eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi PołaniecZagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Połaniec



Ogłoszenie z dnia 2025-02-07

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Połaniec

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA POŁANIEC

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 830409710

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Ruszczańska 27

1.5.2.) Miejscowość: Połaniec

1.5.3.) Kod pocztowy: 28-230

1.5.4.) Województwo: świętokrzyskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL722 - Sandomiersko-jędrzejowski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@poczta.polaniec.eu

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://polaniec.bip.gov.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Połaniec

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-3b7f7f08-b9a3-40d0-bff2-3cf6be0d1547

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00095305

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-02-07

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://platformazakupowa.pl/transakcja/1053682

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1053682

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Postępowanie prowadzone jest na elektronicznej Platformie Zakupowej pod adresem https://platformazakupowa.pl/transakcja/1053682 (zwaną dalej jako Platforma Zakupowa, Platforma lub System). 2. Na stronie Platformy pod adresem https://platformazakupowa.pl, w stopce znajdują się odnośniki do regulaminu Platformy Zakupowej, instrukcji dla Wykonawców oraz - kontakt do Centrum Wsparcia Klienta, gdzie Wykonawca może uzyskać pomoc techniczną. 3. Wykonawca przystępując do postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, bezpłatnie rejestrując się lub logując, w przypadku posiadania konta w Platformie Zakupowej, akceptuje warunki korzystania z Platformy, określone w regulaminie oraz uznaje go za wiążący. Zamawiający jednocześnie informuje, że posiadanie konta na Platformie jest dobrowolne, a złożenie oferty w przetargu jest możliwe bez posiadania konta. 4. Komunikacja pomiędzy Zamawiającym a wykonawcami w szczególności składanie oświadczeń, dokumentów, wyjaśnień, wniosków, zawiadomień oraz przekazywanie informacji odbywa się elektronicznie za pośrednictwem Platformy Zakupowej, pod nazwą niniejszego postępowania i formularza Wyślij wiadomość. W sytuacjach awaryjnych np. w przypadku braku działania Platformy Zakupowej Zamawiający może również komunikować się z wykonawcami za pomocą poczty elektronicznej. 5. Zamawiający informuje, że nie będzie komunikował z wykonawcami w inny sposób niż przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. 6. Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej - zgodnie z SWZ pkt 2.8-2.11, 7. Oferta powinna być sporządzona w języku polskim, z zachowaniem formy elektronicznej pod rygorem nieważności, tj. podpisana kwalifikowanym podpisem elektronicznym, lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z rozdz. I pkt 2 SWZ

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zgodnie z rozdz. I pkt 2 SWZ

