eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi ¦wiêtoch³owicePrzebudowa budynku Centrum Kultury ¦l±skiej "Grota" w ¦wiêtoch³owicach



Og³oszenie z dnia 2024-02-12


Powi±zane og³oszenia:

Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa budynku Centrum Kultury ¦l±skiej „Grota” w ¦wiêtoch³owicach

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: GMINA ¦WIÊTOCH£OWICE

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276255499

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: ul. Katowicka 54

1.5.2.) Miejscowo¶æ: ¦wiêtoch³owice

1.5.3.) Kod pocztowy: 41-600

1.5.4.) Województwo: ¶l±skie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@swietochlowice.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.bip.swietochlowice.pl

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Przebudowa budynku Centrum Kultury ¦l±skiej „Grota” w ¦wiêtoch³owicach

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-fbe05d7e-c720-11ee-bbfa-e29e26ebc6e1

2.5.) Numer og³oszenia: 2024/BZP 00101652

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2024-02-12

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2024/BZP 00024033/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.1.1 Przebudowa budynku Centrum Kultury ¦l±skiej „Grota” w ¦wiêtoch³owicach przy ul. Chorzowskiej 73 w ¦wiêtoch³owicach

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://platformazakupowa.pl/transakcja/882384

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/um_swietochlowice

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: Postêpowanie prowadzone jest w jêzyku polskim w formie elektronicznej za po¶rednictwem platformazakupowa.pl pod adresem: https://platformazakupowa.pl/um_swietochlowiceWcelu skrócenia czasu udzielenia odpowiedzi na pytania preferuje siê, aby komunikacja miêdzy zamawiaj±cym a wykonawcami, w tym wszelkie o¶wiadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje, przekazywane s± w formie elektronicznej za po¶rednictwem platformazakupowa.pl i formularza „Wy¶lij wiadomo¶æ do zamawiaj±cego”. Oferta oraz przedmiotowe ¶rodki dowodowe (je¿eli by³y wymagane)sk³adane elektronicznie musz± zostaæ podpisane elektronicznym kwalifikowanym podpisem lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. W procesie sk³adania oferty, w tym przedmiotowych ¶rodków dowodowych na platformie, kwalifikowany podpis elektroniczny wykonawca sk³ada bezpo¶rednio na dokumencie, który nastêpnie przesy³a do systemu (opcja rekomendowanaprzezplatformazakupowa.pl).Formaty plików wykorzystywanych przez wykonawców powinny byæ zgodne z OBWIESZCZENIEM PREZESA RADYMINISTRÓW z dnia 9 listopada 2017 r. w sprawie og³oszenia jednolitego tekstu rozporz±dzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjno¶ci, minimalnych wymagañ dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagañ dla systemów teleinformatycznych.1) Zamawiaj±cy rekomenduje wykorzystanie formatów: .pdf .doc .xls .jpg (.jpeg) ze szczególnym wskazaniem na .pdf2)W celu ewentualnej kompresji danych Zamawiaj±cy rekomenduje wykorzystanie jednego z formatów: a) .zip b) .7Z3) W¶ród formatów powszechnych a NIE wystêpuj±cych w rozporz±dzeniu wystêpuj±: .rar .gif .bmp .numbers. pages. Dokumenty z³o¿one w takich plikach zostan± uznane za z³o¿one nieskutecznie.4) Zamawiaj±cy zwraca uwagê na ograniczenia wielko¶ci plików podpisywanych profilem zaufanym, który wynosi max10MB, oraz na ograniczenie wielko¶ci plików podpisywanych w aplikacji eDoApp s³u¿±cej do sk³adania podpisu osobistego, który wynosi max 5MB.

