Ogłoszenie z dnia 2025-02-27
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowości Budziska
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA KUŹNIA RACIBORSKA
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276258463
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: SŁOWACKIEGO 4
1.5.2.) Miejscowość: Kuźnia Raciborska
1.5.3.) Kod pocztowy: 47-420
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL227 - Rybnicki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: poczta@kuzniaraciborska.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.kuzniaraciborska.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowości Budziska
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-3518d581-e379-4dfa-82e4-bd2023ebcd8f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00122971
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-02-27
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00047812/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Budowa kanalizacji sanitarnej w Budziskach. Zadanie obejmuje roboty związane z dokończeniem budowy sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowości Budziska.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://josephine.proebiz.com3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia w tym składanie ofert,
wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między zamawiającym a wykonawcą, odbywa się przy użyciu
środków komunikacji elektronicznej, za pośrednictwem platformy zakupowej dostępnej pod adresem: https://josephine.proebiz.com
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Aby bezproblemowo korzystać z
systemu JOSEPHINE, konieczne jest korzystanie z komputera podłączonego do internetu i przeglądarki internetowej. Szczegółowe
informacje dotyczące wymagań technicznych znajdują się pod adresem
https://store.proebiz.com/docs/josephine/pl/Wymagania_techniczne_sw_JOSEPHINE.pdf
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Burmistrz Miasta Kuźnia Raciborska, dane kontaktowe: ul. Słowackiego 4, 47-420 Kuźnia Raciborska;
2) administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych (Sylwia Kochman), z którym można się kontaktować za pośrednictwem adresu e-mail: iod@umkuznia.pl;
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, pn.
„Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowości Budziska”;
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w celu przeprowadzenia
postępowania;
5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
6) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia
publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z
ustawy Pzp;
7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
8) posiada Pani/Pan:
na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana
dotyczących;
na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych
osobowych ;
na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora
ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO:
prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie
danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
9) w ograniczonym zakresie przysługuje Pani/Panu:
w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych:
na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
10) Jeżeli na etapie realizacji umowy nastąpi taka konieczność, zamawiający będzie wymagał podpisania umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych, zgodnie z art. 28 RODO.
11) Administrator nie przekazuje danych osobowych do państw trzecich lub organizacji międzynarodowych.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: IB.271.1.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem niniejszego zamówienia jest realizacja zadania inwestycyjnego pn. „Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowości Budziska”.
Zadanie jest współfinansowane ze środków Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych.
Celem realizacji zadania jest poprawa warunków życia i rozwoju gospodarczego poprzez zwiększenie poziomu rozwoju infrastruktury technicznej w zakresie sieci kanalizacyjnej. Realizacja inwestycji umożliwi odbiór ścieków co ograniczy niekontrolowane odprowadzanie ścieków do ziemi i wód, co doprowadzi do redukcji negatywnego wpływu ścieków na środowisko wód podziemnych i powierzchniowych na terenie Gminy Kuźnia Raciborska.
Zadanie obejmuje roboty związane z dokończeniem budowy sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowości Budziska.
