Ogłoszenie z dnia 2025-01-28
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00680443/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-12-31
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Przebudowa i zmiana sposobu użytkowania budynku znajdującego się przy ul. Wyspiańskiego 2N w Kłodzku na potrzeby siedziby Okręgowego Inspektoratu Pracy we Wrocławiu Oddział w Kłodzku.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: PAŃSTWOWA INSPEKCJA PRACY OKRĘGOWY INSPEKTORAT PRACY WE WROCŁAWIU
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000870480
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Zielonego Dębu 22
1.5.2.) Miejscowość: Wrocław
1.5.3.) Kod pocztowy: 51-621
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL514 - Miasto Wrocław
1.5.7.) Numer telefonu: 713710430
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: kancelaria@wroclaw.pip.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: wroclaw.pip.gov.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-5e484062-19d3-4a3d-b735-63162544b7681.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ kontroli państwowej i ochrony prawa oraz sąd i trybunał
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
działalność kontrolna prawa pracy
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa i zmiana sposobu użytkowania budynku znajdującego się przy ul. Wyspiańskiego 2N w Kłodzku na potrzeby siedziby Okręgowego Inspektoratu Pracy we Wrocławiu Oddział w Kłodzku.2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-5e484062-19d3-4a3d-b735-63162544b768
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00069224
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-01-28
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00294831/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 remont siedziby w Kłodzku
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00680443
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: WR-POR-A.213.500.2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa i zmiana sposobu użytkowania budynku znajdującego się przy ul. Wyspiańskiego 2N w Kłodzku wraz wewnętrznymi instalacjami: wodną, kanalizacji sanitarnej, kanalizacji opadowej, c.o. gazową i elektryczną, zewnętrznymi instalacjami: kanalizacji sanitarnej, kanalizacji opadowej i elektryczną, z zagospodarowaniem terenu
i rozbiórką części istniejącego muru na działce nr 108/7 obr. 0011 Ptasia Góra w Kłodzku, przy ul. Wyspiańskiego 2N na potrzeby funkcji administracyjnej dla pracowników oddziału OIP w Kłodzku.
2. Przedmiotowa inwestycja realizowana będzie w budynku wpisanym do ewidencji zabytków, tym samym roboty budowlane będą realizowane zgodne z wydanymi zaleceniami konserwatorskimi. W ramach przedmiotowej inwestycji zostaną wykonane prace polegające m.in. na:
1) rozbiórce muru tzw. „spacerniaka”;
2) montażu podnośnika dla osób niepełnosprawnych na zewnątrz budynku;
3) remoncie schodów zewnętrznych;
4) odtworzeniu istniejącej stolarki okiennej;
5) przebudowie drzwi wejściowych, tj. zamurowaniu istniejącego okna i drzwi powstałych wtórnie i zastąpienie ich nową stolarką drzwiową z naświetlem;
6) przebudowie wewnątrz budynku wraz z dociepleniem ścian zewnętrznych od środka;
7) montażu windy wewnątrz obiektu;
8) wymianie pokrycia dachowego na imitację łupka;
9) montażu jednostek zewnętrznych klimatyzacji i pomp ciepła na podkonstrukcji stalowej na terenie działki;
10) remoncie elewacji polegającym na:
oczyszczeniu elewacji;
wykonaniu nowych spoin spójnych kolorystycznie ze spoinami historycznymi;
wzmocnieniu cegieł i ich ewentualnej miejscowej wymianie przy zastosowaniu cegieł identycznych względem wymiarów i kolorystyki z cegłami historycznymi;
wymianie uszkodzonych kształtek parapetowych na nowe identyczne z oryginałem;
usunięciu odspojonych tynków i tynków wtórnych;
wykonanie nowych tynków wapienno-trasowych oraz tynków renowacyjnych o fakturze identycznej z zachowanymi tynkami historycznymi;
malowaniu elewacji tynkowanych;
11) wyposażeniu obiektu w wewnętrzne instalacje: wodną, kanalizacji sanitarnej, gazową, c.o. z pompy ciepła wspomaganej kotłem gazowym, wentylacji mechanicznej z rekuperacją, elektryczną i odgromową wraz z niezbędnymi urządzeniami technicznymi.