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L119 z 04.05.2016 z pó¼niejszymi zmianami), dalej „RODO”, informujê, ¿e: 1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest: Prezydent Miasta ¦wiêtoch³owice, ul. Katowicka 54, 41- 600 ¦wiêtoch³owice. 2)Administrator wyznaczy³ Inspektora Ochrony Danych, z którym mo¿na skontaktowaæ we wszystkich sprawach dotycz±cych przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw zwi±zanych z przetwarzaniem danych pod adresem poczty elektronicznej: iod@swietochlowice.pl.3) W przypadku powziêcia informacji o niezgodnym z prawem przetwarzaniu w trakcie trwania postêpowania czy realizacji umowy Pani/Pana danych osobowych, przys³uguje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego w³a¶ciwego w sprawach ochrony danych osobowych.4) Podanie przez Pani±/Pana danych osobowych jest obowi±zkowe, gdy¿ przes³ankê przetwarzania danych osobowych stanowi przepis prawa.5) Pani/Pan dane mog± byæ przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie bêd± profilowane.6) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z przedmiotowym postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w trybie podstawowym; 7) Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 18 oraz art. 78 ustawy; 8) Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art.78 ustawy Pzp przez okres co najmniej 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli zobowi±zania wskazane w ofercie i umowie przekrocz± w/w przedzia³ czasowy okres przechowywania obejmuje ten termin; 9) Obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy;10) W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO; 11) Posiada Pani/Pan:1) na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych;2) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw± oraz nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u oraz jego za³±czników); 3) na podstawie art. 18RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej lub z uwagi na wa¿ne wzglêdy interesu publicznego Unii Europejskiej lub pañstwa cz³onkowskiego); 4)prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO;12) Nie przys³uguje Pani/Panu:1) w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;2)prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art.20 RODO;3) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: INZP.271.3.2023

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak

4.1.14.) Okre¶lenie aspektów spo³ecznych, ¶rodowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:

Zamawiaj±cy uwzglêdni³ wymagania w zakresie dostêpno¶ci dla osób niepe³nosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich u¿ytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie na rzecz Zamawiaj±cego robót budowlanych polegaj±cych
na przebudowie budynku Centrum Kultury ¦l±skiej „Grota” z uzyskaniem prawomocnej decyzji pozwolenia na u¿ytkowanie.

Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególno¶ci:
• wykonanie robót przygotowawczych (w tym m.in.: wygrodzenie terenu budowy, monta¿ tablic informacyjnych oraz ostrzegawczych),
• rozbiórkê istniej±cego budynku gospodarczego,
• zabezpieczenie istniej±cych elementów uzbrojenia podziemnego,
• przebudowê przy³±cza wodoci±gowego,
• budowê drogi po¿arowej (przebiegaj±cej przez podwórko, od strony ul. po³udniowej budynku) wraz z zjazdem z ulicy Michalskiego (w tym wprowadzenia czasowej zmiany organizacji ruchu),
• wykonanie ci±gów komunikacyjnych – ¶cie¿ek pieszych,
• wykonanie nowych trawników,
• prace rozbiórkowe oraz demonta¿e (w tym m.in. ok³adzin ¶ciennych i pod³ogowych, wybranych ¶cian dzia³owych i no¶nych, fragmentów stopu, wewnêtrznych schodów wej¶ciowych do budynku, schodów zewnêtrznych, pokrycia dachowego, pod³ogi na gruncie, stolarki otworowej, instalacji wewnêtrznych sanitarnych oraz elektrycznych),
• dostosowanie obiektu do wymagañ bezpieczeñstwa po¿arowego i dostêpno¶ci dla osób ze szczególnymi potrzebami,
• pog³êbienie piwnic wraz z wykonaniem podbicia istniej±cych fundamentów,
• wykonanie izolacji pionowych ¶cian piwnicznych,
• wykonanie izolacji poziomej murów piwnic metod± iniekcji niskoci¶nieniowej,
• wykonanie nowej pod³ogi na gruncie,
• przebudowê (wzmocnienie) konstrukcji dachu sali widowiskowej,
• wzmocnienie istniej±cej drewnianej wiê¼by dachowej,
• wymianê stropu nad kondygnacj± parteru (dla potrzeb pomieszczeñ biblioteki),
• wykonanie lokalnych wzmocnieñ stropów (w tym pod nowe ¶ciany dzia³owe),
• budowê wewnêtrznego szybu windowego wraz z dostaw± i monta¿em d¼wigu osobowego,
• dostawê i monta¿ podno¶ników pionowych (towarowego oraz dla osób niepe³nosprawnych),
• naprawê, renowacjê oraz wzmocnienie ¶cian,
• naprawê uk³adu ¶ci±gów budynku wraz z ich elementami kotwi±cymi,
• remont stropu nad piwnic±,
• monta¿ nadpro¿y w miejscach nowych lub powiêkszanych otworów w ¶cianach,
• wykonanie konstrukcji pod centralne wentylacyjne zlokalizowane na dachu,
• kompleksow± wymianê pokryæ dachowych wraz z wykonaniem izolacji termicznych dachu,
• wymianê stolarki okiennej oraz drzwiowej,
• wykonanie oddymiania klatki schodowej,
• renowacjê elewacji budynku,
• wykonanie nowych ok³adzin ¶ciennych, pod³ogowych oraz sufitów podwieszanych,
• wykonanie nowych instalacji sanitarnych obejmuj±cych:
 instalacje wod-kan. (w tym: instalacje wody zimnej u¿ytkowej, instalacje wody ciep³ej u¿ytkowej, instalacje hydrantow±, instalacje kanalizacji sanitarnej)
 instalacje wentylacji mechanicznej,
 instalacje klimatyzacji,
 instalacje centralnego ogrzewania,
• wykonanie nowych instalacji elektrycznych obejmuj±cych:
 zasilanie obiektu od zestawu z³±czowo-pomiarowego (w tym wykonanie przeciwpo¿arowego wy³±cznika pr±du PWP),
 wewnêtrzne linie zasilaj±ce,
 instalacje o¶wietleniowe (o¶wietlenia ogólnego, nocnego, ewakuacyjnego oraz zewnêtrznego),
 instalacje gniazd wtyczkowych (w tym dedykowanych – „DATA”),
 zasilanie odbiorników energii wymagaj±cych indywidualnego zabezpieczenia,
 instalacjê uziemiaj±c±,
 instalacjê odgromow±,
 instalacje sieci strukturalnej,
 instalacje monitoringu wizyjnego CCTV,
 instalacje sygnalizacji w³amania i napadu SSWiN,
 instalacje przyzywow±,
• wykonanie identyfikacji wizualnej budynku,
• dostawê i monta¿ wyposa¿enia sta³ego oraz ruchomego (w tym wyposa¿enia sanitariatów),
• przekazanie wszelkich odpadów powsta³ych w trakcie i/lub w wyniku realizacji zamówienia do odzysku, zagospodarowania lub unieszkodliwienia zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami prawa,
• wszelkie pozosta³e roboty i/lub czynno¶ci niezbêdne dla prawid³owej realizacji zamówienia, w tym w szczególno¶ci wykonanie obowi±zków na³o¿onych na Zamawiaj±cego (inwestora) w uzgodnieniach, porozumieniach, warunkach technicznych, opiniach, pozwoleniach pozyskanych dla realizacji przedmiotu zamówienia,
• szkolenie wyznaczonych przedstawicieli U¿ytkownika w zakresie obs³ugi i eksploatacji zamontowanych urz±dzeñ, systemów itp.,
• uzyskanie prawomocnego pozwolenia na u¿ytkowanie.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45111300-1 - Roboty rozbiórkowe

