-01-22

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-378bda6e-cfdd-4e67-97bd-634d7461b6c2

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1) przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która dostępna jest pod adresem:
https://ezamowienia.gov.pl/;
2) poczty elektronicznej pod adresem przetargi@zgm.eu

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Składanie ofert odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która dostępna jest pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl/ na zasadach określonych w Rozdziale IV § 1 Specyfikacji.
2. Wszelkie pisma kierowane do Wykonawców, Zamawiający będzie przekazywał na adres poczty elektronicznej wskazany w ofercie Wykonawcy.
3. Informacje, oświadczenia lub dokumenty, inne niż wymienione w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych, przekazywane w postępowaniu sporządza się w postaci elektronicznej:
1) w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności (i przekazuje się jako załącznik), lub
2) jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (np. w treści wiadomości e-mail lub w treści „Formularza do komunikacji”).
4. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa „Regulamin Platformy e-Zamówienia”, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”. Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania.
5. Za datę przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na Platformę e-Zamówienia, bądź na wskazane adresy poczty elektronicznej Zamawiającego lub Wykonawcy.
6. Sposób komunikowania się Zamawiającego z Wykonawcami (nie dotyczy składania ofert):
1) w postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja pomiędzy Zamawiającym
a Wykonawcami, w szczególności składanie oświadczeń, wniosków (innych niż wskazane w Rozdziale IV § 1 SWZ, zawiadomień oraz przekazywanie informacji może odbywać się za pośrednictwem dedykowanego formularza: „Formularz do komunikacji” dostępnego na Platformie e-Zamówienia. W takim przypadku we wszelkiej korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem Zamawiający i Wykonawcy posługują się numerem referencyjnym postępowania,
2) Zamawiający będzie komunikować się z Wykonawcami za pomocą poczty elektronicznej pod adresem przetargi@zgm.eu
W takim przypadku Zamawiający i Wykonawcy będą posługiwać się numerem postępowania ZGM/24/068/DS.
3) dokumenty elektroniczne, składane są przez Wykonawcę za pośrednictwem „Formularza do komunikacji” jako załączniki. Zamawiający dopuszcza i rekomenduje składanie dokumentów elektronicznych za pomocą poczty elektronicznej, na wskazany w pkt 2 adres poczty elektronicznej. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r. poz. 2452) oraz rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz. U. z 2020 r. poz. 2415),
4) możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pełnym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania się na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” służących do zadawania pytań wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.
5) Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za złożenie oferty w sposób niezgodny z regulaminami korzystania z Platformy e-Zamówienia.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Obowiązek informacyjny zrealizowany w SWZ

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Obowiązek informacyjny zrealizowany w SWZ

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ZGM/24/068/DS

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak

4.1.9.) Liczba części: 2

4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części

4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

Część 1

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. dostawa i wymiana wodomierzy z nakładkami radiowymi o klasie wodoszczelności nie mniejszej niż IP65 i IP68 w lokalach mieszkalnych i użytkowych, stanowiących zasób Gminy Bielsko-Biała będących w zarządzie Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej w Bielsku-Białej wraz z dostawą i uruchomieniem systemu odczytu zdalnego modułów, w lokalizacjach wskazanych w rozdziale VII Opisu przedmiotu zamówienia - wodomierze, stanowiącego załącznik nr 2a do Specyfikacji,
2. Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności dostawę i wymianę wodomierzy na wodomierze z modułami radiowymi:
1) w lokalach mieszkalnych będących obiektami społecznego budownictwa mieszkaniowego, o którym mowa w art. 2 pkt 12 ustawy z dnia 11.03.2004r. o podatku od towarów i usług (tj. Dz.U. z 2020r. poz. 106) (PKOB 11) w ilości 344 sztuk z modułami radiowymi o klasie wodoszczelności nie mniejszej niż IP65, w tym:
a) 290 wodomierzy wody zimnej,
b) 54 wodomierzy wody ciepłej
2) w lokalu użytkowym w ilości 1 sztuk z modułem radiowym o klasie wodoszczelności nie mniejszej niż IP68
3) w lokalach użytkowych w ilości 280 sztuk z modułami radiowymi o klasie wodoszczelności nie mniejszej niż IP65, w tym:
a) 235 wodomierzy wody zimnej,
b) 45 wodomierzy wody ciepłej
zgodnie z lokalizacjami oznaczonymi w rozdziale VII Opisu przedmiotu zamówienia, na warunkach określonych we wzorze umowy, stanowiącym załącznik nr 9a do Specyfikacji oraz zgodnie z wymaganiami określonymi w Opisie przedmiotu zamówienia, stanowiącym załącznik nr 2a do Specyfikacji.
4) dostawę i uruchomienie systemu odczytu zdalnego modułów radiowych wraz z niezbędnym wyposażeniem, wdrożeniem, przeszkoleniem użytkowników i próbnym odczytem.

