Og³oszenie z dnia 2024-02-07
Og³oszenie o zamówieniu
Us³ugi
Opracowanie projektu planu ogólnego dla Gminy W³odawa
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Gmina W³odawa
1.3.) Oddzia³ zamawiaj±cego: Al. Jana Paw³a II 22
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 110197865
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: Al. Jana Paw³a
1.5.2.) Miejscowo¶æ: W³odawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 22-200
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL811 - Bialski
1.5.7.) Numer telefonu: 825721234
1.5.8.) Numer faksu: 825721234
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: kancelaria@gmina-wlodawa.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.gmina-wlodawa.pl
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Opracowanie projektu planu ogólnego dla Gminy W³odawa
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-9aa0a1d8-c583-11ee-bbfa-e29e26ebc6e1
2.5.) Numer og³oszenia: 2024/BZP 00094641
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2024-02-07
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2024/BZP 00039177/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.3.4 Opracowanie projektu planu ogólnego dla Gminy W³odawa.
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-9aa0a1d8-c583-11ee-bbfa-e29e26ebc6e13.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: W postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym, a Wykonawcami odbywa siê przy u¿yciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostêpna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 11.4. Wykonawca zamierzaj±cy wzi±æ udzia³ w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadaæ konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegó³owe informacje na temat zak³adania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia okre¶la Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostêpny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl/pl/regulamin/#regulamin-serwisu oraz informacje zamieszczone w zak³adce „Centrum Pomocy”
11.5. Przegl±danie i pobieranie publicznej tre¶ci dokumentacji postêpowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania do Platformy e-Zamówienia.
11.6. Sposób sporz±dzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych bêd±cych kopi± elektroniczn± tre¶ci zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi byæ zgodny z wymaganiami okre¶lonymi w rozporz±dzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporz±dzania i przekazywania informacji oraz wymagañ technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz ¶rodków komunikacji elektronicznej w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie.
11.7. Dokumenty elektroniczne, o których mowa w § 2 ust. 1 rozporz±dzenia , o którym mowa w pkt 11.6 SWZ, sporz±dza siê w postaci elektronicznej, w formatach danych okre¶lonych w przepisach rozporz±dzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjno¶ci, minimalnych wymagañ dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagañ dla systemów teleinformatycznych, z uwzglêdnieniem rodzaju przekazywanych danych i przekazuje siê jako za³±czniki. W przypadku formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy Pzp, ww. regulacje nie bêd± mia³y bezpo¶redniego zastosowania.
11.8. Informacje, o¶wiadczenia lub dokumenty, inne ni¿ wymienione w § 2 ust. 1 rozporz±dzenia, o którym mowa w pkt 11.6 SWZ, przekazywane w postêpowaniu sporz±dza siê w postaci elektronicznej:
a) w formatach danych okre¶lonych w przepisach rozporz±dzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjno¶ci z uwzglêdnieniem rodzaju przekazywanych danych (i przekazuje siê jako za³±cznik), lub
b) jako tekst wpisany bezpo¶rednio do wiadomo¶ci przekazywanej przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej (np. w tre¶ci wiadomo¶ci e-mail lub
w tre¶ci „Formularza do komunikacji”).
11.9. Je¿eli dokumenty elektroniczne, przekazywane przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej, zawieraj± informacje stanowi±ce tajemnicê przedsiêbiorstwa
w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2022 r. poz. 1233 ze zm.), wykonawca, w celu utrzymania w poufno¶ci tych informacji, przekazuje je w wydzielonym
i odpowiednio oznaczonym pliku, wraz z jednoczesnym zaznaczeniem w nazwie pliku „Dokument stanowi±cy tajemnicê przedsiêbiorstwa”
11.10. Komunikacja w postêpowaniu, z wy³±czeniem sk³adania ofert (sposób sk³adania ofert opisano w rozdziale 13 SWZ) odbywa siê drog± elektroniczn± za po¶rednictwem formularzy do komunikacji dostêpnych w zak³adce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za po¶rednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa siê w szczególno¶ci przekazywanie wezwañ i zawiadomieñ, zadawanie pytañ i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umo¿liwiaj± równie¿ do³±czenie za³±cznika do przesy³anej wiadomo¶ci (przycisk „dodaj za³±cznik”).
