Ogłoszenie z dnia 2022-03-07
Powiązane ogłoszenia:
- 2022/BZP 00049013/01 - Ogłoszenie z dnia 2022-02-07
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Przeprowadzenie szkoleń z zakresu projektowania uniwersalnego dla nauczycieli akademickich Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 277620860
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Raciborska 37
1.5.2.) Miejscowość: Katowice
1.5.3.) Kod pocztowy: 40-074
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki
1.5.7.) Numer telefonu: 32 758 77 02
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: asp@asp.katowice.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.asp.katowice.pl/
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://e-propublico.pl/1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - uczelnia publiczna
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przeprowadzenie szkoleń z zakresu projektowania uniwersalnego dla nauczycieli akademickich Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e1284dec-85c1-11ec-94c8-de8df8ed9da1
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00076881
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-03-07
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.12.) Nazwa projektu lub programu:
Uniwersalne projektowanie podstawą programów kształcenia na kierunkach projektowych ASP w Katowicach – program szkoleń kadry dydaktycznej2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00049013/01
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ASP-DA-ZP-03-2022
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.3.) Łączna wartość poszczególnych części zamówienia: 387200,00 PLN
4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 158000,00 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Temat: "Dostępne projektowanie dokumentów i treści - standardy i praktyka"Opis: Dostępne projektowanie dokumentów i treści - standardy i praktyka
Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom niezbędnej wiedzy dotyczącej opracowywania dokumentów i ich treści w mediach cyfrowych, uwzględniających potrzeby osób ze szczególnymi potrzebami.
Szkolenie powinno obejmować, co najmniej zagadnienia z zakresu budowania dostępnych dokumentów i ich treści w mediach cyfrowych, w tym:
▪ wprowadzenie do zasad projektowania uniwersalnego i standardów dostępności (krajowe i międzynarodowe) - wymogi związane z zapewnieniem dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, o których mowa w ustawie z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
▪ omówienie specyfiki dokumentów dostępnych dla osób ze szczególnymi potrzebami, opisy narzędzi i technik umożliwiających tworzenie treści dla osób o szczególnych potrzebach (tworzenia dostępnych dokumentów WORD, EXCEL, POWER POINT, PDF)
▪ przekazanie uczestnikom niezbędnej wiedzy dotyczącej prostego języka, definicje pojęć, zasady Easy-to-Read w komunikacji pisanej, określenie grup docelowych odbiorców (przygotowania dostępnych pism urzędowych używając prostego i łatwego języka).
Szkolenie ma wpłynąć na zwiększenie empatii i zrozumienia potrzeb osób
ze szczególnymi potrzebami i na umiejętność znajdowania rozwiązań projektowych, które ułatwiają takim osobom funkcjonowanie zgodnie z zasadami równości szans i zapewnienia wszystkim obywatelom możliwości pełnej partycypacji w życiu społecznym.
Cel/założenia szkolenia:
Po ukończeniu szkolenia słuchacze będą posiadali kompetencje pozwalające zarówno nazwać różnego rodzaju ograniczenia, ale także na bazie materiału merytorycznego, jak i przeprowadzonych warsztatów będą kompetentni przygotować ocenę dostępności w oraz będą kompetentni przygotować propozycje zakresu likwidacji występujących barier, a także w swoim podejściu do projektowania będą w sposób wrażliwy podchodzić do projektu w oparciu o bardzo zróżnicowane potrzeby różnych użytkowników, ze zwróceniem uwagi na potrzeby osób o szczególnych potrzebach.
Szkolenie winno obejmować część teoretyczną oraz część praktyczną (warsztatową). Część warsztatowa szkolenia winna stanowić, co najmniej 30% czasu przewidzianego na szkolenie.
Warsztaty będą miały charakter praktyczny i będą zawierały m.in. takie elementy jak case-study, ćwiczenia w grupach, dyskusję, prezentację doświadczeń praktycznych trenera.
