eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kęty"Modernizacja schodów zewnętrznych do budynku Domu Pogrzebowego w Kętach wraz z budową podjazdu dla osób niepełnosprawnych"



Ogłoszenie z dnia 2025-02-19

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„Modernizacja schodów zewnętrznych do budynku Domu Pogrzebowego w Kętach wraz z budową podjazdu dla osób niepełnosprawnych”

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: PRZEDSIĘBIORSTWO KOMUNALNE "KOMAX" SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ

1.3.) Oddział zamawiającego: KOMAX

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 071007834

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Adama Mickiewicza 8

1.5.2.) Miejscowość: Kęty

1.5.3.) Kod pocztowy: 32-650

1.5.4.) Województwo: małopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL21A - Oświęcimski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: komax@komax.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.komax.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„Modernizacja schodów zewnętrznych do budynku Domu Pogrzebowego w Kętach wraz z budową podjazdu dla osób niepełnosprawnych”

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-76563a49-a562-445a-b576-8b42086009a4

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00111272

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-02-19

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-76563a49-a562-445a-b576-8b42086009a4

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-76563a49-a562-445a-b576-8b42086009a4

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl
2. Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia.
3. Sposób komunikowania się Zamawiającego z Wykonawcami:
a) Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert/ odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”). W przypadku załączników, które są zgodnie z ustawą Pzp lub rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów
elektronicznych opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym , mogą być opatrzone, zgodnie z wyborem wykonawcy/wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia/podmiotu udostępniającego zasoby, podpisem typu zewnętrznego lub wewnętrznego. W zależności od rodzaju podpisu i jego typu (zewnętrzny, wewnętrzny) dodaje się uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnętrzny) lub
dokument z wszytym podpisem (typ wewnętrzny).
b) Informacje, oświadczenia lub dokumenty, inne niż wymienione w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów (Dz. U. poz. 2452), przekazywane w postępowaniu sporządza się w postaci elektronicznej:
- w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów (Dz. U. z 2017 r. poz. 2247) i przekazuje się jako załącznik, lub
- jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej np. w treści wiadomości e-mail lub w treści „Formularza do komunikacji”.
c) W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację wykonawcy i Zamawiającego za pośrednictwem
Platformy e-Zamówienia, Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: komax@komax.pl (nie dotyczy składania ofert).
d) Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pełnym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania się na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.
e) Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu w podglądzie postępowania w zakładce „Komunikacja”.
4. Jeżeli wraz z ofertą składane są dokumenty zawierające tajemnicę przedsiębiorstwa wykonawca, w celu utrzymania w poufności tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku, wraz z jednoczesnym zaznaczeniem w nazwie pliku „Dokument stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa”. Zarówno załącznik stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa jak i uzasadnienie zastrzeżenia tajemnicy przedsiębiorstwa należy dodać w polu „Załączniki i inne dokumenty przedstawione w ofercie przez Wykonawcę”.
5. Formularz ofertowy podpisuje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym typ
wewnętrzny.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Wg Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych
oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, Dziennik Urzędowy UE, L 119/1 z 4.05.2016, informuje, że: Administratorem Państwa danych osobowych (dalej: „Administrator") jest PK KOMAX Sp. z o.o., ul. Mickiewicza 8, 32-650 Kęty, e-mail: rodo@komax.pl tel.:+48338452770;Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych nadzorującego prawidłowość przetwarzania danych osobowych, z którym można skontaktować się za pośrednictwem adresu e-mail: rodo@komax.pl.Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zam. publ. prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego oraz w przypadku wyboru Pana oferty w celu realizacji warunków zawieranych umów; wykonania ciążących na Administratorze danych obowiązków prawnych; dochodzenia ewentualnych roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania zawartej umowy. Podstawą prawną ich przetwarzania są: art. 6 ust.1 lit.b ogólnego rozp o ochronie danych osobowych (przetwarzanie jest niezbędne
do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą,
przed zawarciem umowy), art. 6 ust. 1 lit. c (przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze) oraz ustawy z dnia 11 września 2019r. Prawo zamówień publicznych, dalej „ustawa Pzp”. Dane osobowe pozyskane w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia i będą przetwarzane przez Zamawiającego wyłącznie w celu złożenia w/w oferty cenowej, w tym ewentualnego wykonania umowy, realizacji obowiązków i praw (w tym roszczeń) wiążących się z zawartą umową oraz w celu realizacji obowiązków wynikających z przepisów prawa. Obowiązek podania osobowych jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach uPZP, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych mogą uniemożliwić wzięcie udziału w postępowaniu. Posiadacie Państwo: prawo
dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii; prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych; prawo do usunięcia danych osobowych, w sytuacji, gdy przetwarzanie danych nie następuje w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisu prawa lub w ramach sprawowania władzy publicznej; prawo do ograniczenia przetwarzania danych, przy czym przepisy odrębne mogą wyłączyć możliwość skorzystania z tego praw; prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy.
Dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również profilowane. Zamawiający przypomina o ciążącym na Wykonawcy dopełnieniu obowiązków informacyjnych wynikających z art.13 i art.14 RODO względem osób fizycznych, których dane przekazane zostaną Zamawiającemu w związku z prowadzonym postępowaniem i które Zamawiający pośrednio pozyska od Wykonawcy biorącego udział w postępowaniu, chyba że ma zastosowanie co najmniej jedno z wyłączeń, o
których mowa w art. 14 ust. 5 RODO. Pozostałe kwestie wskazane są w rozdziale 1.4 SWZ.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: PK/02/2025

