eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Pi³aBudowa instalacji fotowoltaicznej w Centrum Rekreacji AQUA-PIL w Pile



Og³oszenie z dnia 2021-05-28


Powi±zane og³oszenia:
Og³oszenie nr 2021/BZP 00068124 z dnia 2021-05-28

Og³oszenie o zamówieniu
Dostawy
Budowa instalacji fotowoltaicznej w Centrum Rekreacji AQUA-PIL w Pile

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Centrum Rekreacji Aqua-Pil Sp. z o.o.

1.3.) Oddzia³ zamawiaj±cego: Aqua-Pil

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 300010331

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: Artura Grottgera 4

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Pi³a

1.5.3.) Kod pocztowy: 64-920

1.5.4.) Województwo: wielkopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL411 - Pilski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: dyrektor.zo@aquaparkpila.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.aquaparkpila.pl

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Rekreacja, kultura i religia

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Budowa instalacji fotowoltaicznej w Centrum Rekreacji AQUA-PIL w Pile

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-3264f80a-b942-11eb-911f-9ad5f74c2a25

2.5.) Numer og³oszenia: 2021/BZP 00068124

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2021-05-28

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Nie

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://aquaparkpila.ezamawiajacy.pl

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://aquaparkpila.ezamawiajacy.pl

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: Ogólne zasady korzystania z Platformy:
a) zg³oszenie do postêpowania wymaga zalogowania wykonawcy do Systemu na subdomenie https://aquaparkpila.ezamawiajacy.pl lub https://oneplace.marketplanet.pl
b) Wykonawca po wybraniu opcji „przyst±p do postêpowania” zostanie przekierowany do strony https://oneplace.marketplanet.pl, gdzie zak³ada konto wykonuj±c kroki procesu rejestracyjnego; podaje adres e-mail, ustanawia has³o, nastêpnie powtarza has³o, wpisuje kod z obrazka, akceptuje wymagane zgody, klika polecenie „zarejestruj siê”,
c) po otrzymaniu wiadomo¶ci z linkiem nale¿y za jego pomoc± potwierdziæ adres email,
d) po potwierdzeniu adresu e-mail nale¿y zalogowaæ siê przy pomocy przycisku „zaloguj”
w celu ukoñczenia procesu rejestracji,
e) po zalogowaniu nale¿y wybraæ zak³adkê rejestracja (po wype³nieniu formularza rejestracyjnego nale¿y wys³aæ wniosek rejestracyjny do weryfikacji - przy pomocy przycisku „wy¶lij wniosek”),
f) istnieje równie¿ mo¿liwo¶æ potwierdzenia danych na wniosku rejestracyjnym za pomoc± podpisu kwalifikowanego (w oknie, które pojawi siê po przes³aniu wniosku do weryfikacji nale¿y klikn±æ przycisk „Podpisz wniosek”),
