Ogłoszenie z dnia 2023-01-31
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Świadczenie usługi oświetleniowej na majątku firmy Tauron Nowe Technologie S.A. na terenie miasta Siemianowice Śląskie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Siemianowice Śląskie-Urząd Miasta Siemianowice Śląskie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276255453
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Jana Pawła II 10
1.5.2.) Miejscowość: Siemianowice Śląskie
1.5.3.) Kod pocztowy: 41-100
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: pz_uslugaosw2022@um.siemianowice.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.siemianowice.pl/
1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usługi oświetleniowej na majątku firmy Tauron Nowe Technologie S.A. na terenie miasta Siemianowice Śląskie2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-081fb2e4-7c7b-11ed-94da-6ae0fe5e7159
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00071313
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-01-31
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00007218/68/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.28 „Świadczenie usługi oświetleniowej na majątku firmy Tauron Nowe Technologie S.A. na terenie miasta Siemianowice Śląskie”
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00500918
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 1 ustawy w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 1 ustawy
3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:
W chwili obecnej oświetlenie dróg i ciągów pieszych odbywa się z wykorzystaniem infrastruktury oświetleniowej stanowiącej częściowo własność Gminy Siemianowice Śląskie, a w pozostałej części firmy Tauron Nowe Technologie S.A. Firma ta nie wyraziła zgody na podejmowanie jakichkolwiek działań związanych z utrzymaniem swojej sieci oświetleniowej przez podmioty trzecie (kopia pisma w załączeniu). W związku z tym, jedynym podmiotem uprawnionym do korzystania z infrastruktury oświetleniowej zgodnie z art. 140 Kodeksu Cywilnego jest Tauron Nowe Technologie S.A.
C.D. w Informacjach dodatkowych - Sekcja IX
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZT.271.0010.2022; ZP.rp.58.2022
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 376045,35 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi oświetleniowej polegającej na zapewnieniu technicznej możliwości oświetlania: ulic, placów, skwerów, otwartych parków i zieleńców oraz chodników i przejść dla pieszych znajdujących się na terenie Gminy Siemianowice Śląskie za pomocą infrastruktury oświetleniowej stanowiącej własność TAURON Nowe Technologie S.A. (1429 szt. punktów świetlnych określonych w załączniku do umowy). Punkt świetlny należy rozumieć jako kompletną oprawę oświetleniową, czyli „urządzenie oświetleniowe służące do rozsyłania, filtrowania lub przekształcania światła wysyłanego przez źródło światła, zawierające wszystkie elementy niezbędne do mocowania i ochrony źródła światła oraz do przyłączania go do obwodu zasilającego.
1.1. Zakres obowiązków związanych z przedmiotem zamówienia Wykonawcy obejmuje:
a) bieżącą konserwację punktów świetlnych,
b) utrzymanie jednoczesnego świecenia punktów świetlnych w ilości nie mniejszej niż 95% całości,
c) wymianę uszkodzonych źródeł światła w punktach świetlnych, elementów zabezpieczeń, wszystkich innych elementów osprzętu sieci oświetleniowej napowietrznej i kablowej,
d) wymianę uszkodzonych drzwiczek, tabliczek bezpiecznikowych, uzupełnienie obejm i innych elementów słupów,
e) bieżące naprawy szaf oświetlenia ulicznego,
f) lokalizację uszkodzeń kabli, naprawę uszkodzonych kabli i przewodów napowietrznych,
g) regulację i ewentualną wymianę zegarów sterujących każdorazowo wg potrzeb i regulację wszystkich zegarów na przełomie miesiąca października/listopada, a także marca/kwietnia,
h) mycie kloszy opraw ulicznych przy wymianie źródeł światła w punktach świetlnych,
i) wycinkę gałęzi będących w kolizji z punktami świetlnymi,
j) utylizację wyeksploatowanych źródeł światła z punktów świetlnych i innych zdemontowanych elementów sieci oświetleniowej,
k) przywrócenie terenu (chodników, jezdni, zieleni) do stanu pierwotnego po wykonaniu robót eksploatacyjnych,
l) na żądanie Zamawiającego dobudowę opraw oświetleniowych na koszt Wykonawcy na istniejącej sieci oświetleniowej, której jest właścicielem, w ilości do 9 sztuk w miejscach zaproponowanych przez Zamawiającego.
1.2. Zamówienie nie dotyczy:
a) przebudowy infrastruktury oświetleniowej stanowiącej własność TAURON Nowe Technologie S.A, wynikającej z zastosowania nowych punktów świetlnych, podyktowanej względami technicznymi lub dostosowaniem tych urządzeń do nowego otoczenia,
b) przyłączenia do sieci oświetleniowej urządzeń z nią niezwiązanych,
c) usuwania skutków wypadków komunikacyjnych, kradzieży i dewastacji punktów świetlnych (w przypadku zaistnienia takich zdarzeń, koszty usunięcia ich skutków poniesie Wykonawca - właściciel urządzeń).
1.3. Wykonawca w ramach umowy zobowiązuje się do wymiany 60 opraw sodowych na nowoczesne typu LED w terminie do 30 września 2023 r. Oprawy, które będą do wymiany Zamawiający wskaże w czasie trwania umowy.
1.4. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych w projektowanych postanowieniach umowy (Dodatek nr 3 do INDPP).
1.5. Zamawiający nie zastrzega możliwości ubiegania się o udzielenie zamówienia wyłącznie przez Wykonawców, o których mowa w art. 94 ustawy Pzp, tj. mających status zakładu pracy chronionej, spółdzielnie socjalne oraz innych wykonawców, których głównym celem lub głównym celem działalności ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, jest społeczna i zawodowa integracja osób społecznie marginalizowanych.