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak

4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:

Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1) Przedmiotem zamówienia jest „Modernizacja schodów zewnętrznych do budynku Domu Pogrzebowego w Kętach wraz z budową podjazdu dla osób niepełnosprawnych”.
Przedmiotem zamówienia jest „Modernizacja schodów zewnętrznych do budynku Domu Pogrzebowego i budowa podjazdu dla osób niepełnosprawnych” 32-650 Kęty, ul. Szpitalna 6, dz. nr 4734/1 Jednostka ewidencyjna: 121304_4 Kęty miasto, Obręb: 0007 Kęty Stare Miasto
2) Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności:
a) Roboty ziemne i przygotowawcze, w tym ręczne zasypywanie wykopów ze skarpami – 19,40 m3,
b) Roboty betonowe i żelbetowe, w tym ściany żelbetowe – 78,852 m2, schody żelbetowe – 57,03 m2,
c) montaż konstrukcji stalowych; balustrady – 35,74 m,
d) układanie płytek ceramicznych na podłogach i ścianach oraz wykonanie posadzek z żywic i wykładzin z tworzyw
sztucznych: okładziny kamienne – stopnie granitowe 28,083 m2, Posadzka podestów z płyt granitowych – 31,435 m2,
Posadzka podjazdu z płyt granitowych – 12,750 m2,
e) roboty izolacyjne; cokół budynku 8,645 m2,
f) roboty drogowe, chodnik – 35 m2,
g) rekultywacja terenu i zieleni, obsianie skarp na 50 m2.
h) Zaprojektowano posadowienie podjazdu dla osób niepełnosprawnych w sposób bezpośredni za pomocą ław
fundamentowych na głębokości min 1,0 m poniżej przyległego terenu na warstwie chudego betonu o gr. 10 cm. Zwierciadło
wód gruntowych stwierdzono poniżej poziomu posadowienia. Połączenie z istniejącymi schodami zewnętrznymi za pomocą
poduszki dylatacyjnej.
3) Szczegółowy zakres rzeczowy zamówienia opisano w dokumentacji projektowej oraz n/w dokumentach:
a) Projekt techniczny: projekt architektoniczno-budowlany - część opisowa, projekt budowlany – część rysunkowa,
b) Szczegółowa Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (tzw. STWiOR),
c) Przedmiary robót,
d) Potwierdzenie złożenia przez Zamawiającego wniosku PB-2 – zgłoszenie budowy lub wykonywania innych robót budowlanych z 14.01.2025r.,
Z uwagi na charakter inwestycji (obiekt administracyjny Cmentarza Komunalnego) i prowadzenie prac na czynnym obiekcie Zamawiający wymaga bezwzględnego zachowania wszelkich zasad bhp i ppoż., ochrony środowiska oraz prowadzenia prac w sposób odpowiednio zabezpieczony przed dostępem osób niepowołanych. Wszelkie prace związane z realizacją
przedmiotu umowy muszą być zorganizowane w taki sposób, aby nie zagrażały bezpieczeństwu personelu cmentarza oraz osób odwiedzających Cmentarz Komunalny i nie powodowały nadmiernych utrudnień w jego funkcjonowaniu. Zamawiający nie przewiduje wyłączenia obiektu z użytkowania na czas prowadzenia robót. Obiekt Cmentarza Komunalnego czynny jest przez okres całego roku.
Wykonawca winien zaakceptować szereg wyłączeń związanych z realizacją robót na czynnym obiekcie. Wyłączenia (przerwy skutkujące brakiem możliwości realizacji robót) mogą wynosić nawet / co najmniej do 2 dni w każdym tygodniu kalendarzowym. Przerwy związane z koniecznością zapewnienia dotychczasowego funkcjonowania Cmentarza Komunalnego w szczególności wymagać będą od Wykonawcy:
a) Bezwzględnego zabezpieczenia całości wykonywanych robót zgodnie z zasadami sztuki budowlanej, przepisami BHP i ppoż. oraz ich odgrodzeniu i oznakowaniu z uwzględnieniem obsługi Cmentarza komunalnego oraz całego wachlarza Klientów odwiedzających Cmentarz komunalny, w tym: osób niepełnosprawnych, osób starszych, małoletnich dzieci itp.,
którym należy zapewnić bezkolizyjne i bezpieczne poruszanie się na terenie Cmentarza Komunalnego,
b) Całkowite usunięcie z terenu Cmentarza Komunalnego sprzętu Wykonawcy oraz ewentualnych zmagazynowanych materiałów budowlanych, kruszyw itp.,
c) Odpowiednie uzgodnienie z Zamawiającym bieżących potrzeb Wykonawcy związanych z umiejscowieniem jego potencjałów technicznych niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia,
d) Wcześniejsze uzgodnienie z Zamawiającym i Inspektorem nadzoru inwestorskiego planowanych do realizacji prac – z odpowiednim wyprzedzeniem czasowym,
e) Wcześniejszą sygnalizację ewentualnych problemów skutkujących koniecznością wyłączenia danego fragmentu z uwagi na planowane prowadzenie prac – wyłączenie możliwe będzie po uzyskaniu zgody Zamawiającego,
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w złącznikach nr 8 - 11 do swz.

