eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi PoznańInstalacja systemu wytwarzania energii pochodzącej z OZE w postaci promieniowania słonecznego przetwarzanego w energię elektryczną przy pomocy paneli fotowoltaicznych w szpitalu w Chodzieży



Ogłoszenie z dnia 2023-03-01


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Instalacja systemu wytwarzania energii pochodzącej z OZE w postaci promieniowania słonecznego przetwarzanego w energię elektryczną przy pomocy paneli fotowoltaicznych w szpitalu w Chodzieży

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: WIELKOPOLSKIE CENTRUM PULMONOLOGII I TORAKOCHIRURGII IM. EUGENII I JANUSZA ZEYLANDÓW

1.3.) Oddział zamawiającego: WCPiT

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 631250369

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Augustyna Szamarzewskiego 62

1.5.2.) Miejscowość: Poznań

1.5.3.) Kod pocztowy: 60-569

1.5.4.) Województwo: wielkopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL415 - Miasto Poznań

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@wcpit.org

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.wcpit.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Instalacja systemu wytwarzania energii pochodzącej z OZE w postaci promieniowania słonecznego przetwarzanego w energię elektryczną przy pomocy paneli fotowoltaicznych w szpitalu w Chodzieży

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-1ca65543-b80a-11ed-9236-36fed59ea7dd

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00115984

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-03-01

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00006313/06/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.1 Instalacja systemu wytwarzania energii pochodzącej z OZE w postaci promieniowania słonecznego przetwarzanego w energię elektryczną przy pomocy paneli fotowoltaicznych na terenie szpitala w Chodzieży

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://wcpit.pl/system-komunikacji-elektronicznej/

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://wcpit.pl/system-komunikacji-elektronicznej/
W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Systemu Komunikacji Elektronicznej, zwanego dalej „SKE” oraz poczty elektronicznej:
przetargi@wcpit.org.

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym
a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Systemu Komunikacji Elektronicznej, zwanego dalej „SKE” oraz poczty elektronicznej: przetargi@wcpit.org.
2. Wykonawca może zadeklarować gotowość otrzymywania korespondencji za pośrednictwem poczty elektronicznej poprzez wskazanie adresu e-mail w Formularzu Ofertowym.
3. Szczegółowa instrukcja korzystania z SKE stanowi załącznik nr 7 do SWZ.
4. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na SKE.
5. Zasady udziału wykonawcy w postępowaniu, w szczególności zasady szyfrowania oferty, wysłania oferty, zmiany oferty, wycofania oferty określone zostały w Instrukcji korzystania z SKE.
6. Identyfikator postępowania dla danego postępowania o udzielenie zamówienia dostępny jest na SKE.
7. Komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami (nie dotyczy składania ofert) w szczególności składanie oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz przekazywanie informacji odbywa się elektronicznie za pośrednictwem dedykowanego formularza dostępnego na SKE. We wszelkiej korespondencji, w tytule i w treści związanej z niniejszym postępowaniem Zamawiający i Wykonawcy posługują się numerem ogłoszenia (BZP lub TED lub ID postępowania).
8. Wykonawca chcąc złożyć ofertę za pomocą SKE przygotowuje paczkę dokumentów, która zawiera dokumenty wymagane przez SWZ. Przygotowaną paczkę dokumentów – ofertę zapisuje w postaci pliku skompensowanego (np.: zip) a następnie szyfruje programem zewnętrznym – zgodnie z zapisem pkt. 7.2 Instrukcji SKE - załącznik nr 7
9. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń musi być zgody z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 31 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r., poz. 2452) oraz rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz. U. z 2020 r., poz. 2415).

