Ogłoszenie z dnia 2023-02-24
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00101009/01 - Ogłoszenie z dnia 2023-02-17
- 2023/BZP 00163488/01 - Wynik z dnia 2023-04-04
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego na wykonaniem przebudowy i rozbudowy budynku dawnej szkoły w Osuchach na potrzeby Muzeum Ziemi Biłgorajskiej w Osuchach
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: Powiat Biłgorajski
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 950369014
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: Kościuszki 94
1.4.2.) Miejscowość: Biłgoraj
1.4.3.) Kod pocztowy: 23-400
1.4.4.) Województwo: lubelskie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL812 - Chełmsko-zamojski
1.4.7.) Numer telefonu: 84 688 20 00
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@bilgorajski.pl
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.spbilgoraj.bip.lubelskie.pl
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00110685
2.2.) Data ogłoszenia: 2023-02-24
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2023/BZP 00101009
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia Przed zmianą:
3.1.Przedmiotem zamówienia jest „Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego na wykonaniem przebudowy i rozbudowy budynku dawnej szkoły w Osuchach na potrzeby Muzeum Ziemi Biłgorajskiej w Osuchach ”.
3.2. Komplet materiałów dotyczących zakresu robót budowlanych został upubliczniony w postępowaniu pn.: Przebudowa i rozbudowa budynku dawnej szkoły w Osuchach na potrzeby Muzeum Ziemi Biłgorajskiej w Osuchach” w aktywnym linku (Zał. Nr 1 do SWZ) jak niżej:
https://spbilgoraj.bip.lubelskie.pl/index.phpid=543&p1=szczegoly&p2=83432
3.3 Zakres robót przewidzianych do wykonania w ramach niniejszego zamówienia nad którymi będzie sprawowany nadzór inspektora nadzoru obejmuje w szczególności wykonanie:
Budynek istniejący (etap I):
• podbicie fundamentów pod wszystkimi ścianami konstrukcyjnymi (ściany zewnętrzne i ściana wewnętrzna podłużna),
• zamurowanie części otworów w ścianach konstrukcyjnych oraz wykonanie nowych otworów wynikających ze zmiany układu funkcjonalnego,
• wymiana stropu nad parterem, wykonanie nowego stropu żelbetowego gr. 20 cm,
• wykonanie ściany żelbetowej przy projektowanych schodach oraz schodów żelbetowych,
• wykonanie nowej więźby dachowej i pokrycia dachu,
• wykonanie instalacji fotowoltaicznej.
Budynek nowy (etap II):
• posadowienie budynku pośrednie na studniach betonowych i podwalinach,
• ściany konstrukcyjne żelbetowe gr. 20 cm uzupełnione słupami i podciągami żelbetowymi,
• stropy monolityczne żelbetowe gr. 20 cm, fragment stropu nad piętrem
o rozpiętości 9.80 m z płyt prefabrykowanych sprężonych,
• szyb windy i schody wewnętrzne monolityczne żelbetowe,
• przykrycie budynku stropodachem niewentylowanym wykonanym bezpośrednio na stropie.
Zagospodarowanie terenu (etap I, II i III):
• wykonanie ogrodzenia,
• wykonanie zjazdu z drogi i zatoki autobusowej,
• wykonanie obiektów małej architektury,
• utwardzenie terenu wraz z miejscami postojowymi,
• nasadzenia zieleni.
Instalacje i sieci (etap I, II i III):
• sieć zewnętrznej kanalizacji sanitarnej,
• sieć zewnętrznej kanalizacji deszczowej,
• przyłącze wodociągowe,
• instalacje elektryczne i teletechniczne,
• instalacja wod.-kan.,
• instalacja C.O. z węzłem ciepłowniczym,
• instalacja wentylacji i klimatyzacji.
