eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Miko³ów" Prowadzenie obs³ugi bankowej bud¿etu Powiatu Miko³owskiego i podleg³ych jednostek organizacyjnych"



Og³oszenie z dnia 2024-01-31


Powi±zane og³oszenia:

Og³oszenie o zamówieniu
Us³ugi
" Prowadzenie obs³ugi bankowej bud¿etu Powiatu Miko³owskiego i podleg³ych jednostek organizacyjnych"

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Powiat Miko³owski reprezentowany przez Zarz±d Powiatu

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276255016

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: ¯wirki i Wigury 4a

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Miko³ów

1.5.3.) Kod pocztowy: 43-190

1.5.4.) Województwo: ¶l±skie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22C - Tyski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: kancelaria@mikolowski.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.mikolowski.pl

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

" Prowadzenie obs³ugi bankowej bud¿etu Powiatu Miko³owskiego i podleg³ych jednostek organizacyjnych"

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-dd322d7a-c025-11ee-9897-f6855eb846c0

2.5.) Numer og³oszenia: 2024/BZP 00083276

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2024-01-31

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2023/BZP 00022178/04/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.3.5 Bankowa obs³uga Powiatu Miko³owskiego i jego jednostek organizacyjnych

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://e-zp.mikolowski.pl

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://e-zp.mikolowski.pl

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1) W postêpowaniu o udzielenie
zamówienia komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawcami odbywa siê przy u¿yciu systemu do elektronicznej obs³ugi
zamówieñ Powiatu Miko³owskiego (zwanej dalej: „Systemem”) dostêpnej pod adresem: https://e-zp.mikolowski.pl
2) Wykonawca zamierzaj±cy wzi±æ udzia³ w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadaæ konto w Systemie
e-ZP.
3) Rejestracja i korzystanie z Systemu E-ZP jest bezp³atne.
4) U¿ytkownik niezarejestrowany mo¿e jedynie przegl±daæ tre¶ci udostêpniane w czê¶ci publicznej Systemu. Jest to równoznaczne
z tym, ¿e u¿ytkownicy niezarejestrowani nie posiadaj± dostêpu do wszystkich funkcjonalno¶ci systemu.
5) Dokonuj±c rejestracji Wykonawca akceptuje Regulamin korzystania z Systemu E-Zamówienia Publiczne Powiatu Miko³owskiego.
6) W Systemie E-ZP znajduj± siê tak¿e instrukcja dla Wykonawcy (Instrukcja obs³ugi Systemu FINN e-Zamówienia Publiczne) oraz
filmy instrukta¿owe - prezentuj±ce podstawowe czynno¶ci dokonywane przez Wykonawców za pomoc± Systemu (rejestracja,
zadawanie pytañ, z³o¿enie oferty, wycofanie oferty). Instrukcja dostêpna jest pod adresem: https://pomoc.e-zp.finn.pl/
7) Specyfikacja po³±czenia, formatu przesy³anych danych oraz kodowania i oznaczania czasu odbioru danych Systemu E-ZP:
a. Format kodowania tre¶ci w obrêbie Systemu - UTF8,
b. Komunikacja pomiêdzy przegl±dark± Wykonawcy, a serwerem jest wykonywana przy u¿yciu bezpiecznego protoko³u HTTPS,
c. Oznaczeniem czasu odbioru danych przez System jest data oraz dok³adny czas (hh:mm:ss) - czas lokalny serwera
synchronizowany odpowiednim ¼ród³em czasu.
8) Wymagania techniczne zwi±zane z korzystaniem z Systemu (tj. informacje dotycz±ce specyfikacji po³±czenia, formatu
przesy³anych danych oraz kodowania i oznaczania czasu przekazania danych):
a) sta³y dostêp do sieci Internet i minimalna prêdko¶æ po³±czenia internetowego nie mniejsza ni¿ 512 kb/s;
b) zaktualizowana przegl±darka internetowa Chrome w wersji 77 i pó¼niejsze lub Mozilla Firefox w wersji 63 i pó¼niejsze;
c) system operacyjny Microsoft Windows 7 i pó¼niejsze lub Apple macOS 10.14 i pó¼niejsze, dystrybucje systemu Linux.
9) Z³o¿enie oferty w trybie podstawowym poprzez System e-ZP wymaga posiadania przez Wykonawcê kwalifikowanego podpisu
elektronicznego lub podpisu osobistego lub podpisu zaufanego. 13) Pliki mo¿na podpisaæ przed do³±czeniem do systemy za pomoc±
zewnêtrznych narzêdzi do podpisu lub po do³±czeniu do Systemu e-ZP przy pomocy kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub
podpisu osobistego lub podpisu zaufanego.
14) Korzystanie z wbudowanej w System e-ZP funkcjonalno¶ci sk³adania podpisu elektronicznego (kwalifikowany podpis
elektroniczny, podpis osobisty, podpis zaufany) mo¿liwe jest pod warunkiem, ¿e system teleinformatyczny, z którego korzysta
Wykonawca, wyposa¿ony jest w jeden z poni¿szych komponentów:
• wirtualna maszyna Java firmy Oracle w wersji co najmniej 1.8.0_221 (Java SE JRE 8 Update 221) z obs³ug± technologii Java Web
Start (JavaWS) lub
• wirtualna maszyna OpenJDK w wersji co najmniej 1.8.0_222 z zainstalowanym rozszerzeniem IcedTea Web Start.
15) Powy¿sze wymagania nie ograniczaj± mo¿liwo¶ci korzystania przez Wykonawcê z zewnêtrznego oprogramowania do sk³adania
podpisu elektronicznego,
a) kwalifikowany podpis elektroniczny (dopuszczalne formaty podpisów: PaDES - format.pdf, XaDES - pozosta³e formaty);
b) podpis zaufany;
c) podpis osobisty;
16) Maksymalnyrozmiar przesy³anych plików z³o¿enia, wycofania: oferty oraz wiadomo¶ci wynosi 150 MB;
17. W zale¿no¶ci od formatu podpisu: Podpis kwalifikowany (PAdES, XAdES), podpis osobisty (XAdES), podpis zaufany (PAdES,
XAdES) i jego typu (zewnêtrzny, otaczaj±cy) Wykonawca do³±cza do Systemu e-ZP uprzednio podpisane dokumenty wraz z
wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnêtrzny) lub dokument z podpisem (typ otaczaj±cy).Pozosta³e zapisy w sekcji XI
og³oszenia.