Uwaga: Przedmiary robót – uaktualniono w stosunku do postępowania nr PK/01/2025.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne

45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej

45220000-5 - Roboty inżynieryjne i budowlane

45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu

45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

45320000-6 - Roboty izolacyjne

45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne

45340000-2 - Instalowanie ogrodzeń, płotów i sprzętu ochronnego

45350000-5 - Instalacje mechaniczne

45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych

45410000-4 - Tynkowanie

45420000-7 - Roboty w zakresie zakładania stolarki budowlanej oraz roboty ciesielskie

45430000-0 - Pokrywanie podłóg i ścian

45440000-3 - Roboty malarskie i szklarskie

45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 84 dni

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak

4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający oświadcza, iż przewiduje udzielenia zamówień podobnych, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt. 7 ustawy Pzp.
Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7) ustawy Pzp, polegających na powtórzeniu podobnych dostaw i robót budowlanych, zgodnych z przedmiotem zamówienia podstawowego, tj. w zakresie:
a) prac projektowych (doprojektowanie) i wykonanie elementów obiektu i infrastruktury towarzyszącej, instalacji i jej elementów, placów, parkingów i chodników,
b) robót w zakresie między innymi: wykonywanie/zmodernizowanie/ wymiana nawierzchni; roboty ziemne; roboty związane z zadaszeniami i wyłapywaniem wód opadowych,
c) prace odwodnieniowe;
d) montaż/demontaż urządzeń instalacji odprowadzania wód opadowych;
e) wykonanie oświetlenia, chodników, placów,
f) zaprojektowanie dodatkowych elementów zamierzenia, przeprojektowanie,
g) budowa/montaż dodatkowych elementów do adaptacji obiektu do zmian klimatu,
h) wykonanie elementów obiektów inżynierskich i kubaturowych,
i) montaż/demontaż elementów sieci teletechnicznych, wodno-kanalizacyjnych, energetycznych, melioracyjnych,
j) montaż/demontaż elementów małej architektury,
k) usługi niwelacji terenów.
Zamawiający szacuje iż zamówienia podobne, o których mowa w art. 217 ust. 1 pkt. 7 ustawy Pzp mogą wynosić do 20% wartości zamówienia podstawowego.
5. Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówienia, o którym mowa powyżej w przypadku gdy:
a) Zamawiający będzie posiadał środki finansowe na realizację zamówienia,
b) Strony w wyniku negocjacji uzgodnią wynagrodzenie oraz termin wykonania zamówienia,
c) Wykonanie prac zwiane będzie z koniecznością dostosowania planowanego obiektu i/lub linii technologicznej do celu przedsięwzięcia,
d) Jeśli zmiana zostanie nałożona zmiana porządku prawnego m.in. w zakresie gospodarki odpadami i/lub adaptacja do zmian klimatu, w tym systemów gospodarowania wodami opadowymi,
Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówienia, o którym mowa powyżej w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, odpowiednio na tych samych warunkach i zasadach, jakie zostały określone w SWZ dla zamówienia podstawowego.
Warunki udzielenia zamówienia:
1) Zamówienie zostanie udzielone tylko jeżeli Wykonawca realizuje zamówienie podstawowe z należytą starannością i zgodnie z postanowieniami umowy w sprawie zamówienia publicznego,
2) zamówienie zostanie udzielone po przeprowadzeniu procedury przewidzianej dla zamówienia z wolnej ręki, w szczególności
zaproszeniem Wykonawcy do negocjacji oraz negocjacjami z wykonawcą,
3) wykonawca będzie musiał wykazać spełnienie warunków udziału w postępowaniu, które zostaną określone przez Zamawiającego oraz przedłożyć stosowne dokumenty i oświadczenia na potwierdzenie tych warunków w zakresie określonym przez Zamawiającego,
4) wykonawca będzie zobowiązany do zapewnienia nie gorszego standardu wykonywania nowego zamówienia niż podstawowego,
5) przedmiotem negocjacji z wykonawca będą w szczególności: oferowana przez Wykonawcę cena oraz szczegółowe warunki realizacji zamówienia (w tym termin wykonania zamówienia) z zachowaniem wymogów określonych przez Zamawiającego w opisie przedmiotu zamówienia i warunkach przyszłej umowy o zamówienie publiczne.

