Ogłoszenie z dnia 2025-02-14
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usługi opieki domowej na terenie miasta Racibórz dla 20 osób
niesamodzielnych uczestników projektu pn. „Dobra Jesień Życia–
opieka dla mieszkańców 60+ z miasta Racibórz” - EFS Plus
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W RACIBORZU
1.3.) Oddział zamawiającego: Dział Administracji i Realizacji Świadczeń
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 003457272
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Henryka Sienkiewicza 1
1.5.2.) Miejscowość: Racibórz
1.5.3.) Kod pocztowy: 47-400
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL227 - Rybnicki
1.5.7.) Numer telefonu: 32 41552650
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@ops-raciborz.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.ops-raciborz.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
pomoc społeczna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usługi opieki domowej na terenie miasta Racibórz dla 20 osób
niesamodzielnych uczestników projektu pn. „Dobra Jesień Życia–
opieka dla mieszkańców 60+ z miasta Racibórz” - EFS Plus
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c69da770-6162-4612-a261-57eb5b964ed3
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00105628
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-02-14
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00094345/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Świadczenie usługi opieki domowej na terenie miasta Racibórz dla 20 osób niesamodzielnych uczestników projektu pn. „Dobra Jesień Życia–opieka dla mieszkańców 60+ z miasta Racibórz” - EFS Plus
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
„Dobra Jesień Życia – opieka dla mieszkańców 60+ z miasta Racibórz” dofinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-c69da770-6162-4612-a261-57eb5b964ed33.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1.Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia, musi posiadać konto Wykonawcy na Platformie e-zamowienia. Zarejestrowanie i utrzymywanie konta na ww. Platformie oraz korzystanie z niej przez Wykonawcę jest bezpłatne. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-zamowienia określa Regulamin korzystania z Platformy e-Zamówienia dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”. Korzystanie z Platformy e-zamówienia jest równoznaczne z zaakceptowaniem ww. regulaminu.
2. Wszelką korespondencję do Zamawiającego (z wyjątkiem złożenia oferty) związaną z niniejszym postępowaniem należy przekazywać za pomocą Portalu (zakładka „Formularze” – „Formularze do komunikacji”).
3. Zamawiający dopuszcza komunikację (z wyjątkiem złożenia oferty) za pomocą adresu poczty elektronicznej: zamowienia@ops-raciborz.pl Powyższe dopuszczenie nie dotyczy składania ofert. Zamawiający nie bierze odpowiedzialności za skutki braku zachowania przez Wykonawcę powyższych wymogów.
4. Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem zakładki „Oferty/Wnioski”. Po wybraniu przycisku „Złóż ofertę” system prezentuje okno składania oferty umożliwiające przekazanie dokumentów elektronicznych. W oknie znajdują się pola typu „drag&drop” („przeciągnij i upuść) służące do dodawania plików.
5. Zamawiający nie udostępnia interaktywnego formularza ofertowego na Platformie i w związku z tym należy zignorować komunikat pojawiający się przy składaniu oferty w tym zakresie. Ofertę należy złożyć na wzorze „Formularza oferty”, stanowiącym załącznik nr 1 do SWZ. W pierwszym polu („Wypełniony formularz oferty”) Wykonawca dodaje wybrany z dysku komputera wypełniony i podpisany formularz oferty (stanowiący załącznik nr 1 do SWZ). W drugim polu („Załączniki i inne dokumenty przedstawione w ofercie przez Wykonawcę”) Wykonawca dodaje pozostałe dokumenty wymagane do złożenia wraz
z ofertą (w tym np. załącznik stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa, jak i uzasadnienie zastrzeżenia tajemnicy przedsiębiorstwa czy oddzielny plik podpisu dla formularza oferty w przypadku zastosowania podpisu zewnętrznego). Po wprowadzeniu plików należy wcisnąć przycisk „Wyślij pliki i złóż ofertę”, a następnie potwierdzić, że chce się złożyć ofertę.
6. System sprawdza, czy złożone pliki są podpisane i automatycznie je szyfruje, jednocześnie informując o tym Wykonawcę. Potwierdzenie czasu przekazania i odbioru oferty znajduje się w Elektronicznym Potwierdzeniu Przesłania (EPP) i Elektronicznym Potwierdzeniu Odebrania (EPO). EPP i EPO dostępne są dla zalogowanego Wykonawcy w zakładce „Oferty/Wnioski”.