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowê i roboty ziemne

45212350-4 - Budynki o szczególnej warto¶ci historycznej lub architektonicznej

45262100-2 - Roboty przy wznoszeniu rusztowañ

45233250-6 - Roboty w zakresie nawierzchni, z wyj±tkiem dróg

45261210-9 - Wykonywanie pokryæ dachowych

45261320-3 - K³adzenie rynien

45261410-1 - Izolowanie dachu

45261900-3 - Naprawa i konserwacja dachów

45262300-4 - Betonowanie

45262310-7 - Zbrojenie

45262321-7 - Wyrównywanie pod³óg

45262400-5 - Wnoszenie konstrukcji ze stali konstrukcyjnej

45262500-6 - Roboty murarskie i murowe

45262690-4 - Remont starych budynków

45262700-8 - Przebudowa budynków

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych

45312200-9 - Instalowanie przeciww³amaniowych systemów alarmowych

45312311-0 - Monta¿ instalacji piorunochronnej

45314320-0 - Instalowanie okablowania komputerowego

45313100-5 - Instalowanie wind

45320000-6 - Roboty izolacyjne

45324000-4 - Roboty w zakresie ok³adziny tynkowej

45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania

45331210-1 - Instalowanie wentylacji

45331220-4 - Instalowanie urz±dzeñ klimatyzacyjnych

45332200-5 - Roboty instalacyjne hydrauliczne

45332300-6 - Roboty instalacyjne kanalizacyjne

45343000-3 - Roboty instalacyjne przeciwpo¿arowe

45410000-4 - Tynkowanie

45421100-5 - Instalowanie drzwi i okien, i podobnych elementów

45421146-9 - Instalowanie sufitów podwieszanych

45421152-4 - Instalowanie ¶cianek dzia³owych

45430000-0 - Pokrywanie pod³óg i ¶cian

45440000-3 - Roboty malarskie i szklarskie

45443000-4 - Roboty elewacyjne

45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak

4.2.9) Rodzaj i maksymalna warto¶æ opcji oraz okoliczno¶ci skorzystania z opcji:

1. Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ skorzystania, w zale¿no¶ci od potrzeb, z opcji uregulowanej w art. 441 ustawy PZP, obejmuj±cej:
1) wykonanie systemu audio-wizualnego (nag³o¶nienia, projekcji obrazu oraz pêtli indukcyjnej) sali wielofunkcyjnej,
2) dostawê i monta¿ systemu mechaniki scenicznej,
3) wykonanie systemu o¶wietlenia scenicznego,
Zakres robót objêty prawem opcji zosta³ opisany w wyszczególnionym tomie dokumentacji projektowej pn. : „Systemy audiowizualne i technologia sceniczna”.
2. Zamawiaj±cy ma prawo skorzystaæ z opcji w okresie trwania umowy.
3. Skorzystanie z opcji polega³o bêdzie na wykonaniu przez Wykonawcê robót budowlanych zakresu robót okre¶lonego ust. 1 w terminie dla zamówienia podstawowego.
4. Wykonawca zostanie poinformowany przez Zamawiaj±cego o skorzystaniu z prawa opcji poprzez z³o¿enie przez Zamawiaj±cego jednostronnego o¶wiadczenia – polecenia rozpoczêcia wykonania robót budowlanych, które z³o¿one zostanie w formie pisemnej (lub w formie elektronicznej) pod rygorem niewa¿no¶ci. Zamawiaj±cy mo¿e skorzystaæ z prawa opcji w terminie do dnia 31.12.2024 r.
5. Wykonawca rozpocznie wykonywanie robót budowlanych nie pó¼niej ni¿ w terminie 14 dni od daty otrzymania polecenia od Zamawiaj±cego. W przypadku skorzystania przez Zamawiaj±cego z prawa opcji Wykonawca zobowi±zany jest do aktualizacji harmonogramu.
6. Podstawê okre¶lenia warto¶ci wynagrodzenia Wykonawcy w ramach opcji stanowiæ bêdzie oferta Wykonawcy oraz kosztorys uproszczony wykonania robót budowlanych w ramach prawa opcji.
7. Zamówienie realizowane w ramach opcji jest jednostronnym uprawnieniem Zamawiaj±cego.
8. Nieskorzystanie przez Zamawiaj±cego z opcji nie rodzi po stronie Wykonawcy ¿adnych roszczeñ
w stosunku do Zamawiaj±cego.

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 22 miesi±ce

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wy³±cznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