Zakres zamówienia obejmuje:
1) budowę sieci kanalizacyjnej grawitacyjnej z rur kanalizacyjnych PVC SN8 średnicy fi 200 mm,
2) budowę sieci kanalizacyjnej grawitacyjnej z rur kanalizacyjnych kielichowych (odgałęzienia kanalizacji) PVC-U lite SDR34 SN8 o średnicy fi 160x4,7 mm łączone na uszczelki gumowe zaślepką fi160 mm,
3) budowę sieci kanalizacyjnej tłocznej z rur kanalizacyjnych ciśnieniowych PE 100RC SDR17 o średnicy fi 110, fi 90,
4) budowę studni rewizyjnych z prefabrykowanych kręgów betonowych o średnicy 1 200 mm, łączonych na uszczelkę, klasa betonu kręgów nie niższa niż C35/45 (B45), wodoszczelnego (W8), mało nasiąkliwego (n<4%) i mrozoodpornego (F-50) z zastosowaniem cementu hutniczego CEM III/A 42,5 N – LH/HSR/NA, włazy kanałowe – z żeliwa szarego Æ 600 włazy żeliwno-betonowe, nie wentylowane, z wkładką tłumiącą, klasy D400 wg PN-EN 124,
5) budowę studni inspekcyjnych z zabudowanym wewnątrz kołnierzowym łącznikiem rewizyjnym o średnicy 80 mm z zaworem hydrantowym, wykonane z prefabrykowanych kręgów betonowych fi 1 200 mm, łączonych na uszczelkę, klasa betonu kręgów nie niższa niż C35/45 (B45), wodoszczelnego (W8), mało nasiąkliwego (n<4%) i mrozoodpornego (F-50) z zastosowaniem cementu hutniczego CEM III/A 42,5 N – LH/HSR/NA, niewentylowane, z wkładką tłumiącą, klasy D400,
6) zabudowa pompowni ścieków z wyposażeniem P03, P06,
7) wyposażenie zabudowanych pompowni (studnia zabudowana),
8) zabudowa komory pomiarowej z kręgów betonowych DN 1200,
9) wymiana kanału deszczowego fi 500 mm w ul Tkocza,
10) rozbiórka i odtworzenie nawierzchni po wykonanych robotach wraz z wykonaniem badań nośności podbudowy,
11) odwodnienie wykopów przy zastosowaniu igłofiltrów,
12) wykonanie inspekcji telewizyjnej przewodów kanalizacji wraz z wykonaniem prób szczelności.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45232410-9 - Roboty w zakresie kanalizacji ściekowej
45232423-3 - Roboty budowlane w zakresie przepompowni ścieków
45311100-1 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 7 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. W kryterium cena C najwyższą liczbę punktów – 60 pkt – otrzyma oferta zawierająca najniższą cenę brutto, a każda następna odpowiednio zgodnie ze wzorem:
cena oferty najtańszej
C=-------------------------------- x 60pkt
cena oferty ocenianej
2. W kryterium okres gwarancji kolejno ocenianym ofertom zostaną przyznane punkty według następującego wskazania:
- okres gwarancji 36 miesięcy – 0 pkt
- okres gwarancji 48 miesięcy – 20 pkt
- okres gwarancji 60 miesięcy – 40 pkt
W kryterium okres gwarancji - najwyższa liczba punktów, jaka może zostać przyznana ocenianym ofertom wynosi 40 punktów.
W zakresie kryterium „okres gwarancji” należy okres gwarancji podać w przedziałach co 12 miesięcy (minimum 36 miesięcy licząc od dnia końcowego odbioru robót, maksimum 60 miesięcy licząc od dnia końcowego odbioru robót). Niezaznaczenie w formularzu ofertowym żadnego pola tj. niewskazanie żadnego okresu gwarancji będzie uznane za wskazanie 36 miesięcy terminu gwarancji.
Zaznaczenie kilku pól w formularzu ofertowym tj. wskazanie kilku okresów gwarancji spowoduje odrzucenie oferty.
3. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiada wszystkim wymaganiom określonym w niniejszej SWZ oraz uzyska najwyższą liczbę punktów obliczoną według poniższego wzoru:
S=C+G
S- suma punktów uzyskana przez Wykonawcę w kryteriach oceny ofert;
C-ilość punktów uzyskana przez Wykonawcę w kryterium Ceny;
G- ilość punktów uzyskana przez Wykonawcę w kryterium okres gwarancji.
4. Oferty będą oceniane w odniesieniu do najkorzystniejszych warunków przedstawionych przez Wykonawców w zakresie powyższego kryterium.
5. Oferta spełniająca w najwyższym stopniu wyżej wymienione kryterium otrzyma maksymalną liczbę punktów. Maksymalna liczba punktów, jaką może otrzymać oferta to 100 pkt.
