eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Tomaszów MazowieckiUtworzenie Branżowego Centrum Umiejętności w Tomaszowie Mazowieckim



Ogłoszenie z dnia 2025-04-25

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Utworzenie Branżowego Centrum Umiejętności w Tomaszowie Mazowieckim

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: POWIAT TOMASZOWSKI

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 590648451

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. św. Antoniego 41

1.5.2.) Miejscowość: Tomaszów Mazowiecki

1.5.3.) Kod pocztowy: 97-200

1.5.4.) Województwo: łódzkie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL713 - Piotrkowski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@powiat-tomaszowski.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.powiat-tomaszowski.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Utworzenie Branżowego Centrum Umiejętności w Tomaszowie Mazowieckim

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ff72dfac-8aaf-469a-b00e-9984726a8f65

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00207220

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-04-25

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00122917/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.2 Utworzenie Branżowego Centrum Umiejętności w Tomaszowie Mazowieckim TRYB ZAPROJEKTUJ i WYBUDUJ

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.15.) Nazwa projektu lub programu

środki w ramach Konkursu : „Utworzenie i wsparcie funkcjonowania 120 branżowych centrów umiejętności (BCU), realizujących koncepcję centrów doskonałości zawodowej (CoVEs)” w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-ff72dfac-8aaf-469a-b00e-9984726a8f65

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl//

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 11.1. W postępowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się przy
użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod
adresem: https://ezamowienia.gov.pl oraz poczty elektronicznej: zamowienia@powiat-tomaszowski.pl, z zastrzeżeniem pkt 14.1 SWZ.
11.2. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
11.4. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu
„Wykonawca” na Platformie
e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów
oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa
Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl/pl/regulamin/#regulamin-serwisu
oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
11.5. Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-
Zamówienia ani logowania do Platformy e-Zamówienia.
11.6. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych będących kopią elektroniczną treści
zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa
Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych
dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub
konkursie.
11.7. Dokumenty elektroniczne, o których mowa w § 2 ust. 1 rozporządzenia , o którym mowa w pkt 11.6 SWZ, sporządza się w
postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w
sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci
elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych
(zamawiający dopuszcza także format RAR) i przekazuje się jako załączniki. W przypadku formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1
ustawy Pzp, ww. regulacje nie będą miały bezpośredniego zastosowania.
11.8. Informacje, oświadczenia lub dokumenty, inne niż wymienione w § 2 ust. 1 rozporządzenia, o którym mowa w pkt 11.6 SWZ,
przekazywane w postępowaniu sporządza się w postaci elektronicznej:
a) w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności
(zamawiający dopuszcza także format RAR) z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych (i przekazuje się jako załącznik),
lub
b) jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (np. w treści
wiadomości e-mail lub w treści „Formularza do komunikacji”).
11.9. Jeżeli dokumenty elektroniczne, przekazywane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, zawierają informacje
stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej
konkurencji (t. j. Dz. U. z 2022 r., poz. 1233 ze zm.), wykonawca, w celu utrzymania w poufności tych informacji, przekazuje je w
wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku, wraz z jednoczesnym zaznaczeniem w nazwie pliku „Dokument stanowiący tajemnicę
przedsiębiorstwa”.
11.10. Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert (sposób składania ofert opisano w rozdziale 13 SWZ) odbywa
się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do
komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień,
zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi.
Pełna informacja dot. wymagań zawarta w SWZ w Rozdziale 11.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE
L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że:
1) jest administratorem danych osobowych Wykonawcy oraz osób, których dane Wykonawca przekazał w niniejszym postępowaniu;
2) dane osobowe Wykonawcy przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o
Ogłoszenie nr 2025/BZP 00107711/01 z dnia 2025-02-17
2025-02-17 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na
podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Roboty budowlane
udzielenie zamówienia publicznego na zadanie pn.: „Utworzenie Branżowego Centrum Umiejętności w Tomaszowie Mazowieckim”
prowadzonym w trybie podstawowym bez negocjacji;
3) odbiorcami danych osobowych Wykonawcy będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania
w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy Pzp;
4) dane osobowe Wykonawcy będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia
postępowania o udzielenie zamówienia, w sposób gwarantujący jego nienaruszalność;
5) obowiązek podania przez Wykonawcę danych osobowych bezpośrednio go dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym
w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania
określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
6) w odniesieniu do danych osobowych Wykonawcy decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art.
22 RODO;
7) Wykonawca posiada:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych dotyczących Wykonawcy;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania danych osobowych, o ile ich zmiana nie skutkuje zmianą wyniku postępowania
o udzielenie zamówienia
publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie narusza integralności protokołu oraz
jego załączników;
− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem
przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy Wykonawca uzna, że przetwarzanie jego
danych osobowych narusza przepisy RODO;
8) Wykonawcy nie przysługuje:
− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania
danych osobowych Wykonawcy jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
W przypadku, gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 rozporządzenia 2016/679, wymagałoby
niewspółmiernie dużego wysiłku, Zamawiający może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji
mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia
publicznego lub konkursu.
Skorzystanie przez osobę, której dane dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych, o którym mowa
w art. 16 rozporządzenia 2016/679, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub
konkursu ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą.
Wystąpienie z żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 rozporządzenia 2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych
do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu.
W przypadku danych osobowych zamieszczonych przez Zamawiającego w Biuletynie Zamówień Publicznych, prawa, o których
mowa w art. 15 i art. 16 rozporządzenia 2016/679, są wykonywane w drodze żądani...