Ofertê sk³ada siê, pod rygorem niewa¿no¶ci, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
Z UWAGI NA OGRANICZON¡ ILO¦Æ ZNAKÓW POZOSTA£E ZAPISY ZAWIERA ROZDZIA£ 11. SWZ
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiaj±cy informuje, ¿e:
1) Jest administratorem danych osobowych Wykonawcy oraz osób, których dane Wykonawca przekaza³ w niniejszym postêpowaniu;
2) dane osobowe Wykonawcy przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego na zadanie pn.: „Opracowania projektu planu ogólnego dla Gminy W³odawa” prowadzonym w trybie podstawowym;
3) odbiorcami danych osobowych Wykonawcy bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2019 r. Prawo zamówieñ publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 z pó¼n. zm.), dalej „ustawa Pzp”;
4) dane osobowe Wykonawcy bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, w sposób gwarantuj±cy jego nienaruszalno¶æ.
5) obowi±zek podania przez Wykonawcê danych osobowych bezpo¶rednio go dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy Pzp;
6) w odniesieniu do danych osobowych Wykonawcy decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
7) Wykonawca posiada:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych dotycz±cych
Wykonawcy;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania danych osobowych, o ile ich zmiana nie skutkuje zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw± Pzp oraz nie narusza integralno¶ci protoko³u oraz jego za³±czników;
− na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy Wykonawca uzna, ¿e przetwarzanie jego danych osobowych narusza przepisy RODO;
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 8) Wykonawcy nie przys³uguje:
− w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych
osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania danych osobowych Wykonawcy jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
W przypadku, gdy wykonanie obowi±zków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 rozporz±dzenia 2016/679, wymaga³oby niewspó³miernie du¿ego wysi³ku, Zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ od osoby, której dane dotycz±, wskazania dodatkowych informacji maj±cych na celu sprecyzowanie ¿±dania, w szczególno¶ci podania nazwy lub daty postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu.
Skorzystanie przez osobê, której dane dotycz±, z uprawnienia do sprostowania lub uzupe³nienia danych osobowych, o którym mowa w art. 16 rozporz±dzenia 2016/679, nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw±.
Wyst±pienie z ¿±daniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 rozporz±dzenia 2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu.
W przypadku danych osobowych zamieszczonych przez Zamawiaj±cego w Biuletynie Zamówieñ Publicznych, prawa, o których mowa w art. 15 i art. 16 rozporz±dzenia 2016/679, s± wykonywane w drodze ¿±dania skierowanego do Zamawiaj±cego.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: IK.271.2.2024.GI
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Us³ugi
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest zadanie pn. „Opracowanie projektu planu ogólnego dla Gminy W³odawa” o którym jest mowa w art. 13a ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 977 ze zm.) oraz udzia³ w czynno¶ciach zwi±zanych ze sporz±dzeniem i uchwaleniem planu ogólnego. Powierzchnia opracowania obejmuje 24.375 ha.
Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia zawiera Rozdzia³ 4 SWZ.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 71410000-5 - Us³ugi planowania przestrzennego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 18 miesi±ce
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiaj±cy dokona oceny ofert, które nie zosta³y odrzucone, na podstawie
nastêpuj±cych kryteriów oceny ofert:
Lp. Nazwa kryterium Znaczenie kryterium (w %)
1. Cena (C) 60
2. Do¶wiadczenie g³ównego projektanta
(DGP) 40
Zamawiaj±cy dokona oceny ofert przyznaj±c punkty w ramach poszczególnych kryteriów oceny ofert, przyjmuj±c zasadê, ¿e 1% = 1 punkt.
Punkty za kryterium „Cena” zostan± obliczone wed³ug wzoru:
Cn
PC = ------------ x 60 pkt
Cb
gdzie,
PC - ilo¶æ punktów za kryterium cena,
Cn - najni¿sza cena ofertowa spo¶ród ofert nieodrzuconych,
Cb – cena oferty badanej.