6. Za ofertę najkorzystniejszą uznana zostanie oferta, która w sumie uzyska najwyższą liczbę punktów.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym :
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów :
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada odpowiednie ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną w wysokości nie mniejszej niż 2.000.000,00 zł (słownie złotych: dwa miliony złotych, 00/100).
4) zdolności technicznej lub zawodowej :
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełni warunek, jeżeli Wykonawca skieruje do realizacji zamówienia publicznego co najmniej:
a) jedną (1) osobę, która będzie pełniła funkcję kierownika budowy, posiadającą aktualne uprawnienia budowlane uprawniające do kierowania robotami budowlanymi, w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń lub uprawnienia równoważne i minimum 3 lata doświadczenia zawodowego w kierowaniu robotami budowlanymi,
b) jedną (1) osobę, która będzie pełniła funkcję kierownika robót, posiadającą aktualne uprawnienia budowlane uprawniające do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń lub uprawnienia równoważne i minimum 3 lata doświadczenia zawodowego w kierowaniu robotami budowlanymi.
c) jedną (1) osobę, która będzie pełniła funkcję kierownika robót, posiadającą aktualne uprawnienia budowlane uprawniające do kierowania robotami w specjalności branży drogowej bez ograniczeń lub uprawnienia równoważne i minimum 3 lata doświadczenia zawodowego w kierowaniu robotami budowlanymi.
Zamawiający dopuszcza łączenie przez jedną osobę kilku stanowisk (funkcji) przewidzianych dla specjalistów.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Do oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień składania ofert:
1) oświadczenie o braku podstaw wykluczenia z postępowania - zgodnie z załącznikiem nr 3 do SWZ ,
3) oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego - załącznik nr 4 do SWZ.
2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców oświadczenia, o których mowa w ust. 1 składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
3. Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia, wraz z oświadczeniami, o których mowa w ust. 1, także oświadczenia podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu, a także oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.
4. W sytuacji, gdy wykonawca oświadczy w ofercie, że zamierza realizować zadanie przy pomocy podwykonawcy nieudostępniającego zasobów, zamawiający żąda, aby wykonawca wraz z oświadczeniami, o których mowa w ust. 1, przedstawił także oświadczenia podwykonawcy nieudostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia dotyczące tego podwykonawcy.
Gdy podwykonawca nieudostępniający zasobów zostanie zgłoszony już na etapie realizacji zadania wykonawca zobowiązany jest wraz z tym zgłoszeniem przedstawić zamawiającemu wskazane wyżej oświadczenia dotyczące tego podwykonawcy.
Zamawiający wzywa wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych , aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych.
Podmiotowe środki dowodowe wymagane od wykonawcy obejmują:
1) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
2) aktualne na dzień złożenia oświadczenie o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego – załącznik nr 5 do SWZ;
3) aktualne na dzień złożenia oświadczenie o aktualności oświadczenia o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego – załącznik nr 5 do SWZ.
Na wezwanie zamawiającego wykonawca składa również dokumenty, o których mowa powyżej w pkt 1), 2) i 3) dotyczące podmiotu udostępniającego zasoby.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Do oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień składania ofert:
1) oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - zgodnie z załącznikiem nr 2 do SWZ,
2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców oświadczenia, o których mowa w ust. 1 składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
3. Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia, wraz z oświadczeniami, o których mowa w ust. 1, także oświadczenia podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
4. W sytuacji, gdy wykonawca oświadczy w ofercie, że zamierza realizować zadanie przy pomocy podwykonawcy nieudostępniającego zasobów, zamawiający żąda, aby wykonawca wraz z oświadczeniami, o których mowa w ust. 1, przedstawił także oświadczenia podwykonawcy nieudostępniającego zasoby, potwierdzające odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu dotyczące tego podwykonawcy.
Gdy podwykonawca nieudostępniający zasobów zostanie zgłoszony już na etapie realizacji zadania wykonawca zobowiązany jest wraz z tym zgłoszeniem przedstawić zamawiającemu wskazane wyżej oświadczenia dotyczące tego podwykonawcy.
