eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Knurów"Remont sufitu podwieszanego p³ywalni krytej aQuaRelax w Knurowie przy ul. Szpitalnej 23; Remont konstrukcji stalowej dachu p³ywalni krytej aQuaRelax w Knurowie przy ul. Szpitalnej 23".



Og³oszenie z dnia 2025-02-11

Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
”Remont sufitu podwieszanego p³ywalni krytej aQuaRelax w Knurowie
przy ul. Szpitalnej 23;
Remont konstrukcji stalowej dachu p³ywalni krytej aQuaRelax w Knurowie
przy ul. Szpitalnej 23”.

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Miejski O¶rodek Sportu i Rekreacji w Knurowie

1.3.) Oddzia³ zamawiaj±cego: MOSiR Knurów

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276905595

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: Górnicza 2

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Knurów

1.5.3.) Kod pocztowy: 44-193

1.5.4.) Województwo: ¶l±skie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL229 - Gliwicki

1.5.7.) Numer telefonu: 32 330-48-10

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@mosirknurow.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.mosirknurow.pl

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka bud¿etowa

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Inna dzia³alno¶æ

Kultura fizyczna i sport

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

”Remont sufitu podwieszanego p³ywalni krytej aQuaRelax w Knurowie
przy ul. Szpitalnej 23;
Remont konstrukcji stalowej dachu p³ywalni krytej aQuaRelax w Knurowie
przy ul. Szpitalnej 23”.

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-72f99b89-a5d8-4f8f-8b1a-bbce58636265

2.5.) Numer og³oszenia: 2025/BZP 00099093

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2025-02-11

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2025/BZP 00037923/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.1.2 Remont sufitu podwieszanego p³ywalni krytej aQuaRelax w Knurowie przy ul. Szpitalnej 23

1.1.3 Remont konstrukcji stalowej dachu p³ywalni krytej aQuaRelax w Knurowie przy ul. Szpitalnej 23

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-72f99b89-a5d8-4f8f-8b1a-bbce58636265

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. W niniejszym postêpowaniu komunikacja pomiêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawcami odbywa siê przy u¿yciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostêpna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl
2. W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemo¿liwiaj±cych komunikacjê Wykonawcy i Zamawiaj±cego za po¶rednictwem Platformy e-Zamówienia, Zamawiaj±cy dopuszcza komunikacjê za pomoc± poczty elektronicznej na adres e-mail: sekretariat@mosirknurow.pl (nie dotyczy sk³adania ofert w postêpowaniu).
3. Adres strony internetowej - https://ezamowienia.gov.pl

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1. Wykonawca zamierzaj±cy wzi±æ udzia³ w niniejszym postêpowaniu musi posiadaæ konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegó³owe informacje na temat zak³adania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia okre¶la Regulamin
Platformy e-Zamówienia, dostêpny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zak³adce
„Centrum Pomocy”, z którymi Wykonawca ma obowi±zek zapoznania siê.
2. W przypadku problemów technicznych i awarii zwi±zanych z funkcjonowaniem Platformy e- zamówienia u¿ytkownicy mog±
skorzystaæ ze wsparcia technicznego dostêpnego pod numerem telefonu (22) 458 77 99 lub drog± elektroniczn± poprzez formularz udostêpniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zak³adce „Zg³o¶ problem”.
3. Przegl±danie i pobieranie publicznej tre¶ci dokumentacji postêpowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania.
4. Minimalne wymagania techniczne dotycz±ce sprzêtu u¿ywanego w celu korzystania z us³ug Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotycz±ce specyfikacji po³±czenia okre¶la Regulamin Platformy e-Zamówienia.
5. Sposób sporz±dzenia i przekazania dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych bêd±cych kopi± elektroniczn± tre¶ci zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi byæ zgodny z wymaganiami okre¶lonymi w rozporz±dzeniu Prezesa Rady Ministrów w z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporz±dzania i przekazywania informacji oraz wymagañ technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz ¶rodków komunikacji elektronicznej w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 poz. 2452).
6. Sposób komunikowania siê Zamawiaj±cego z Wykonawcami – z wy³±czeniem sk³adania ofert:
1) W niniejszym postêpowaniu komunikacja pomiêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawcami odbywa siê drog± elektroniczn± za po¶rednictwem formularzy do komunikacji dostêpnych w zak³adce „Formularze” („Formularze do komunikacji”):
a) za po¶rednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa siê w szczególno¶ci zadawanie pytañ (w tym wniosków o wyja¶nienie
tre¶ci SWZ), przekazywanie wezwañ i zawiadomieñ,
b) formularze do komunikacji umo¿liwiaj± do³±czenie za³±cznika do przesy³anej wiadomo¶ci (przycisk „dodaj za³±cznik”).
c) za³±czniki zgodnie z PZP lub rozporz±dzeniem, o którym mowa powy¿ej w ust. 5 powinny byæ - zgodnie z wyborem wykonawcy / wykonawcy wspólnie ubiegaj±cego siê o udzielenie zamówienia / podmiotu udostêpniaj±cego zasoby / podwykonawcy - opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym typu zewnêtrznego lub wewnêtrznego.,
d) w zale¿no¶ci od rodzaju podpisu i jego typu (zewnêtrzny, wewnêtrzny) dodaje siê uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnêtrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnêtrzny).
2) Mo¿liwo¶æ korzystania w postêpowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pe³nym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania siê na Platformie e-Zamówienia.
3) Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” s³u¿±cych do zadawania pytañ dotycz±cych tre¶ci dokumentów zamówienia wystarczaj±ce jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.
4) Wszystkie wys³ane i odebrane w postêpowaniu przez Wykonawcê wiadomo¶ci widoczne s± po zalogowaniu w podgl±dzie
postêpowania w zak³adce „Komunikacja”.
5) Maksymalny rozmiar plików przesy³anych za po¶rednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielko¶æ ta dotyczy plików przesy³anych jako za³±czniki do jednego formularza).
6) Szczegó³owe zasady komunikacji okre¶la Instrukcja „Komunikacja w postêpowaniu” zamieszczona na stronie internetowej
https://ezamowienia.gov.pl, zak³adka: Centrum pomocy.

