Og³oszenie z dnia 2025-02-25
Og³oszenie o zamówieniu
Us³ugi
Utrzymanie rabat sta³ych na terenie miasta Tychy w 2025 roku - Zadania nr 1-2
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzi podmiot, któremu powierzono przeprowadzenie postêpowania
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: GMINA MIASTA TYCHY
1.3.) Oddzia³ zamawiaj±cego: Tyski Zak³ad Us³ug Komunalnych w Tychach
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 278348986
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: al. Niepodleg³o¶ci 49
1.5.2.) Miejscowo¶æ: Tychy
1.5.3.) Kod pocztowy: 43-100
1.5.4.) Województwo: ¶l±skie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22C - Tyski
1.5.7.) Numer telefonu: +48 32 438 22 00
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@tzuk.tychy.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: https://tzuk.tychy.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka bud¿etowa
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Inna dzia³alno¶æ
zarz±dzanie nieruchomo¶ciami wykonane na zlecenie
1.11.) Dane podmiotu, któremu zamawiaj±cy powierzy³ przeprowadzenie postêpowania.
Podmiot 1
1.11.1.) Nazwa podmiotu prowadz±cego postêpowanie: Gmina Miasta Tychy
1.11.2.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6460013450
Adres podmiotu prowadz±cego postêpowanie:
1.11.3.) Ulica: al. Niepodleg³o¶ci 49
1.11.4.) Miejscowo¶æ: Tychy
1.11.5.) Kod pocztowy: 43-100
1.11.6.) Województwo: ¶l±skie
1.11.7.) Kraj: Polska
1.11.8.) Lokalizacja NUTS 3: PL22C - Tyski
1.11.9.) Numer telefonu: +48 32 7763808
1.11.11.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@umtychy.pl
1.11.12.) Adres strony internetowej: bip.umtychy.pl
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Utrzymanie rabat sta³ych na terenie miasta Tychy w 2025 roku - Zadania nr 1-2
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-1042c7e9-269a-46fd-a913-3cf11ef2dbf6
2.5.) Numer og³oszenia: 2025/BZP 00119443
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2025-02-25
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2025/BZP 00032070/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.3.2 Utrzymanie rabat sta³ych na terenie miasta Tychy w 2025 roku - Zadania nr 1 i 2
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://tychy.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://tychy.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1. W postêpowaniu o udzieleniezamówienia komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawcami odbywa siê przy u¿yciu Platformy Przetargowej
(https://tychy.logintrade.net/rejestracja/rejestracja.html) oraz poczty elektronicznej (zamowienia@umtychy.pl ) z zastrze¿eniem punktu 10.6 SWZ.
2. Wymagania techniczne i organizacyjne wysy³ania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i o¶wiadczeñ oraz informacji przekazywanych przy ich u¿yciu opisane zosta³y w instrukcjach u¿ytkowników Platformy Przetargowej - dostêpnymi pod adresem https://tychy.logintrade.net/rejestracja/instrukcje.html .
3. Wykonawcy zamierzaj±cemu wzi±æ udzia³ w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, zaleca siê posiadanie konta na Platformie. Wykonawca posiadaj±cy konto na Platformie ma mo¿liwo¶æ z³o¿enia, wycofania oferty oraz sk³adania wniosków o wyja¶nienie tre¶ci SWZ.
4. Maksymalny rozmiar plików przesy³anych za po¶rednictwem Platformy wynosi 150 MB.
5. Za datê przekazania oferty, wniosków, zawiadomieñ, dokumentów elektronicznych, o¶wiadczeñ lub elektronicznych kopii dokumentów lub o¶wiadczeñ oraz innych informacji, przyjmuje siê datê ich wp³ywu na Platformê Przetargow± lub odpowiednio na pocztê elektroniczn±. Je¿eli Zamawiaj±cy lub Wykonawca przekazuj± o¶wiadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje za po¶rednictwem ¶rodków komunikacji elektronicznej, ka¿da ze stron na ¿±danie drugiej strony niezw³ocznie potwierdza fakt ich otrzymania.
6. Sposób komunikowania siê Zamawiaj±cego z Wykonawcami (nie dotyczy sk³adania ofert): a. W postêpowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja pomiêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawcami w szczególno¶ci sk³adanie o¶wiadczeñ, zawiadomieñ oraz przekazywanie informacji odbywa siê elektronicznie za po¶rednictwem Platformy Przetargowej. b. Zamawiaj±cy dopuszcza równie¿ mo¿liwo¶æ komunikowania siê (z wy³±czeniem oferty i za³±czników do oferty) za pomoc± poczty elektronicznej, na adres poczty
elektronicznej zamowienia@umtychy.pl .
7. We wszelkiej korespondencji kierowanej do zamawiaj±cego, wykonawca winien pos³ugiwaæ siê numerem sprawy: DO.261.2.2025.
8. Sposób sporz±dzenia dokumentów elektronicznych musi byæ zgodny z wymaganiami okre¶lonymi w rozporz±dzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30.1220 r. w sprawie sposobu sporz±dzania i przekazywania informacji oraz wymagañ technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz ¶rodków komunikacji elektronicznej w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie oraz rozporz±dzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23.12.20 r. w sprawie podmiotowych ¶rodków
dowodowych oraz innych dokumentów lub o¶wiadczeñ, jakich mo¿e ¿±daæ zamawiaj±cy od wykonawcy.