7. Maksymalny łączny rozmiar plików stanowiących ofertę lub składanych wraz z ofertą to 250 MB.
Ciąg dalszy znajduje się w rozdziale XI SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Miasto Racibórz/Ośrodek Pomocy Społecznej reprezentowany przez Dyrektora Ośrodka Pomocy Społecznej, ul. Henryka Sienkiewicza 1, 47-400 Racibórz; e-mail: sekretariat@ops-raciborz.pl, tel.: 32 415 26 50;
2. W sprawach z zakresu ochrony danych osobowych mogą Państwo kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych (IOD). Funkcję tę sprawuje: p. Sylwia Kochman email: iodo@ops-raciborz.pl
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w zw.z ustawą z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (t,j. Dz.U.2024 r. poz. 1320), zwaną dalej „ustawa Pzp” w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pod numerem DAR 2211.2.2025 na zadanie pn. „Dobra Jesień Życia – opieka dla mieszkańców 60+ z miasta Racibórz”.
4. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy Pzp.
5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 i 4 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, w sposób gwarantujący jego nienaruszalność, jeżeli okres obowiązywania umowy w sprawie zamówienia publicznego przekracza 4 lata, zamawiający przechowuje protokół postępowania wraz z załącznikami przez cały okres obowiązywania umowy w sprawie zamówienia publicznego.
6. Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp.
7. W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO.
Ciąg dalszy znajduje się w rozdziale XXV SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: DAR 2211.2.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi opieki domowej na terenie Miasta Racibórz dla 20 Uczestników w ilości 5200 h.
2. Zamówienie jest współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027, Priorytetu FESL.07 Fundusze Europejskie dla społeczeństwa, Działanie 07.04 Usługi społeczne w ramach projektu „Dobra Jesień Życia – opieka dla mieszkańców 60+ z Miasta Racibórz”.
3. Usługi opieki domowej powinny być prowadzone z zachowaniem podmiotowości osób niesamodzielnych oraz ich niezależności.
4. Zlecenie realizacji usług opiekuńczych na rzecz konkretnej osoby będzie przekazywane Wykonawcy na piśmie, drogą elektroniczną lub telefonicznie. Wykonawca otrzyma od pracownika Ośrodka Pomocy Społecznej w Raciborzu informację zawierającą dane uczestnika, tj. imię, nazwisko, adres zamieszkania lub pobytu, numer telefonu, (jeśli posiada), zakres świadczonych usług, dni świadczenia usług i wymiar godzin usług, okres świadczenia usług, tj. datę rozpoczęcia i datę zakończenia świadczenia usług, odpłatność klienta za godzinę świadczonych usług - zgodnie, z którą obejmie klienta usługą w czasookresach i wymiarze godzin określonych w decyzji administracyjnej.
5. Zakres czynności wykonywanych w ramach usługi opieki domowej, będzie indywidualnie dobierany do potrzeb, potencjału i osobistych preferencji uczestników projektu i będzie obejmował:
a) pomoc w zaspokajaniu codziennych potrzeb życiowych;
b) opiekę higieniczną;
c) pielęgnację zaleconą przez lekarza, która obejmuje czynności pielęgnacyjne wynikające z przedłożonego zaświadczenia lekarskiego lub dokumentacji medycznej, uzupełniające w stosunku do pielęgniarskiej opieki środowiskowej;
d) zapewnienie kontaktów z otoczeniem.
6. W godzinach realizacji usług opieki domowej nie mogą być świadczone inne formy pomocy usługowej, w tym: usługi asystenckie lub specjalistyczne usługi opiekuńcze, o których mowa w ustawie z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2024 r. poz. 1283).
7. Zakres usług wynikać będzie z potrzeb osób korzystających z pomocy i będzie określany indywidualnie z zastrzeżeniem, że:
a) usługi świadczone będą śr. 26 h/miesiąc na 1 uczestnika (śr. 2 wizyty w tygodniu po 3h).
b) usługi opiekuńcze zapewniać będą dostępność do nieprzerwanych i właściwych pod względem, jakości procesu świadczenia usług przez 7 dni w tygodniu, poprzez ustalenie z opiekunami godzin oraz zleconego wymiaru i zakresu usług.
c) organizacja świadczenia usług opiekuńczych opieki domowej uwzględnia podmiotowość odbiorców usług, w tym respektowanie prawa do poszanowania
i ochrony godności, intymności, w szczególności w przypadku czynności
o charakterze opieki higienicznej i pielęgnacji oraz poczucia bezpieczeństwa
i ochrony dóbr osobistych.
d) przez jedną godzinę rozumie się jedną godzinę zegarową. Zamawiający zaznacza, że pod pojęciem wymiaru godzin świadczenia usług, należy rozumieć wyłącznie rzeczywisty czas świadczenia usług.