g) rejestracja wykonawcy trwa maksymalnie do 2 dni roboczych. W zwi±zku z tym zamawiaj±cy zaleca wykonawcom uwzglêdnienie czasu niezbêdnego na rejestracjê w procesie z³o¿enia oferty w postaci elektronicznej,
h) po za³o¿eniu konta wykonawca ma mo¿liwo¶æ z³o¿enia oferty w postêpowaniu.
W przypadku jakichkolwiek w±tpliwo¶ci zwi±zanych z zasadami korzystania z Platformy, wykonawca powinien skontaktowaæ siê z dostawc± rozwi±zania teleinformatycznego Platforma zakupowa Marketplanet: tel. +48 22 25 72 223, e-mail: oneplace.admin@marketplanet.pl
Wykonawca powinien zapoznaæ siê z aktualn± instrukcj± dla wykonawców dostêpn± w zak³adce Regulacje i procedury procesu zakupowego.
Zamawiaj±cy okre¶la dopuszczalny format kwalifikowanego podpisu elektronicznego:
a) dokumenty w formacie „pdf” zaleca siê podpisywaæ formatem PAdES,
b) dokumenty w formacie innym ni¿ „pdf” zaleca siê podpisywaæ formatem XAdES, przy czym wykonawca zobowi±zany jest wtedy za³±czyæ oprócz dokumentu, którego podpis dotyczy, oddzielny plik z podpisem, czyli 2 pliki.
Zamawiaj±cy okre¶la niezbêdne wymagania sprzêtowo-aplikacyjne umo¿liwiaj±ce pracê na Platformie tj.:
a) sta³y dostêp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowo¶ci nie mniejszej ni¿ 512 kb/s,
b) komputer klasy PC lub MAC, o nastêpuj±cej konfiguracji: pamiêæ min. 2GB RAM, procesor Intel IV 2 GHZ, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10.4, Linux lub ich nowsze wersje,
c) zainstalowana dowolna przegl±darka internetowa obs³uguj±ca TLS 1.2, najlepiej w najnowszej wersji, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10.0,
d) w³±czona obs³uga JavaScript,
e) zainstalowany program Acrobat Reader lub inny, obs³uguj±cy pliki w formacie pdf.
Zamawiaj±cy okre¶la dopuszczalne formaty przesy³anych danych, tj., w szczególno¶ci: .pdf, .xls, .doc, .docx, zip, rar, jpg, przy czym ze wzglêdów technicznych zaleca siê stosowanie formatu .pdf o wielko¶ci plików do 100 MB.
Zamawiaj±cy okre¶la informacje na temat kodowania i czasu odbioru danych tj.:
a) plik za³±czony przez wykonawcê na Platformie i zapisany, widoczny jest w Systemie jako zaszyfrowany – format kodowania UTF8 (mo¿liwo¶æ otworzenia pliku dostêpna jest dopiero po odszyfrowaniu przez zamawiaj±cego po up³ywie terminu sk³adania ofert),
b) oznaczenie czasu odbioru danych przez Platformê stanowi datê oraz dok³adny czas (hh:mm:ss) generowany wg czasu lokalnego serwera synchronizowanego odpowiednim ¼ród³em czasu - zegarem G³ównego Instytutu Miar.
Potwierdzeniem prawid³owo z³o¿onej oferty jest komunikat systemowy „Oferta zosta³a z³o¿ona” oraz wygenerowany raport ofert z zak³adki „Oferty”.
Zamawiaj±cy dopuszcza komunikacjê miêdzy zamawiaj±cym a wykonawcami za pomoc± poczty elektronicznej – e-mail: dyrektor.zo@aquaparkpila.pl, z wyj±tkiem przesy³ania dokumentów, o których mowa w rozdz. III pkt 24 SWZ.