3.4 Wykonawca pełni funkcje inspektora nadzoru inwestorskiego w branży konstrukcyjno - budowlanej, drogowej, sanitarnej i elektrycznej nad realizacją przedmiotu zamówienia zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2021 r. poz. 2351 z póź. zm.), a w szczególności:
1) reprezentuje inwestora na budowie przez sprawowanie kontroli poprawności i zgodności realizacji zamówienia z umową, dokumentacją projektową i pozwoleniem na budowę oraz przepisami i zasadami wiedzy technicznej,
2) sprawdza jakość wykonanych robót i wbudowanych wyrobów budowlanych oraz urządzeń, a w szczególności zapobiega zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie,
3) sprawdza i odbiera roboty budowlane ulegające zakryciu lub zanikające w terminie 3 dni roboczych od daty zgłoszenia ich przez kierownika budowy lub robót (potwierdzając ten fakt w dzienniku budowy), uczestniczy w próbach i odbiorach technicznych sieci, instalacji, urządzeń technicznych oraz przygotowuje i bierze udział w czynnościach odbioru robót lub ich części (etapów), jak również bierze udział w przekazywaniu ich do użytkowania,
4) potwierdza faktycznie wykonane roboty oraz usunięcie wad i usterek,
5) bierze udział w pracach przy przekazaniu placu budowy i frontu robót,
6) sprawdza kalkulacje, kosztorysy powykonawcze, dodatkowe i zamienne oraz obmiary robót przedkładane przez wykonawcę robót,
7) utrzymuje z autorami dokumentacji projektowej stały kontakt w trakcie wykonywania robót,
8) uczestniczy w przekazywaniu przez wykonawcę robót dokumentacji powykonawczej poprzez weryfikację i sprawdzenie jej poprawności,
9) informuje Zamawiającego o wszelkich okolicznościach mogących mieć wpływ na terminowość oraz poprawność wykonywanych prac,
10) bierze udział w czynnościach odbioru nadzorowanego zamówienia oraz sporządzenia protokołu odbioru wykonanych robót,
11) nadzoruje decyzje Zamawiającego w sprawie zagospodarowania odpadów budowlanych zgodnie z zapisem § 4 ust. 4 umowy z Wykonawcą robót budowlanych,
12) kontroluje poprawność wykonania zamówienia w okresie
a) gwarancji udzielonej przez wykonawcę robót budowlanych wynoszącej max. 60 miesięcy,
b) rękojmi wynoszącej 5 lat, w szczególności inspektor nadzoru będzie uczestniczył w przeglądach z tytułu gwarancji i rękojmi oraz będzie nadzorował usuwanie stwierdzonych wad i usterek w tych okresach,
13) zapewnia przestrzeganie warunków BHP w trakcie realizacji zamówienia przez wykonawcę robót,
14) Inspektor nadzoru ma prawo:
a) wydawać kierownikowi budowy lub kierownikowi robót polecenia, potwierdzone wpisem do dziennika budowy, dotyczące: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych, oraz przedstawienia ekspertyz dotyczących prowadzonych robót budowlanych i dowodów dopuszczenia do stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych oraz urządzeń technicznych,
b) żądać od kierownika budowy lub kierownika robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem lub pozwoleniem na budowę/zgłoszeniem robót,
19) Do obowiązków Inspektora nadzoru należy sporządzenie i przekazanie Zamawiającemu końcowej dokumentacji powykonawczej w tym dokumentów pozwalających na ocenę prawidłowego wykonania przedmiotu umowy wymaganych aktualnymi przepisami prawa, dzienników budowy, protokołów odbiorów technicznych, protokołów prób, pomiarów oraz badań, dokumentacji projektowej powykonawczej z wykazem wprowadzonych zmian w stosunku do dokumentacji pierwotnej, jak również dostarczenie kart gwarancyjnych z warunkami gwarancji, instrukcji (w języku polskim) użytkowania i obsługi urządzeń i wyrobów dostarczonych i wbudowanych przez Wykonawcę oraz przeszkolenie przedstawicieli Użytkownika w zakresie użytkowania i obsługi tych urządzeń i wyrobów.
20) Obowiązkiem Inspektora nadzoru jest jego pobyt na budowie wg poniższych zasad:
a) obecność Kierownika wielobranżowego zespołu nadzoru w specjalności konstrukcyjno – budowalnej - min. 1 razy w tygodniu, potwierdzone wpisem do rejestru obecności inspektora w siedzibie Zamawiającego,
b) obecność inspektora w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych
i kanalizacyjnych - min. 1 razy w tygodniu, potwierdzone wpisem do rejestru obecności inspektora w siedzibie Zamawiającego,
c) obecność inspektora w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektrotechnicznych – min. 1 raz w tygodniu jeżeli realizowane są w nim roboty branżowe, potwierdzone wpisem do rejestru obecności inspektora w siedzibie Zamawiającego,
d) obecność inspektora w specjalności inżynierii drogowej – min. 1 raz w tygodniu jeżeli realizowane są w nim roboty branżowe, potwierdzone wpisem do rejestru obecności inspektora w siedzibie Zamawiającego.