W zakresie sytuacji ekonomicznej lub finansowej wykonawca musi wykazaæ, ¿e posiada ¶rodki finansowe lub zdolno¶æ kredytow± w wysoko¶ci nie mniejszej ni¿ 6.000.000,00 z³.
1) W sytuacji sk³adania oferty przez dwa lub wiêcej podmiotów (wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia) Zamawiaj±cy uzna spe³nienie tego warunku udzia³u w postêpowaniu, je¿eli wspólnie wyka¿± oni, i¿ posiadaj± ¶rodki finansowe lub zdolno¶æ kredytow± w wysoko¶ci nie mniejszej ni¿ 6.000.000,00 z³, w tym jeden z wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia samodzielnie wyka¿e j± na poziomie nie mniejszym ni¿ 3.000.000,00 z³.
2) Przez „zdolno¶æ kredytow±” nale¿y rozumieæ zdolno¶æ kredytobiorcy do sp³aty zaci±gniêtego kredytu wraz z odsetkami w terminach okre¶lonych w umowie (art. 70 ust. 1 ustawy z dnia 29.08.1997r. Prawo bankowe (tekst jedn. Dz. U. z 2022 r., poz. 2324)).
3) W przypadku, gdy informacja banku lub spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej, z³o¿ona w celu oceny warunków udzia³u w postêpowaniu, zostanie przedstawiona w kwocie 7-cyfrowej (tj. bez wskazania dok³adnej kwoty) Zamawiaj±cy uzna, ¿e przedstawia ona równowarto¶æ kwoty 1.000.000,00 PLN.
4) Je¿eli Wykonawca na potwierdzenie spe³niania warunku udzia³u w postêpowaniu dotycz±cego posiadania sytuacji finansowej wyka¿e siê posiadaniem ¶rodków finansowych lub zdolno¶ci± kredytow±, których warto¶æ wyra¿ona zostanie w walucie innej ni¿ PLN, Zamawiaj±cy w celu dokonania oceny spe³niania warunku udzia³u w postêpowaniu dokona przeliczenia wskazanej warto¶ci wed³ug ¶redniego kursu NBP z dnia wszczêcia (og³oszenia) postêpowania w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Je¿eli w dniu og³oszenia postêpowania NBP nie opublikuje informacji o ¶rednim kursie walut, Zamawiaj±cy dokona odpowiednich przeliczeñ wg ¶redniego kursu z pierwszego, kolejnego dnia, w którym NBP opublikuje ww. informacje.

W zakresie zdolno¶ci technicznej lub zawodowej Wykonawca musi wykazaæ, ¿e:
1) wykona³ nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, co najmniej jedn± (1) robotê budowlan± polegaj±c± na remoncie lub przebudowie budynku objêtego ochron± na podstawie art. 7 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad nimi, o warto¶ci tej roboty co najmniej 10.000.000,00 z³ brutto
Pojêcie przebudowy, remontu oraz budynku nale¿y definiowaæ zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7.07.1994 r. Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2023 r., poz. 682 z pó¼n. zm.).

2) dysponuje osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia tj.:
a) minimum jedn± (1) osob±, która bêdzie pe³ni³a funkcjê kierownika budowy, posiadaj±c± uprawnienia budowlane bez ograniczeñ do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci konstrukcyjno-budowlanej, która posiada co najmniej 5-letnie do¶wiadczenie zawodowe w kierowaniu lub nadzorowaniu robót budowlanych w tej specjalno¶ci oraz posiada do¶wiadczenie w kierowaniu co najmniej jedn± robot± budowlan± polegaj±c± na remoncie lub przebudowie budynku objêtego ochron± na podstawie art. 7 ustawy z dnia 23.07.2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad nimi, o warto¶ci tej roboty co najmniej 10.000.000,00 z³ brutto.
b) minimum jedn± (1) osob±, która bêdzie pe³ni³a funkcjê kierownika robót w bran¿y elektrycznej, posiadaj±c± uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeñ, która posiada co najmniej 3-letnie do¶wiadczenie w kierowaniu lub nadzorowaniu robót budowlanych w tej specjalno¶ci,
c) minimum jedn± (1) osob±, , która bêdzie pe³ni³a funkcjê kierownika robót w bran¿y sanitarnej, posiadaj±c± uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodoci±gowych i kanalizacyjnych bez ograniczeñ, która posiada co najmniej 3-letnie do¶wiadczenie w kierowaniu lub nadzorowaniu robót budowlanych w tej specjalno¶ci,
d) minimum jedn± (1) osob±, która bêdzie pe³ni³a funkcjê kierownika robót, posiadaj±c± uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie instalacji i urz±dzeñ telekomunikacyjnych,
e) minimum jedn± (1) osob±, która bêdzie pe³ni³a funkcjê kierownika robót, posiadaj±c± uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci in¿ynieryjnej drogowej,
Odno¶nie bran¿y instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ telekomunikacyjnych w przypadku, gdy wskazana osoba bêdzie posiada³a uprawnienia wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów to wykonawca winien wykazaæ, ¿e osoba posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeñ w specjalno¶ci instalacyjnej w telekomunikacji przewodowej wraz z infrastruktur± towarzysz±c± w zakresie linii, instalacji i urz±dzeñ liniowych.

