eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi ¦wierklaniecBie¿±ce utrzymanie dróg o nawierzchni bitumicznej w 2025 roku



Og³oszenie z dnia 2025-02-06

Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Bie¿±ce utrzymanie dróg o nawierzchni bitumicznej w 2025 roku

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: GMINA ¦WIERKLANIEC

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276258983

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: ul. M³yñska 3

1.5.2.) Miejscowo¶æ: ¦wierklaniec

1.5.3.) Kod pocztowy: 42-622

1.5.4.) Województwo: ¶l±skie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL228 - Bytomski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: kancelaria@ugswierklaniec.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: https://samorzad.gov.pl/web/gmina-swierklaniec

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Bie¿±ce utrzymanie dróg o nawierzchni bitumicznej w 2025 roku

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-c8061ed5-4697-4f2e-b6be-b29130298692

2.5.) Numer og³oszenia: 2025/BZP 00092802

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2025-02-06

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2025/BZP 00068002/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.1.6 Remonty dróg gminnych o nawierzchni bitumicznej

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://ugswierklaniec.logintrade.net/zapytania_email,189393,43a4df0bb3a6a0dc7dcb6b08eb498070.html

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawcami mo¿e siê odbywaæ wy³±cznie
przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o ¶wiadczeniu us³ug drog±
elektroniczn±, tj.: poczt± elektroniczn± na adres e-mail barbara.drozdziel@ugswierklaniec.pl lub przez platformê przetargow±:
https://ugswierklaniec.logintrade.net/rejestracja/instrukcje.html
Ofertê wraz z za³±cznikami sk³ada siê pod rygorem niewa¿no¶ci wy³±cznie poprzez Platformê przetargow±.

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne
wysy³ania oraz odbierania dokumentów elektronicznych sk³adaj±cych siê na ofertê oraz wycofanie oferty opisane zosta³y w Instrukcji
korzystania z platformy przetargowej pod adresem: https://ugswierklaniec.logintrade.net/rejestracja/instrukcje.html

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Informacja zawarta w rozdziale 21 SWZ.

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Informacja zawarta w rozdziale 21 SWZ.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: IZ.271.2.3.2025

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiot zamówienia obejmuje nastêpuj±ce zadania:
a) Zadanie 1 - Remont cz±stkowy nawierzchni bitumicznych
Zakres remontu:
• oznakowanie robót zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami,
• pionowe obciêcie (najlepiej diamentowymi pi³ami tarczowymi) krawêdzi uszkodzenia na g³êboko¶æ umo¿liwiaj±c± wyrównanie jego dna, z nadaniem regularnych kszta³tów np. prostok±ta, lub frezowanie uszkodzonych miejsc nawierzchni z nadaniem regularnych kszta³tów,
• dok³adne oczyszczenie dna i krawêdzi uszkodzonego miejsca z lu¼nych ziaren grysu, ¿wiru, piasku i py³u, osuszenia z wody,
• skropienie dna i krawêdzi pionowych naprawianego miejsca emulsj± asfaltow±, b±d¼ przyklejenie ta¶m kauczukowo-asfaltowych,
• roz¶cielenie mieszanki mineralno-bitumicznej o grubo¶ci do 4 cm w warstwie ¶cieralnej,
• ubytki wiêksze ni¿ 4 cm nale¿y wyp³yciæ materia³em (np. urobkiem z frezowania - destruktem), zagê¶ciæ, a nastêpnie skropiæ j± emulsj± asfaltow± i roz¶cieliæ warstwê górn± z mieszanki mineralno-bitumicznej o maksymalnej grubo¶ci do 6 cm (po zawa³owaniu).
• zalanie powierzchni z³±cza roboczego oraz posypanie suchym drobnoziarnistym sypkim materia³em (np. piaskiem),
• grubo¶æ warstwy ¶cieralnej po zawa³owaniu: do grubo¶ci 4 cm, maksymalnie 6 cm,
• uprz±tniêcie miejsca robót i terenu przyleg³ego do terenu robót wraz z wywozem i utylizacj± gruzu.