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 Rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) informujemy, ¿e:
1) Administratorem danych osobowych jest Miejski O¶rodek Sportu i Rekreacji z siedzib± w Knurowie, ul. Górnicza 2, 44-193 Knurów, tel.: (32) 330-48-10, faks (32) 330-48-12, e-mail: sekretariat@mosirknurow.pl, strona internetowa: www.mosirknurow.pl, BIP: www.knurow.bip.info.pl, reprezentowany przez Dyrektora MOSiR.
2) W sprawach zwi±zanych z przetwarzaniem danych osobowych mo¿na siê kontaktowaæ z MOSIR Knurów, dostêpnym pod adresem e-mail: sekretariat@mosirknurow.pl. Osoby niekorzystaj±ce z poczty elektronicznej mog± z³o¿yæ zapytanie pisemne:
a) osobi¶cie do Miejskiego O¶rodka Sportu i Rekreacji, 44-193 Knurów, ul. Górnicza 2;
b) poczt± tradycyjn± na adres: Miejski O¶rodek Sportu i Rekreacji, 44-193 Knurów, ul. Górnicza 2;
c) z wykorzystaniem pisma ogólnego na platformie ePUAP, potwierdzonego Profilem Zaufanym lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym, wskazuj±c formê w jakiej oczekuj± odpowiedzi i podaj±c dane kontaktowe niezbêdne do sposobu udzielenia odpowiedzi.
3) Administrator powo³a³ Inspektora Ochrony Danych Osobowych, z którym kontakt mo¿liwy jest za po¶rednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail: iod@mosirknurow.pl, za po¶rednictwem operatora pocztowego na adres: ul. Górnicza 2, 44 -193 Knurów.
4) Dane osobowe s± gromadzone i przetwarzane w celu:
a) przeprowadzenia postêpowania o zamówienie publiczne, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) - przetwarzanie jest niezbêdne do wype³nienia obowi±zku prawnego ci±¿±cego na administratorze - Ustawa z dnia 11 wrze¶nia 2019r. Prawo zamówieñ publicznych;
b) przeprowadzenia postêpowania o zamówienie publiczne, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. e) – przetwarzanie jest niezbêdne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym albo w ramach sprawowania w³adzy publicznej - Ustawa z dnia 11 wrze¶nia 2019r. Prawo zamówieñ publicznych;
c) wykonania umowy, której stron± jest osoba, której dane dotycz±, lub do podjêcia dzia³añ na ¿±danie osoby, której dane dotycz±, przed zawarciem umowy, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b).
5) Podanie przez Pana/Pani± danych osobowych jest niezbêdne do wype³nienia obowi±zku prawnego, wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym oraz do wykonania umowy, której stron± jest osoba, której dane dotycz±, lub do podjêcia dzia³añ na ¿±danie osoby, której dane dotycz±, przed zawarciem umowy. W przypadku niepodania swoich danych, nie bêdzie mo¿liwo¶ci:
a) wype³nienia obowi±zku prawnego, wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym - przeprowadzenie postêpowania o zamówienie publiczne. Mo¿e to skutkowaæ konsekwencjami przewidzianymi przepisami prawa;
b) zawarcia lub wykonania umowy.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: MOSiR.2320.01.2025