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informujê, ¿e:
a) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest: Starosta Miko³owski z siedzib± : ul. ¯wirki i Wigury 4a, 43-190 Miko³ów , tel. (32) 32 – 48 – 102, faks (32) 32 – 48 – 211, e-mail: kancelaria@mikolowski.pl
b) inspektorem ochrony danych osobowych jest Pan Sebastian Dziuban, adres poczty elektronicznej: iod@mikolow.starostwo.gov.pl; adres do korespondencji pisemnej jak w punkcie 1 litera „a”.
c) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego: nr MNZ.272.1.2024 na:” Prowadzenie obs³ugi bankowej bud¿etu Powiatu Miko³owskiego i podleg³ych jednostek organizacyjnych" prowadzonym w trybie podstawowym bez negocjacji;
d) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 1 ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2019 roku – Pzp ( tekst jednolity: Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 z pó¼n. zmianami), dalej „ustawa Pzp”;
e) Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy; zgodnie z Rozporz±dzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu dzia³ania archiwów zak³adowych (tj. Dz.U z 2011 nr 14, poz. 67 z pó¼n. zm.) teczki aktowe bêd± przechowywane w archiwum zak³adowym przez okres 5 lat w przypadku dokumentacji zamówieñ publicznych oraz 10 lat w przypadku umów zawartych w wyniku postêpowania w trybie zamówieñ publicznych;
5) obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy Pzp;
6) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 7) posiada Pani/Pan:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych;
− w przypadku, gdy wykonanie obowi±zków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 RODO wymaga³oby niewspó³miernie du¿ego wysi³ku, Zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ od osoby, której dane dotycz±, wskazania dodatkowych informacji maj±cych na celu sprecyzowanie ¿±dania, w szczególno¶ci podania nazwy lub daty postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego;
− w przypadku, gdy wykonanie obowi±zków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 RODO wymaga³oby niewspó³miernie du¿ego wysi³ku, Zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ od osoby, której dane dotycz±, wskazania dodatkowych informacji maj±cych w szczególno¶ci na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakoñczonego postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego.
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (przy czym korzystanie z prawa do sprostowania nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw± Pzp oraz nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u oraz jego za³±czników)
− na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (przy czym prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na wa¿ne wzglêdy interesu publicznego Unii Europejskiej lub pañstwa cz³onkowskiego);
− wyst±pienie z ¿±daniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO , nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, je¶li uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO;
8) nie przys³uguje Pani/Panu:
− w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
9) Jednocze¶nie Zamawiaj±cy przypomina o ci±¿±cym na Wykonawcy obowi±zku informacyjnym wynikaj±cym z art. 14 RODO wzglêdem osób fizycznych, których dane przekazane zostan± Zamawiaj±cemu w zwi±zku z prowadzonym postêpowaniem i które Zamawiaj±cy po¶rednio pozyska od Wykonawcy bior±cego udzia³ w postêpowaniu, chyba ¿e ma zastosowanie co najmniej jedno z wy³±czeñ, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO.
10) Skorzystanie przez osobê, której dane osobowe dotycz±, z uprawnienia do sprostowania lub uzupe³nienia, o którym mowa w art. 16 RODO, nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia ani zmian± postanowieñ umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustaw± Pzp.
11) W postêpowaniu o udzielenie zamówienia zg³oszenie ¿±dania ograniczenia przetwarzania, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakoñczenia tego postêpowania.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Us³ugi