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679
z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informuję, iż:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wielkopolskie Centrum Pulmonologii i Torakochirurgii im. Eugenii i Janusza Zeylandów z siedzibą przy ul. Szamarzewskiego 62, 60-569 Poznań, będącym Samodzielnym Publicznym Zakładem Opieki Zdrowotnej.
2. W sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych, może się Pani/Pan kontaktować z Inspektorem Ochrony Danych, mgr Martą Wosińską-Wajs poprzez adres e-mail: daneosobowe@wcpit.org.
3. Podanie danych nie jest obowiązkowe, ale może być warunkiem niezbędnym do wzięcia w nim udziału. W zależności od przedmiotu zamówienia, zamawiający może zażądać podanie danych osobowych na podstawie przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych i przepisów wykonawczych. Konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy PZP, może skutkować odstąpieniem od udziału w zamówieniu publicznym.
4. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie:
a) art. 6 ust. 1 lit. c) RODO (obowiązek prawny wynikający m.in. z przepisów zamówień publicznych) w celu związanym z przeprowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych
i aktów wykonawczych wydanych na jej podstawie,
b) art. 6 ust. 1 lit. f) RODO realizowania prawnie uzasadnionych interesów Administratora tj. w celu ustalenia obrony lub dochodzenia ewentualnych roszczeń oraz ochrony osób i mienia należącego do Administratora, a także zapewnienia bezpieczeństwa na terenie Wielkopolskiego Centrum Pulmonologii i Torakochirurgii im. Eugenii i Janusza Zeylandów (mowa o siedzibie głównej oraz o ośrodkach zamiejscowych) wykorzystanie wizerunku w ramach monitoringu wizyjnego realizowanego w ramach prawnie uzasadnionego interesu Administratora.
5. Administrator przetwarza dane zwykłe chronione w zakresie wymaganym danym postępowaniem o udzielenie niniejszego zamówienia publicznego.
6. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 3 Ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych, dalej „Ustawa PZP”.
7. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez WCPiT, zgodnie z art. 78 ust. 1 Ustawy PZP, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy lub na okres przedawnienia/wygaśnięcia ewentualnych roszczeń. Z wyłączeniem monitoringu wizyjnego, o którym mowa
z punkcie 12 klauzuli.
8. Administrator dba o poufność danych. Z uwagi jednak na konieczność wypełnienia celu przetwarzania danych oraz zapewnienie odpowiedniej organizacji pracy może przekazać dane:
a. osobom lub podmiotom, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o ustawę Prawo zamówień publicznych i aktów wykonawczych,
b. podmiotom, z którymi Administrator zawarł oddzielne umowy powierzenia przetwarzania danych, w szczególności podmiotom w zakresie obsługi prawnej, podmiotom świadczącym usługi informatyczne w zakresie platformy zakupowej,
c. podmiotom kontrolującym,
d. lub innym podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa.
Całą treść stanowi załącznik nr 5 do SWZ.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: WCPIT/EA/381-16/2023

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.5.) Wartość zamówienia: 1600000,00 PLN

