Ogłoszenie z dnia 2025-01-28
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00412785/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-07-15
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
„Przebudowa i modernizacja budynków szkół i przedszkoli w Lubaczowie”
w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład
Program Inwestycji Strategicznych - edycja 6 PGR
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Miejska Lubaczów
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 650900690
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Rynek 26
1.5.2.) Miejscowość: Lubaczów
1.5.3.) Kod pocztowy: 37-600
1.5.4.) Województwo: podkarpackie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL822 - Przemyski
1.5.7.) Numer telefonu: 166328010
1.5.8.) Numer faksu: 166321191
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: poczta@um.lubaczow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.lubaczow.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-56fd25a7-a7c3-4037-93a1-378e1a027f9a1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Przebudowa i modernizacja budynków szkół i przedszkoli w Lubaczowie”w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład
Program Inwestycji Strategicznych - edycja 6 PGR
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-56fd25a7-a7c3-4037-93a1-378e1a027f9a
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00070526
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-01-28
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00228392/10/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.3 Przebudowa i modernizacja budynków szkół i przedszkoli w Lubaczowie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00412785
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: RIR.III.271.11.2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.3.) Łączna wartość poszczególnych części zamówienia: 2032520,32 PLN
4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 203252 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część I: Modernizacja zaplecza kuchennego SP2 i MP1.4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45111100-9 - Roboty w zakresie burzenia
45111300-1 - Roboty rozbiórkowe
45111220-6 - Roboty w zakresie usuwania gruzu
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45320000-6 - Roboty izolacyjne
45421000-4 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej
45432210-9 - Wykładanie ścian
45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne
45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe
4.5.5.) Wartość części: 1382113,82 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część II: Modernizacja dachów SP1 i MP1.a) Modernizacja dachu hali sportowej przy Szkole Podstawowej nr 1 w Lubaczowie
b) Modernizacja dachu w Miejskim Przedszkolu Nr 1 w Lubaczowie
4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45111300-1 - Roboty rozbiórkowe
45111220-6 - Roboty w zakresie usuwania gruzu
45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne
45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe
4.5.5.) Wartość części: 97560,97 PLN
Część 3
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część III: Modernizacja sanitariatów jednostek oświatowych.a) Modernizacja sanitariatów Miejskiego Przedszkola nr 1 w Lubaczowie.
- pomieszczenia NR 0.3, 0.2, 1.2 w projekcie wykonawczym
b) Modernizacja sanitariatu Miejskiego Przedszkola nr 2 w Lubaczowie.
c) Modernizacja sanitariatu Miejskiego Przedszkola nr 3 w Lubaczowie.
- pomieszczenie NR 0.9 w projekcie wykonawczym
d) Modernizacja sanitariatu Szkoły Podstawowej nr 1 w Lubaczowie.
e) Modernizacja sanitariatu Szkoły Podstawowej nr 2 w Lubaczowie.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45111100-9 - Roboty w zakresie burzenia
45111300-1 - Roboty rozbiórkowe
45111220-6 - Roboty w zakresie usuwania gruzu
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45320000-6 - Roboty izolacyjne
45421000-4 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej
45432210-9 - Wykładanie ścian
45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne
45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe
4.5.5.) Wartość części: 325203,25 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Gmina Miejska Lubaczów złożyła wniosek o zmianę Inwestycji objętej dofinansowaniem z Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych, który został zaakceptowany przez Ministra Finansów. Nowe warunki dofinansowania nakładają na Zamawiającego obowiązek przeprowadzenia nowego postępowania zakupowego, zgodnego z aktualnym zakresem projektu oraz obowiązującymi wytycznymi Programu Inwestycji Strategicznych. W związku z powyższym, dalsze procedowanie postępowania w jego dotychczasowej formie nie leży w interesie publicznym, gdyż realizacja zamówienia na pierwotnych warunkach byłaby sprzeczna z nowymi ustaleniami dotyczącymi zakresu i sposobu finansowania inwestycji, co mogłoby skutkować utratą dofinansowania lub koniecznością ponoszenia dodatkowych kosztów przez Zamawiającego.
Dalsze prowadzenie postępowania i ewentualne zawarcie umowy na dotychczasowych warunkach naruszałoby interes społeczny, gdyż inwestycja finansowana ze środków publicznych powinna być realizowana w sposób efektywny i zgodny z aktualnymi wymogami programowymi. Unieważnienie postępowania znajduje uzasadnienie w treści art. 255 pkt 6 P.z.p., ponieważ zmiana warunków inwestycji doprowadziła do powstania istotnej i niemożliwej do usunięcia wady w postępowaniu, która uniemożliwia zawarcie ważnej i skutecznej umowy w sprawie zamówienia publicznego. Ze względu na powyższe okoliczności, kontynuowanie postępowania w jego obecnej formie nie jest możliwe, a Zamawiający, działając zgodnie z przepisami prawa oraz zasadą racjonalnego wydatkowania środków publicznych, podjął decyzję o jego unieważnieniu.