Szkolenie jest adresowane do pracowników uczelni - nauczycieli akademickich, prowadzących zajęcia praktyczne, projektowe na kierunkach: projektowanie graficzne, wzornictwo (studia I i II stopnia)
Termin: 7-10 marca 2022
Liczba godzin: 4 dni, 32 h (4 dni po 8 h, 1 h dydaktyczna = 45 min)
liczba uczestników: 6-12 (liczba uczestników może być mniejsza)
4.5.3.) Główny kod CPV: 80500000-9 - Usługi szkoleniowe
4.5.5.) Wartość części: 33000 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Temat: "Dostępne projektowanie w mediach cyfrowych - standardy i praktyka"Opis: Dostępne projektowanie w mediach cyfrowych - standardy i praktyka
Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom niezbędnej wiedzy dotyczącej zasad projektowania produktów cyfrowych i multimediów, uwzględniających potrzeby grup odbiorców narażonych na wykluczenie cyfrowe oraz dla osób z niepełnosprawnościami.
Szkolenie powinno obejmować, co najmniej zagadnienia z zakresu budowania dostępnych produktów cyfrowych i multimediów:
▪ wprowadzenie do zasad projektowania uniwersalnego i standardów dostępności (krajowe i międzynarodowe) - wymogi związane z zapewnieniem dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, o których mowa w ustawie z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
▪ wiedzy dotyczącej publikacji dostępnych treści na stronie internetowej zgodnie ze standardem WCAG oraz zasadami User Experience (porównanie skuteczności obu podejść)
▪ redagowania treści na stronach internetowych w sposób dostępny dla osób ze szczególnymi potrzebami
▪ dostępnych multimediów.
Szkolenie ma wpłynąć na zwiększenie empatii i zrozumienie potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami i na umiejętność znajdowania rozwiązań projektowych, które ułatwiają takim osobom funkcjonowanie zgodnie z zasadami równości szans i zapewnienia wszystkim obywatelom możliwości pełnej partycypacji w życiu społecznym.
Cel/założenia szkolenia:
Po ukończeniu kursu słuchacze będą posiadali kompetencje pozwalające zarówno nazwać różnego rodzaju ograniczenia, ale także na bazie materiału merytorycznego, jak i przeprowadzonych warsztatów będą kompetentni przygotować ocenę dostępności w oraz będą kompetentni przygotować propozycje zakresu likwidacji występujących barier, a także w swoim podejściu do projektowania będą w sposób wrażliwy podchodzić do projektu w oparciu o bardzo zróżnicowane potrzeby różnych użytkowników, ze zwróceniem uwagi na potrzeby osób o szczególnych potrzebach.
Szkolenie winno obejmować część teoretyczną oraz część praktyczną (warsztatową). Część warsztatowa szkolenia winna stanowić, co najmniej 30% czasu przewidzianego na szkolenie.
Warsztaty będą miały charakter praktyczny i będą zawierały m.in. takie elementy jak case-study, ćwiczenia w grupach, dyskusję, prezentację doświadczeń praktycznych trenera.
Szkolenie jest adresowane do pracowników uczelni - nauczycieli akademickich, prowadzących zajęcia praktyczne, projektowe na kierunkach: projektowanie graficzne, wzornictwo (studia I i II stopnia)
Termin: 7-10 marca 2022 r.
Liczba godzin: 4 dni, 32 h (4x 8h, 1h dydaktyczna = 45 min)
liczba uczestników: 6-12 (liczba uczestników może być mniejsza)
4.5.3.) Główny kod CPV: 80500000-9 - Usługi szkoleniowe
4.5.5.) Wartość części: 33000 PLN
Część 3
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Temat: "Dostępność i bezpieczeństwo w projektowaniu mebli i wnętrz dla osób starszych oraz osób ze szczególnymi potrzebami - standardy i praktyka"Opis: Temat szkolenia: Dostępność i bezpieczeństwo w projektowaniu mebli
i wnętrz dla osób starszych oraz osób ze szczególnymi potrzebami - standardy i praktyka
Celem szkolenia jest dostarczenie wiedzy o tym jak projektować meble i wnętrza uwzględniając potrzeby osób ze szczególnymi potrzebami, szczególnie osób starszych. Dodatkowo powinna zostać zwrócona uwaga na kwestie dotyczące bezpieczeństwa użytkowania mebli przez osoby starsze oraz kontekst projektowania uniwersalnego obejmujący informacje na temat standardów i wytycznych z tym związanych.
