Ogłoszenie z dnia 2025-02-25
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00043762/01 - Ogłoszenie z dnia 2025-01-17
- 2025/BZP 00046397/01 - Modyfikacja z dnia 2025-01-20
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
„Budowa dróg rowerowych w Świdnicy jako element infrastruktury czystego transportu miejskiego” – Część I
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Miasto Świdnica
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000579589
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Armii Krajowej 49
1.5.2.) Miejscowość: Świdnica
1.5.3.) Kod pocztowy: 58-100
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL517 - Wałbrzyski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: um@um.swidnica.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.um.swidnica.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/transakcja/10491001.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Budowa dróg rowerowych w Świdnicy jako element infrastruktury czystego transportu miejskiego” – Część I2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f44b0dd8-d21e-4ccc-87c7-5f5bb4326cd8
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00119663
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-02-25
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00038637/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.7 Budowa dróg rowerowych w Świdnicy jako element infrastruktury czystego transportu miejskiego” – Część I
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.12.) Nazwa projektu lub programu:
„Budowa dróg rowerowych w Świdnicy jako element infrastruktury czystego transportu miejskiego” jest dofinansowana w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Wałbrzyskiego Obszaru Funkcjonalnego (FEDS 2021-2027) dla projektu pt. „Rozwój infrastruktury rowerowej w Świdnicy” Priorytet 9. Fundusze Europejskie na rzecz transformacji obszarów górniczych na Dolnym Śląsku Dz. FEDS.09.062.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00043762
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: P-15/II/25
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 1276814,51 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
5.1 PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA:
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w ramach zadania inwestycyjnego pn. „Budowa dróg rowerowych w Świdnicy jako element infrastruktury czystego transportu miejskiego” – Część I.
2. Część I obejmuje dwa n/w zadania stanowiące przedmiot jednego zamówienia:
1) Zadanie 1 – Budowa ciągu pieszo – rowerowego pomiędzy ul. Pogodną a Osiedlem Zawiszów w Świdnicy,
2) Zadanie 2 – Przebudowa ul. Kazimierza Wielkiego w zakresie budowy ścieżki rowerowej na odcinku od ul. gen. Władysława Andersa do ul. Tadeusza Ząbka
3. Projekt pn. „Budowa dróg rowerowych w Świdnicy jako element infrastruktury czystego transportu miejskiego” obejmujący łącznie trzy części stanowiące przedmioty oddzielnych zamówień, jest dofinansowany w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Wałbrzyskiego Obszaru Funkcjonalnego (FEDS 2021-2027) dla projektu pt. „Rozwój infrastruktury rowerowej w Świdnicy” Priorytet 9. Fundusze Europejskie na rzecz transformacji obszarów górniczych na Dolnym Śląsku Dz. FEDS.09.06 Transformacja środowiskowa – ZIT obejmuje roboty rozliczane jako koszty kwalifikowane
4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowią:
1) dla Zadania 1 - Dokumentacja 1 pn. „Budowa ciągu pieszo – rowerowego pomiędzy ul. Pogodną a Osiedlem Zawiszów w Świdnicy, sporządzona w 2018 r., przez: Biuro Projektów i Realizacji Inwestycji PROGRESS mgr inż. Mariusz Szyrner, z siedzibą: ul. Stawowa 7, 58-150 Strzegom, obejmująca:
- Projekt Budowlany wszystkich branż – Tom I,
oraz Projekty Wykonawcze:
- branży drogowej
- branży elektrycznej – oświetlenie uliczne,
- Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót dla której wydano Decyzję nr 1935/2018 pozwolenia na budowę z dnia 12 grudnia 2018r.
2) dla Zadania 2 - Dokumentacja 2 pn. „Przebudowa ul. Kazimierza Wielkiego w zakresie budowy ścieżki rowerowej na odcinku od ul. Gen. Władysława Andersa do ul. Tadeusza Ząbka”, sporządzona przez:
a) PASSOPROJEKT Inżynieria Lądowa, z siedzibą: ul. Parkowa 17/7, 58-260 Bielawa, obejmująca:
- Projekt Wykonawczy branży drogowej,
- Projekt stałej organizacji ruchu
- Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót
b) MTI Projekt Tomasz Cabała, z siedzibą: ul. Sienkiewicza 10A/4, 58-200 Dzierżoniów, w ramach której opracowano Dokumentację projektową do zgłoszenia robót budowlanych,
c) Usługi Projektowe Nadzór Autorski i Inwestorski, z siedzibą: ul. Armii Krajowej 44/5, 58-100 Świdnica, w ramach której opracowano dokumentację projektową pn. „Przebudowa oświetlenia ulicznego polegająca na doświetleniu przejścia dla pieszych i przejazdu rowerowego na skrzyżowaniu ulic K. Wielkiego/T. Ząbka”, obejmującą:
- Projekt Budowlany – PZT,
- Projekt Budowlany – Projekt Techniczny
- Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót
Podstawą wykonania Zadania 2 jest zgłoszenie robót do którego nie wniesiono sprzeciwu.
