Ogłoszenie z dnia 2023-03-08
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00107777/01 - Ogłoszenie z dnia 2023-02-23
- 2023/BZP 00120493/01 - Modyfikacja z dnia 2023-03-03
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
"Dostawa wraz z montażem instalacji fotowoltaicznej stawianej na gruncie Zduńskowolskiego Szpitala Powiatowego Sp. z o.o. w Zduńskiej Woli"
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Zduńskowolski Szpital Powiatowy Sp. z o.o.
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000312515
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Królewska 29
1.5.2.) Miejscowość: Zduńska Wola
1.5.3.) Kod pocztowy: 98-220
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL714 - Sieradzki
1.5.7.) Numer telefonu: 438244182
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne@szpital-zdwola.info
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.szpital-zdwola.info
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
www.szpital-zdwola.info1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
"Dostawa wraz z montażem instalacji fotowoltaicznej stawianej na gruncie Zduńskowolskiego Szpitala Powiatowego Sp. z o.o. w Zduńskiej Woli"2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-8ebdf719-b36b-11ed-9236-36fed59ea7dd
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00126005
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-03-08
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00107777
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZSP.ZP.261.14.2023
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa wraz z montażem instalacji fotowoltaicznej opisanej audytem instalacji PV opisanej załącznikiem do SWZ, która zostanie zlokalizowana na gruncie przy ul. Królewskiej 29, stanowiącym własność Zduńskowolskiego Szpitala Powiatowego Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością.
2. Niniejsze zamówienie ma charakter mieszany - obejmuje obok dostaw również roboty budowlane (instalacyjne, montażowe) oraz usługi pozostające w związku z realizowanymi dostawami, w szczególności uruchomienie zamontowanej instalacji, przeszkolenie pracowników Zamawiającego oraz serwis gwarancyjny.
3. Wykonawca obowiązany do wykonania przedmiotu zamówienia na warunkach określonych w SWZ, dokumentacji projektowej, dokumentacji audytowej oraz zgodnie ze złożoną ofertą, a w szczególności do:
1) uzyskania wymaganych prawem uzgodnień, decyzji lub pozwoleń;
2) montażu instalacji na gruncie,
3) uruchomienia instalacji,
4) skutecznego zgłoszenia instalacji PV do przyłączenia do sieci energetycznej,
5) wykonanie wszelkich robót ogólnobudowlanych oraz instalacyjnych zgodnie z opracowaną dokumentacja projektową,
6) przeszkolenie pracowników Zamawiającego,
7) świadczenie usług serwisu gwarancyjnego,
8) wykonania dokumentacji powykonawczej w formie papierowej oraz elektronicznej.
4. Zamawiający zastrzega, że wszędzie tam, gdzie w opisie przedmiotu zamówienia zostały wskazane znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródła lub szczegółowe procesy, które charakteryzują produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę, dopuszcza metody, materiały, urządzenia, systemy, technologie itp. równoważne do przedstawionych w opisie przedmiotu zamówienia. Dopuszcza się zaproponowanie w ofercie wszelkich równoważnych odpowiedników rynkowych o właściwościach nie gorszych niż wskazane przez Zamawiającego. Parametry wskazanego standardu określają minimalne warunki techniczne, eksploatacyjne, użytkowe, jakościowe i funkcjonalne, jakie ma spełniać przedmiot zamówienia. Wskazane znaki towarowe, patenty, marki lub nazwy producenta czy źródła lub szczególne procesy wskazujące na pochodzenie określają jedynie klasę produktu, metody, materiałów, urządzeń, systemów, technologii itp. W ofercie można przyjąć metody, materiały, urządzenia, systemy, technologie itp. innych marek i producentów, jednak o parametrach technicznych, jakościowych i właściwościach użytkowych oraz funkcjonalnych odpowiadających metodom, materiałom, urządzeniom, systemom, technologiom itp. opisanym w SWZ.
5. Wszystkie dostarczone materiały i urządzenia muszą być nieużywane i fabrycznie nowe, pierwszej klasy jakości i wolne od wad fabrycznych, pochodzić z seryjnej produkcji z uwzględnieniem opcji konfiguracyjnych przewidzianych przez producenta dla danego modelu sprzętu, pochodzić z oficjalnego kanału dystrybucji na rynek polski oraz muszą posiadać niezbędne atesty i deklaracje zgodności.
