Ogłoszenie z dnia 2022-03-11
Powiązane ogłoszenia:
- 2022/BZP 00086919/01 - Modyfikacja z dnia 2022-03-15
- 2022/BZP 00206282/01 - Modyfikacja z dnia 2022-06-13
- 2022/BZP 00204678/01 - Wynik z dnia 2022-06-10
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego przy ul. Konopnickiej 3 w Białogardzie.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzi podmiot, któremu powierzono przeprowadzenie postępowania
1.2.) Nazwa zamawiającego: BIAŁOGARDZKIE TOWARZYSTWO BUDOWNICTWA SPOŁECZNEGO SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 330920050
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: STEFANA KARDYNAŁA WYSZYŃSKIEGO 18
1.5.2.) Miejscowość: Białogard
1.5.3.) Kod pocztowy: 78-200
1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL426 - Koszaliński
1.5.7.) Numer telefonu: 94 312 89 89
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: biuro@tbs-bialogard.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.tbs-bialogard.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
Spółka prawa handlowego, w której 100% udziałów stanowi własność Miasta Białogard
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
zarządzanie i administrowanie lokalami mieszkalnymi
1.11.) Dane podmiotu, któremu zamawiający powierzył przeprowadzenie postępowania.
Podmiot 1
1.11.1.) Nazwa podmiotu prowadzącego postępowanie: Biuro Obsługi Budownictwa "Zdolińscy" Paweł Zdoliński
1.11.2.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: NIP 6721834879
Adres podmiotu prowadzącego postępowanie:
1.11.3.) Ulica: ul. Jagiellonów 1
1.11.4.) Miejscowość: Białogard
1.11.5.) Kod pocztowy: 78-200
1.11.6.) Województwo: zachodniopomorskie
1.11.7.) Kraj: Polska
1.11.8.) Lokalizacja NUTS 3: PL426 - Koszaliński
1.11.9.) Numer telefonu: 608122128
1.11.11.) Adres poczty elektronicznej: biuro@zdolinscy.pl
1.11.12.) Adres strony internetowej: https://zdolinscy.pl/
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego przy ul. Konopnickiej 3 w Białogardzie.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-a047a65d-94be-11ec-94c8-de8df8ed9da1
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00082482
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-03-11
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
http://btbs.bip.bialogard.info/index.php?id=916593.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami, w szczególności składanie pytań, oświadczeń, wniosków (innych niż wskazane w pkt 11 SWZ), zawiadomień oraz przekazywanie informacji odbywa się elektronicznie za pośrednictwem poczty elektronicznej: biuro@zdolinscy.pl, miniPortalu https://miniportal.uzp.gov.pl/, ePUAPu dostępnego pod adresem https://epuap.gov.pl/wps/portal. We wszelkiej korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem Zamawiający i Wykonawcy posługują się numerem referencyjnym sprawy, tj. 1/BTBS/2022.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 poz. 2452) oraz rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy (Dz. U. z 2020 poz. 2415).
UWAGA: Pytania Wykonawców o wyjaśnienie treści SWZ nie muszą być składane z uwzględnieniem powyższych Rozporządzeń, ani nie muszą być podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Wykonawca jest uprawniony do złożenia wniosku o wyjaśnienie treści SWZ drogą elektroniczną za pośrednictwem ePUAPu, przez Formularz komunikacji na MiniPortalu lub na adres e-mail.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z treścią pkt 25 SWZ: PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zgodnie z treścią pkt 25 SWZ: PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 1/BTBS/2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 6701843,42 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych, obejmujących budowę budynku mieszkalnego wielorodzinnego 2-klatkowego,
4- kondygnacyjnego z 24 lokalami mieszkalnymi, z podpiwniczeniem i infrastrukturą techniczną i drogową na terenie dz. nr 711, 695 i 257 obręb 017 przy ul. Konopnickiej 3 w Białogardzie na podstawie dokumentacji projektowej i zgodnie ze specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych oraz zgodnie z zasadami wiedzy technicznej oraz uzyskanie decyzji na użytkowanie.