W kryterium „Cena”, oferta z najni¿sz± cen± otrzyma 60 punktów a pozosta³e oferty po matematycznym przeliczeniu w odniesieniu do najni¿szej ceny odpowiednio mniej. Koñcowy wynik powy¿szego dzia³ania zostanie zaokr±glony do dwóch miejsc po przecinku.
Punkty za kryterium „Do¶wiadczenie g³ównego projektanta” zostan± obliczone wed³ug wzoru:
Ilo¶æ punktów oferty badanej
DGP = -------------------------------------------- x 40 pkt
Maksymalna ilo¶æ punktów do uzyskania tj. 40
warto¶æ punktowa dla do¶wiadczenia g³ównego projektanta (DGP) bêdzie ustalana poprzez wyliczenie stosunku liczby uzyskanych punktów oferty badanej do maksymalnej liczby mo¿liwych punktów do uzyskania w tym kryterium tj. 40 pkt i pomno¿enie uzyskanego wyniku przez znaczenie procentowe kryterium.
Punktacja w kryterium do¶wiadczenie g³ównego projektanta wyznaczonego do realizacji zamówienia (DGP)
Za wykonanie (jako autor lub wspó³autor) przez G³ównego Projektanta us³ug w zakresie opracowania uchwalonego, opublikowanego we w³a¶ciwym dzienniku urzêdowym województwa i obowi±zuj±cego (tj. dla którego w postêpowaniu nadzorczym wojewoda nie stwierdzi³ niewa¿no¶ci) studium uwarunkowañ i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy lub miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego o powierzchni co najmniej 50 ha (lub zmiany tych dokumentów), Wykonawca otrzyma nastêpuj±c± punktacjê :
a) za 2 opracowanie studium lub planu miejscowego o powierzchni co najmniej 50 ha - 10 pkt
b) za 3 takie opracowania - 20 pkt
c) za 4 takie opracowania - 30 pkt,
d) za 5 i wiêcej takich opracowañ - 40 pkt
UWAGA:
a) Warto¶æ punktowa za kryterium do¶wiadczenie g³ównego projektanta bêdzie ustalana na podstawie ilo¶ci opracowañ podanych przez Wykonawcê w formularzu oferty oraz zostanie obliczona wg podanego wy¿ej wzoru.
b) Minimalna ilo¶æ opracowañ wymagana przez Zamawiaj±cego wynosi 1 opracowanie, maksymalna ilo¶æ podlegaj±ca ocenie wynosi 5 opracowania.
c) W przypadku gdy Wykonawca poda 5 i wiêcej opracowañ to uzyska maksymaln± ilo¶æ punktów tj. 40 pkt
d) W sytuacji, gdy Wykonawca w ofercie wpisze liczbê 0 (zero) lub 1 (jeden) opracowanych studium, mpzp (lub zmian tych dokumentów) lub nie wpisze w ofercie ¿adnej liczby opracowañ Wykonawca otrzyma zero (0) punktów.
Za najkorzystniejsz± ofertê zostanie uznana oferta, która otrzyma najwiêksz± ilo¶æ punktów obliczon± na podstawie wzoru:
P = C + DGP
gdzie,
P - ³±czna ilo¶æ punktów oferty ocenianej.,
C – liczba punktów uzyskanych w kryterium „Cena”,
DGP – liczba punktów uzyskanych w kryterium „Do¶wiadczenie g³ównego projektanta”
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Do¶wiadczenie g³ównego projektanta
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
1. Wykonawca winien wykazaæ, ¿e w okresie ostatnich 3 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie wykona³ co najmniej jedno zamówienie, które:1) polega³o na opracowaniu studium uwarunkowañ i kierunków zagospodarowania przestrzennego na terenie jednej gminy (lub zmiany tych dokumentów).
lub
2) polega³o na opracowaniu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego o powierzchni co najmniej 50 ha (lub zmiany tych dokumentów)
Zamawiaj±cy przez opracowanie studium uwarunkowañ i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy lub miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (lub zmiany tych dokumentów) rozumie us³ugê obejmuj±c± uchwalenie, opublikowanie we w³a¶ciwym dzienniku urzêdowym województwa i obowi±zuj±ce tj. dla którego w postêpowaniu nadzorczym wojewoda nie stwierdzi³ niewa¿no¶ci.