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem Zamówienia jest inwestycja polegającej na :
• Zaprojektowaniu
• przeprowadzeniu procedury formalnej,
• zakupie,
• dostawie,
• zamontowaniu,
• uruchomieniu,
• innych niezbędnych pracach i czynnościach prowadzących do wykonania kompletnego i optymalnie działającego systemu przetwarzania energii pochodzącej z „odnawialnych źródeł energii” w postaci promieniowania słonecznego przetwarzanego w energię elektryczną, przy pomocy układu paneli fotowoltaicznych o mocy min. 0,171 MW i innych urządzeń towarzyszących zlokalizowanych na terenie Wielkopolskiego Centrum Pulmonologii i Torakochirurgii przy ul. Strzeleckie 32 w Chodzieży.
W ramach Przedmiotu Zamówienia Wykonawca winien zaprojektować i wykonać kompletny układ instalacji i okablowania i opomiarowania wraz z synchronizacją z istniejącą siecią elektroenergetyczną oraz zapewnić możliwość obserwacji, przetwarzania i gromadzenia charakterystycznych parametrów instalacji wraz z umożliwieniem wizualizacją wyników w aplikacji mobilnej i na komputerze, oraz wykonać niezbędnych modernizacji rozdzielni głównej w sposób zgodny z aktualnymi przepisami oraz zgodnie z wytycznymi zawartymi w niniejszej dokumentacji.
Przedmiot Zamówienia obejmuje również prace przy rozdzielni głównej między innymi poprzez wykonanie modernizacji i częściowej wymiany elementów rozdzielni o nowe elementy obudowy, przekształtnika AC/DC/AC, zabezpieczeń itp. wraz z magazynem energii mającym na celu zoptymalizowanie i zminimalizowanie oddawania energii do sieci operatora, maksymalnego wykorzystania zasobów własnej produkcji energii.
W ramach Przedmiotu Zamówienia Wykonawca będzie świadczył usługi serwisowe zamontowanych paneli przez cały okres udzielonej gwarancji.
Zaprojektowana, dobrana, dostarczona i uruchomiona instalacja fotowoltaiczna winna być połączona z istniejącą i zmodernizowaną w tym celu rozdzielnią główną poprzez nowe elementy i podrozdzielnie wraz z łącznikami synchronizacyjnymi i optymalizatorami mocy oraz przez nowe podrozdzielnie i elementy odpływowe zgodnie z wytycznymi i warunkami przyłączenia do sieci wydanymi przez Operator Enea Dystrybucja, które w ramach tego Przedmiotu Zamówienia Wykonawca winien uzyskać bazując na założeniach niniejszego PFU.
Inwestor zakłada i wymaga wykonania Przedmiotu Zamówienia między innymi :
• wariantowemu rozważenia najbardziej korzystnej lokalizacji i ustawienia, pochylenia poszczególnych paneli PV, ze względu na koszty uzyskanych zysków energetycznych, koszty rozwiązań konstrukcyjnych dla istniejących obiektów, koszty eksploatacji, uwarunkowań zacienienia przez inne obiekty, stopie zwrotu całej inwestycji, zapotrzebowania dziennego i miesięcznego
• wykonania, uzyskania stosownych uzgodnień, pozwoleń, zezwoleń, decyzji i zgód oraz prowadzenia wszelkich uzgodnień podłączeń do sieci zewnętrznej wraz z wydaniem warunków przyłączeniowych, uzgodnień z jednostkami straży pożarnej, z konserwatorem zabytków, z urzędem miasta w niezbędnym zakresie itd.
• wykonania i uzgodnienia z odpowiednimi służbami przesadzenia, przycięcia lub uformowania korony drzew w celu optymalizacji nasłonecznienia paneli fotowoltaicznych przed zakończeniem realizacji Przedmiotu Zamówienia, szczególnie tych zlokalizowanych od strony południowej od wschodu do zachodu
• wykonania kompletnej instalacji sterowania i automatyki procesów wytwarzania, przetwarzania, przesyłania, ewentualnego magazynowania i odbioru wyprodukowanej energii,
• wykonać magazyn energii o pojemności minimum 40kWh licząc dla każdego z przyłącza energetycznego i dedykowanych dla nich odbiorów budynkowych, lub większy jeżeli wynika to z przeprowadzonej analizy i optymalizacji, należy przewidzieć możliwość rozbudowy magazynu energii o następne moduły
• należy zapewnić odpowiedni kodeks przyłączenia instalacji PV do sieci operatora o mocy przyłączeniowej 50-200kW i zapewnić odpowiednią szafę przyłączeniową z automatyką umożliwiająca pełną kontrolę ( zgodną z kodeksem operatora)
• wykonaniem elementów opomiarowania wytwarzanej energii wraz z zwizualizowaniu parametrów w aplikacji mobilnej i na komputerze w siedzibie Zamawiającego w Chodzieży ,
• wykonania ogrodzenia panelowego terenu przeznaczonego pod Przedmiot Zamówienia z 2 bramami wjazdowymi i min. dwoma furtkami wejściowymi, słupki stalowe wbetonowane na min. 50cm
• wykonania automatycznego oświetlenia terenu przeznaczonego pod Przedmiot Zamówienia
• wykonania monitoringu wizyjnego terenu przeznaczonego pod Przedmiot Zamówienia
• wykonania wykorzystania i zapewnienia dodatkowego w razie potrzeby utwardzenia drogi dojazdowej do linii paneli PV, zakłada się wykorzystanie składowanego na terenie gruzu( wraz z ewentualnym rozdrobnieniem materiału na miejscu przez GW) do wykonania utwardzeń, w przypadku niewystarczającej ilości składowanego materiału należy materiał w postaci skruszonego gruzu przewidzieć w ofercie i wbudować na miejscu.

4.2.6.) Główny kod CPV: 09331200-0 - Słoneczne moduły fotoelektryczne

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45223100-7 - Montaż konstrukcji metalowych

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

45312310-3 - Ochrona odgromowa

45000000-7 - Roboty budowlane

45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych

71000000-8 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne

45342000-6 - Wznoszenie ogrodzeń

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 7 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.