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji jakości i rękojmi

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 7

Art. 109 ust. 1 pkt 8

Art. 109 ust. 1 pkt 10

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
3. Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym – Zamawiający nie określa wymagań w tym zakresie.
4. Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej i zawodowej – Zamawiający nie określa wymagań w tym zakresie.
5. Sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Wykonawca musi wykazać:
1) Posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej w wysokości nie mniejszej niż 200 000 PLN.
2) Posiadał ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę ubezpieczenia nie mniejszą niż 200 000 PLN,
Wartości wskazane powyżej podane w dokumentach w walutach innych niż wskazane przez Zamawiającego należy przeliczyć:
a) dla posiadanych „środków finansowych/zdolności kredytowej” – według średniego kursu NBP na dzień opublikowania ogłoszenia o zamówieniu w BZP.
6. W zakresie zdolności technicznej i zawodowej dotyczącej Wykonawcy (w zakresie doświadczenia) – w zakresie robót budowlanych:
W celu potwierdzenia posiadania wiedzy i doświadczenia Wykonawcy zobowiązani są wykazać posiadaniem wiedzy i doświadczenia, tj.: wykażą, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie należycie zrealizowali następujące roboty o charakterze i złożoności podobnej do
przedmiotu niniejszego zamówienia:
a) co najmniej jedną robotę polegającą na realizacji robót budowlanych na czynnym obiekcie o wartości robót minimum 100 000,00 zł brutto,
która została wykonana w sposób należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończona, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców. Do wykazu Wykonawca winien również dołączyć dowody potwierdzające, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.
Uwagi:
1. Jako wykonanie (zakończenie) zadania należy rozumieć podpisanie końcowego Protokołu odbioru robót lub równoważnego dokumentu.
2. Każde wykazane zadanie może jednocześnie potwierdzać spełnianie kilku z powyższych warunków udziału w postępowaniu.
3. Jeżeli Wykonawca wykazuje doświadczenie nabyte w ramach kontraktu (zamówienia/umowy) realizowanego przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum), Zamawiający nie dopuszcza by Wykonawca polegał na doświadczeniu grupy wykonawców, której był członkiem, jeżeli faktycznie i konkretnie nie wykonywał
wykazywanego zakresu prac. Zamawiający zastrzega możliwość zwrócenia się do Wykonawcy o wyjaśnienia w zakresie faktycznie konkretnie wykonywanego zakresu prac oraz przedstawienia stosownych dowodów np. umowy konsorcjum, z której wynika zakres obowiązków czy wystawionych przez wykonawcę faktur, protokołów odbioru i innych równoważnych
dokumentów.
4. Zamawiający uzna za spełniony warunek SWZ również w przypadku, gdy doświadczenie wykazane przez Wykonawcę obejmuje szerszy zakres usług od wymaganych przez Zamawiającego.
5. W przypadku, gdy jakakolwiek wartość dotycząca powyższego warunku wyrażona będzie w walucie obcej, Zamawiający przeliczy tę wartość w oparciu o średni kurs walut Narodowego Banku Polskiego (dalej: NBP) dla danej waluty z dnia, w którym nastąpi publikacja przedmiotowego postępowania w Biuletynie Zamówień Publicznych (BZP). Jeżeli w tym dniu nie będzie opublikowany średni kurs NBP, Zamawiający przyjmie średni kurs z ostatniego dnia przed dniem publikacji. Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej dopuszcza łączne spełnianie warunku przez Wykonawców.
7. W zakresie zdolności technicznej i zawodowej (w zakresie dysponowania osobami) W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są wykazać się dysponowaniem osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj.: dysponują wykwalifikowanymi osobami, które będą uczestniczyć w wykonaniu niniejszego zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia,
niezbędnych do wykonania zamówienia a także zakresu wykonywania przez nich czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, dla następujących stanowisk:
1) min. 1 osobą – Kierownikiem budowy – Kierownik robót w specjalności konstrukcyjno – budowlanej – posiadającą:
a) uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej oraz
b) łącznie min. 5 letnie doświadczenie jako kierownik budowy lub robót oraz