2. Wykonawca winien wykazaæ, ¿e dysponuje do realizacji niniejszego zamówienia co najmniej piêcioosobowym zespo³em projektowym, w którym przynajmniej dwie osoby posiadaj± do¶wiadczenie w opracowywaniu studium uwarunkowañ i kierunków zagospodarowania przestrzennego lub miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego na podstawie przepisów ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.
3. Wykonawca winien wykazaæ, ¿e dysponuje do realizacji niniejszego zamówienia co najmniej jedn± osob± G³ównego Projektanta (przy czy Za- mawiaj±cy zastrzega, ¿e osoba G³ównego Projektanta nie mo¿e jednocze¶nie pe³niæ funkcji cz³onka zespo³u projektowego), który posiada uprawnienia do sporz±dzania planów zagospodarowania przestrzennego województwa, planów ogólnych gminy oraz planów miejscowych, zgodnie z art. 5 ustawy z dnia 27.03.2003 roku o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t. j. Dz.U. z 2023 roku poz. 977 ze zm.), która to osoba jest autorem lub wspó³autorem wykonanego w oparciu o wy¿ej wymienion± ustawê co najmniej jednego opracowania studium uwarunkowañ i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy lub miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego o powierzchni co najmniej 50 ha (lub zmiany tych dokumentów), posiada do¶wiadczenie w pracy w komisji urbanistyczno-architektonicznej i bêdzie odpowiedzialna za wykonanie wszystkich opracowañ obejmuj±cych realizacjê przedmiotowego zamówienia. Zamawiaj±cy przez opracowanie studium lub miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (lub zmiany tych dokumentów) rozumie uchwalenie, opublikowanie we w³a¶ciwym dzienniku urzêdowym województwa i obowi±zuj±ce tj. dla którego w postêpowaniu nadzorczym wojewoda nie stwierdzi³ niewa¿no¶ci.
4. Wykonawca winien wykazaæ, ¿e dysponuje do realizacji niniejszego zamówienia co najmniej jedn± osob± Zastêpcy G³ównego Projektanta (przy czy Zamawiaj±cy zastrzega, ¿e osoba Zastêpcy G³ównego Projek- tanta nie mo¿e jednocze¶nie pe³niæ funkcji cz³onka zespo³u projektowe- go), która posiada uprawnienia do sporz±dzania studium uwarunkowañ i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy, zgodnie z art. 5 ustawy z dnia 27.03.2003 roku o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t. j. Dz.U. z 2023 roku poz. 977 ze zm.), która to osoba jest autorem lub wspó³autorem wykonanego w oparciu o wy¿ej wymienion± ustawê co najmniej jednego opracowania studium uwarunkowañ i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy lub miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego o powierzchni co najmniej 50 ha (lub zmiany tych dokumentów), posiada do¶wiadczenie w pracy w komisji urbanistyczno-architektonicznej i bêdzie odpowiedzialna za wykonanie wszystkich opracowañ obejmuj±cych realizacjê przedmiotowego zamówienia. Zamawiaj±cy przez opracowanie studium lub miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (lub zmiany tych dokumentów) rozumie uchwalenie, opublikowanie we w³a¶ciwym dzienniku urzêdowym województwa i obowi±zuj±ce tj. dla którego w postêpowaniu nadzorczym wojewoda nie stwierdzi³ niewa¿no¶ci.
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiaj±cy nie wymaga z³o¿enia przez Wykonawcê podmiotowych ¶rodków dowodowych w tym zakresie.
