Og³oszenie z dnia 2025-02-18
Powi±zane og³oszenia:
- 2025/BZP 00175889/01 - Wynik z dnia 2025-04-03
Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa rowerowego toru typu pumptrack w Knurowie - Szczyg³owicach
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Gmina Knurów
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276257587
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: Dr. Floriana Ogana 5
1.5.2.) Miejscowo¶æ: Knurów
1.5.3.) Kod pocztowy: 44-190
1.5.4.) Województwo: ¶l±skie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL229 - Gliwicki
1.5.7.) Numer telefonu: 32 235 10 17
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@knurow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.knurow.pl
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa rowerowego toru typu pumptrack w Knurowie - Szczyg³owicach
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-422ec64c-79c2-4e04-afd3-e35dc6bb6d0b
2.5.) Numer og³oszenia: 2025/BZP 00108706
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2025-02-18
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2025/BZP 00026069/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.1.5 Budowa rowerowego toru typu pumptruck w Knurowie – Szczyg³owicach
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-422ec64c-79c2-4e04-afd3-e35dc6bb6d0b3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. W niniejszym postêpowaniu komunikacja pomiêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawcami odbywa siê przy u¿yciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostêpna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl 2. W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemo¿liwiaj±cych komunikacjê Wykonawcy i Zamawiaj±cego za po¶rednictwem Platformy e-Zamówienia, Zamawiaj±cy dopuszcza komunikacjê za pomoc± poczty elektronicznej na adres e-mail: zp@knurow.pl (nie dotyczy sk³adania ofert w postêpowaniu). 3. Adres strony internetowej - https://ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1. Wykonawca zamierzaj±cy wzi±æ udzia³ w niniejszym postêpowaniu musi posiadaæ konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegó³owe informacje na temat zak³adania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia okre¶la Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostêpny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zak³adce „Centrum Pomocy”, z którymi Wykonawca ma obowi±zek zapoznania siê.2. W przypadku problemów technicznych i awarii zwi±zanych z funkcjonowaniem Platformy e-zamówienia u¿ytkownicy mog± skorzystaæ ze wsparcia technicznego dostêpnego pod numerem telefonu (22) 458 77 99 lub drog± elektroniczn± poprzez formularz udostêpniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zak³adce „Zg³o¶ problem”. 3. Przegl±danie i pobieranie publicznej tre¶ci dokumentacji postêpowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania.4. Minimalne wymagania techniczne dotycz±ce sprzêtu u¿ywanego w celu korzystania z us³ug Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotycz±ce specyfikacji po³±czenia okre¶la Regulamin Platformy e-Zamówienia. 5. Sposób sporz±dzenia i przekazania dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych bêd±cych kopi± elektroniczn± tre¶ci zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi byæ zgodny z wymaganiami okre¶lonymi w rozporz±dzeniu Prezesa Rady Ministrów w z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporz±dzania i przekazywania informacji oraz wymagañ technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz ¶rodków komunikacji elektronicznej w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 poz. 2452). 6. Sposób komunikowania siê Zamawiaj±cego z Wykonawcami – z wy³±czeniem sk³adania ofert: 1) W niniejszym postêpowaniu komunikacja pomiêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawcami odbywa siê drog± elektroniczn± za po¶rednictwem formularzy do komunikacji dostêpnych w zak³adce „Formularze” („Formularze do komunikacji”): a) za po¶rednictwem Formularzy do komunikacji” odbywa siê w szczególno¶ci zadawanie pytañ (w tym wniosków o wyja¶nienie tre¶ci SWZ), przekazywanie wezwañ i zawiadomieñ, b) formularze do komunikacji umo¿liwiaj± do³±czenie za³±cznika do przesy³anej wiadomo¶ci (przycisk „dodaj za³±cznik”). c) za³±czniki zgodnie z PZP lub rozporz±dzeniem, o którym mowa powy¿ej w ust. 5 powinny byæ - zgodnie z wyborem wykonawcy / wykonawcy wspólnie ubiegaj±cego siê o udzielenie zamówienia / podmiotu udostêpniaj±cego zasoby / podwykonawcy - opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym typu zewnêtrznego lub wewnêtrznego. d) w zale¿no¶ci od rodzaju podpisu i jego typu (zewnêtrzny, wewnêtrzny) dodaje siê uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnêtrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnêtrzny). 2) Mo¿liwo¶æ korzystania w postêpowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pe³nym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania siê na Platformie e-Zamówienia. 3) Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” s³u¿±cych do zadawania pytañ dotycz±cych tre¶ci dokumentów zamówienia wystarczaj±ce jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia. 4) Wszystkie wys³ane i odebrane w postêpowaniu przez Wykonawcê wiadomo¶ci widoczne s± po zalogowaniu w podgl±dzie postêpowania w zak³adce „Komunikacja”. 5) Maksymalny rozmiar plików przesy³anych za po¶rednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielko¶æ ta dotyczy plików przesy³anych jako za³±czniki do jednego formularza). 6) Szczegó³owe zasady komunikacji okre¶la Instrukcja „Komunikacja w postêpowaniu” zamieszczona na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl, zak³adka: Centrum pomocy.
