eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Jelenia GóraŚwiadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym na potrzeby Starostwa Powiatowego w Jeleniej Górze



Ogłoszenie z dnia 2025-03-05

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym na potrzeby Starostwa Powiatowego w Jeleniej Górze

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiat Karkonoski - Starostwo Powiatowe w Jeleniej Górze

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 230821492

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Kochanowskiego 10

1.5.2.) Miejscowość: Jelenia Góra

1.5.3.) Kod pocztowy: 58-500

1.5.4.) Województwo: dolnośląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL515 - Jeleniogórski

1.5.7.) Numer telefonu: 75 6473118, 75 6473102

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: bzp@powiatkarkonoski.eu

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.powiatkarkonoski.eu/5918

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym na potrzeby Starostwa Powiatowego w Jeleniej Górze

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-82728cb0-ade5-4054-b92b-2fb0366f882b

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00131750

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-03-05

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00060382/06/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.3 Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym na potrzeby Starostwa Powiatowego w Jeleniej Górze

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-82728cb0-ade5-4054-b92b-2fb0366f882b

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, tj. przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl/pl/.
W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację Wykonawcy i Zamawiającego za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia, Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: bzp@powiatkarkonoski.eu (Uwaga: za pośrednictwem poczty elektronicznej nie można składać ofert w postępowaniu. Oferty składa się wyłącznie za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia).

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia.
Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl/pl/ oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
Opis dotyczący wymagań technicznych i organizacyjnych w zakresie sporządzania, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej w postępowaniu zostały opisane w Dziale XVIII Specyfikacji Warunków Zamówienia.
Informacje dotyczące wymogu użycia podpisu elektronicznego zostały opisane w Działach: XXI i XXII Specyfikacji Warunków Zamówienia.

3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://ezamowienia.gov.pl/pl/

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zamawiający realizuje obowiązek informacyjny, o którym mowa w art. 13 ust. 1 i 3 RODO w dokumentach zamówienia (Specyfikacja Warunków Zamówienia - Dział XXXIX).

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zamawiający realizuje obowiązek informacyjny, o którym mowa w art. 19 ust. 4 ustawy Pzp w dokumentach zamówienia (Specyfikacja Warunków Zamówienia - Dział XXXIX).