9. Zamawiaj±cy nie przewiduje sposobu komunikowania siê z wykonawcami w inny sposób ni¿ przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej, wskazanych w SWZ.
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozp. Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. w spr. ochrony osób fiz. w zwi±zku z przetwarzaniem danych osob. i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz. o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1, z pó¼n. zm.), dalej „RODO”, zam. informuje, ¿e:
1. Administratorem danych osob. jest: - Prezydent Miasta Tychy z siedzib± w UM w Tychach, al. Niepodleg³o¶ci 49, 43-100 Tychy oraz - TZUK reprezentowany przez Dyrektora Jednostki, ul. Budowlanych 43, 43-100 Tychy
2. Admin. wyznaczy³ Inspektora Ochrony Danych, z którym mo¿na siê skontaktowaæ w sprawach zwi±zanych z ochron± danych osob., w nastêpuj±cy sposób: - pod adresem poczty elektr.: iod@umtychy.pl (w zakresie UM);
- pod adresem poczty elektr.: iod@tzuk.tychy.pl; (w zakresie TZUK);
- pisemnie na adres siedziby Administratora.
3. Dane osob. przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z przed. postêp. o udzielenie zam. publ.
4. Odbiorcami danych osob. bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dok. postêp. w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2019 r. – Pzp (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1605. z pózn.zm.), dalej „ustawa Pzp”.
5. Dane osobowe bêd± przechowywane jedynie w okresie niezbêdnym do spe³nienia celu, dla którego zosta³y zebrane lub w okresie wskazanym przepisami prawa.
6. Po spe³nieniu celu, dla którego dane zosta³y zebrane, mog± one byæ przechowywane jedynie w celach archiwalnych, przez okres, który wyznaczony zostanie przede wszystkim na podstawie rozporz±dzenia Prezesa RM w spr. instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu dzia³ania archiwów zak³adowych, chyba ¿e przepisy szczególne stanowi± inaczej.
7. Obowi±zek podania danych osobowych bezpo¶rednio dotycz±cych wykonawcy/Podwykonawcy/Podmiotu, na zasoby którego powo³uje siê wykonawca, jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy Pzp;
8. W odniesieniu do udostêpnionych danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
9. Osoba udostêpniaj±ca dane posiada:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych jej dotycz±cych;
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania swoich danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie mo¿e
skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw± Pzp oraz nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u oraz jego za³±czników.);
c) na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na wa¿ne wzglêdy interesu publicznego Unii Europejskiej lub pañstwa cz³onkowskiego.);
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna, ¿e przetwarzanie danych osobowych jej dotycz±cych narusza przepisy RODO.
10. Osobie udostêpniaj±cej dane nie przys³uguje:
a) w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c) na podst. art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
11. Wykonawca/Podwykonawca/Podmiot, udostêpniaj±cy zasoby sk³ada o¶wiad. w zakresie wype³nienia obowi±zków infor. przewidzianych w art. 13 lub art. 14 RODO (za³. nr 1 do SWZ/za³. nr 2a do SWZ).
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: DO.261.2.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Us³ugi
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Tak
4.1.9.) Liczba czê¶ci: 2
4.1.10.) Ofertê mo¿na sk³adaæ na wszystkie czê¶ci
4.1.11.) Zamawiaj±cy ogranicza liczbê czê¶ci zamówienia, któr± mo¿na udzieliæ jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
Czê¶æ 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest utrzymanie rabat sta³ych na terenie miasta Tychy w 2025 roku z podzia³em na dwa zadania:
ZADANIE NR 1: „Utrzymanie rabat sta³ych na terenie miasta Tychy w 2025 roku – Zadanie nr 1”
ZADANIE NR 2: „Utrzymanie rabat sta³ych na terenie miasta Tychy w 2025 roku – Zadanie nr 2”
Zakres rzeczowy zamówienia obejmuje wykonanie na danym obszarze z nale¿yt± staranno¶ci±, z uwzglêdnieniem profesjonalnego charakteru ¶wiadczonych us³ug oraz w sposób zgodny z zasadami sztuki ogrodniczej dla czynno¶ci objêtych przedmiotem zamówienia.
Opis przedmiotu zamówienia okre¶laj± za³±czniki nr 4 i 5 do SWZ.
Wykaz terenów stanowi± za³±czniki nr 4a i 5a do SWZ.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 77310000-6 - Us³ugi sadzenia ro¶lin oraz utrzymania terenów zielonych
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
77300000-3 - Us³ugi ogrodnicze
03121100-6 - ¯ywe ro¶liny, bulwy, korzenie, sadzonki i rozsady
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 8 miesi±ce
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 90
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Wysoko¶æ kary umownej za nienale¿yte wykonanie umowy
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Czê¶æ 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest utrzymanie rabat sta³ych na terenie miasta Tychy w 2025 roku z podzia³em na dwa zadania:
ZADANIE NR 1: „Utrzymanie rabat sta³ych na terenie miasta Tychy w 2025 roku – Zadanie nr 1”
ZADANIE NR 2: „Utrzymanie rabat sta³ych na terenie miasta Tychy w 2025 roku – Zadanie nr 2”
Zakres rzeczowy zamówienia obejmuje wykonanie na danym obszarze z nale¿yt± staranno¶ci±, z uwzglêdnieniem profesjonalnego charakteru ¶wiadczonych us³ug oraz w sposób zgodny z zasadami sztuki ogrodniczej dla czynno¶ci objêtych przedmiotem zamówienia.