4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, dotyczące:

Zdolności technicznej lub zawodowej

Warunek ten zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że:

Zdolność techniczna

Wykonał w ciągu ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie:
1) jedną robotę budowlaną na czynnym obiekcie użyteczności publicznej polegającą na wykonaniu instalacji fotowoltaicznej o mocy min. 150 kWp z wykonaniem magazynu energii o pojemności min. 10 kWh, przyłączonej do rozdzielni głównej z układem SZR sieć – agregat, z układem automatyki płynnej regulacji mocy i zabezpieczającej przed przepływem energii zwrotnej do sieci operatora i agregatu prądotwórczego
oraz
2) kontrolowanego, przełączenia technologicznego z zasilania zawodowego (zasilanie z sieci miejskiej) na zasilanie inne typu agregat prądotwórczy, przy czym
Wykonawca zapewniał w czasie takiego przełączenia, moc rezerwową nie mniejszą niż 100 kW, w celu zabezpieczenia jednostki w odpowiednio gwarantowaną energię elektryczną
oraz
3) modernizację rozdzielni głównych wraz z przebudową układu/układów SZR o mocy powyżej 200 kW na czynnym obiekcie użyteczności publicznej

Dopuszcza się wykonanie wymienionych wyżej zakresów robót w ramach 1, 2, lub 3 umów.

Zdolność zawodowa

Zamawiający wymaga, aby wykonawca skierował do realizacji zamówienia

Kierownicy:
1) Kierownika budowy posiadającego aktualne uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności konstrukcyjno – budowlanej bez ograniczeń, z minimum 5 letnim doświadczeniem zawodowym (liczonym od momentu uzyskania uprawnień) jako kierownik budowy,
2) Kierownika robót posiadającego uprawnienia w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych oraz posiadającego min. 5 letnie doświadczenie (liczone od momentu uzyskania uprawnień) w kierowaniu robotami instalacyjnymi; w tym okresie kierował minimum 2-ma robotami w zakresie instalacji systemu wytwarzania energii o mocy min. 150 kWp pochodzącej z OZE w postaci promieniowania słonecznego przetwarzanego w energię elektryczną przy pomocy paneli fotowoltaicznych.

Kadra projektowa:
1) co najmniej jedna osoba, posiadającą od co najmniej 5 lat uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie w zakresie projektowania - bez ograniczeń - w specjalności konstrukcyjno- budowlanej, która w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert była członkiem zespołu projektującego .
2) co najmniej jedna osoba, posiadająca od co najmniej 5 lat, uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie w zakresie projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, która w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert była członkiem zespołu projektującego w zakresie instalacji systemu wytwarzania energii pochodzącej z OZE w postaci promieniowania słonecznego przetwarzanego w energię elektryczną przy pomocy paneli fotowoltaiczny.

Zamawiający dopuszcza, dla wykazania spełniania warunku udziału w postępowaniu, posiadanie przez jedną osobę dwóch lub więcej powyższych uprawnień.

Przez budynek użyteczności publicznej należy rozumieć budynek przeznaczony na potrzeby administracji publicznej, wymiaru sprawiedliwości, kultury, kultu religijnego, oświaty, szkolnictwa wyższego, nauki, wychowania, opieki zdrowotnej, społecznej lub socjalnej, obsługi bankowej, handlu, gastronomii, usług, w tym usług pocztowych lub telekomunikacyjnych, turystyki, sportu, obsługi pasażerów w transporcie kolejowym, drogowym, lotniczym, morskim lub wodnym śródlądowym, oraz inny budynek przeznaczony do wykonywania podobnych funkcji; za budynek użyteczności publicznej uznaje się także budynek biurowy lub socjalny;

Zamawiający, określając wymogi w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane z 7 lipca 1994 r. (t.j. Dz.U. z 2013 r. poz. 1409 z późn. zm.),oraz ustawy z dnia 18 marca 2008r o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. 2008r. nr 63, poz.394).

Wykonawcy występujący wspólnie mogą łącznie spełnić warunki udziału w postępowaniu.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia, wraz z oświadczeniem, o którym mowa powyżej także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby.
2. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa, wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów – złącznik nr 3b (wzór)
3. Oświadczenie wykonawców występujących wspólnie na podstawie art. 117 ust. 4 ustawy Pzp – załącznik nr 3c.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu wykonawca składa:

1) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 latach przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty budowlane zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty;

2) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnieniu warunków udziału w postępowaniu składa każdy z wykonawców. Dokumenty te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnienie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnienie warunków udziału w postepowaniu.
2. Wykonawca, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, zobowiązany będzie, po uprawomocnieniu się decyzji o wyborze jego oferty, a przed podpisaniem umowy przedłożyć Zamawiającemu umowę podmiotów wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia stwierdzającą solidarną odpowiedzialność wszystkich Wykonawców za realizację zamówienia oraz zawierającą upoważnienie dla jednego z Wykonawców do składania i przyjmowania oświadczeń wobec Zamawiającego w imieniu wszystkich Wykonawców, a także do otrzymywania należnych płatności (o ile nie została przedłożona wraz z ofertą).
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielnie zamówienia składają oświadczenie z art. 117 ust. 4 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (podział zadań)