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.272.12.2025

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Mazowieckim” poprzez pełne zaprojektowanie i kompleksową budowę budynku Branżowego Centrum Umiejętności wraz z
zagospodarowaniem terenu i uzyskaniem decyzji administracyjnych, w tym ostatecznej decyzji o pozwoleniu na
użytkowanie.
4.2. Na przedmiot zamówienia składa się:

1) Opracowanie pełnej Dokumentacji Projektowej dla całej inwestycji zgodnie
z PFU, SWZ, umową, obowiązującymi przepisami,
2) Budowa budynku nowego zgodnie z wykonaną dokumentacją oraz PFU, SWZ, umową, obowiązującymi przepisami.
3) Wykonanie robót budowlanych w istniejącym budynku H szkoły
w zakresie niezbędnym dla połączenia z nowym obiektem zgodnie z wykonaną dokumentacją oraz PFU, SWZ, umową,
obowiązującymi przepisami,
4) Zagospodarowanie terenu zgodnie z wykonaną dokumentacją oraz PFU, SWZ, umową, obowiązującymi przepisami,
5) Dostawę i montaż pierwszego wyposażenia nowego budynku zgodnie
z wykonaną dokumentacją oraz PFU, SWZ, umową, obowiązującymi przepisami.
6) Wyposażenie obiektu w elementy identyfikacji wizualnej zgodnie z wykonaną dokumentacją oraz PFU, SWZ, umową,
obowiązującymi przepisami,
w szczególności: logo wewnętrzne i zewnętrzne, tablice informacyjne i przydrzwiowe, piktogramy, plany tyflograficzne,
pylon.
7) Pozostałe obowiązki Wykonawcy:
a) Zapewnienie sprawowania nadzoru autorskiego przez wszystkich projektantów oraz wypełniania przez nich pozostałych
obowiązków zgodnie z ustawą Prawo budowlane i niniejszą umowa,
b) Ustanowienie i zapewnienie wykonywania obowiązków kierownika budowy w rozumieniu przepisów art. 22 ustawy Prawo
budowlane oraz branżowych kierowników robót.
c) Opracowanie wszelkich niezbędnych dokumentów, uzyskanie wszelkich niezbędnych: stanowisk, opinii, decyzji,
ekspertyz, etc., w celu doprowadzenia całej inwestycji do użytkowania i uzyskania pozwolenia na użytkowanie wraz z
uzyskaniem w imieniu zamawiającego decyzji o pozwoleniu na użytkowanie (decyzja z klauzulą ostateczności).
d) Opracowanie i przekazanie Zmawiającemu dokumentacji powykonawczej – 2 kpl + wersja elektroniczna.
e) Na każdym etapie projektowania i budowy Branżowego Centrum Umiejętności w Tomaszowie Mazowieckim Wykonawca
ma obowiązek zapewnić zgodność z dokumentem Zgodność przedsięwzięć finansowanych ze środków Unii Europejskiej, w
tym realizowanych w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności, z zasadą „nie czyń znaczącej szkody”
- zasadą DNSH PODRĘCZNIK DLA BENEFICJENTA",
f) Wykonawca zobowiązany jest do zaprojektowania i wykonania obiektu w pełni dostosowanego dla osób
niepełnosprawnych i ze szczególnymi potrzebami – wg obowiązujących przepisów, w tym ustawy z dnia 19 lipca 2019r. o
zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w szczególności art. 6 – Wykonawca musi wypełnić zapisy
zawarte w Ustawie z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, w szczególności
Wykonawca spełni minimalne wymagania służące zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (o których
mowa w art. 6 ww. ustawy). W przypadku stwierdzenia braku możliwości zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi
potrzebami w zakresie dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej, należy odnieść się do zapisów
zawartych w art. 7 ww. ustawy,
g) wykonanie zamówienia w pełnej zgodności z Wytycznymi Technicznymi DNSH, w szczególności budowa nowych
budynków musi być zgodna ze standardem budynków o niemal zerowym zużyciu energii, określonym w dyrektywie w
sprawie charakterystyki energetycznej – co Wykonawca niniejszym gwarantuje, że wypełni i uzyska/osiągnie.
h) wykonanie zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami, wiedzą techniczną i sztuką budowlaną , w tym
zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim
powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie,
i) wykonanie zamówienia w pełnej zgodności z „Wytycznymi Technicznymi dotyczącymi stosowania zasady „nie czyń
poważnych szkód” na podstawie rozporządzenia ustanawiającego Instrument na rzecz Odbudowy i Zwiększania Odporności
2021/C 58/01”;
j) budynek Branżowego Centrum Umiejętności oddawany do użytkowania musi spełniać standardy budynków o niemal
zerowym zużyciu energii, określonym w dyrektywie Parlamentu Europejskiego i Rady 2010/31/UE z dnia 19 maja 2010 r. w
sprawie charakterystyki energetycznej budynków – co wykonawca niniejszym gwarantuje i oświadcza, że uzyska/osiągnie.
UWAGA
Zamawiający dopuszcza technologię modułową pod warunkiem, że zaproponowana i zastosowana przez Wykonawcę technologia modułowa nie wpłynie na jakość i funkcjonalność obiektu, a także technologia modułowa (po posadowieniu) i obiekt, który w jej wyniku powstanie, nie będą mieć charakteru mobilnego.
4.3. Szczegółowe warunki realizacji Umowy i jej zakres przedmiotowy, w tym zakres prac projektowych oraz robót określa
Program funkcjonalno-użytkowy wraz z aktualizacją
(dalej zwany również: „PFU”) wraz z załącznikami oraz Projekt umowy - Załącznik Nr 2 do SWZ, a w zakresie
wykonywanych robót opracowana dokumentacja projektowa.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45111300-1 - Roboty rozbiórkowe