1.6. Zamawiający nie uwzględnił wymagań w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, o których mowa w art. 100 ust. 1 Pzp.
1.7. Zamawiający nie określił w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia wymagań dotyczących wydajności lub funkcjonalności, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 1 Pzp.
1.8. Zamawiający nie żąda od Wykonawcy etykiety oraz nie wskazuje mających zastosowanie wymagań określonej etykiety, o których mowa w art. 104 Pzp.
4.5.3.) Główny kod CPV: 50232100-1 - Usługi w zakresie konserwacji oświetlenia ulicznego
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
50232110-4 - Obsługa instalacji oświetlenia publicznego
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 462548,44 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 462548,44 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 462548,44 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Tauron Nowe Technologie S.A.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 8991076556
7.3.3) Ulica: Plac Powstańców Śląskich 20
7.3.4) Miejscowość: Wrocław
7.3.5) Kod pocztowy: 53-314
7.3.6.) Województwo: dolnośląskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Tak
7.4.1.) Informacja o częściach zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, oraz nazwy ewentualnych podwykonawców, jeżeli są już znani:
Część procentowa zamówienia: 80%
Podwykonawca: Tauron Dystrybucja S.A.
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-01-04
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 462548,44 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE
Ponadto sieci oświetleniowe należące do firmy Tauron Nowe Technologie S.A. są w części powiązane z sieciami
dostarczającymi energię na potrzeby gospodarstw domowych (są to tzw. sieci skojarzone). Powiązania sieci
energetycznych nie pozwalają na prowadzenie na nich prac eksploatacyjnych przez podmioty zewnętrzne w przypadku
braku zgody ich właściciela. Usuwanie awarii, wyłączenia zasilania, prace eksploatacyjne mają bezpośredni wpływ na
dostawy energii, za które odpowiada dostawca czyli firma Tauron Nowe Technologie S.A.
Art 305 pkt. 1 ustawy Pzp stanowi:
Zamawiający może udzielić zamówienia w trybie zamówienia z wolnej ręki, jeżeli:
1) zachodzi jedna z okoliczności, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 1-5 i 7-14;
Natomiast art. 214, ust. 1 pkt. 1 stanowi:
Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności:
1) dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę z przyczyn:
a) technicznych o obiektywnym charakterze,
b) związanych z ochroną praw wyłącznych wynikających z odrębnych przepisów
- jeżeli nie istnieje rozsądne rozwiązanie alternatywne lub rozwiązanie zastępcze, a brak konkurencji nie jest wynikiem
celowego zawężenia parametrów zamówienia.
Potencjał techniczny oraz nieskrępowany dostęp do sieci i urządzeń stanowi warunek konieczny do realizacji
przedmiotowego zamówienia. Poza tym zgodnie z art. 222 § 2 Kodeksu Cywilnego, przeciwko osobie, która narusza
własność w inny sposób aniżeli przez pozbawienie właściciela faktycznego władztwa nad rzeczą, przysługuje właścicielowi
roszczenie o przywrócenie stanu zgodnego z prawem i o zaniechanie naruszeń. W związku z tym Zamawiający– Gmina
Siemianowice Śląskie może udzielić zamówienia tylko jednemu wykonawcy z przyczyn technicznych o obiektywnym
charakterze oraz związanych z ochroną prawa wyłącznego wynikającego z odrębnych przepisów tj. prawa własności oraz
nie istnieje rozsądne rozwiązanie alternatywne lub rozwiązanie zastępcze, a brak konkurencji nie jest wynikiem celowego
zawężenia parametrów zamówienia.
Wobec powyższego niniejsze zamówienie spełnia ustawowe przesłanki zastosowania trybu zamówienia z wolnej ręki.
INNE PRZETARGI Z SIEMIANOWIC ŚLĄSKICH
- Sukcesywna dostawa artykułów żywnościowych do stołówki szkolnej w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Siemianowicach Śląskich od stycznia do grudnia 2025 r
- Sukcesywna dostawa preparatów do żywienia dojelitowego.
- "Świadczenie usług pogrzebowych dla potrzeb Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Siemianowicach Śląskich na rok 2025"
- Usługi zbierania, transportu i utylizacji odpadów medycznych wytwarzanych w obiektach Szpitala Miejskiego w Siemianowicach Śląskich Sp. z o. o.
- Usługi wykonania jednorazowego przeglądu technicznego systemów zabezpieczenia technicznego wraz z wymianą niesprawnych elementów systemu.
- Utrzymanie czystości w budynku Szkoły Podstawowej Nr 16 w Siemianowicach Śląskich ul. Karola Szymanowskiego 11 w 2025 r.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Kompleksowe utrzymanie i konserwacja oświetlenia ulicznego, przejść podziemnych i kładek stanowiących własność Gminy Bytom w 2025r.
- Eksploatacja i konserwacja oświetlenia ulic, placów i dróg na terenie Miasta Jastrzębie-Zdrój.
- Konserwacja i obsługa urządzeń oświetlenia ulicznego na terenie miasta Przeworska w ramach zadania " Modernizacja oświetlenia na terenie miasta "
- Iluminacje świąteczne na trzech rondach dzielnicy Chwarzno - Wiczlino.
- Prowadzenie konserwacji i eksploatacji urządzeń oświetlenia ulicznego na terenie miasta Tczewa będącego własnością Gminy Miejskiej Tczew
- Konserwacja oświetlenia ulicznego wszystkich dróg gminnych, powiatowych, wojewódzki i krajowych na terenie Gminy Wyszków w 2025 roku
więcej: Usługi w zakresie konserwacji oświetlenia ulicznego »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.