Zakres szkolenia powinien obejmować, co najmniej:
▪ wprowadzenie do zasad projektowania uniwersalnego i standardów dostępności (krajowe i międzynarodowe) - wymogi związane z zapewnieniem dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, o których mowa w ustawie z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
▪ omówienie potrzeb grup wrażliwych, szczególnie osób starszych i osób ze szczególnymi potrzebami (parametry ergonomiczne), w procesie projektowania mebli, wnętrz
▪ elementy obsługi osoby ze szczególnymi potrzebami (osoby z niepełnosprawnościami, z czasową ograniczoną mobilnością, osoby w wieku senioralnym, osoby z dziećmi w wózkach, osoby o niestandardowych parametrach, osoby podróżujące z bagażem, kobiety w ciąży, obcokrajowcy z problemami komunikacyjnymi).
▪ uwzględnianie w procesie projektowania kwestii bezpieczeństwa użytkowania przez osoby starsze mebli oraz elementów wyposażenia wnętrz takich jak schody, drzwi
▪ zastosowanie uniwersalnego projektowania w teraźniejszości i przyszłości, na bazie analizy trendów związanych z sytuacją społeczno-demograficzną, zwłaszcza w kontekście osób ze szczególnymi potrzebami
▪ projektowanie i współpraca z osobami ze szczególnymi potrzebami, na bazie ćwiczeń empatyzujących z użyciem symulatorów różnych typów niepełnosprawności (dysfunkcji narządu wzroku, słuchu, ruchu, spektrum autyzmu, itp.)
Szkolenie ma wpłynąć na zwiększenie empatii i zrozumienie potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami i na umiejętność znajdowania rozwiązań projektowych, które ułatwiają takim osobom funkcjonowanie zgodnie z zasadami równości szans i zapewnienia wszystkim obywatelom możliwości pełnej partycypacji w życiu społecznym.
Cel/założenia szkolenia:
Po ukończeniu kursu słuchacze będą posiadali kompetencje pozwalające zarówno nazwać różnego rodzaju ograniczenia, ale także na bazie materiału merytorycznego, jak i przeprowadzonych warsztatów będą kompetentni przygotować wstępną ocenę dostępności w oraz będą kompetentni przygotować propozycje zakresu likwidacji występujących barier, a także w swoim podejściu do projektowania będą w sposób wrażliwy podchodzić do projektu w oparciu o bardzo zróżnicowane potrzeby różnych użytkowników, ze zwróceniem uwagi na potrzeby osób o szczególnych potrzebach.
Szkolenie jest adresowane do pracowników uczelni - nauczycieli akademickich, prowadzących zajęcia praktyczne, projektowe na kierunkach: projektowanie graficzne, wzornictwo (studia I i II stopnia).
Szkolenie winno obejmować część teoretyczną oraz część praktyczną (warsztatową). Część warsztatowa szkolenia winna stanowić, co najmniej 40% czasu przewidzianego na szkolenie.
Warsztaty będą miały charakter praktyczny i będą zawierały m.in. takie elementy jak case-study, ćwiczenia w grupach, ćwiczenia empatyzujące z użyciem symulatorów różnych typów niepełnosprawności, dyskusję, prezentację doświadczeń praktycznych trenera a także wykłady z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych.
W ramach zamówienia Wykonawca zapewnia również niezbędny sprzęt do części praktycznej (wózek ortopedyczny; laski dla osób niewidomych, symulatory, pozwalające zrozumieć ograniczenia osób starszych oraz borykających się z różnego typu schorzeniami, zestaw symulatorów wad wzroku; narzędzia do oceny funkcjonalności i ergonomii mebli)
Termin: 7-10 marca 2022 r.
Liczba godzin: 4 dni, 32 h (4 x 8 h, 1 h dydaktyczna = 45 min)
Liczba uczestników: 6-12 (liczba uczestników może być mniejsza)
4.5.3.) Główny kod CPV: 80500000-9 - Usługi szkoleniowe
4.5.5.) Wartość części: 31000 PLN
Część 4
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Temat: "Dostępne projektowanie przestrzeni publicznych - standardyi praktyka",
Opis: Dostępne projektowanie przestrzeni publicznych (architektura, urbanistyka, miasta przyszłości) - standardy i praktyka
Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom niezbędnej wiedzy dotyczącej zasad projektowania dostępnej przestrzeni publicznej w ujęciu urbanistycznym, małej architektury, budynków, przestrzeni mieszkalnej, w oparciu o analizę obecnych uregulowań prawnych, zarówno polskich jak i zagranicznych, z uwzględnieniem osób ze szczególnymi potrzebami.