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zamówienia pn. ”Remont sufitu podwieszanego p³ywalni krytej aQuaRelax w Knurowie przy ul. Szpitalnej 23; Remont konstrukcji stalowej dachu p³ywalni krytej aQuaRelax w Knurowie przy ul. Szpitalnej 23”.
2. Zakres zamówienia obejmuje m. in.:
1) w zakresie remontu sufitu podwieszanego p³ywalni krytej aQuaRelax w Knurowie przy ul. Szpitalnej 23:
a) monta¿ nowej podkonstrukcji systemowej sufitu podwieszanego;
b) monta¿ paneli kasetonowych;
c) monta¿ o¶wietlenia;
d) monta¿ o¶wietlenia awaryjnego;
e) monta¿ kratek wentylacyjnych;
2) w zakresie remontu konstrukcji stalowej dachu p³ywalni krytej aQuaRelax w Knurowie przy ul. Szpitalnej 23”:
a) oczyszczenie konstrukcji stalowej rêcznie szczotkami i skrobakami;
b) osuszenie, odt³uszczenie i oczyszczenie z kurzu;
c) wykonanie pow³oki malarskiej (natryskowo).
3. Szczegó³owy zakres przedmiotu zamówienia okre¶la dokumentacja projektowa oraz Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, przedmiar robót oraz ustalenia wynikaj±ce z wzoru umowy, stanowi±ce za³±czniki do SWZ. Wykonawca obowi±zany jest zapoznaæ siê z SWZ i jej za³±cznikami i zrealizowaæ zamówienie na zasadach i warunkach w nich opisanych.
4. Zamawiaj±cy dopuszcza zastosowanie urz±dzeñ i materia³ów równowa¿nych wszêdzie tam, gdzie w dokumentacji projektowej opisa³ przedmiot zamówienia za pomoc± znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, ¼ród³a lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub us³ugi dostarczane przez konkretnego Wykonawcê. Podanie typów urz±dzeñ, kart katalogowych, opisów, rysunków oraz nazw producentów nale¿y traktowaæ jako przyk³adowe.
5. Wszelkie parametry, w tym parametry techniczno – eksploatacyjne oraz u¿ytkowe urz±dzeñ i materia³ów zastosowanych przez Wykonawcê przy realizacji zamówienia musz± spe³niaæ wymogi wskazane w SWZ i jej za³±cznikach. Zmiana któregokolwiek z urz±dzeñ, elementów, materia³ów itd. winna uwzglêdniaæ wszystkie parametry techniczne, które s± istotne z punktu widzenia dzia³ania obiektu jako ca³o¶ci, a tak¿e konkretne ograniczenia architektoniczno – konstrukcyjne.
6. Wykonawca zobowi±zany bêdzie do udzielenia gwarancji jako¶ci na wykonany przedmiot zamówienia (robociznê i materia³y) na okres zadeklarowany w ofercie, nie krótszy ni¿ 36 miesiêcy. Bieg terminu gwarancji rozpocznie siê w dniu podpisania protoko³u odbioru koñcowego przedmiotu zamówienia.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45262100-2 - Roboty przy wznoszeniu rusztowañ