c) która pełniła funkcję kierownika budowy lub kierownika robót przy minimum jednej inwestycji budowlanej polegającej na budowie, rozbudowie lub przebudowie obiektu budowlanego o wartości co najmniej 200 000,00 zł brutto.
Kierownik budowy oraz kierownicy robót winni posiadać uprawnienia budowlane zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2024r., poz. 725 ze zm., dalej jako ustawa Prawo budowlane) oraz rozporządzeń wykonawczych do ww. ustawy – m.in. zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019r.
w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019, poz. 831) lub odpowiadające im ważne równoważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w
budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy Prawo budowlane mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. Regulację odrębną stanowią przepisy ustawy z dnia 22 grudnia 2015r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz.U. 2023r., poz. 334).
W przypadku specjalistów zagranicznych posiadających uprawnienia wydane poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej wymaga się od wykonawcy, aby osoby te spełniały odpowiednie warunki opisane w art. 12a ustawy Prawo budowlane. Zamawiający uzna uprawnienia zdobyte na podstawie przepisów obowiązujących przed wejściem w życie ustawy Prawo budowlane oraz właściwych aktów wykonawczych do niniejszej ustawy – w oparciu o art. 104 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. – Prawo budowlane.
Wyżej wymienione osoby powinny być członkami Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa i posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej, a kopii ww. dokumentów Zamawiający może żądać od Wykonawcy realizującego zamówienie na etapie podpisywania umowy lub realizacji zamówienia, np. w związku z kontrolami zewnętrznymi itp.
Użyte powyżej pojęcia: budynek, budowa, rozbudowa, nadbudowa są rozumiane zgodnie z definicjami z art. 3 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia Zamawiający wymaga złożenia:
1) Oświadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt. 5 ustawy Pzp., o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j.: Dz.U. z 2024r., poz. 594 ze zm.), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej.
Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 4 do SWZ.
2) Odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
Zamawiający nie wzywa do złożenia podmiotowych środków dowodowych, jeżeli może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, o ile Wykonawca wskazał w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1, dane umożliwiające dostęp do tych środków.
Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia podmiotowych środków dowodowych, które Zamawiający posiada, jeżeli Wykonawca wskaże te środki oraz potwierdzi ich prawidłowość i aktualność.
2. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast:
1) Odpisu albo informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej –
składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury.
2) Dokumenty, o których mowa w pkt. 1 powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem.
3) Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 1, lub gdy dokumenty te nie odnoszą się do wszystkich przypadków, o których mowa w art. 108 ust. 1 pkt 1, 2 i 4 ustawy Pzp, zastępuje się je odpowiednio w całości lub w części dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone pod przysięgą, lub, jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie ma przepisów o oświadczeniu pod przysięgą, złożone przed organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorządu zawodowego lub gospodarczego, właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania
wykonawcy lub miejsce zamieszkania osoby, której dokument miał dotyczyć. Przepis ust. 2 stosuje się.
3. Do podmiotów udostępniających zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp, mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zapisy pkt 2 powyżej stosuje się odpowiednio.
4. Jeżeli Wykonawca podlega wykluczeniu ze względu na zajście okoliczności wskazanych w przepisach znajdujących zastosowanie w postępowaniu – Wykonawca przedkłada dowody wskazujące na spełnienie przesłanek określonych w art. 110 ust.2 ustawy Pzp. (samooczyszczenie).