Opis przedmiotu zamówienia okre¶laj± za³±czniki nr 4 i 5 do SWZ.
Wykaz terenów stanowi± za³±czniki nr 4a i 5a do SWZ.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 77310000-6 - Us³ugi sadzenia ro¶lin oraz utrzymania terenów zielonych
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
77300000-3 - Us³ugi ogrodnicze
03121100-6 - ¯ywe ro¶liny, bulwy, korzenie, sadzonki i rozsady
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 8 miesi±ce
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 90
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Wysoko¶æ kary umownej za nienale¿yte wykonanie umowy
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
Zamawiaj±cy okre¶la warunki udzia³u w postêpowaniu dotycz±ce:1) zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym NIE DOTYCZY
2) uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów NIE DOTYCZY
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej NIE DOTYCZY
4) zdolno¶ci technicznej lub zawodowej ZAMAWIAJ¡CY UZNA NINIEJSZY WARUNEK ZA SPE£NIONY, JE¯ELI WYKONAWCA PRZEDSTAWI:
a) WYKAZ US£UG
wykaz dostaw lub us³ug wykonanych, a w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych równie¿ wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich warto¶ci, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub us³ugi zosta³y wykonane lub s± wykonywane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te dostawy lub us³ugi zosta³y wykonane lub s± wykonywane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub us³ugi zosta³y wykonane, a w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych s± wykonywane, a je¿eli wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - o¶wiadczenie wykonawcy; w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych nadal wykonywanych referencje b±d¼ inne dokumenty potwierdzaj±ce ich nale¿yte wykonywanie powinny byæ wystawione w okresie ostatnich 3 miesiêcy;
ZADANIE NR 1
• Wymagane jest wykonanie/wykonywanie jednej us³ugi obejmuj±cej swoim zakresem pielêgnacjê rabat sta³ych obsadzonych krzewami i/lub trawami ozdobnymi i/lub bylinami (ro¶linami wieloletnimi) na kwotê co najmniej 50 000,00 z³ brutto – us³uga ta powinna byæ realizowana w sposób ci±g³y przez okres nie krótszy ni¿ 3 miesi±ce w ramach jednej umowy.
ZADANIE NR 2
• Wymagane jest wykonanie/wykonywanie jednej us³ugi obejmuj±cej swoim zakresem pielêgnacjê rabat sta³ych obsadzonych krzewami i/lub trawami ozdobnymi i/lub bylinami (ro¶linami wieloletnimi) na kwotê co najmniej 50 000,00 z³ brutto – us³uga ta powinna byæ realizowana w sposób ci±g³y przez okres nie krótszy ni¿ 3 miesi±ce w ramach jednej umowy.
1) W przypadku us³ug nadal wykonywanych okres zrealizowanej umowy nie mo¿e byæ krótszy ni¿ 3 miesi±ce oraz warto¶æ nie mo¿e byæ mniejsza ni¿ 50 000,00 z³ brutto.
2) W przypadku z³o¿enia oferty na wiêcej ni¿ jedno zadanie, zamawiaj±cy dopuszcza przedstawienie jednej us³ugi z zachowaniem wymaganych zakresów i warto¶ci.
3) Zamawiaj±cy zastrzega, ¿e w sytuacji sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia oraz analogicznie w sytuacji, gdy wykonawca bêdzie polega³ na zasobach innego podmiotu, na zasadach okre¶lonych w art. 118 PZP, warunek, o którym mowa wy¿ej, musi zostaæ spe³niony w ca³o¶ci przez wykonawcê (jednego z wykonawców wspólnie sk³adaj±cego ofertê) lub podmiot, na którego zdolno¶ci w tym zakresie powo³uje siê wykonawca.
4) Na podstawie rozporz±dzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w prawie podmiotowych ¶rodków dowodowych oraz innych dokumentów lub o¶wiadczeñ, jakich mo¿e ¿±daæ zamawiaj±cy od wykonawcy (Dz. U. 2020 r., poz. 2415 z pó¼niejszymi zmianami) zgodnie z § 9 ust. 3 ww. rozporz±dzenia, je¿eli wykonawca powo³uje siê na do¶wiadczenie w realizacji robót budowlanych, dostaw lub us³ug, wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz, o którym mowa w punkcie 6.2 4) a) SWZ, dotyczy robót, us³ug, dostaw, w których wykonaniu wykonawca ten bezpo¶rednio uczestniczy³.
b) WYKAZ OSÓB
wykaz osób, skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami.
ZADANIE NR 1
• Wymagane jest skierowanie przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego co najmniej 1 osoby nadzoruj±cej prace ogrodnicze z utrzymaniem zieleni (koordynator/ kierownik robót ogrodniczych), posiadaj±c±:
a) wykszta³cenie minimum ¶rednie o profilu ogrodniczym lub architektury krajobrazu lub rolniczym lub le¶nym oraz minimum 2 – letnie do¶wiadczenie ogrodnicze w terenach zieleni miejskiej LUB
b) minimum 3 – letnie do¶wiadczenie ogrodnicze w terenach zieleni miejskiej.
