eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Zielona GóraPrzeprowadzenie diagnozy potrzeb i barier w dostępie do usług społecznych dla osób z niepełnosprawnościami oraz ich opiekunów w województwie lubuskim oraz sporządzenie raportu (badania/opracowania)



Ogłoszenie z dnia 2025-02-13

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Przeprowadzenie diagnozy potrzeb i barier w dostępie do usług społecznych dla osób z niepełnosprawnościami oraz ich opiekunów w województwie lubuskim oraz sporządzenie raportu (badania/opracowania)

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Województwo Lubuskie – Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Zielonej Górze

1.3.) Oddział zamawiającego: Województwo Lubuskie – Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Zielonej Górze

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 081048430

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Al. Niepodległości 36

1.5.2.) Miejscowość: Zielona Góra

1.5.3.) Kod pocztowy: 65-042

1.5.4.) Województwo: lubuskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL432 - Zielonogórski

1.5.7.) Numer telefonu: 68 323 18 80

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@rops.lubuskie.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://polityka-spoleczna.lubuskie.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ochrona socjalna

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Przeprowadzenie diagnozy potrzeb i barier w dostępie do usług społecznych dla osób z niepełnosprawnościami oraz ich opiekunów w województwie lubuskim oraz sporządzenie raportu (badania/opracowania)

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c05092f6-9001-4934-bcb4-5e91f446a234

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00103610

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-02-13

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00032614/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.10 Diagnoza społeczna

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.15.) Nazwa projektu lub programu

Projekt „Efekt synergii – koordynacja lubuskiego włączenia społecznego”, działanie 04.13 Wysokiej jakości system włączenia społecznego w ramach FERS 2021-2027 współfinansowany ze środków EFS Plus, w ramach typu projektów pn. Działania ROPS w zakresie usług społecznych, pomocy społecznej, ES i aktywnej integracji, służące włączeniu społecznemu, realizowane na poziomie wojewódzkim

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://platformazakupowa.pl/transakcja/1060706

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1.W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja odbywa się przy użyciu Platformy zakupowej, https://platformazakupowa.pl/pn/rops_lubuskie
2.Korzystanie z Platformy jest bezpłatne.
3.Adres strony internetowej postępowania: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1060706
5.Instrukcje dostępne są na https://platformazakupowa.pl/strona/instrukcje-wykonawca
6.Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, aby składać oferty i komunikować się z Zamawiającymi nie potrzebuje konta wykonawcy. Jednak w celu skorzystania z pełnej funkcjonalności musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie zakupowej. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy określa Regulamin Platformy Zakupowej, dostępny na stronie internetowej https://platformazakupowa.pl/ oraz informacje zamieszczone w zakładce „Pierwsze kroki” oraz „Instrukcje użytkownika”.

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 7. Sposób sporządzenia i przekazywania dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych będących kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz.U. poz. 2452 - zwany dalej „Rozporządzeniem w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych).
8. Dokumenty elektroniczne, o których mowa w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 21 maja 2024 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U poz. 773 zwanego dalej „Rozporządzeniem w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności”), z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych i przekazuje się jako załączniki. W przypadku formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy pzp, ww. regulacje nie będą miały bezpośredniego zastosowania.
9. Informacje, oświadczenia lub dokumenty, inne niż wymienione w § 2 ust. 1 Rozporządzenia w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych, przekazywane w postępowaniu sporządza się w postaci elektronicznej:
a) w formatach danych określonych w przepisach Rozporządzenia w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności (i przekazuje się jako załącznik), lub
b) jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (np. w treści „Formularza do komunikacji”).
10. Jeżeli dokumenty elektroniczne, przekazywane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, zawierają informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz.U. z 2022 r., poz. 1233) wykonawca, w celu utrzymania w poufności tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku, wraz z jednoczesnym zaznaczeniem w nazwie pliku „Dokument stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa”.
11. Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem Platformy i formularza Wyślij wiadomość do zamawiającego. Komunikacja poprzez Wyślij wiadomość do zamawiającego umożliwia dodanie do treści wysyłanej wiadomości plików lub spakowanego katalogu (załączników). Występuje limit objętości plików lub spakowanych folderów do ilości 10 plików lub spakowanych folderów przy maksymalnej sumarycznej wielkości 500 MB.
12. W przypadku załączników, które są zgodnie z ustawą pzp lub Rozporządzeniem w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, mogą być opatrzone, podpisem typu zewnętrznego lub wewnętrznego. W zależności od rodzaju podpisu i jego typu (zewnętrzny, wewnętrzny) dodaje się uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnętrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnętrzny).
13. W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy użytkownicy mogą skorzystać ze wsparcia technicznego dostępnego pod numerem telefonu (22) 101 02 02 lub drogą elektroniczną e-mail: cwk@platformazakupowa.pl
14. W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację wykonawcy i Zamawiającego za pośrednictwem Platformy zakupowej, Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: sekretariat@rops.lubuskie.pl (nie dotyczy składania ofert).