4.2.6.) Główny kod CPV: 38421100-3 - Wodomierze

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

38410000-2 - Przyrządy pomiarowe

32230000-4 - Radiowa aparatura nadawcza z aparaturą odbiorczą

51210000-7 - Usługi instalowania urządzeń pomiarowych

45332400-7 - Roboty instalacyjne w zakresie urządzeń sanitarnych

45332000-3 - Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 120 dni

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. W zakresie części 1 zamówienia Zamawiający dokona wyboru najkorzystniejszej oferty na podstawie poniższych kryteriów:
1) cena oferty brutto („KC”) 1) - waga 60 pkt
2) klasa metrologiczna („KKm”)2) - waga 25 pkt
3) okres gwarancji na usługę montażu wodomierzy i wykonanie robót towarzyszących(„KOg”) 3) – waga 15 pkt
1) do oceny ofert Zamawiający przyjmie cenę brutto oferty za cały zakres zamówienia.
2) klasa metrologiczna wodomierza - dla zaoferowanych przez Wykonawcę wodomierzy, z zastrzeżeniem, że nie może być niższa niż (R) Q3/Q1 100H/50V. Oferty z klasą metrologiczną wodomierzy niższą niż (R) Q3/Q1 100H/50V będą odrzucone na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy, jako niezgodne z warunkami zamówienia.
UWAGA: deklarowaną klasę metrologiczną wodomierza Wykonawca wskazuje w interaktywnym Formularzu ofertowym o którym mowa w Rozdziale IV § 1 ust. 3. W przypadku, gdy Wykonawca nie wypełni tych informacji, oferta zostanie odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy, jako niezgodne z warunkami zamówienia.
3) okres gwarancji - wybrany przez Wykonawcę, z tym, że nie krótszy niż 24 miesięcy oraz nie dłuższy niż 60 miesięcy, licząc od daty bezusterkowego końcowego protokołu odbioru. Oferty z okresem krótszym niż okres wymagany 24 miesięcy będą odrzucone na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy, jako niezgodne z warunkami zamówienia. W przypadku ofert z okresem dłuższym niż okres maksymalny 60 miesięcy, Zamawiający przyjmie do oceny oferty okres 60 miesięcy.
UWAGA: deklarowany okres gwarancji Wykonawca wskazuje w interaktywnym Formularzu ofertowym o którym mowa w Rozdziale IV § 1 ust. 3. W przypadku, gdy Wykonawca nie wypełni tych informacji, oferta zostanie odrzucona na odstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy, jako niezgodne z warunkami zamówienia
dla części 1 zamówienia:
1) Kryterium ceny brutto KC będzie wyliczane wg wzoru:
a) ofercie najtańszej przyznaje się maksymalną liczbę punktów – 60, i wylicza się kryterium KC wg wzoru:
Kcon=Con=waga (60 pkt)
gdzie:
Con - cena oferty najtańszej
każdej następnej ofercie przyznaje się liczbę punktów proporcjonalnie niższą, wyliczoną wg wzoru:
Kcoo= (Con )/Coo× waga (60 pkt)
gdzie:
Con - cena oferty najtańszej
Coo - cena oferty ocenianej
2) Kryterium klasy metrologicznej KKm będzie wyliczane wg poniższych kryteriów:
a) oferta z klasą metrologiczną wodomierzy (R) Q3/Q1 = 100H/50V
jeżeli parametr R=Q3/Q1 (stosunek ciągłego strumienia objętości do minimalnego strumienia objętości) dla oferowanych wodomierzy jest równa 100, w przypadku montażu poziomego wodomierzy - oferta otrzyma 0 pkt,
b) oferta z klasą metrologiczną wodomierzy (R) Q3/Q1 > 100H/50V
jeżeli parametr R=Q3/Q1 (stosunek ciągłego strumienia objętości do minimalnego strumienia objętości) dla oferowanych wodomierzy jest wyższy niż 100, w przypadku montażu poziomego wodomierzy - oferta otrzyma 25 pkt,
Kryterium okresu gwarancji KOg będzie wyliczane wg wzoru:
ofercie z najdłuższym okresie gwarancji przyznaje się maksymalną liczbę punktów – 15, i wylicza się kryterium KOrg wg wzoru:
Kogn=Gon= waga (15 pkt)
gdzie:
Gon – najdłuższy zaoferowany okres gwarancji
każdej następnej ofercie przyznaje się liczbę punktów proporcjonalnie niższą, wyliczoną wg wzoru:
Korgo=Goo/Gon×waga 15 (pkt)
gdzie:
Goo – okres gwarancji w ofercie ocenianej
Gon – najdłuższy zaoferowany okres gwarancji,
3. Za najkorzystniejszą ofertę Zamawiający uzna ofertę przedstawiającą najkorzystniejszy bilans kryteriów oceny ofert, wyliczony wg wzoru:
1) dla części 1 zamówienia:
PO = KC + KKm + KOg