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu Wykonawca składa:
a) informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy w wysokości co najmniej 200 000 PLN, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem;
b) dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną co najmniej 200 000 PLN, aktualny na dzień złożenia dokumentu.
c) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat (przed terminem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie), wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 3 do SWZ, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są̨ referencje
bądź́ inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty; Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami, wykaz, o którym mowa powyżej, dotyczy robót budowlanych w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
d) wykaz osób (kluczowego personelu) skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, wg wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SWZ;
6. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może złożyć wymaganych przez Zamawiającego podmiotowych środków dowodowych, o których mowa w pkt 5 lit. a) i b), Wykonawca składa inne podmiotowe środki dowodowe, które w wystarczający sposób potwierdzają spełnianie opisanego przez Zamawiającego warunku udziału w postępowaniu dotyczącego sytuacji
ekonomicznej lub finansowej.
7. Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami, wykaz o którym mowa w pkt. 5 lit. c) dotyczy robót budowalnych, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
8. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia podmiotowych środków dowodowych, które Zamawiający posiada, jeżeli Wykonawca wskaże te środki (poprzez podanie numeru referencyjnego postępowania lub nazwy postępowania) oraz potwierdzi ich prawidłowość i aktualność.
9. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający może na
każdym etapie postępowania wezwać Wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych podmiotowych środków dowodowych aktualnych na dzień ich złożenia.
10. Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp. Oświadczenia powinny być sporządzone w formie elektronicznej (z podpisem elektronicznym kwalifikowanym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym).

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

wg swz

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

1. Przystępujący do postępowania zobowiązany jest do złożenia wadium w wysokości: 3 000,00 zł (słownie: trzy tysiące złotych 00/100),
2. Wadium musi obejmować pełen okres związania ofertą.
3. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert w jednej lub kilku następujących formach wymienionych w art. 97 ust. 7 ustawy Pzp, w zależności od wyboru Wykonawcy.
4. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej.
5. Wadium wniesione w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy musi wpłynąć na rachunek bankowy Zamawiającego w
P.K.”KOMAX” w BANKU PEKAO S. A. Nr 09 1240 4748 1111 0000 4872 6339. (w tytule przelewu należy podać numer postępowania: PK/02/2025 oraz (o ile to możliwe) nazwę postępowania: „Wadium PK/02/2025”), najpóźniej przed upływem terminu składania ofert. Ze względu na ryzyko związane z czasem trwania okresu rozliczeń międzybankowych Zamawiający zaleca dokonanie przelewu ze stosownym wyprzedzeniem. Wadium musi
wpłynąć na wskazany rachunek bankowy Zamawiającego najpóźniej przed upływem terminu składania ofert (decyduje data wpływu na rachunek bankowy Zamawiającego).
6. Kopię polecenia przelewu lub wydruk z przelewu elektronicznego zaleca się złożyć wraz z ofertą.
7. Wadium wnoszone w poręczeniach lub gwarancjach należy załączyć do oferty w oryginale w postaci elektronicznej i powinno zawierać następujące elementy:
- nazwę dającego zlecenie (wykonawcy), beneficjenta gwarancji (zamawiającego), gwaranta/poręczyciela oraz wskazanie ich siedzib. Beneficjentem wskazanym w gwarancji lub poręczeniu musi być nazwa i adres zamawiającego
- określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem,
- kwotę gwarancji/poręczenia,
- termin ważności gwarancji/poręczenia,
- zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji/poręczenia bezwarunkowo, na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego, w sytuacjach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
8. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia, koniecznym jest, aby gwarancja lub poręczenie obejmowały odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę, określone w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
9. Gwarancja lub poręczenie musi zawierać w swojej treści nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie wystawcy dokumentu do zapłaty na rzecz Zamawiającego kwoty wadium na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego.
10. Wadium wniesione w formie gwarancji (bankowej czy ubezpieczeniowej) musi mieć taką samą płynność jak wadium wniesione w pieniądzu – dochodzenie roszczenia z tytułu wadium wniesionego w tej formie nie może być utrudnione. Dlatego w treści gwarancji powinna znaleźć się klauzula stanowiąca, iż wszystkie spory odnośnie gwarancji będą rozstrzygane zgodnie z prawem polskim i poddane jurysdykcji sądów polskich, chyba, że wynika to z przepisów prawa.
11. W przypadku, gdy wykonawca nie wniósł wadium lub wniósł w sposób nieprawidłowy lub nie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złożył wniosek o zwrot wadium, w przypadku o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, Zamawiający odrzuci ofertę na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy Pzp.
Szczegółowe dane w zakresie wadium zawiera rozdz. XI swz.