Zakres szkolenia:
Szkolenie powinno uwzględniać podział na część merytoryczną-teoretyczną oraz praktyczną-warsztatową. Szkolenie merytoryczne powinno obejmować co najmniej zagadnienia z obszaru społecznych modeli niepełnosprawności, łańcucha dostępności, mechanizmów racjonalnych usprawnień, w tym:
▪ projektowanie uniwersalne - wprowadzenie, definicje i zasady (społeczny model)
▪ niepełnosprawności, łańcuch dostępności, mechanizm racjonalnych usprawnień),
▪ zasady projektowania uniwersalnego w teorii (przepisy, standardy)
i w praktyce (wdrożenie wytycznych w projektowaniu);
▪ analiza obecnych uregulowań prawnych (zarówno polskich jak i zagranicznych) oraz strategie ich wdrażania
▪ idee, strategie i mechanizmy projektowania uniwersalnego, które pozwalają sprostać wyzwaniom projektowym w zgodzie z zasadami dostępnej urbanistyki i architektury również przy braku sprecyzowanych przepisów i wytycznych
▪ przykłady dobrych praktyk,
▪ ćwiczenia z wykorzystaniem symulatorów ograniczeń ruchu osób starszych i z niepełnosprawnościami.
Szkolenie ma wpłynąć na zwiększenie empatii i zrozumienie potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami, o których mowa w ustawie z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, i na umiejętność znajdowania rozwiązań projektowych, które ułatwiają takim osobom funkcjonowanie zgodnie z zasadami równości szans i zapewnienia wszystkim obywatelom możliwości pełnej partycypacji w życiu społecznym.
Cel/założenia szkolenia
Po ukończeniu szkolenia uczestnicy będą posiadali kompetencje pozwalające zarówno nazwać różnego rodzaju ograniczenia, ale także na bazie materiału merytorycznego, jak i przeprowadzonych warsztatów będą kompetentni przygotować ocenę dostępności w różnych obszarach i skalach przestrzennych (planistycznym, urbanistycznym, architektonicznym i wnętrza) oraz będą kompetentni przygotować propozycje zakresu likwidacji barier, a także w swoim podejściu do projektowania będą w sposób wrażliwy podchodzić do zagadnień projektu/produktu w oparciu o bardzo zróżnicowane potrzeby różnych użytkowników, ze zwróceniem uwagi na potrzeby osób o szczególnych potrzebach.
Szkolenie winno obejmować część teoretyczną oraz część praktyczną (warsztatową). Część warsztatowa szkolenia winna stanowić, co najmniej 50% czasu przewidzianego na szkolenie.
Warsztaty będą miały charakter praktyczny i będą zawierały m.in. takie elementy jak case-study, ćwiczenia w grupach, dyskusję, prezentację doświadczeń praktycznych trenera.
W ramach zamówienia wykonawca zapewni również niezbędny sprzęt (symulator wieku - pozwalający na doświadczenie ograniczeń percepcyjnych i ruchowych nasilających się wraz z wiekiem; sprzęt pozwalający na symulację barier dostępności w różnych aspektach (dostępne miasto dla turysty, dostępna przestrzeń dla matki z dziećmi, dostępność dla osób z niepełnosprawnościami itd.) m.in. takich środków jak wózek inwalidzki, wózek dla dziecka, materiały utrudniające dostępność językową) oraz materiały szkoleniowe dla każdego uczestnika, obejmujące co najmniej omawiane na szkoleniu tematy i zagadnienia, a po zakończeniu szkolenia wystawi certyfikaty dla każdego z uczestników. Oprócz materiałów dla uczestników Wykonawca zapewnia także komplet materiałów do dokumentacji projektu.
Termin: 7-10 marca 2022 r.