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: TI.271.23.2025.TIK

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak

4.1.9.) Liczba części: 3

4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części

4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

Część 1

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Wykonawca w ramach umowy zobowiązany jest do zagospodarowania dostarczonych do Wykonawcy odpadów komunalnych:
1.1. Odpady ulegające biodegradacji – kod odpadu: 20 02 01, szacunkowa ilość: 700 Mg. Odpady zebrane będą w ramach prowadzenia selektywnej zbiórki odpadów komunalnych pochodzących z nieruchomości zamieszkałych z terenu Miasta i Gminy Połaniec. Wykonawca zobowiązany jest do zagospodarowania bioodpadów w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów przygotowania do ponownego użycia i recyklingu oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 399 z późń. zm.)
1.2. Zamawiający dopuszcza w tym zakresie możliwość skorzystania ze stacji przeładunkowej spełniającej wymagania określone w art. 23 ust. 10 pkt 3 ustawy o odpadach . Warunkiem jest, aby wskazana została nie więcej niż jedna stacja przeładunkowa.
2. Zamawiający wymaga, aby wskazana przez Wykonawcę instalacja, w której będą zagospodarowane odpady, bądź stacja przeładunkowa, zlokalizowane były w odległości nie większej niż 130 km. od siedziby Zamawiającego.
3. Zamawiający wymaga wskazania w ofercie (formularzu ofertowym) odległości instalacji bądź stacji przeładunkowej od siedziby Zamawiającego, tj. ul. Ruszczańska 27, 28-230 Połaniec. przy użyciu serwisu mapa.targeo.pl przy zastosowaniu najkrótszej trasy, drogami publicznymi dostępnymi dla samochodów o masie całkowitej powyżej 10 ton. Powyższe dane Zamawiający będzie weryfikował przy użyciu portalu (https://www.targeo.pl/)
4. Wykonawca zobowiązany jest do oferty dołączyć zrzut z ekranu potwierdzający odległość od siedziby zamawiającego do miejsca przyjęcia odpadów.
5. W przypadku wątpliwości Zamawiający zastrzega możliwość samodzielnego zweryfikowania odległości za pomocą serwisu mapa.targeo.pl w celu weryfikacji podanych danych przez wykonawcę.
6. W przypadku wskazania stacji przeładunkowej Wykonawca zobowiązany jest przeładować dostarczone odpady i przetransportować je do instalacji, w której będą zagospodarowane na własny koszt i ryzyko.
7. Przedmiot zamówienia został podzielony na 3 następujące części:
Część 1- zagospodarowanie bioodpadów w ilości 700 MG.
Część 2 – zagospodarowanie bioodpadów w ilości 500 Mg.
Część 3- zagospodarowanie zużytych opon 80Mg
8. Wykonawca określi w ofercie minimalny poziom przygotowania do ponownego użycia i recyklingu zagospodarowanych odpadów. Zamawiający wymaga aby wskazane w ofercie poziomy przygotowania do ponownego użycia i recyklingu nie były niższe niż: w części 1 -75%.
9. Szacowana ilość odpadów do zagospodarowania w okresie realizacji zamówienia została określona na podstawie prognoz i wynosi:
Kod odpadów Rodzaj odpadów Masa odpadów (Mg) PROGNOZA
20 02 01 Odpady ulegające biodegradacji 700 Mg
10. W oparciu o w/w ilości prognozowane należy wyliczyć cenę oferty.
11. Wyliczona w ten sposób cena oferty służyć będzie wyłącznie do porównania złożonych ofert.
12. Zamawiający zastrzega, iż podane dane mają charakter szacunkowy, a ich ilość do odebrania może ostatecznie ulec zmianie (zwiększeniu lub zmniejszeniu). Niezrealizowanie zamówienia w całości przez Zamawiającego, w przypadku odebrania odpadów w mniejszej ilości niż ilość podana powyżej nie może być podstawą do roszczeń finansowych Wykonawcy, żądania wypłaty wynagrodzenia lub odszkodowania.
13. Odpady do zagospodarowania będą przekazywane sukcesywnie w ilościach zależnych od ilości odpadów wytworzonych przez mieszkańców Gminy Połaniec.
14. Zamawiający informuje, że bioodpady stanowiące odpady komunalne zebrane w ramach selektywnej zbiórki odpadów komunalnych od mieszkańców Gminy Połaniec są zbierane w pojemnikach na odpady bez użycia worków.
15. Osoba przyjmująca odpady w imieniu Wykonawcy zobowiązana jest do weryfikacji zgodności rodzaju i kodu odpadów w momencie przyjmowania odpadów od Zamawiającego i potwierdzenia ich przyjęcia kartą przekazania odpadu w systemie BDO.
16. Ilekroć Zamawiający posługuje się kodami odpadów, należy przez to rozumieć kody zawarte w rozporządzeniu Ministra Klimatu z dnia 2 stycznia 2020 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. 2020 r., poz. 10).
17. Wykonawca zobowiązany jest do:
17.1. Zapewnienia, zgodnego z wymogami ustawy o odpadach zagospodarowania odpadów w procesach odzysku.
17.2. Postępowania z odpadami w sposób zgodny z hierarchią postępowania z odpadami,