6. Zamawiający wymaga aby panele fotowoltaiczne dostarczone na miejsce montażu miały datę produkcji nie wcześniejszą (nie starszą) niż 1 rok wstecz od daty dostawy.
7. Zamawiający nie dopuszcza możliwości dostarczenia sprzętu będącego prototypem, a zastosowana technologia, jak i jej poszczególne elementy, powinny być sprawdzone w praktyce eksploatacyjnej. Do zadań Wykonawcy należy wykonanie badań i sprawdzeń obligatoryjnych w świetle obowiązujących przepisów prawa.
8. Wykonawca dostarczy wszelkie urządzenia składające się na przedmiot zamówienia do miejsca montażu we własnym zakresie i na własny koszt.
9. Wykonawca zobowiązany jest wykonywać przedmiot zamówienia, w tym roboty budowlane, instalacyjne, montażowe, w oparciu o dokumentację projektową w sposób zgodny z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, polskimi normami, obowiązującymi warunkami technicznymi wykonania i odbioru robót, sztuką budowlaną oraz zaleceniami Zamawiającego.
10. Wykonawca zobowiązany jest m.in.:
1) wykonywać przedmiot zamówienia w sposób niezakłócających funkcjonowania Zamawiającego, jako podmiotu leczniczego,
2) utrzymywać miejsca wykonywanych prac w stanie wolnym od przeszkód, usuwać na bieżąco zbędne materiały, narzędzia i sprzęt (dźwigi, rusztowania, pojazdy, składy materiałowe itp.) odpady, śmieci, które nie są już potrzebne do wykonania przedmiotu zamówienia,
3) postępować z odpadami zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa,
11. Wykonawca przy realizacji przedmiotu zamówienia zobowiązany jest dochować staranności wynikającej z zawodowego charakteru prowadzonej przez niego działalności gospodarczej oraz jest odpowiedzialny za jakość wykonywanych robót.
12. Wykonawca zobowiązuje się do realizacji robót zamiennych w stosunku do robót opisanych w dokumentacji projektowej, jeżeli ich wykonanie jest konieczne dla realizacji przedmiotu zamówienia zgodnie z zasadami wiedzy technicznej. Wykonanie robót zamiennych poprzedzone zostanie sporządzeniem Protokołu konieczności wykonania tych robót.
13. Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji na następujące elementy:
1) panele fotowoltaiczne - 25 lat
2) inwertery, optymalizatory, automatykę zabezpieczeń i telemechanikę - 15 lat
3) pozostałe urządzenia i instalacje, roboty budowlane - 5 lat
14. Wykonawca wskaże w ofercie części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, w przypadku gdy nie będzie samodzielnie wykonywał przedmiotu zamówienia, oraz poda nazwy podwykonawców, jeżeli są już znani.