45111300-1 - Roboty rozbiórkowe

45421146-9 - Instalowanie sufitów podwieszanych

45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach

45442190-5 - Usuwanie warstwy malarskiej

45442200-9 - Nak³adanie pow³ok antykorozyjnych

45442300-0 - Roboty w zakresie ochrony powierzchni

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-06-21 do 2025-08-31

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Punktowo

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60,00

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji

4.3.6.) Waga: 40,00

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 1

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

1. O udzielenie zamówienia mog± siê ubiegaæ Wykonawcy, którzy nie podlegaj± wykluczeniu z udzia³u w postêpowaniu w okoliczno¶ciach wskazanych:
1) w art. 108 ust. 1 PZP oraz w art. 109 ust. 1 pkt 1) i pkt 4) PZP, z zastrze¿eniem art. 110 ust. 2 PZP
2) w art.7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego.
2. Wykluczenie Wykonawcy mo¿e nast±piæ na ka¿dym etapie postêpowania o udzielenie zamówienia.
3. O udzielenie zamówienia mog± siê ubiegaæ Wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki udzia³u w postêpowaniu dotycz±ce:
1) zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiaj±cy nie okre¶la warunku udzia³u w postêpowaniu w tym zakresie.
2) uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów:
Zamawiaj±cy nie okre¶la warunku udzia³u w postêpowaniu w tym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Wykonawca spe³ni warunek udzia³u w postêpowaniu, je¿eli wyka¿e, ¿e jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia, na sumê gwarancyjn± co najmniej 500.000,00 z³.
4) zdolno¶ci technicznej lub zawodowej:
Wykonawca spe³ni warunek udzia³u w postêpowaniu, je¿eli wyka¿e siê:
a) do¶wiadczeniem w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, w wykonaniu co najmniej:
a.1) co najmniej dwóch robót budowlanych o warto¶ci brutto min. 500.000,00 z³ ka¿da, polegaj±cych na budowie, przebudowie lub remoncie budynku.
Warunek, o którym mowa wy¿ej zostanie spe³niony je¿eli jeden podmiot wyka¿e, ¿e posiada do¶wiadczenie w wykonaniu co najmniej dwóch robót budowlanych opisanych powy¿ej.
b) dysponowaniem osobami, zdolnymi do wykonywania zamówienia, na stanowiska:
b.1) Kierownika budowy - osob± posiadaj±c± uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci konstrukcyjno – budowlanej oraz minimum 3-letnie do¶wiadczenie zawodowe w kierowaniu robotami, po uzyskaniu uprawnieñ budowlanych.
W przypadku zaistnienia konieczno¶ci prowadzenia prac budowlanych w innych bran¿ach Wykonawca zapewni dodatkowe osoby dla ka¿dej z bran¿, posiadaj±ce odpowiednie uprawnienia.
Osoby przewidziane do pe³nienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie musz± posiadaæ wymagane uprawnienia, które zosta³y wydane zgodnie z ustaw± Prawo budowlane z dn. 7 lipca 1994 r. art. 12 ust. 1 ppkt 2), ust. 7, art. 12a lub uprawnienia uzyskane na podstawie przepisów obowi±zuj±cych przed wej¶ciem w ¿ycie ustawy Prawo budowlane z 1994 r., natomiast w przypadku osób, które uzyska³y uprawnienia w innych krajach Unii Europejskiej, a tak¿e osób z Europejskiego Obszaru Gospodarczego (tj. Królestwo Norwegii, Ksiêstwo Liechtensteinu, Republika Islandii) i obywateli Konfederacji Szwajcarskiej, posiadane uprawnienia musz± spe³niaæ warunki okre¶lone w Ustawie z dn. 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (tekst jedn. Dz. U. z 2023 r. poz. 334). Osoby spoza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej musz± legitymowaæ siê decyzj± o uznaniu kwalifikacji zawodowych lub decyzj± o prawie do ¶wiadczenia us³ug transgranicznych, wydanymi przez w³a¶ciwe rady izby in¿ynierów, albo udokumentowaæ, ¿e zda³y egzamin na uprawnienia budowlane przed w³a¶ciw± izb±.
4. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia warunki, o których mowa wy¿ej w ust. 1 i 3 zostan± spe³nione je¿eli:
1) ¿aden z Wykonawców wystêpuj±cych wspólnie nie bêdzie podlegaæ wykluczeniu z postêpowania,
2) Wykonawcy ³±cznie spe³ni± warunki udzia³u w postêpowaniu, za wyj±tkiem wskazanych w Rozdz. 4 ust. 3 pkt 4) lit. a) ppkt a.1) SWZ,
3) W odniesieniu do warunków dotycz±cych kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia, wskazanych w Rozdz. 4 ust. 3 pkt 4) lit. a) i lit. b) SWZ, Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia mog± polegaæ na zdolno¶ciach tych z Wykonawców, którzy wykonaj± roboty budowlane lub us³ugi, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane – a wykazanych w o¶wiadczeniu stanowi±cym Za³±cznik Nr 3) do „Formularza ofertowego”. W sytuacji, gdy o¶wiadczenie z art. 117 ust 4 PZP sk³adaj± wspólnicy spó³ki cywilnej, Zamawiaj±cy uzna za prawid³owe zapisy, ¿e ka¿dy ze wspólników spó³ki posiada do¶wiadczenie i spe³nia warunek wskazany w Rozdziale 4 ust. 3 pkt 4 lit. a) oraz wykona roboty budowlane / us³ugi, do realizacji których to do¶wiadczenie jest wymagane.