1. Zakres zamierzenia inwestycyjnego oraz kolejność realizacji robót będzie obejmował:
1) przejęcie terenu budowy przez Wykonawcę robót, dopełnienie obowiązujących procedur formalno-prawnych przed przystąpieniem do wykonywania robót zgodnie z Ustawą Prawo Budowlane Rozdział 4 art. 28-40,
2) organizację placu budowy, przygotowanie terenu, makroniwelacje, zaopatrzenie budowy w energię elektryczną i media na czas robót,
3) roboty ziemne, odwodnienie wykopu, roboty fundamentowe, murowe, żelbetowe, wykonanie konstrukcji i pokrycia dachu,
4) wykonanie robót instalacyjnych wewnętrznych wg zał. dokumentacji w budynku w zakresie:
a) wewnętrzne instalacje sanitarne: wody, kanalizacji sanitarnej, ogrzewania i wentylacji oraz c.o. i wykonanie c.w.u. na bazie sieci ciepłowniczej z wymiennikowni zlokalizowanej w wydzielonym pom. piwnicy,
b) wewnętrzne instalacje elektryczne, zasilania gniazd, urządzeń, rozdzielnic wewnętrznych,
5) wykonanie robót wykończeniowych, termoizolacyjnych, izolacyjnych, tynkarskich, okładzinowych, posadzkarskich, stolarskich i ślusarskich, malarskich, wyposażenia ruchomego, biały montaż, montaż osprzętu instalacyjnego, elektrycznego,
6) przyłącza i zew. instalacje, oświetlenie terenu, wykonanie robót drogowych w zakresie nawierzchni betonowych z kostki – chodniki, miejsca postojowe samochodów osobowych, dróg dojazdowych, zjazdu i chodnika z drogi wewnętrznej, placów utwardzonych, trawników,
7) uporządkowanie terenu własnego i przyległego po realizacji inwestycji,
8) dokumentację powykonawczą, geodezyjną inwentaryzację powykonawczą, końcowe odbiory inwestycji, protokoły, próby, pomiary, uzyskanie decyzji na użytkowanie obiektu budowlanego zgodnie z Ustawą Prawo Budowlane Rozdział 5 art. 41-59 oraz wg przepisów odrębnych.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa dokumentacja projektowa, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych. Dokumentacja ta jest załącznikiem do ogłoszenia o postępowaniu i jest dostępna na stronie internetowej prowadzonego postępowania.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni
45233222-1 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45314300-4 - Instalowanie infrastruktury okablowania
45316100-6 - Instalowanie urządzeń oświetlenia zewnętrznego
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Ocena ofert nastąpi wg wzoru określonego w pkt. 15 SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 90
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin gwarancji
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 6
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Posiadanie doświadczenia niezbędnego do wykonania przedmiotu umowy, tj. wykonanie/zakończenie (rozpoczęcie mogło nastąpić wcześniej) w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał należycie co najmniej dwie roboty budowlane, których zakres obejmował budowę nowych, co najmniej dwukondygnacyjnych budynków w standardzie „pod klucz” o kubaturze nie mniejszej niż 3000,00 m3 wraz z zagospodarowaniem terenu i wartości nie mniejszej niż 4.000.000 zł każdy.W przypadku robót, których wartość została wyrażona w umowie w innej walucie niż PLN należy dokonać przeliczenia tej waluty na PLN przy zastosowaniu średniego kursu NBP na dzień zakończenia robót (w przypadku robót rozliczanych wyłącznie w walutach innych niż PLN).