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozp. Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozp. o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1 oraz Dz. Urz. UEL 127 z 23.05.2018, str. 2), dalej RODO, Zamawiaj±cy informuje, ¿e:
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Centrum Rekreacji AQUA-PIL Sp. z o.o., reprezentowane przez Prezesa Zarz±du, z siedzib± ul. Grottgera 4, 64-920 Pi³a;
Administrator wyznaczy³ Inspektora Ochrony Danych Osobowych, z którym mo¿na kontaktowaæ siê pod adresem e-mail: kadry.place@aquaparkpila.pl;
Pani/Pana dane osobowe bêd± przetwarzane w celu przeprowadzenia post. o udzielenie zam. publ. pn. Budowa instalacji fotowoltaicznej w Centrum Rekreacji AQUA-PIL w Pile, nr DZO.260.1.2021.
Podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. e RODO oraz art. 10 RODO.
Pani/Pana dane osobowe pozyskane w zwi±zku z postêpowaniem o udzielenie zam. publ. przekazywane bêd± wszystkim zainteresowanym podmiotom i osobom, chyba ¿e bêd± mia³y zastosowanie przes³anki ograniczaj±ce jawno¶æ postêpowania Administrator nie udostêpnia tych danych (mo¿e je tylko przechowywaæ), chyba ¿e zachodz± przes³anki, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO.
Zasady ograniczaj±ce jawno¶æ postêpowania o udzielenie zam. publ. nie maj± zastosowania do podmiotów uprawnionych do wykonywania czynno¶ci kontrolnych (np. Prezesa UZP, NIK, KAS).
Podmioty przetwarzaj±ce – czyli podmioty, którym Administrator powierzy³ lub powierzy przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych na zasadach okre¶lonych w art. 28 RODO, w zwi±zku z umow± na ¶wiadczenie us³ug w zakresie:
a) obs³ugi systemów informatycznych Centrum Rekreacji AQUA-PIL Sp. z o.o.,
b) ochrony mienia i osób (tylko w zakresie Pani/Pana wizerunku, je¿eli bêdzie Pani przebywa³a/bêdzie Pan przebywa³ na terenie siedziby Centrum Rekreacji AQUA-PIL Sp. z o.o.),
c) brakowania dokumentacji niearchiwalnej.
Odbiorców tych danych obowi±zuje klauzula zachowania poufno¶ci pozyskanych w takich okoliczno¶ciach wszelkich danych, w tym danych osobowych.
Pani/Pana dane osobowe:
a) zawarte w dokumentacji papierowej – bêd± przechowywane przez okresy wskazane w JRWA, który Administrator zobowi±zany jest stosowaæ na mocy ustawy z dnia 14.07.1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz zgodnie z odpowiednimi wytycznymi w zakresie zamówieñ wspó³finansowanych z funduszy pomocowych Unii Europejskiej,
b) bêd± zamieszczone w BZP przez okres wskazany przez Prezesa UZP oraz udostêpniane na stronie BIP Administratora/Zamawiaj±cego,
c) bêd± zamieszczane w Dzienniku Urzêdowym Unii Europejskiej.
Przys³uguje Pani/Panu prawo wnioskowania do Administratora Zamawiaj±cego o realizacjê nastêpuj±cych praw wynikaj±cych z RODO:
a) prawa dostêpu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii (art. 15 RODO);
b) prawa do sprostowania (poprawiania) swoich danych (art. 16 RODO), z tym ¿e skorzystanie przez Pani±/Pana z tego prawa:
• nie bêdzie skutkowa³o zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu, ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw± Pzp,
• nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u i jego za³±czników,
c) prawa do ograniczenia przetwarzania swoich danych (art. 18 RODO), przy czym przepisy prawa mog± wy³±czyæ mo¿liwo¶æ skorzystania z tego prawa (zgodnie z art. 8a ust. 4 ustawy Pzp wyst±pienie przez Pani±/Pana z ¿±daniem, o którym mowa w art. 18 RODO, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu),
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych.
Podanie przez Pani±/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym. Konsekwencj± ich niepodania jest brak mo¿liwo¶ci udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zam. publ.