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Zamawiający nie określił odmiennych wymagań związanych z realizacją zamówienia w odniesieniu do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
2. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Spółki cywilne traktuje się jako Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
3. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
4. Przepisy dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy.
5. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie publiczne przez Wykonawców, oświadczenie składane na podstawie art. 125 ust. 1 Pzp oraz podmiotowe środki dowodowe składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
6. Żaden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia nie może podlegać wykluczeniu z postępowania. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające, iż Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania składa każdy podmiot oddzielnie. Spełnienie warunków udziału w postępowaniu w stosunku do wykonawców występujących wspólnie będzie oceniane łącznie.
7. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. W takiej sytuacji są zobowiązani dołączyć do
oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy.
8. Jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zostanie wybrana, Zamawiający żąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
9. Jeżeli Zamawiający wymaga wniesienia wadium, dopuszcza się, aby wadium zostało wniesione przez pełnomocnika (Lidera) lub jeden z podmiotów wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, przy czym jeżeli wadium zostanie wniesione w formie innej niż pieniądz, z treści dokumentu wadium musi wynikać, iż zabezpiecza ono ofertę złożoną przez
wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
10. Wszelka korespondencja będzie prowadzona przez Zamawiającego wyłącznie z pełnomocnikiem.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Wszelkie zmiany umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności. Dokonanie zmian postanowień umowy jest możliwe, gdy zmiany tych postanowień nie stanowią istotnej zmiany zawartej umowy, o której mowa w art. 454 ust. 2 ustawy Pzp. Dokonanie zmiany postanowień Umowy jest możliwe, jeżeli zachodzą okoliczności określone w ogólnie obowiązujących przepisach, w tym zwłaszcza może nastąpić w przypadkach i na warunkach określonych art. 455 Pzp.
2. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty w zakresie zmiany terminu wykonania umowy w przypadkach:
1) wystąpienia kolizji z niezinwentaryzowaną infrastrukturą (w tym podziemną) uniemożliwiającą wykonanie przedmiotu umowy (o ilość dni niezbędną do usunięcia kolizji),
2) wystąpienia siły wyższej, dla potrzeb Umowy, „Siła Wyższa” oznacza zdarzenie, którego wystąpienie jest niezależne od Stron i któremu nie mogą one zapobiec przy zachowaniu należytej staranności, a w szczególności: wojny, stany nadzwyczajne, klęski żywiołowe, epidemie, ograniczenia związane z kwarantanną, embargo, rewolucje, zamieszki i strajki
generalne i lokalne, powodzie,
3) określonych w art. 15r ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych, po spełnieniu przesłanek, o których mowa w art. 15r ustawy.
4) ujawnienia się wad/braków/błędów w dokumentacji projektowej skutkujących nie możliwością dochowania pierwotnego terminu realizacji umowy (o ilość dni niezbędnych do naniesienia zmian w dokumentacji projektowej),
5) gdy wystąpią niekorzystne warunki atmosferyczne, uniemożliwiające prawidłowe wykonanie robót, w szczególności z powodu technologii realizacji prac określonej: umową, Szczegółową Specyfikacją Techniczną, normami lub innymi przepisami, wymagającej konkretnych warunków atmosferycznych, jeżeli konieczność wykonania prac w tym okresie nie jest następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność. Wykonawca zobowiązany jest wykazać powyższe czynniki wpisem w dzienniku budowy oraz z potwierdzeniem przez przedstawiciela Zamawiającego (o ilość dni
niezbędnych do przestoju, gdzie deszcz nawalny, burza, grad, intensywny opad śniegu, huragan, uniemożliwia bezpieczną realizację przedmiotu umowy – o ilość dni przestoju; o zakresie bezpieczeństwa decyduje Inspektor Nadzoru wpisem w dzienniku budowy),
6) wystąpienia robót dodatkowych (o ilość dni niezbędnych do wykonania robót dodatkowych),
7) wystąpienie okoliczności powodujących konieczność opracowania oraz uzyskania dodatkowych materiałów niezbędnych do prawidłowego zakończenia zadania, (jak na przykład: opracowania projektowe, zgłoszenia w zakresie koniecznych zmian itp.) (o ilość dni niezbędnych do opracowania materiałów projektowych lub niezbędnych dokumentów),
8) wstrzymania robót spowodowanych wykryciem na przykład przedmiotów niebezpiecznych, itp. lub innych niezidentyfikowanych znalezisk skutkujących koniecznością wstrzymania robót (o ilość dni wstrzymania robót),
9) konieczności zmian spowodowanych warunkami geologicznymi, terenowymi, archeologicznymi, wodnymi itp., w szczególności:
a) odmiennych od przyjętych w Dokumentacji projektowej warunków terenowych, w szczególności istnienie podziemnych urządzeń, instalacji lub obiektów infrastrukturalnych,
b) niewypałów i niewybuchów, zagrożenia tąpnięciami, wybuchem,
c) wykopalisk archeologicznych itp. innych, nieprzewidzianych okoliczności (o ilość dni trwania przeszkody uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu umowy),
10) wstrzymania robót budowlanych przez organy administracji publicznej (o ilość dni wstrzymania robót), (...)
Z uwagi na limit znaków pozostałe projektowane postanowienia umowy stanowią załącznik nr 6 do SWZ.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2025-03-06 08:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-76563a49-a562-445a-b576-8b42086009a4