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: BZP.272.1.4.2025

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie na rzecz Starostwa Powiatowego w Jeleniej Górze usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym, polegających na przyjmowaniu, przemieszczaniu i doręczaniu przesyłek pocztowych (listowych i paczek) rejestrowanych i nierejestrowanych, zwykłych i priorytetowych (ekspresowych), a także przekazywaniu do siedziby Zamawiającego (dwa obiekty: 1) przy ul. Kochanowskiego 10, 58-500 Jelenia Góra; 2) przy ul. Podchorążych 15, 58-506 Jelenia Góra) zwrotów potwierdzeń odbioru przesyłek, a także ewentualnych zwrotów przesyłek po wyczerpaniu możliwości ich doręczenia adresatowi lub wydania odbiorcy.
2. Usługi będące przedmiotem zamówienia będą świadczone zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym w szczególności z przepisami ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe (Dz. U. z 2023 r. poz. 1640 z późn. zm.), zwanej dalej Prawem pocztowym, oraz aktów wykonawczych do tej ustawy.
3. Wykonawca realizujący przedmiot zamówienia musi posiadać wpis do rejestru operatorów pocztowych, prowadzonego przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej – zgodnie z art. 13 ust. 1 ustawy Prawo pocztowe.
4. Przesyłki pocztowe – co do rodzaju i ilości – zostały szczegółowo określone
w Formularzu cenowym (Załącznik Nr 2 do Specyfikacji Warunków Zamówienia, zwanej dalej SWZ). Zamawiający w ww. Formularzu cenowym określił przewidywaną ilość przesyłek pocztowych podlegających nadaniu w okresie realizacji zamówienia (przyjęto okres 9-miesięczny), a także szacunkową ilość ewentualnych zwrotów tych przesyłek – po wyczerpaniu możliwości ich doręczenia adresatowi lub wydania odbiorcy. Podane ilości przesyłek mają wyłącznie charakter szacunkowy i mogą ulec zmianie (zmniejszeniu lub zwiększeniu). Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany ilości i rodzajów przesyłek w zależności od bieżących potrzeb – zgodnie z zapisem ust. 8 pkt 1. Tym samym Wykonawcy nie będzie przysługiwało roszczenie z tytułu zmian ilościowych i rodzajowych przesyłek w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia.
5. W ramach świadczenia usług, stanowiących przedmiot zamówienia, Wykonawca zobowiązany będzie do odbierania co najmniej raz dziennie (w dni robocze od poniedziałku do piątku) nadawanych przez Zamawiającego przesyłek (listowych i paczek) z siedziby Starostwa Powiatowego w Jeleniej Górze przy ul. Kochanowskiego 10, 58-500 Jelenia Góra (Punkt kancelaryjny, parter, pokój nr 6). Odbioru przesyłek dokonywać będzie uprawniony przedstawiciel Wykonawcy na podstawie stosownego upoważnienia. Odbiór przesyłek będzie każdorazowo potwierdzany podpisem odbierającego wraz z podaniem daty i (ewentualnie) godziny odbioru na zbiorczym zestawieniu przesyłek nadawanych w danym dniu. Zamawiający będzie sporządzać dodatkowo:
1) zestawienie przesyłek rejestrowanych i paczek (zestawienie będzie zawierać dane adresata przesyłki oraz ilości i rodzaje przesyłek);
2) zestawienie przesyłek nierejestrowanych (zestawienie ilościowe i rodzajowe przesyłek).
6. Ustala się następujące godziny odbierania przesyłek z siedziby Zamawiającego:
1) od poniedziałku do czwartku – między 14:30 a 15:30;
2) w piątki – między 13:30 a 14:30.
7. Terminy określone w ust. 6 mogą zostać zmienione – według bieżących potrzeb Zamawiającego. Zmiany każdorazowo wprowadzane będą po wcześniejszych ustaleniach między Zamawiającym a Wykonawcą – z wyprzedzeniem co najmniej 7-dniowym.
8. Zamawiający, korzystając z prawa opcji zgodnie z art. 441 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, zastrzega że:
1) określona w Załączniku Nr 2 do SWZ (Formularzu cenowym) wartość przedmiotu zamówienia dotyczy zamówienia podstawowego, które może ulec zmianie. Zamawiający określa, iż:
a) minimalna wartość zamówienia wyniesie 70% podstawowej wartości zamówienia (tzw. zamówienie gwarantowane). W przypadku skorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji, tj. zmniejszenia o 30% podstawowej wartości przedmiotu zamówienia, Wykonawcy nie będą przysługiwać żadne roszczenia z tytułu niezrealizowania podstawowej wartości zamówienia. Tym samym Zamawiający – zgodnie z art. 433 pkt 4 ustawy Pzp – określa, że minimalna wartość umowy (wynagrodzenie gwarantowane) wyniesie 70% wartości przedmiotu zamówienia, która zostanie wprowadzona do umowy;
b) w przypadku zwiększenia potrzeb Zamawiający przewiduje możliwość skorzystania z prawa opcji, tj. zwiększenia podstawowej wartości zamówienia o 50%;
c) potwierdzeniem skorzystania z prawa opcji jest złożenie przez Zamawiającego oświadczenia woli w przedmiocie skorzystania z prawa opcji, zarówno w zakresie zmniejszenia maksymalnie o 30% albo zwiększenia maksymalnie o 50% podstawowej wartości zamówienia (która zostanie wprowadzona do umowy). Zamawiający może uruchomić prawo opcji po wcześniejszym powiadomieniu o tym Wykonawcy, które zostanie przesłane w formie pisemnej, drogą e-mail, lub w innej formie uzgodnionej z Wykonawcą. Powiadomienie powinno nastąpić nie później niż na miesiąc przed uruchomieniem opcji;
2) w przypadku wyboru jako najkorzystniejszej oferty operatora wyznaczonego – przedmiot zamówienia obejmować będzie również usługi pocztowe w zakresie przesyłek wymagających nadania z zachowaniem terminów wynikających z przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego (Kpa) i Kodeksu postępowania cywilnego (Kpc), tj. przesyłek nadawanych u operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy Prawo pocztowe. Zamawiający informuje, że w przypadku wyboru jako najkorzystniejszej oferty operatora pocztowego, innego niż operator wyznaczony, zamówienie na świadczenie usług pocztowych dotyczących nadawania przesyłek z zachowaniem terminów z Kpa i Kpc zostanie udzielone – w ramach odrębnego postępowania – operatorowi wyznaczonemu. W Załączniku Nr 3 do SWZ (Zestawienie prognozowanych ilości i rodzajów przesyłek nadawanych u operatora wyznaczonego) określone zostały przybliżone ilości przesyłek nadawanych u operatora wyznaczonego z uwzględnieniem 9-miesięcznego okresu realizacji usługi (UWAGA: ilości te nie zostały powtórzone w Załączniku Nr 2 do SWZ – Formularzu cenowym). W związku z powyższym zakres wskazany w Załączniku Nr 3 do SWZ będzie mieć zastosowanie wyłącznie w przypadku wyboru jako najkorzystniejszej oferty operatora wyznaczonego. Opisana powyżej wyodrębniona część zamówienia zostanie wówczas włączona do przedmiotowego zamówienia i zwiększy jego zakres.
9. Zamawiający zastrzega możliwość skorzystania ze wznowienia określonego w art. 35 ust. 1 ustawy Pzp, tj. przedłużenia realizacji umowy na kolejny – maksymalnie 12-miesięczny – okres, w odniesieniu do tego samego zakresu usług przewidzianych pierwotnie w niniejszym zamówieniu, w tym z uwzględnieniem zastrzeżenia, o którym mowa w ust. 8 pkt 2. Wznowienie nie oznacza zmiany umowy i nie wymaga zawarcia aneksu do umowy, a jedynie jednostronnego oświadczenia woli Zamawiającego wystosowanego do Wykonawcy przed upływem terminu obowiązywania umowy zawartej w wyniku niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia. W przypadku, gdy Zamawiający nie skorzysta ze wznowienia, Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia z tego tytułu. Zamawiający może jednokrotnie wznowić usługi przewidziane w pierwotnym zamówieniu.
10. Warunki realizacji zamówienia zostały ujęte w Projektowanych postanowieniach umowy (PPU) w Dziale XVII SWZ.
11. Informacja dotycząca wymagań, o których mowa w art. 95 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, dotyczących zatrudniania przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, została ujęta w Dziale XXVII SWZ.