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: Zamawiaj±cy wezwie Wykonawcê, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia w wyznaczonym terminie (nie krótszym ni¿ 5 dni od dnia wezwania) nastêpuj±cych podmiotowych ¶rodków dowodowych (aktualnych na dzieñ z³o¿enia):
W celu potwierdzenia spe³niania warunków udzia³u
w postêpowaniu:
a) wykaz us³ug wykonanych, a w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych równie¿ wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich warto¶ci, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których us³ugi zosta³y wykonane lub s± wykonywane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te us³ugi zosta³y wykonane lub s± wykonywane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego us³ugi zosta³y wykonane, a w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych s± wykonywane, a je¿eli Wykonawca z przyczyn od niego niezale¿nych nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – o¶wiadczenie Wykonawcy; w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych nadal wykonywanych referencje b±d¼ inne dokumenty potwierdzaj±ce ich nale¿yte wykonanie powinny byæ wystawione w okresie ostatnich 3 miesiêcy – zgodnie z wzorem stanowi±cym Za³±cznik nr 6 do SWZ – w odniesieniu do warunku okre¶lonego w pkt 6.1.4 lit. a SWZ,
b) wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci, informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych wymagane przez Zamawiaj±cego do¶wiadczenie sporz±dzonego zgodnie Za³±cznikiem Nr 7 do SWZ – w odniesieniu do warunku okre¶lonego w pkt. 6.1.4 lit b - d SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych ¶rodków dowodowych:
Zamawiaj±cy nie wymaga od Wykonawcy z³o¿enia wraz z ofert± przedmiotowych ¶rodków dowodowych5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:
1) Formularz ofertowy – do wykorzystania wzór (druk), stanowi±cy Za³±cznik nr 2 do SWZ (przy czym Wykonawca mo¿e sporz±dziæ ofertê wg innego wzorca, powinna ona wówczas obejmowaæ dane wymagane dla oferty w SWZ i za³±cznikach).2) O¶wiadczenia, o których mowa w pkt 8.1 SWZ;
3) O¶wiadczenie, o którym mowa w pkt 8.2 SWZ (je¿eli dotyczy),
4) Zobowi±zanie lub inne dokumenty, o których mowa w pkt 9.4 SWZ (je¿eli
dotyczy).
5) Potwierdzenie umocowania do dzia³ania w imieniu Wykonawcy lub podmiotu udostêpniaj±cego zasoby:
a) Zamawiaj±cy w celu potwierdzenia, ¿e osoba dzia³aj±ca w imieniu Wykonawcy lub podmiotu udostêpniaj±cego zasoby jest umocowana do jego reprezentowania, ¿±da z³o¿enia wraz z ofert± odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru S±dowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej lub innego w³a¶ciwego rejestru;
b) Wykonawca lub podmiot udostêpniaj±cy zasoby nie jest zobowi±zany do z³o¿enia dokumentów, o których mowa w lit a), je¿eli Zamawiaj±cy mo¿e je uzyskaæ za pomoc± bezp³atnych i ogólnodostêpnych baz danych, o ile Wykonawca wskaza³ dane umo¿liwiaj±ce dostêp do tych dokumentów.
c) je¿eli w imieniu Wykonawcy lub podmiotu udostêpniaj±cego zasoby dzia³a osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa w lit a), Zamawiaj±cy ¿±da od Wykonawcy lub podmiotu udostêpniaj±cego zasoby z³o¿enia wraz z ofert± pe³nomocnictwa lub innego dokumentu potwierdzaj±cego umocowanie do reprezentowania Wykonawcy.
6) Pe³nomocnictwo do reprezentowania wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania ich w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (je¿eli dotyczy).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia. W takim przypadku, Wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
a) o¶wiadczenia o których mowa w pkt. 8.1 SWZ sk³ada z ofert± ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie. O¶wiadczenia te potwierdzaj± brak podstaw wykluczenia oraz spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie, w jakim ka¿dy z wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu.
b) w przypadku, o którym mowa w rozdziale 6.3 SWZ Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub us³ugi wykonaj± poszczególni Wykonawcy. W przypadku gdy ofertê sk³ada spó³ka cywilna, a pe³en zakres prac wykonaj± wspólnicy wspólnie w ramach umowy spó³ki o¶wiadczenie powinno potwierdzaæ ten fakt. O¶wiadczenie nale¿y z³o¿yæ wg wymogów za³±cznika nr 5 do SWZ.
c) zobowi±zani s± oni na wezwanie Zamawiaj±cego, z³o¿yæ podmiotowe ¶rodki dowodowe, o których mowa w pkt. 8.3 SWZ, przy czym podmiotowe ¶rodki dowodowe, o których mowa w pkt. 8.3.1 SWZ sk³ada odpowiednio Wykonawca/Wykonawcy, który/którzy wykazuje/-± spe³nienie warunku.