b) Zadanie 2 - Wykonanie nak³adki bitumicznej
Zakres prac obejmuje:
• oznakowanie robót zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami,
• prace pomiarowe w celu wyznaczenia docelowej niwelety i spadków poprzecznych, które pos³u¿± do wyznaczenia miejsca frezowania nawierzchni,
• frezowanie nawierzchni bitumicznej w miejscach wynikaj±cych z konieczno¶ci dostosowania do w³a¶ciwej niwelety i spadków poprzecznych jedni,
• wywóz wraz z utylizacj± gruzu,
• uprz±tniêcie miejsca robót i i terenu przyleg³ego do terenu robót.
• ewentualne wyrównanie i uzupe³nienie podbudowy betonem asfaltowym o zmiennej grubo¶ci w zale¿no¶ci od g³êboko¶ci ubytków, mo¿liwo¶æ uzupe³nienia ubytków do g³êboko¶ci 10cm,
• mechaniczne czyszczenie nawierzchni drogowej,
• skropienie pod³o¿a,
• wykonanie nawierzchni z mieszkanki mineralno-asfaltowej jak dla ruchu KR2,
• zalanie spoin mas± zalewow±,
• uprz±tniêcie miejsca robót i i terenu przyleg³ego do terenu robót.

c) Zadanie 3 - Wymiana / uzupe³nienie/ przestawienie elementów drogi
Zakres remontu:
• odkopanie zewnêtrznej ¶ciany elementów z odrzuceniem ziemi na pobocze,
• rozebranie nawierzchni bitumicznej przy krawê¿niku,
• rozbiórkê istniej±cego elementu,
• rozbiórkê fundamentu,
• wykonanie ³awy betonowej z oporem z betonu B-20 o wymiarach (podstawy 40x10, oporu 15x15),
• u³o¿enie odzyskanego / nowego krawê¿nika do w³a¶ciwej wysoko¶ci, ewentualne u³o¿enie tych elementów na ³ukach,
• odtworzenie nawierzchni wzd³u¿ krawê¿nika nastêpuje w zale¿no¶ci od zadania 1 lub 2,
• za³adunek, wywóz i utylizacjê materia³ów z rozbiórki,
• zasypkê zewnêtrznej czê¶ci elementu i dok³adne uprz±tniêcie terenu.
• oznakowania robót zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami.

d) Zadanie 4 - Roboty drogowe zwi±zane z regulacj± urz±dzeñ infrastruktury technicznej w zwi±zku z realizacj± zadañ 1, 2:
Zakres prac obejmuje:
• oznakowanie robót zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami,
• zdjêcie przykrycia (pokrywy, w³azu, rusztu itp.) urz±dzenia podziemnego,
• rozebranie uszkodzonej nawierzchni wokó³ studzienki: rêczne (d³utami, haczykami z drutu, m³otkami brukarskimi, ew. dr±gami stalowymi itp. - w przypadku nawierzchni typu kostkowego), lub mechaniczne (w przypadku nawierzchni typu monolitycznego, np. nawierzchni asfaltowej, betonowej) - z pionowym wyciêciem krawêdzi uszkodzenia pi³± tarczow± i rozebraniem konstrukcji jezdni przy pomocy m³otów pneumatycznych, dr±gów stalowych itp.),
• rozebranie uszkodzonej górnej czê¶ci studzienki (np. czê¶ci ¿eliwnych, p³yt ¿elbetowych pod studzienk±, krêgów podporowych itp.),
• zebranie i odwiezienie lub odrzucenie elementów nawierzchni i gruzu na pobocze, chodnik lub miejsce sk³adowania, z posortowaniem i zabezpieczeniem materia³u przydatnego do dalszych robót,
• szczegó³owe rozpoznanie przyczyn uszkodzenia i podjêcie koñcowej decyzji o sposobie naprawy i wykorzystaniu istniej±cych materia³ów,
• sprawdzenie stanu konstrukcji studzienki i oczyszczenie górnej czê¶ci studzienki (np. nasady wpustu, komina w³azowego) z ew. uzupe³nieniem ubytków,
• w przypadku niewielkiego zapadniêcia - poziomowanie górnej czê¶ci komina w³azowego, nasady wpustu itp. przy u¿yciu zaprawy cementowo-piaskowej, a w przypadku uszkodzeñ wiêkszych - wykonanie deskowania oraz u³o¿enie i zagêszczenie mieszanki betonowej klasy co najmniej B20, wed³ug wymiarów dostosowanych do rodzaju uszkodzenia i poziomu powierzchni (jezdni, chodnika, pasa dziel±cego itp.), a tak¿e rozebranie deskowania,
• osadzenie przykrycia studzienki lub kratki ¶ciekowej z wykorzystaniem istniej±cych lub nowych materia³ów oraz ewentualnie wyrównaniem betonem,
• odtworzenie nawierzchni wokó³ wyregulowanego w³azu lub kratki nastêpuje w ramach innego zadania.
Dok³adny opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w za³±cznikach do specyfikacji warunków zamówienia:
• OPZ,
• STWIORB,
• Formularzu cenowym,
• Projekcie umowy.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45233140-2 - Roboty drogowe