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: a) o¶wiadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 PZP, o braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej w rozumieniu ustawy z dnia
16.02.2007r. o ochronie konkurencji i konsumentów z innym Wykonawc±, który z³o¿y³ odrêbn± ofertê, albo o¶wiadczenie o przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzaj±cymi przygotowanie oferty, niezale¿nie od innego Wykonawcy nale¿±cego do tej samej grupy kapita³owej. Wzór o¶wiadczenia znajduje siê w Za³. nr 3 do SWZ.
O¶wiadczenie powy¿sze nie bêdzie wymagane w przypadku, gdy w postêpowaniu zostanie z³o¿ona tylko jedna oferta.
b) za¶wiadczenie w³a¶ciwego naczelnika US potwierdzaj±ce, ¿e Wykonawca nie zalega z op³acaniem podatków i op³at, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 PZP, wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jego z³o¿eniem, a w przypadku zalegania z op³acaniem podatków lub op³at wraz z za¶wiadczeniem Zamawiaj±cy ¿±da z³o¿enia dokumentów potwierdzaj±cych, ¿e odpowiednio przed up³ywem terminu sk³adania ofert Wykonawca dokona³ p³atno¶ci nale¿nych podatków lub op³at wraz z odsetkami lub grzywnami lub
zawar³ wi±¿±ce porozumienie w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci;
c) za¶wiadczenie albo inny dokument w³a¶ciwej teren. organiz. ZUS lub w³a¶ciwego oddzia³u regionalnego lub w³a¶ciwej placówki terenowej KRUS potwierdzaj±ce, ¿e Wykonawca nie zalega z op³acaniem sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 PZP, wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jego z³o¿eniem, a w przypadku zalegania z op³acaniem sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne wraz z za¶wiadczeniem albo innym dokumentem Zamawiaj±cy ¿±da
z³o¿enia dokumentów potwierdzaj±cych, ¿e odpowiednio przed up³ywem terminu sk³adania ofert Wykonawca dokona³ p³atno¶ci nale¿nych sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne wraz odsetkami lub grzywnami lub zawar³ wi±¿±ce porozumienie w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci;
d) odpis lub informacja z KRS lub z CEIDG, w zakresie art.109 ust.1 pkt 4 PZP, sporz±dzona nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji;
e) Je¿eli Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza granicami RP, zamiast dokumentów, o których mowa wy¿ej w lit. b), lit. c) i lit. d), sk³ada dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, potwierdzaj±ce odpowiednio, ¿e:
e.1) nie naruszy³ obowi±zków dotycz±cych p³atno¶ci podatków, op³at lub sk³adek na ubezpieczenie spo³eczne lub zdrowotne,
e.2) nie otwarto jego likwidacji, nie og³oszono upad³o¶ci, jego aktywami nie zarz±dza likwidator lub s±d, nie zawar³ uk³adu z wierzycielami, jego dzia³alno¶æ gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje siê on w innej tego rodzaju sytuacji wynikaj±cej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczêcia tej procedury,
- wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed ich z³o¿eniem.
f) Je¿eli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje siê dokumentów, o których mowa wy¿ej w lit. e), lub gdy dokumenty te nie odnosz± siê do wszystkich przypadków, o których mowa w art.109 ust.1 pkt 1 PZP, zastêpuje siê je odpowiednio w ca³o¶ci lub w czê¶ci dokumentem
zawieraj±cym odpowiednio o¶wiadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub o¶wiadczenie osoby, której dokument mia³ dotyczyæ, z³o¿one pod przysiêg±, lub, je¿eli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument mia³ dotyczyæ, nie ma przepisów o o¶wiadczeniu
pod przysiêg±, z³o¿one przed organem s±dowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorz±du zawodowego lub gospodarczego, w³a¶ciwym ze wzglêdu na siedzibê lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania osoby, której dokument mia³ dotyczyæ - wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed ich z³o¿eniem.

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: a) dokumenty potwierdzaj±ce, ¿e wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na sumê gwarancyjn± okre¶lon± przez Zamawiaj±cego w Rozdziale 4 ust. 3 pkt. 3) SWZ;
Je¿eli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie mo¿e z³o¿yæ wymaganych przez zamawiaj±cego podmiotowych ¶rodków dowodowych, o których mowa powy¿ej, wykonawca sk³ada inne podmiotowe ¶rodki dowodowe, które w wystarczaj±cy sposób potwierdzaj± spe³nianie opisanego przez zamawiaj±cego warunku udzia³u w postêpowaniu lub kryterium selekcji dotycz±cego sytuacji ekonomicznej lub finansowej.
b) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zosta³y wykonane, a je¿eli wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty;
Zakres wykazu musi potwierdzaæ spe³nianie odpowiednio warunku okre¶lonego w Rozdziale 4 ust. 3 pkt 4) lit. a) ppkt a.1) SWZ w zakresie do¶wiadczenia.
Wzór wykazu stanowi Za³±cznik nr 4 do SWZ.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie wykaz wraz z dowodami sk³ada ten z Wykonawców, który wykazuje spe³nianie warunku, z zastrze¿eniem Rozdz. 4 ust. 3 pkt 4) lit. a) ppkt a.1) SWZ.
c) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug i kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ i do¶wiadczenia, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami;
Zakres ww. dokumentu musi potwierdzaæ spe³nienie odpowiednio warunku okre¶lonego w Rozdziale 4 ust. 3 pkt 4) lit. b) SWZ.
Wzór wykazu stanowi Za³±cznik nr 5 do SWZ.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie dokument ten sk³ada przynajmniej jeden z Wykonawców.
d) Je¿eli dokumenty, o których mowa powy¿ej w lit. a) i b) bêd± wskazywa³y warto¶ci w walucie innej ni¿ PLN, Wykonawca powinien dokonaæ przeliczenia na PLN wg ¶redniego kursu NBP z dnia, w którym og³oszenie o zamówieniu zosta³o opublikowane w Biuletynie Zamówieñ Publicznych (dalej BZP). W przypadku, gdy w dokumentach, o których mowa wy¿ej w lit. a) i b) wskazane zostan± przez Wykonawcê warto¶ci w walucie innej ni¿ PLN, warto¶ci te zostan± przeliczone na PLN wg kursu ¶redniego NBP na dzieñ, w którym og³oszenie o zamówieniu zosta³o opublikowane w BZP. Je¿eli w dniu publikacji og³oszenia o zamówieniu w BZP nie bêdzie opublikowana tabela kursów walut NBP, przyjêty zostanie do przeliczenia na PLN kurs z ostatniej opublikowanej tabeli kursów NBP przed dniem publikacji og³oszenia o zamówieniu w BZP.