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: klasa metrologiczna

4.3.6.) Waga: 25

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji na usługę montażu wodomierzy i wykonanie robót towarzyszących

4.3.6.) Waga: 15

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 2

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa i wymiana ciepłomierzy z nakładkami radiowymi, w lokalach mieszkalnych i użytkowych, stanowiących zasób Gminy Bielsko-Biała będących w zarządzie Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej w Bielsku-Białej, w lokalizacjach wskazanych w rozdziale VII Opisu przedmiotu zamówienia - ciepłomierze, stanowiącego załącznik nr 2b do Specyfikacji,
2. 3. Część 2 przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególności dostawę i wymianę ciepłomierzy na ciepłomierze z modułami radiowymi w ilości 64 szt., w tym:
1) w lokalach mieszkalnych będących obiektami społecznego budownictwa mieszkaniowego, o którym mowa w art. 2 pkt 12 ustawy z dnia 11.03.2004r. o podatku od towarów i usług (tj. Dz.U. z 2024r. poz. 361) (PKOB 11) w ilości 49 sztuk
2) w lokalu użytkowym w ilości 15 sztuk
zgodnie z lokalizacjami oznaczonymi w rozdziale VII Opisu przedmiotu zamówienia, na warunkach określonych we wzorze umowy, stanowiącym załącznik do Specyfikacji oraz zgodnie z wymaganiami określonymi w Opisie przedmiotu zamówienia, stanowiącym załącznik do Specyfikacji.