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1.1 Przedmiotem zamówienia jest: prowadzenie bankowej obs³ugi bud¿etu Powiatu Miko³owskiego i podlegaj±cych mu nastêpuj±cych jednostek organizacyjnych :
• Starostwo Powiatowe w Miko³owie ( w tym Pracownicza Kasa Zapomogowo – Po¿yczkowa ),
• I Liceum Ogólnokszta³c±ce w Miko³owie,
• II Liceum Ogólnokszta³c±ce w Miko³owie,
• Zespó³ Szkó³ Technicznych w Miko³owie,
• Zespó³ Szkó³ Energetycznych i Us³ugowych w £aziskach Górnych,
• Zespó³ Szkó³ Ponadpodstawowych w Ornontowicach,
• Zespó³ Szkó³ Nr 1 Specjalnych w Miko³owie
• Zespó³ Szkó³ Nr 2 Specjalnych w Miko³owie
• Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Miko³owie
• Ognisko Pracy Pozaszkolnej w Miko³owie
• Komenda Powiatowa Pañstwowej Stra¿y Po¿arnej w Miko³owie
• Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w £aziskach Górnych
• Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Miko³owie
• Powiatowy Urz±d Pracy w £aziskach Górnych
• Powiatowy Zarz±d Dróg w £aziskach Górnych
• Placówka Opiekuñczo – Wychowawcza Dom Dziecka w Orzeszu
• Placówka Opiekuñczo – Wychowawcza Dom Dziecka w £aziskach Górnych
• Placówka Opiekuñczo – Wychowawcza Dom Dziecka w Miko³owie
• Dom Pomocy Spo³ecznej w Orzeszu.