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych:
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że:
- administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Dyrektor Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej z siedzibą w Zielonej Górze, przy Al. Niepodległości 36, 65-042 Zielona Góra, tel. 68 3231880, e-mail: sekretariat@rops.lubuskie.pl;
- inspektorem ochrony danych osobowych Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej z siedzibą w Zielonej Górze jest Pani Magda Mierzejewska, kontakt: iod@rops.lubuskie.pl; tel, +48 68 3231925;
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. C RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, o którym mowa w ogłoszeniu,
- odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2024 r., poz. 1320)
- Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy oraz na czas kontroli i archiwizacji,
- obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp,
- w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO,
- Pan/Pani wypełnia obowiązki informacyjne przewidziane w art. 13 lub 14 RODO wobec osób fizycznych, od których dane osobowe bezpośrednio lub pośrednio pozyskał/a w celu ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego w niniejszym postępowaniu.

Posiada Pani/Pan:
- na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
- na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych*;
- na podstawie art.18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO**;
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;

Nie przysługuje Pani/Panu:
- w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
- na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ROPS.V.5.5.2025.JD

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie diagnozy potrzeb i barier w dostępie do usług społecznych dla osób z niepełnosprawnościami oraz ich opiekunów w województwie lubuskim oraz sporządzenie raportu (badania/opracowania).
2. Diagnoza realizowana jest w ramach projektu pn. „Efekt Synergii – koordynacja lubuskiego włączenia społecznego” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.
3. Przedmiot umowy zostanie zrealizowany etapami w terminie do 160 dni kalendarzowych od dnia zawarcia umowy.
4. Badanie będzie przeprowadzone w oparciu o następujące etapy:
4.1. W terminie do 14 dni kalendarzowych od dnia zawarcia umowy – opracowanie projektu szczegółowej koncepcji badania określającej harmonogram badania, techniki i narzędzia stosowane w diagnozie, która podlega akceptacji Zamawiającego (uwagi do projektu koncepcji zostaną przekazane Wykonawcy w ciąg 3 dni roboczych od jego przekazania Zamawiającemu);
4.2. W terminie do 130 dni kalendarzowych od dnia zawarcia umowy – przeprowadzenie badań, analiza wyników, przygotowanie raportów cząstkowych (forma elektroniczna) oraz projektu raportu końcowego i przekazanie go Zamawiającemu w formie elektronicznej (e-mail);
4.3. W terminie do 160 dni kalendarzowych od zawarcia umowy – przedstawienie raportu końcowego uwzględniającego uwagi Zamawiającego i przekazanie Zamawiającemu wersji ostatecznej raportu w formie elektronicznej i papierowej.
5. Przedmiot zamówienia nie jest podzielony na części.
6. Zamawiający wymaga realizacji przedmiotu zamówienia z udziałem co najmniej 1 osoby niepełnosprawnej w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, oraz zatrudnienia tej osoby na podstawie umowy o pracę lub umowy cywilnoprawnej na cały okres realizacji przedmiotu zamówienia określony w § 2 ust. 1 umowy, stanowiącej załącznik nr 2 do SWZ. Szczegóły wymagania zawarto w pkt XV SWZ.
7. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa załącznik nr 1 do SWZ.
8. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.
9. Pozostałe warunki realizacji zamówienia regulują zapisy projektu umowy, która stanowi załącznik nr 2 do SWZ.