4.2.6.) Główny kod CPV: 38410000-2 - Przyrządy pomiarowe

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

32230000-4 - Radiowa aparatura nadawcza z aparaturą odbiorczą

51210000-7 - Usługi instalowania urządzeń pomiarowych

45332400-7 - Roboty instalacyjne w zakresie urządzeń sanitarnych

45332000-3 - Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 120 dni

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. W zakresie części 2 zamówienia Zamawiający dokona wyboru najkorzystniejszej oferty na podstawie poniższych kryteriów:
1) cena oferty brutto („KC”) 1) - waga 60 pkt
2) okres gwarancji na usługę montażu ciepłomierzy i wykonanie robót towarzyszących(„KOg”) 2) – waga 40 pkt
2. Sposób obliczenia punktów:
1) do oceny ofert Zamawiający przyjmie cenę brutto oferty za cały zakres zamówienia.
2) okres gwarancji - wybrany przez Wykonawcę, z tym, że nie krótszy niż 24 miesięcy oraz nie dłuższy niż 60 miesięcy, licząc od daty bezusterkowego końcowego protokołu odbioru. Oferty z okresem krótszym niż okres wymagany 24 miesięcy będą odrzucone na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy, jako niezgodne z warunkami zamówienia. W przypadku ofert z okresem dłuższym niż okres maksymalny 60 miesięcy, Zamawiający przyjmie do oceny oferty okres 60 miesięcy.
UWAGA: deklarowany okres gwarancji Wykonawca wskazuje w interaktywnym Formularzu ofertowym o którym mowa w Rozdziale IV § 1 ust. 3. W przypadku, gdy Wykonawca nie wypełni tych informacji, oferta zostanie odrzucona na odstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy, jako niezgodne z warunkami zamówienia
dla części 2 zamówienia:
Kryterium ceny brutto KC będzie wyliczane wg wzoru:
ofercie najtańszej przyznaje się maksymalną liczbę punktów: 60, i wylicza się kryterium KC wg wzoru:
Kcon=Con=waga (60 pkt)
gdzie:
Con - cena oferty najtańszej
każdej następnej ofercie przyznaje się liczbę punktów proporcjonalnie niższą, wyliczoną wg wzoru:
Kcoo= (Con )/Coo× waga (60 pkt)
gdzie:
Con - cena oferty najtańszej
Coo - cena oferty ocenianej
Kryterium okresu gwarancji KOg będzie wyliczane wg wzoru:
ofercie z najdłuższym okresie gwarancji przyznaje się maksymalną liczbę punktów – 40, i wylicza się kryterium KOrg wg wzoru:
Kogn=Gon= waga (40 pkt)
gdzie:
Gon – najdłuższy zaoferowany okres gwarancji
każdej następnej ofercie przyznaje się liczbę punktów proporcjonalnie niższą, wyliczoną wg wzoru:
Korgo=Goo/Gon×waga 40 (pkt)
gdzie:
Goo – okres gwarancji w ofercie ocenianej
Gon – najdłuższy zaoferowany okres gwarancji,
3. Za najkorzystniejszą ofertę Zamawiający uzna ofertę przedstawiającą najkorzystniejszy bilans kryteriów oceny ofert, wyliczony wg wzoru dla części 2 zamówienia:
PO = KC + KOg

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji na usługę montażu ciepłomierzy i wykonanie robót towarzyszących

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1. W odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej (art. 112 ust. 2 pkt 4 ustawy) Zamawiający wymaga, aby Wykonawca spełniał minimalne warunki umożliwiające realizację zamówienia na odpowiednim poziomie jakości, poprzez:
1) Wykonawca powinien spełniać minimalne warunki umożliwiające realizację zamówienia na odpowiednim poziomie jakości w zakresie części 1 zamówienia, poprzez:
a) wykazanie, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie, wykonał należycie i potwierdził ich wykonanie dowodami 2 zamówienia, których przedmiotem była dostawa, wymiana i/lub montaż urządzeń pomiarowych w lokalach mieszkalnych lub użytkowych, w łącznej ilości nie mniejszej niższej 300 szt. wodomierzy,
b) wykazanie, że dysponuje co najmniej 2 pracownikami (osobami zatrudnionymi na podstawie umowy o pracę) przewidzianymi do realizacji prac związanych z realizacją przedmiotu zamówienia
2) Zamawiający nie stawia warunków wobec Wykonawców składających ofertę na realizację części 2 zamówienia.
2. Oceniając zdolność techniczną lub zawodową, Zamawiający może, na każdym etapie postępowania uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający nie wymaga w niniejszym postępowaniu złożenia podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie braku podstaw do wykluczenia o których mowa w Rozdziale V § 1 ust. 1 pkt 2.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Zamawiający nie wymaga w niniejszym postępowaniu złożenia podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w Rozdziale V § 2 ust. 1.
2. Potwierdzeniem spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia jest oświadczenie, o którym mowa w Rozdziale VI § 1 ust. 1 pkt 3.