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Do obowi±zków Wykonawcy nale¿± m.in. obowi±zki wynikaj±ce z RODO, w szczególno¶ci obowi±zek informacyjny przewidziany w art. 13 ust. 1 i 2 RODO wzglêdem osób fizycznych, których dane osobowe dotycz± i od których dane te Wykonawca bezpo¶rednio pozyska³. Jednak¿e obowi±zek informacyjny wynikaj±cy z art. 13 RODO nie bêdzie mia³ zastosowania, gdy i w zakresie, w jakim osoba fizyczna, której dane dotycz±, dysponuje ju¿ tymi informacjami (vide: art. 13 ust. 4 RODO). Ponadto Wykonawca bêdzie musia³ wype³niæ obowi±zek informacyjny wynikaj±cy z art. 14 RODO wzglêdem osób fizycznych, których dane przekazuje Zamawiaj±cemu i których dane po¶rednio pozyska³, chyba ¿e ma zastosowanie co najmniej jedno z wy³±czeñ, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO.
W zwi±zku z powy¿szym Wykonawca w Formularzu ofertowym, stanowi±cym Za³±cznik nr 1 do SIWZ, sk³ada (o ile dotyczy) stosowne o¶wiadczenie.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: DZO.260.1.2021

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest kompleksowe zaprojektowanie, dostawa, monta¿, uruchomienie i przeprowadzenie procedury w³±czenia do sieci OSD instalacji fotowoltaicznej na dachu budynku Centrum Rekreacji AQUA-PIL, zlokalizowanego przy ul. Artura Grottgera 4 w Pile. Dopuszcza siê monta¿ instalacji fotowoltaicznej jedynie na dachu hali basenowej.
2. Moc instalacji powinna wynie¶æ 49,61 kWp, przy zastosowaniu modu³ów fotowoltaicznych w ilo¶ci 121 sztuk, o mocy 410 Wp ka¿dy. Przy zastosowaniu innych komponentów liczba modu³ów i ca³kowita moc instalacji mo¿e siê nieznacznie ró¿niæ. Warto¶ci podane nale¿y zatem traktowaæ jako orientacyjne, jednak¿e moc sumaryczna nie mo¿e przekroczyæ 50 kWp.
3. Realizacja przedmiotu zamówienia polega na:
3.1 zaprojektowaniu instalacji fotowoltaicznej wraz ze wszystkimi niezbêdnymi sk³adnikami i w³±czeniem do instalacji budynku,
3.2 zg³oszeniu robót budowlanych lub uzyskaniu prawomocnej decyzji o pozwoleniu na budowê,
3.3 dostarczeniu urz±dzeñ i materia³ów budowlanych na teren prowadzenia robót budowlanych, niezbêdnych do wykonania instalacji fotowoltaicznej,
3.4 wykonaniu kompletnej instalacji fotowoltaicznej,
3.5 przeprowadzeniu prób ca³ej instalacji oraz niezbêdne pomiary, zaprogramowaniu i uruchomieniu uk³adu steruj±cego,
3.6 przeprowadzeniu rozruchu instalacji fotowoltaicznej,
3.7 zamocowaniu na budynku wyposa¿onym w instalacjê tabliczek informacyjnych,
3.8 przygotowaniu dla w³a¶ciciela nieruchomo¶ci poprawnego zg³oszenia mikroinstalacji u w³a¶ciwego OSD na wymaganych przez niego drukach za okres od rozruchu do odbioru instalacji przez Zamawiaj±cego.
4. Projekt – dokumentacja techniczna – winna zawieraæ co najmniej:
4.1 czê¶æ opisow±, w tym opis instalacji wraz z parametrami technicznymi urz±dzeñ (w tym: moc, sprawno¶æ, uzysk), opis zastosowanych rozwi±zañ konstrukcyjnych, elektrycznych),
4.2 projekt wykonawczy elektryczny dla instalacji fotowoltaicznej i mechaniczny konstrukcji wsporczej (3 egz. w formie utrwalonej na pi¶mie oraz w formie elektronicznej – na no¶niku , np. CD),
4.3 kosztorys,
4.4 niezbêdne obliczenia techniczne i wytrzyma³o¶ciowe (je¿eli bêd± wymagane),
4.5 przewidywan± roczn± generacjê energii elektrycznej dla instalacji fotowoltaicznych,
4.6 rzuty, rysunki,
4.7 schematy instalacji,
4.8 wymagane prawem uzgodnienia i pozwolenia,
4.9 karty katalogowe oraz certyfikaty dopuszczenia do u¿ytku zastosowanych komponentów,
4.10 opis zabezpieczeñ przeciwpo¿arowych, przepiêciowych i odgromowych systemu.
5. W zakres przedmiotu zamówienia wchodzi przeszkolenie minimum 3 pracowników zamawiaj±cego z zakresu obs³ugi instalacji fotowoltaicznej.
6. Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia zawiera Program Funkcjonalno-U¿ytkowy stanowi±cy za³±cznik nr 2 do SWZ.
7.Wszystkie elementy instalacji bêd±ce przedmiotem dostawy, musz± byæ fabrycznie nowe. Ponadto zamawiaj±cy wymaga, aby zamontowane panele fotowoltaiczne mia³y datê produkcji nie wcze¶niejsz± ni¿ 12 miesiêcy od daty dostawy.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 09331200-0 - S³oneczne modu³y fotoelektryczne