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: 1) w celu potwierdzenia spe³niania warunku dotycz±cego sytuacji ekonomicznej lub finansowej, Zamawiaj±cy ¿±da od wykonawcy:
a) informacji banku lub spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej potwierdzaj±cej wysoko¶æ posiadanych ¶rodków finansowych lub zdolno¶æ kredytow± wykonawcy, w okresie nie wcze¶niejszym ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem,

2) w celu potwierdzenia spe³niania warunku dotycz±cego zdolno¶ci technicznej lub zawodowej, Zamawiaj±cy ¿±da od wykonawcy:
a) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, (wzór wykazu zawiera za³±cznik nr 8 do specyfikacji), z za³±czeniem
b) dowodów okre¶laj±cych, czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zosta³y wykonane, a je¿eli wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty;
Je¿eli wykonawca powo³uje siê na do¶wiadczenie w realizacji robót budowlanych wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz o którym mowa w lit a) powinien wykazywaæ tylko te roboty budowlane, w których wykonaniu wykonawca ten bezpo¶rednio uczestniczy³;
c) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami; wzór wykazu zawiera za³±cznik nr 9 do specyfikacji,

5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:

1) wype³niony i podpisany formularz ofertowy (tre¶æ formularza zamieszczona w za³±czniku nr 3),
2) zbiorcze zestawienia kosztów (ZZK) (tre¶æ formularza zamieszczona w za³±czniku nr 4),
3) o¶wiadczenie wykonawcy o spe³nieniu warunków udzia³u w postêpowaniu okre¶lonych przez Zamawiaj±cego w Rozdziale 5 specyfikacji (tre¶æ o¶wiadczenia zamieszczona w za³±czniku nr 5 do specyfikacji),
4) o¶wiadczenie wykonawcy o braku podstaw do wykluczenia (tre¶æ o¶wiadczenia zamieszczona w za³±czniku nr 6 do specyfikacji),
5) o¶wiadczenie Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia sk³adane wraz z ofert± na podstawie art. 117 ust. 4 ustawy (tre¶æ o¶wiadczenia zamieszczona w za³±czniku nr 7 do specyfikacji) (je¿eli dotyczy)
6) o¶wiadczenie o czê¶ci zamówienia, której wykonanie, wykonawca zamierza powierzyæ podwykonawcom wraz z podaniem nazw ewentualnych podwykonawców, je¿eli s± ju¿ znani (w tre¶ci formularza ofertowego),
7) pe³nomocnictwo do reprezentowania w postêpowaniu albo do reprezentowania w postêpowaniu i zawarciu umowy, w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia zgodnie z art. 58 ustawy (dotyczy równie¿ wspólników spó³ki cywilnej),
8) pe³nomocnictwo do wystêpowania w imieniu Wykonawcy, w przypadku gdy dokumentów sk³adaj±cych siê na ofertê nie podpisuje osoba uprawniona do reprezentowania Wykonawcy zgodnie z odpisem z Krajowego Rejestru S±dowego lub Wykonawca w przypadku osób fizycznych,
9) dokument wadium w przypadku wniesienia wadium w formie innej ni¿ pieniê¿na,
10) w przypadku wniesienia wadium w postaci pieniê¿nej, zalecane jest do³±czenie do oferty kopii potwierdzenia nadania przelewu,

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:

Przystêpuj±c do niniejszego postêpowania Wykonawca zobowi±zany jest do wniesienia wadium w wysoko¶ci 100 000 z³ (s³ownie: sto tysiêcy z³otych),

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez wykonawców, o¶wiadczenia, o których mowa art. 125 ustawy, sk³ada ka¿dy z wykonawców. O¶wiadczenia te potwierdzaj± brak podstaw wykluczenia oraz spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie, w jakim ka¿dy z wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia s± zobowi±zani do³±czaæ do oferty o¶wiadczenie, z którego bêdzie wynikaæ, które us³ugi wykonaj± poszczególni wykonawcy (tre¶æ o¶wiadczenia zamieszczona w za³±czniku nr 7 do specyfikacji). W przypadku Wykonawców sk³adaj±cych wspóln± ofertê, do oferty nale¿y do³±czyæ pe³nomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia (wystawione zgodnie z art. 58 ust. 2 ustawy). Tre¶æ pe³nomocnictwa musi jednoznacznie wskazywaæ czynno¶ci, do wykonywania których pe³nomocnik jest upowa¿niony (zakres umocowania).