Dysponowanie osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, tj.:
1) osobą, która będzie pełnić funkcję kierownika budowy, posiadającą uprawnienia bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej (o której mowa w art. 14 ust. 1 pkt. 2 ustawy Prawo budowlane) oraz posiadającą odpowiednie doświadczenie zawodowe, tj. osobą, która pełniła funkcję kierownika budowy nowego, co najmniej dwukondygnacyjnego budynku o kubaturze nie mniejszej niż 3000,00 m3;
2) osobą, która będzie pełnić funkcję kierownika robót, posiadającą uprawnienia bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych (o której mowa w art. 14 ust. 1 pkt. 4 lit. c ustawy Prawo budowlane);
3) osobą, która będzie pełnić funkcję kierownika robót, posiadającą uprawnienia bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych (o której mowa w art. 14 ust. 1 pkt. 4 lit. b ustawy Prawo budowlane);
4) osoba, która będzie pełnić funkcję kierownika robót, posiadającą uprawnienia bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności robót drogowych (o której mowa w art. 14 ust. 1 pkt. 3 lit. b ustawy Prawo budowlane).
UWAGA: Zamawiający w zakresie i na zasadach opisanych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2020, poz. 220 ze zm.) zaakceptuje uprawnienia wydane za granicą.
Jeżeli osoby przewidziane do realizacji zamówienia nie posługują się w stopniu swobodnym językiem polskim (zarówno w mowie jak i piśmie) w zakresie terminologii technicznej, związanej ze specyfiką przedmiotu zamówienia, Wykonawca w kontaktach pomiędzy osobami realizującymi zamówienie i w kontaktach z Zamawiającym zobowiązany jest zapewnić tłumacza z języka, którym posługuje się dana osoba na język polski.
Znajdowanie się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, tj. posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej w wysokości, co najmniej: 2.000.000,00 zł (słownie: dwa miliony zł).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Zaświadczenie właściwego Urzędu Skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem podatków lub opłat wraz z zaświadczeniem Zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert Wykonawca dokonał płatności należnych podatków lub opłat wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności.
2. Zaświadczenie albo inny dokument właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z zaświadczeniem albo innym dokumentem Zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że przed upływem terminu składania ofert Wykonawca dokonał płatności należnych składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności.
3. Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, sporządzone nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
Wykonawcy mający siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej
Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast zaświadczenia, o którym mowa w pkt 19.3 SWZ, zaświadczenia albo innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, o których mowa w pkt 19.4 SWZ, lub odpisu albo informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, o których mowa w pkt 19.6 SWZ - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
1) nie naruszył obowiązków dotyczących płatności podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne,
2) nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury.
Dokumenty, o których mowa powyżej, powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykaz wykonanych robót budowlanych na formularzu stanowiącym załącznik nr 4 do SWZ - wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym, czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, np. protokół odbioru robót budowlanych.
2. Wykaz osób - skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami; wzór wykazu stanowi załącznik nr 5 do SWZ.
3. Informacja z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, potwierdzająca wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w kwocie 90.000,00 zł (słownie: dziewięćdziesiąt tys. zł).2. Zgodnie z art. 97 ust. 7 pkt 1-4 Pzp wadium może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 299).
3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: 34124036661111000043447691 z adnotacją: wadium w postępowaniu nr 1/BTBS/2022. Wniesienie wadium w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego będzie skuteczne z chwilą uznania tego rachunku bankowego kwotą wadium (jeżeli wpływ środków pieniężnych na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego nastąpi przed upływem terminu składania ofert).
4. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt 2-4 Pzp, Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej poprzez przesłanie na adres
e-mail biuro@zdolinscy.pl lub na adres ePUAP: /BTBSBialogard/SkrytkaESP oryginału dokumentu wadialnego tj. opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym osób upoważnionych do jego wystawienia (wystawców dokumentu). W tytule wiadomości należy wskazać „Wadium do postępowania nr 1/BTBS/2022”.