8. Wykonawca będzie ponosił pełną odpowiedzialność za wszelkie szkody wyrządzone przez osoby skierowane do świadczenia usług osobom trzecim, w tym podopiecznym oraz w ich mieniu.
9. Usługa opiekuńcza świadczona jest przez osoby posiadające:
a) kwalifikacje do wykonywania jednego z zawodów: opiekun środowiskowy, asystent osoby niepełnosprawnej, pielęgniarz, opiekun osoby starszej, opiekun medyczny, opiekun kwalifikowany w domu pomocy społecznej
lub
b) doświadczenie w realizacji usług opiekuńczych, w tym zawodowe, wolontariackie lub osobiste wynikające z pełnienia roli opiekuna faktycznego i odbyła minimum 80-godzinne szkolenie z zakresu realizowanej usługi, w tym udzielania pierwszej pomocy lub pomocy przedmedycznej. (Wykonawca udokumentuje, że kadra odbyła minimum 80-godzinne szkolenie z zakresu realizowanej usługi, w tym udzielania pierwszej pomocy lub pomocy przedmedycznej).
10. Zamawiający po wyborze Wykonawcy we własnym zakresie i na własny koszt przeprowadzi szkolenie dla 10 os. skierowanych przez Wykonawcę do realizacji przedmiotu zamówienia z zakresu pracy z cudzoziemcami i osobami należącymi do mniejszości etnicznych, osobami narażonymi na dyskryminację ze względu na cechy prawnie chronione, ze szczególnym uwzględnieniem dyskryminacji ze względu na orientację seksualną
11. Przedmiot zamówienia obejmuje udzielenie do 5200 h wsparcia w formie opieki domowej dla 20 uczestników w okresie realizacji projektu tj. od dnia zawarcia umowy do 31.12.2025 r.
4.2.6.) Główny kod CPV: 85311100-3 - Usługi opieki społecznej dla osób starszych
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
85000000-9 - Usługi w zakresie zdrowia i opieki społecznej
85311200-4 - Usługi opieki społecznej dla osób niepełnosprawnych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Opis kryteriów/znaczenie: Waga w [%]/ udział w ocenie [pkt.]
1 CENA OFERTY (CO) 60% waga udział w ocenie 60 pkt
2 DOŚWIADCZENIE (CW) 40% waga udział w ocenie 40 pkt
3. Opis kryteriów/znaczenie:
1) CENA OFERTY (CO) - kryterium będzie oceniane na podstawie łącznej ceny oferty brutto za realizację całego przedmiotu zamówienia złożonej w Formularzu ofertowym, załącznik nr 1 do SWZ, na którą składają się wszelkie koszty ponoszone przez Wykonawcę. Przyznawanie ilości punktów poszczególnym ofertom w kryterium – CENA OFERTY - odbywać się będzie wg następującej zasady:
CBON
CO = ------------------------ x 100 pkt x 60%
CBOB
gdzie:
CBON – cena brutto oferty najniższej
CBOB – cena brutto oferty badanej
CO – liczna punktów przyznanych ocenianej ofercie w kryterium – cena ofert
2) DOŚWIADCZENIE W PROWADZENIU OPIEKI DOMOWEJ
Liczba punktów przyznanych danej ofercie będzie wyliczana według następującego wzoru:
ilość pkt przyznanych za doświadczenie badanej oferty
CW =----------------------------------------------------------------------------x100pkt x 40 %
największa ilość punktów przyznanych za doświadczenie
z pośród ofert niepodlegających odrzuceniu
CW – liczba punktów przyznanych badanej ofercie w kryterium - doświadczenie
Punktacja za doświadczenie w prowadzeniu opieki domowej będzie liczona jak niżej:
- w przypadku wykazania 1 usługi (potwierdzonej poświadczeniem np. referencjami/ protokołami odbioru lub aktami administracyjnymi) w zakresie prowadzenia opieki domowej w okresie ostatnich 3 lat lub jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – przez okres istnienia firmy – 0 pkt,
- w przypadku wskazania od 1-5 usług ( potwierdzone wszystkie usługi poświadczeniem np. referencjami/protokołami odbioru, aktami administracyjnymi) - w zakresie prowadzenia opieki domowej w okresie ostatnich 3 lat lub jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – przez okres istnienia firmy - 20 pkt,
- w przypadku wskazania od 6-10 usług ( potwierdzone wszystkie usługi poświadczeniem np. referencjami/protokołami odbioru, aktami administracyjnymi) - w zakresie prowadzenia opieki domowej w okresie ostatnich 3 lat lub jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – przez okres istnienia firmy - 40 pkt.