1.2 W zakres przedmiotu zamówienia wchodzi w szczególno¶ci:

A. Otwarcie i prowadzenie oraz zamkniêcie rachunku bankowego bud¿etu Powiatu oraz rachunków bankowych ( podstawowych i pomocniczych) powiatowych jednostek organizacyjnych, prowadzonych w PLN oraz w walutach zagranicznych.
B. Bezp³atne wprowadzenie systemu bankowo¶ci elektronicznej,( przy zastosowaniu kart, czytników, informacji SMS itp) instalacje oprogramowania, bie¿±c± aktualizacjê oprogramowania oraz obs³ugê serwisow± na jednym stanowisku komputerowym w siedzibie Zamawiaj±cego oraz w siedzibach jednostek organizacyjnych Powiatu, szkolenia dla wszystkich operatorów systemu w ka¿dej jednostce organizacyjnej Powiatu, tak¿e dla nowoutworzonych jednostek.
C. Naliczanie odsetek od ¶rodków pieniê¿nych zgromadzonych na wszystkich rachunkach bankowych na ostatni dzieñ ka¿dego miesi±ca.
D. Uruchomienie na wniosek Zamawiaj±cego kredytu w rachunku bie¿±cym bez dodatkowych formalno¶ci.
E. Bezp³atne wydawanie opinii, za¶wiadczeñ oraz historii rachunków bankowych na wniosek Zamawiaj±cego.
F. Bezp³atne wydanie i obs³uga kart p³atniczych debetowych do rachunków prowadzonych w PLN oraz w walucie EURO oraz kredytowych.
G. Bezp³atne dokonywanie wszelkich czynno¶ci zwi±zanych z zaspokajaniem siê Zamawiaj±cego z gwarancji ubezpieczeniowych, bankowych i porêczeñ zwi±zanych z wnoszeniem wadium lub zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy, wniesionych na podstawie przepisów ustawy Prawo Zamówieñ Publicznych ( t.j. Dz.U. z 2023 poz.1605 z pó¼n.zm.).
1.3 Wykonawca zobowi±zany jest zapewniæ doradcê klienta do obs³ugi Zamawiaj±cego i jego jednostek organizacyjnych , równie¿ w obszarze bankowo¶ci elektronicznej.
1.4.Wykonawca musi posiadaæ oddzia³/filiê na terenie powiatu miko³owskiego lub otworzyæ filiê/oddzia³ w terminie umo¿liwiaj±cym prawid³ow± realizacjê przedmiotu zamówienia. Wykonawca musi z³o¿yæ stosowne o¶wiadczenie w formularzu ofertowym ( za³. nr 2 do SWZ).
1.5. Po up³ywie terminu wskazanego w punkcie 3 SWZ (36 miesiêcy) Wykonawca zobowi±zany jest do utrzymania i prowadzenia rachunków bankowych istniej±cych w dniu zakoñczenia realizacji obs³ugi bankowej bud¿etu Powiatu i podleg³ych jednostek organizacyjnych w ci±gu kolejnych 3 miesiêcy, na takich samych zasadach i warunkach , jakie obowi±zywa³y w okresie wykonywania obs³ugi bankowej objêtej niniejszym postêpowaniem. W tym okresie Wykonawca bêdzie przelewa³ ¶rodki wp³ywaj±ce na te rachunki na nowe rachunki wskazane przez Zamawiaj±cego w terminie 1 dnia roboczego.

1.5.Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia oraz informacje dodatkowe zawiera za³±cznik nr 1 do SWZ.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 66110000-4 - Us³ugi bankowe