21) Inspektor nadzoru nie jest uprawniony do podejmowania decyzji w zakresie zlecania Wykonawcy do wykonania robót dodatkowych, zamiennych lub koniecznych.
22) Inspektor nadzoru potwierdza wykaz materiałów budowalnych podlegających utylizacji sporządzony przez Wykonawcę robót budowlanych.
23) Obowiązkiem Inspektora jest ponadto:
1) zatwierdzenie lub wniesienie uwag w terminie do 7 dni roboczych wniosków kierownika budowy w sprawie przedłożonych materiałów do ich wbudowania,
2) sprawdzenie lub odbiór wykonanych robót ulegających zakryciu bądź zanikających oraz objętych odbiorami częściowymi i końcowymi oraz sprawdzenie dokonanych wymaganych przepisami lub ustalonymi
w dokumentacji projektowej prób i badań przed zgłoszeniem ich do odbioru ze strony wykonawcy robót w terminie do 3 dni roboczych od dnia wpisu do Dziennika budowy,
3) uczestniczenie w Radach Budowy, w tym:
jej zorganizowanie i poinformowanie zaproszonych osób o jej terminie
i miejscu,przekazanie Wykonawcy w ciągu 3 dni od dnia, w którym odbyło się zebranie radu budowy protokołu z rady celem jego uzgodnienia,
zorganizowanie i poinformowanie zaproszonych osób o dodatkowym spotkaniu w sprawie realizacji inwestycji,
niezwłoczne informowanie Zamawiającego o problemach lub okolicznościach, które mogą wpłynąć na jakość robót lub opóźnienie terminu zakończenia zadania,
4) informowania Zamawiającego o konieczności wykonania robót dodatkowych i zamiennych niezwłocznie, lecz nie później niż w terminie 5 dni od daty stwierdzenia konieczności ich wykonania,
5) przekazanie wykonawcy robót wzoru miesięcznego raportu o postępie wykonanych robót oraz zatwierdzenie go w terminie 14 dni od zawarcia umowy z Wykonawcą.
c.d został zawarty w rozdziale 3 SWZ
Po zmianie:
3.1.Przedmiotem zamówienia jest „Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego na wykonaniem przebudowy i rozbudowy budynku dawnej szkoły w Osuchach na potrzeby Muzeum Ziemi Biłgorajskiej w Osuchach ”.
3.2. Komplet materiałów dotyczących zakresu robót budowlanych został upubliczniony w postępowaniu pn.: Przebudowa i rozbudowa budynku dawnej szkoły w Osuchach na potrzeby Muzeum Ziemi Biłgorajskiej w Osuchach” w aktywnym linku (Zał. Nr 1 do SWZ) jak niżej:
https://spbilgoraj.bip.lubelskie.pl/index.phpid=543&p1=szczegoly&p2=83432
3.3 Zakres robót przewidzianych do wykonania w ramach niniejszego zamówienia nad którymi będzie sprawowany nadzór inspektora nadzoru obejmuje w szczególności wykonanie:
Budynek istniejący (etap I):
• podbicie fundamentów pod wszystkimi ścianami konstrukcyjnymi (ściany zewnętrzne i ściana wewnętrzna podłużna),
• zamurowanie części otworów w ścianach konstrukcyjnych oraz wykonanie nowych otworów wynikających ze zmiany układu funkcjonalnego,
• wymiana stropu nad parterem, wykonanie nowego stropu żelbetowego gr. 20 cm,
• wykonanie ściany żelbetowej przy projektowanych schodach oraz schodów żelbetowych,
• wykonanie nowej więźby dachowej i pokrycia dachu,
• wykonanie instalacji fotowoltaicznej.