4.2.6.) Główny kod CPV: 64110000-0 - Usługi pocztowe

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

64112000-4 - Usługi pocztowe dotyczące listów

64113000-1 - Usługi pocztowe dotyczące paczek

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak

4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:

W ramach prawa opcji Zamawiający przewiduje, że:
1) minimalna wartość zamówienia wyniesie 70% podstawowej wartości zamówienia (tzw. zamówienie gwarantowane). W przypadku skorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji, tj. zmniejszenia o 30% podstawowej wartości przedmiotu zamówienia, Wykonawcy nie będą przysługiwać żadne roszczenia z tytułu niezrealizowania podstawowej wartości zamówienia. Tym samym Zamawiający – zgodnie z art. 433 pkt 4 ustawy Pzp – określa, że minimalna wartość umowy (wynagrodzenie gwarantowane) wyniesie 70% wartości przedmiotu zamówienia, która zostanie wprowadzona do umowy;
2) w przypadku zwiększenia potrzeb Zamawiający przewiduje możliwość skorzystania z prawa opcji, tj. zwiększenia podstawowej wartości zamówienia o 50%;
3) potwierdzeniem skorzystania z prawa opcji jest złożenie przez Zamawiającego oświadczenia woli w przedmiocie skorzystania z prawa opcji, zarówno w zakresie zmniejszenia maksymalnie o 30% albo zwiększenia maksymalnie o 50% podstawowej wartości zamówienia (która zostanie wprowadzona do umowy). Zamawiający może uruchomić prawo opcji po
wcześniejszym powiadomieniu o tym Wykonawcy, które zostanie przesłane w formie pisemnej, drogą e-mail, lub w innej formie uzgodnionej z Wykonawcą. Powiadomienie powinno nastąpić nie później niż na miesiąc przed uruchomieniem opcji;
4) w przypadku wyboru jako najkorzystniejszej oferty operatora wyznaczonego – przedmiot zamówienia obejmować będzie również usługi pocztowe w zakresie przesyłek wymagających nadania z zachowaniem terminów wynikających z przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego (Kpa) i Kodeksu postępowania cywilnego (Kpc), tj. przesyłek nadawanych u operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy Prawo pocztowe. Zamawiający informuje, że w przypadku wyboru jako najkorzystniejszej oferty operatora pocztowego, innego niż operator wyznaczony, zamówienie na świadczenie usług pocztowych dotyczących nadawania przesyłek z zachowaniem terminów z Kpa i Kpc zostanie udzielone – w ramach odrębnego postępowania – operatorowi wyznaczonemu. W Załączniku Nr 3 do SWZ (Zestawienie prognozowanych ilości i rodzajów przesyłek nadawanych u operatora wyznaczonego) określone zostały przybliżone ilości przesyłek nadawanych u operatora wyznaczonego z uwzględnieniem 9-miesięcznego okresu realizacji usługi (UWAGA: ilości te nie zostały powtórzone w Załączniku Nr 2 do SWZ – Formularzu cenowym). W związku z powyższym zakres wskazany w Załączniku Nr 3 do SWZ będzie mieć zastosowanie wyłącznie w przypadku wyboru jako najkorzystniejszej oferty operatora wyznaczonego. Opisana powyżej wyodrębniona część zamówienia zostanie wówczas włączona do przedmiotowego zamówienia i zwiększy jego zakres (w ramach prawa opcji).

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Tak

4.2.12.) Opis wznowienia

Zamawiający zastrzega możliwość skorzystania ze wznowienia określonego w art. 35 ust. 1 ustawy Pzp, tj. przedłużenia realizacji umowy na kolejny – maksymalnie 12-miesięczny – okres, w odniesieniu do tego samego zakresu usług przewidzianych pierwotnie w niniejszym zamówieniu (w tym z uwzględnieniem opcji, obejmującej zwiększenie zakresu zadania w przypadku wyboru oferty operatora wyznaczonego). Wznowienie nie oznacza zmiany umowy i nie wymaga zawarcia aneksu do umowy, a jedynie jednostronnego oświadczenia woli Zamawiającego wystosowanego do Wykonawcy przed upływem terminu obowiązywania umowy zawartej w wyniku niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia. W przypadku, gdy Zamawiający nie skorzysta ze wznowienia, Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia z tego tytułu. Zamawiający może jednokrotnie wznowić usługi przewidziane w pierwotnym zamówieniu.

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Najkorzystniejsza oferta zostanie wybrana na podstawie następujących kryteriów oceny ofert:
1) Kryterium I – CENA – 60 pkt;
2) Kryterium II – MOŻLIWOŚĆ ŚLEDZENIA PRZESYŁEK W OBROCIE KRAJOWYM I ZAGRANICZNYM W PRZEGLĄDARCE INTERNETOWEJ – 40 pkt.
Sposób oceny ofert został szczegółowo opisany w Dziale XXVI Specyfikacji Warunków Zamówienia.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: MOŻLIWOŚĆ ŚLEDZENIA PRZESYŁEK W OBROCIE KRAJOWYM I ZAGRANICZNYM W PRZEGLĄDARCE INTERNETOWEJ