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 Rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) informujemy, ¿e: 1) Administratorem danych jest Prezydent Miasta Knurów, z siedzib± w Urzêdzie Miasta Knurów, 44-190 Knurów, ul. dr. Floriana Ogana 5, tel.: (32) 339-22-66 lub 235-10-17, fax.: (32) 235-15-21, e-mail: um@knurow.pl, strona internetowa: www.knurow.pl, BIP: www.knurow.bip.info.pl, 2) W sprawach zwi±zanych z przetwarzaniem danych osobowych mo¿na siê kontaktowaæ z Inspektorem Ochrony Danych, dostêpnym pod adresem e-mail: iod@knurow.eu. Osoby niekorzystaj±ce z poczty elektronicznej mog± z³o¿yæ zapytanie pisemne: a) osobi¶cie do Biura Obs³ugi Interesanta (Biuro Podawcze Urzêdu – parter), 44-190 Knurów, ul. dr. Floriana Ogana 5, b) poczt± tradycyjn± na adres Urz±d Miasta Knurów, 44-190 Knurów, ul. dr. Floriana Ogana 5, c) z wykorzystaniem pisma ogólnego na platformie ePUAP, potwierdzonego Profilem Zaufanym lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym, wskazuj±c formê w jakiej oczekuj± odpowiedzi i podaj±c dane kontaktowe niezbêdne do sposobu udzielenia odpowiedzi. 3) Dane osobowe s± gromadzone i przetwarzane w celu: a) przeprowadzenia postêpowania o zamówienie publiczne, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) - przetwarzanie jest niezbêdne do wype³nienia obowi±zku prawnego ci±¿±cego na administratorze - Ustawa z dnia 11 wrze¶nia 2019r. Prawo zamówieñ publicznych; b) przeprowadzenia postêpowania o zamówienie publiczne, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. e) – przetwarzanie jest niezbêdne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym albo w ramach sprawowania w³adzy publicznej - Ustawa z dnia 11 wrze¶nia 2019r. Prawo zamówieñ publicznych; c) wykonania umowy, której stron± jest osoba, której dane dotycz±, lub do podjêcia dzia³añ na ¿±danie osoby, której dane dotycz±, przed zawarciem umowy, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b). 4) Podanie przez Pana/Pani± danych osobowych jest niezbêdne do wype³nienia obowi±zku prawnego, wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym oraz do wykonania umowy, której stron± jest osoba, której dane dotycz±, lub do podjêcia dzia³añ na ¿±danie osoby, której dane dotycz±, przed zawarciem umowy. W przypadku niepodania swoich danych, nie bêdzie mo¿liwo¶ci: a) wype³nienia obowi±zku prawnego, wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym - przeprowadzenie postêpowania o zamówienie publiczne. Mo¿e to skutkowaæ konsekwencjami przewidzianymi przepisami prawa; b) zawarcia lub wykonania umowy.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.2.13.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Okre¶lenie aspektów spo³ecznych, ¶rodowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiaj±cy uwzglêdni³ wymagania w zakresie dostêpno¶ci dla osób niepe³nosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich u¿ytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
Zamawiaj±cy okre¶li³ wymagania dotycz±ce wydajno¶ci lub funkcjonalno¶ci, zgodnie z art. 101 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiot zamówienia obejmuje budowê rowerowego toru typu pumptrack w Knurowie – Szczyg³owicach, a w szczególno¶ci: 1) budowê toru rowerowego typu pumptrack, w tym: a) wykonanie nawierzchni z geokraty wype³nionej kruszywem naturalnym wraz z podbudow±, b) dostawa, monta¿ i parowanie typowych, prefabrykowanych elementów powtarzalnych (modu³ów), 2) budowê ci±gu pieszo-rowerowego z hydro kostki betonowej o gr. 8 cm wraz z podbudow±, 3) wykonanie nawierzchni z kory sosnowej (w miejscach ¶ció³kowania ro¶lin ozdobnych), 4) wykonanie nawierzchni wype³nionej geokrat± poro¶niêt± traw± wraz z podbudow± (przestrzeñ w obrêbie stojaków na rowery), 5) wykonanie nawierzchni z kamieni ozdobnych wraz z podbudow±, 6) dostawê i monta¿ elementów ma³ej architektury, w tym: a) ³awka – 2 szt. b) stojak na rowery – 8 szt. c) kosz na ¶mieci – 2 szt. d) tablica informacyjna – 1 kpl. 7) zagospodarowanie terenów zieleni wokó³ obiektu (urz±dzenie trawnika, wykonanie nasadzeñ drzew i zieleni ozdobnej), 8) wykonanie o¶wietlenia, w tym:
a) u³o¿enie kabla o¶wietleniowego, b) monta¿ s³upów o¶wietleniowych parkowych, aluminiowych, o wysoko¶ci 4,5 m wraz z fundamentem i oprawami LED – 3 szt. 9) roboty towarzysz±ce (prace ziemne, roboty rozbiórkowe i przygotowawcze, zabezpieczenie istniej±cych kabli rurami ochronnymi, regulacja studzienek, odtworzenie nawierzchni i trawników uszkodzonych w trakcie prowadzenia robót, itp.). 2. Szczegó³owy zakres zamówienia okre¶la dokumentacja projektowa oraz Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, przedmiar robót (Za³±cznik Nr 6 do SWZ) oraz ustalenia wynikaj±ce ze wzoru umowy, stanowi±ce za³±czniki do SWZ. Wykonawca obowi±zany jest zapoznaæ siê z SWZ i jej za³±cznikami i zrealizowaæ zamówienie na zasadach i warunkach w nich opisanych.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
45223800-4 - Monta¿ i wznoszenie gotowych konstrukcji
45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
45233200-1 - Roboty w zakresie ró¿nych nawierzchni
45112330-7 - Rekultywacja terenu
45316110-9 - Instalowanie urz±dzeñ o¶wietlenia drogowego
45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 4 miesi±ce
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mog± siê ubiegaæ Wykonawcy, którzy nie podlegaj± wykluczeniu z udzia³u w postêpowaniu w okoliczno¶ciach wskazanych: 1) w art. 108 ust. 1 PZP oraz w art. 109 ust. 1 pkt 1) i pkt 4) PZP, z zastrze¿eniem art. 110 ust. 2 PZP 2) w art.7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego. 2. Wykluczenie Wykonawcy mo¿e nast±piæ na ka¿dym etapie postêpowania o udzielenie zamówienia. 3. O udzielenie zamówienia mog± siê ubiegaæ Wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki udzia³u w postêpowaniu dotycz±ce: 1) zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym: Zamawiaj±cy nie okre¶la warunku udzia³u w postêpowaniu w tym zakresie. 2) uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów: Zamawiaj±cy nie okre¶la warunku udzia³u w postêpowaniu w tym zakresie. 3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Wykonawca spe³ni warunek udzia³u w postêpowaniu je¿eli wyka¿e, ¿e jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia, na sumê gwarancyjn± co najmniej 300 000,00 z³. 4) zdolno¶ci technicznej lub zawodowej: Wykonawca spe³ni warunek udzia³u w postêpowaniu, je¿eli wyka¿e siê: a) do¶wiadczeniem w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, w wykonaniu co najmniej: a.1) dwóch robót budowlanych polegaj±cych na wykonaniu toru rowerowego typu pumptrack; Warunek, o którym mowa wy¿ej zostanie spe³niony je¿eli jeden podmiot wyka¿e, ¿e posiada do¶wiadczenie w wykonaniu zamówieñ opisanych powy¿ej. a.2) dwóch robót budowlanych polegaj±cych na budowie lub przebudowie lub rozbudowie dróg lub placów lub parkingów lub miejsc postojowych lub chodników; o nawierzchni z asfaltobetonu lub kostki brukowej wraz z podbudow±; Warunek, o którym mowa wy¿ej zostanie spe³niony je¿eli jeden podmiot wyka¿e, ¿e posiada do¶wiadczenie w wykonaniu zamówieñ opisanych powy¿ej.a.3) dwóch robót budowlanych polegaj±cych na budowie lub przebudowie lub remoncie o¶wietlenia: ulicznego lub parkingów lub placów lub parków. Warunek, o którym mowa wy¿ej zostanie spe³niony je¿eli jeden podmiot wyka¿e, ¿e posiada do¶wiadczenie w wykonaniu zamówieñ opisanych powy¿ej. b) dysponowaniem osobami, zdolnymi do wykonywania zamówienia, na stanowiska: b.1) Kierownika budowy - osobê posiadaj±c± uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci konstrukcyjno – budowlanej lub drogowej oraz minimum 3-letnie do¶wiadczenie zawodowe w kierowaniu robotami budowlanymi (po uzyskaniu uprawnieñ). b.2) Kierownika robot elektrycznych - osobê posiadaj±c± uprawnienia budowlane bez ograniczeñ do kierowania robotami instalacyjnymi w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ elektrycznych i elektroenergetycznych oraz minimum 3-letnie do¶wiadczenie zawodowe w kierowaniu robotami budowlanymi (po uzyskaniu uprawnieñ). b.3) osobê posiadaj±c± uprawnienia w zakresie eksploatacji urz±dzeñ, instalacji i sieci elektroenergetycznych na stanowisku dozoru (D), b.4) osobê posiadaj±c± uprawnienia w zakresie eksploatacji urz±dzeñ, instalacji i sieci elektroenergetycznych na stanowisku eksploatacji (E). Zamawiaj±cy dopuszcza ³±czenie w/w funkcji pod warunkiem posiadania przez jedn± osobê w/w wymaganych uprawnieñ. Osoby przewidziane do