ZADANIE NR 2
• Wymagane jest skierowanie przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego co najmniej 1 osoby nadzoruj±cej prace ogrodnicze z utrzymaniem zieleni (koordynator/ kierownik robót ogrodniczych), posiadaj±c±:
a) wykszta³cenie minimum ¶rednie o profilu ogrodniczym lub architektury krajobrazu lub rolniczym lub le¶nym oraz minimum 2 – letnie do¶wiadczenie ogrodnicze w terenach zieleni miejskiej LUB
b) minimum 3 – letnie do¶wiadczenie ogrodnicze w terenach zieleni miejskiej.
1. Osoba, o której mowa powy¿ej musi pos³ugiwaæ siê jêzykiem polskim lub w przypadku braku znajomo¶ci jêzyka polskiego, Wykonawca zobowi±zany jest na w³asny koszt do zapewnienia t³umacza jêzyka polskiego w celu sta³ego t³umaczenia w kontaktach pomiêdzy przedstawicielem Zamawiaj±cego, a osob±, o której mowa powy¿ej.
2. Wymienion± powy¿ej osobê ze strony Wykonawcy nale¿y traktowaæ jako minimalne wymagania Zamawiaj±cego i nie wyczerpuje ona ca³o¶ci personelu niezbêdnego dla rzetelnego wype³nienia obowi±zków Wykonawcy.
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: nie dotyczy
CI¡G DALSZY Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia
4. W przypadku zmian przepisów bezwzglêdnie obowi±zuj±cych, na które umowa siê powo³uje,
a w szczególno¶ci przepisów dotycz±cych stawki podatku od towarów i us³ug, postanowienia niniejszej umowy ulegaj± automatycznie zmianie.
§ 18 PPU - Klauzula waloryzacyjna
1. Zmiany postanowieñ Umowy wymagaj± formy pisemnej pod rygorem niewa¿no¶ci, z zachowaniem warunków dopuszczalno¶ci zmiany Umowy okre¶lonych przepisami ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2019 r. Prawo Zamówieñ Publicznych.
2. Zmiana postanowieñ Umowy w zakresie wynagrodzenia Wykonawcy, o której mowa w art. 436 ust. 4 lit. b) Prawa Zamówieñ Publicznych jest dopuszczalna w przypadku wyst±pienia:
1) zmiany stawki podatku od towarów i us³ug i podatku akcyzowego — o ró¿nicê w wysoko¶ci stawki VAT.
2) zmiany wysoko¶ci minimalnego wynagrodzenia za pracy albo wysoko¶ci minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 pa¼dziernika 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za prace — o ró¿nicê pomiêdzy dotychczasow± wysoko¶ci± minimalnego wynagrodzenia lub stawki a now± wysoko¶ci± wynagrodzenia lub stawki, je¿eli zmiany te bêd± mia³y wp³yw na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcê;
3) zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom spo³ecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysoko¶ci stawki sk³adki na ubezpieczenie spo³eczne lub zdrowotne — o ró¿nicê pomiêdzy dotychczasow± wysoko¶ci± odprowadzanych sk³adek, a now± wysoko¶ci± odprowadzanych sk³adek, je¿eli zmiany te bêd± mia³y wp³yw na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcy.
4) zmiany zasad gromadzenia i wysoko¶ci wp³at do pracowniczych planów kapita³owych, o których mowa w ustawie z dnia 4 pa¼dziernika 2018 r. o pracowniczych planach kapita³owych.
— je¿eli zmiany te bêd± mia³y wp³yw na koszty wykonania zamówienia przez wykonawcê — o ró¿nicê w wyp³atach wynikaj±c± z tych zmian.
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: Zamawiaj±cy okre¶la warunki udzia³u w postêpowaniu dotycz±ce zdolno¶ci technicznej lub zawodowej ZAMAWIAJ¡CY UZNA NINIEJSZY WARUNEK ZA SPE£NIONY, JE¯ELI WYKONAWCA PRZEDSTAWI:
a) WYKAZ US£UG
wykaz dostaw lub us³ug wykonanych, a w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych równie¿ wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich warto¶ci, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub us³ugi zosta³y wykonane lub s± wykonywane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te dostawy lub us³ugi zosta³y wykonane lub s± wykonywane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub us³ugi zosta³y wykonane, a w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych s± wykonywane, a je¿eli wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - o¶wiadczenie wykonawcy; w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych nadal wykonywanych referencje b±d¼ inne dokumenty potwierdzaj±ce ich nale¿yte wykonywanie powinny byæ wystawione w okresie ostatnich 3 miesiêcy;
ZADANIE NR 1
• Wymagane jest wykonanie/wykonywanie jednej us³ugi obejmuj±cej swoim zakresem pielêgnacjê rabat sta³ych obsadzonych krzewami i/lub trawami ozdobnymi i/lub bylinami (ro¶linami wieloletnimi) na kwotê co najmniej 50 000,00 z³ brutto – us³uga ta powinna byæ realizowana w sposób ci±g³y przez okres nie krótszy ni¿ 3 miesi±ce w ramach jednej umowy.
ZADANIE NR 2
• Wymagane jest wykonanie/wykonywanie jednej us³ugi obejmuj±cej swoim zakresem pielêgnacjê rabat sta³ych obsadzonych krzewami i/lub trawami ozdobnymi i/lub bylinami (ro¶linami wieloletnimi) na kwotê co najmniej 50 000,00 z³ brutto – us³uga ta powinna byæ realizowana w sposób ci±g³y przez okres nie krótszy ni¿ 3 miesi±ce w ramach jednej umowy.