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zgodnie z § 28 projektowanych postanowień umowy (wzór umowy):
1. Możliwe są istotne zmiany umowy polegające na przedłużeniu terminu jej wykonania, jeżeli niemożność dotrzymania pierwotnego terminu stanowi konsekwencję:
1) zmian do umowy na podstawie art. 455 ust. 1 pkt 3 i 4 oraz art. 455 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych lub robót zamiennych,
2) przyczyn zależnych od Zamawiającego, Organów Administracji, innych osób lub podmiotów, za których działania nie odpowiada Wykonawca
3) siły wyższej lub warunków atmosferycznych nie pozwalających na realizację robót, dla których określona odpowiednimi normami technologia wymaga właściwych warunków atmosferycznych,
4) zmian spowodowanych warunkami geologicznymi, terenowymi (w szczególności przebiegiem urządzeń podziemnych, instalacji lub obiektów infrastrukturalnych), archeologicznymi, wodnymi itp., odmiennymi od przyjętych w dokumentacji projektowej
2. Przypadkach wskazanych w ust. 1 termin wykonania umowy ulegnie zmianie, jeżeli przy zachowaniu należytej staranności z uwzględnieniem profesjonalnego charakteru Wykonawcy nie można było uniknąć niedochowania terminu umownego – o okres odpowiadający wstrzymaniu lub opóźnieniu prac z wyżej wymienionych powodów.
3. Możliwe są istotne zmiany do umowy polegające na robotach zamiennych, jeżeli takie zmiany:
1) zapewnią prawidłową realizację Umowy,
2) obniżą koszty wykonania robót lub eksploatacji obiektów stanowiących Przedmiot Umowy,
3) zapewnią optymalne parametry technicznych lub podniosą standard jakości robót i obiektów stanowiących Przedmiot Umowy,
4) będą wynikały ze sposobu zagospodarowania terenu;
5) będą wynikały z konieczności zmiany dokumentacji projektowej;
6) przyniosą inne, wymierne korzyści dla Zamawiającego.
4. Dopuszczalne są roboty zamienne wynikające ze sposobu zagospodarowania terenu, konieczności zmian w dokumentacji projektowej oraz w zakresie zmian materiałów, technologii, urządzeń na materiały, technologie i urządzenia spełniające parametry techniczne lub na materiały, technologie i urządzenia o wyższych parametrach niż określone w umowie.
5. Strony dokonają zmiany wynagrodzenia zgodnie z art. 439 ust. 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych, na następujących zasadach:
1) Wzrost wynagrodzenia może obejmować wszelkie koszty oraz zakup niezbędnych materiałów służących do realizacji umowy, które powinny zostać wykazane przez Wykonawcę.
2) Ustalone wynagrodzenie będzie waloryzowane nie częściej niż raz na 3 miesiące, w oparciu o wartość wskaźnika cen towarów i usług, publikowanego w Komunikacie Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego.
3) Pierwsza waloryzacja może nastąpić nie wcześniej niż 90 dni od dnia upływu terminu składania ofert
4) Zwaloryzowana stawka wynagrodzenia znajduje zastosowanie począwszy od kolejnego miesiąca kalendarzowego, następującego po miesiącu, w którym opublikowano stosowny Komunikat Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego.
5) Wykonawca będzie uprawniony do zmiany wynagrodzenia, jeżeli wskaźnik wzrostu cen towarów i usług przekroczy 5 % w stosunku do miesiąca, w którym nastąpiło otwarcie ofert
6) maksymalna łączna wartość zmiany wynagrodzenia to 10 % wartości wynagrodzenia umownego brutto.
7) Zmiana wynagrodzenia dotyczy prac zrealizowanych po jej dokonaniu
8) Wykonawca, którego wynagrodzenie zostało zmienione, zobowiązany jest do zmiany wynagrodzenia przysługującego podwykonawcy, z którym zawarł Umowę, w zakresie odpowiadającym powyższym zmianom dotyczących zobowiązania podwykonawcy, jeżeli łącznie spełnione są następujące warunki:
1) przedmiotem Umowy są usługi, dostawy lub roboty budowlane
2) okres obowiązywania Umowy przekracza 6 miesięcy.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2023-03-20 09:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://wcpit.pl/system-komunikacji-elektronicznej/

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-03-20 10:00

8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-04-18

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.