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

66113000-5 - Us³ugi udzielania kredytu

66112000-8 - Us³ugi depozytowe

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 36 miesi±ce

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. W trakcie oceny ofert Zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ udzielania przez Wykonawców wyja¶nieñ dotycz±cych tre¶ci z³o¿onej oferty.
3. Przy wyborze oferty Zamawiaj±cy bêdzie siê kierowa³ nastêpuj±cymi kryteriami i ich znaczeniem :
1) cena obs³ugi bankowej (Kc) - waga 70%
2) oprocentowanie ¶rodków na rachunkach powiatu (Opr) - waga 20%
3) oprocentowane kredytu w rachunku bie¿±cym (Orb) - waga 10 %
4. Oferta wype³niaj±ca w najwy¿szym stopniu wymagania okre¶lonego kryterium, otrzyma maksymaln± ilo¶æ punktów przewidzianych w danym kryterium. £±cznie Wykonawca mo¿e otrzymaæ maksymalnie 100 pkt. Pozosta³ym wykonawcom, spe³niaj±cym wymagania kryterialne przypisana zostanie odpowiednio mniejsza liczba punktów. Zamawiaj±cy dokona oceny ofert przyznaj±c punkty w ramach poszczególnych kryteriów oceny ofert, przyjmuj±c zasadê, ¿e 1% = 1 punkt.5. Sposób przyznawania punktów w poszczególnych kryteriach:5.1 Sposób oceny oferty w kryterium „cena obs³ugi bankowej” (Kc) .5.1.1. Do oceny w przypadku kryterium „cena obs³ugi bankowej” bêdzie brana pod uwagê cena obs³ugi bankowej w ca³ym okresie obowi±zywania umowy ,wyliczona przez Wykonawcê w punkcie 1 formularza ofertowego - za³±cznika nr 2 do SWZ. Ka¿dej z ofert przyznane zostan± punkty wyliczone wg wzoru:
Kcn – liczba punktów przyznana ofercie n w kryterium Kc
Kcn = najni¿sza cena spo¶ród wszystkich przedstawionych cen przez wykonawców, których oferty nie podlega³y odrzuceniu / cena oferty ocenianej x 70.
5.1.2 Je¿eli najni¿sza cena spo¶ród wszystkich cen przedstawionych przez wszystkich wykonawców, w ofertach niepodlegaj±cych odrzuceniu wyniesie zero, to dla potrzeb dokonania oceny i porównania z³o¿onych ofert Zamawiaj±cy dokona operacji matematycznej polegaj±cej na dodaniu do licznika i mianownika wszystkich ofert niepodlegaj±cych odrzuceniu warto¶ci 0,001.5.2 Sposób oceny oferty w kryterium „oprocentowanie ¶rodków na rachunkach powiatu „(Opr) .
5.2.1. Ocena i przyznanie punktów w tym kryterium nast±pi na podstawie informacji zawartych w punkcie 2 formularza ofertowego - za³±czniku nr 2 do SWZ5.2.2 W tym kryterium bêdzie brane pod uwagê wysoko¶æ oprocentowania ¶rodków na rachunkach powiatu w skali roku (jedna stopa procentowa dla wszystkich rodzajów rachunków) (WIBID 1M dla z³otowych depozytów miêdzybankowych). W celu porównywalno¶ci ofert nale¿y przyj±æ WIBID 1 M równy 5,66 %. Na oprocentowanie to powinien siê sk³adaæ WIBID 1M minus mar¿a banku. Ka¿dej z ofert przyznane zostan± punkty wyliczone wg wzoru:
Oprn- liczba punktów przyznana ofercie n za spe³nienie kryterium Opr
Oprn = oprocentowanie ¶rodków na rachunkach powiatu proponowane przez ocenianego wykonawcê/ najwy¿sze oprocentowanie ¶rodków na rachunkach powiatu spo¶ród przedstawionych przez wszystkich wykonawców, w ofertach niepodlegaj±cych odrzuceniu x 205.3 Sposób oceny oferty w kryterium” oprocentowane kredytu w rachunku bie¿±cym „ (Orb).
5.3.1. Ocena i przyznanie punktów w tym kryterium nast±pi na podstawie informacji zawartych w punkcie 1 formularza ofertowego - za³±czniku nr 2 do SWZ. Ka¿dej z ofert przyznane zostan± punkty wyliczone wg wzoru:
Orbn- liczba punktów przyznana ofercie n za spe³nienie kryterium Orb
Orbn = najni¿sze oprocentowanie kredytu w rachunku bie¿±cym spo¶ród przedstawionych przez wszystkich wykonawców, w ofertach niepodlegaj±cych odrzuceniu / oprocentowanie zaproponowana przez ocenianego wykonawcê x 10. 5.3.2 Je¿eli najni¿sze oprocentowanie kredytu w rachunku bie¿±cym spo¶ród przedstawionych przez wszystkich wykonawców, w ofertach niepodlegaj±cych odrzuceniu wyniesie zero, to dla potrzeb dokonania oceny i porównania z³o¿onych ofert Zamawiaj±cy dokona operacji matematycznej polegaj±cej na dodaniu do licznika i mianownika wszystkich ofert niepodlegaj±cych odrzuceniu warto¶ci 0,001.5.4 W celu ostatecznego wyboru najkorzystniejszej oferty z³o¿onej na wykonanie zamówienia w powi±zaniu z przedstawionymi wy¿ej kryteriami Zmawiaj±cy pos³u¿y siê nastêpuj±cym wzorem:
Won = Kcn + Oprn + Orbn