Budynek nowy (etap II):
• posadowienie budynku pośrednie na studniach betonowych i podwalinach,
• ściany konstrukcyjne żelbetowe gr. 20 cm uzupełnione słupami i podciągami żelbetowymi,
• stropy monolityczne żelbetowe gr. 20 cm, fragment stropu nad piętrem
o rozpiętości 9.80 m z płyt prefabrykowanych sprężonych,
• szyb windy i schody wewnętrzne monolityczne żelbetowe,
• przykrycie budynku stropodachem niewentylowanym wykonanym bezpośrednio na stropie.
Zagospodarowanie terenu (etap I, II i III):
• wykonanie ogrodzenia,
• wykonanie zjazdu z drogi i zatoki autobusowej,
• wykonanie obiektów małej architektury,
• utwardzenie terenu wraz z miejscami postojowymi,
• nasadzenia zieleni.
Instalacje i sieci (etap I, II i III):
• sieć zewnętrznej kanalizacji sanitarnej,
• sieć zewnętrznej kanalizacji deszczowej,
• przyłącze wodociągowe,
• instalacje elektryczne i teletechniczne,
• instalacja wod.-kan.,
• instalacja C.O. z węzłem ciepłowniczym,
• instalacja wentylacji i klimatyzacji.
3.4 Wykonawca pełni funkcje inspektora nadzoru inwestorskiego w branży konstrukcyjno - budowlanej, drogowej, sanitarnej i elektrycznej nad realizacją przedmiotu zamówienia zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2021 r. poz. 2351 z póź. zm.), a w szczególności:
1) reprezentuje inwestora na budowie przez sprawowanie kontroli poprawności i zgodności realizacji zamówienia z umową, dokumentacją projektową i pozwoleniem na budowę oraz przepisami i zasadami wiedzy technicznej,
2) sprawdza jakość wykonanych robót i wbudowanych wyrobów budowlanych oraz urządzeń, a w szczególności zapobiega zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie,
3) sprawdza i odbiera roboty budowlane ulegające zakryciu lub zanikające w terminie 3 dni roboczych od daty zgłoszenia ich przez kierownika budowy lub robót (potwierdzając ten fakt w dzienniku budowy), uczestniczy w próbach i odbiorach technicznych sieci, instalacji, urządzeń technicznych oraz przygotowuje i bierze udział w czynnościach odbioru robót lub ich części (etapów), jak również bierze udział w przekazywaniu ich do użytkowania,
4) potwierdza faktycznie wykonane roboty oraz usunięcie wad i usterek,
5) bierze udział w pracach przy przekazaniu placu budowy i frontu robót,
6) sprawdza kalkulacje, kosztorysy powykonawcze, dodatkowe i zamienne oraz obmiary robót przedkładane przez wykonawcę robót,
7) utrzymuje z autorami dokumentacji projektowej stały kontakt w trakcie wykonywania robót,
8) uczestniczy w przekazywaniu przez wykonawcę robót dokumentacji powykonawczej poprzez weryfikację i sprawdzenie jej poprawności,
9) informuje Zamawiającego o wszelkich okolicznościach mogących mieć wpływ na terminowość oraz poprawność wykonywanych prac,
10) bierze udział w czynnościach odbioru nadzorowanego zamówienia oraz sporządzenia protokołu odbioru wykonanych robót,
11) nadzoruje decyzje Zamawiającego w sprawie zagospodarowania odpadów budowlanych zgodnie z zapisem § 4 ust. 4 umowy z Wykonawcą robót budowlanych,
12) kontroluje poprawność wykonania zamówienia w okresie
a) gwarancji udzielonej przez wykonawcę robót budowlanych wynoszącej max. 60 miesięcy,
b) rękojmi wynoszącej 5 lat, w szczególności inspektor nadzoru będzie uczestniczył w przeglądach z tytułu gwarancji i rękojmi oraz będzie nadzorował usuwanie stwierdzonych wad i usterek w tych okresach,
13) zapewnia przestrzeganie warunków BHP w trakcie realizacji zamówienia przez wykonawcę robót,
14) Inspektor nadzoru ma prawo:
a) wydawać kierownikowi budowy lub kierownikowi robót polecenia, potwierdzone wpisem do dziennika budowy, dotyczące: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych, oraz przedstawienia ekspertyz dotyczących prowadzonych robót budowlanych i dowodów dopuszczenia do stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych oraz urządzeń technicznych,
b) żądać od kierownika budowy lub kierownika robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem lub pozwoleniem na budowę/zgłoszeniem robót,
19) usunięty
20)Obowiązkiem Inspektora nadzoru jest jego pobyt na budowie wg poniższych zasad:
a) obecność Kierownika wielobranżowego zespołu nadzoru w specjalności konstrukcyjno – budowalnej - min. 1 razy w tygodniu, potwierdzone wpisem do rejestru obecności inspektora na placu budowy,
b) obecność inspektora w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych
i kanalizacyjnych - min. 1 razy w tygodniu, potwierdzone wpisem do rejestru obecności inspektora na placu budowy,
c) obecność inspektora w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych – min. 1 raz w tygodniu jeżeli realizowane są w nim roboty branżowe, potwierdzone wpisem do rejestru obecności inspektora na placu budowy,
d) obecność inspektora w specjalności inżynierii drogowej – min. 1 raz w tygodniu jeżeli realizowane są w nim roboty branżowe, potwierdzone wpisem do rejestru obecności inspektora na placu budowy.