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45261215-4 - Pokrywanie dachów panelami ogniw s³onecznych

45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach

45311100-1 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego

45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych

45312310-3 - Ochrona odgromowa

45315300-1 - Instalacje zasilania elektrycznego

71314100-3 - Us³ugi elektryczne

71320000-7 - Us³ugi in¿ynieryjne w zakresie projektowania

71323100-9 - Us³ugi projektowania systemów zasilania energi± elektryczn±

71326000-9 - Dodatkowe us³ugi budowlane

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 70 dni

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: do¶wiadczenie wykonawcy

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 1

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki dotycz±ce:
1) zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym
Zamawiaj±cy nie precyzuje w tym zakresie ¿adnych wymagañ, których spe³nianie wykonawca zobowi±zany jest wykazaæ w sposób szczególny;
2) uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów
Zamawiaj±cy nie precyzuje w tym zakresie ¿adnych wymagañ, których spe³nianie wykonawca zobowi±zany jest wykazaæ w sposób szczególny;
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej
Warunek zostanie spe³niony je¿eli Wykonawca wyka¿e, ¿e jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci gospodarczej zwi±zanej
z przedmiotem zamówienia z sum± gwarancyjn± nie ni¿sz± ni¿ 100 000,00 PLN;

Uwaga:
W przypadku sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia warunek dotycz±cy sytuacji ekonomicznej lub finansowej podmioty mog± spe³niaæ wspólnie.
Je¿eli z uzasadnionej przyczyn wykonawca nie mo¿e z³o¿yæ dokumentów dotycz±cych sytuacji finansowej lub ekonomicznej, wymaganych przez zamawiaj±cego, mo¿e z³o¿yæ inne dokumenty, które w sposób wystarczaj±cy potwierdz± spe³nienie opisanych przez zamawiaj±cego warunków udzia³u w postêpowaniu.

W przypadku z³o¿enia przez wykonawcê dokumentów zawieraj±cych kwoty wyra¿one w innej walucie ni¿ PLN, Zamawiaj±cy, jako kurs przeliczeniowy przyjmie:
a) ¶redni kurs danej waluty opublikowany przez Narodowy Bank Polski w dniu publikacji og³oszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówieñ Publicznych,
b) je¿eli w dniu publikacji og³oszenia o zamówieniu Biuletynie Zamówieñ Publicznych Narodowy Bank Polski nie publikuje ¶redniego kursu waluty, za podstawê przeliczenia przyjmie siê ¶redni kurs waluty publikowany pierwszego dnia po dniu publikacji og³oszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówieñ Publicznych, w którym zostanie on opublikowany.

4) zdolno¶ci technicznej lub zawodowej
Warunek zostanie spe³niony, je¶li wykonawca wyka¿e, ¿e:
a) w okresie ostatnich 3 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie – wykona³ co najmniej jedn± dostawê, której przedmiotem by³a dostawa wraz z monta¿em instalacji fotowoltaicznej w technologii z optymalizatorami, o mocy co najmniej 40 kWp, z podaniem jej warto¶ci, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawa zosta³a wykonana, wraz z za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te dostawy zosta³y wykonane w sposób nale¿yty.

UWAGA 1:
Ilo¶æ wykonanych us³ug jest jednym z kryteriów oceny ofert.

UWAGA 2:
Dowodami, o których mowa powy¿ej, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty by³y wykonane, a je¿eli wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – o¶wiadczenie wykonawcy;

b) dysponuje lub bêdzie dysponowa³ na etapie realizacji zamówienia:
- kierownikiem budowy – osob± posiadaj±c± uprawnienia budowlane w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeñ i min. 5-letnie do¶wiadczenie zawodowe po uzyskaniu uprawnieñ.