W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia, koniecznym jest, aby dokument:
1) zawierał w swojej treści:
a) nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie wystawcy dokumentu do zapłaty kwoty wadium na każde pisemne żądanie Zamawiającego,
b) zapis, że zwolnienie nastąpi tylko i wyłącznie po złożeniu przez Zamawiającego oświadczenia w postaci pisemnej lub elektronicznej,
c) klauzulę, iż wszystkie spory odnośnie gwarancji będą rozstrzygane zgodnie z prawem polskim i poddane jurysdykcji sądów polskich, chyba że wynika to z przepisów prawa,
2) obejmował:
a) cały okres związania ofertą określony w SWZ,
b) odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące zatrzymanie wadium przez Wykonawcę, określone w pkt 7,
3) w przypadku dokumentu w formie elektronicznej - nie zawierał zapisu stanowiącego, że zwrot oryginalnego wadium do gwaranta powoduje zwolnienie gwarancji.
5. W przypadku wadium wniesionego w pieniądzu oraz z treści gwarancji i poręczeń, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt 2-4 Pzp, jeżeli wadium będzie wniesione w tych formach, musi wynikać, że wadium zabezpiecza ofertę Wykonawcy złożoną w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego - Budowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego przy ul. Konopnickiej 3 w Białogardzie, oznaczenie sprawy: 1/BTBS/2022.
6. Za zgodą Zamawiającego Wykonawca może dokonać zmiany formy wadium na jedną lub kilka form, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt 1-4 Pzp. Zmiana formy wadium musi być dokonana z zachowaniem ciągłości zabezpieczenia oferty kwotą wadium.
Z uwagi na ograniczoną ilość znaków pozostałe informacje znajdują się w pkt 22 SWZ.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.2) Wykonawcy składający ofertę wspólną ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy.
3) Do oferty wspólnej Wykonawcy dołączają pełnomocnictwo podpisane przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli każdego ze wspólników.
4) W odniesieniu do warunków dotyczących kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
5) W przypadku, o którym mowa w pkt 4, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy. Wzór oświadczenia zawarto w załączniku nr 2 do SWZ.
6) W przypadku wyboru oferty Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający przed zawarciem umowy w sprawie udzielenia zamówienia zażąda przedłożenia umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą obu Stron wyrażoną na piśmie, w formie aneksu do umowy, pod rygorem nieważności takiej zmiany.2. Zamawiający przewiduje możliwość istotnych zmian postanowień umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w następujących przypadkach:
2.1. wystąpienia okoliczności skutkujących koniecznością zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy o taką ilość dni, w jakiej wystąpiły wskazane okoliczności oraz usuwanie ich skutków, w związku z:
1) koniecznością wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej, a wynikających z konieczności dostosowania zakresu zadania do powszechnie obowiązujących przepisów prawa lub z błędów dokumentacji, co Wykonawca wykaże;
2) wykryciem instalacji, urządzeń lub budowli podziemnych nie ujętych w dokumentacji projektowej i nie zinwentaryzowanych przez właścicieli i gestorów instalacji i urządzeń wymagających przebudowy, a uniemożliwiających wykonywanie robót budowlanych w okresie powyżej 14 dni, co Wykonawca wykaże;
3) odkryciem na terenie budowy niewybuchów lub niewypałów albo przedmiotów o znaczeniu archeologicznym i historycznym, których unieszkodliwienie bądź zabezpieczenie i inwentaryzacja uniemożliwia wykonywanie robót budowlanych w okresie powyżej 14 dni, co Wykonawca wykaże,
4) brakiem możliwości prowadzenia robót na skutek warunków klimatycznych: (gwałtowne opady deszczu, wichury, gradobicia, śnieżyce, powodzie i inne anomalia klimatyczne) uniemożliwiające prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzanie prób (sprawdzeń), dokonanie odbiorów, przez okres powyżej 7 dni, co Wykonawca wykaże;
5) działaniem siły wyższej w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego,
6) nieterminowym, z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, przekazaniem przez Zamawiającego terenu budowy Wykonawcy,
7) wstrzymaniem prac budowlanych przez właściwy organ z przyczyn niezależnych od Wykonawcy,
8) innymi okolicznościami niepowstałymi z winy Wykonawcy (w tym: koniecznością wykonania robót dodatkowych lub robót zamiennych; koniecznością wykonania robót przez innego Wykonawcę w miejscu wykonywania prac budowlanych),
9) wystąpieniem okoliczności, których Strony umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności;
Okoliczności, o których mowa powyżej, muszą być odnotowane w dzienniku budowy i potwierdzone przez inspektora nadzoru lub udokumentowane stosownymi protokołami podpisanymi przez kierownika budowy, inspektora nadzoru oraz zaakceptowane przez Zamawiającego.