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45233142-6 - Roboty w zakresie naprawy dróg

45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak

4.2.9) Rodzaj i maksymalna warto¶æ opcji oraz okoliczno¶ci skorzystania z opcji:

1. Zamawiaj±cemu przys³uguje prawo opcji, o którym mowa w art. 441 ustawy Pzp, polegaj±ce na:
1) uprawnieniu do zwiêkszenia zakresu ¶wiadczeñ Wykonawcy poprzez podwy¿szenie kwoty maksymalnego wynagrodzenia umownego,
2) uprawnieniu do zwiêkszenia zakresu ¶wiadczeñ wykonawcy poprzez przed³u¿enie okresu obowi±zywania umowy z równoczesnym podwy¿szeniem kwoty wynagrodzenia umownego.
2. Zamawiaj±cy mo¿e korzystaæ z opcji wskazanych w ust. 1 pkt 1) i pkt 2) niezale¿nie od siebie, co oznacza, ¿e skorzystanie z jednej opcji nie wyklucza prawa skorzystania z drugiej opcji.
3. Warunkiem skorzystania z opcji jest z³o¿enie przez Zamawiaj±cego pisemnego o¶wiadczenia o skorzystaniu z tego prawa, w którym wskazuje on zakres opcji, z której korzysta, w tym je¶li to konieczne wysoko¶æ o jak± podwy¿szona zostaje kwota wynagrodzenia. Wykonawca jest zobowi±zany do wykonania zamówienia objêtego opcj± na podstawie umowy zawartej z zamawiaj±cym w wyniku niniejszego postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego.
4. Nieskorzystanie przez zamawiaj±cego z opcji nie rodzi po stronie wykonawcy ¿adnych roszczeñ w stosunku do zamawiaj±cego.

Szczegó³owe informacje dotycz±ce opcji zawarte s± w SWZ oraz w projekcie umowy.

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 10 miesi±ce

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: • czas reakcji

4.3.6.) Waga: 20

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: • okres gwarancji jako¶ci i rêkojmi za wady

4.3.6.) Waga: 20

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

1 Zdolno¶æ techniczna lub zawodowa:
Do¶wiadczenie wykonawcy: wykonawca musi wykazaæ, ¿e w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wykona³ nale¿ycie co najmniej jedn± robotê polegaj±c± na bie¿±cym utrzymaniu dróg o nawierzchni bitumicznej (np. remont nawierzchni bitumicznej) o warto¶ci co najmniej 250.000 z³ brutto.
2 Potencja³ techniczny:
Wykonawca musi wykazaæ, ¿e dysponuje lub bêdzie dysponowa³ nastêpuj±cym sprzêtem niezbêdnym do realizacji zamówienia w ilo¶ci co najmniej 1 sztuka z ka¿dego wymienionego rodzaju:
a) termos do transportu gor±cych asfaltów,
b) samochód ciê¿arowy samowy³adowczy z przykryciem brezentowym lub termosem,
c) recykler asfaltu,
d) przecinarka z diamentowymi tarczami tn±cymi do przycinania krawêdzi uszkodzonych warstw prostopadle do powierzchni nawierzchni i nadania uszkodzonym miejscom geometrycznych kszta³tów,
e) szczotka mechaniczna,
f) inne urz±dzenia czyszcz±ce,
g) skrapiarka,
h) frezarka umo¿liwiaj±ca frezowanie nawierzchni asfaltowej na zimno, mo¿e byæ sterowana mechanicznie,
i) uk³adarka ze sterowaniem równo¶ci uk³adanej warstwy,
j) walec samojezdny stalowy g³adki,
k) zagêszczarka o wadze min. 120 kg,
l) zalewarka spoin, spêkañ.