Zamawiający wzywa wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych , aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych.
Podmiotowe środki dowodowe wymagane od wykonawcy obejmują:
1) dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia oraz potwierdzeniem opłacenia składki,
2) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – załącznik nr 9 do SWZ.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Ofertę składa się na Formularzu Ofertowym - zgodnie z treścią Załącznika nr 1 do SWZ.Wraz z ofertą Wykonawca jest zobowiązany złożyć:
1) oświadczenia, o których mowa w Rozdziale X ust. 1 SWZ;
2) zobowiązanie innego podmiotu, o którym mowa w Rozdziale XI ust. 3 SWZ (jeżeli dotyczy);
3) oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy, o którym mowa w Rozdziale XII ust. 4 SWZ (jeżeli dotyczy);
4) dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty; odpowiednie pełnomocnictwa (jeżeli dotyczy).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium;2. Zamawiający wymaga złożenia wadium w wysokości 120.000,00 zł (słownie: sto dwadzieścia tysięcy złotych, 00/100) przed upływem terminu składania ofert określonego w niniejszej SWZ.
3. Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 97 ust. 7 ustawy Pzp, tj.:
a) pieniądzu,
b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
c) gwarancjach bankowych,
d) gwarancjach ubezpieczeniowych,
e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz.U. z 2025 r. poz. 98).
4. Jeżeli wadium jest wnoszone w pieniądzu, należy je wpłacić przelewem na wskazany rachunek bankowy Zamawiającego: 20 1050 0099 5018 7777 7777 7777 z zaznaczeniem:
,,Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowości Budziska".
Zadanie jest współfinansowane ze środków Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych.
Nr zamówienia IB.271.1.2025
5. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą wpływu środków pieniężnych na rachunek bankowy, o którym mowa w ust. 4, przed upływem terminu składania ofert.
6. Wadium wnoszone w formach określonych w ust. 2 lit. b)-e), winno być złożone w oryginale za podpisem elektronicznym wystawcy wadium i musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w ustawie Pzp, przy czym:
a) w przypadku, gdy Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia dokumenty te muszą obejmować swym zakresem wszelkie roszczenia Zamawiającego z tytułu związanych z postępowaniem o udzielenie zamówienia działań lub zaniechań,
b) dokumenty te będą zawierały klauzule zapłaty sumy wadialnej na rzecz Zamawiającego bezwarunkowo i na pierwsze żądanie,
7. Zwrot wadium nastąpi zgodnie z art. 98 ust. 1 ustawy Pzp.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w Rozdziale X ust. 1 SWZ, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji, których te zdolności są wymagane.
4. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy, zgodnie z treścią przepisu art. 117 ust. 4 ustawy Pzp (wg wzoru własnego Wykonawcy).
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Strony postanawiają, że zmiany niniejszej umowy, na podstawie art. 455 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, mogą być dokonywane w przypadku konieczności zmiany terminu wykonania Przedmiotu umowy, o którym mowa w § 2 pkt 1 umowy, jeżeli zachodzi uzasadnione prawdopodobieństwo niedotrzymania pierwotnego terminu z powodu przyczyn, za które Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności, tj.:1) gdy wystąpią opóźnienia w dokonaniu określonych czynności lub ich zaniechanie przez właściwe organy: administracji państwowej, samorządowej lub członkowskie Unii Europejskiej, w szczególności dotyczy to następujących sytuacji:
a) opóźnień w wydawaniu decyzji, zezwoleń, uzgodnień, itp., do wydania których właściwe organy są zobowiązane na mocy przepisów prawa, jeżeli opóźnienie przekroczy okres, przewidziany w przepisach prawa na dokonanie czynności,