Uwaga:
Warunek okre¶lony w pkt a) musi spe³niaæ co najmniej jeden z podmiotów wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia.

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 1, 2 oraz 4 ustawy Pzp – sporz±dzona nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed jej z³o¿eniem;
2. odpis lub informacja z Krajowego Rejestru S±dowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporz±dzona nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji;
4. za¶wiadczenie w³a¶ciwego naczelnika urzêdu skarbowego potwierdzaj±ce, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem podatków i op³at, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jego z³o¿eniem, a w przypadku zalegania z op³acaniem podatków lub op³at wraz z za¶wiadczeniem zamawiaj±cy ¿±da z³o¿enia dokumentów potwierdzaj±cych, ¿e odpowiednio przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu albo przed up³ywem terminu sk³adania ofert wykonawca dokona³ p³atno¶ci nale¿nych podatków lub op³at wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawar³ wi±¿±ce porozumienie w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci;
5. za¶wiadczenie albo inny dokument w³a¶ciwej terenowej jednostki organizacyjnej Zak³adu Ubezpieczeñ Spo³ecznych lub w³a¶ciwego oddzia³u regionalnego lub w³a¶ciwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Spo³ecznego potwierdzaj±cy, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jego z³o¿eniem, a w przypadku zalegania z op³acaniem sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne wraz z za¶wiadczeniem albo innym dokumentem zamawiaj±cy ¿±da z³o¿enia dokumentów potwierdzaj±cych, ¿e odpowiednio przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu albo przed up³ywem terminu sk³adania ofert wykonawca dokona³ p³atno¶ci nale¿nych sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne wraz odsetkami lub grzywnami lub zawar³ wi±¿±ce porozumienie w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci;
6. o¶wiadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 i 1086), z innym wykonawc±, który z³o¿y³ odrêbn± ofertê, albo o¶wiadczenia o przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzaj±cymi przygotowanie oferty, niezale¿nie od innego wykonawcy nale¿±cego do tej samej grupy kapita³owej (za³. nr 8 do SWZ) – dotyczy wykonawcy, którego oferta zostanie najwy¿ej oceniona.

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: 1. dokumenty potwierdzaj±ce, ¿e wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na sumê gwarancyjn± okre¶lon± przez zamawiaj±cego;
2. wykaz dostaw wykonanych okresie ostatnich 3 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie – z podaniem jej warto¶ci, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawa zosta³a wykonana, wraz z za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te dostawy zosta³y wykonane w sposób nale¿yty, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy zosta³y wykonane, a je¿eli wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty (za³. nr 9 do SWZ);
3. wykaz osób, skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami (za³. nr 10 do SWZ).

5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:

1. formularz ofertowy (za³. nr 1 do SWZ)
2. o¶wiadczenie dotycz±ce braku podstaw wykluczenia (o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp) – wzór za³. nr 4 do SWZ,
3. o¶wiadczenie dotycz±ce spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu (o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp) – wzór za³. nr 3 do SWZ
W przypadku wspólnego ubiegania siê o udzielenie zamówienia przez wykonawców (konsorcjum) o¶wiadczenia, o których mowa w pkt 1 i 2 – sk³ada ka¿dy z wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie. Powy¿szy warunek obejmuje równie¿ wspólników spó³ki cywilnej.
4. dokument potwierdzaj±cy umocowanie do reprezentowania, w postaci:
a) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru S±dowego, Centralnej Ewidencji
i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej lub innego w³a¶ciwego rejestru (wykonawca nie jest zobowi±zany do z³o¿enia tego dokumentu, je¿eli zamawiaj±cy mo¿e go uzyskaæ za pomoc± bezp³atnych i ogólnodostêpnych baz danych, o ile wykonawca wskaza³ dane umo¿liwiaj±ce dostêp do tych dokumentów) lub:
b) pe³nomocnictwa lub innego dokumentu potwierdzaj±cego umocowanie do reprezentowania wykonawcy (je¿eli w imieniu wykonawcy dzia³a osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentu wskazanego w ppkt a)