4.2.6.) Główny kod CPV: 79315000-5 - Usługi badań społecznych

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

79320000-3 - Usługi badania opinii publicznej

79310000-0 - Usługi badania rynku

79419000-4 - Usługi konsultacyjne w zakresie ewaluacji

79300000-7 - Badania rynkowe i ekonomiczne; ankietowanie i statystyka

79311000-7 - Usługi w zakresie ankiet

79311200-9 - Usługi przeprowadzania badań ankietowych

79311300-0 - Usługi analizy ankiet

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 160 dni

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty zamawiający stosować będzie następujące kryteria oceny ofert:

1) Cena(C) – 60%

Zamawiający przyzna 60 punktów ofercie o najniższej cenie, każdej następnej zostanie przyporządkowana liczba punktów proporcjonalnie mniejsza, według wzoru:
C = (C min / C o ) x 60 pkt
gdzie:
C min- najniższa cena brutto z ocenianych ofert (zł)
C o – cena brutto oferty badanej (zł)
Cenę należy wskazać w formularzu ofertowym.
Ocenie podlegać będzie cena brutto za cały opis przedmiotu zamówienia.
Maksymalnie za to kryterium Zamawiający może przyznać 60 pkt.

2) Dodatkowe techniki badawcze wykonania zamówienia – 40%.

W kryterium – dodatkowe techniki badawcze - można uzyskać 40 punktów.
Oferty zostaną ocenione następująco: 1 pkt = 1%
W odniesieniu do ww. kryterium – Komisja podczas oceny przyzna punkty w następujący sposób:
Oferent zaproponuje dodatkowe (inne niż wskazane poniżej przez Zamawiającego) techniki badawcze:
– 20 pkt – za wskazanie 1 dodatkowej techniki badawczej ponad wskazane w dokumentacji postępowania.
– 40 pkt - za wskazanie 2 i więcej technik badawczych ponad wskazane w dokumentacji postępowania.

Maksymalnie za to kryterium Zamawiający może przyznać 40 pkt.

2. Punktacja będzie obliczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
3. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska najwyższą końcową ocenę oferty –najwyższą ilość punktów.
4. Maksymalnie oferta może uzyskać 100 pkt – za oba kryteria oceny ofert.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Dodatkowe techniki badawcze wykonania zamówienia

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
a) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym;
NIE DOTYCZY
b) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów;
NIE DOTYCZY
c) sytuacji ekonomicznej lub finansowej;
NIE DOTYCZY
d) zdolności technicznej lub zawodowej;
1) Wykonawca spełni warunek, jeśli wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie następujące usługi:
Wykonawca posiada doświadczenie w wykonaniu co najmniej 3 badań/opracowań z obszaru polityki społecznej (usług społecznych) za minimum 150 000,00 złotych brutto każde badanie/opracowanie.
Zamawiający dokona wstępnej oceny spełnienia ww. warunku na podstawie treści oświadczenia wg załącznika nr 1 do formularza oferty.
2) Wykonawca spełni warunek, jeżeli do realizacji zamówienia publicznego skieruje następujące osoby:
Zespół badawczy składający się z co najmniej 4 osób, w tym: kierownik oraz 3 członków zespołu badawczego.
2.1. Kierownik zespołu badawczego (funkcji kierownika badania nie można łączyć z innymi funkcjami osób uczestniczących w realizacji) spełnia łącznie następujące warunki:
– posiada wykształcenie wyższe w zakresie nauk społecznych,
– posiada doświadczenie w kierowaniu zespołem badawczym realizującym badanie z obszaru polityki społecznej tj. kierował minimum trzema badaniami społecznymi w ciągu ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert,
– posiada wiedzę w zakresie polityki społecznej oraz deinstytucjonalizacji i rozwoju sektora usług społecznych;
2.2. Minimum 3 członków zespołu badawczego, którzy posiadają (każdy z członków zespołu):
– wykształcenie wyższe w zakresie nauk społecznych,
– doświadczenie w zakresie realizacji co najmniej dwóch badań społecznych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert,
– doświadczenie w realizacji badań społecznych, w ramach których konieczne było wykorzystanie wiedzy z zakresu polityki społecznej, problemów społecznych i rozwoju usług społecznych.
Zamawiający dokona wstępnej oceny spełnienia ww. warunku na podstawie treści oświadczenia wg załącznika nr 1 do formularza oferty.