3. Je¿eli zosta³a wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, Zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy reguluj±cej wspó³pracê tych Wykonawców.
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Oprócz przypadków, o których mowa w art. 454 i 455 ustawy – Prawo zamówieñ publicznych, strony dopuszczaj± mo¿liwo¶æ wprowadzania zmiany umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wyst±pienia którejkolwiek z nastêpuj±cych okoliczno¶ci:1) W zakresie terminu realizacji, w przypadku:
a) opó¼nienia organów administracji publicznej w wydaniu decyzji administracyjnych, uzgodnieñ, ekspertyz lub innych aktów administracyjnych niezbêdnych do wykonania przedmiotu Umowy, pomimo spe³nienia przez Wykonawcê warunków ich uzyskania, w tym przede wszystkim z³o¿enia przez Wykonawcê prawid³owego i kompletnego wniosku o ich wydanie;
b) konieczno¶ci uzyskania wyroku s±du lub innego orzeczenia s±du albo organu administracji publicznej, którego uzyskanie nie by³o przewidziane w opisie przedmiotu zamówienia (ani w ¿adnym innym dokumencie stanowi±cym element dokumentacji postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego), a jest niezbêdne celem wykonania obowi±zków Wykonawcy wynikaj±cych z Umowy,
c) wyst±pienia osób trzecich z roszczeniami lub ujawnienia siê roszczeñ osób trzecich, które uniemo¿liwiaj± dalsze wykonanie przedmiotu zamówienia, w szczególno¶ci uzyskanie odpowiednich decyzji, zezwoleñ, uzgodnieñ wydawanych przez organy administracji publicznej,
d) wszczêcia przez jakikolwiek podmiot lub wszczêcia z urzêdu postêpowania s±dowego lub administracyjnego uniemo¿liwiaj±cego wykonanie przedmiotu Umowy przez Wykonawcê, w szczególno¶ci wstrzymuj±ce mo¿liwo¶æ uzyskania odpowiednich decyzji administracyjnych, uzgodnieñ, zezwoleñ, ekspertyz lub innych aktów jak równie¿ wszczêcia postêpowania w sprawie stwierdzenia niewa¿no¶ci uchwa³y rady gminy, oraz stwierdzenia jej niewa¿no¶ci;
e) zmiany opisu przedmiotu Umowy lub innych obowi±zków Wykonawcy w trakcie realizacji zamówienia, co nast±pi³o na podstawie §13 pkt 2 Umowy lub dopuszczalnej na podstawie przepisów Ustawy,
f) zmian obowi±zuj±cych przepisów prawa wp³ywaj±cych na termin wykonania przedmiotu Umowy, w tym w szczególno¶ci na³o¿enia na Wykonawcê obowi±zku uzyskania dodatkowych decyzji administracyjnych, uzgodnieñ, zezwoleñ, ekspertyz lub innych aktów administracyjnych niezbêdnych do wykonania przedmiotu Umowy, których uzyskanie nie by³o konieczne na etapie sk³adania ofert,
- z zastrze¿eniem, ¿e termin wykonania Umowy mo¿e ulec zmianie o czas, o jaki wy¿ej wskazane okoliczno¶ci wp³ynê³y na termin wykonania Umowy przez Wykonawcê, to jest uniemo¿liwi³y Wykonawcy terminow± realizacjê przedmiotu Umowy.