5. o¶wiadczenie wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub us³ugi wykonaj± poszczególni wykonawcy, o którym mowa w art. 117 ust. 4 Pzp (je¿eli dotyczy) – za³. nr 7 do SWZ;

6. zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy ¶rodek dowodowy potwierdzaj±cy, ¿e wykonawca realizuj±c zamówienie bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tych podmiotów (je¶li dotyczy) – za³. nr 5 do SWZ.

7. o¶wiadczenie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, potwierdzaj±ce brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu, w zakresie, w jakim wykonawca powo³uje siê na jego zasoby, o którym mowa w art. 125 ust. 5 Pzp (je¿eli dotyczy) – wzór za³. nr 6 do SWZ.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pe³nomocnictwo powinno byæ za³±czone do oferty.

2. Przepisy dotycz±ce wykonawcy stosuje siê odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia.

3. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, o¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu – wzór za³. nr 4 do SWZ oraz o¶wiadczenie o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu – wzór za³. nr 3 do SWZ – sk³ada ka¿dy z wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie. Powy¿szy warunek obejmuje równie¿ wspólników spó³ki cywilnej. O¶wiadczenie to potwierdza brak podstaw wykluczenia oraz spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie, w jakim ka¿dy z wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu.

4. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub us³ugi wykonaj± poszczególni wykonawcy.

5. Je¿eli zostanie wybrana oferta wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, zamawiaj±cy bêdzie ¿±da³ przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy reguluj±cej wspó³pracê tych wykonawców.

6. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia publicznego ponosz± solidarn± odpowiedzialno¶æ za wykonanie umowy.

7. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia musz± wykazaæ, ¿e:
a) ³±cznie spe³niaj± warunki udzia³u w postêpowaniu dotycz±ce zdolno¶ci zawodowych, sytuacji finansowej lub ekonomicznej,
b) w zakresie do¶wiadczenia – przynajmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia potwierdzi spe³nianie warunku okre¶lonego przez zamawiaj±cego,
c) w stosunku do ¿adnego z nich nie zachodz± przes³anki do wykluczenia z postêpowania.

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Wszelkie zmiany Umowy wymagaj± dla swej wa¿no¶ci formy pisemnej w postaci aneksu, z zastosowaniem art. 455 ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2019 r. Pzp.

2. Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ wprowadzenia istotnych zmian do niniejszej umowy:
1) w przypadku wyst±pienia konieczno¶ci wykonania prac projektowych/robót bud.-mont. zamiennych, które nie stanowi± rozszerzenia przedmiotu zamówienia;
2) w przypadku zmiany terminu zakoñczenia robót bêd±cych przedmiotem umowy w zwi±zku z:
a) nieprzekazaniem przez Zamawiaj±cego Wykonawcy czê¶ci terenu do prowadzenia robót;
b) wyst±pieniem dzia³ania si³y wy¿szej uniemo¿liwiaj±cej wykonanie przedmiotu zamówienia zgodnie z postanowieniami Umowy;
c) wstrzymaniem prac bud.-mont. przez Zamawiaj±cego lub w³a¶ciwy organ z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcê,
d) wyst±pieniem niekorzystnych warunków atmosferycznych, uniemo¿liwiaj±cych wykonywanie robót zgodnie z technologi±.
e) je¿eli przyczyny, z powodu których bêdzie zagro¿one dotrzymanie terminu zakoñczenia robót bud.-mont. bêd± nastêpstwem konieczno¶ci zmian dok. projektowej;
f) konieczno¶ci± wykonania zamówienia dodatkowego, w rozumieniu przepisów o zamówieniach publicznych;
g) wyst±pieniem opó¼nieñ w dokonaniu okre¶lonych czynno¶ci lub ich zaniechania przez w³a¶ciwe organy administracji, które nie s± nastêpstwem okoliczno¶ci, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialno¶æ;
h) wyst±pieniem opó¼nieñ lub sprzeciwów w wydawaniu decyzji, warunków technicznych, zezwoleñ, uzgodnieñ, itp., do wydania których w³a¶ciwe organy s± zobowi±zane na mocy przepisów prawa;
i) wyst±pieniem braku mo¿liwo¶ci wykonania robót z powodu niedopuszczenia do ich wykonywania przez uprawniony organ lub nakazania ich wstrzymania przez uprawniony organ, z przyczyn niezale¿nych od Wykonawcy;