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 70

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: oprocentowanie ¶rodków na rachunkach powiatu

4.3.6.) Waga: 20

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: oprocentowanie kredytu w rachunku bie¿±cym

4.3.6.) Waga: 10

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

1.1. O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy:
1. nie podlegaj± wykluczeniu na podstawie art. 108 ust.1 ustawy Pzp i art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego ,
2. spe³niaj± warunki udzia³u w postêpowaniu, o ile zosta³y one okre¶lone
1.2. Na podstawie art. 112 ustawy Pzp, Zamawiaj±cy okre¶la warunki udzia³u w postêpowaniu dotycz±ce:
1) zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym - Zamawiaj±cy nie formu³uje warunku udzia³u w postêpowaniu w tym zakresie;
2) uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów - Zamawiaj±cy uzna powy¿szy warunek za spe³niony, je¿eli Wykonawca wyka¿e, ¿e posiada uprawnienia do prowadzenie dzia³alno¶ci bankowej, a tak¿e realizacji us³ug objêtych przedmiotem zamówienia, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2488 z pó¼n. zm.),
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej - Zamawiaj±cy nie formu³uje warunku udzia³u w postêpowaniu w tym zakresie;
4) zdolno¶ci technicznej lub zawodowej - Zamawiaj±cy nie formu³uje warunku udzia³u w postêpowaniu w tym zakresie;

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: 2.1. Zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiaj±cy wezwie wykonawcê, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia w wyznaczonym terminie, nie krótszym ni¿ 5 dni od dnia wezwania , aktualnych na dzieñ z³o¿enia, nastêpuj±cych podmiotowych ¶rodków dowodowych:
1) aktualne zezwolenie na prowadzenie dzia³alno¶ci bankowej, a tak¿e realizacji us³ug objêtych przedmiotem zamówienia, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2488 z pó¼n. zm.), a w przypadku okre¶lonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo bankowe innego dokumentu potwierdzaj±cego rozpoczêcie dzia³alno¶ci przed dniem wej¶cia w ¿ycie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo bankowe;

5.8.) Wykaz przedmiotowych ¶rodków dowodowych:

nie dotyczy

5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:

1.1. Oferta sk³adana jest pod rygorem niewa¿no¶ci w formie elektronicznej opatrzona kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Ofertê nale¿y sporz±dziæ zgodnie ze wzorem stanowi±cym za³±cznik nr 2 do SWZ.
1.2. Wykonawca do³±cza do oferty o¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie wskazanym w rozdziale III sekcja 1 oraz sekcja 2 SWZ. O¶wiadczenie to stanowi dowód potwierdzaj±cy brak podstaw wykluczenia oraz spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu, na dzieñ sk³adania ofert, tymczasowo zastêpuj±cy wymagane podmiotowe ¶rodki dowodowe, wskazane w rozdziale IV sekcja 2 ust. 2.1 SWZ. O¶wiadczenie nale¿y z³o¿yæ zgodnie ze wzorem stanowi±cym za³±cznik nr 3 do SWZ.
1.3. O¶wiadczenie, o którym mowa w ust. 1.2 sk³adaj± odrêbnie:
4) wykonawca/ka¿dy spo¶ród wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia. W takim przypadku o¶wiadczenie potwierdza brak podstaw wykluczenia wykonawcy oraz spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie, w jakim ka¿dy z wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu;
5) podmiot udostêpniaj±cy zasoby, na którego potencja³ powo³uje siê Wykonawca celem potwierdzenia spe³nienia warunków udzia³u w postêpowaniu. W takim przypadku o¶wiadczenie potwierdza brak podstaw wykluczenia podmiotu oraz spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie, w jakim podmiot udostêpnia swoje zasoby Wykonawcy
1.4. Do oferty Wykonawca zobowi±zany jest za³±czyæ:
1) odpis lub informacjê z Krajowego Rejestru S±dowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej lub innego w³a¶ciwego rejestru potwierdzaj±cego, ¿e osoba dzia³aj±ca w imieniu wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania,
2) pe³nomocnictwo lub inny dokument potwierdzaj±cy umocowanie do reprezentowania Wykonawcy, gdy umocowanie osoby sk³adaj±cej ofertê nie wynika z dokumentów opisanych w pkt 1),
3) zobowi±zanie, o którym mowa w rozdziale I, sekcja 5 ust. 5.3 oraz 5.4 SWZ w przypadku polegania na zasobach podmiotu udostêpniaj±cego zasób Wykonawcy;
4) w przypadku wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
a) pe³nomocnictwo, z tre¶ci którego bêdzie wynika³o umocowanie do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pe³nomocnictwo powinno zawieraæ w szczególno¶ci wskazanie:
- postêpowania o zamówienie publicznego, którego dotyczy,
- wszystkich wykonawców ubiegaj±cych siê wspólnie o udzielenie zamówienia wymienionych z nazwy z okre¶leniem adresu siedziby,
- ustanowionego pe³nomocnika oraz zakresu jego pe³nomocnictwa,
b) o¶wiadczenie, o którym mowa w rozdziale I sekcja 4 ust. 4.4 SWZ (Zamawiaj±cy dopuszcza z³o¿enia tego o¶wiadczenia na formularzu ofertowym);
1.5 Wykonawca nie jest zobowi±zany do z³o¿enia dokumentów, o których mowa w ust. 1.4 pkt. 1), je¿eli Zamawiaj±cy mo¿e je uzyskaæ za pomoc± bezp³atnych i ogólnodostêpnych baz danych, o ile Wykonawca wskaza³ dane umo¿liwiaj±ce dostêp do tych dokumentów.
1.6 Zapisy ust. 1.4 pkt 2) stosuje siê odpowiednio do osoby dzia³aj±cej w imieniu wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia.
1.7 Zapisy ust. 1.4 pkt 1) i pkt 2), ust. 1.5 stosuje siê odpowiednio do osoby dzia³aj±cej w imieniu podmiotu udostêpniaj±cego zasoby na zasadach okre¶lonych w art. 118 ustawy Pzp .

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

4.1. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia publicznego. W takim przypadku Wykonawcy wystêpuj±cy wspólnie s± zobowi±zani do ustanowienia pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu albo do reprezentowania ich w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego. Wszelka korespondencja bêdzie prowadzona przez Zamawiaj±cego wy³±cznie z pe³nomocnikiem.
4.2. W odniesieniu do warunków dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia (o ile zosta³y sformu³owane) wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia mog± polegaæ na zdolno¶ciach tych z wykonawców, którzy wykonaj± us³ugi, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane.
4.3. Warunek dotycz±cy uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej (o ile zosta³ sformu³owany), o którym mowa w art. 112 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp, zostanie spe³niony, je¿eli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje us³ugi, do których realizacji te uprawnienia s± wymagane.
4.4. W przypadku, o którym mowa w ust. 4.2 i 4.3 wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± odpowiednio do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, które us³ugi wykonaj± poszczególni wykonawcy. Dotyczy to tak¿e wspólników spó³ki cywilnej.