45214200-2 - Roboty budowlane w zakresie budowy obiektów budowlanych związanych ze szkolnictwem

45223100-7 - Montaż konstrukcji metalowych

45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków

45261000-4 - Wykonywanie pokryć i konstrukcji dachowych oraz podobne roboty

45262300-4 - Betonowanie

45262350-9 - Betonowanie bez zbrojenia

45262520-2 - Roboty murowe

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania

45332000-3 - Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne

45332200-5 - Roboty instalacyjne hydrauliczne

45332300-6 - Roboty instalacyjne kanalizacyjne

45410000-4 - Tynkowanie

45421000-4 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej

45432120-1 - Instalowanie nawierzchni podłogowych

45442100-8 - Roboty malarskie

45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe

71220000-6 - Usługi projektowania architektonicznego

71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania

71000000-8 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne

71247000-1 - Nadzór nad robotami budowlanymi

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-09-25

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający dokona oceny ofert, które nie zostały odrzucone, na podstawie następujących
kryteriów oceny ofert:
Lp. Nazwa kryterium Znaczenie kryterium
(w %)
1 Cena 100

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 1

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 7

Art. 109 ust. 1 pkt 8

Art. 109 ust. 1 pkt 9

Art. 109 ust. 1 pkt 10

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1. Wykonawca winien wykazać, że wykonał należycie nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie:

a) co najmniej dwa zamówienia, z których każde:
− wykonano w formule ,,zaprojektuj i wybuduj”,
− polegało na wykonaniu dokumentacji projektowej w zakresie niezbędnym do uzyskania pozwolenia na budowę oraz wykonaniu na jej podstawie robót budowlanych obejmujących budowę budynku
o minimum dwóch kondygnacjach nadziemnych i o kubaturze brutto minimum 4000 m3 i w zakres, którego wchodziło wykonanie minimum instalacji: wodociągowych, kanalizacyjnych, centralnego ogrzewania, wentylacji mechanicznej, elektrycznej i zaprojektowanie zastosowania minimum jednego odnawialnego źródła energii
− o wartości minimum 7 000 000,00 zł brutto (siedem milionów złotych),
lub