12) wykonaniu wiaty śmietnikowej, podkonstrukcji na urządzenia techniczne oraz miejsce ze złączem do ładowania pojazdów elektrycznych (złącze na ścianie budynku).
PARAMETRY TECHNICZNE OBIEKTU:
Powierzchnia zabudowy: 246,30 m2,
Powierzchnia użytkowa: 492,84 m2
Kubatura obiektu: 3386,20 m3
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w załączniku Nr 1 do SWZ. Składają się na nie następujące dokumenty:
1) Opis przedmiotu zamówienia (informacje ogólne)
2) Dokumentacja projektowa, w tym:
PROJEKT BUDOWLANY, W TYM: PROJEKT ZAGOSPODAROWANIA TERENU ORAZ PROJEKT ARCHITEKTONICZNO-BUDOWLANY
PROJEKT TECHNICZNY BRANŻY ARCHITEKTONICZNEJ
TOM II PROJEKT TECHNICZNY BRANŻA KONSTRUKCYJNA
TOM III PROJEKT TECHNICZNY BRANŻY SANITARNEJ,
TOM IIIa PROJEKT TECHNICZNY PRZYŁĄCZA WOD.-KAN.,
TOM IV PROJEKT TECHNICZNY BRANŻY ELEKTRYCZNEJ
PROJEKT WYKONAWCZY TOM Ia PROJEKT BRANŻY ARCHITEKTONICZNEJ,
PROJEKT WYKONAWCZY TOM I PROJEKT ZAGOSPODAROWANIA TERENU,
TOM II PROJEKT WYKONAWCZY BRANŻA KONSTRUKCYJNA,
TOM III PROJEKT WYKONAWCZY BRANŻY SANITARNEJ,
TOM IIIa PROJEKT WYKONAWCZY PRZYŁĄCZA WOD.-KAN.,
TOM IV PROJEKT WYKONAWCZY BRANŻY ELEKTRYCZNEJ wraz z PROJEKTEM-INSTRUKCJĄ BEZPIECZEŃSTWA POŻAROWEGO, SCENARIUSZEM POŻAROWYM I MATRYCĄ STEROWAŃ URZĄDZEŃ PPOŻ,,
3) Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiORB) dla robót budowlanych, sanitarnych i elektrycznych,
4) Przedmiary robót branży budowlanej, sanitarnej i elektrycznej,
5) Decyzja nr 84/I/B/2024 pozwolenie na budowę z dnia 30 października 2024 r.,
6) Uzgodnienie konserwatorskie znak W/N.5183.3625.2024.AM z dnia 04.11.2024 r.
7) Postanowienie Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków nr 528/2024 r. z dnia 23.10.2024 r.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45223000-6 - Roboty budowlane w zakresie konstrukcji
45223100-7 - Montaż konstrukcji metalowych
45223500-1 - Konstrukcje z betonu zbrojonego
45223300-9 - Roboty budowlane w zakresie parkingów
45260000-7 - Roboty w zakresie wykonywania pokryć i konstrukcji dachowych i inne podobne roboty specjalistycze
45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
45410000-4 - Tynkowanie
45430000-0 - Pokrywanie podłóg i ścian
45421130-4 - Instalowanie drzwi i okien
45000000-7 - Roboty budowlane
45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
45255600-5 - Roboty w zakresie kładzenia rur w kanalizacji
45331200-8 - Instalowanie urządzeń wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania
45332300-6 - Roboty instalacyjne kanalizacyjne
45332200-5 - Roboty instalacyjne hydrauliczne
45333000-0 - Roboty instalacyjne gazowe
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych
45311100-1 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego
45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
45315300-1 - Instalacje zasilania elektrycznego
45315600-4 - Instalacje niskiego napięcia
45316000-5 - Instalowanie systemów oświetleniowych i sygnalizacyjnych
45317300-5 - Elektryczne elektrycznych urządzeń rozdzielczych
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie prawne: Przepis art. 255 pkt 3 ustawy Pzp stanowi, iż Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia jeżeli cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że Zamawiający może zwiększyć kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty.Zamawiający podejmując decyzję o braku możliwości zwiększenia kwoty, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia do ceny najkorzystniejszej oferty brał pod uwagę celowość i efektywność gospodarowania środkami publicznymi. Zgodnie z art. 44 ust. 3 pkt 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, wydatki publiczne powinny być dokonywane w sposób celowy i oszczędny.