Zrealizowanie usług wymienionych w Rozdziale VIII pkt. 5a w ilości więcej niż minimalnej, będzie stanowiło jedno z kryteriów oceny ofert, zgodnie z zasadami opisanymi w Rozdziale XXI ust. 3 pkt 2.
4. Wykonawca jest zobowiązany złożyć w sposób czytelny, niebudzący wątpliwości w treści formularza ofertowego, oświadczenie woli w zakresie wskazanych kryteriów. Zgodnie z art. 223 ust. 1 Ustawy, niedopuszczalne jest prowadzenie między Zamawiającym a Wykonawcą negocjacji dotyczących złożonej oferty.
5. Oferta, która przedstawia najkorzystniejszy bilans maksymalnej liczby, przyznanych punktów w oparciu o ustalone kryteria zostanie uznana za najkorzystniejszą, pozostałe oferty zostaną sklasyfikowane zgodnie z liczbą uzyskanych punktów. Przyznawanie liczby punktów poszczególnym ofertom odbywać się będzie wg następującej zasady:
P = CO + CW
gdzie:
P – suma punktów badanej oferty przy zastosowanych kryteriach
CO – liczba punktów przyznanych ocenianej ofercie w kryterium CENA OFERTY
CW – liczba punktów przyznanych ocenianej ofercie w kryterium DOŚWIADCZENIE
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: doświadczenie
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:1) nie podlegają wykluczeniu z postępowania,
2) spełniają warunki dotyczące zdolności do występowania w obrocie gospodarczym. Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie,
3) posiadają uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie,
4) sytuacji ekonomicznej lub finansowej.
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
5) Zdolności technicznej lub zawodowej:
a) Zdolności technicznej: Wykonawca wykaże, że należycie wykonał,
a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonanych,
w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert,
a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie: minimum jedną usługę polegającą na świadczeniu usług opiekuńczych dla dorosłych w miejscu zamieszkania dla minimum 20 osób, trwająca nieprzerwalnie minimum przez okres 12 miesięcy – Załącznik nr 4 do SWZ – składany wraz z ofertą
Uwaga: Jeżeli usługa lub usługi są w trakcie wykonywania, to część tej zrealizowanej usługi/usług na dzień składania ofert musi/muszą obejmować wymiar nie mniejszy niż wartości określone powyżej. Zamawiający informuje, że pod pojęciem „usługi” należy rozumieć usługę świadczoną na rzecz jednego Zamawiającego na podstawie odrębnej (pojedynczej) umowy, nieprzerwanie przez okres nie krótszy niż 12 miesięcy w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert. Zrealizowanie usług wymienionych w pkt. a w ilości więcej niż minimalnej, będzie stanowiło jedno z kryteriów oceny ofert, zgodnie z zasadami opisanymi w Rozdziale XXI ust. 3 pkt 2.
Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia w zakresie spełniania warunków udziału w postępowaniu, zgodnie z załącznikiem Nr, 2 o którym mowa w SWZ – składany wraz z ofertą.
b) Zdolności zawodowej: Wykonawca wykaże, że skieruje do realizacji niniejszego zamówienia publicznego osoby zdolne do wykonania zamówienia, spełniających podane niżej warunki, tj.: skieruje do realizacji zamówienia, co najmniej 10 osób, a każda z nich posiada poniższe wymagania:
- osoba posiada kwalifikacje do wykonywania zawodu opiekun środowiskowy, asystent osoby niepełnosprawnej, pielęgniarz, opiekun osoby starszej, opiekun medyczny, opiekun kwalifikowany w domu pomocy społecznej lub
- doświadczenie w realizacji usług opiekuńczych, w tym zawodowe, wolontariackie lub osobiste wynikające z pełnienia roli opiekuna faktycznego i odbyła minimum 80-godzinne szkolenie z zakresu realizowanej usługi, w tym udzielania pierwszej pomocy lub pomocy przedmedycznej.