b1) co najmniej dwa zamówienia, z których każde polegało na wykonaniu dokumentacji projektowej w zakresie niezbędnym do uzyskania pozwolenia na budowę na realizację inwestycji obejmującej budowę budynku o minimum dwóch kondygnacjach nadziemnych i o kubaturze brutto minimum 4000 m3 i w zakres, którego wchodziło zaprojektowanie minimum instalacji: wodociągowych, kanalizacyjnych, centralnego ogrzewania, wentylacji mechanicznej, elektrycznej i zaprojektowanie zastosowania minimum jednego odnawialnego źródła energii,
oraz
b2) co najmniej dwa zamówienia, z których każde:
− polegało na wykonaniu robót budowlanych obejmujących budowę budynku o minimum dwóch kondygnacjach nadziemnych i o kubaturze brutto minimum 4000 m3 i w zakres, którego
wchodziło wykonanie minimum instalacji: wodociągowych, kanalizacyjnych, centralnego ogrzewania, wentylacji mechanicznej, elektrycznej i minimum jednego odnawialnego źródła energii,
− miało wartość minimum 7 000 000,00 zł brutto (siedem milionów złotych).

Na potwierdzenie wykaz robót oraz dowody - wg § 9 ust. 1 pkt. 1 Rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy

2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy dysponują lub będą dysponować w okresie wykonywania zamówienia i skierują do jego realizacji:
a) w zakresie projektowania:

-min. jedną osobę, która będzie pełniła funkcję projektanta, a także głównego projektanta budowy/projektanta koordynującego, wg ustawy Prawo budowlane i posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności architektonicznej, których zakres uprawnia ją do projektowania obiektu budowlanego i robót objętych przedmiotem zamówienia, która w okresie ostatnich 5 lat przed terminem składania ofert pełniła w specjalności architektonicznej funkcję projektanta w rozumieniu przepisów ustawy Prawo budowlane przy opracowaniu minimum jednego projektu budowlanego obejmującego budowę budynku o kubaturze brutto min. 4000 m3 i minimum dwóch kondygnacjach nadziemnych,
- min. jedną osobę, która będzie pełniła funkcję projektanta w rozumieniu ustawy Prawo budowlane i posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, których zakres uprawnia go do projektowania obiektu budowlanego i robót objętych przedmiotem zamówienia, która w okresie ostatnich 5 lat przed terminem składania ofert pełniła w specjalności konstrukcyjno-budowlanej funkcję projektanta w rozumieniu przepisów ustawy Prawo budowlane przy opracowaniu minimum jednego projektu budowlanego obejmującego budowę budynku o kubaturze brutto min. 4000 m3 i minimum dwóch kondygnacjach nadziemnych,
− min. jedną osobę, która będzie pełniła funkcję projektanta w branży drogowej posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności inżynieryjnej drogowej, których zakres uprawnia ją do projektowania obiektu budowlanego i robót objętych przedmiotem zamówienia,
− min. jedną osobę, która będzie pełniła funkcję projektanta w branży sanitarnej posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych, których zakres uprawnia ją do projektowania obiektu budowlanego i robót objętych przedmiotem zamówienia,
− min. jedną osobę, która będzie pełniła funkcję projektanta w branży elektrycznej posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych, których zakres uprawnia ją do projektowania obiektu budowlanego i robót objętych przedmiotem zamówienia,

Dopuszcza się spełnianie powyższego w pełnym lub częściowym zakresie przez tę samą osobę.
Zamawiający dopuszcza wykazanie tej samej osoby projektanta do pełnienia więcej niż funkcji wskazanej w tiret 1-5 powyżej, o ile dana osoba posiada wymagane uprawienia i doświadczenie.

b) w zakresie wykonywania robót:

− min. jedną osobę, która będzie pełniła funkcję kierownika budowy w rozumieniu ustawy Prawo budowlane i posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, których zakres uprawnia ją do kierowania robotami objętymi przedmiotem zamówienia, która w ciągu ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert minimum raz pełniła w specjalności konstrukcyjno-budowlanej funkcję kierownika budowy przy realizacji robót budowlanych obejmujących budowę budynku o kubaturze brutto min. 4000 m3 i minimum dwóch kondygnacjach nadziemnych,
− min. jedną osobę, która będzie pełniła funkcję kierownika robót w branży drogowej i posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej drogowej, których zakres uprawnia ją do kierowania robotami objętymi przedmiotem zamówienia,
− min. jedną osobę, która będzie pełniła funkcję kierownika robót w branży sanitarnej i posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych, których zakres uprawnia ją do kierowania robotami objętymi przedmiotem zamówienia,
− min. jedną osobę, która będzie pełniła funkcję kierownika robót w branży elektrycznej i posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych, których zakres uprawnia go do kierowania robotami objętymi przedmiotem zamówienia.