2.2. zmiany osób wykonujących przedmiot umowy, o których mowa w § 7 ust. 2 umowy – w okolicznościach i na zasadach na zasadach opisanych § 7 ust. 4-5 umowy;
2.3. zmiany wynagrodzenia umownego w przypadkach opisanych w § 2 umowy – na zasadach tamże opisanych.
3. W przedstawionych w ust. powyższym przypadkach Strony ustalą nowe terminy, z tym, że maksymalny okres przesunięcia terminu zakończenia realizacji przedmiotu umowy równy będzie okresowi przerwy lub postoju.
4. Zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy ponad termin określony w § 6 ust. 1 umowy, dokonana na podstawie okoliczności, o których mowa w ust. 2 pkt 2.1 niniejszego paragrafu, nie będzie stanowić podstawy do wprowadzenia zmian wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy („waloryzacji wynagrodzenia”), o których mowa w art. 436 oraz art. 439 Pzp.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-03-28 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa podpisaną ofertę za pośrednictwem „Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu, podając numer ogłoszenia BZP (wówczas dane postepowania wczytają się automatycznie). Funkcjonalność do zaszyfrowania oferty przez Wykonawcę jest dostępna dla wykonawców na miniPortalu, w szczegółach danego postępowania.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-03-28 11:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-04-26
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
DOKUMENTY, KTÓRE WYKONAWCY MUSZĄ ZŁOŻYĆ WRAZ Z OFERTĄ zostały wskazane w pkt 10.8 SWZ.Zasady na jakich wykonawca może polegać na potencjale podmiotu trzeciego opisano w pkt 18 SWZ.
INNE PRZETARGI Z BIAŁOGARDU
- Zakup i sukcesywna dostawa artykułów żywnościowych do stołówki Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Białogardzie w roku 2025 z podziałem na 6 zadań.
- Dostawa paliw ciekłych dla sprzętów i pojazdów Zarządu Dróg Powiatowych w Białogardzie w 2025 roku.
- "Świadczenie usług opiekuńczych z podziałem na dwa zadania: 1 : Świadczenie usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania 2 : Świadczenie całodobowych usług opiekuńczych w mieszkaniu wytchnieniowym"
więcej: przetargi w Białogardzie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Prace remontowe w szkołach podstawowych Gminy Stężyca
- Remont i przystosowanie pomieszczeń na potrzeby realizacji projektu "Bliżej rodziny i dziecka -wsparcie rodzin przeżywających problemy opiekuńczo - wychowawcze oraz wsparcie pieczy zastępczej-etap II"
- Budowa pochylni przeznaczonej dla osób niepełnosprawnych oraz klatki schodowej o konstrukcji stalowej wraz ze zjeżdżalnią rurową
- Opracowanie dokumentacji projektowej oraz wykonanie robót budowlanych i instalacyjnych w zakresie modernizacji rozdzielni nn oraz stacji transformatorowej w budynkach - o ruchu ciągłym
- Modernizacja i przebudowa budynku obsługi MPK w Siedlcach w formule "zaprojektuj i wybuduj" w ramach zadania: Zrównoważona mobilność miejska na terenie Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Miasta Siedlce
- Dostosowanie budynku użytkowego przy ul. Mazowieckiej 12 (oficyna) w Warszawie do obowiązujących przepisów przeciwpożarowych
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.