17.3. Zapewnienia instalacji w której przetwarzanie bioodpadów komunalnych nastąpi z uwzględnieniem zasady bliskości tj. z przestrzeganiem zasady, zgodnie z którą odpady muszą być przekazywane z uwzględnieniem hierarchii sposobów postępowania z odpadami oraz najlepsza dostępna technika, o której mowa w art.207 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska lub technologia o której mowa w art.143 tej ustawy, do najbliżej położonych miejsc, w którym mogą być przetworzone,
17.4. Zapewnienia instalacji posiadających moce przerobowe pozwalające na zagospodarowanie ilości odpadów objętych niniejszym zamówieniem,
18. W przypadku wystąpienia awarii instalacji wskazanych w formularzu ofertowym potwierdzającym miejsce zagospodarowania odpadów objętych przedmiotem zamówienia lub innej przyczyny uniemożliwiającej przyjmowanie odpadów, Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia zagospodarowania odpadów w innej instalacji na własny koszt. W takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest w trybie natychmiastowym do poinformowania Zamawiającego o zaistniałej sytuacji, złożenia oświadczenia o tym, że nowa instalacja spełnia wymagania prawa umożliwiające przyjmowanie przez nią odpadów do zagospodarowania oraz przedłożenia nie później niż w terminie do 2 dni roboczych od powiadomienia kompletnych dokumentów potwierdzających uprawnienie nowej instalacji do zagospodarowania odpadów zgodnie z wymaganiami prawa. Odpady będą dostarczane do pierwotnie wskazanej lokalizacji (instalacji/stacji przeładunkowej). Przekazanie odpadów do nowej instalacji nie może powodować zwiększenia kosztów dla Zamawiającego oraz musi być realizowane z udziałem instalacji działających na podstawie odpowiednich i aktualnych zezwoleń.
19. Wykonawca zobowiązany jest każdorazowo potwierdzić przyjęcie odpadów poprzez wystawienie Karty BDO.
20. W przypadku powierzenia przez Wykonawcę podwykonawcy lub podwykonawcom, części zamówienia, Zamawiający zastrzega, że wymagania dotyczące wystawienia kart BDO dotyczą również podwykonawcy.
21. Wykonawca zobowiązany jest do przyjęcia odpadów w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-15:00, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
22. Umowa będzie realizowana w oparciu o cenę jednostkową zaoferowaną przez Wykonawcę w ofercie i faktycznie przyjętymi do zagospodarowania ilościami odpadów.
23. W przypadku, gdy wartość łącznego wynagrodzenia określonego w umowie zostanie w pełni wykorzystana przed wskazanym terminem zakończenia realizacji zamówienia, Zamawiający zastrzega sobie prawo skrócenia terminu realizacji zamówienia.
24. Ilość odpadów przekazywanych do zagospodarowania jest zależna od ilości odpadów wytwarzanych przez mieszkańców gminy Połaniec.
25. Wykonawca, zobowiązany jest do osiągnięcia w trakcie realizacji zamówienia zadeklarowanego w ofercie poziomu przygotowania do ponownego użycia i recyklingu bioodpadów. Brak udokumentowania osiągnięcia poziomu uznany zostanie za brak osiągnięcia tego poziomu przez Wykonawcę.
26. Wykonawca odpowiada za:
26.1. zapewnienie, zgodnego z wymogami powszechnie obowiązującego prawa:
26.1.1. zagospodarowania odpadów w procesach recyklingu lub odzysku (R3) bioodpady,
26.1.2. postępowania z odpadami zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami,
26.1.3. prowadzenia ewidencji odpadów zgodnie z przepisami;
26.2. informowanie o sposobie postępowania w przypadku odmowy przyjęcia odpadów przez instalacje;
27. Wykonawca otrzyma wynagrodzenie za dany okres rozliczeniowy wyłącznie za odpady przetworzone, natomiast za odpady zmagazynowane w danym okresie, także w procesach rozliczenie nastąpi w momencie udokumentowania przetworzenia tych odpadów.
28. Wykonawca w terminie jednego miesiąca od dnia zakończenia terminu realizacji zamówienia za rok 2025 przekaże Zamawiającemu pisemną informację o osiągniętym poziomie przygotowania do ponownego użycia i recyklingu bioodpadów. Brak udokumentowania osiągnięcia poziomów uznany zostanie za brak osiągnięcia tych poziomów przez Wykonawcę.
29. Zamawiający wskazuje, że za odpady przyjęte do zagospodarowania, a dostarczone przez nieuprawnionego dostawcę Wykonawcy nie będzie przysługiwać wynagrodzenie. Wykonawca w ramach realizacji zadania otrzyma od Gminy Połaniec listę podmiotów uprawnionych do przekazywania odpadów do instalacji lub stacji przeładunkowej (tj. listę podmiotów odbierających odpady od właścicieli nieruchomości i dostarczających odpady do wskazanych instalacji/stacji przeładunkowej). Wykonawca jest zobowiązany do weryfikacji dostawcy odpadów.
Wymagania dodatkowe:
30. Zamawiający przekazuje wraz SWZ wszelką dokumentację niezbędną do realizacji zamówienia, w związku z czym nie przewiduje możliwości ani konieczności jej sprawdzenia przez Wykonawcę w siedzibie Zamawiającego.