pe³nienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie musz± posiadaæ wymagane uprawnienia, które zosta³y wydane zgodnie z ustaw± Prawo budowlane z dn. 7 lipca 1994 r. art. 12 ust. 1 ppkt 2), ust. 7, art. 12a lub uprawnienia uzyskane na podstawie przepisów obowi±zuj±cych przed wej¶ciem w ¿ycie ustawy Prawo budowlane z 1994 r., natomiast w przypadku osób, które uzyska³y uprawnienia w innych krajach Unii Europejskiej, a tak¿e osób z Europejskiego Obszaru Gospodarczego (tj. Królestwo Norwegii, Ksiêstwo Liechtensteinu, Republika Islandii) i obywateli Konfederacji Szwajcarskiej, posiadane uprawnienia musz± spe³niaæ warunki okre¶lone w ustawie z dn. 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 334). Osoby spoza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej musz± legitymowaæ siê decyzj± o uznaniu kwalifikacji zawodowych lub decyzj± o prawie do ¶wiadczenia us³ug transgranicznych, wydanymi przez w³a¶ciwe rady izby in¿ynierów, albo udokumentowaæ, ¿e zda³y egzamin na uprawnienia budowlane przed w³a¶ciw± izb±.4. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia warunki, o których mowa wy¿ej w ust. 1 i 3 zostan± spe³nione je¿eli: 1) ¿aden z Wykonawców wystêpuj±cych wspólnie nie bêdzie podlegaæ wykluczeniu z postêpowania, 2) Wykonawcy ³±cznie spe³ni± warunki udzia³u w postêpowaniu, za wyj±tkiem wskazanych w Rozdz. 4 ust. 3 pkt 4) lit. a.1), lit. a.2), lit. a.3), 3) W odniesieniu do warunków dotycz±cych kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia, wskazanych w Rozdz. 4 ust. 3 pkt 4) lit. a) i lit. b) SWZ, Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia mog± polegaæ na zdolno¶ciach tych z Wykonawców, którzy wykonaj± roboty budowlane lub us³ugi, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane – a wykazanych w o¶wiadczeniu stanowi±cym Za³±cznik Nr 3) do „Formularza ofertowego”. W sytuacji, gdy o¶wiadczenie z art. 117 ust 4 PZP sk³adaj± wspólnicy spó³ki cywilnej, Zamawiaj±cy uzna za prawid³owe zapisy, ¿e ka¿dy ze wspólników spó³ki posiada do¶wiadczenie i spe³nia warunek wskazany w Rozdziale 4 ust. 3 pkt 4 lit. a) oraz wykona roboty budowlane / us³ugi, do realizacji których to do¶wiadczenie jest wymagane.5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: a) o¶wiadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 PZP, o braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów z innym Wykonawc±, który z³o¿y³ odrêbn± ofertê, albo o¶wiadczenia o przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej wraz z dokumentami lub informacjami potw. przygotowanie oferty, niezale¿nie od innego Wykonawcy nale¿±cego do tej samej grupy kapita³owej; Wzór o¶wiadczenia znajduje siê w Za³. nr 3 do SWZ. Nie bêdzie ono wymagane w przypadku, gdy w postêpowaniu zostanie z³o¿ona tylko 1 oferta. b) za¶wiadczenie w³a¶ciwego naczelnika US potw., ¿e Wykonawca nie zalega z op³acaniem podatków i op³at, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 PZP, wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jego z³o¿eniem, a w przypadku zalegania z op³acaniem podatków lub op³at wraz z za¶wiadczeniem Zamawiaj±cy ¿±da z³o¿enia dokumentów potw., ¿e odpowiednio przed up³ywem term. sk³adania ofert Wykonawca dokona³ p³atno¶ci nale¿nych podatków lub op³at wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawar³ wi±¿±ce porozumienie ws. sp³at tych nale¿no¶ci; c) za¶wiadczenie albo inny dokument w³a¶ciwej terenowej jednostki organizacyjnej ZUS lub w³a¶ciwego oddzia³u regionalnego lub w³a¶ciwej placówki terenowej KRUS potw., ¿e Wykonawca nie zalega z op³acaniem sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 PZP, wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jego z³o¿eniem, a w przypadku zalegania z op³acaniem sk³adek na ubezp. spo³. lub zdrowotne wraz z za¶wiadczeniem albo innym dokumentem Zamawiaj±cy ¿±da z³o¿enia dokumentów potwierdzaj±cych, ¿e odpowiednio przed up³ywem terminu sk³adania ofert Wykonawca dokona³ p³atno¶ci nale¿nych sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne wraz odsetkami lub grzywnami lub zawar³ wi±¿±ce porozumienie w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci; d) odpis lub informacja z KRS lub z CEIDG, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 PZP, sporz±dzonych nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji; e) Je¿eli Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza granicami RP, zamiast dokumentów, o których mowa wy¿ej w lit. b), lit. c) i lit. d) sk³ada dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, potwierdzaj±ce odpowiednio, ¿e: e.1) nie naruszy³ obowi±zków dotycz±cych p³atno¶ci podatków, op³at lub sk³adek na ubezpieczenie spo³eczne lub zdrowotne, e.2) nie otwarto jego likwidacji, nie og³oszono upad³o¶ci, jego aktywami nie zarz±dza likwidator lub s±d, nie zawar³ uk³adu z wierzycielami, jego dzia³alno¶æ gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje siê on w innej tego rodzaju sytuacji wynikaj±cej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczêcia tej procedury, - wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed ich z³o¿eniem. f) Je¿eli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszk. ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje siê dokumentów, o których mowa powy¿ej w lit. e) lub gdy dokumenty te nie odnosz± siê do wszystkich przypadków, o których mowa w art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, zastêpuje siê je odpowiednio w ca³o¶ci lub w czê¶ci dokumentem zawieraj±cym odpowiednio o¶wiadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub o¶wiadczenie osoby, której dokument mia³ dotyczyæ, z³o¿one pod przysiêg±, lub, je¿eli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszk. ma osoba, której dokument mia³ dotyczyæ, nie ma przepisów o o¶wiadczeniu pod przysiêg±, z³o¿one przed organem s±dowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorz±du zawodowego lub gospodarczego, w³a¶ciwym ze wzglêdu na siedzibê lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszk. osoby, której dokument mia³ dotyczyæ - wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed ich z³o¿eniem.
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: a) dokumenty potwierdzaj±ce, ¿e wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na sumê gwarancyjn± okre¶lon± przez Zamawiaj±cego w Rozdziale 4 ust. 3 pkt. 3) SWZ; Je¿eli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie mo¿e z³o¿yæ wymaganych przez zamawiaj±cego podmiotowych ¶rodków dowodowych, o których mowa powy¿ej, wykonawca sk³ada inne podmiotowe ¶rodki dowodowe, które w wystarczaj±cy sposób potwierdzaj± spe³nianie opisanego przez zamawiaj±cego warunku udzia³u w postêpowaniu dotycz±cego sytuacji ekonomicznej lub finansowej. b) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zosta³y wykonane, a je¿eli wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty; Zakres wykazu musi potwierdzaæ spe³nianie odpowiednio warunku okre¶lonego w Rozdziale 4 ust. 3 pkt 4) lit. a) SWZ w zakresie do¶wiadczenia. Wzór wykazu stanowi Za³±cznik nr 4 do SWZ. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie wykaz wraz z dowodami sk³ada ten z Wykonawców, który wykazuje spe³nianie warunku, z zastrze¿eniem Rozdzia³u 4 ust. 3 pkt 4) lit. a) SWZ. c) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug i kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, do¶wiadczenia i uprawnieñ , a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami; Zakres ww. dokumentu musi potwierdzaæ spe³nienie odpowiednio warunku okre¶lonego w Rozdziale 4 ust. 3 pkt 4) lit. b) SWZ. Wzór wykazu stanowi Za³±cznik nr 5 do SWZ. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie dokument ten sk³ada przynajmniej jeden z Wykonawców. d) Je¿eli dokumenty, o których mowa powy¿ej w lit. a) bêd± wskazywa³y warto¶ci w walucie innej ni¿ PLN, Wykonawca powinien dokonaæ przeliczenia na PLN wg ¶redniego kursu NBP z dnia, w którym og³oszenie o zamówieniu zosta³o opublikowane w Biuletynie Zamówieñ Publicznych (dalej BZP). W przypadku, gdy w dokumentach, o których mowa wy¿ej w lit. a) wskazane zostan± przez Wykonawcê warto¶ci w walucie innej ni¿ PLN, warto¶ci te zostan± przeliczone na PLN wg kursu ¶redniego NBP na dzieñ, w którym og³oszenie o zamówieniu zosta³o opublikowane w BZP. Je¿eli w dniu publikacji og³oszenia o zamówieniu w BZP nie bêdzie opublikowana tabela kursów walut NBP, przyjêty zostanie do przeliczenia na PLN kurs z ostatniej opublikowanej tabeli kursów NBP przed dniem publikacji og³oszenia o zamówieniu w BZP.