1) W przypadku us³ug nadal wykonywanych okres zrealizowanej umowy nie mo¿e byæ krótszy ni¿ 3 miesi±ce oraz warto¶æ nie mo¿e byæ mniejsza ni¿ 50 000,00 z³ brutto.
2) W przypadku z³o¿enia oferty na wiêcej ni¿ jedno zadanie, zamawiaj±cy dopuszcza przedstawienie jednej us³ugi z zachowaniem wymaganych zakresów i warto¶ci.
b) WYKAZ OSÓB
wykaz osób, skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami.
ZADANIE NR 1
• Wymagane jest skierowanie przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego co najmniej 1 osoby nadzoruj±cej prace ogrodnicze z utrzymaniem zieleni (koordynator/ kierownik robót ogrodniczych), posiadaj±c±:
a) wykszta³cenie minimum ¶rednie o profilu ogrodniczym lub architektury krajobrazu lub rolniczym lub le¶nym oraz minimum 2 – letnie do¶wiadczenie ogrodnicze w terenach zieleni miejskiej LUB
b) minimum 3 – letnie do¶wiadczenie ogrodnicze w terenach zieleni miejskiej.
ZADANIE NR 2
• Wymagane jest skierowanie przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego co najmniej 1 osoby nadzoruj±cej prace ogrodnicze z utrzymaniem zieleni (koordynator/ kierownik robót ogrodniczych), posiadaj±c±:
a) wykszta³cenie minimum ¶rednie o profilu ogrodniczym lub architektury krajobrazu lub rolniczym lub le¶nym oraz minimum 2 – letnie do¶wiadczenie ogrodnicze w terenach zieleni miejskiej LUB
b) minimum 3 – letnie do¶wiadczenie ogrodnicze w terenach zieleni miejskiej.
5.8.) Wykaz przedmiotowych ¶rodków dowodowych:
nie dotyczyCI¡G DALSZY Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia
3. Zmiany mog± obejmowaæ jedn± lub wiêcej okoliczno¶ci, o których mowa uprzednio i wp³ywaæ na wynagrodzenie Wykonawcy w zakresie poniesionego przez niego kosztu dzia³añ, o których mowa uprzednio oraz racjonalnego zysku, którego zasadny poziom zostanie ustalony podczas negocjacji.
4. Zmiany, o których mowa w § 18 ust. 2 i 3 PPU dokonuje siê na pisemny wniosek Wykonawcy b±d¼ Zamawiaj±cego.
5. Strona zainteresowana zmian± postanowieñ Umowy przedstawia drugiej stronie na pi¶mie udokumentowany wniosek wraz z uzasadnieniem prawnym i faktycznym, stanowi±cym podstawy do negocjacji.
6. Niezale¿nie od postanowieñ okre¶lonych w § 18 ust. 2-5 PPU zgodnie z tre¶ci± art. 439 ust. 1 ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2019 r. Prawo zamówieñ publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1320), Strony przewiduj± mo¿liwo¶æ dokonania zmian wysoko¶ci wynagrodzenia nale¿nego Wykonawcy, w przypadku zmiany wska¼nika cen materia³ów lub kosztów zwi±zanych z realizacj± przedmiotu umowy innych ni¿ wskazanych w ust 2. Przez zmianê wska¼nika ceny materia³ów lub kosztów rozumie siê jego podwy¿szenie jak i obni¿enie. Wynagrodzenie mo¿e ulec zwiêkszeniu jak i zmniejszeniu.
7. Je¶li zmiana wska¼nika ceny materia³ów lub kosztów, o której mowa w § 18 ust. 6 PPU, wzglêdem wska¼nika ceny materia³ lub kosztów obowi±zuj±cego w miesi±cu, w którym by³a sk³adana oferta, zmieni siê o co najmniej 5 %, ka¿da ze Stron uprawniona bêdzie do wyst±pienia z wnioskiem do drugiej Strony o dokonanie zmiany wynagrodzenia. Zmieniona warto¶æ wynagrodzenia, obowi±zywaæ bêdzie od miesi±ca nastêpuj±cego po miesi±cu, w którym Strona wyst±pi³a z takim wnioskiem. Waloryzacji podlegaæ bêdzie zakres us³ug niewykonanych na dzieñ z³o¿enia wniosku waloryzacyjnego. Stopieñ zaawansowania realizacji przedmiotu umowy zostanie potwierdzony przez Zamawiaj±cego.
8. Zmiana wynagrodzenia, o której mowa w § 18 ust. 6 PPU, ustalona bêdzie na podstawie wska¼nika wzrostu cen towarów i us³ug konsumpcyjnych okre¶lonego w Komunikacie Prezesa G³ównego Urzêdu Statystycznego, narastaj±co w okresie od miesi±ca z³o¿enia oferty do miesi±ca z³o¿enia wniosku. Zmiana wysoko¶ci wynagrodzenia nast±pi o po³owê obliczonej w ten sposób ró¿nicy cen.
9. Strona mo¿e wyst±piæ z pierwszym wnioskiem, o którym mowa w ust. 7 po up³ywie 6 miesiêcy od dnia zawarcia umowy. Kolejne wnioski mog± byæ sk³adane nie czê¶ciej ni¿ raz na 6 miesiêcy.