21) Inspektor nadzoru nie jest uprawniony do podejmowania decyzji w zakresie zlecania Wykonawcy do wykonania robót dodatkowych, zamiennych lub koniecznych.
22) Inspektor nadzoru potwierdza wykaz materiałów budowalnych podlegających utylizacji sporządzony przez Wykonawcę robót budowlanych.
23) Obowiązkiem Inspektora jest ponadto:
1) zatwierdzenie lub wniesienie uwag w terminie do 7 dni roboczych wniosków kierownika budowy w sprawie przedłożonych materiałów do ich wbudowania,
2) sprawdzenie lub odbiór wykonanych robót ulegających zakryciu bądź zanikających oraz objętych odbiorami częściowymi i końcowymi oraz sprawdzenie dokonanych wymaganych przepisami lub ustalonymi
w dokumentacji projektowej prób i badań przed zgłoszeniem ich do odbioru ze strony wykonawcy robót w terminie do 3 dni roboczych od dnia wpisu do Dziennika budowy,
3) uczestniczenie w Radach Budowy, w tym:
jej zorganizowanie i poinformowanie zaproszonych osób o jej terminie
i miejscu,przekazanie Wykonawcy w ciągu 3 dni od dnia, w którym odbyło się zebranie radu budowy protokołu z rady celem jego uzgodnienia,
zorganizowanie i poinformowanie zaproszonych osób o dodatkowym spotkaniu w sprawie realizacji inwestycji,
niezwłoczne informowanie Zamawiającego o problemach lub okolicznościach, które mogą wpłynąć na jakość robót lub opóźnienie terminu zakończenia zadania,
4) informowania Zamawiającego o konieczności wykonania robót dodatkowych i zamiennych niezwłocznie, lecz nie później niż w terminie 5 dni od daty stwierdzenia konieczności ich wykonania,
5) przekazanie wykonawcy robót wzoru miesięcznego raportu o postępie wykonanych robót oraz zatwierdzenie go w terminie 14 dni od zawarcia umowy z Wykonawcą.
c.d został zawarty w rozdziale 3 SWZ
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
5.4. Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu Przed zmianą:
5.1 O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
5.1.1 zdolności do występowania w obrocie gospodarczym;
Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.
5.1.2 uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów;
Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.
5.1.3 uprawnień sytuacji ekonomicznej lub finansowej;
Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie
5.1.4 zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie:
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że wykonał (a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych – wykonuje)
1. w okresie ostatnich 5 lat (licząc wstecz od dnia upływu terminu składania ofert), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej 1 usługę o wartości robót budowlanych nie mniejszej niż 1 000 000,00 zł brutto (słownie: jeden milion złotych), polegającą na sprawowaniu nadzoru inwestorskiego nad realizacją inwestycji polegającej na budowie lub przebudowie lub remoncie budynku użyteczności publicznej (w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane) o kubaturze co najmniej 3 000 m3 przy czym w ramach inwestycji powinny być wykonywane roboty w branżach: konstrukcyjno – budowlanej, sanitarnej, elektrycznej i drogowej oraz załączy dowody określające, czy usługi te zostały wykonane lub w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane należycie.