Liczba godzin: 4 dni, 32 h (4 x 8 h, 1 h dydaktyczna = 45 min)
liczba uczestników: 6-12 (liczba uczestników może być mniejsza)
4.5.3.) Główny kod CPV: 80500000-9 - Usługi szkoleniowe
4.5.5.) Wartość części: 24000 PLN
Część 5
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Temat: "Dostępne projektowanie budynków użyteczności publicznej i inkluzywnych systemów wayfinding, wspomagające orientację osób ze szczególnymi potrzebami - standardy i praktyka"Opis: Dostępne projektowanie budynków użyteczności publicznej - standardy i praktyka
Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom niezbędnej wiedzy dotyczącej zasad projektowania dostępnej przestrzeni publicznej, z uwzględnieniem potrzeb osób z niepełnosprawnościami lub ze szczególnymi potrzebami, w oparciu o analizę obecnych uregulowań prawnych, zarówno polskich jak i zagranicznych.
Szkolenie powinno obejmować co najmniej następujące zagadnienia:
▪ wprowadzenie do zasad projektowania uniwersalnego (w szczególności zróżnicowane potrzeby osób starszych i z niepełnosprawnością, uwarunkowania ergonomiczne)
▪ omówienie standardów dostępności (krajowe i międzynarodowe) - Przepisy, normy, standardy oraz występujące między nimi różnice (Zasady dostępności przestrzeni publicznej zgodnie z Ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane; Norma ISO 21542:2011; Standardy ADA 2010; Lokalne standardy i normy dot. dostępności przestrzeni i obiektów użyteczności publicznej; Ustawa z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
▪ Rozwiązania służące dostępności przestrzeni, m.in.:
▪ Projektowanie przestrzeni komunikacyjnej
▪ Rozwiązania wspierające pokonywanie różnic poziomów (wady i zalety, nowe rozwiązania techniczne)
▪ Pomieszczenia higieniczno-sanitarne
▪ Informacja wizualna, dotykowa i dźwiękowa (w tym rozwiązania fizyczny i technologiczne wspomagające orientację osób z niepełnosprawnością wzroku, np. ścieżki dotykowe, alfabet Braille'a i inne oznaczenia dotykowe, aplikacje)
▪ Przykłady dobrych praktyk w stosowaniu zasad projektowania uniwersalnego (światowe i polskie realizacje uwzględniające dostosowanie przestrzeni, produktów i usług dla osób z niepełnosprawnością)
Szkolenie ma wpłynąć na zwiększenie empatii i zrozumienie potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami i na umiejętność znajdowania rozwiązań projektowych, które ułatwiają takim osobom funkcjonowanie zgodnie z zasadami równości szans i zapewnienia wszystkim obywatelom możliwości pełnej partycypacji w życiu społecznym.
Cel/założenia szkolenia:
Po ukończeniu kursu słuchacze będą posiadali kompetencje pozwalające zarówno nazwać różnego rodzaju ograniczenia, ale także na bazie materiału merytorycznego, jak i przeprowadzonych warsztatów będą kompetentni przygotować ocenę dostępności w oraz będą kompetentni przygotować propozycje zakresu likwidacji występujących barier, a także w swoim podejściu do projektowania będą w sposób wrażliwy podchodzić do projektu w oparciu o bardzo zróżnicowane potrzeby różnych użytkowników, ze zwróceniem uwagi na potrzeby osób o szczególnych potrzebach.
Szkolenie winno obejmować część teoretyczną oraz część praktyczną (warsztatową), przy czym minimum połowa czasu przeznaczonego na szkolenie będzie obejmować zajęcia praktyczne. Zajęcia będą zawierały m.in. takie elementy jak: case-study, ćwiczenia w grupach, dyskusje, prezentacja doświadczeń praktycznych trenera.
W ramach zamówienia wykonawca zapewni również niezbędny sprzęt,
w szczególności wózek aktywny, symulatory wad wzroku, laski dla osób niewidomych.
Termin: 9-10 marca 2022 r.