b) odmowy wydania przez podmioty lub organy decyzji, zezwoleń, uzgodnień dokumentacji projektowej;
2) gdy wystąpią warunki atmosferyczne uniemożliwiające prowadzenie robót budowlanych, objętych niniejszą umową, przeprowadzenie prób i sprawdzeń, dokonanie odbiorów (powodzie, długotrwałe ciągłe opady atmosferyczne, klęski żywiołowe i inne anomalie pogodowe);
3) jeżeli wystąpi brak możliwości wykonywania robót objętych niniejszą umową z powodu niedopuszczania do ich wykonywania przez uprawniony organ lub nakazania ich wstrzymania przez uprawniony organ, z przyczyn niezależnych od Wykonawcy;
4) wystąpienia siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie Przedmiotu umowy zgodnie z jej postanowieniami; przez siłę wyższą należy rozumieć zdarzenie zewnętrzne o charakterze niezależnym od Stron, którego Strony nie mogły przewidzieć przed zawarciem umowy, oraz którego Strony nie mogły uniknąć ani któremu nie mogły zapobiec przy zachowaniu należytej staranności; za siłę wyższą, warunkująca zmianę Umowy uważać się będzie w szczególności: powódź, pożar i inne klęski żywiołowe, zamieszki, strajki, ataki terrorystyczne, działania wojenne, nagłe przerwy w dostawie energii elektrycznej, promieniowanie lub skażenia; stan pandemii, epidemii,
5) konieczności zmiany wydanych decyzji administracyjnych, uzgodnień lub pozwoleń;
6) wystąpi brak możliwości koordynacji robót z innymi wykonawcami realizującymi roboty na przyległych terenach;
7) odkrycia w trakcie prowadzenia robót istnienia niewypałów lub niewybuchów bądź też urządzeń lub instalacji, w tym podziemnych lub obiektów infrastrukturalnych bądź konstrukcji kolidujących z prowadzonymi robotami i wymagającymi w związku z tym przebudowy lub wykonania innych prac;
8) powstanie potrzeba przeprowadzenia dodatkowych badań lub ekspertyz, warunkujących wykonanie niniejszej umowy, których nie można było przewidzieć w momencie zawarcia umowy;
9) gdy wystąpi konieczność wykonania robót zamiennych w szczególności z powodu:
a) uzasadnionych zmian w zakresie sposobu wykonania Przedmiotu umowy proponowanych przez Zamawiającego lub Wykonawcę, jeżeli zmiany te są korzystne dla Zamawiającego,
b) aktualizacji rozwiązań projektowych z uwagi na postęp technologiczny,
c) zaprzestania produkcji materiałów budowlanych, których użycie Zamawiający przewidział przy realizacji Przedmiotu umowy,
d) zmiany przepisów prawa budowlanego w trakcie realizacji Przedmiotu umowy,
e) wad dokumentacji projektowej.
Pozostałe zapisy zostały zawarte w projektowanych postanowieniach umowy (wzorze umowy) - załącznik nr 6 do SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-03-14 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://josephine.proebiz.com
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-03-14 09:30
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
INNE PRZETARGI KUŹNIA RACIBORSKA
więcej: przetargi KUŹNIA RACIBORSKA »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa zadaszenia nad istniejącym boiskiem wielofunkcyjnym przy Szkole Podstawowej nr 4 w Świętochłowicach realizowana w ramach "Programu Olimpia"
- "Przebudowa pomieszczeń stołówki (kuchni) w budynku Szkoły Podstawowej nr 5 w Czechowicach-Dziedzicach"
- Wsparcie instytucji kultury (świetlic wiejskich) na terenie gminy Papowo Biskupie
- Budowa łącznika między zapleczem Hali Sportowej a Szkołą Podstawową nr 73 przy ul. Białostockiej 10/18 w Warszawie.
- Budowa wew. inst. gazu, centralnego ogrzewania, wody, kanalizacji, wentylacji, inst. odprowadzającej spaliny: Cz 1: Środa Śląska ul. Kościuszki 38, Cz 2: Środa Śląska ul. Kościuszki 58 + łazienka 1A
- "Poprawa dostępności Szkoły Podstawowej Jaćmierzu oraz Domu Kultury w Posadzie Zarszyńskiej dla osób z niepełnosprawnościami"
więcej: Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.