4.2.6.) Główny kod CPV: 90500000-2 - Usługi związane z odpadami

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak

4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane Zamawiający przewiduje udzielenie zamówienia o którym mowa w art. 214 ust.1 pkt 7 ustawy Pzp tj. udzielenie w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu wykonawcy, zamówienia o wartości nie większej niż 50% zamówienia podstawowego, polegającego na zagospodarowania dostarczonych do Wykonawcy odpadów komunalnych: odpady ulegające biodegradacji – kod odpadu: 20 02 01 i zużyte opony-kod odpadu: 16 01 03.
Zamówienie to zostanie udzielone na warunkach umowy dla zamówienia podstawowego, z uwzględnieniem zmian wynikających z zakresu, wartości, czasu realizacji i innych istotnych okoliczności mających miejsce w chwili udzielania zamówienia powtórzonego.

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Kryteria oceny ofert: cena - 60%, minimalny poziom przygotowania do ponownego użycia i recyklingu zagospodarowanych odpadów – 40%.
2. Przy dokonywaniu oceny komisja przetargowa posłuży się następującym wzorem:
• przy kryterium oceny ofert cena
Cc = (Cn / Co) x 60 pkt
gdzie:
Cc – przyznane punkty w kryterium Cena
Cn – najniższa cena (brutto) spośród wszystkich ofert niepodlegających odrzuceniu;
Co – cena oferty ocenianej (brutto).
Oferta najkorzystniejsza może otrzymać maksymalnie 60 punktów.
• przy kryterium oceny ofert minimalny poziom przygotowania do ponownego użycia i recyklingu zagospodarowanych odpadów komisja przetargowa posłuży się następującym wzorem:
R = (Ro / Rmax) x 40 pkt.
gdzie:
Rmax – najwyższy poziom przygotowania do ponownego użycia i recyklingu zagospodarowanych odpadów spośród wszystkich ofert niepodlegających odrzuceniu
Ro – poziom przygotowania do ponownego użycia i recyklingu zagospodarowanych odpadów w ofercie ocenianej.
W powyższym kryterium oceniany będzie minimalny poziom przygotowania do ponownego użycia i recyklingu zagospodarowanych odpadów, wskazany przez Wykonawcę w ofercie. Wskazane w ofercie poziomy nie mogą być niższe niż:
W części 1 - 75%, w części 2 - 75%, w części 3 - 75%. Zamawiający odrzuci ofertę, w której minimalny poziom przygotowania do ponownego użycia i recyklingu zagospodarowanych odpadów będzie niższy niż wskazany w zdaniu poprzednim. Wykonawca może wskazać maksymalnie 100% poziom zagospodarowania odpadów.
3. Sposób obliczenia ostatecznej oceny ofert:
C = Cc + R
gdzie:
C – suma przyznanych punktów ze składowych będących cząstkowymi kryteriami oceny ofert.
Łącznie oferta najkorzystniejsza może uzyskać maksymalnie 100 pkt.
W celu obliczenia punktów wyniki poszczególnych działań matematycznych będą zaokrąglane do dwóch miejsc po przecinku lub z większą dokładnością, jeśli przy zastosowaniu wymienionego zaokrąglenia nie występuje różnica w ilości przyznanych punktów.
4. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiada wszystkim wymaganiom przedstawionym w ustawie oraz SWZ i została oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane kryteria wyboru.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: minimalny poziom przygotowania do ponownego użycia i recyklingu zagospodarowanych odpadów