Wykonawca udokumentuje, że kadra odbyła minimum 80-godzinne szkolenie z zakresu realizowanej usługi, w tym udzielania pierwszej pomocy lub pomocy przedmedycznej. – Załącznik nr 6 składany na wezwanie Zamawiającego
Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia w zakresie spełniania warunków udziału w postępowaniu, zgodnie z załącznikiem Nr, 2 o którym mowa w SWZ – składany wraz z ofertą.
Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się
o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej – dopuszcza łącznie spełnienie warunku przez Wykonawców.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.U.2024 r. poz. 594 z późn. zm.) z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, chyba że wykażą, że przygotowali te oferty niezależnie od siebie - Załącznik Nr 5 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych, jeżeli wymagał ich złożenia w ogłoszeniu o zamówieniu lub dokumentach zamówienia, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych.
2. Podmiotowe środki dowodowe wymagane od Wykonawcy obejmują:
a) oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.U.2024 r. poz. 594 z późn. zm.) z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, chyba że wykażą, że przygotowali te oferty niezależnie od siebie - Załącznik Nr 5 do SWZ.
b) Wykaz osób - Wykonawca wykaże, że skieruje do realizacji niniejszego zamówienia publicznego osoby zdolne do wykonania zamówienia, spełniających podane niżej warunki, tj.: skieruje do realizacji zamówienia, co najmniej 10 osób, a każda z nich posiada poniższe wymagania:
- osoba posiada kwalifikacje do wykonywania zawodu pielęgniarki, asystenta osoby niepełnosprawnej, opiekunki środowiskowej, opiekuna medycznego, opiekuna osoby starszej, opiekuna kwalifikowanego w domu pomocy społecznej lub
- doświadczenie w realizacji usług opiekuńczych, w tym zawodowe, wolontariackie lub osobiste wynikające z pełnienia roli opiekuna faktycznego i odbyła minimum 80-godzinne szkolenie z zakresu realizowanej usługi, w tym udzielania pierwszej pomocy lub pomocy przedmedycznej.
Wykonawca udokumentuje, że kadra odbyła minimum 80-godzinne szkolenie z zakresu realizowanej usługi, w tym udzielania pierwszej pomocy lub pomocy przedmedycznej. – Załącznik Nr 6
Na potwierdzenie kwalifikacji osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji przedmiotu zamówienia należy dołączyć do wykazu osób dokumenty potwierdzające posiadane kwalifikacje zgodnie z powyższym.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Oferta winna być sporządzona zgodnie z FORMULARZEM OFERTY stanowiącym załącznik Nr 1 do SWZ.2. Do oferty Wykonawca dołącza aktualne na dzień składania ofert oświadczenie w zakresie wskazanym przez Zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu lub specyfikacji warunków zamówienia. Informacje zawarte w oświadczeniu stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu na załączniku Nr 2 do SWZ.
3. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia należy złożyć wraz z ofertą oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia załącznik Nr 3 do SWZ.
4. Do oferty należy dołączyć Wykaz usług ( dodatkowe kryterium oceny ofert), o którym mowa w Rozdziale VIII pkt 5a załącznik nr 4 do SWZ
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, zobowiązani się złożyć wraz z ofertą stosowne pełnomocnictwo lub inny dokument, z którego jednoznacznie wynika prawo do reprezentowania Wykonawcy, jeśli uprawnienie to nie wynika z ogólnodostępnych dokumentów rejestrowych lub z przepisów prawa a także w przypadku składania oferty przez podmioty wspólnie ubiegające się o zamówienie: konsorcjum, spółka cywilna.
4. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez Wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ustawy Pzp, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w którym Wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu, oraz brak podstaw wykluczenia - każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia nie może podlegać wykluczeniu z postępowania w oparciu o wskazane w SWZ podstawy wykluczenia.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zmiana istotnych postanowień zawartej umowy, w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy dopuszczalna jest jedynie w zakresie określonym przez Zamawiającego w SWZ. Dokonanie zmian jest możliwe w przypadkach opisanych w art. 455 ustawy, ustawach szczególnych lub wystąpienia, co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej:1) zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy w przypadku wystąpienia okoliczności niezależnych od Wykonawcy przy zachowaniu przez niego należytej staranności, skutkujących niemożnością dotrzymania terminu realizacji przedmiotu zamówienia. W przypadku zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy, termin ten może ulec przedłużeniu nie dłużej jednak, niż o czas trwania tych okoliczności,
2) dokonanie zmiany w kadrze z powodu śmierci, choroby, rezygnacji lub innych zdarzeń losowych, których nie można było przewidzieć w chwili podpisania umowy. W przypadku zmiany w kadrze Wykonawca zobowiązany jest zapewnić osoby o kwalifikacjach równorzędnych lub wyższych od tych, jakie posiadała osoba wykonująca zamówienie,
3) dokonanie zmiany w liczbie uczestników projektu z powodu śmierci, choroby, rezygnacji lub innych zdarzeń losowych, których nie można było przewidzieć w chwili podpisania umowy,
4) zmiany wynagrodzenia za wykonaną usługę, proporcjonalnie do wielkości zrealizowania liczby godzin, co nastąpić może np. w przypadku zmiany liczby uczestników, będących odbiorcami usług opieki domowej. Kwota zmiany wynagrodzenia będzie odpowiadała kwocie przedstawionej w formularzu ofertowym za 1 (jedną) godzinę,
5) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy lub świadczenia jednej lub obu stron (jedynie w zakresie wynikającym z tych zmian), z powodu uzasadnionych zmian w zakresie sposobu wykonania przedmiotu umowy proponowanych przez Zamawiającego lub Wykonawcę, jeżeli te zmiany są korzystne dla Zamawiającego,
6) siły wyższej, niezależnej od Zamawiającego i Wykonawcy, a której nie można było przewidzieć i która nie pozwala na kontynuację usług będących przedmiotem zamówienia, np. wystąpienia zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego nie można było przewidzieć, w szczególności zagrażającego bezpośrednio życiu lub zdrowiu ludzi lub grożącego powstaniem szkody w znacznych rozmiarach,
7) działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie przedmiotu umowy, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze stron,
8) wystąpienia okoliczności, których strony nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności.
2. Zmiany w zakresie danych Stron, w szczególności ich adresów, przedstawicieli Stron, innych osób wskazanych imiennie w umowie będą dokonywane w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-02-24 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Składanie ofert odbywa się na platformie e-Zamówienia
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-02-24 09:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-03-25
INNE PRZETARGI Z RACIBORZA
- Świadczenie usługi opieki domowej na terenie miasta Racibórz dla 20 osób niesamodzielnych uczestników projektu pn. "Dobra Jesień Życia- opieka dla mieszkańców 60+ z miasta Racibórz" - EFS Plus
- 3/2025 Pełnienie funkcji Inwestora Zastępczego dla zadania pn. "Przebudowa i remont pomieszczeń na 1. piętrze Szpitala Rejonowego w Raciborzu - Oddziału Neonatologii"
- Budowa Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej wraz z Jednostką Ratowniczo - Gaśniczą PSP w Raciborzu
- Remonty cząstkowe i wielkowymiarowe nawierzchni dróg wojewódzkich będących w utrzymaniu przez PZD Racibórz
- Remonty cząstkowe nawierzchni bitumicznych dróg powiatowych będących w utrzymaniu przez PZD Racibórz
- Koszenie traw i chwastów w pasie drogowym dróg wojewódzkich będących w utrzymaniu przez PZD Racibórz
więcej: przetargi w Raciborzu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Świadczenie usługi opieki domowej na terenie miasta Racibórz dla 20 osób niesamodzielnych uczestników projektu pn. "Dobra Jesień Życia- opieka dla mieszkańców 60+ z miasta Racibórz" - EFS Plus
- POLITYKA SENIORALNA EFS+
- Przeprowadzenie usług wsparcia terapeutycznego dla Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Węgorzewie w ramach realizacji projektu pn. "Rodzina ponad wszystko"
- Grupowy trening kompetencji i umiejętności społecznych z psychologiem
- Świadczenie usług w formie asystenta osobistego osoby z niepełnosprawnością w 2025 roku. Program finansowany ze środków Funduszu Solidarnościowego
- "Świadczenie usług opiekuńczych w ramach projektu 'Wspieramy, aktywizujemy i opiekujemy!".
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.