Ogłoszenie z dnia 2022-02-25
Powiązane ogłoszenia:
- 2022/BZP 00031853/01 - Ogłoszenie z dnia 2022-01-24
- 2022/BZP 00066215/01 - Wynik z dnia 2022-02-23
- 2022/BZP 00073678/01 - Wynik z dnia 2022-03-03
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Sprzedaż i dostawa sprzętu elektrycznego, mebli i drukarki 3D do ZSEiU Łaziska Górne i ZSP Ornontowice przewidzianego w ramach projektu pn.: „Efektywne Funkcjonalne Szkoły II ”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiat Mikołowski reprezentowany przez Zarząd Powiatu
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276255016
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Żwirki i Wigury 4a
1.5.2.) Miejscowość: Mikołów
1.5.3.) Kod pocztowy: 43-190
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22C - Tyski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: kancelaria@mikolowski.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mikolowski.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://e-zp.mikolowski.pl1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Sprzedaż i dostawa sprzętu elektrycznego, mebli i drukarki 3D do ZSEiU Łaziska Górne i ZSP Ornontowice przewidzianego w ramach projektu pn.: „Efektywne Funkcjonalne Szkoły II ”2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ebae3388-7cf0-11ec-83b1-bea871b78b5b
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00068061
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-02-25
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00016167/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.3 Zakup i dostawa sprzętu i wyposażenia do szkół ponadpodstawowych w ramach projektu Efektywne Funkcjonalne Szkoly II
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.12.) Nazwa projektu lub programu:
Projekt pn.: „Efektywne Funkcjonalne Szkoły II – program Rozwoju Szkół Zawodowych i Technicznych Powiatu Mikołowskiego” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020”,2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00031853/01
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
A. Część nr 1: ”Sprzedaż i dostawa sprzętu elektrycznego do ZSEiU Łaziska Górne”Zakres zamówienia obejmuje dostawę i sprzedaż:
1) Zestaw dydaktyczny dla kwalifikacji EE.05 wg specyfikacji CKE: urządzenia, aparaty i maszyny elektryczne z płytą montażową poziomą 800 mm x 600 - 6 zestawów;
2) Narzędzia i przyrządy kontrolno-pomiarowe dla kwalifikacji ELE.02 - 6 zestawów ;
3) Ścianka montażowa dla kwalifikacji ELE.02 wg specyfikacji CKE: wym. 2000 mm x 1600 mm, z puszką zasilającą podłączoną do sieci TN-S, wyłącznikiem różnicowoprądowym i wyłącznikiem awaryjnym - 3 sztuki;
4) Miernik rezystancji izolacji od 125V do 1000V -1 sztuka;
4.5.3.) Główny kod CPV: 39162110-9 - Sprzęt dydaktyczny
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
38410000-2 - Przyrządy pomiarowe
38552000-9 - Mierniki elektroniczne
39162100-6 - Pomoce dydaktyczne
4.5.5.) Wartość części: 99783,33 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część nr 2 „ Sprzedaż i dostawa mebli do ZSEiU w Łaziskach Górnych i ZSP w Ornontowicach”.Zamówienie obejmuje dostawę i sprzedaż:
1) Zestaw mebli i stołów laboratoryjnych do pracowni weterynarii w ZSP Ornontowice - 1 zestaw
2) Stół laboratoryjny z płytą meblową do ZSP Ornontowice - 5 sztuk
3) Szafa metalowa do ZSP Ornontowice - 3 sztuki
4) Zestaw mebli do pracowni elektrycznej w ZSEiU Łaziska Górne - 1 zestaw
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla części 2 zawiera załącznik nr 3b do SWZ.
4.5.3.) Główny kod CPV: 39180000-7 - Meble laboratoryjne
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
38000000-5 - Sprzęt laboratoryjny, optyczny i precyzyjny (z wyjątkiem szklanego)
39151000-5 - Meble różne
39151200-7 - Stoły robocze
39173000-5 - Meble do przechowywania
4.5.5.) Wartość części: 46746,67 PLN
Część 3
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
C. Część nr 3 „ Sprzedaż i dostawa drukarki 3D do ZSEIU w Łaziskach Górnych”.Zamówienie obejmuje dostawę i sprzedaż:
1) Drukarka 3D -2 sztuki
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla części 3 zawiera załącznik nr 3c do SWZ.