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

1. przedmiotowe środki dowodowe, w myśl w art. 104 – 107 ustawy,:
I. o których mowa w Rozdziale III § 1 ust. 7 Specyfikacja, odpowiednie dla części zamówienia, na którą wykonawca składa ofertę, tj:
a) dla cz. 1 zamówienia:
 aktualne zatwierdzenie typu EWG lub certyfikat badania typu WE według Measuring Instruments Directive (MID – 2004/22/EC) obowiązujące na terenie całej UE, dopuszcza się zatwierdzenie krajowe ważne wyłącznie w Polsce,
 deklarację producenta,
 karty katalogowe lub deklaracje właściwości,
wskazujące parametry i cechy oferowanych wodomierzy, na podstawie których możliwa będzie ocena oferty wg kryteriów oceny ofert zawartych w Rozdziale X § 1 ust. 1 Specyfikacji,
b) dla cz. 2 zamówienia:
 aktualne zatwierdzenie typu EWG lub,
 certyfikat badania typu WE według Measuring Instruments Directive obowiązujące na terenie całej UE, dopuszcza się zatwierdzenie krajowe ważne wyłącznie w Polsce,
wskazujące parametry i cechy oferowanych wodomierzy, na podstawie których możliwa będzie ocena oferty wg kryteriów oceny ofert zawartych w Rozdziale X § 1 ust. 2 Specyfikacji,
II. o których mowa w Rozdziale III § 5 ust. 3 pkt 2 Specyfikacja, (dla obydwu części) tj.:
 wykaz innych, równoważnych rozwiązań, sporządzony wg wzoru stanowiącego załącznik do Specyfikacji, oraz
 dowolne dokumenty potwierdzające równoważność zaproponowanych rozwiązań w stosunku do określonych w Opisach przedmiotu zamówienia.

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak

5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:

1. Uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych możliwe jest tylko w zakresie części 2 zamówienia.
2. Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu dla części 2 zamówienia:
a) aktualne zatwierdzenie typu EWG lub
b) certyfikat badania typu WE według Measuring Instruments Directive obowiązujące na terenie całej UE, dopuszcza się zatwierdzenie krajowe ważne wyłącznie w Polsce,
wraz z tłumaczeniem na język polski (jeśli dokument jest w języku obcym),

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

1. Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę na całość lub dowolną część przedmiotu zamówienia, sporządzoną w języku polskim w formie elektronicznej z kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, w każdym przypadku pod rygorem nieważności.
2. Oferta Wykonawcy powinna zawierać:
1) „Formularz ofertowy” – interaktywny formularz sporządzony w sposób określony w Rozdziale IV § 1 Specyfikacji;
2) wypełnionego Formularza kalkulacji Ceny dla części 1 i/lub 2 zamówienia, sporządzonego na zasadach określonych w Rozdziale VIII Specyfikacji,
UWAGA: W przypadku, gdy Wykonawca nie złoży wraz z ofertą Formularza kalkulacji ceny, lub Formularz kalkulacji ceny nie będzie podpisany, zgodnie z wytycznymi zawartymi w Rozdziale IV § 1 Specyfikacji, oferta dla danej części zostanie odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy, jako niezgodne z warunkami zamówienia,
3) oświadczenie Wykonawcy dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw wykluczenia, sporządzone na formularzu stanowiącym załącznik nr 4 do Specyfikacji,
4) oryginał lub notarialnie poświadczoną kopię pełnomocnictw osób podpisujących ofertę w imieniu Wykonawcy, o ile nie wynika to z innych dokumentów załączonych przez Wykonawcę
5) (jeżeli dotyczy) pełnomocnictwo dla pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
6) (jeżeli dotyczy) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów
7) przedmiotowe środki dowodowe, w myśl w art. 104 – 107 ustawy,:
I. o których mowa w Rozdziale III § 1 ust. 7 Specyfikacja, odpowiednie dla części zamówienia, na którą wykonawca składa ofertę, tj:
a) dla cz. 1 zamówienia:
 aktualne zatwierdzenie typu EWG lub certyfikat badania typu WE według Measuring Instruments Directive (MID – 2004/22/EC) obowiązujące na terenie całej UE, dopuszcza się zatwierdzenie krajowe ważne wyłącznie w Polsce,
 deklarację producenta,
 karty katalogowe lub deklaracje właściwości,
wskazujące parametry i cechy oferowanych wodomierzy, na podstawie których możliwa będzie ocena oferty wg kryteriów oceny ofert zawartych w Rozdziale X § 1 ust. 1 Specyfikacji,
b) dla cz. 2 zamówienia:
 aktualne zatwierdzenie typu EWG lub,
 certyfikat badania typu WE według Measuring Instruments Directive obowiązujące na terenie całej UE, dopuszcza się zatwierdzenie krajowe ważne wyłącznie w Polsce,
wskazujące parametry i cechy oferowanych wodomierzy, na podstawie których możliwa będzie ocena oferty wg kryteriów oceny ofert zawartych w Rozdziale X § 1 ust. 2 Specyfikacji,
II. o których mowa w Rozdziale III § 5 ust. 3 pkt 2 Specyfikacja, tj.:
 wykaz innych, równoważnych rozwiązań, sporządzony wg wzoru stanowiącego załącznik do Specyfikacji, oraz
 dowolne dokumenty potwierdzające równoważność zaproponowanych rozwiązań w stosunku do określonych w Opisach przedmiotu zamówienia.
3. W przypadku oferty wspólnej przez kilku przedsiębiorców (konsorcjum lub spółka cywilna), każdy z Wykonawców (członków konsorcjum, wspólników spółki cywilnej), indywidualnie składa oświadczenie dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz podstaw wykluczenia, o którym mowa w ust. 1 pkt 3.
3. W myśl postanowień art. 117 ust. 4 ustawy, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia (konsorcjum, spółka cywilna itp.) składają oświadczenie z którego wynika które zakresy dostaw wykonają poszczególni Wykonawcy na wzorze, który stanowi załącznik nr 7 do Specyfikacji.
4. Wykonawca, który powołuje się, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, na zasoby innego podmiotu, dołącza do oferty oświadczenie tego podmiotu, którego wzór stanowi załącznik nr 5 do Specyfikacji oraz zobowiązanie tego podmiotu, którego wzór stanowi załącznik nr 6 do Specyfikacji