10. W przypadku, o którym mowa w § 18 ust. 6-9 PPU ³±czna maksymalna warto¶æ zmiany wynagrodzenia, w trakcie obowi±zywania umowy, nie mo¿e przekroczyæ 5 % wynagrodzenia Wykonawcy (na dzieñ zawarcia umowy) okre¶lonego w § 8 ust. 1 umowy.
11. Zmiany wynagrodzenia wprowadzone zostan± w formie stosownego aneksu do umowy.
12. Wykonawca, którego wynagrodzenie zosta³o zmienione, zgodnie z postanowieniami § 18 ust. 6-11 PPU zobowi±zany jest w terminie 14 dni od dnia zawarcia aneksu z Zamawiaj±cym, do zmiany wynagrodzenia przys³uguj±cego Podwykonawcy, z którym zawar³ umowê, w zakresie odpowiadaj±cym zmianom cen materia³ów lub kosztów dotycz±cych zobowi±zania Podwykonawcy, je¿eli ³±cznie spe³nione s± nastêpuj±ce warunki:
a) przedmiotem umowy s± roboty budowlane lub us³ugi lub dostawy,
b) okres obowi±zywania umowy przekracza 6 miesiêcy.
13. Wykonawca, w sytuacji, o której mowa w § 18 ust. 12 PPU, zobowi±zany jest poinformowaæ pisemnie Zamawiaj±cego o dokonanej zmianie wynagrodzenia podwykonawcy lub powodach braku dokonania takiej zmiany. Do zawiadomienia Wykonawca za³±czy o¶wiadczenie podwykonawcy potwierdzaj±cego terminow± zap³atê z tytu³u zmiany wysoko¶ci wynagrodzenia.
14. Zmiana umowy, o której mowa w niniejszym paragrafie skutkuje zmian± wynagrodzenia jedynie w zakresie p³atno¶ci realizowanych po dacie zawarcia aneksu do umowy.
5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:
DO OFERTY NALE¯Y DO£¡CZYÆ:1. Formularz oferty (za³±cznik nr 1 do SWZ),
2. Kosztorys ofertowy (za³±cznik nr 1a/ 1b do SWZ) - w zakresie w jakim dotyczy,
3. O¶wiadczenia (za³±cznik nr 2/2a do SWZ),
4. Potwierdzenie umocowania do dzia³ania w imieniu wykonawcy,
• W celu potwierdzenia, ¿e osoba dzia³aj±ca w imieniu wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania, zamawiaj±cy ¿±da od wykonawcy odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru S±dowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej lub innego w³a¶ciwego rejestru.
• Wykonawca nie jest zobowi±zany do z³o¿enia dokumentów, o których mowa powy¿ej, je¿eli zamawiaj±cy mo¿e je uzyskaæ za pomoc± bezp³atnych i ogólnodostêpnych baz danych, o ile wykonawca wskaza³ dane umo¿liwiaj±ce dostêp do tych dokumentów.
5. JE¦LI DOTYCZY – O¶wiadczenie wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub us³ugi wykonaj± poszczególni wykonawcy (za³±cznik nr 2b do SWZ),
6. JE¦LI DOTYCZY - Pe³nomocnictwo upowa¿niaj±ce do z³o¿enia oferty, o ile ofertê sk³ada pe³nomocnik.
Pe³nomocnictwo dla pe³nomocnika do reprezentowania w postêpowaniu Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia — dotyczy ofert sk³adanych przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia;
Pe³nomocnictwo do z³o¿enia oferty musi byæ z³o¿one w oryginale w takiej samej formie, jak sk³adana oferta (tj. w formie elektronicznej lub postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym). Dopuszcza siê tak¿e z³o¿enie elektronicznej kopii (skanu) pe³nomocnictwa sporz±dzonego uprzednio w formie pisemnej, w formie elektronicznego po¶wiadczenia sporz±dzonego stosownie do art. 97 § 2 ustawy z dnia 14 lutego 1991 r. Prawo o notariacie, które to po¶wiadczenie notariusz opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym, b±d¼ te¿ poprzez opatrzenie skanu pe³nomocnictwa sporz±dzonego uprzednio w formie pisemnej kwalifikowanym podpisem, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym mocodawcy. Elektroniczna kopia pe³nomocnictwa nie mo¿e byæ uwierzytelniona przez upe³nomocnionego.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia.2. W takim przypadku, wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
3. Warunek dotycz±cy uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej (o ile zosta³ sformu³owany), o którym mowa w art. 112 ust. 2 pkt 2 PZP, zostanie spe³niony, je¿eli co najmniej jeden z wykonawców
wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje roboty budowlane, dostawy lub us³ugi, do których realizacji te uprawnienia s±
wymagane.
4. W odniesieniu do warunków dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia mog± polegaæ na zdolno¶ciach tych z wykonawców, którzy wykonaj± roboty budowlane lub us³ugi, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane.
5. W przypadku, o którym mowa w punkcie 3. i 4. SWZ, wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± odpowiednio do wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu albo do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub us³ugi wykonaj± poszczególni wykonawcy.