Liczba godzin: 2 dni, 16 h (2 x 8 h, 1 h dydaktyczna = 45 min)
Liczba uczestników: 6-12 (liczba uczestników może być mniejsza)
4.5.3.) Główny kod CPV: 80500000-9 - Usługi szkoleniowe
4.5.5.) Wartość części: 10000 PLN
Część 6
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Temat: "Dostępne projektowanie wydarzeń kulturalnych - tworzenie materiałów dźwiękowych i audiowizualnych z uwzględnieniem potrzeb osób z niepełnosprawnościami wzroku i słuchu - standardy i praktyka"Opis: Dostępne projektowanie wydarzeń kulturalnych - tworzenie materiałów dźwiękowych i audiowizualnych z uwzględnieniem potrzeb osób
z niepełnosprawnościami wzroku i słuchu - standardy i praktyka
Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom niezbędnej wiedzy dotyczącej tworzenia cyfrowej oferty kulturalnej dostępnej dla osób z niepełnosprawnościami sensorycznymi.
Zakres szkolenia:
Szkolenie powinno uwzględniać podział na część merytoryczną-teoretyczną oraz praktyczną-warsztatową. Szkolenie powinno obejmować co najmniej:
▪ zagadnienia z obszaru zasad projektowania uniwersalnego i standardów dostępności (krajowe i międzynarodowe), w tym wytyczne, regulacje prawne i dobre praktyki stosowane na potrzeby projektowania wydarzeń kulturalnych, treści cyfrowych, audiodeskrypcji, napisów dla niesłyszących
▪ zasady projektowania uniwersalnego w teorii (przepisy, standardy) i w praktyce (wdrożenie wytycznych w projektowaniu);
▪ zasady projektowania dostępnej oferty kulturalnej, tworzenia audiodeskrypcji oraz napisów dla niesłyszących w teorii
▪ przykłady dobrych praktyk
▪ analizę przypadków oraz istniejących materiałów z audiodeskrypcją i napisami
▪ ćwiczenia w oparciu o darmowy program do tworzenia napisów dla niesłyszących i audiodeskrypcji.
Szkolenie ma wpłynąć na zwiększenie empatii i zrozumienie potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami i na umiejętność znajdowania rozwiązań projektowych, które ułatwiają takim osobom funkcjonowanie zgodnie z zasadami równości szans i zapewnienia wszystkim obywatelom możliwości pełnej partycypacji w życiu społecznym.
Cel/założenia szkolenia:
Po ukończeniu kursu słuchacze będą posiadali kompetencje pozwalające,
na bazie materiału merytorycznego, jak i przeprowadzonych warsztatów, opracować projekt wydarzenia kulturalnego zgodnego z zasadami dostępności oraz będą posiadali podstawowe umiejętności w zakresie tworzenia napisów dla osób niesłyszących i audiodeskrypcji. W oparciu o bardzo zróżnicowane potrzeby użytkowników, ze zwróceniem uwagi na potrzeby osób o szczególnych potrzebujących będą kompetentni przygotować propozycje zakresu likwidacji barier występujących w trakcie organizacji wydarzeń kulturalnych.
Szkolenie jest adresowane do pracowników uczelni - nauczycieli akademickich, prowadzących zajęcia praktyczne, projektowe na kierunkach: projektowanie graficzne, wzornictwo (studia I i II stopnia).
Szkolenie winno obejmować część teoretyczną oraz część praktyczną (warsztatową). Część warsztatowa szkolenia winna stanowić, co najmniej 30% czasu przewidzianego na szkolenie.
Warsztaty będą miały charakter praktyczny i będą zawierały m.in. takie elementy jak case-study, ćwiczenia w grupach, dyskusję, prezentację doświadczeń praktycznych trenera.
Termin: 7-10 marca 2022 r.
Liczba godzin: 4 dni, 32 h (4 x 8 h, 1 h dydaktyczna = 45 min)
liczba uczestników: 6-12 (liczba uczestników może być mniejsza)
4.5.3.) Główny kod CPV: 80500000-9 - Usługi szkoleniowe
4.5.5.) Wartość części: 14000 PLN
Część 7
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Temat: "Projektowanie przestrzeni przyjaznej osobom niewidomym i słabowidzącym - standardy i praktyka"Opis: Projektowanie przestrzeni przyjaznej osobom niewidomym i słabowidzącym - standardy i praktyka
Zakres szkolenia:
Szkolenie powinno uwzględniać podział na część merytoryczną-teoretyczną oraz praktyczną-warsztatową. Szkolenie powinno obejmować, co najmniej następujące zagadnienia dotyczące osób z niepełnosprawnościami wzroku:
▪ Prezentację - kim są osoby niewidome i słabowidzące?