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Nie

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ nastêpuj±cych zmian umowy, o ile nie bêd± one modyfikowa³y ogólnego charakteru umowy:
1) wyst±pi± przes³anki, o których mowa w § 14,
2) w przypadku wyst±pienia si³y wy¿szej,
3) w przypadku zmian przepisów prawa,
4) w przypadku powstania konieczno¶ci dostosowania rozwi±zañ przyjêtych w niniejszej Umowie i jej za³±cznikach w odniesieniu do sposobu realizacji przedmiotu, w tym zakresu zamówienia do rzeczywistych warunków funkcjonowania systemu utrzymania dróg o nawierzchni bitumicznej
5) w przypadku powstania konieczno¶ci poprawy bezpieczeñstwa ludzi i mienia lub poprawy jako¶ci lub wydajno¶ci lub bezpieczeñstwa realizacji przedmiotu umowy
6) w zakresie innych zmian sposobu realizacji przedmiotu umowy innych ni¿ wskazane powy¿ej w pkt 1) do 5) powy¿ej je¶li nie spowoduje to wzrostu cen jednostkowych wskazanych w ofercie oraz Maksymalnego Wynagrodzenia wskazanego w § 13 ust. 1 niniejszej Umowy i nie wp³ynie na obni¿enie jako¶ci ¶wiadczonych us³ug,
7) w przypadku podwykonawstwa na zasadach wskazanych w § 16 umowy,
8) poprzez wprowadzenie postanowieñ wynikaj±cych z art. 436 pkt 4 ustawy Pzp w przypadku przed³u¿enia okresu obowi±zywania niniejszej Umowy ponad okres 12 miesiêcy,
9) w zakresie przed³u¿enia terminu obowi±zywania niniejszej umowy w przypadku je¶li nie bêdzie mo¿liwym zawarcie przez Zamawiaj±cego z kolejnym wykonawc± (wykonawcami) wybranym (wybranymi) w na gruncie ustawy Prawo zamówieñ Publicznych umowy (umów) o udzielenie zamówienia publicznego w pe³nym zakresie obejmuj±cym przedmiot Umowy w terminie umo¿liwiaj±cym zachowanie ci±g³o¶ci ¶wiadczenia robót objêtych przedmiotem niniejszej Umowy, je¶li ci±g³o¶æ taka bêdzie niezbêdna do zachowania (w szczególno¶ci z uwagi na przed³u¿aj±ce siê postêpowanie o udzielenie zamówienia publicznego),
10) w zakresie zmiany Maksymalnego Wynagrodzenia i/lub cen jednostkowych wskazanych w ofercie Wykonawcy.

Szczegó³owe warunki zmian umowy s± zawarte w projekcie umowy.

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2025-02-25 08:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: https://ugswierklaniec.logintrade.net/zapytania_email,189393,43a4df0bb3a6a0dc7dcb6b08eb498070.html

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-02-25 08:30

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2025-03-26

SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE

Umowa bêdzie obowi±zywaæ od dnia zawarcia, a planowany okres realizacji Umowy okre¶la siê jako liczbê dni pomiêdzy dniem zawarcia umowy, a dniem 31.12.2025 r. Przybli¿ony okres realizacji zamówienia wynosi 10 miesiêcy.

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.