eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi TrzebiechówUdzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 1900000,00 PLN



Ogłoszenie z dnia 2024-02-06


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 1900000,00 PLN

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Trzebiechów

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 970770741

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Sulechowska

1.5.2.) Miejscowość: Trzebiechów

1.5.3.) Kod pocztowy: 66-132

1.5.4.) Województwo: lubuskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL432 - Zielonogórski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: udzad@trzebiechow.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.trzebiechow.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/trzebiechow

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 1900000,00 PLN

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-775d3c3a-9a89-11ee-ba3b-4e891c384685

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00093113

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-02-06

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00029037/11/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.2 Udzielenie kredytu długoterminowego o wartości 1900000,00 zł

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00553709

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: GG.271.20.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 892119,37 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest usługa udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości
1 900 000,00 zł z przeznaczeniem na pokrycie planowanego deficytu budżetu gminy i spłatę
wcześniejszych zobowiązań.
2. Postawienie kredytu do dyspozycji Zamawiającego na wydzielonym rachunku kredytowym po zawarcia umowy na wskazany rachunek na podstawie polecenia przelewu.
3. Planowany termin uruchomienia kredytu – grudzień 2023 roku.
4. Okres spłaty kredytu do 31 grudnia 2038 roku.
5. Spłata kapitału i odsetek w miesięcznych ratach w złotych polskich.
6. Zamawiający ma prawo dokonać wcześniejszej spłaty kredytu w całości lub jego części po uprzednim powiadomieniu Kredytodawcy i bez ponoszenia jakichkolwiek obciążeń z tego tytułu. W przypadku wcześniejszej, częściowej spłaty kredytu, okres kredytowania pozostaje bez zmian, lub może ulec skróceniu na pisemny wniosek Zamawiającego.
7. Zamawiający dopuszcza pobranie z tytułu wykonania zamówienia prowizji od przyznania kredytu przy płatności I raty odsetek tj. z końcem grudnia 2023 r. Kredyt nie może być obciążony innymi opłatami i prowizjami.
8. Zabezpieczeniem kredytu jest weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową – podpisany przez Wójta Gminy wraz z kontrasygnatą Skarbnika.
9. Informacje dodatkowe
a) Zamawiający oświadcza, że nie zalega z uiszczeniem podatków oraz składek na ubezpieczenie
społeczne i zdrowotne,
b) Zamawiający oświadcza, że nie posiada wierzytelności, które byłyby zabezpieczone przez
wierzycieli w formie przewidzianej przepisami prawa, a w szczególności hipoteką lub zastawem,
c) Zamawiający oświadcza, ze na rachunkach bankowych Zamawiającego nie ciążą żadne zajęcia egzekucyjne,
d) Zamawiający informuje, że nie posiada zaległych zobowiązań finansowych w bankach i innych instytucjach finansowych,
e) Zamawiający informuje, że nie posiada zobowiązań wieloletnich z tytułu wsparcia udzielonych innym podmiotom, w tym zależnych od Gminy, realizującym zadania z zakresu zadań własnych Gminy lub umów powierzenia, rekompensat zawartych z tymi podmiotami,
f) Zamawiający informuje, że nie posiada zobowiązań wieloletnich z tytułu planu wniesienia dopłat do kapitału ( funduszu) zakładowego innych podmiotów, w tym zależnych od Gminy, a także nie posiada oświadczeń i zobowiązań do wniesienia takich dopłat,
g) Zamawiający informuje, że nie posiada zobowiązań wieloletnich z tytułu umów o partnerstwie publiczno-prawnym,
h) Zamawiający informuje, że zobowiązania z tytułu kredytów i pożyczek nie są objęte restrukturyzacją i w ostatnim roku nie występowało przeterminowanie w ich spłacie.
10. Zamawiający nie określa w opisie przedmiotu zamówienia żadnych wymagań dotyczących zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia w
sposób określony w art. 22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r.- Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1510 z późn. zm.), gdyż przedmiotem zamówienia są usługi finansowe polegające na
przekazaniu środków pieniężnych.
11. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych i/lub częściowych.
12. Powody niedokonania podziału zamówienia na części:
a) Wartość zamówienia jest niższa od tzw. progów unijnych które zobowiązują do implementacji
dyrektyw UE. Dyrektywa 2014/24/UE w treści motywu 78 wskazuje, że aby zwiększyć
konkurencję, instytucje zamawiające należy w szczególności zachęcać do dzielenia dużych
zamówień na części. Przedmiotowe zamówienie nie jest dużym zamówieniem w rozumieniu
motywu 78 powołanej dyrektywy UE (dyrektywy stosuje się od tzw. progów UE, a dyrektywa
posługuje się pojęciem dużego zamówienia na gruncie zamówień podlegających dyrektywie - a
więc zamówienia o wartości znacznie przewyższającej tzw. progi UE ).
b) Zamawiający nie dokonuje podziału zamówienia na części. Tym samym Zamawiający nie
dopuszcza składania ofert częściowych.
c) Celem wprowadzenia obowiązku podziału zamówień na części jest zwiększenie udziału sektora
małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) w rynku zamówień publicznych. Brak podziału
zamówienia na części nie skutkuje brakiem możliwości złożenia oferty w niniejszym postępowaniu
przez małych i średnich przedsiębiorców. Całość niniejszego zamówienia jest dostosowana do
potrzeb małych i średnich przedsiębiorstw - podział na części nie służył temu, by wielkość
poszczególnych zamówień lepiej odpowiadała możliwościom tego rodzaju przedsiębiorców.
d) Brak konieczności dzielenia niniejszego zamówienia na części jest z przyczyn wyżej
wymienionych uzasadniony.
13. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
14. Zamawiający nie przewiduje wymagań wskazanych w art. 96 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp.
15. Zamawiający nie przewiduje zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 i 8 ustawy Pzp.
16. Zamawiający nie wymaga przeprowadzenia przez Wykonawcę wizji lokalnej lub sprawdzenia
przez niego dokumentów niezbędnych do realizacji zamówienia, o których mowa w art. 131 ust.
2 ustawy Pzp.
17. Zamawiający nie przewiduje rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą w walutach
obcych.
18. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.
19. Zamawiający nie wymaga obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych
zadań zgodnie z art. 60 i art. 121 ustawy Pzp.
20. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.
21. Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji
elektronicznej wraz z informacjami, o których mowa w art. 230 ustawy Pzp.
22. Zamawiający nie stawia wymogu lub możliwości złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia katalogów elektronicznych do oferty, w sytuacji określonej w art.
93 ustawy Pzp.

4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 1303092,47 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1406051,85 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 1303092,47 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Bank Spółdzielczy w Siedlcu

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 9230025994

7.3.3) Ulica: Zbąszyńska 25

7.3.4) Miejscowość: Siedlec

7.3.5) Kod pocztowy: 65-212

7.3.6.) Województwo: lubuskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-12-28

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 1303092,47 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 5482 dni

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.