2. Warunek ten, w zakresie osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować następującymi osobami które zostaną skierowane przez wykonawcę do realizacji zamówienia:
1) Kierownikiem wielobranżowego zespołu nadzoru – (1 osoba)
a) posiadającym uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno – budowlanej do nadzoru nad robotami budowlanymi bez ograniczeń
oraz
b) co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe w nadzorowaniu robót budowlanych w specjalności konstrukcyjno – budowlanych
oraz
c) w okresie ostatnich 5 lat (licząc wstecz od dnia upływu terminu składania ofert), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał 1 usługę o wartości robót budowlanych nie mniejszej niż 1 000 000,00 zł brutto (słownie: jeden milion złotych), polegającą na sprawowaniu nadzoru inwestorskiego nad realizacją inwestycji polegającej na budowie lub przebudowie lub remoncie budynku użyteczności publicznej (w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane) o kubaturze co najmniej 3 000 m3 przy czym w ramach inwestycji powinny być wykonywane roboty w branżach: konstrukcyjno – budowlanej, sanitarnej, elektrycznej i drogowej.
2) Inspektorami nadzoru wchodzącymi w skład wielobranżowego zespołu nadzoru, przy czym każdy z nich powinien posiadać uprawnienia do nadzoru nad robotami budowlanymi w danej specjalności oraz co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe w nadzorowaniu robót w danej specjalności:
a) inspektor nadzoru robót sanitarnych (1 osoba) powinien posiadać uprawnienia budowlane nad robotami bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych – w zakresie objętym przedmiotem zamówienia,
b) inspektora nadzoru robót elektrycznych (1 osoba) powinien posiadać uprawnienia do nadzoru bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej
w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektrotechnicznych – zakresie objętym przedmiotem zamówienia,
c) inspektora nadzoru robót drogowych (1 osoba) powinien posiadać uprawnienia budowlane do nadzoru nad robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności inżynierii drogowej - w zakresie objętym przedmiotem zamówienia.
3. Zamawiający nie dopuszcza łączenia kilku inwestycji w celu uzyskania kwoty 1 000 000,00 zł brutto, o których mowa powyżej w pkt. 5.1.4 ust. 1, pkt. 5.1.4 ust. 2 pkt 1) lit.c).
4. Zamawiający dopuszcza łączenie wyżej wymienionych funkcji, pod warunkiem spełnienia przez osobę łączącą te funkcje uprawnień i doświadczenia wymaganych dla każdej funkcji.
5. Pod pojęciem ,,budynku użyteczności publicznej” należy rozumieć budynek o których mowa w § 3 pkt 6 rozporządzenia Ministra infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadają budynki i ich usytuowanie (tekst jedn. Dz. U. z 2019 r. poz. 1065 ze zm.).
6. Jako zakończenie realizacji usługi należy rozumieć zakończenie usługi i jej odebranie, udokumentowane protokołem odbioru podpisanym bez uwag.
7. W przypadku gdy przedmiotem zamówienia są świadczenia powtarzające się lub ciągłe, Zamawiający dopuszcza nie tylko zamówienia wykonane, ale również wykonywane. W takim przypadku część zamówienia już faktycznie wykonana musi spełniać wymagania określone przez Zamawiającego.
8. Kierownik wielobranżowego zespołu nadzoru oraz inspektorzy nadzoru wchodzący w skład zespołu nadzoru, o których mowa powyżej, powinni posiadać uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r, Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2021 r. poz. 2351 ze zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r. poz. 831) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
9. Zgodnie z art, 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust 1 ustawy mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. Regulacje odrębną stanowią przepisy ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (tekst jedn. Dz. U. z 2021 r. poz.1646).
10. Zamawiający dopuszcza możliwość przedstawienia tej samej osoby do pełnienia więcej niż jednej z ww. funkcji.
11. Wszystkie osoby przewidziane do realizacji zamówienia muszą biegle posługiwać się językiem polskim. W przeciwnym wypadku Wykonawca zapewni wystarczającą ilość kompetentnych tłumaczy, wykazujących znajomość języka technicznego w zakresie terminologii budowlanej w specjalności występującej przy realizacji zamówienia.
12. Wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia lub jego części może polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych. Wymagania dotyczące polegania na zasobach innych podmiotów opisane są w Rozdziale 8 SWZ.