2) W zakresie przedmiotu zamówienia, w przypadku:
a) zmian obowi±zuj±cych przepisów prawa, które wesz³y w ¿ycie po terminie sk³adania ofert, powoduj±cych konieczno¶æ zmiany zakresu przedmiotu zamówienia, w tym w szczególno¶ci zmiany obowi±zków Wykonawcy lub rozwi±zañ wynikaj±cych z opisu przedmiotu zamówienia,
b) w trakcie realizacji zamówienia wyst±pi± nieprzewidziane w dokumentacji postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego okoliczno¶ci powoduj±ce konieczno¶æ zmiany opisu przedmiotu zamówienia, w tym w szczególno¶ci, je¿eli informacje wynikaj±ce z opisu przedmiotu zamówienia oka¿± siê nieprawid³owe, co spowoduje konieczno¶æ zmiany opisu przedmiotu zamówienia w zakresie cech, funkcjonalno¶ci lub innych wymagañ Zamawiaj±cego;
3) W zakresie zmiany sk³adu osobowego realizuj±cego przedmiot umowy w przypadku je¿eli polega na zast±pieniu dotychczasowej osoby inn± osob±, która bêdzie posiadaæ co najmniej równorzêdne kwalifikacje ni¿ osoba zastêpowana;
2. Je¿eli zmiany, o których mowa w § 13 Umowy, maj± wp³yw na wysoko¶æ wynagrodzenia, dopuszczalna jest zmiana wynagrodzenia w zakresie, w jakim zmiany te maj± wp³yw na wysoko¶æ wynagrodzenia Wykonawcy, z zastrze¿eniem, ¿e zmiana wynagrodzenia nie przekroczy 50% pierwotnej warto¶ci zamówienia.
CI¡G DALSZY W SEKCJI IX - Pozosta³e informacje
7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2024-02-15 09:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Wykonawca sk³ada ofertê za pomoc± Platformy e-Zamówienia dostêpnej pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-02-15 09:30
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2024-03-15
SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE
3. Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy zgodnie z dyspozycj± przepisu art. 436 pkt 4 ustawy Pzp w formie aneksu do Umowy, w nastêpuj±cym zakresie:1) Zamawiaj±cy dopuszcza zmianê wysoko¶ci wynagrodzenia nale¿nego Wykonawcy w przypadku wyst±pienia zmian o których mowa w art. 436 pkt 4 lit. b Ustawy Pzp.
2) zmiana wysoko¶ci wynagrodzenia nast±pi, je¿eli strona Umowy, która wnioskuje o tê zmianê w przedstawionej kalkulacji kosztów wykonania zamówienia wyka¿e wp³yw zmian o których mowa w art. 436 pkt 4 lit. b Ustawy Pzp na koszty wykonania zamówienia.
3) zmiana wysoko¶ci wynagrodzenia o których mowa w art. 436 pkt 4 lit. b Ustawy Pzp nast±pi w formie aneksu do Umowy, który obowi±zywa³ bêdzie od dnia wej¶cia w ¿ycie przepisów, na podstawie których dokonane zostan± zmiany o których mowa w art. 436 pkt 4 lit. b Ustawy Pzp
4) w przypadku zmiany o której mowa w art. 436 pkt 4 lit. b tiret pierwsze Ustawy Pzp wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie zmianie o warto¶æ wzrostu podatku od towarów i us³ug, przy zachowaniu tej samej kwoty netto wynagrodzenia, jak± bêdzie on zobowi±zany dodatkowo ponie¶æ w celu uwzglêdnienia tej zmiany,
5) w przypadku zmiany o której mowa w art. 436 pkt 4 lit. b tiret drugie Ustawy Pzp wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie zmianie o warto¶æ wzrostu ca³kowitego kosztu Wykonawcy jak± bêdzie on zobowi±zany dodatkowo ponie¶æ w celu uwzglêdnienia tej zmiany, wynikaj±c± ze zwiêkszenia wynagrodzeñ do wysoko¶ci aktualnie obowi±zuj±cego minimalnego wynagrodzenia albo wysoko¶ci minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 pa¼dziernika 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracê,
6) W przypadku zmiany o której mowa w art. 436 pkt 4 lit. b tiret trzecie Ustawy Pzp wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie zmianie o warto¶æ wzrostu ca³kowitego kosztu Wykonawcy, jak± bêdzie on zobowi±zany dodatkowo ponie¶æ w celu uwzglêdnienia tej zmiany,
7) W przypadku zmiany o której mowa w art. 436 pkt 4 lit. b tiret czwarte Ustawy Pzp (zasad gromadzenia i wysoko¶ci wp³at do pracowniczych planów kapita³owych, o których mowa w ustawie z dnia 4 pa¼dziernika 2018 r. o pracowniczych planach kapita³owych) wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie zmianie o warto¶æ wzrostu ca³kowitego kosztu Wykonawcy, jak± bêdzie on zobowi±zany dodatkowo ponie¶æ w celu uwzglêdnienia tej zmiany.