▪ Jak umiejętnie im pomagać - film, ćwiczenia w symulatorach.
▪ Jaki sprzęt stosują w życiu codziennym, pracy - film, pokaz, ćwiczenia.
▪ Specyficzne potrzeby osób z problemami wzroku - udostępnianie informacji publicznej, obsługa klienta z problemami wzroku
▪ Omówienie zagadnień związanych z dostępnością informacyjno-komunikacyjną, cyfrową, architektoniczną w odniesieniu do osób z problemami wzroku.
▪ Jak zaadaptować przestrzeń publiczną do potrzeb osób z problemami wzroku (likwidacja barier) - prezentacja i praktyczne ćwiczenia na przykładach.
Szkolenie ma wpłynąć na zwiększenie empatii i zrozumienie potrzeb osób niedowidzących i niewidomych i na umiejętność znajdowania rozwiązań projektowych, które ułatwiają takim osobom funkcjonowanie zgodnie z zasadami równości szans i zapewnienia wszystkim obywatelom możliwości pełnej partycypacji w życiu społecznym, w tym zgodnie z wymaganiami określonymi w ustawie z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
Cel/założenia szkolenia
Po ukończeniu kursu słuchacze będą posiadali kompetencje pozwalające, na bazie materiału merytorycznego, jak i przeprowadzonych warsztatów, wykorzystać w procesie projektowym zasady projektowania informacji, usług i przestrzeni publicznej dla osób niedowidzącym i niewidomym zgodnego z zasadami dostępności.
Szkolenie jest adresowane do pracowników uczelni - nauczycieli akademickich, prowadzących zajęcia praktyczne, projektowe na kierunkach: projektowanie graficzne, wzornictwo (studia I i II stopnia).
Szkolenie winno obejmować część teoretyczną oraz część praktyczną (warsztatową). Część warsztatowa szkolenia winna stanowić, co najmniej 30% czasu przewidzianego na szkolenie.
Warsztaty będą miały charakter praktyczny i będą zawierały m.in. takie elementy jak case-study, ćwiczenia w grupach, dyskusję, prezentację doświadczeń praktycznych trenera.
W ramach zamówienia wykonawca zapewni również sprzęt symulatory widzenia; sprzęt służący do rehabilitacji, np. do nauki brajla, do czynności życia codziennego np. wskaźnik poziomu cieczy, tester kolorów, pomoce optyczne i nieoptyczne np. lupy, lunety, folie zwiększające kontrast, ramki do podpisu; pomoce do wykonania prostych ćwiczeń dostępności przestrzeni – folie samoprzylepne, plany tyflograficzne)
Termin: 7-8 marca 2022 r.
Liczba godzin: 2 dni, 16 h (2 x 8 h, 1 h dydaktyczna = 45 min)
liczba uczestników: 6-12 (liczba uczestników może być mniejsza)
4.5.3.) Główny kod CPV: 80500000-9 - Usługi szkoleniowe
4.5.5.) Wartość części: 13000 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 2
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 2
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 9300,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 31800,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 18000,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 1)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: SENSE consulting Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7781456826
7.3.3) Ulica: Świętego Michała 43
7.3.4) Miejscowość: Poznań
7.3.5) Kod pocztowy: 61-119
7.3.6.) Województwo: wielkopolskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 1)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-03-04
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 18000,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
Od 2022-03-07 do 2022-03-10Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 2
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 2
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 9300,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 31800,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 18000,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 2)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: SENSE consulting Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7781456826
7.3.3) Ulica: Świętego Michała 43
7.3.4) Miejscowość: Poznań
7.3.5) Kod pocztowy: 61-119
7.3.6.) Województwo: wielkopolskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 2)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-03-04
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 18000,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
Od 2022-03-07 do 2022-03-10Część 3
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 2 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na zadanie 3 zostały złożone 2 oferty, które zostały odrzucone:
- 1 oferta odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt. 3 ustawy Pzp
- 1 oferta odrzucona w zadaniu 3 na podstawie art. 226 ust. 1 pkt. 2 lit. b ustawy Pzp.