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 2

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Wykonawca w ramach umowy zobowiązany jest do zagospodarowania dostarczonych do Wykonawcy odpadów komunalnych:
1.1. Odpady ulegające biodegradacji – kod odpadu: 20 02 01, szacunkowa ilość: 500 Mg. Odpady zebrane będą w ramach prowadzenia selektywnej zbiórki odpadów komunalnych pochodzących z nieruchomości zamieszkałych z terenu Miasta i Gminy Połaniec. Wykonawca zobowiązany jest do zagospodarowania bioodpadów w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów przygotowania do ponownego użycia i recyklingu oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 399 z późń. zm.)
1.2. Zamawiający dopuszcza w tym zakresie możliwość skorzystania ze stacji przeładunkowej spełniającej wymagania określone w art. 23 ust. 10 pkt 3 ustawy o odpadach. Warunkiem jest, aby wskazana została nie więcej niż jedna stacja przeładunkowa.
2. Zamawiający wymaga, aby wskazana przez Wykonawcę instalacja, w której będą zagospodarowane odpady, bądź stacja przeładunkowa, zlokalizowane były w odległości nie większej niż 130 km. od siedziby Zamawiającego.
3. Zamawiający wymaga wskazania w ofercie (formularzu ofertowym) odległości instalacji bądź stacji przeładunkowej od siedziby Zamawiającego, tj. ul. Ruszczańska 27, 28-230 Połaniec. przy użyciu serwisu mapa.targeo.pl przy zastosowaniu najkrótszej trasy, drogami publicznymi dostępnymi dla samochodów o masie całkowitej powyżej 10 ton. Powyższe dane Zamawiający będzie weryfikował przy użyciu portalu (https://www.targeo.pl/)
4. Wykonawca zobowiązany jest do oferty dołączyć zrzut z ekranu potwierdzający odległość od siedziby zamawiającego do miejsca przyjęcia odpadów.
5. W przypadku wątpliwości Zamawiający zastrzega możliwość samodzielnego zweryfikowania odległości za pomocą serwisu mapa.targeo.pl w celu weryfikacji podanych danych przez wykonawcę.
6. W przypadku wskazania stacji przeładunkowej Wykonawca zobowiązany jest przeładować dostarczone odpady i przetransportować je do instalacji, w której będą zagospodarowane na własny koszt i ryzyko.
7. Przedmiot zamówienia został podzielony na 3 następujące części:
Część 1- zagospodarowanie bioodpadów w ilości 700 MG.
Część 2 – zagospodarowanie bioodpadów w ilości 500 Mg.
Część 3- zagospodarowanie zużytych opon 80Mg
8. Wykonawca określi w ofercie minimalny poziom przygotowania do ponownego użycia i recyklingu zagospodarowanych odpadów. Zamawiający wymaga aby wskazane w ofercie poziomy przygotowania do ponownego użycia i recyklingu nie były niższe niż: w części 1 -75%.
9. Szacowana ilość odpadów do zagospodarowania w okresie realizacji zamówienia została określona na podstawie prognoz i wynosi:
Kod odpadów Rodzaj odpadów Masa odpadów (Mg) PROGNOZA
20 02 01 Odpady ulegające biodegradacji 500 Mg
10. W oparciu o w/w ilości prognozowane należy wyliczyć cenę oferty.
11. Wyliczona w ten sposób cena oferty służyć będzie wyłącznie do porównania złożonych ofert.
12. Zamawiający zastrzega, iż podane dane mają charakter szacunkowy, a ich ilość do odebrania może ostatecznie ulec zmianie (zwiększeniu lub zmniejszeniu). Niezrealizowanie zamówienia w całości przez Zamawiającego, w przypadku odebrania odpadów w mniejszej ilości niż ilość podana powyżej nie może być podstawą do roszczeń finansowych Wykonawcy, żądania wypłaty wynagrodzenia lub odszkodowania.
13. Odpady do zagospodarowania będą przekazywane sukcesywnie w ilościach zależnych od ilości odpadów wytworzonych przez mieszkańców Gminy Połaniec.
14. Zamawiający informuje, że bioodpady stanowiące odpady komunalne zebrane w ramach selektywnej zbiórki odpadów komunalnych od mieszkańców Gminy Połaniec są zbierane w pojemnikach na odpady bez użycia worków.
15. Osoba przyjmująca odpady w imieniu Wykonawcy zobowiązana jest do weryfikacji zgodności rodzaju i kodu odpadów w momencie przyjmowania odpadów od Zamawiającego i potwierdzenia ich przyjęcia kartą przekazania odpadu w systemie BDO.
16. Ilekroć Zamawiający posługuje się kodami odpadów, należy przez to rozumieć kody zawarte w rozporządzeniu Ministra Klimatu z dnia 2 stycznia 2020 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. 2020 r., poz. 10).
17. Wykonawca zobowiązany jest do:
17.1. Zapewnienia, zgodnego z wymogami ustawy o odpadach zagospodarowania odpadów w procesach odzysku.
17.2. Postępowania z odpadami w sposób zgodny z hierarchią postępowania z odpadami,
17.3. Zapewnienia instalacji w której przetwarzanie bioodpadów komunalnych nastąpi z uwzględnieniem zasady bliskości tj. z przestrzeganiem zasady, zgodnie z którą odpady muszą być przekazywane z uwzględnieniem hierarchii sposobów postępowania z odpadami oraz najlepsza dostępna technika, o której mowa w art.207 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska lub technologia o której mowa w art.143 tej ustawy, do najbliżej położonych miejsc, w którym mogą być przetworzone,
17.4. Zapewnienia instalacji posiadających moce przerobowe pozwalające na zagospodarowanie ilości odpadów objętych niniejszym zamówieniem,
18. W przypadku wystąpienia awarii instalacji wskazanych w formularzu ofertowym potwierdzającym miejsce zagospodarowania odpadów objętych przedmiotem zamówienia lub innej przyczyny uniemożliwiającej przyjmowanie odpadów, Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia zagospodarowania odpadów w innej instalacji na własny koszt. W takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest w trybie natychmiastowym do poinformowania Zamawiającego o zaistniałej sytuacji, złożenia oświadczenia o tym, że nowa instalacja spełnia wymagania prawa umożliwiające przyjmowanie przez nią odpadów do zagospodarowania oraz przedłożenia nie później niż w terminie do 2 dni roboczych od powiadomienia kompletnych dokumentów potwierdzających uprawnienie nowej instalacji do zagospodarowania odpadów zgodnie z wymaganiami prawa. Odpady będą dostarczane do pierwotnie wskazanej lokalizacji (instalacji/stacji przeładunkowej). Przekazanie odpadów do nowej instalacji nie może powodować zwiększenia kosztów dla Zamawiającego oraz musi być realizowane z udziałem instalacji działających na podstawie odpowiednich i aktualnych zezwoleń.
19. Wykonawca zobowiązany jest każdorazowo potwierdzić przyjęcie odpadów poprzez wystawienie Karty BDO.
20. W przypadku powierzenia przez Wykonawcę podwykonawcy lub podwykonawcom, części zamówienia, Zamawiający zastrzega, że wymagania dotyczące wystawienia kart BDO dotyczą również podwykonawcy.
21. Wykonawca zobowiązany jest do przyjęcia odpadów w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-15:00, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
22. Umowa będzie realizowana w oparciu o cenę jednostkową zaoferowaną przez Wykonawcę w ofercie i faktycznie przyjętymi do zagospodarowania ilościami odpadów.
23. W przypadku, gdy wartość łącznego wynagrodzenia określonego w umowie zostanie w pełni wykorzystana przed wskazanym terminem zakończenia realizacji zamówienia, Zamawiający zastrzega sobie prawo skrócenia terminu realizacji zamówienia.
24. Ilość odpadów przekazywanych do zagospodarowania jest zależna od ilości odpadów wytwarzanych przez mieszkańców gminy Połaniec.
25. Wykonawca, zobowiązany jest do osiągnięcia w trakcie realizacji zamówienia zadeklarowanego w ofercie poziomu przygotowania do ponownego użycia i recyklingu bioodpadów. Brak udokumentowania osiągnięcia poziomu uznany zostanie za brak osiągnięcia tego poziomu przez Wykonawcę.
26. Wykonawca odpowiada za:
26.1. zapewnienie, zgodnego z wymogami powszechnie obowiązującego prawa:
26.1.1. zagospodarowania odpadów w procesach recyklingu lub odzysku (R3) bioodpady,
26.1.2. postępowania z odpadami zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami,
26.1.3. prowadzenia ewidencji odpadów zgodnie z przepisami;
26.2. informowanie o sposobie postępowania w przypadku odmowy przyjęcia odpadów przez instalacje;
27. Wykonawca otrzyma wynagrodzenie za dany okres rozliczeniowy wyłącznie za odpady przetworzone, natomiast za odpady zmagazynowane w danym okresie, także w procesach rozliczenie nastąpi w momencie udokumentowania przetworzenia tych odpadów.
28. Wykonawca w terminie jednego miesiąca od dnia zakończenia terminu realizacji zamówienia za rok 2025 przekaże Zamawiającemu pisemną informację o osiągniętym poziomie przygotowania do ponownego użycia i recyklingu bioodpadów. Brak udokumentowania osiągnięcia poziomów uznany zostanie za brak osiągnięcia tych poziomów przez Wykonawcę.
29. Zamawiający wskazuje, że za odpady przyjęte do zagospodarowania, a dostarczone przez nieuprawnionego dostawcę Wykonawcy nie będzie przysługiwać wynagrodzenie. Wykonawca w ramach realizacji zadania otrzyma od Gminy Połaniec listę podmiotów uprawnionych do przekazywania odpadów do instalacji lub stacji przeładunkowej (tj. listę podmiotów odbierających odpady od właścicieli nieruchomości i dostarczających odpady do wskazanych instalacji/stacji przeładunkowej). Wykonawca jest zobowiązany do weryfikacji dostawcy odpadów.
Wymagania dodatkowe:
30. Zamawiający przekazuje wraz SWZ wszelką dokumentację niezbędną do realizacji zamówienia, w związku z czym nie przewiduje możliwości ani konieczności jej sprawdzenia przez Wykonawcę w siedzibie Zamawiającego.