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Zmiany postanowieñ umowy mog± nast±piæ, za zgod± obu stron wyra¿on± na pi¶mie, w formie aneksu do umowy, pod rygorem niewa¿no¶ci;
2 Zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, mog± nast±piæ w przypadku, gdy:
1) na Zamawiaj±cego zostan± na³o¿one nowe zadania lub te¿ zmieni siê jego struktura organizacyjna, co spowoduje zmiany w ilo¶ci obs³ugiwanych podmiotów;
2) wprowadzone zostan± nowe rozwi±zania organizacyjne, modyfikacje b±d¼ nast±pi wymiana systemów informatycznych w tym systemu finansowo - ksiêgowego Zamawiaj±cego, wprowadzenia przez Wykonawcê nowych funkcjonalno¶ci systemu bankowo¶ci elektronicznej, które bêd± korzystne dla Zamawiaj±cego, bez zmiany wynagrodzenia,
3) wyst±pienia zmian warunków finansowych lub ekonomicznych maj±cych wp³yw na warunki obs³ugi bankowej,
4) zmiany przepisów prawa maj±cych wp³yw na realizacjê przedmiotu umowy, bez zmiany wynagrodzenia.
5) Pojawienia siê nowych produktów bankowych, których wykorzystanie bêdzie korzystne dla Zamawiaj±cego, pod warunkiem, ¿e zmiana wynagrodzenia z tego tytu³u nie przekroczy 10 % warto¶ci wynagrodzenia, o którym mowa w pkt V ust.7 umowy.
3.Zmiany przewidziane w umowie mog± byæ inicjowane przez ka¿d± ze stron.
4.Warunkiem dokonania zmian w umowie jest z³o¿enie wniosku przez stronê inicjuj±c± zmianê umowy zawieraj±cego: opis propozycji zmian oraz ich uzasadnienie .
5. W przypadku gdy o zmianê w umowie wnioskuje Wykonawca, zg³asza on wniosek o zawarcie aneksu Zamawiaj±cemu wraz z dokumentami potwierdzaj±cymi konieczno¶æ ich wprowadzenia. Wniosek powinien zostaæ z³o¿ony u Zamawiaj±cego z chwil± zaistnienia okoliczno¶ci, jednak nie pó¼niej ni¿ w terminie do 14 dni od dnia, w którym Wykonawca dowiedzia³ siê, lub móg³ dowiedzieæ siê o danym zdarzeniu lub okoliczno¶ciach.
6. Strona, która otrzyma wniosek w sprawie zawarcia aneksu do umowy winna ustosunkowaæ siê na pi¶mie, w terminie 14 dni od daty jego otrzymania, wzglêdnie przyst±piæ, w tym terminie, do negocjacji warunków aneksu albo podpisaæ aneks, je¿eli akceptuje jego tre¶æ.
7. Zmiana liczby rachunków bankowych lub liczby jednostek organizacyjnych wymienionych w za³±czniku nr…….. do umowy i liczby osób korzystaj±cych z instrumentów bankowo¶ci elektronicznej w trakcie obowi±zywania umowy nie powoduje konieczno¶ci zmiany umowy w formie aneksu.
Zamawiajacy przewiduje zmiany wynagrodzenia zgodnie z zapisem pkt 6 za³ nr 4 do SWZ - Projektowane postanowienia .

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2024-02-12 10:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Ofertê nale¿y z³o¿yæ poprzez System E-ZP w terminie do dnia 12.02.2024 r. do g odz. 10:00 . Oferta musi byæ z³o¿ona przed up³ywem terminu sk³adania ofert. O terminie z³o¿enia oferty decyduje czas wygenerowania Urzêdowego Po¶wiadczenia Przed³o¿enia (UPP) w Systemie E-ZP.

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-02-12 10:30

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2024-03-12

SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE

c.d pkt III punkt.3.61.Ofertê, o¶wiadczenie, o których mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp nale¿y z³o¿yæ pod rygorem
niewa¿no¶ci wformie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. 2.
Oferty,o¶wiadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, podmiotowe ¶rodki dowodowe, w tym o¶wiadczenie, o
którymmowa w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp, oraz zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, o którym mowa w art.
118 ust. 3ustawy Pzp, zwane dalej w niniejszym rozdziale „zobowi±zaniem podmiotu
udostêpniaj±cegozasoby”,przedmiotowe ¶rodkidowodowe, pe³nomocnictwo, dokumenty, o których mowa w art. 94 ust. 2
ustawy Pzp, sporz±dza siê w postacielektronicznej, w formatach danych okre¶lonych w przepisach wydanych na podstawie
art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005r. o informatyzacji dzia³alno¶ci podmiotów realizuj±cych zadania publiczne . 3.
Informacje, o¶wiadczenia lub dokumenty, inne ni¿ okre¶lone w ust. 2, przekazywane w postêpowaniu, sporz±dzasiê w
postaci elektronicznej, w formatach danych okre¶lonych w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia17
lutego 2005 r. o informatyzacji dzia³alno¶ci podmiotów realizuj±cych zadania publiczne lub jako tekst
wpisany bezpo¶rednio do wiadomo¶ci przekazywanej przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej.

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.