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-03-06 09:00

8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

Zamawiający uwzględnił w podstawach wykluczenia Wykonawców tzw. przesłanki sankcyjne.
Wykonawca winien wziąć pod uwagę, że prace budowlane będą prowadzone na czynnym obiekcie, działającym w trakcie prowadzenia robót budowlanych, zatem prace budowlane muszą być zorganizowane w taki sposób, aby nie zagrażały bezpieczeństwu personelu oraz osób korzystających lub odwiedzających Cmentarz Komunalny i nie powodowały nadmiernych utrudnień w jej funkcjonowaniu. W tym celu Wykonawca zobowiązany będzie do ciągłej i ścisłej współpracy z Zamawiającym oraz Inspektorem Nadzoru, w szczególności:
a) należy tak zorganizować roboty budowlane oraz zabezpieczyć teren budowy, aby nie kolidowało to z funkcjonowaniem obiektu Cmentarza Komunalnego.
b) wszelkie uciążliwości związane z wykonywaniem robót mogące mieć wpływ na płynność funkcjonowania Cmentarza Komunalnego należy redukować do minimum, a w razie konieczności (co dopuszczalne jest tylko sporadycznie) należy ich wystąpienie z wyprzedzeniem zgłaszać Zamawiającemu, celem ustalenia ewentualnych działań zapobiegawczych lub
reorganizacji pracy Wydziału, jeśli będzie taka konieczność.
Z uwagi na charakter inwestycji a także bliskość Cmentarza Komunalnego, Kaplicy oraz Budynku Administracji Cmentarza, Zamawiający wymaga bezwzględnego zachowania powagi miejsca tj. zachowania ciszy, spokoju, powagi ubioru; zachowanie osób wykonujących roboty stanowiące przedmiot zamówienia powinno licować z powagą tego miejsca! Prace budowlane będą prowadzone na czynnym obiekcie, działającym/funkcjonującym w trakcie prowadzenia robót budowlanych, zatem muszą być zorganizowane w taki sposób, aby nie zagrażały bezpieczeństwu personelu oraz osób korzystających lub odwiedzających Cmentarz Komunalny i nie powodowały nadmiernych utrudnień w jego funkcjonowaniu. W tym celu Wykonawca zobowiązany będzie do ciągłej i ścisłej współpracy z kierownictwem Wydziału Cmentarza Komunalnego, w szczególności:
1) należy tak zorganizować roboty budowlane oraz zabezpieczyć teren budowy, aby nie kolidowało to z funkcjonowaniem obiektu Cmentarza;
2) wszelkie uciążliwości związane z wykonywaniem robót mogące mieć wpływ na płynność funkcjonowania Wydziału Cmentarza Komunalnego należy redukować do minimum, a w razie konieczności (co dopuszczalne jest tylko sporadycznie)
należy ich wystąpienie z wyprzedzeniem zgłaszać Zamawiającemu, celem ustalenia ewentualnych działań zapobiegawczych lub reorganizacji pracy Wydziału, jeśli będzie taka konieczność;
3) Zamawiający wymaga bezwzględnego zachowania powagi miejsca tj. zachowania ciszy, spokoju, powagi ubioru; zachowanie osób wykonujących roboty stanowiące przedmiot zamówienia powinno licować z powagą miejsca;
4) Prace będą całkowicie wstrzymane na czas trwania ceremonii pogrzebowych. Ceremonie pogrzebowe rozpoczynają się ok. godz. 10.30 i trwają do godziny ok. 15.30. W szczególnych przypadkach powyższe ramy godzinowe mogą ulec wydłużeniu lub skróceniu (np. w przypadku niewielkiej liczby lub braku pogrzebów w danym dniu, jak również incydentalnie
w przypadku wyjątkowo dużej liczby pogrzebów planowanych na dany dzień – Zamawiający zaznacza, że będą to przypadki incydentalne). Wstrzymanie prac winno polegać na wycofaniu sprzętu oraz opuszczeniu przez pracowników wykonawcy miejsca robót. Co do zasady nie jest możliwy wjazd na teren samego cmentarza ciężkiego sprzętu oraz wykorzystania terenu Cmentarza jak i jego powierzchni grzebalnej jako magazynu sprzętu czy materiałów. Po zakończeniu prac, a przed dokonaniem odbioru, wykonawca jest zobowiązany do przywrócenia stanu poprzedniego terenów zielonych (np. trawniki, zieleńce) poprzez usunięcie zalegających odpadów, w tym gruzu, nadmiaru ziemi, następnie wyplantowanie terenu (usunięcie kolein) i ewentualne obsianie trawą, jeżeli teren ten był przed rozpoczęciem
prac terenem zielonym.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.