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.
2. Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie, których oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, będą zobowiązani przedstawić Zamawiającemu przed zawarciem umowy stosowne porozumienie (umowę konsorcjum) zawierające w swojej treści co najmniej następujące postanowienia:
1) skład konsorcjum, który nie może zostać zmieniony bez uprzedniej zgody Zamawiającego w toku niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia, jak również przez cały okres wykonywania umowy,
2) Wykonawcy tworzący konsorcjum będą solidarnie odpowiedzialni wobec Zamawiającego zarówno co do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia, jak i w umowie zawartej w postępowaniu,
3) wszyscy członkowie konsorcjum ponoszą solidarną, niczym nie ograniczoną odpowiedzialność prawną za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
4) Zasady rozliczania prac pomiędzy Wykonawcami wspólnie ubiegającymi się o udzielenie zamówienia, w tym zasady wystawiania faktur na rzecz Zamawiającego, przy czym:
a) Zamawiający zaleca, aby podmiotem uprawnionym do wystawiania faktur na rzecz Zamawiającego, przyjmowania płatności i dokonywania rozliczeń był Lider Konsorcjum/pełnomocnik wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (np. wspólników spółki cywilnej);
b) Zamawiający dopuszcza, aby faktury na rzecz Zamawiającego, były wystawiane przez poszczególnych wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (członków Konsorcjum/ wspólników spółki cywilnej), pod warunkiem, że umowa regulująca współpracę tych Wykonawców będzie zawierać odpowiednie zapisy w tym zakresie i wskazywać zakres prac wykonywanych przez poszczególnych Wykonawców
5) W przypadku, gdy umowa konsorcjum, nie będzie zawierała zasad rozliczania prac pomiędzy tymi Wykonawcami, w tym zasad wystawiania faktur na rzecz Zamawiającego, Zamawiający przyjmie, że jedynym Wykonawcą uprawnionym do wystawiania faktur będzie Lider Konsorcjum/ pełnomocnik Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
4. W przypadku Wykonawców występujących w postepowaniu w formie spółki cywilnej, w celu wykazania sposobu reprezentacji spółki do oferty można załączyć umowę spółki cywilnej. W takim przypadku nie jest konieczne załączanie do oferty dodatkowego pełnomocnictwa,
5. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z Wykonawcą występującym jako Pełnomocnik uprawniony do reprezentowania pozostałych wspólników spółki / partnerów konsorcjum,
6. Wykonawcy składają oświadczenie z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy,
7. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
8. Zamawiający określa szczególny, obiektywnie uzasadniony, sposób spełniania przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunków udziału w postępowaniu:
1) warunek określony w § 2 ust. 1 pkt 1 ppkt a - i co najmniej jeden z Wykonawców wykaże posiadanie łącznego doświadczenia określonego w tym warunku i wykona dostawy, do realizacji których te zdolności są wymagane,
2) warunek określony w § 2 ust. 1 pkt 1 ppkt b będzie uznany za spełniony jeżeli jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wykaże, że samodzielnie dysponuje wymaganym potencjałem osobowym, bądź wielu Wykonawców łącznie i wykonają dostawy, do realizacji których te zdolności są wymagane.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. W oparciu o postanowienia art. 455 ust. 1 pkt 1 ustawy Zamawiający przewiduje możliwość następujących zmian umowy bez konieczności przeprowadzenia nowego postępowania:
1) zmiany wynagrodzenia w wyniku zmiany stawki podatku od towarów i usług VAT, ,