5.8.) Wykaz przedmiotowych ¶rodków dowodowych:

Nie wymaga siê z³o¿enia wraz z ofert± dokumentów potwierdzaj±cych, ¿e oferowane roboty budowlane lub us³ugi odpowiadaj± okre¶lonym przez Zamawiaj±cego wymaganiom.

5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:

1. O¶wiadczenia i dokumenty sk³adane wraz z ofert±:
1) plik z podpisem „Formularza ofertowy” w przypadku podpisania wype³nionego formularza podpisem zewnêtrznym,
2) Zbiorcze Zestawienie Sk³adników Ceny Ofertowej, sporz±dzone na Za³±czniku nr 4) do „Formularza ofertowego”,
3) pe³nomocnictwo do podpisania oferty, o ile prawo do podpisania oferty nie wynika z innych dokumentów z³o¿onych wraz z ofert±, w formie okre¶lonej w rozporz±dzeniu powo³anym w Rozdziale 7 ust. 1 SWZ,
4) odpis lub informacjê z Krajowego Rejestru S±dowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej lub innego w³a¶ciwego rejestru, dotycz±ce Wykonawcy / Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, Podmiotu udostêpniaj±cego zasoby / Podwykonawcy, z zastrze¿eniem Rozdzia³u 7 ust. 4 pkt 1) SWZ,
5) pe³nomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowa o wspó³dzia³aniu, z której bêdzie wynikaæ przedmiotowe pe³nomocnictwo. Pe³nomocnik mo¿e byæ ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postêpowaniu albo do reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia
umowy.
6) o¶wiadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 PZP Wykonawcy / Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia / Podmiotu udostêpniaj±cego zasoby / Podwykonawcy, sporz±dzone na Za³±czniku nr 1) do „Formularza ofertowego” oraz podpisane przez osoby upowa¿nione do reprezentacji odpowiednio Wykonawcy / Wykonawców wspólnie
ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia / Podmiotu udostêpniaj±cego zasoby / Podwykonawcy,
7) zobowi±zanie podmiotów udostêpniaj±cych zasoby lub inny podmiotowy ¶rodek dowodowy potwierdzaj±cy, ¿e Wykonawca realizuj±c zamówienie, bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tych podmiotów, wymagane
postanowieniami Rozdzia³u 4 ust. 9 SWZ, w przypadku, gdy Wykonawca polega na zdolno¶ciach innych podmiotów w celu potwierdzenia spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu. Wzór zobowi±zania podmiotu udostêpniaj±cego zasoby stanowi Za³±cznik nr 2) do „Formularza ofertowego”,
8) o¶wiadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 PZP, Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, w zakresie okre¶lonym w Rozdz. 4 ust. 6 SWZ, z którego wynika, które roboty budowlane lub us³ugi wykonaj± poszczególni Wykonawcy. Wzór o¶wiadczenia stanowi Za³±cznik nr 3) do „Formularza ofertowego”,
9) wadium – dokument (je¿eli jest wymagane),
10) ewentualne zastrze¿one informacje stanowi±ce tajemnicê przedsiêbiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu
nieuczciwej konkurencji wraz z uzasadnieniem – zgodnie z zasadami wskazanymi w Rozdziale 8 ust. 4 pkt 7) SWZ.
Wykonawca nie mo¿e zastrzec informacji, o których mowa w art. 222 ust. 5 PZP.
2. Sk³adanie dokumentów na wezwanie:
1) Wykonawca, który polega na zdolno¶ciach podmiotów udostêpniaj±cych zasoby na zasadach okre¶lonych w art. 118 PZP, zobowi±zany jest przedstawiæ w odniesieniu do tych podmiotów dokumenty wymienione w Rozdz. 5 ust. 2 pkt 1) lit. b) do d) SWZ.
2) Wykonawca, który zamierza powierzyæ wykonanie czê¶ci zamówienia wskazanych w ofercie Podwykonawcom, nie bêd±cych podmiotami udostêpniaj±cymi zasoby na zasadach okre¶lonych w art 118 PZP, zobowi±zany jest przedstawiæ w odniesieniu do tych podmiotów dokumenty wymienione w Rozdz. 5 ust. 2 pkt 1) lit. b) do d) SWZ.
3) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie dokumenty wymienione w Rozdz. 5 ust. 2 pkt 1) lit. a) do d) SWZ sk³ada ka¿dy z tych Wykonawców.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:

1. Wykonawca sk³adaj±cy ofertê winien wnie¶æ wadium w wysoko¶ci 10.000,00 z³ (s³ownie: dziesiêæ tysiêcy z³otych).
2. Wadium wnosi siê przed up³ywem terminu sk³adania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia up³ywu terminu zwi±zania ofert±, z wyj±tkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 PZP.
3. Wadium mo¿e byæ wniesione w jednej lub kilku formach, o których mowa w art. 97 ust. 7 PZP.
4. Wadium wnoszone w formie pieni±dza wnosi siê przelewem na rachunek bankowy Zamawiaj±cego w: Velo Bank S.A., konto nr 73 1560 0013 2097 8226 6000 0010 z dopiskiem wadium – nr referencyjny postêpowania. Za termin wniesienia wadium uwa¿a siê termin uznania rachunku bankowego Zamawiaj±cego.
5. Wadium w pieni±dzu przechowywane jest na rachunku bankowym.
6. Je¿eli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub porêczenia, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt 2-4 PZP, Wykonawca przekazuje Zamawiaj±cemu orygina³ gwarancji lub porêczenia, w postaci elektronicznej. Wadium nie mo¿e zawieraæ klauzuli zwalniaj±cej gwaranta lub porêczyciela od odpowiedzialno¶ci wskutek zwrotu orygina³u dokumentu gwarancyjnego do gwaranta lub porêczyciela.
7. Wadium wnoszone w formie gwarancji lub porêczenia winno:
1) byæ wystawione na Miejski O¶rodek Sportu i Rekreacji, ul. Górnicza 2, 44-193 Knurów,
2) wskazywaæ nr i nazwê postêpowania,
3) zawieraæ zobowi±zanie Gwaranta lub Porêczyciela do nieodwo³alnego i bezwarunkowego zap³acenia kwoty wadium na pierwsze pisemne ¿±danie zap³aty Zamawiaj±cego, w przypadku zaistnienia co najmniej jednego z warunków zatrzymania wadium okre¶lonego w ustawie z dnia 11 wrze¶nia 2019 r. Prawo zamówieñ publicznych.
4) Gwarant (Porêczyciel) nie mo¿e uzale¿niaæ dokonania zap³aty od spe³nienia jakichkolwiek dodatkowych warunków lub od przed³o¿enia jakiejkolwiek dokumentacji.
5) Termin obowi±zywania gwarancji lub porêczenia nie mo¿e byæ krótszy ni¿ termin zwi±zania ofert±.
6) W przypadku gdy, Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia wnosz± wadium w postaci gwarancji lub porêczenia to z ich tre¶ci musi wynikaæ, ¿e odnosz± siê one zarówno do zleceniodawcy gwarancji lub porêczenia jak i wszystkich pozosta³ych Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia.
8. Zaleca siê aby dokument wadialny (gwarancje lub porêczenia), stanowi³ osobny plik z³o¿ony wraz z ofert± i innymi dokumentami, podpisany przez Wystawcê dokumentu.
9. Oferta Wykonawcy, który nie wniós³ wadium, lub wniós³ w sposób nieprawid³owy lub nie utrzymywa³ wadium nieprzerwanie do up³ywu terminu zwi±zania ofert± lub z³o¿y³ wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 PZP, zostanie odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14) PZP.
10. Zamawiaj±cy zwróci wadium na zasadach i w okoliczno¶ciach wskazanych w art. 98 PZP.
11. W tre¶ci „Formularza ofertowego” nale¿y wskazaæ nr rachunku bankowego na który Zamawiaj±cy ma zwróciæ wadium wniesione w pieni±dzu.

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
2. Wraz z ofert± Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia zobowi±zani s± z³o¿yæ o¶wiadczenia i dokumenty wskazane w Sekcji V, pkt 5.11 Og³oszenia o zamówieniu.