6. W niniejszym postêpowaniu zamawiaj±cy okre¶la szczególny, obiektywnie uzasadniony, sposobu spe³niania przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia warunków udzia³u w postêpowaniu – punkt 6.2.4 ) SWZ
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Projektowane postanowienia umowy (PPU) w sprawie zamówienia publicznego, które zostan± wprowadzone do tre¶ci tej umowy, okre¶lone zosta³y w za³±czniku nr 3 i 3 a do SWZ.W niniejszym postêpowaniu o udzielenie zamówienia zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ zmiany istotnych postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty: Dotyczy ZADANIA NR 1 i 2:§ 1 ust. 5 PPU – Postanowienia ogólne
Zamawiaj±cy zastrzega sobie prawo, bez konieczno¶ci zmiany umowy, na co Wykonawca wyra¿a zgodê, zmniejszenia zakresu prac z przyczyn wynikaj±cych z potrzeb bie¿±cych (m in. wy³±czenie okre¶lonych terenów z powodu prowadzonych inwestycji lub z innych przyczyn niezale¿nych od Zamawiaj±cego), a tak¿e w zwi±zku z pó¼niejszym zawarciem umowy ni¿ 1 kwietnia 2025 r. Zakres powy¿szych zmian nie przekroczy 30% warto¶ci wynagrodzenia Wykonawcy brutto, o którym mowa w § 8 ust. 1 umowy. O powy¿szych zmianach Zamawiaj±cy powiadomi Wykonawcê w formie pisemnej. Wykonawca z tego tytu³u nie bêdzie dochodzi³ ¿adnych roszczeñ.
§ 14 PPU – Osoby do koordynacji obowi±zków
Istnieje mo¿liwo¶æ dokonania zmiany Koordynatora zgodnie z § 18 ust. 1 pkt 10) PPU. Wykonawca z w³asnej inicjatywy proponuje zmianê osoby wyszczególnionej w § 14 ust. 2 PPU w nastêpuj±cych przypadkach:
a) ¶mierci, choroby lub innych zdarzeñ losowych;
b) je¿eli zmiana tej osoby stanie siê konieczna z jakichkolwiek innych przyczyn niezale¿nych od Wykonawcy.
W przypadku zmiany osoby wyszczególnionej w § 14 ust. 2 PPU, nowa osoba powo³ana do pe³nienia ww. obowi±zków musi spe³niaæ wymagania okre¶lone w specyfikacji warunków zamówienia dla tej funkcji.
Zamawiaj±cy mo¿e tak¿e za¿±daæ od Wykonawcy zmiany osoby, o której mowa w § 14 ust. 2 PPU, je¿eli uzna, ¿e nie wykonuje nale¿ycie swoich obowi±zków. Wykonawca obowi±zany jest dokonaæ zmiany tej osoby w terminie nie d³u¿szym ni¿ 7 dni od daty z³o¿enia wniosku przez Zamawiaj±cego. Zamawiaj±cy na ka¿dym etapie realizacji umowy ma prawo do zmiany Koordynatora ze strony Zamawiaj±cego.
§ 17 PPU – Zmiana postanowieñ umowy:
1. Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ dokonywania zmian postanowieñ umowy, tak¿e w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w nastêpuj±cych przypadkach:
1) zmiana terminu wykonania przedmiotu umowy okre¶lonego w § 2 PPU w razie wyst±pienia si³y wy¿szej lub losowego zdarzenia zewnêtrznego, którego skutków nie da siê przewidzieæ, np.: intensywne opady atmosferyczne, huragan, a tak¿e w razie konieczno¶ci podjêcia dzia³añ zmierzaj±cych do ograniczenia skutków wyst±pienia si³y wy¿szej;
2) zmiany przepisów prawa obowi±zuj±cych po dacie zawarcia umowy, wywo³uj±cych potrzebê zmian umowy wraz ze skutkami wprowadzenia takich zmian - w takim przypadku zmianie mog± ulec wy³±cznie zapisy umowy, do których odnosz± siê zmiany przepisów prawa;
3) wyst±pi± dzia³ania osób trzecich, które uniemo¿liwiaj± wykonanie zadañ w terminie lub inne zdarzenia mog±ce negatywnie wp³yn±æ na termin i jako¶æ przedmiotu zamówienia,
4) nast±pi zmiana obowi±zuj±cej stawki VAT,
5) ograniczenia lub rozszerzenie przez Zamawiaj±cego zakresu przedmiotu zamówienia
z przyczyn, których nie mo¿na by³o przewidzieæ w chwili zawierania umowy,
6) zaistnia³y przyczyny niezale¿ne od dzia³ania Stron, których przy zachowaniu wszelkich nale¿ytych ¶rodków nie mo¿na unikn±æ ani im zapobiec,
7) niezbêdna jest zmiana sposobu wykonania zobowi±zania, o ile zmiana taka jest korzystna dla Zamawiaj±cego oraz konieczna w celu prawid³owego wykonania umowy,
8) zaistnia³y nieprzewidziane okoliczno¶ci, w wyniku których Zamawiaj±cy nie bêdzie móg³ spe³niæ swoich zobowi±zañ finansowych wobec Wykonawcy wynikaj±cych z umowy.
9) w przypadku istotnego wyd³u¿enia toku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego, w tym wyd³u¿enie postêpowania odwo³awczego przed Krajow± Izb± Odwo³awcz±, o ile wyd³u¿enie to mia³o wp³yw na wykonanie terminu realizacji umowy,
10) Zaistnia³a konieczno¶æ zmiany osób do koordynacji obowi±zków wskazanych w § 14 ust. 1 i 2 PPU.