13. Zamawiający w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielnie zamówienia dopuszcza łączne spełnianie warunków przez Wykonawców. Wymagania dotyczące Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielnie zamówienia opisane są w Rozdziale 9 SWZ.
5.2 Zamawiający może, oceniając zdolność techniczną lub zawodową, na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia na każdym etapie postępowania (art. 116 ust. 2 ustawy Pzp).
5.3 W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wykazując warunek udziału w postępowaniu mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
5.4 Sposób wykazania warunków udziału w postępowaniu wskazano w rozdziale 7 SWZ.
Po zmianie:
5.1 O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
5.1.1 zdolności do występowania w obrocie gospodarczym;
Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.
5.1.2 uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów;
Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.
5.1.3 uprawnień sytuacji ekonomicznej lub finansowej;
Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie
5.1.4 zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie:
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że wykonał (a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych – wykonuje)
1. w okresie ostatnich 5 lat (licząc wstecz od dnia upływu terminu składania ofert), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej 1 usługę o wartości robót budowlanych nie mniejszej niż 1 000 000,00 zł brutto (słownie: jeden milion złotych), polegającą na sprawowaniu nadzoru inwestorskiego nad realizacją inwestycji polegającej na budowie lub przebudowie lub remoncie budynku użyteczności publicznej (w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane) o kubaturze co najmniej 3 000 m3 przy czym w ramach inwestycji powinny być wykonywane roboty w branżach: konstrukcyjno – budowlanej, sanitarnej, elektrycznej i drogowej oraz załączy dowody określające, czy usługi te zostały wykonane lub w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane należycie.
2. Warunek ten, w zakresie osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować następującymi osobami które zostaną skierowane przez wykonawcę do realizacji zamówienia:
1) Kierownikiem wielobranżowego zespołu nadzoru – (1 osoba)
a) posiadającym uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno – budowlanej do nadzoru nad robotami budowlanymi bez ograniczeń
oraz
b) co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe w nadzorowaniu robót budowlanych w specjalności konstrukcyjno – budowlanych
oraz
c) w okresie ostatnich 5 lat (licząc wstecz od dnia upływu terminu składania ofert), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał 1 usługę o wartości robót budowlanych nie mniejszej niż 1 000 000,00 zł brutto (słownie: jeden milion złotych), polegającą na sprawowaniu nadzoru inwestorskiego nad realizacją inwestycji polegającej na budowie lub przebudowie lub remoncie budynku użyteczności publicznej (w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane) o kubaturze co najmniej 3 000 m3 przy czym w ramach inwestycji powinny być wykonywane roboty w branżach: konstrukcyjno – budowlanej, sanitarnej, elektrycznej i drogowej.
2) Inspektorami nadzoru wchodzącymi w skład wielobranżowego zespołu nadzoru, przy czym każdy z nich powinien posiadać uprawnienia do nadzoru nad robotami budowlanymi w danej specjalności oraz co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe w nadzorowaniu robót w danej specjalności:
a) inspektor nadzoru robót sanitarnych (1 osoba) powinien posiadać uprawnienia budowlane nad robotami bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych – w zakresie objętym przedmiotem zamówienia,
b) inspektora nadzoru robót elektrycznych (1 osoba) powinien posiadać uprawnienia do nadzoru bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej
w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych
– zakresie objętym przedmiotem zamówienia,
c) inspektora nadzoru robót drogowych (1 osoba) powinien posiadać uprawnienia budowlane do nadzoru nad robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności inżynierii drogowej - w zakresie objętym przedmiotem zamówienia.
3. Zamawiający nie dopuszcza łączenia kilku inwestycji w celu uzyskania kwoty 1 000 000,00 zł brutto, o których mowa powyżej w pkt. 5.1.4 ust. 1, pkt. 5.1.4 ust. 2 pkt 1) lit.c).
4. Zamawiający dopuszcza łączenie wyżej wymienionych funkcji, pod warunkiem spełnienia przez osobę łączącą te funkcje uprawnień i doświadczenia wymaganych dla każdej funkcji.
5. Pod pojęciem ,,budynku użyteczności publicznej” należy rozumieć budynek o których mowa w § 3 pkt 6 rozporządzenia Ministra infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadają budynki i ich usytuowanie (tekst jedn. Dz. U. z 2019 r. poz. 1065 ze zm.).