4.2.6.) Główny kod CPV: 90500000-2 - Usługi związane z odpadami

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

90514000-3 - Usługi recyklingu odpadów

90533000-2 - Usługi gospodarki odpadami

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak

4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane Zamawiający przewiduje udzielenie zamówienia o którym mowa w art. 214 ust.1 pkt 7 ustawy Pzp tj. udzielenie w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu wykonawcy, zamówienia o wartości nie większej niż 50% zamówienia podstawowego, polegającego na zagospodarowania dostarczonych do Wykonawcy odpadów komunalnych: odpady ulegające biodegradacji – kod odpadu: 20 02 01 i zużyte opony-kod odpadu: 16 01 03.
Zamówienie to zostanie udzielone na warunkach umowy dla zamówienia podstawowego, z uwzględnieniem zmian wynikających z zakresu, wartości, czasu realizacji i innych istotnych okoliczności mających miejsce w chwili udzielania zamówienia powtórzonego.

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Kryteria oceny ofert: cena - 60%, minimalny poziom przygotowania do ponownego użycia i recyklingu zagospodarowanych odpadów – 40%.
2. Przy dokonywaniu oceny komisja przetargowa posłuży się następującym wzorem:
• przy kryterium oceny ofert cena
Cc = (Cn / Co) x 60 pkt
gdzie:
Cc – przyznane punkty w kryterium Cena
Cn – najniższa cena (brutto) spośród wszystkich ofert niepodlegających odrzuceniu;
Co – cena oferty ocenianej (brutto).
Oferta najkorzystniejsza może otrzymać maksymalnie 60 punktów.
• przy kryterium oceny ofert minimalny poziom przygotowania do ponownego użycia i recyklingu zagospodarowanych odpadów komisja przetargowa posłuży się następującym wzorem:
R = (Ro / Rmax) x 40 pkt.
gdzie:
Rmax – najwyższy poziom przygotowania do ponownego użycia i recyklingu zagospodarowanych odpadów spośród wszystkich ofert niepodlegających odrzuceniu
Ro – poziom przygotowania do ponownego użycia i recyklingu zagospodarowanych odpadów w ofercie ocenianej.
W powyższym kryterium oceniany będzie minimalny poziom przygotowania do ponownego użycia i recyklingu zagospodarowanych odpadów, wskazany przez Wykonawcę w ofercie. Wskazane w ofercie poziomy nie mogą być niższe niż:
W części 1 - 75%, w części 2 - 75%, w części 3 - 75%. Zamawiający odrzuci ofertę, w której minimalny poziom przygotowania do ponownego użycia i recyklingu zagospodarowanych odpadów będzie niższy niż wskazany w zdaniu poprzednim. Wykonawca może wskazać maksymalnie 100% poziom zagospodarowania odpadów.
3. Sposób obliczenia ostatecznej oceny ofert:
C = Cc + R
gdzie:
C – suma przyznanych punktów ze składowych będących cząstkowymi kryteriami oceny ofert.
Łącznie oferta najkorzystniejsza może uzyskać maksymalnie 100 pkt.
W celu obliczenia punktów wyniki poszczególnych działań matematycznych będą zaokrąglane do dwóch miejsc po przecinku lub z większą dokładnością, jeśli przy zastosowaniu wymienionego zaokrąglenia nie występuje różnica w ilości przyznanych punktów.
4. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiada wszystkim wymaganiom przedstawionym w ustawie oraz SWZ i została oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane kryteria wyboru.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: minimalny poziom przygotowania do ponownego użycia i recyklingu zagospodarowanych odpadów