5.8.) Wykaz przedmiotowych ¶rodków dowodowych:
Nie wymaga siê z³o¿enia wraz z ofert± dokumentów potwierdzaj±cych, ¿e oferowane roboty budowlane i us³ugi odpowiadaj± okre¶lonym przez Zamawiaj±cego wymaganiom.5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:
1. O¶wiadczenia i dokumenty sk³adane wraz z ofert±: 1) plik z podpisem „Formularza ofertowego” w przypadku podpisania wype³nionego formularza podpisem zewnêtrznym, 2) wype³nione Zbiorcze Zestawienie Sk³adników Ceny Ofertowej, sporz±dzone na Za³±czniku Nr 4 do „Formularza ofertowego”, 3) pe³nomocnictwo do podpisania oferty, o ile prawo do podpisania oferty nie wynika z innych dokumentów z³o¿onych wraz z ofert±, w formie okre¶lonej w rozporz±dzeniu powo³anym w Rozdziale 7 ust. 1 SWZ, 4) odpis lub informacjê z Krajowego Rejestru S±dowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej lub innego w³a¶ciwego rejestru, dotycz±ce Wykonawcy / Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, Podmiotu udostêpniaj±cego zasoby / Podwykonawcy, z zastrze¿eniem Rozdzia³u 7 ust. 4 pkt 1) SWZ, 5) pe³nomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowa o wspó³dzia³aniu, z której bêdzie wynikaæ przedmiotowe pe³nomocnictwo. Pe³nomocnik mo¿e byæ ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postêpowaniu albo do reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy. 6) o¶wiadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 PZP Wykonawcy / Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia / Podmiotu udostêpniaj±cego zasoby / Podwykonawcy, sporz±dzone na Za³±czniku nr 1) do "Formularza ofertowego" oraz podpisane przez osoby upowa¿nione do reprezentacji odpowiednio Wykonawcy / Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia / Podmiotu udostêpniaj±cego zasoby / Podwykonawcy, 7) zobowi±zanie podmiotów udostêpniaj±cych zasoby lub inny podmiotowy ¶rodek dowodowy potwierdzaj±cy, ¿e Wykonawca realizuj±c zamówienie, bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tych podmiotów, wymagane postanowieniami Rozdzia³u 4, ust. 9 SWZ, w przypadku, gdy Wykonawca polega na zdolno¶ciach innych podmiotów w celu potwierdzenia spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu. Wzór zobowi±zania podmiotu udostêpniaj±cego zasoby stanowi Za³±cznik nr 2) do "Formularza ofertowego", 8) o¶wiadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 PZP, wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, w zakresie okre¶lonym w Rozdz. 4 ust. 6 SWZ, z którego wynika, które roboty budowlane lub us³ugi wykonaj± poszczególni Wykonawcy. Wzór o¶wiadczenia stanowi Za³±cznik nr 3) do "Formularza ofertowego", 9) wadium – dokument, 10) ewentualne zastrze¿one informacje stanowi±ce tajemnicê przedsiêbiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji wraz z uzasadnieniem – zgodnie z zasadami wskazanymi w Rozdziale 8 ust. 4 pkt 7) SWZ. Wykonawca nie mo¿e zastrzec informacji, o których mowa w art. 222 ust. 5 PZP. 2. Sk³adanie dokumentów na wezwanie: 1) Wykonawca, który polega na zdolno¶ciach podmiotów udostêpniaj±cych zasoby na zasadach okre¶lonych w art. 118 PZP, zobowi±zany jest przedstawiæ w odniesieniu do tych podmiotów dokumenty wymienione w Rozdz. 5 ust. 2 pkt 1) lit. b) do d) SWZ. 2) Wykonawca, który zamierza powierzyæ wykonanie czê¶ci zamówienia wskazanych w ofercie Podwykonawcom, nie bêd±cych podmiotami udostêpniaj±cymi zasoby na zasadach okre¶lonych w art 118 PZP, zobowi±zany jest przedstawiæ w odniesieniu do tych podmiotów dokumenty wymienione w Rozdz. 5 ust. 2 pkt 1) lit. b) do d) SWZ. 3) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie dokumenty wymienione w Rozdz. 5 ust. 2 pkt 1) lit. a) do d) SWZ sk³ada ka¿dy z tych Wykonawców.SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:
1. Wykonawca sk³adaj±cy ofertê winien wnie¶æ wadium w wysoko¶ci 5 000,00 z³ (s³ownie: piêæ tysiêcy z³otych). 2. Wadium wnosi siê przed up³ywem terminu sk³adania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia up³ywu terminu zwi±zania ofert±, z wyj±tkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 PZP. 3. Wadium mo¿e byæ wniesione w jednej lub kilku formach, o których mowa w art. 97 ust. 7 PZP. 4. Wadium wnoszone w formie pieni±dza wnosi siê przelewem na rachunek bankowy Zamawiaj±cego w: VeloBank S.A., konto nr 67 1560 1081 2121 0517 3581 0006, z dopiskiem wadium – nr referencyjny postêpowania. Za termin wniesienia wadium uwa¿a siê termin uznania rachunku bankowego Zamawiaj±cego. 5. Wadium w pieni±dzu przechowywane jest na rachunku bankowym. 6. Je¿eli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub porêczenia, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt 2-4 PZP, Wykonawca przekazuje Zamawiaj±cemu orygina³ gwarancji lub porêczenia, w postaci elektronicznej. Wadium nie mo¿e zawieraæ klauzuli zwalniaj±cej gwaranta lub porêczyciela od odpowiedzialno¶ci wskutek zwrotu orygina³u dokumentu gwarancyjnego do gwaranta lub porêczyciela. 7. Wadium wnoszone w formie gwarancji lub porêczenia winno: 1) byæ wystawione na Gminê Knurów, ul. dr. Floriana Ogana 5, 44-190 Knurów, 2) wskazywaæ nr i nazwê postêpowania, 3) zawieraæ zobowi±zanie Gwaranta lub Porêczyciela do nieodwo³alnego i bezwarunkowego zap³acenia kwoty wadium na pierwsze pisemne ¿±danie zap³aty Zamawiaj±cego, w przypadku zaistnienia co najmniej jednego z warunków zatrzymania wadium okre¶lonego w ustawie z dnia 11 wrze¶nia 2019 r. Prawo zamówieñ publicznych. 4) Gwarant (Porêczyciel) nie mo¿e uzale¿niaæ dokonania zap³aty od spe³nienia jakichkolwiek dodatkowych warunków lub od przed³o¿enia jakiejkolwiek dokumentacji. 5) Termin obowi±zywania gwarancji lub porêczenia nie mo¿e byæ krótszy ni¿ termin zwi±zania ofert±. 6) W przypadku gdy, Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia wnosz± wadium w postaci gwarancji lub porêczenia to z ich tre¶ci musi wynikaæ, ¿e odnosz± siê one zarówno do zleceniodawcy gwarancji lub porêczenia jak i wszystkich pozosta³ych Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia. 8. Zaleca siê aby dokument wadialny (gwarancje lub porêczenia), stanowi³ osobny plik z³o¿ony wraz z ofert± i innymi dokumentami, podpisany przez wystawcê dokumentu. 9. Oferta Wykonawcy, który nie wniós³ wadium, lub wniós³ w sposób nieprawid³owy lub nie utrzymywa³ wadium nieprzerwanie do up³ywu terminu zwi±zania ofert± lub z³o¿y³ wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 PZP, zostanie odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14) PZP. 10. Zamawiaj±cy zwróci wadium na zasadach i w okoliczno¶ciach wskazanych w art. 98 PZP. 11. W tre¶ci „Formularza ofertowego” nale¿y wskazaæ nr rachunku bankowego na który Zamawiaj±cy ma zwróciæ wadium wniesione w pieni±dzu.6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 2. Wraz z ofert± Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia zobowi±zani s± z³o¿yæ o¶wiadczenia i dokumenty wskazane w Sekcji VI, pkt 5.11 Og³oszenia o zamówieniu.6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, pod warunkiem wyst±pienia co najmniej jednej z nw. okoliczno¶ci: 1) wyst±pienia okoliczno¶ci spe³niaj±cych wymagania okre¶lone w art. 455 ust. 2 ustawy pzp, 2) dopuszcza siê zmianê terminu okre¶lonego w § 4 ust. 1 lit. b umowy z powodu: a) wyst±pienia okoliczno¶ci, o których mowa w § 14 ust. 6 pkt. 6.1 umowy, b) dzia³ania si³y wy¿szej, z zastrze¿eniem § 14 ust. 8 umowy, c) wad i braków w dokumentacji projektowej wyszczególnionej w § 1 ust. 5 umowy, z zastrze¿eniem § 3 pkt. 1.33 umowy, d) konieczno¶ci usuniêcia awarii istniej±cego uzbrojenia terenu przez w³a¶cicieli tego uzbrojenia, w wy³±czeniem przypadku, gdy awarie te wynik³y z winy Wykonawcy, e) zawieszenia przez Zamawiaj±cego wykonania robót z przyczyn niezale¿nych od Wykonawcy, f) wyst±pienia okoliczno¶ci, o