7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2025-03-10 10:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Wykonawca sk³ada ofertê przy u¿yciu Platformy Przetargowej dostêpnej pod adresem: https://tychy.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html - wymagania techniczne i organizacyjne opisane zosta³y w instrukcjach u¿ytkowników Platformy Przetargowej - dostêpnymi pod adresem https://tychy.logintrade.net/rejestracja/instrukcje.html
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-03-10 10:30
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2025-04-08
SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE
1. Poleganie na zasobach innych podmiotów.1.1. Wykonawca mo¿e w celu potwierdzenia spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego czê¶ci, polegaæ na zdolno¶ciach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, niezale¿nie od charakteru prawnego ³±cz±cych go z nimi stosunków prawnych.
1.2. W odniesieniu do warunków dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia wykonawcy mog± polegaæ na zdolno¶ciach podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, je¶li podmioty te wykonaj± roboty budowlane lub us³ugi, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane.
1.3. Wykonawca, który polega na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, sk³ada, wraz z ofert±, zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy ¶rodek dowodowy potwierdzaj±cy, ¿e wykonawca realizuj±c zamówienie, bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tych podmiotów (za³±cznik nr 2a do SWZ).
1.4. Zamawiaj±cy oceni, czy udostêpniane wykonawcy przez podmioty udostêpniaj±ce zasoby zdolno¶ci techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalaj± na wykazanie przez wykonawcê spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu, o których mowa w rozdziale 6, a tak¿e zbada, czy nie zachodz± wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zosta³y przewidziane wzglêdem wykonawcy.
1.5.Podmiot, który zobowi±za³ siê do udostêpnienia zasobów, odpowiada solidarnie z wykonawc±, który polega na jego sytuacji finansowej lub ekonomicznej, za szkodê poniesion± przez zamawiaj±cego powsta³± wskutek nieudostêpnienia tych zasobów, chyba ¿e za nieudostêpnienie zasobów podmiot ten nie ponosi winy.
1.6. Wykonawca nie mo¿e, po up³ywie terminu sk³adania ofert, powo³ywaæ siê na zdolno¶ci lub sytuacjê podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, je¿eli na etapie sk³adania ofert nie polega³ on w danym zakresie na zdolno¶ciach lub sytuacji
podmiotów udostêpniaj±cych zasoby.
2. Zamawiaj±cy wykluczy z postêpowania o udzielenie zamówienia wykonawcê, wobec którego zachodz± podstawy wykluczenia okre¶lone w art. 7 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego (t.j. Dz. U. 2023 r., poz. 1497 z
pó¼niejszymi zmianami).
3. Termin wykonania:
ZADANIE NR 1: od dnia zawarcia umowy przez okres do 8 miesiêcy, lecz nie wcze¶niej ni¿ od 1 kwietnia 2025 r. i nie pó¼niej ni¿ do 30 listopada 2025 r.
ZADANIE NR 2: od dnia zawarcia umowy przez okres do 8 miesiêcy, lecz nie wcze¶niej ni¿ od 1 kwietnia 2025 r. i nie pó¼niej ni¿ do 30 listopada 2025 r.
4. Zamawiaj±cy wymaga od Wykonawcy (lub podwykonawcy art. 7 pkt 27) zatrudnienia na podstawie stosunku pracy osób wykonuj±cych wszystkie czynno¶ci w zakresie realizacji zamówienia wskazane w dokumentacji projektowej zgodnie z punktem 3.10 SWZ.
INNE PRZETARGI Z TYCHÓW
- Modernizacja instalacji c.o. oraz c.w.u. wraz z robotami towarzysz±cymi w Miêdzygminnym domu Pomocy Spo³ecznej Dobre Miejsce w Kobiórze - II Postêpowanie
- Wykonanie robót budowlanych dla potrzeb realizacji zdania inwestycyjnego pn.: "Adaptacja budynku przy ul. Hierowskiego 12 na potrzeby ¿³obka - utworzenie 50 miejsc opieki dla dzieci w wieku do lat 3
- Utrzymanie rabat sta³ych na terenie miasta Tychy w 2025 roku - Zadania nr 1-2
- Remont i modernizacja alejek w Parku Miejskim Solidarno¶ci w Tychach
- Monta¿ latarni w ramach zadania inwestycyjnego w ramach Bud¿etu Obywatelskiego pn.: "Modernizacja schodów oraz monta¿ o¶wietlenia przy ul. Bibliotecznej 31-33"
- Opracowanie dokumentacji projektowej w ramach zadania inwestycyjnego pn.: "Wykonanie hydroforu w budynku przy ul. Barona 30"
wiêcej: przetargi w Tychach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Dostawa i nasadzenie kwiatów oraz konserwacja nasadzeñ, w tym: kwiaty jednoroczne oraz kwiaty wiosenne (dostawa, nasadzenia, konserwacja), konserwacja nasadzeñ wieloletnich na rabatach.''
- "Utrzymanie wysp czterech rond oraz pasa zieleni w obrêbie dróg wojewódzkich nr 780 i nr 933 w Libi±¿u w 2025 roku."
- ¦wiadczenie us³ug kompleksowego utrzymania czysto¶ci i bie¿±cej konserwacji nieruchomo¶ci zajmowanych przez Agencjê Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w województwie opolskim
- Pielêgnacja i utrzymanie zieleni na terenie miasta Dukla w 2025 roku
- Utrzymanie rabat sta³ych na terenie miasta Tychy w 2025 roku - Zadania nr 1-2
- Zagospodarowanie terenu upamiêtniaj±cego istnienie w Che³mku podobozu KL Auschwitz
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.