eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Wrocławusł. w zakr. porad. specjal. (psychol. i prac. socj.) dla opiek. fakt. os. korzyst. z usł. wsp. krótkoter. w for. pobytu całodob. na terenie MCUS we Wrocławiu w DPS (III post.)



Ogłoszenie z dnia 2025-02-11

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
usł. w zakr. porad. specjal. (psychol. i prac. socj.) dla opiek. fakt. os. korzyst. z usł. wsp. krótkoter. w for. pobytu całodob. na terenie MCUS we Wrocławiu w DPS (III post.)

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Wrocław - Miejskie Centrum Usług Socjalnych we Wrocławiu

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 932684540

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Mączna 3

1.5.2.) Miejscowość: Wrocław

1.5.3.) Kod pocztowy: 54-131

1.5.4.) Województwo: dolnośląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL514 - Miasto Wrocław

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: mcus@mcus.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mcus.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność

pomoc społeczna

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

usł. w zakr. porad. specjal. (psychol. i prac. socj.) dla opiek. fakt. os. korzyst. z usł. wsp. krótkoter. w for. pobytu całodob. na terenie MCUS we Wrocławiu w DPS (III post.)

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-6b6515dd-9eb5-486a-8998-df9a8cc6fb1c

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00099653

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-02-11

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00025230/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.1 usługi w zakresie poradnictwa specjalistycznego dla opiekunów faktycznych osób korzystających z usługi wsparcia

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.15.) Nazwa projektu lub programu

“Otwarty Dom – Twoje wytchnienie – Razem w opiece nad bliskim” nr FEDS.07.07-IP.02-0067/23-00 w ramach Priorytetu nr 7 Fundusze Europejskie na rzecz rynku pracy i włączenia społecznego na Dolnym Śląsku; Działania nr 7.7 Rozwój usług społecznych i zdrowotnych Programu Fundusze Europejskie dla Dolnego Śląska 2021-2027 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://portal.smartpzp.pl/mcus/public/postepowanie?postepowanie=78650422

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia prowadzona jest w języku polskim. Komunikacja w niniejszym postępowaniu, w tym składanie zapytań do treści SWZ, składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między Zamawiającym a Wykonawcą, z uwzględnieniem wyjątków określonych w ustawie, odbywają się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. 2. Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami
odbywa się przy użyciu Platformy Zakupowej: https://portal.smartpzp.pl/mcus/ lub za pośrednictwem adresu mailowego wskazanego
w Rozdziale X ust. 3 i 4 SWZ

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne urządzeń informatycznych niezbędnych do prawidłowego korzystania z Platformy Zakupowej, opisane zostały na stronie Platformy Zakupowej: https://portal.smartpzp.pl/mcus/ oraz w SWZ w Rozdziale X

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE
L 119 z 04.05.2016, str. 1 - zostały zawarte w SWZ w Rozdziale XXII

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Na podstawie art. 19 ust. 4 ustawy Pzp Zamawiający informuje o ograniczeniach, o
których mowa w art. 19 ust. 2 i 3 oraz art. 75 ustawy Pzp w Rozdziale XXII ust. 2 SWZ