W ocenie Krajowej Izby Odwoławczej (wyrok z dn. 22.01.2019 r. sygn. KIO 2608/18) to Zamawiający ma prawo a wręcz obowiązek podejmowania decyzji w zakresie, czy zwiększenie środków przeznaczonych na realizację zamówienia jest uzasadnione pod względem celowości i efektywności gospodarowania środkami publicznymi.
Decyzję Zamawiający podejmuje w określonych warunkach zaistniałych w konkretnym postępowaniu o udzielenie zamówienia i w granicach możliwości finansowania zadania. W świetle powyższego nie powinno budzić wątpliwości unieważnienie postępowania bez wyboru najkorzystniejszej oferty w sytuacji, gdy cena z najniższą ofertą przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
Uzasadnienie faktyczne: Kwota, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia wynosi 7 863 906,00 zł. Cena najtańszej oferty, złożonej przez BROTHERM SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ wynosi 9 124 118,82 zł i jest wyższa od kwoty, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia o 1 260 212,82 zł, dlatego Zamawiający unieważnia postępowanie.
Biorąc pod uwagę przedstawione wyżej okoliczności prawne i faktyczne podjęto decyzję o unieważnieniu postępowania.
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 9124118,82 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 9806598,18 PLN
INNE PRZETARGI Z WROCŁAWIA
- Wykonanie robót budowlanych polegających na dociepleniu przegród budowlanych w komorach zsypowych w budynkach przy ulicy Kolistej 2-4, ulicy Kolistej 6-8, ulicy Kolistej 9-11, ulicy Kolistej 10-12, ulicy Kolistej 14-16, ulicy Kolistej 18-20, ulicy Kolistej 22-24, ulicy Kolistej 26-28 na terenie osiedla "Kozanów IV" we Wrocławiu.
- Budowa nawierzchni parkingu wraz z przebudową ogrodzenia, chodnika i bezpośredniego wjazdu z ul. Sztabowej we Wrocławiu.
- Usługa - wykonania materiałów informacyjno - promocyjnych na potrzeby XXVIII Dolnośląskiego Festiwalu Nauki drukowanych z zamkniętych plików
- "Sukcesywna dostawa 550 ton siana i 480 ton słomy na potrzeby WTWK-Partynice."
- Wykonywanie poprawy stanu technicznego nawierzchni nieutwardzonych dróg miejskich we Wrocławiu
- 43.2025 Sukcesywne świadczenie usług cateringowych na potrzeby jednostek Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu
więcej: przetargi w Wrocławiu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Rewitalizacja budynku byłego dworca PKP we Fromborku
- Remont pomieszczeń w budynku Szkoły Podstawowej Nr 1 im. Juliusza Słowackiego w Białymstoku
- Pomoc osobom z niepełnosprawnościami z terenu Powiatu Łosickiego w dostępie do całodobowego wsparcia w ramach utworzenia Centrum Opiekuńczo-Mieszkalnego w Nowych Litewnikach.
- Wymiana trzech wind osobowych w Wojewódzkim Szpitalu Zespolonym w Płocku
- Modernizacja stacji uzdatniania wody Tajno Stare, gmina Bargłów Kościelny
- Przebudowa drogi gminnej 140176K w km od 0+000 do 0+995, w miejscowości Wierzbica, gmina Kozłów
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.