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 3

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Wykonawca w ramach umowy zobowiązany jest do zagospodarowania dostarczonych do Wykonawcy odpadów komunalnych:
1.1. zużyte opony-kod odpadu: 16 01 03, szacowana ilość: 80 Mg. Odpady zebrane będą w ramach prowadzenia selektywnej zbiórki odpadów komunalnych pochodzących z nieruchomości zamieszkałych z terenu Miasta i Gminy Połaniec. Wykonawca zobowiązany jest do zagospodarowania zużytych opon w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów przygotowania do ponownego użycia i recyklingu oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 399 z późń. zm.)
1.2. Zamawiający dopuszcza w tym zakresie możliwość skorzystania ze stacji przeładunkowej spełniającej wymagania określone w art. 23 ust. 10 pkt 3 ustawy o odpadach. Warunkiem jest, aby wskazana została nie więcej niż jedna stacja przeładunkowa.
2. Zamawiający wymaga, aby wskazana przez Wykonawcę instalacja, w której będą zagospodarowane odpady, bądź stacja przeładunkowa, zlokalizowane były w odległości nie większej niż 130 km. od siedziby Zamawiającego.
3. Zamawiający wymaga wskazania w ofercie (formularzu ofertowym) odległości instalacji bądź stacji przeładunkowej od siedziby Zamawiającego, tj. ul. Ruszczańska 27, 28-230 Połaniec. przy użyciu serwisu mapa.targeo.pl przy zastosowaniu najkrótszej trasy, drogami publicznymi dostępnymi dla samochodów o masie całkowitej powyżej 10 ton. Powyższe dane Zamawiający będzie weryfikował przy użyciu portalu (https://www.targeo.pl/)
4. Wykonawca zobowiązany jest do oferty dołączyć zrzut z ekranu potwierdzający odległość od siedziby zamawiającego do miejsca przyjęcia odpadów.
5. W przypadku wątpliwości Zamawiający zastrzega możliwość samodzielnego zweryfikowania odległości za pomocą serwisu mapa.targeo.pl w celu weryfikacji podanych danych przez wykonawcę.
6. W przypadku wskazania stacji przeładunkowej Wykonawca zobowiązany jest przeładować dostarczone odpady i przetransportować je do instalacji, w której będą zagospodarowane na własny koszt i ryzyko.
7. Przedmiot zamówienia został podzielony na 3 następujące części:
Część 1- zagospodarowanie bioodpadów w ilości 700 MG.
Część 2 – zagospodarowanie bioodpadów w ilości 500 Mg.
Część 3- zagospodarowanie zużytych opon 80Mg
8. Wykonawca określi w ofercie minimalny poziom przygotowania do ponownego użycia i recyklingu zagospodarowanych odpadów. Zamawiający wymaga aby wskazane w ofercie poziomy przygotowania do ponownego użycia i recyklingu nie były niższe niż: w części 1 -75%, w części 2 -75%, w części 3 -75%.
9. Szacowana ilość odpadów do zagospodarowania w okresie realizacji zamówienia została określona na podstawie prognoz i wynosi:
Kod odpadów Rodzaj odpadów Masa odpadów (Mg) PROGNOZA
16 01 03 Zużyte opony 80 Mg
10. W oparciu o w/w ilości prognozowane należy wyliczyć cenę oferty.
11. Wyliczona w ten sposób cena oferty służyć będzie wyłącznie do porównania złożonych ofert.
12. Zamawiający zastrzega, iż podane dane mają charakter szacunkowy, a ich ilość do odebrania może ostatecznie ulec zmianie (zwiększeniu lub zmniejszeniu). Niezrealizowanie zamówienia w całości przez Zamawiającego, w przypadku odebrania odpadów w mniejszej ilości niż ilość podana powyżej nie może być podstawą do roszczeń finansowych Wykonawcy, żądania wypłaty wynagrodzenia lub odszkodowania.
13. Odpady do zagospodarowania będą przekazywane sukcesywnie w ilościach zależnych od ilości odpadów wytworzonych przez mieszkańców Gminy Połaniec.
15. Osoba przyjmująca odpady w imieniu Wykonawcy zobowiązana jest do weryfikacji zgodności rodzaju i kodu odpadów w momencie przyjmowania odpadów od Zamawiającego i potwierdzenia ich przyjęcia kartą przekazania odpadu w systemie BDO.
16. Ilekroć Zamawiający posługuje się kodami odpadów, należy przez to rozumieć kody zawarte w rozporządzeniu Ministra Klimatu z dnia 2 stycznia 2020 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. 2020 r., poz. 10).
17. Wykonawca zobowiązany jest do:
17.1. Zapewnienia, zgodnego z wymogami ustawy o odpadach zagospodarowania odpadów w procesach odzysku.
17.2. Postepowania z odpadami w sposób zgodny z hierarchią postępowania z odpadami,
17.3. Zapewnienia instalacji w której przetwarzanie zużytych opon nastąpi z uwzględnieniem zasady bliskości tj. z przestrzeganiem zasady, zgodnie z którą odpady muszą być przekazywane z uwzględnieniem hierarchii sposobów postępowania z odpadami oraz najlepsza dostępna technika, o której mowa w art.207 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska lub technologia o której mowa w art.143 tej ustawy, do najbliżej położonych miejsc, w którym mogą być przetworzone,
17.4. Zapewnienia instalacji posiadających moce przerobowe pozwalające na zagospodarowanie ilości odpadów objętych niniejszym zamówieniem,
18. W przypadku wystąpienia awarii instalacji wskazanych w formularzu ofertowym potwierdzającym miejsce zagospodarowania odpadów objętych przedmiotem zamówienia lub innej przyczyny uniemożliwiającej przyjmowanie odpadów, Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia zagospodarowania odpadów w innej instalacji na własny koszt. W takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest w trybie natychmiastowym do poinformowania Zamawiającego o zaistniałej sytuacji, złożenia oświadczenia o tym, że nowa instalacja spełnia wymagania prawa umożliwiające przyjmowanie przez nią odpadów do zagospodarowania oraz przedłożenia nie później niż w terminie do 2 dni roboczych od powiadomienia kompletnych dokumentów potwierdzających uprawnienie nowej instalacji do zagospodarowania odpadów zgodnie z wymaganiami prawa. Odpady będą dostarczane do pierwotnie wskazanej lokalizacji (instalacji/stacji przeładunkowej). Przekazanie odpadów do nowej instalacji nie może powodować zwiększenia kosztów dla Zamawiającego oraz musi być realizowane z udziałem instalacji działających na podstawie odpowiednich i aktualnych zezwoleń.
19. Wykonawca zobowiązany jest każdorazowo potwierdzić przyjęcie odpadów poprzez wystawienie Karty BDO.
20. W przypadku powierzenia przez Wykonawcę podwykonawcy lub podwykonawcom, części zamówienia, Zamawiający zastrzega, że wymagania dotyczące wystawienia kart BDO dotyczą również podwykonawcy.
21. Wykonawca zobowiązany jest do przyjęcia odpadów w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-15:00, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
22. Umowa będzie realizowana w oparciu o cenę jednostkową zaoferowaną przez Wykonawcę w ofercie i faktycznie przyjętymi do zagospodarowania ilościami odpadów.
23. W przypadku, gdy wartość łącznego wynagrodzenia określonego w umowie zostanie w pełni wykorzystana przed wskazanym terminem zakończenia realizacji zamówienia, Zamawiający zastrzega sobie prawo skrócenia terminu realizacji zamówienia.
24. Ilość odpadów przekazywanych do zagospodarowania jest zależna od ilości odpadów wytwarzanych przez mieszkańców gminy Połaniec.
25. Wykonawca, zobowiązany jest do osiągnięcia w trakcie realizacji zamówienia zadeklarowanego w ofercie poziomu przygotowania do ponownego użycia i recyklingu zużytych opon. Brak udokumentowania osiągnięcia poziomu uznany zostanie za brak osiągnięcia tego poziomu przez Wykonawcę.
26. Wykonawca odpowiada za:
26.1. zapewnienie, zgodnego z wymogami powszechnie obowiązującego prawa:
26.1.1. zagospodarowania odpadów w procesach recyklingu lub odzysku (R5) zużyte opony,
26.1.2. postępowania z odpadami zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami,
26.1.3. prowadzenia ewidencji odpadów zgodnie z przepisami;
26.2. informowanie o sposobie postępowania w przypadku odmowy przyjęcia odpadów przez instalacje;
27. Wykonawca otrzyma wynagrodzenie za dany okres rozliczeniowy wyłącznie za odpady przetworzone, natomiast za odpady zmagazynowane w danym okresie, także w procesach rozliczenie nastąpi w momencie udokumentowania przetworzenia tych odpadów.
28. Wykonawca w terminie jednego miesiąca od dnia zakończenia terminu realizacji zamówienia za rok 2025 przekaże Zamawiającemu pisemną informację o osiągniętym poziomie przygotowania do ponownego użycia i recyklingu zużytych opon. Brak udokumentowania osiągnięcia poziomów uznany zostanie za brak osiągnięcia tych poziomów przez Wykonawcę.
29. Zamawiający wskazuje, że za odpady przyjęte do zagospodarowania, a dostarczone przez nieuprawnionego dostawcę Wykonawcy nie będzie przysługiwać wynagrodzenie. Wykonawca w ramach realizacji zadania otrzyma od Gminy Połaniec listę podmiotów uprawnionych do przekazywania odpadów do instalacji lub stacji przeładunkowej (tj. listę podmiotów odbierających odpady od właścicieli nieruchomości i dostarczających odpady do wskazanych instalacji/stacji przeładunkowej). Wykonawca jest zobowiązany do weryfikacji dostawcy odpadów.
Wymagania dodatkowe:
30. Zamawiający przekazuje wraz SWZ wszelką dokumentację niezbędną do realizacji zamówienia, w związku z czym nie przewiduje możliwości ani konieczności jej sprawdzenia przez Wykonawcę w siedzibie Zamawiającego.