2) zmiany ilościowego i lokalizacyjnego zakresu rzeczowego przedmiotu umowy w wyniku wystąpienia okoliczności, o których mowa w § 7,
3) zmiana trybu, zasad i terminów rozliczeń wynagrodzenia umownego, wystawiania faktur, płatności oraz zasad i trybu odbioru częściowego przedmiotu zamówienia (m.in. rodzajów i terminów dokonywania czynności odbiorowych) w przypadku zaistnienia okoliczności uzasadniających taką zmianę, czy zaistnienia innej okoliczności uzasadniającej wprowadzenie takiej modyfikacji,
4) zmiany terminu wykonania przedmiotu umowy
5) gdy zmiana jest spowodowana decyzjami właściwych organów administracji publicznej, w tym administracji zespolonej,
6) gdy zmiana spowodowana jest zmianą obowiązujących przepisów ,
7) inne zmiany spowodowane przyczynami zewnętrznymi, niezależnymi od Zamawiającego oraz Wykonawcy
8) zmiany osób wskazanych w § 3 i § 20,
9) zmiany osób, przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy
10) wskazania nowego podwykonawcy bądź zmiany wskazanych w § 9 podwykonawców lub zakresu usług wykonywanych przez aktualnych podwykonawców,
11) zgłoszenia przez Wykonawcę, po zawarciu umowy, zlecenia części dostaw podwykonawcy, nie wskazanemu wcześniej przez Wykonawcę w ofercie oraz możliwość rozszerzenie zakresu podwykonawstwa w porównaniu do wskazanego w ofercie Wykonawcy, o ile posłużenie się podwykonawcą doprowadzi do poprawienia jakości lub skrócenia czasu wykonywania poszczególnych dostaw,
2. W oparciu o postanowienia art. 455 ust. 1 pkt 4 ustawy Zamawiający przewiduje możliwość zmian umowy bez konieczności przeprowadzenia nowego postępowania, gdy w trakcie realizacji przedmiotu umowy wystąpi konieczność wykonania robót niemożliwych wcześniej do przewidzenia i jednocześnie niezbędnych do prawidłowego wykonania przedmiotu umowy, czyli okoliczności, których Zamawiający działając z należytą starannością, nie mógł przewidzieć, o ile zmiana nie modyfikuje ogólnego charakteru umowy, tj. okoliczności o których mowa w art. 445 ust. 1 pkt 4 ustawy, zamówienie na te roboty zostanie udzielone Wykonawcy w trybie aneksu do umowy, o ile wzrost ceny spowodowany każdą kolejną zmianą nie przekracza 50% wartości wynagrodzenia określonego § 10 ust. 3. Zmiana umowy dokonana na podstawie niniejszego ustępu, podlega ogłoszeniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.
3. Postanowienia umowne zmienione z naruszeniem art. 454 i 455 podlegają unieważnieniu. Na miejsce unieważnionych postanowień umowy wchodzą postanowienia umowne w pierwotnym brzmieniu, zgodnie z postanowieniami art. 458 ustawy.
4. Jeżeli Zamawiający zamierza zmienić warunki realizacji zamówienia, które wykraczają poza zmiany umowy dopuszczalne zgodnie z art. 454 i 455 ustawy, obowiązany jest przeprowadzić nowe postępowanie o udzielenie zamówienia, zgodnie z postanowieniami art. 454 ustawy .
5. Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody.
6. Nie stanowi zmiany umowy:
1) zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy (np. zmiana dokumentów potwierdzających wykonanie prac, zmiana nr rachunku bankowego),
2) zmiany danych teleadresowych.
7. Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści niniejszej umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności, z zastrzeżeniem postanowień ust. 5.
Pełny zakres zmian, które może dokonać zamawiający został zawarty w § 18 umów, których wzory stanowią załączniki nr 9a i 9b do Specyfikacji.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2025-01-31 12:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia.

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-01-31 12:10

8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-03-01

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.