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zamawiaj±cy przewiduje zmiany postanowieñ umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy na podstawie przepisu art. 455 ust. 1 pkt 1) ustawy w zakresie:
1) zmiany osób, skierowanych przez Wykonawcê do realizacji zamówienia;
2) ewentualnej zmiany (przed³u¿enia) terminu realizacji umowy:
a) zaistnienia warunków atmosferycznych obiektywnie uniemo¿liwiaj±cych realizacjê Przedmiotu Umowy
b) dzia³ania si³y wy¿szej,
c) napotkania w gruncie przeszkód,
d) zaistnienia nieprzewidzianych warunków geologicznych i hydrogeologicznych,
e) przerw wynikaj±cych z decyzji administracyjnych
f) w przypadku istotnych zmian w dokumentacji projektowej
g) zawieszenia robót przez Zamawiaj±cego, w tym tak¿e z powodu zmniejszenia wysoko¶ci ¶rodków finansowych, którymi dysponuje Zamawiaj±cy na realizacjê Umowy,
h) wprowadzenia zmian, które bêd± nastêpstwem zmian wprowadzonych w umowach pomiêdzy Zamawiaj±cym a inn± ni¿ Wykonawca stron±, oraz zmian wynikaj±cych z zaleceñ i wytycznych instytucji nadzoruj±cych realizacjê projektu, w ramach którego realizowany jest Przedmiot Umowy,
i) niezale¿nych od Wykonawcy opó¼nieñ w dzia³aniach organów administracyjnych, których dzia³ania s± niezbêdne dla realizacji Przedmiotu Umowy,
j) zmian przepisów prawa,
k) konieczno¶ci uwzglêdnienia wydanych w toku realizacji Przedmiotu Umowy zaleceñ w³a¶ciwych s³u¿b i inspekcji, je¿eli powoduj± one wyd³u¿enie czasu realizacji Umowy i nie wynikaj± z przyczyn, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialno¶æ,
l) aktualizacji rozwi±zañ projektowych,
3) ewentualnej zmiany (przed³u¿enia) terminu realizacji umowy:
a) w przypadku zwiêkszenia czasoch³onno¶ci wykonania robót zamiennych w stosunku do czasoch³onno¶ci wykonania robót podstawowych objêtych przedmiotem umowy lub konieczno¶ci wykonania robót dodatkowych;
b) gdy Wykonawcy zostan± powierzone do wykonania roboty dodatkowe (w rozumieniu ustawy PZP) lub jakiekolwiek inne roboty wykraczaj±ce poza zakres Przedmiotu Umowy.
c) na skutek okoliczno¶ci le¿±cych po stronie Zamawiaj±cego;
d) wyst±pienia szkód oraz nastêpstw nieszczê¶liwych wypadków dotycz±cych pracowników i osób trzecich, a powsta³ych w zwi±zku z prowadzonymi robotami budowlanymi, w tym tak¿e ruchem pojazdów mechanicznych na terenie budowy;
e) zmiany powszechnie obowi±zuj±cych przepisów prawa lub umowy o dofinansowanie inwestycji w zakresie maj±cym wp³yw na realizacjê umowy.
4) zmiany wysoko¶ci p³atno¶ci czê¶ciowych w przypadku gdy warto¶æ wynagrodzenia umownego spowoduje konieczno¶æ pomniejszenia warto¶ci dofinansowania,
5) zmiany wynagrodzenia w przypadku zlecania wykonania robót zamiennych lub robót dodatkowych;
6) zmiany wynagrodzenia w przypadku zastosowania robót zaniechanych;
7) zmiany wysoko¶ci wynagrodzenia w przypadku wyst±pienia jednej z nastêpuj±cych okoliczno¶ci:
a) zmiany stawki podatku od towarów i us³ug,
b) zmiany wysoko¶ci minimalnego wynagrodzenia ustalonego na podstawie przepisów o minimalnym wynagrodzeniu za pracê,
c) zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom spo³ecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysoko¶ci stawki sk³adki na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne,
d) zmiany zasad gromadzenia i wysoko¶ci wp³at do pracowniczych planów kapita³owych, o których mowa w ustawie z dnia 4 pa¼dziernika 2018 r. o pracowniczych planach kapita³owych,
- je¿eli zmiany te bêd± mia³y wp³yw na koszty wykonania Umowy przez Wykonawcê.
8) zmiany wysoko¶ci wynagrodzenia Wykonawcy, gdy wska¼nik cen produkcji budowlano-monta¿owej robót budowlanych specjalistycznych og³aszany w komunikacie Prezesa G³ównego Urzêdu Statystycznego za ostatni miesi±c poprzedzaj±cy wniosek o waloryzacjê wzro¶nie lub spadnie o co najmniej 7 % w stosunku do wysoko¶ci tego wska¼nika w miesi±cu zawarcia Umowy, a je¿eli zawarcie Umowy nast±pi³o po 180 dniach od up³ywu terminu sk³adania ofert, w stosunku do wysoko¶ci wska¼nika w miesi±cu sk³adania ofert.