Zgodnie z orzecznictwem Krajowej Izby Odwoławczej sygn. akt KIO 2939/21 unieważnienie postępowania na podstawie art. 255 pkt 6 P.z.p. jest uzasadnione w sytuacji, gdy występuje nieusuwalna wada postępowania, która uniemożliwia zawarcie ważnej umowy. Jeśli Zamawiający zawarłby umowę w oparciu o pierwotne postępowanie, mogłoby to skutkować jej późniejszym uznaniem za nieważną na podstawie art. 58 § 2 Kodeksu cywilnego (Dz.U. z 2023 r. poz. 1610). Wynika to z faktu, że realizacja umowy na wcześniejszych warunkach mogłaby naruszać podstawowe zasady wydatkowania środków publicznych. Umowa zawarta na podstawie pierwotnego postępowania mogłaby nie kwalifikować się do finansowania w ramach Programu Inwestycji Strategicznych, co naraziłoby Zamawiającego na konieczność pokrycia całości kosztów ze środków własnych, co jest niezgodne z interesem publicznym. Nowe warunki finansowania wynikające z decyzji Ministra Finansów sprawiają, że Zamawiający utracił podstawę prawną do realizacji zamówienia w pierwotnym zakresie. Dalsze procedowanie przetargu bez uwzględnienia nowych warunków stanowiłoby naruszenie procedur finansowania inwestycji oraz mogłoby skutkować zarzutem naruszenia dyscypliny finansów publicznych (art. 11 ustawy o finansach publicznych, Dz.U. z 2023 r. poz. 1270)
SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Gmina Miejska Lubaczów złożyła wniosek o zmianę Inwestycji objętej dofinansowaniem z Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych, który został zaakceptowany przez Ministra Finansów. Nowe warunki dofinansowania nakładają na Zamawiającego obowiązek przeprowadzenia nowego postępowania zakupowego, zgodnego z aktualnym zakresem projektu oraz obowiązującymi wytycznymi Programu Inwestycji Strategicznych. W związku z powyższym, dalsze procedowanie postępowania w jego dotychczasowej formie nie leży w interesie publicznym, gdyż realizacja zamówienia na pierwotnych warunkach byłaby sprzeczna z nowymi ustaleniami dotyczącymi zakresu i sposobu finansowania inwestycji, co mogłoby skutkować utratą dofinansowania lub koniecznością ponoszenia dodatkowych kosztów przez Zamawiającego.
Dalsze prowadzenie postępowania i ewentualne zawarcie umowy na dotychczasowych warunkach naruszałoby interes społeczny, gdyż inwestycja finansowana ze środków publicznych powinna być realizowana w sposób efektywny i zgodny z aktualnymi wymogami programowymi. Unieważnienie postępowania znajduje uzasadnienie w treści art. 255 pkt 6 P.z.p., ponieważ zmiana warunków inwestycji doprowadziła do powstania istotnej i niemożliwej do usunięcia wady w postępowaniu, która uniemożliwia zawarcie ważnej i skutecznej umowy w sprawie zamówienia publicznego. Ze względu na powyższe okoliczności, kontynuowanie postępowania w jego obecnej formie nie jest możliwe, a Zamawiający, działając zgodnie z przepisami prawa oraz zasadą racjonalnego wydatkowania środków publicznych, podjął decyzję o jego unieważnieniu.
Zgodnie z orzecznictwem Krajowej Izby Odwoławczej sygn. akt KIO 2939/21 unieważnienie postępowania na podstawie art. 255 pkt 6 P.z.p. jest uzasadnione w sytuacji, gdy występuje nieusuwalna wada postępowania, która uniemożliwia zawarcie ważnej umowy. Jeśli Zamawiający zawarłby umowę w oparciu o pierwotne postępowanie, mogłoby to skutkować jej późniejszym uznaniem za nieważną na podstawie art. 58 § 2 Kodeksu cywilnego (Dz.U. z 2023 r. poz. 1610). Wynika to z faktu, że realizacja umowy na wcześniejszych warunkach mogłaby naruszać podstawowe zasady wydatkowania środków publicznych. Umowa zawarta na podstawie pierwotnego postępowania mogłaby nie kwalifikować się do finansowania w ramach Programu Inwestycji Strategicznych, co naraziłoby Zamawiającego na konieczność pokrycia całości kosztów ze środków własnych, co jest niezgodne z interesem publicznym. Nowe warunki finansowania wynikające z decyzji Ministra Finansów sprawiają, że Zamawiający utracił podstawę prawną do realizacji zamówienia w pierwotnym zakresie. Dalsze procedowanie przetargu bez uwzględnienia nowych warunków stanowiłoby naruszenie procedur finansowania inwestycji oraz mogłoby skutkować zarzutem naruszenia dyscypliny finansów publicznych (art. 11 ustawy o finansach publicznych, Dz.U. z 2023 r. poz. 1270).
SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
Część 3
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Gmina Miejska Lubaczów złożyła wniosek o zmianę Inwestycji objętej dofinansowaniem z Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych, który został zaakceptowany przez Ministra Finansów. Nowe warunki dofinansowania nakładają na Zamawiającego obowiązek przeprowadzenia nowego postępowania zakupowego, zgodnego z aktualnym zakresem projektu oraz obowiązującymi wytycznymi Programu Inwestycji Strategicznych. W związku z powyższym, dalsze procedowanie postępowania w jego dotychczasowej formie nie leży w interesie publicznym, gdyż realizacja zamówienia na pierwotnych warunkach byłaby sprzeczna z nowymi ustaleniami dotyczącymi zakresu i sposobu finansowania inwestycji, co mogłoby skutkować utratą dofinansowania lub koniecznością ponoszenia dodatkowych kosztów przez Zamawiającego.
Dalsze prowadzenie postępowania i ewentualne zawarcie umowy na dotychczasowych warunkach naruszałoby interes społeczny, gdyż inwestycja finansowana ze środków publicznych powinna być realizowana w sposób efektywny i zgodny z aktualnymi wymogami programowymi. Unieważnienie postępowania znajduje uzasadnienie w treści art. 255 pkt 6 P.z.p., ponieważ zmiana warunków inwestycji doprowadziła do powstania istotnej i niemożliwej do usunięcia wady w postępowaniu, która uniemożliwia zawarcie ważnej i skutecznej umowy w sprawie zamówienia publicznego. Ze względu na powyższe okoliczności, kontynuowanie postępowania w jego obecnej formie nie jest możliwe, a Zamawiający, działając zgodnie z przepisami prawa oraz zasadą racjonalnego wydatkowania środków publicznych, podjął decyzję o jego unieważnieniu.
Zgodnie z orzecznictwem Krajowej Izby Odwoławczej sygn. akt KIO 2939/21 unieważnienie postępowania na podstawie art. 255 pkt 6 P.z.p. jest uzasadnione w sytuacji, gdy występuje nieusuwalna wada postępowania, która uniemożliwia zawarcie ważnej umowy. Jeśli Zamawiający zawarłby umowę w oparciu o pierwotne postępowanie, mogłoby to skutkować jej późniejszym uznaniem za nieważną na podstawie art. 58 § 2 Kodeksu cywilnego (Dz.U. z 2023 r. poz. 1610). Wynika to z faktu, że realizacja umowy na wcześniejszych warunkach mogłaby naruszać podstawowe zasady wydatkowania środków publicznych. Umowa zawarta na podstawie pierwotnego postępowania mogłaby nie kwalifikować się do finansowania w ramach Programu Inwestycji Strategicznych, co naraziłoby Zamawiającego na konieczność pokrycia całości kosztów ze środków własnych, co jest niezgodne z interesem publicznym. Nowe warunki finansowania wynikające z decyzji Ministra Finansów sprawiają, że Zamawiający utracił podstawę prawną do realizacji zamówienia w pierwotnym zakresie. Dalsze procedowanie przetargu bez uwzględnienia nowych warunków stanowiłoby naruszenie procedur finansowania inwestycji oraz mogłoby skutkować zarzutem naruszenia dyscypliny finansów publicznych (art. 11 ustawy o finansach publicznych, Dz.U. z 2023 r. poz. 1270).
SEKCJA VI OFERTY (dla części 3)
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
INNE PRZETARGI Z LUBACZOWA
- dostawa urządzeń do sterylizacji, dezynfekcji
- dostawa materiałów zużywalnych do procesu sterylizacji
- "Przebudowa i modernizacja budynków szkół i przedszkoli w Lubaczowie" w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład Program Inwestycji Strategicznych - edycja 6 PGR
więcej: przetargi w Lubaczowie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa tężni solankowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą na terenie Parku Zdrojowego w Nałęczowie
- Remont odcinków dróg powiatowych nr 2813C Osięciny-Redecz Wielki, nr 2903C Lubanie-Kucerz i nr 2918C Baruchowo-Goreń Duży-Patrowo
- Kompleksowa usługa demontażu i montażu hali pneumatycznej znajdującej się nad boiskiem treningowym o nawierzchni sztucznej na Stadionie Miejskim w Świdniku
- "Poprawa dostępności architektonicznej placówki - zakup i montaż windy ZSP Przybradz w ramach projektu Inkluzja edukacyjna w gminie Wieprz"
- Remont, konserwacja i uzupełnienie urządzeń odwodniających ulice gminne w Dzielnicy Wawer m.st. Warszawy
- Roboty budowlane polegające na budowie: Część I: Dojazdu do punktu widokowego Góry Słonne Część II: Składu drewna "Huty" w Leśnictwie Niewistka
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.