Dopuszcza się spełnianie powyższego w pełnym lub częściowym zakresie przez tę samą osobę.
Zamawiający dopuszcza wykazanie tej samej osoby kierownika do pełnienia więcej niż funkcji wskazanej w tiret 1-4 powyżej, o ile dana osoba posiada wymagane uprawienia i doświadczenie.

Na potwierdzenie wykaz osób wraz z informacjami - wg § 9 ust. 1 pkt. 3 Rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 8.3.1. W
celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:
a) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed terminem składania ofert, a jeżeli okres
prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz
podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane (sporządzonego zgodnie z Załącznikiem Nr 6 do SWZ), oraz załączeniem
dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje
bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z
przyczyn niezależnych od niego nie jest wstanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty w odniesieniu do warunku
określonego w pkt. 6.1.4. ppkt. 1) SWZ,
b) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za
świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji
zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu
wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami sporządzonego zgodnie z
Załącznikiem Nr 7 do SWZ - w odniesieniu do warunku określonego w pkt. 6.1.4. ppkt. 2) SWZ.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

12.1. Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości: 100 000,00 PLN (słownie zł: sto tysięcy zł 00/100).
12.2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:
a) pieniądzu;
b) gwarancjach bankowych;
c) gwarancjach ubezpieczeniowych;
d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
12.3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek bankowy Zamawiającego:

numer rachunku: 63 1560 0013 2000 1462 1000 0016
z adnotacją „Wadium – Numer referencyjny: ZP.272.12.2025”.
12.4. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu, Zamawiający uzna wadium, które zostanie zaksięgowane na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.
12.5. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia Wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej – przed upływem terminu składania ofert.
12.6. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, lub poręczenia gwarancja lub poręczenie musi być nieodwołalne, bezwarunkowe i płatne na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, sporządzone zgodnie z obowiązującymi przepisami i powinna zawierać następujące elementy:
a) nazwę: dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji /poręczenia (Zamawiającego), gwaranta lub poręczyciela oraz wskazanie ich siedzib,
b) kwotę wadium,
c) termin ważności gwarancji/poręczenia w formule: „od dnia …….– do dnia ………”,
d) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia kwoty wskazanej w gwarancji/poręczeniu na pierwsze żądanie Zamawiającego w sytuacjach zatrzymania wadium określonych w przepisach ustawy Pzp.
12.7. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.
12.8. Zasady dokonywania zatrzymania i zwrotu wadium określono w przepisach art. 98 ustawy Pzp.