4.5.3.) Główny kod CPV: 09331200-0 - Słoneczne moduły fotoelektryczne
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych
45223810-7 - Konstrukcje gotowe
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 5 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zamawiający unieważnia postępowanie z powodu niespodziewanej i niemożliwej do przesunięcia w czasie pilnej wymiany odcinka kanalizacji poziomej biegnącej przez korytarz Oddziału Chirurgii Ogólnej oraz zejściem do studzienki kanalizacyjnej. Usunięcie awarii wiązać się będzie z poniesieniem znacznym kosztów finansowych, jednak jest ona konieczna ponieważ doszło do wybijania nieczystości w salach chorych, co przyczyniło się do tymczasowego zamknięcia Oddziału. Zapisy SWZ przewidują udzielenie zaliczki Wykonawcy w wysokości 50% wartości złożonej oferty, natomiast w obecnej sytuacji konieczna jest naprawa awarii i przesunięcie kwoty przeznaczonej na zaliczkę na naprawę kanalizacji. Należy podkreślić, że wykonanie zamówienia publicznego w zakresie robót dotyczących kanalizacji poziomej w Oddziale Chirurgii ogólnej jest istotne z punktu widzenia interesu publicznego, z uwagi na fakt, że Zduńskowolski Szpital Powiatowy Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością zapewnia udzielanie świadczeń zdrowotnych w zakresie chirurgii ogólnej dla mieszkańców Powiatu Zduńskowolskiego. Niemożność realizacji ww. świadczeń zdrowotnych wpływa na ograniczenie dostępności do świadczeń zdrowotnych dla mieszkańców Powiatu Zduńskowolskiego, a dłuższe zamknięcie Oddziału Chirurgii Ogólnej może stanowić zagrożenia dla życia i zdrowia. Jednocześnie funkcjonowanie Oddziału Chirurgii Ogólnej bez przeprowadzenia ww. robót jest niemożliwe, gdyż zagraża prawidłowym warunkom sanitarno-epidemiologicznym określonym na podmiotów leczniczych. Ponadto, należy zaznaczyć, że wystąpienie przesłanki unieważnienia postępowania nastąpiło po publikacji ogłoszenia o ww. zamówieniu publicznym, a działając z należytą starannością nie można było przewidzieć zaistnienia przedmiotowej awarii oraz jej rozległości i wypływu na funkcjonowanie Oddziału Chirurgii Ogólnej. Niewątpliwie zabezpieczenie należytego udzielania świadczeń zdrowotnych, a także równego dostępu do przedmiotowych świadczeń stanowi interes publiczny w rozumieniu art. 255 pkt 5 PZP.Za interes publiczny należy bez wątpienia uznawać korzyści uzyskiwane w wyniku realizacji przedsięwzięć służących ogółowi w zakresie zadań ciążących na administracji rządowej oraz samorządowej, realizowanych w drodze świadczenia usług powszechnie dostępnych, związanych np. z ochroną zdrowia, oświaty, kultury czy porządku publicznego. Poza tym termin „publiczny” wskazuje na konieczność kierowania się dobrem ogólnym, a nie indywidualnym. Nie jest to potrzeba jednostki lub mniejszości w jakiejś zorganizowanej grupie osób. Wobec tego istotą interesu publicznego są przede wszystkim wartości podstawowe, a pojęcie to może mieć wymiar ekonomiczny, polityczny lub prawny. Niekiedy tym, co kształtuje interes publiczny – także w odniesieniu do zamówień publicznych – może być wola polityczna.
Mając na względzie powyższe, zostały spełnione przesłanki do unieważnienia postępowania w trybie art. 255 pkt 5 PZP.
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 0
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 0 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 0 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 0 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
INNE PRZETARGI Z ZDUŃSKIEJ WOLI
- "Dwa otwarte korty tenisowe".
- Zakup fortepianów i pianin dla Państwowej Szkoły Muzycznej I i II stopnia w Zduńskiej Woli
- Ubezpieczenie majątku i innych interesów Powiatu Zduńskowolskiego
- Asysta techniczna i usługa serwisowa oraz usługi wsparcia dla oprogramowania Micomp
- Sukcesywna dostawa artykułów biurowych dla Urzędu Miasta Zduńska Wola w 2025 r.
- Zakup używanego średniego samochodu ratowniczo-gaśniczego dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Zduńskiej Woli
więcej: przetargi w Zduńskiej Woli »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Termomodernizacja budynku Urzędu Miejskiego w Golczewie wraz z poprawą dostępności architektonicznej
- Rozbudowa i przebudowa z niezbędnymi rozbiórkami budynku zlokalizowanego w Skarżysku-Kamiennej przy ul. 1-go Maja 105, wraz z budową 14 miejsc postojowych
- Adaptacja budynku na potrzeby Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Obrowie
- Wykonywanie robót konserwacyjnych oraz całodobowa obsługa nieruchomości stanowiących zasób Gminy Miasto Kołobrzeg zarządzanych przez Kołobrzeskie Towarzystwo Budownictwa Społecznego Spółka z o.o
- Rozbudowa stacji uzdatniania wody wraz z niezbędną infrastrukturą towarzyszącą w m-ci Polańczyk
- Konserwacja i obsługa urządzeń oświetlenia ulicznego na terenie miasta Przeworska -w roku 2025 w ramach zadania " Modernizacja oświetlenia na terenie miasta"
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.