Do złożenia oświadczenia „Wykaz usług” (wraz z dokumentami potwierdzającymi należyte wykonanie usług) oraz „Wykaz osób” (wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami) zostanie wezwany wyłącznie wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona. Ocena nastąpi wg formuły spełnia/nie spełnia. Z treści załączonych oświadczeń musi jednoznacznie wynikać, że wykonawca spełnił warunki udziału w postępowaniu.
2. Zamawiający wymaga realizacji przedmiotu zamówienia z udziałem co najmniej 1 osoby niepełnosprawnej w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, oraz zatrudnienia tej osoby na podstawie umowy o pracę lub umowy cywilnoprawnej na cały okres realizacji przedmiotu zamówienia określony w § 2 ust. 1 umowy, stanowiącej załącznik nr 2 do SWZ. Szczegóły wymagania zawarto w pkt XV SWZ.
3. Zamawiający może, na każdym etapie postępowania uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający nie będzie żądał podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W celu wstępnego potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu oraz spełniania warunków udziału w postępowaniu zamawiający żąda dokumentów, które są składane wraz z ofertą:
1) Aktualnego na dzień składania ofert oświadczenia w zakresie wskazanym w pkt XII oraz pkt XIII wg załącznika nr 1 do formularza oferty.
Informacje zawarte w tym oświadczeniu stanowią wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, ww. oświadczenie składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
2) W przypadku, o którym mowa w pkt XIII ppkt 4, 6 i 7 SWZ wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 3 do formularza oferty.
2. W przypadku, gdy Wykonawca polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, wraz z oświadczeniem, o którym mowa w pkt XIV ppkt 3 ppkt 1), przedstawia także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby.
3. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.
4. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa pkt XIV ppkt 5, potwierdza, że stosunek łączący wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów. Szczegóy w SWZ. Wzór zobowiązania stanowi załącznik nr 2 do formularza oferty.
Zamawiający wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych, tj.:
5. W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej zamawiający żąda następujących dokumentów:
1) wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy.
2) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

1. Do przygotowania oferty konieczne jest posiadanie przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy kwalifikowanego podpisu elektronicznego, podpisu osobistego lub podpisu zaufanego.
2. Oferta w terminie składania winna zawierać:
1) wypełniony formularz oferty, zgodnie ze wzorem udostępnionym na Platformie zakupowej;
2) odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru, w celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu (odpowiednio wykonawcy lub podmiotu udostępniającego zasoby) jest umocowana do jego reprezentowania. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia ww. dokumentów, jeżeli zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów;
3) pełnomocnictwa lub inne dokumenty potwierdzające umocowanie do reprezentowania (odpowiednio: wykonawcy, podmiotu udostępniającego zasoby, wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia), jeżeli w imieniu (odpowiednio: wykonawcy, podmiotu udostępniającego zasoby, wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia) działa osoba, której umocowanie do reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa w pkt 2 ppkt 2);
4) oświadczenie Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu – wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 1 do formularza oferty. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie składa każdy z Wykonawców. Potwierdza ono brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
W przypadku, gdy Wykonawca polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, wraz z oświadczeniem, o którym mowa w pkt XIV ppkt 3 ppkt 1), przedstawia także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby.
5) podmiotowe środki dowodowe:
5.1) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia, według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do formularza oferty. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby może być zastąpione innym podmiotowym środkiem dowodowym potwierdzającym, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tego podmiotu. Ww. dokument należy złożyć tylko wtedy, gdy wykonawca polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotu udostępniającego zasoby.
5.2) oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wskazujące, które usługi, wykonają poszczególni wykonawcy, według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do formularza oferty. Ww. dokument składają wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia oraz wykonawcy prowadzących działalność w formie spółki cywilnej.
6) Do złożenia oświadczenia „Wykaz usług” (wraz z dokumentami potwierdzającymi należyte wykonanie usług) oraz „Wykaz osób” (wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami) zostanie wezwany wyłącznie wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona. Ocena nastąpi wg formuły spełnia/nie spełnia. Z treści załączonych oświadczeń musi jednoznacznie wynikać, że wykonawca spełnił warunki udziału w postępowaniu.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

4. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.
5. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo należy dołączyć do oferty. Pełnomocnictwo zgodnie ustawą z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (Dz. U. z 2024 r. poz. 1061 z późn. zm.) winno być złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie.
6. Zamawiający dopuszcza łączenie zdolności zawodowej określonej w pkt. 1d w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w celu spełnienia warunku udziału w postępowaniu, tzn. w przypadku składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, wykonawcy mogą spełniać warunek łącznie.
7. W odniesieniu do warunku dotyczącego doświadczenia, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
8. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie w zakresie wskazanym w pkt XII oraz pkt XIII wg załącznika nr 1 do formularza oferty, składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie to ma potwierdzać brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
9. W przypadku, o którym mowa w pkt XIII ppkt 4, 6 i 7 SWZ wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 3 do formularza oferty.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Wszelkie zmiany umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
2. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty Wykonawcy w przypadku, gdy:
1) Nastąpi ustawowa zmiana stawki podatku VAT, strony dostosują wskazaną w umowie stawkę podatku VAT do obowiązujących przepisów prawa i odpowiednio podwyższą lub obniżą wynagrodzenie brutto, kwota netto pozostaje stała;
2) Wystąpi konieczność zmiany w zasadach rozliczenia finansowego, określonych w umowie;
3) Wystąpi konieczność zmiany terminu płatności faktury określonej w umowie lub ofercie Wykonawcy;
4) Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany osób skierowanych do realizacji przedmiotu zamówienia (wymagana pisemna zgoda Zamawiającego). W przypadku zmiany osób, Wykonawca jest zobowiązany wykazać Zamawiającemu, że proponowane osoby spełniają wymagania, niezbędne do realizacji przedmiotu umowy.
5) Zmiany dotyczą realizacji dodatkowych usług od dotychczasowego Wykonawcy, nieobjętych zamówieniem podstawowym, o ile stały się niezbędne i zostały spełnione łącznie następujące warunki:
a) zmiana Wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych, w szczególności dotyczących zamienności lub interoperacyjności sprzętu, usług lub instalacji, zamówionych w ramach zamówienia podstawowego,
b) zmiana Wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność lub znaczne zwiększenie kosztów dla Zamawiającego,
c) wartość każdej kolejnej zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie;
6) Zostały spełnione łącznie następujące warunki:
a) konieczność zmiany umowy spowodowana jest okolicznościami, których Zamawiający, działając z należytą starannością, nie mógł przewidzieć;
b) wartość zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie;
7) Wykonawcę, któremu Zamawiający udzielił zamówienia, ma zastąpić nowy Wykonawca:
a) na podstawie postanowień umownych,
b) w wyniku połączenia, podziału, przekształcenia, upadłości, restrukturyzacji lub nabycia dotychczasowego Wykonawcy lub jego przedsiębiorstwa, o ile nowy Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, nie zachodzą wobec niego podstawy wykluczenia oraz nie pociąga to za sobą innych istotnych zmian umowy,
c) w wyniku przejęcia przez Zamawiającego zobowiązań Wykonawcy względem jego podwykonawców;
8) Zmiany, niezależnie od ich wartości, nie są istotne;
9) Łączna wartość zmian jest mniejsza niż progi unijne i jest mniejsza od 10% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie w przypadku zamówień na usługi;
10) Konieczność zmiany spowodowana jest okolicznościami poza kontrolą stron, których działając z należytą starannością strony nie mogły przewidzieć w chwili zawarcia umowy. Dotyczy to w szczególności okoliczności wywołanych przez siłę wyższą oraz od zdarzeń niezależnych od Stron. W czasie trwania siły wyższej Wykonawca odpowiada za wykonanie umowy na zasadach ogólnych kodeksu cywilnego;
11) Wystąpi konieczność zmiany sposobu wykonania przedmiotu umowy polegająca na zmianie podwykonawcy lub rezygnacji z podwykonawcy. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 118 ust. 1, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby Wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. Przepis art. 122 stosuje się odpowiednio;
12) Zmiany związane z wprowadzeniem nowych przepisów lub zmian w dotychczasowych przepisach, powodują konieczność zmiany, modyfikacji lub odstępstwa w odniesieniu do zakresu przedmiotu umowy.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

obejmujące, zgodnie z art. 96 ustawy: - aspekty społeczne

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2025-02-21 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1060706