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
10.1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku, Wykonawcy ustanawiają
pełnomocnika do reprezentowania
ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie
zamówienia publicznego.
10.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
a) oświadczenia o których mowa w pkt. 8.1 SWZ składa z ofertą każdy
z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia
te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z
wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu. Oświadczenie należy złożyć wg wymogów załącznika
nr 4 do SWZ.
b) w przypadku, o którym mowa w rozdziale 6.3 SWZ Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia
dołączają do oferty oświadczenie,
z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy. W przypadku gdy ofertę
składa spółka cywilna, a pełen zakres prac wykonają wspólnicy wspólnie w ramach umowy spółki oświadczenie powinno potwierdzać ten fakt. Oświadczenie należy złożyć wg wymogów załącznika nr 5 do SWZ.
c) zobowiązani są oni na wezwanie Zamawiającego, złożyć podmiotowe środki dowodowe, o których mowa w pkt. 8.3 SWZ,
przy czym podmiotowe środki dowodowe, o których mowa w pkt. 8.3.1 SWZ składa odpowiednio Wykonawca/Wykonawcy,
który/którzy wykazuje/-ą spełnienie warunku.
10.3. Jeżeli została wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający może
żądać przed zawarciem umowy
w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Oprócz przypadków, o których mowa w art. 454 i 455 ustawy Pzp, strony dopuszczają możliwość wprowadzania zmiany
umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru wykonawcy, w przypadku wystąpienia
którejkolwiek z następujących okoliczności:
1) Przedłużenie terminu realizacji zamówienia, o którym mowa w § 2 ust. 1 umowy może nastąpić, z zastrzeżeniem § 18 ust.
2, w przypadku:
a) wystąpienia okoliczności siły wyższej, przez którą należy rozumieć zdarzenia niezależne od żadnej ze stron, zewnętrzne,
niemożliwe do zapobieżenia, które nastąpiło po dniu wejścia w życie umowy, w szczególności: wojny, akty terroryzmu, klęski
żywiołowe, strajki oraz akty władzy i administracji publicznej; - o liczbę dni, odpowiadającą okresowi występowania
okoliczności siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie zamówienia w terminie umownym;
b) zmiany przepisów powodujących konieczność zastosowania innych rozwiązań niż zakładano w Programie Funkcjonalno –
Użytkowym, aby zapewnić zgodność przedmiotu umowy z tymi przepisami; - o liczbę dni niezbędną Wykonawcy do
wprowadzenia modyfikacji;
c) zmiany przepisów powodujących konieczność uzyskania dokumentów, które te przepisy narzucają; - o czas niezbędny do
uzyskania tych dokumentów, z uwzględnieniem terminów przewidzianych prawem oraz wewnętrznymi aktami
organizacyjnymi podmiotów uprawnionych do ich wydania;
d) gdy właściwe organy administracji publicznej i instytucje nie wydały wymaganych do wykonania świadczenia decyzji
administracyjnych lub uzgodnień lub opinii w ustawowym terminie (a jeśli nie wyznaczono terminu ustawowego - w terminie
zwyczajowo przyjętym na ich wydanie); - o czas występującego opóźnienia;
e) oczekiwania na konieczne decyzje urzędowe i władz samorządowych, zmiany obowiązującego prawa, wyniki ekspertyz,
wyroki sądowe itp. o ile oczekiwanie to nie nastąpiło z przyczyn, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność; - przy czym
przedłużenie terminu wykonania zamówienia nastąpi o liczbę dni, odpowiadającą okresowi oczekiwania;
f) konieczności dokonania korekt, zmian, poprawek w PFU w zakresie wynikającym ze zmiany opisu przedmiotu
zamówienia na skutek błędów w opisie przedmiotu zamówienia lub zmiany opisu przedmiotu zamówienia na skutek
okoliczności niezależnych od stron w szczególności związanych z czynnikiem społecznym, zmianą przepisów lub zmianą
stanowiska instytucji uzgadniających (opiniujących); - o czas potrzebny na dokonanie korekt, zmian, poprawek w PFU;
g) w przypadku skierowania przez Zamawiającego do Wykonawcy pisemnego żądania wstrzymania wykonywania etapu
projektowania; - o czas, przez który Zamawiający pisemnie wstrzymał Wykonawcy wykonywanie zadania;
h) w przypadku zmian zakresu świadczenia dokonanych na podstawie art. 455 ust. 1 pkt 3) lub 4) lub ust. 2 ustawy Prawo
zamówień publicznych; - o czas niezbędny do wykonania dodatkowych czynności, jeżeli czynności tych Wykonawca nie
mógł zrealizować w pierwotnym terminie wykonania umowy.
i) wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych powodujących - ze względów technologicznych - wstrzymanie lub
przerwanie całości wykonywanych robót budowlanych, na zewnątrz budynku, stanowiących przedmiot zamówienia w
okresie dłuższym niż 3 następujące po sobie dni kalendarzowe – potwierdzonego pisemnie przez inspektora nadzoru; - przy
czym przedłużenie terminu realizacji zamówienia nastąpi o tyle dni, przez ile trwało ich wstrzymanie lub przerwanie;
j) skierowania przez zamawiającego do wykonawcy pisemnego żądania wstrzymania lub przerwania całości robót
budowlanych, stanowiących przedmiot zamówienia lub wydania zakazu prowadzenia całości robót budowlanych,
stanowiących przedmiot zamówienia przez organ administracji publicznej lub eksploatorów infrastruktury, o ile żądanie lub
wydanie zakazu nie nastąpiło z przyczyn, za które wykonawca ponosi odpowiedzialność; - przy czym przedłużenie terminu
....
W związku z ograniczeniem liczby pól pełen zakres zmian w Załączniku nr 2 do SWZ

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2025-05-12 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pomocą Platformy e-Zamówienia dostępnej pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl//

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-05-12 11:00

8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-06-10

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

Wykonawca podlega wykluczeniu także w oparciu o podstawy wykluczenia wskazane 7 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o
szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t. j. Dz. U. 2024 r., poz. 507 z późn. zm.).

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.