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: MCUS.DZP.373-15/2025

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług w zakresie poradnictwa specjalistycznego (psychologa i pracownika socjalnego) dla opiekunów faktycznych osób korzystających z usługi wsparcia krótkoterminowego w formie pobytu całodobowego na terenie Miejskiego Centrum Usług Socjalnych we Wrocławiu w Domu Pomocy Społecznej przy ul. Mącznej 3 lub ul. Karmelkowej 25 we Wrocławiu, dalej zwanymi „opiekunami faktycznymi” (II postępowanie).
2. Przedmiot umowy jest realizowany w ramach projektu pn. “Otwarty Dom – Twoje wytchnienie – Razem w opiece nad bliskim” nr FEDS.07.07-IP.02-0067/23-00 w ramach Priorytetu nr 7 Fundusze Europejskie na rzecz rynku pracy i włączenia społecznego na Dolnym Śląsku; Działania nr 7.7 Rozwój usług społecznych i zdrowotnych Programu Fundusze Europejskie dla Dolnego Śląska 2021-2027 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.
3. Przedmiot zamówienia określony jest kodami CPV: 85121270-6 Usługi psychiatryczne lub psychologiczne, 85300000-2 Usługi pracy społecznej i podobnej.
4. Całkowita maksymalna liczba godzin usług objętych przedmiotem zamówienia wynosi 400 godzin. Zamawiający przyjmuje, iż miesięcznie będzie realizowanych ok. 20 godzin. Usługi będą świadczone przez psychologa lub pracownika socjalnego w zależności od potrzeb opiekunów faktycznych.
5. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje m. in.:
1) poradnictwo specjalistyczne psychologa – poradnictwo będzie dotyczyć tematyki akceptacji choroby i stanu zdrowia osoby bliskiej, radzenia sobie z własnymi stanami emocjonalnymi, radzenia sobie z chorobami somatycznymi, które uaktywniają się w wyniku funkcjonowania człowieka będącego w permanentnym stresie, nauki redukcji napięć i lęku;
2) poradnictwo pracownika socjalnego – szeroka pomoc w uzyskaniu informacji umożliwiających poruszanie się po różnych systemach wsparcia.
6. Usługi będą wykonywane na terenie miasta Wrocławia poza DPS w miejscu wybranym wspólnie przez osobę realizującą usługę z opiekunem faktycznym.
7. Usługi będą realizowane w zależności od potrzeb danego opiekuna faktycznego w dni robocze od poniedziałku do piątku w godz. 9.00-18.00, w ustalonym przez Wykonawcę miejscu. Godziny realizacji będą dostosowane do osób korzystających z usług (Zamawiający dopuszcza prowadzenie usług w trybie online poprzez np. komunikatory internetowe, zwykłe połączenie telefoniczne - Forma będzie wybierana przez opiekuna faktycznego).
8. Zamawiający zastrzega sobie możliwość niezrealizowania do 80% wartości wynagrodzenia umownego.
9. Zamawiający, dopuszcza możliwość zmniejszenia podstawowej ilości godzin maksymalnie o 80%, tj. o 320 godzin w okresie trwania umowy w ramach prawa opcji w myśl art. 441 ust. 1 ustawy Pzp.
10. Informacje dotyczące zatrudnienia: Zamawiający nie wymaga ale dopuszcza (Kryterium nr 2 wyboru oferty dodatkowo punktowane), aby Wykonawca lub Podwykonawca w ramach realizacji niniejszego zamówienia zatrudniał na podstawie stosunku pracy osoby wykonujące czynności określone niniejszym przedmiotem zamówienia.

4.2.6.) Główny kod CPV: 85121270-6 - Usługi psychiatryczne lub psychologiczne

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak

4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:

Zamawiający zastrzega sobie możliwość niezrealizowania do 80% wartości wynagrodzenia umownego.
Zamawiający, dopuszcza możliwość zmniejszenia podstawowej ilości godzin maksymalnie o 80%, tj. o 320 godzin w okresie trwania umowy w ramach prawa opcji w myśl art. 441 ust. 1 ustawy Pzp.
Realizacja powyższego prawa może, ale nie musi nastąpić, w zależności od potrzeb zgłaszanych przez danego opiekuna faktycznego. W przypadku zmniejszenia zapotrzebowania na usługę objętą zamówieniem, Zamawiający może wykonać przysługujące mu prawo stosownym oświadczeniem woli złożonym Wykonawcy formą pisemną (dopuszczalna jest także droga elektroniczna e-mail).
Prawo opcji (zmniejszania zakresu realizacji zamówienia), jest jednostronnym uprawnieniem Zamawiającego, z którego może, ale nie ma obowiązku skorzystać w ramach realizacji przedmiotu zamówienia w okresie realizacji umowy, o którym mowa w par. 3 projektu umowy, a także w razie wydłużeniu terminu realizacji umowy, jeżeli wydłużenie terminu realizacji umowy zostało przewidziane w Projekcie umowy. W przypadku nieskorzystania przez Zamawiającego z prawa zmniejszenia realizacji zamówienia Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia z tego tytułu.
W przypadku skorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji (zmniejszenia zakresu realizacji zamówienia), Wykonawca otrzyma wynagrodzenie za zrealizowaną liczbę godzin usług. Wynagrodzenie brutto Wykonawcy będzie stanowić iloczyn liczby zrealizowanych godzin oraz ceny jednostkowej brutto w wysokości określonej przez Wykonawcę w Kalkulacji cenowej.
Zamawiający ma prawo wielokrotnie korzystać z prawa opcji (zmniejszenia zakresu zamówienia), jednak do wyczerpania maksymalnego zakresu tego prawa, tj. do 80%.
Realizacja prawa do zmniejszenia zakresu zamówienia nie będzie wymagała zmiany umowy.