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-02-21 10:30

8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-03-22

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

XV. Wymagania w zakresie zatrudnienia osób, o których mowa w art. 96 ust. 2 pkt 2 ustawy pzp, jeżeli zamawiający przewiduje takie wymagania:
1. Zamawiający wymaga realizacji przedmiotu zamówienia z udziałem co najmniej 1 osoby niepełnosprawnej w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, oraz zatrudnienia tej osoby na podstawie umowy o pracę lub umowy cywilnoprawnej na cały okres realizacji przedmiotu zamówienia określony w § 2 ust. 1 umowy, stanowiącej załącznik nr 2 do SWZ.
2. Na potwierdzenie spełniania ww. warunku, Wykonawca lub podwykonawca w odniesieniu
do swoich pracowników, przed rozpoczęciem wykonywania czynności przez te osoby, będzie musiał przedstawić Zamawiającemu wykaz osób wraz z oświadczeniem o posiadaniu przez nie określonego statusu.
3. Wykaz oraz dokumenty (oświadczenie o posiadaniu przez ww. osobę statusu osoby niepełnosprawnej), o których mowa w § 3 ust. 2 pkt 5 i 6 umowy, stanowiącej załącznik nr 2 do SWZ wykonawca przedkłada wraz z zawarciem umowy. W przypadku zmiany pracownika lub ustanowienia zastępstw ww. wykaz i oświadczenie muszą być każdorazowo aktualizowane przez Wykonawcę.
4. W ramach czynności kontrolnych spełnienia przez Wykonawcę wymogu zatrudnienia 1 osoby niepełnosprawnej do realizacji przedmiotu zamówienia, na każdym etapie realizacji umowy, Zamawiający jest uprawniony w szczególności do:
1) żądania od Wykonawcy oświadczeń i dokumentów w zakresie zatrudnienia osoby, o której mowa w § 3 ust. 2 pkt 5 i 6 umowy;
2) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów
i dokonywania ich oceny;
3) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania
ww. wymogów;
4) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia.
5. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie, Wykonawca przedłoży Zamawiającemu dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia osoby, o której mowa w § 3 ust. 2 pkt 5 i 6 umowy w związku z treścią art. 96 ustawy Pzp.
6. Wysokość kar umownych, z tytułu niespełnienia ww. wymagań określa wzór umowy stanowiący załącznik nr 2 do SWZ.

XVI. Sposób obliczenia ceny:
1. Cena oferty zostanie wyliczona oraz podana przez Wykonawcę na formularzu oferty będącym załącznikiem nr 3 do SWZ.
2. Cena oferty stanowi wynagrodzenie ryczałtowe.
3. Łączna cena ofertowa brutto musi uwzględniać wszystkie koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia oraz wzorem umowy określonym w niniejszej SWZ.
4. Ceny muszą być podane i wyliczone w zaokrągleniu do dwóch miejsc po przecinku (zasada zaokrąglenia – poniżej 5 należy końcówkę pominąć, powyżej i równe 5 należy zaokrąglić w górę).
5. Cena oferty winna być wyrażona w PLN (złotych polskich).
6. Jeżeli w postępowaniu złożona będzie oferta, której wybór prowadziłby do powstania u zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku z ustawą z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2024 r. poz. 361 z późn. zm.), dla celów zastosowania kryterium ceny Zamawiający doliczy do przedstawionej w tej ofercie ceny kwotę podatku od towarów i usług, którą miałby obowiązek rozliczyć. W takim przypadku Wykonawca, składając ofertę, jest zobligowany poinformować zamawiającego, że wybór jego oferty będzie prowadzić do powstania u zamawiającego obowiązku podatkowego.
7. Wynagrodzenie będzie płatne w dwóch transzach. Pierwsza transza w wysokości 25% ceny wynikającej z oferty płatna będzie po zaakceptowaniu przez Zamawiającego szczegółowej koncepcji badania zawierającej narzędzia badawcze. Druga transza w wysokości 75% ceny wynikającej z oferty będzie płatna po zrealizowaniu przedmiotu zamówienia.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.