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2024-03-08 12:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: https://platformazakupowa.pl/um_swietochlowice

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-03-08 12:05

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2024-04-06

8.5.) Zamawiaj±cy przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z mo¿liwo¶ci± negocjacji: Tak

8.6.) Maksymalna liczba wykonawców, którzy zostan± zaproszeni do negocjacji: 3

8.7) Kryteria oceny ofert, które zamawiaj±cy zamierza stosowaæ w celu ograniczenia liczby wykonawców:

Wykonawca mo¿e z³o¿yæ ofertê dodatkow±, która zawiera nowe propozycje w zakresie tre¶ci oferty, podlegaj±ce ocenie w ramach kryteriów oceny ofert wskazanych przez Zamawiaj±cego w Zaproszeniu do negocjacji

SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE

Na podstawie art. 7 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego (Dz.U. z 2022 r. poz. 835) zwanej dalej „ustaw± OSR” z postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego wyklucza siê:
1) Wykonawcê wymienionego w wykazach okre¶lonych w rozporz±dzeniu 765/2006 i rozporz±dzeniu 269/2014 albo wpisanego na listê na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listê rozstrzygaj±cej o zastosowaniu ¶rodka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy OSR;
2) Wykonawcê, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdzia³aniu praniu pieniêdzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w
wykazach okre¶lonych w rozporz±dzeniu 765/2006 i rozporz±dzeniu 269/2014 albo wpisana na listê lub bêd±ca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile zosta³a wpisana na listê na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listê rozstrzygaj±cej o zastosowaniu ¶rodka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy OSR;
3) Wykonawcê, którego jednostk± dominuj±c± w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 wrze¶nia 1994 r. o rachunkowo¶ci (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106) jest podmiot wymieniony w wykazach okre¶lonych w rozporz±dzeniu 765/2006 i rozporz±dzeniu 269/2014 albo wpisany na listê lub bêd±cy tak± jednostk± dominuj±c± od dnia 24 lutego 2022 r., o ile zosta³ wpisany na listê na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listê rozstrzygaj±cej o zastosowaniu ¶rodka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy OSR.
Wykluczenie nastêpuje na okres trwania okoliczno¶ci okre¶lonych powy¿ej.
W przypadku Wykonawcy wykluczonego na podstawie okre¶lonej powy¿ej, Zamawiaj±cy odrzuca ofertê takiego Wykonawcy, nie zaprasza go do z³o¿enia oferty wstêpnej, oferty podlegaj±cej negocjacjom, oferty dodatkowej, oferty lub oferty ostatecznej, nie zaprasza go do negocjacji lub dialogu, a tak¿e nie prowadzi z takim Wykonawc± negocjacji lub dialogu, odrzuca wniosek o dopuszczenie do udzia³u w konkursie, nie zaprasza do z³o¿enia pracy konkursowej lub nie przeprowadza oceny pracy konkursowej, odpowiednio do trybu stosowanego do udzielenia zamówienia publicznego oraz
etapu prowadzonego postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego.

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.