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-06-30

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

aspekty społeczne, w tym integracja zawodowa i społeczna osób, o których mowa w art. 94 ust. 1 ustawy

4.3.5.) Nazwa kryterium: Aspekt społeczny – KLAUZULA PRACOWNICZA

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 108 ust. 1 ustawy Pzp oraz na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego;
2) spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące posiadania zdolności technicznej lub zawodowej na podstawie art. 112 ust. 2 pkt 4 ustawy Pzp - Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że dysponuje co najmniej 2 osobami (w tym 1 psycholog i 1 pracownik socjalny) skierowanymi przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, realizujących czynności określone niniejszym przedmiotem zamówienia, posiadających co najmniej:
a) wykształcenie wyższe mgr psychologii, doświadczenie co najmniej roczne w pracy z osobami starszymi, chorymi, zależnymi, z niepełnosprawnościami i ich rodzinami – dotyczy Psychologa;

b) dyplom uzyskania tytułu zawodowego w zawodzie pracownik socjalny, dyplom ukończenia kolegium pracowników służb społecznych, dyplom wyższej szkoły zawodowej o specjalności praca socjalna lub ukończone studia wyższe (licencjackie lub magisterskie) o specjalności praca socjalna na jednym z kierunków: pedagogika, politologia, psychologia, socjologia lub nauki o rodzinie, doświadczenie co najmniej roczne w pracy z osobami starszymi, chorymi, zależnymi, z niepełnosprawnościami i ich opiekunami formalnymi, doświadczenie w prowadzeniu poradnictwa, udzielania wsparcia, doświadczenie w organizacji opieki nad osobami niesamodzielnymi, doświadczenie we współpracy z placówkami służby zdrowia, pomocy społ. i wiedza w zakresie organizacji pomocy- dotyczy Pracownika Socjalnego.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących:
1) zdolności technicznej lub zawodowej, Zamawiający żąda następujących podmiotowych środków dowodowych - wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, zgodnie z treścią Załącznika nr 5 do SWZ.

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

13. Do oferty należy dołączyć:
1) Kalkulację cenową wypełnioną przez Wykonawcę (Załącznik nr 7 do SWZ). Kalkulację cenową należy złożyć w formie elektronicznej (postać elektroniczna + kwalifikowany podpis elektroniczny) lub postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym;
2) Oświadczenie Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania oraz spełnieniu warunków udziału w postepowaniu według wzoru stanowiącego Załącznik nr 2 do SWZ (w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu składa każdy z Wykonawców – Wzór stanowi Załącznik nr 2 do SWZ). Oświadczenie należy złożyć w formie elektronicznej (postać elektroniczna + kwalifikowany podpis elektroniczny) lub postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym;
3) Oświadczenie Podmiotu trzeciego udostępniającego zasoby o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu według wzoru stanowiącego Załącznik nr 3 do SWZ (jeżeli dotyczy) – podpisane przez podmiot trzeci udostępniający zasoby lub przez pełnomocnika wraz z załączeniem stosownego pełnomocnictwa. Oświadczenie należy złożyć w formie elektronicznej (postać elektroniczna + kwalifikowany podpis elektroniczny) lub postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym;
4) pisemne zobowiązanie podmiotu trzeciego (jeżeli dotyczy) – Wzór stanowi Załącznik nr 4 do SWZ - należy złożyć w formie elektronicznej (postać elektroniczna + kwalifikowany podpis elektroniczny) lub postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym;
5) odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru w celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania (Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia dokumentów, o których mowa powyżej, jeżeli Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile Wykonawca wskaże dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów. Dane umożliwiające dostęp do dokumentów należy wskazać np. w Formularzu ofertowym);
6) pełnomocnictwo upoważniające do złożenia oferty, o ile ofertę składa pełnomocnik (sposób złożenia pełnomocnictwa został opisany poniżej w ust. 14 i 15);
7) pełnomocnictwo dla pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielnie zamówienia publicznego – dotyczy ofert składanych przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielnie zamówienia publicznego (sposób złożenia pełnomocnictwa, w tym dla spółki cywilnej został opisany w Rozdziale VIII SWZ).

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zostały
opisane w Rozdziale VIII SWZ

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Rodzaj i zakres zmian umowy przewidziano w paragrafie 11 Projektu umowy (Załącznik nr 6 do SWZ)

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2025-02-19 11:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę należy złożyć za pośrednictwem Platformy Zakupowej dostępnej pod adresem: https://portal.smartpzp.pl/mcus/ w wierszu oznaczonym tytułem oraz znakiem sprawy zgodnym z niniejszym postępowaniem

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-02-19 11:30

8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.