których mowa w § 8 ust. 1 umowy, g) przed³u¿enia siê terminu uzyskania przez Wykonawcê opinii, uzgodnieñ i zatwierdzeñ, wydawanych przez osoby trzecie i organy administracji publicznej, ponad 30 dni od daty z³o¿enia przez Wykonawcê kompletnego wniosku o wydanie opinii, uzgodnienia lub zatwierdzenia, h) nieprzekazania przez Zamawiaj±cego placu budowy Wykonawcy w terminie ustalonym w § 2 ust. 2 lit. a umowy, z przyczyn niezale¿nych od Wykonawcy, i) wyst±pienia niekorzystnych warunków atmosferycznych (intensywnych opadów atmosferycznych trwaj±cych nieprzerwanie ponad 3 dni, niskich lub wysokich temperatur uniemo¿liwiaj±cych prowadzenie robót), udokumentowanych wpisem do dziennika budowy i potwierdzonych przez Inspektora Nadzoru Inwestorskiego. 3) ograniczenia zakresu przedmiotu umowy w przypadku, o którym mowa w § 9 ust. 7 oraz zwi±zanego z tym zmniejszenia wynagrodzenia Wykonawcy, 4) wprowadzenia rozwi±zañ zamiennych i robót zamiennych, o których mowa w § 7 umowy pod warunkiem, i¿ zmiany te zostan± zaakceptowane przez nadzór autorski i Zamawiaj±cego, w tym zmniejszenia lub zwiêkszenia wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku, o którym mowa odpowiednio w § 7 pkt. 1.3 i 1.4 umowy, 5) zwiêkszenia wynagrodzenia Wykonawcy ustalonego w § 9 ust. 1 umowy w przypadku konieczno¶ci wykonania robót dodatkowych, 6) zmiany osób wymienionych w § 3 ust. 2 lit. a umowy oraz w § 16 ust. 1 umowy - zgodnie z wymaganiami oraz w przypadkach okre¶lonych w § 3 ust. 2 umowy oraz w § 16 umowy, 7) zmiany zakresu robót powierzanych Podwykonawcom, 8) zmiany wynagrodzenia brutto Wykonawcy okre¶lonego w § 9 ust. 1 umowy, w przypadku ustawowej zmiany wysoko¶ci stawki podatku VAT, zgodnie z ustaleniami zawartymi w § 9 ust. 9 i 10 umowy. 9) zmiany planowanych kwot i terminów p³atno¶ci ustalonych w § 10 ust. 12 umowy. 4. Warunkiem wprowadzenia zmian do umowy w w/w okoliczno¶ciach jest akceptacja udokumentowanego wniosku Wykonawcy w tej sprawie i/lub Protokó³ konieczno¶ci wykonania robót dodatkowych, zaakceptowany przez Zamawiaj±cego i Wykonawcê.7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2025-03-06 09:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Wykonawca sk³ada ofertê za po¶rednictwem Platformy e-zamówienia dostêpnej pod adresem https://ezamowienia.gov.pl, zak³adka: „Oferty/wnioski”.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-03-06 09:30
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2025-04-04
SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE
1. Wykonawca zobowi±zuje siê do wykonania przedmiotu zamówienia w nastêpuj±cych terminach: 1) termin rozpoczêcia robót – do 3 dni od daty przekazania placu budowy, 2) przekazanie placu budowy - w terminie do 7 dni od daty podpisania umowy, 3) termin zakoñczenia przedmiotu umowy – do 4 miesiêcy od daty podpisania umowy. 2. Wyznacza siê nastêpuj±ce osoby do kontaktu z Wykonawcami: 1) Kornelia Loch - Naczelnik Wydzia³u Zamówieñ Publicznych UM Knurów, tel. 32 339-23-08, 2) Monika Szczuk - Inspektor w Wydziale Zamówieñ Publicznych UM Knurów, tel. 32 339-23-06, e-mail: zp@knurow.pl lub monikasz@mail.knurow.euINNE PRZETARGI Z KNUROWA
wiêcej: przetargi w Knurowie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa placu zabaw dla dzieci wraz z salkami urodzinowymi zwanego dalej Figloraj w budynku biurowym/g³ównym na powierzchni hallu g³ównego oraz kawiarni na antresoli
- Poprawa efektywno¶ci energetycznej, przebudowa i rozbudowa budynku OSP w Osjakowie
- Budowa ci±gu pieszo-rowerowego w ramach rozbudowy drogi powiatowej nr 2052P Bogdanowo - U¶cikowo
- Zrównowa¿ona gospodarka wodno-¶ciekowa w Gminie U¶cimów
- "Modernizacja, przebudowa i remont budynku Przedszkola w Skopaniu wraz z zagospodarowaniem terenu"
- Budowa ¶wietlicy wiejskiej w miejscowo¶ci Trzcianka
wiêcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.