4.2.6.) Główny kod CPV: 90500000-2 - Usługi związane z odpadami

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

90514000-3 - Usługi recyklingu odpadów

90533000-2 - Usługi gospodarki odpadami

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak

4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane Zamawiający przewiduje udzielenie zamówienia o którym mowa w art. 214 ust.1 pkt 7 ustawy Pzp tj. udzielenie w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu wykonawcy, zamówienia o wartości nie większej niż 50% zamówienia podstawowego, polegającego na zagospodarowania dostarczonych do Wykonawcy odpadów komunalnych: odpady ulegające biodegradacji – kod odpadu: 20 02 01 i zużyte opony-kod odpadu: 16 01 03.
Zamówienie to zostanie udzielone na warunkach umowy dla zamówienia podstawowego, z uwzględnieniem zmian wynikających z zakresu, wartości, czasu realizacji i innych istotnych okoliczności mających miejsce w chwili udzielania zamówienia powtórzonego.

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Kryteria oceny ofert: cena - 60%, minimalny poziom przygotowania do ponownego użycia i recyklingu zagospodarowanych odpadów – 40%.
2. Przy dokonywaniu oceny komisja przetargowa posłuży się następującym wzorem:
• przy kryterium oceny ofert cena
Cc = (Cn / Co) x 60 pkt
gdzie:
Cc – przyznane punkty w kryterium Cena
Cn – najniższa cena (brutto) spośród wszystkich ofert niepodlegających odrzuceniu;
Co – cena oferty ocenianej (brutto).
Oferta najkorzystniejsza może otrzymać maksymalnie 60 punktów.
• przy kryterium oceny ofert minimalny poziom przygotowania do ponownego użycia i recyklingu zagospodarowanych odpadów komisja przetargowa posłuży się następującym wzorem:
R = (Ro / Rmax) x 40 pkt.
gdzie:
Rmax – najwyższy poziom przygotowania do ponownego użycia i recyklingu zagospodarowanych odpadów spośród wszystkich ofert niepodlegających odrzuceniu
Ro – poziom przygotowania do ponownego użycia i recyklingu zagospodarowanych odpadów w ofercie ocenianej.
W powyższym kryterium oceniany będzie minimalny poziom przygotowania do ponownego użycia i recyklingu zagospodarowanych odpadów, wskazany przez Wykonawcę w ofercie. Wskazane w ofercie poziomy nie mogą być niższe niż:
W części 1 - 75%, w części 2 - 75%, w części 3 - 75%. Zamawiający odrzuci ofertę, w której minimalny poziom przygotowania do ponownego użycia i recyklingu zagospodarowanych odpadów będzie niższy niż wskazany w zdaniu poprzednim. Wykonawca może wskazać maksymalnie 100% poziom zagospodarowania odpadów.
3. Sposób obliczenia ostatecznej oceny ofert:
C = Cc + R
gdzie:
C – suma przyznanych punktów ze składowych będących cząstkowymi kryteriami oceny ofert.
Łącznie oferta najkorzystniejsza może uzyskać maksymalnie 100 pkt.
W celu obliczenia punktów wyniki poszczególnych działań matematycznych będą zaokrąglane do dwóch miejsc po przecinku lub z większą dokładnością, jeśli przy zastosowaniu wymienionego zaokrąglenia nie występuje różnica w ilości przyznanych punktów.
4. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiada wszystkim wymaganiom przedstawionym w ustawie oraz SWZ i została oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane kryteria wyboru.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: minimalny poziom przygotowania do ponownego użycia i recyklingu zagospodarowanych odpadów

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

1. Formularz Ofertowy - sporządzony i wypełniony według wzoru stanowiącego załącznik SWZ.
2. Pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania wykonawcy, jeżeli w imieniu wykonawcy działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z informacji z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru. Przepis zdania poprzedniego stosuje się odpowiednio do osoby działającej w imieniu wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego oraz do osoby działającej w imieniu podmiotu udostępniającego zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp;
3. Inne dokumenty wskazane w niniejszej SWZ – jeżeli dotyczy.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

6.1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.
6.2. W przypadku składania oferty przez wykonawców występujących wspólnie, wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
6.3. Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
6.4. Jeżeli została wybrana oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych wykonawców.
6.5. Wykonawcy występujący wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
6.6. Poszczególni Wykonawcy występujący wspólnie nie mogą podlegać wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 108 i 109 ustawy Pzp, oraz w zakresie podstaw wykluczenia określonych w pkt 3.3 niniejszego rozdziału.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Określone w projektach umów do części 1, 2 i 3, stanowiących załączniki do SWZ.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2025-02-18 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1053682

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-02-18 10:30

8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-03-19

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

W niniejszym postępowaniu mają zastosowanie podstawy wykluczenia określone w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 roku o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2024r. poz. 507 ze zm.).

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.