ZAKRES ZAMÓWIENIA
1. Zakres zamówienia obejmuje roboty budowlane wynikające z Dokumentacji, o której mowa w rozdz. V-5.1, ust.4, z uwzględnieniem wymogów, o których mowa w Uwadze1.
2. Ponadto Wykonawca zobowiązany jest do:
1) wykonania wszelkich robót i czynności niezbędnych do zrealizowania przedmiotu umowy z należytą starannością oraz zgodnie zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi w przedmiotowym zakresie przepisami i normami,
2) wykonania wszystkich robót budowlanych, które są konieczne do realizacji przedmiotu umowy zgodnie z projektem budowlanym, wykonawczym, szczegółowymi specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót oraz załącznikami do Dokumentacji.
3) opracowania na własny koszt projektu organizacji ruchu na czas prowadzenia robót objętych niniejszym zamówieniem zgodnie z Ustawą z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz.U. 2024 r. poz. 1251), Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dz.U. z 2019 r. poz. 880) oraz Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 września w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem (Dz.U. z 2017 r. poz.784);
4) sporządzenia przed rozpoczęciem budowy planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, uwzględniającego specyfikę obiektu budowlanego i warunki prowadzenia robót budowlanych. Plan BIOZ należy sporządzić zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003 r. w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (Dz. U. z 2003 nr 120 poz. 1126)
5) obsługi geodezyjnej budowy a w szczególności sporządzenia po wykonaniu przedmiotu zamówienia geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej dla prac zrealizowanych w ramach przedmiotu zamówienia; wykonana dokumentacja powykonawcza winna zostać wykonana zgodne z „Wytycznymi sporządzania geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej”, stanowiącej załącznik nr 2 do Dokumentacji
6) zorganizowania placu budowy ( zaplecze, pobór energii, wody, dozorowanie itd.),
7) zabezpieczenia terenu objętego robotami budowlanymi w tym przed dostępem osób postronnych,
8) oznakowania miejsca robót i utrzymywania tego oznakowania w należytym stanie przez cały czas budowy,
9) bieżącego wywozu materiałów nieużytecznych z terenu budowy na składowisko odpadów oraz i ich unieszkodliwienie o ile będzie to konieczne (do 10 km) - materiały nienadające się do ponownego wbudowania, powinny być usunięte z terenu rozbiórki na składowisko Wykonawcy, bądź na wysypisko odpadów zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U. z 2022 r. poz. 699 ze zm.), przy czym Wykonawca winien dostarczyć Zamawiającemu dokument potwierdzający wywiezienie odpadów na składowisko,
10) utrzymywania w czystości kół pojazdów wyjeżdżających z placu budowy na ulicę oraz utrzymania w czystości dróg publicznych, po których będzie odbywał się ruch pojazdów budowy i transportujących materiały, wykonania inwentaryzacji i przeglądu stanu zerowego dróg przeznaczonych do transportu oraz ustalenia z odpowiednimi zarządcami sposobu korzystania z uzgodnionych dróg. W przypadku ewentualnych roszczeń odszkodowawczych administratorów i zarządców za zniszczenie dróg i ulic przez transport budowy Wykonawca jest zobowiązany do ich naprawy na własny koszt, który nie będzie podlegał odrębnej zapłacie i nie jest wliczony w cenę kontraktową,
11) wykonania we własnym zakresie dokumentacji fotograficznej oraz inwentaryzacji przyległego terenu celem oddalenia ewentualnych roszczeń właścicieli, dotyczących uszkodzeń spowodowanych przeprowadzonymi robotami – jeżeli Wykonawca nie dopełni tego warunku, w przypadku ewentualnych roszczeń odszkodowawczych właścicieli nieruchomości, Wykonawca będzie zobowiązany do naprawy uszkodzeń na własny koszt; w przypadku ewentualnych uzasadnionych roszczeń ze strony właścicieli nieruchomości, Wykonawca zobowiązany jest do natychmiastowego usuwania, w sposób docelowy, uszkodzeń i awarii spowodowanych przez Wykonawcę, co nie podlega odrębnej zapłacie i nie jest wliczone w cenę kontraktową
12) uporządkowania i doprowadzenia do stanu pierwotnego terenu sąsiadującego z placem budowy po zakończeniu wszystkich robót objętych zamówieniem,
13) niezwłocznego zawiadamiania Zamawiającego o wszelkich zagrożeniach lub nowych okolicznościach wynikłych w trakcie prowadzenia robót,
14) zabezpieczenia wszystkich drzew i krzewów, w pobliżu których będą prowadzone roboty ziemne,
15) wykonywania wszelkich innych czynności wynikających wprost z umowy, a także tych wynikających ze specyfiki danych robót.