4.5.3.) Główny kod CPV: 30232100-5 - Drukarki i plotery
4.5.5.) Wartość części: 14226,78 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
W niniejszym postępowaniu złożono cztery oferty. Ceny złożonych ofert kształtowały się na poziomie od 91 900 złotych do 279 825 złotych . Zgodnie z zapisem art. 222 ust 4 ustawy Prawo Zamówień Publicznych Zamawiający podał, iż na część nr 1 zamierza przeznaczyć 93 701,40 złotych brutto. W związku z wystąpieniem przesłanki przewidzianej w art.224 ust.2 ustawy Prawo Zamówień Publicznych Zamawiający wszczął , w stosunku do oferty Wykonawcy P.H.U. AMIWAR Anna Waryś i P.P.U „Micro” M.Kowalski, Z.Kowalska s.c , procedurę wyjaśnienia ceny rażąco niskiej. W wyniku przeprowadzonej procedury oferta Wykonawcy P.H.U. AMIWAR Anna Waryś została odrzucona na podstawie art.226 ust.1 pkt 8 w związku z art.224 ust.6 ustawy z dnia 11.09.2019 roku Prawo zamówień publicznych
(tekst jednolity: Dz. U. z 2021 roku, poz.1129 z późniejszymi zmianami ) albowiem Wykonawca nie uzasadnił podanej w ofercie ceny. Wykonawca nie złożył szczegółowej kalkulacji ceny ofertowej z uwzględnieniem wszystkich kosztów związanych z wykonaniem przedmiotu zamówienia. Wykonawca złożył ogólnikowe wyjaśnienia nie zawierające szczegółowego wyliczenia. Przepis art. 255 pkt 3 ustawy z dnia 11.09.2019 r. Prawo zamówień publicznych stanowi: "Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli: (…) cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty". Cena oferty odrzuconego Wykonawcy jako jedyna mieściła się w wysokości środków jakie Zamawiający przeznaczył na to zadanie. Ceny wszystkich pozostałych złożonych i nieodrzuconych ofert przekraczają wysokość środków, jakie zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie tej części zamówienia. Zamawiający informuje, że w chwili obecnej nie posiada wolnych środków własnych na zwiększenie środków na sfinansowanie tej części . Wobec powyższego Zamawiający odstąpił od oceny ofert i wyboru najkorzystniejszej oferty .W nowym stanie prawnym pozostaje aktualne orzecznictwo Krajowej Izby Odwoławczej. W wyroku z dnia 16.08.2016 r., sygn. akt KIO 1384/16 Izba wskazała: "Na koniec należy odnieść się do kwestii wpływu na wystąpienie przesłanki z art. 93 ust. 1 pkt 4 p.z.p. braku podjęcia przez zamawiającego decyzji co do wyboru oferty najkorzystniejszej. W ocenie Izby łączenie obu instytucji, zasadniczo różnych co do skutku dla postępowania, nie jest prawidłowe. Zamawiający nie mógł bowiem jednocześnie wskazać oferty najkorzystniejszej, rozumianej jako jej wybór, i dokonać unieważnienia postępowania. Prowadziłoby to bowiem do sprzecznych ze sobą decyzji proceduralnych. Jeżeli zamawiający po porównaniu cen ze środkami, jakimi dysponuje, widzi, iż postępowanie będzie podlegało unieważnieniu, gdyż nie ma dodatkowych środków, które pozwoliłyby na wybór oferty najkorzystniejszej, prowadzenie czynności badania i oceny ofert traci sens i niepotrzebnie wydłuża postępowanie". Stanowisko to zostało potwierdzone w Komentarzu do Ustawy Prawo Zamówień Publicznych, pod redakcją Huberta Nowaka i Mateusza Winiarza ( Urząd Zamówień Publicznych ,Warszawa 2021). W komentarzu do art.255 wskazano:” Natomiast w przypadku gdy oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, postępowanie unieważnia się bez przeprowadzania wyboru najkorzystniejszej oferty. W takiej sytuacji ceny lub koszty określone we wszystkich złożonych ofertach nie mieszczą się w limicie ustalonym przez zamawiającego. Hołdując racjonalności, przesłanka ta zakłada unieważnienie postępowania bez konieczności badania i oceny ofert w celu wyboru oferty najkorzystniejszej, w sytuacji gdy od początku wiadomo, że cena żadnej oferty nie zmieści się w ustalonym limicie, a zamawiający tego limitu nie zmieni.”
Część 3
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Nie rozstrzygnięto
INNE PRZETARGI Z MIKOŁOWA
- Najem pojazdów przeznaczonych do przewozu osób wraz z kierowcą na potrzeby Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Mikołowie w 2025 roku.
- Dostawa sprzętu medycznego jednorazowego użytku i drobnego sprzętu medycznego
- Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym, w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek pocztowych i ich zwrotów dla Starostwa Powiatowego w Mikołowie
- Zakup i sukcesywna dostawa żywności na potrzeby Żłobka Miejskiego w Mikołowie w roku 2025
- Wykonywanie drobnych robót awaryjnych w branżach : ogólnobudowlanej, instalacyjnej, elektrycznej oraz dekarsko blacharskich dla budynków administrowanych przez ZGL w roku 2025
więcej: przetargi w Mikołowie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Zakup i dostawa wyposażenia pracowni szkolnych
- Dostawa i montaż wyposażenia w ramach zadania Budowa Gminnego Klubu Dziecięcego Nasze Gzuby w Szczytnikach Duchownych - część I zabawki i wyposażenie sal
- Zakup i dostawa sprzętu ICT, specjalistycznego, wyposażenia i pomocy dydaktycznych dla Szkoły Podstawowej nr 15 w Mysłowicach w ramach projektu Edukacja dla wszystkich = wysoka jakość kształcenia.
- Dostawa sprzętu komputerowego oraz pomocy dydaktycznych w ramach projektu "Rozwój edukacji na terenie gminy Hyżne"
- Zakup i dostawa sprzętu komputerowego i materiałów dydaktycznych do pracowni szkolnych szkół objętych wsparciem w ramach projektu "Efektywne szkolnictwo zawodowe w powiecie grójeckim"
- SZP/242-249/2024 Dostawa dwustanowiskowego zestaw potencjostatów-galwanostatów dla Katedry Inżynierii Materiałów Półprzewodnikowych PWr.
więcej: Drukarki i plotery »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.