6. Jako zakończenie realizacji usługi należy rozumieć zakończenie usługi i jej odebranie, udokumentowane protokołem odbioru podpisanym bez uwag.
7. W przypadku gdy przedmiotem zamówienia są świadczenia powtarzające się lub ciągłe, Zamawiający dopuszcza nie tylko zamówienia wykonane, ale również wykonywane. W takim przypadku część zamówienia już faktycznie wykonana musi spełniać wymagania określone przez Zamawiającego.
8. Kierownik wielobranżowego zespołu nadzoru oraz inspektorzy nadzoru wchodzący w skład zespołu nadzoru, o których mowa powyżej, powinni posiadać uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r, Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2021 r. poz. 2351 ze zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r. poz. 831) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
9. Zgodnie z art, 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust 1 ustawy mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. Regulacje odrębną stanowią przepisy ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (tekst jedn. Dz. U. z 2021 r. poz.1646).
10. Zamawiający dopuszcza możliwość przedstawienia tej samej osoby do pełnienia więcej niż jednej z ww. funkcji.
11. Wszystkie osoby przewidziane do realizacji zamówienia muszą biegle posługiwać się językiem polskim. W przeciwnym wypadku Wykonawca zapewni wystarczającą ilość kompetentnych tłumaczy, wykazujących znajomość języka technicznego w zakresie terminologii budowlanej w specjalności występującej przy realizacji zamówienia.
12. Wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia lub jego części może polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych. Wymagania dotyczące polegania na zasobach innych podmiotów opisane są w Rozdziale 8 SWZ.
13. Zamawiający w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielnie zamówienia dopuszcza łączne spełnianie warunków przez Wykonawców. Wymagania dotyczące Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielnie zamówienia opisane są w Rozdziale 9 SWZ.
5.2 Zamawiający może, oceniając zdolność techniczną lub zawodową, na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia na każdym etapie postępowania (art. 116 ust. 2 ustawy Pzp).
5.3 W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wykazując warunek udziału w postępowaniu mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
5.4 Sposób wykazania warunków udziału w postępowaniu wskazano w rozdziale 7 SWZ.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VIII - PROCEDURA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.1. Termin składania ofert Przed zmianą:
2023-02-27 10:00
Po zmianie:
2023-03-01 10:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.3. Termin otwarcia ofert Przed zmianą:
2023-02-27 11:00
Po zmianie:
2023-03-01 11:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.4. Termin związania ofertą Przed zmianą:
2023-03-28
Po zmianie:
2023-03-30
INNE PRZETARGI Z BIŁGORAJA
- "Zakup i dostawa elektrycznego pojazdu ciężarowego typu hakowiec"
- Dostawa artykułów spożywczych różnych do stołówki internatu Zespołu Szkół Zawodowych i Ogólnokształcących w Biłgoraju
- Usługa kompleksowego utrzymania czystości w budynku Sądu Rejonowego w Biłgoraju - 2024 r., przy ul. Kościuszki 29 w Biłgoraju
więcej: przetargi w Biłgoraju »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Opracowanie dokumentacji projektowej wraz z analizą rzeczowo-finansową dla zadania pn. "Budowa budynków wielorodzinnych w Braniewie - etap I
- Pełnienie nadzoru inwestorskiego oraz koordynacja robót w ramach realizacji projektu Rozbudowa Wojewódzkiego Szpitala dla Nerwowo i Psychicznie Chorych im. dr J. Bednarza w Świeciu o nową siedzibę CZP
- Modernizacja systemu wodociągowego w Gminie Tymbark
- Opracowanie wielobranżowej dokumentacji projektowo-kosztorysowej na budowę skateparku przy Stadionie Miejskim w Sztumie na działce nr 401/5, obręb 2 miasta Sztum,
- Sprawowanie kompleksowego nadzoru inwestorskiego na zadaniu pn. "Budowa i rozwój infrastruktury sportowo-rekreacyjnej w Jaworznie" (...).
- "Nadzór inwestorski nad realizacją zad.pn.:"Staszowski Obszar Gospodarczy w Grzybowie-Etap I"realizowany w ramach zad. pn.:"Staszowski Obszar Gospodarczy w Grzybowie"w systemie"Zaprojektuj i Wybuduj".
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.