3) przewiduje siê zmiany w sytuacji gdy zosta³y spe³nione ³±cznie nastêpuj±ce warunki:
a) konieczno¶æ zmiany umowy spowodowana jest okoliczno¶ciami, których Zamawiaj±cy, dzia³aj±c z nale¿yt± staranno¶ci±, nie móg³ przewidzieæ;
b) warto¶æ zmiany nie przekracza 50% warto¶ci zamówienia okre¶lonej pierwotnie w umowie;
4) inne zmiany postanowieñ niniejszej Umowy, takie jak:
a) zmiany rodzaju materia³ów, z których bêd± wykonane roboty bud.-mont., w przypadku zaprzestania produkcji materia³u b±d¼ wycofania i wprowadzenia przez producenta materia³u o parametrach i cechach u¿ytkowych lepszych lub jako¶ciowo wy¿szych lub technologicznie nowszych.
b) zmianê osób, które bêd± uczestniczy³y w wykonywaniu umowy na skutek np. ¶mierci, choroby lub innych zdarzeñ losowych.
5) zmiana wynagrodzenia Wykonawcy w nastêpuj±cych przypadkach:
a) zmiany przez w³adzê ustawodawcz± okre¶lonej w umowie stawki VAT w trakcie realizacji niniejszej umowy.
b) zmiany wynagrodzenia w wyniku dokonania koñcowego rozliczenia wykonanych robót;
c) zmiany wynagrodzenia w zwi±zku z robotami dodatkowymi, zamiennymi i zaniechanymi;
d) zmiany wysoko¶ci minimalnego wynagrodzenia za pracê ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 pa¼dziernika 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracê.
e) zmiany zasad podlegania ubezp. spo³. lub ubezp. zdrowotnemu lub wysoko¶ci stawki sk³adki na ubezp. spo³. lub zdrowotne.
f) zmiany przez w³adze ustawodawcz± zasad gromadzenia i wysoko¶ci wp³at do pracowniczych planów kapita³owych, o których mowa w ustawie z dnia 4 pa¼dziernika 2018 r. o pracowniczych planach kapita³owych (Dz. U. z 2020 r., poz. 1342). Ciê¿ar udowodnienia le¿y po stronie Wykonawcy.

3. Warunki wprowadzenia zmian w niniejszej umowie:
a) ka¿dy wniosek o zmianê zapisów Umowy winien byæ przed³o¿ony przez Wykonawcê pisemnie wraz ze szczegó³owym uzasadnieniem zmiany.
b) Zamawiaj±cy mo¿e uwzglêdniæ mo¿liwo¶æ wprowadzenia zmiany terminu koñcowego tylko w zakresie czasu niezbêdnego na usuniêcie przeszkód wraz z czasem niezbêdnym na dostosowanie siê do zaistnia³ych nowych okoliczno¶ci uzasadniaj±cych zmiany.

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2021-06-07 13:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: https://aquaparkpila.ezamawiajacy.pl

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-06-07 13:10

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2021-07-02

8.5.) Zamawiaj±cy przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z mo¿liwo¶ci± negocjacji: Tak

2021-05-28 Biuletyn Zamówieñ PublicznychOg³oszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy - Dostawy

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.