Tym samym postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na zadanie 3 podlega unieważnieniu na podstawie art. 255 pkt. 2 ustawy Pzp, zgodnie z którym Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli wszystkie oferty podlegają odrzuceniu.
Część 4
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 4)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 4)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 3
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 18000,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 24000,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 24000,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 4)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Fundacja Laboratorium Architektury 60+ (LAB 60+)
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6263022597
7.3.3) Ulica: Woźniaka 73/4
7.3.4) Miejscowość: Bytom
7.3.5) Kod pocztowy: 41-902
7.3.6.) Województwo: śląskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 4)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-03-04
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 24000,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
Od 2022-03-07 do 2022-03-10Część 5
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 5)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 5)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 9000,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 14000,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 9000,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 5)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: SENSE consulting Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7781456826
7.3.3) Ulica: Świętego Michała 43
7.3.4) Miejscowość: Poznań
7.3.5) Kod pocztowy: 61-119
7.3.6.) Województwo: wielkopolskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
FUNDACJA LABORATORIUM ARCHITEKTURY 60+ (LAB 60+)
jakie przetargi wygrała firma
FUNDACJA LABORATORIUM ARCHITEKTURY 60+ (LAB 60+)
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 5)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-03-04
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 9000,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
Od 2022-03-09 do 2022-03-10Część 6
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 6)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 6)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 12000,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 14000,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 14000,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 6)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Fundacja Na Rzecz Rozwoju Audiodeskrypcji "KATARYNKA"
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 8992696284
7.3.3) Ulica: Grabiszyńska 241E
7.3.4) Miejscowość: Wrocław
7.3.5) Kod pocztowy: 53-234
7.3.6.) Województwo: dolnośląskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 6)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-03-04
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 14000,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
Od 2022-03-07 do 2022-03-10Część 7
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 7)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 2 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na zadanie 7 zostały złożone 2 oferty, które zostały odrzucone w zadaniu 7 na podstawie art. 226 ust. 1 pkt. 2 lit. b ustawy Pzp.
Tym samym postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na zadanie 7 podlega unieważnieniu na podstawie art. 255 pkt. 2 ustawy Pzp, zgodnie z którym Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli wszystkie oferty podlegają odrzuceniu.
INNE PRZETARGI Z KATOWIC
- Sukcesywna dostawa artykułów żywnościowych do stołówki szkolnej w Szkole Podstawowej nr 33 im. Stanisława Ligonia w Katowicach z Oddziałami Dwujęzycznymi, na 2025 rok
- Dostawa leków Zad. 1 - Dupilumabum r-r d/wstrzyk. - Program lekowy NFZ
- Dostawa leków: zad. 1 - zad. 3 Program lekowy NFZ
- Ubezpieczenie ryzyk budowy i montażu CAR/EAR w związku z realizacją zadania inwestycyjnego pn. "Budowa siedziby prokuratur różnego szczebla w Katowicach"
- NAUKA PŁYWANIA DLA DZIECI W RAMACH PROGRAMU PN: "JAK RYBA W WODZIE" ORAZ "ELITA PŁYWACKA KATOWIC" - BASEN BUROWIEC, BASEN BRYNÓW, BASEN ZADOLE - w I półroczu 2025r.
- Dostawa sprzętu komputerowego na potrzeby Urzędu Metropolitalnego Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii
więcej: przetargi w Katowicach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Przeprowadzenia grupowych zajęć z przedsiębiorczości - trener przedsiębiorczości (coach) w ramach projektu "Zawodowy Powiat Trzebnicki"
- Świadczenie usług szkoleniowych z zakresu rozwoju kompetencji zarządczych dla kadry menedżerskiej Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego
- Usługa kompleksowego zorganizowania 5-dniowego branżowego szkolenia w ośrodku kształcenia i doskonalenia zawodowego w rolnictwie (Niemcy)
- 449.2024 konsultacje treści sylabusa kursu "Ekotoksykologia i ocena skutków zanieczyszczenia środowiska"
- 448.2024 konsultacje treści sylabusa kursu "Endokrynologia porównawcza rozrodu kręgowców"
- 447.2024 konsultacje treści sylabusa kursu "Biologiczne metody oczyszczania ścieków"
więcej: Usługi szkoleniowe »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.