3. Zamawiający dopuszcza możliwość wystąpienia w trakcie realizacji przedmiotu umowy konieczności wykonania robót zamiennych i dodatkowych, przy czym:
1) Zamawiający dopuszcza możliwość wystąpienia, w trakcie realizacji przedmiotu umowy, konieczności wykonania robót zamiennych w stosunku do przewidzianych dokumentacją projektową, w sytuacji gdy wykonanie tych robót będzie niezbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami, wykonania przedmiotu umowy określonego w § 1 umowy. W szczególności dotyczy to sytuacji, gdy zaistniały odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki terenowe, gruntowe, poziom wód gruntowych lub ujawnione zostały w trakcie robót niezaewidencjonowane obiekty, urządzenia lub instalacje.
2) Zamawiający dopuszcza również w trakcie wykonywania robót budowalnych wprowadzenie zamiany materiałów lub urządzeń przedstawionych w ofercie, opracowanej dokumentacji projektowej lub STWiORB, pod warunkiem, że zmiany te będą korzystne dla Zamawiającego. Będą to w szczególności okoliczności:
a) powodujące obniżenie kosztu ponoszonego przez Zamawiającego na eksploatację i konserwację wykonanego przedmiotu umowy;
b) powodujące poprawienie parametrów technicznych;
c) wynikające z aktualizacji rozwiązań z uwagi na postęp technologiczny lub zmiany obowiązujących przepisów;
d) zwiększające bezpieczeństwo i efektywność organizacji ruchu;
e) skracają czas realizacji inwestycji, w tym czas prowadzenia robót budowlanych.
3) Zmiany, o których mowa w ust. 3 pkt 1) i 2) Umowy, wymagają każdorazowo jej zmiany, a ich zasadność powinna być stwierdzona protokołem konieczności.
c.d. zgodnie z treścią SWZ
4.5.3.) Główny kod CPV: 45233162-2 - Roboty budowlane w zakresie ścieżek rowerowych
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45316110-9 - Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego
45314300-4 - Instalowanie infrastruktury okablowania
45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych
45112710-5 - Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 7
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 7
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 1394804,63 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 2398493,24 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 1394804,63 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: HYMPAR Sp. z o.o.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 527843466
7.3.3) Ulica: Modlęcin 31
7.3.4) Miejscowość: Strzegom
7.3.5) Kod pocztowy: 58-150
7.3.6.) Województwo: dolnośląskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-02-21
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 1394804,63 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
do 2025-11-308.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
INNE PRZETARGI Z ŚWIDNICY
- Dostosowane zasilania elektrycznego budynku stanowiącego siedzibę Starostwa Powiatowego w Świdnicy do obowiązujących przepisów
- "Kompleksowa dostawa gazu ziemnego do celów grzewczych dla potrzeb prokuratur okręgu świdnickiego"
- "Termomodernizacja ściany budynku przy ul. Komunardów 6-6A-6B w Świdnicy"
- Świadczenie ochrony ubezpieczeniowej w zakresie ubezpieczenia pojazdów Gminy i jednostek organizacyjnych oraz ubezpieczenia strażaków OSP Gminy Świdnica
- Poprawa efektywności energetycznej budynku Szkoły Podstawowej w Lutomi Dolnej
- "Zakup, dostawa i montaż 14 zestawów komputerowych, 4 komputerów przenośnych i serwerów do MPK "Świdnica" Sp. z o.o.
więcej: przetargi w Świdnicy »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- BUDOWA SIECI KANALIZACJI SANITARNEJ DLA MIEJSCOWOŚCI DOMANIÓW - ETAP 3
- Modernizacja oświetlenia ulicznego na terenie Gminy Cieszków" w ramach inwestycji pn. "Rozświetlona Gmina Cieszków" - przetarg IV
- Rewitalizacja budynku byłego dworca PKP we Fromborku
- Przebudowa drogi gminnej 140176K w km od 0+000 do 0+995, w miejscowości Wierzbica, gmina Kozłów
- Budowa drogi leśnej na odcinku 1,9 km w Nadleśnictwie Rokita, Leśnictwo Rokita
- "Instalacja do kompostowania odpadów zielonych zbieranych selektywnie"
więcej: Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.