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Wzór umowy stanowi Za³±cznik nr 1 do SWZ.
2. Zmiana postanowieñ umowy zawartej w wyniku niniejszego postêpowania dopuszczalna jest, gdy zachodzi co najmniej jedna z okoliczno¶ci wskazanych w przypadkach okre¶lonych przez Zamawiaj±cego na podstawie art. 455 ust. 1 pkt 1) PZP poni¿ej oraz we wzorze umowy stanowi±cym za³±cznik do SWZ.
3. Na podstawie art. 455 ust. 1 pkt 1) PZP Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ zmiany postanowieñ niniejszej Umowy w nastêpuj±cych przypadkach:
1) wyst±pienia okoliczno¶ci, o których mowa w art. 455 ust. 2 ustawy PZP,
2) zmiany terminu okre¶lonego w § 4 ust. 1 pkt 2) umowy w przypadku:
a) wyst±pienia okoliczno¶ci, o których mowa w pkt. 1) niniejszego ustêpu,
b) dzia³ania si³y wy¿szej, z zastrze¿eniem § 14 ust. 7 umowy,
c) zawieszenia przez Zamawiaj±cego wykonania prac z przyczyn niezale¿nych od Wykonawcy,
d) wyst±pienia okoliczno¶ci, o których mowa w § 8 ust. 1 umowy,
e) przed³u¿enia siê terminu uzyskania przez Wykonawcê opinii, uzgodnieñ i zatwierdzeñ, wydawanych przez osoby trzecie i organy administracji publicznej, ponad 30 (trzydzie¶ci) dni od daty z³o¿enia przez Wykonawcê kompletnego wniosku o wydanie opinii, uzgodnienia lub zatwierdzenia,
f) nieprzekazania przez Zamawiaj±cego Terenu budowy Wykonawcy w terminie ustalonym w § 2 ust. 2 pkt 1) umowy, z przyczyn niezale¿nych od Wykonawcy,
g) wyst±pienia konieczno¶ci dokonania uzgodnieñ z Zamawiaj±cym dotycz±cych realizacji robót, w tym miêdzy innymi procedury zwi±zanej z uzgodnieniem technologii prac lub ze zmian± rozwi±zañ projektowych lub zmian± materia³ów niezbêdnych do realizacji robót,
h) wprowadzenia rozwi±zañ zamiennych lub robót zamiennych, o których mowa w pkt. 4) niniejszego ustêpu,
i) ujawnienia wad lub braków w dokumentacji projektowej wyszczególnionej w § 1 ust. 7, maj±cych wp³yw na realizacjê umowy, a tak¿e z powodu nieprawid³owo¶ci wykrytych w dokumentacji projektowej, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 29) umowy, z zastrze¿eniem § 3 ust. 1 pkt 28) umowy,
3) ograniczenia zakresu Przedmiotu Umowy w przypadku, o którym mowa w § 9 ust. 7 umowy oraz zwi±zanego z tym zmniejszenia wynagrodzenia Wykonawcy,
4) wprowadzenia rozwi±zañ zamiennych lub robót zamiennych, o których mowa w § 7 umowy, pod warunkiem, i¿ zmiany te zostan± zaakceptowane przez nadzór autorski i Zamawiaj±cego, w tym zmniejszenia lub zwiêkszenia wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku, o którym mowa odpowiednio w § 7 ust. 1 pkt 3) i pkt 4) umowy,
5) zwiêkszenia wynagrodzenia Wykonawcy ustalonego w § 9 ust. 1 umowy w przypadku konieczno¶ci wykonania robót dodatkowych,
6) zmiany osób wymienionych w § 3 ust. 2 pkt 1) umowy oraz w § 16 ust. 1 umowy - zgodnie z wymaganiami oraz w przypadkach okre¶lonych w § 3 ust. 2 pkt 2) – 5) umowy oraz w § 16 umowy,
7) zmiany zakresu robót powierzanych Podwykonawcom,
8) zmiany wynagrodzenia brutto Wykonawcy okre¶lonego w § 9 ust. 1 umowy, w przypadku ustawowej zmiany wysoko¶ci stawki podatku VAT, zgodnie z ustaleniami zawartymi w § 9 ust. 9 i 10 umowy.
4. Zmiany, o których mowa w ust. 3 dopuszczalne s± pod nastêpuj±cymi warunkami:
1) Strona wystêpuj±ca o zmianê postanowieñ umowy zobowi±zana jest do pisemnego wykazania zasadno¶ci wprowadzenia zmian;
2) druga Strona nie ma obowi±zku wyra¿enia zgody na zmianê umowy, nawet je¶li wyst±pi³y okoliczno¶ci, o których mowa w ust. 3;
3) zmiana postanowieñ umowy mo¿e nast±piæ wy³±cznie za zgod± obu Stron wyra¿on± na pi¶mie pod rygorem niewa¿no¶ci.

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2025-02-27 10:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Wykonawca sk³ada ofertê za po¶rednictwem Platformy e-zamówienia dostêpnej pod adresem https://ezamowienia.gov.pl, zak³adka: „Oferty/wnioski”.

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-02-27 11:00

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2025-03-28

SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE

1. Wyznacza siê nastêpuj±ce osoby do kontaktu z Wykonawcami:
1) Katarzyna Konarska - Kierownik Obiektów MOSiR Knurów, tel. 32 338 19 23, e-mail: sekretariat@mosirknurow.pl lub
k.konarska@mosirknurow.pl

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.