4. Strony przewiduj± mo¿liwo¶æ zmiany wynagrodzenia Wykonawcy zgodnie z poni¿szymi zasadami, w przypadku zmiany ceny materia³ów lub kosztów zwi±zanych z realizacj± zamówienia:
1) wyliczenie wysoko¶ci zmiany wynagrodzenia odbywaæ siê bêdzie w oparciu o miesiêczny wska¼nik cen towarów i us³ug konsumpcyjnych wzglêdem analogicznego miesi±ca poprzedniego roku, zwany dalej wska¼nikiem GUS
2) w sytuacji, gdy ¶rednia wska¼nika GUS za dowolny okres rozliczeniowy realizacji us³ugi przypadaj±cy po up³ywie 6 miesiêcy po dniu zawarcia umowy (zwany dalej okresem objêtym wnioskiem) zmieni siê o poziom przekraczaj±cy 115%, strony mog± z³o¿yæ wniosek o dokonanie odpowiedniej zmiany wynagrodzenia za ten okres rozliczeniowy;
3) zmiana wska¼nika GUS w okresie 6 miesiêcy od dnia zawarcia umowy nie upowa¿nia strony do wnioskowania o zmianê wynagrodzenia;
4) uprawnienie do z³o¿enia wniosku o odpowiedni± zmianê wynagrodzenia strony nabywaj± dla okresu up³ywaj±cego po 6 miesi±cach od dnia podpisania umowy;
5) wniosek o zmianê wynagrodzenia mo¿na z³o¿yæ jedynie w przypadku, gdy wzrost cen materia³ów i kosztów na rynku ma wp³yw na koszt realizacji zamówienia, co strona wnioskuj±ca zobowi±zana jest wykazaæ;
6) uprawnienie do z³o¿enia wniosku o zmianê wynagrodzenia wygasa w dniu zakoñczenia realizacji umowy.
Z UWAGI NA OGRANICZON¡ ILO¦Æ ZNAKÓW POZOSTA£E WARUNKI ZMIANY UMOWY ZAWIERA PARAGRAF 13 PROJEKTU UMOWY
INNE PRZETARGI Z W£ODAWY
- Przygotowanie dokumentacji projektowo - kosztorysowej dla Zak³adu Pielêgnacyjno-Opiekuñczego oraz Oddzia³u Geriatrii w SPZOZ we W³odawie
- Dostawa pieczywa i bu³ki tartej do Zak³adu Karnego we W³odawie
- Zakup i sukcesywne dostawy oleju napêdowego do zbiornika magazynuj±cego na potrzeby pojazdów i maszyn stanowi±cych w³asno¶æ MPGK Spó³ki z o.o. we W³odawie w 2025 roku
- Dostawa artyku³ów spo¿ywczych
wiêcej: przetargi w W³odawie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Opracowanie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego dla Gminy i Miasta Ujazd.
- Sporz±dzenie Planu Ogólnego Gminy Czy¿ew oraz Strategii Rozwoju Gminy Czy¿ew na lata 2026-2036
- "Opracowanie planu ogólnego Gminy Radzyñ Podlaski"
- "Wykonanie projektu planu ogólnego zagospodarowania przestrzennego Gminy Dobryszyce wraz z danymi przestrzennymi i prognoz± oddzia³ywania na ¶rodowisko oraz opracowaniem ekofizjograficznym"
- "Sporz±dzenie projektu planu ogólnego miasta i gminy Zwoleñ (postêpowanie 2)"
- Opracowanie projektu Strategii Rozwoju Gminy Kocierzew P³d. 2024-2030, projektu Gminnego Programu Rewitalizacji Gminy Kocierzew P³d. oraz sporz±dzenie projektu Planu Ogólnego Gminy Kocierzew P³d. - II
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.