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

O udzielenie niniejszego zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym - Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie;
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
W celu potwierdzenia spełnienia powyższego warunku Wykonawca musi posiadać uprawnienia do wykonywania działalności pocztowej zgodnie z art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe (Dz. U. z 2023 r. poz. 1640 z późn. zm.). Powyższy warunek zostanie spełniony, gdy Wykonawca wykaże posiadanie wpisu do rejestru operatorów pocztowych, prowadzonego przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej – zgodnie z art. 13 ust. 1 ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe (Dz. U. z 2023 r. poz. 1640 z późn. zm.).
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej - Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie;
4) zdolności technicznej lub zawodowej - Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunek udziału w postępowaniu dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, określony w pkt 2, zostanie spełniony, jeżeli co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, Wykonawca wezwany zostanie do złożenia:
1) oświadczenia Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2024 r. poz. 1616), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej (wzór oświadczenia stanowi Załącznik Nr 6 do Specyfikacji Warunków Zamówienia);
2) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
2. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast odpisu albo informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, o których mowa w ust. 1 pkt 2, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury – wystawione nie wcześniej niż 3
miesiące przed ich złożeniem.
3. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 2, zastępuje się je odpowiednio w całości lub w części dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone pod przysięgą, lub, jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie ma przepisów o oświadczeniu pod przysięgą, złożone przed organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorządu zawodowego lub gospodarczego, właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania osoby, której dokument miał dotyczyć. Dokument taki powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem.
4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu dotyczących uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej Wykonawca, którego oferta została najwyżej oceniona, wezwany zostanie do złożenia zaświadczenia o wpisie do rejestru operatorów pocztowych, prowadzonego przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej zgodnie z art. 13 ust. 1 ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe (Dz. U. z 2023 r. poz. 1640 z późn. zm.) lub ważnego zaświadczenia wydanego na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, uprawniającego do wykonywania ww. działalności.
Wymagania Zamawiającego w zakresie uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, zostały określone w ust. 1 pkt 2 lit. b Działu X Specyfikacji Warunków Zamówienia.

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

Zamawiający nie wymaga złożenia przedmiotowych środków dowodowych.

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

1) w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców:
a) dokument ustanawiający pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego;
b) w odniesieniu do warunku dotyczącego uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej – oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp, z którego wynikać będzie, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy (wzór stanowi Załącznik Nr 5 do Specyfikacji Warunków Zamówienia);
2) w celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania – odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej RP lub innego właściwego rejestru;
3) pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy albo Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – jeżeli umocowanie do reprezentowania przez osobę działającą w imieniu Wykonawcy albo Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia nie wynika z dokumentów, o których mowa w pkt 2.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
2. Do oferty wspólnej winno być dołączone pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
3. Korespondencja w postępowaniu będzie prowadzona wyłącznie z podmiotem występującym jako pełnomocnik.
4. Przepisy dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
5. Warunek udziału w postępowaniu dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, określony w ust. 1 pkt 2 lit. b Działu X Specyfikacji Warunków Zamówienia, jest spełniony, jeżeli co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane. W takim przypadku Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, w którym należy wskazać, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy. Druk oświadczenia stanowi Załącznik Nr 5 do Specyfikacji Warunków Zamówienia.
6. Każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie odrębnie składa oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp (Załącznik Nr 4 do Specyfikacji Warunków Zamówienia). Oświadczenia te należy złożyć wraz z ofertą.
7. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
8. W przypadku wyboru oferty Wykonawców wnoszących ją wspólnie, Zamawiający zażąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
9. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy.
10. Zgodnie z art. 60 ustawy Pzp, Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez poszczególnych Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia kluczowych zadań dotyczących przedmiotowego zamówienia. Zastosowanie ma zapis ust. 5.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Rodzaj i zakres zmian umowy oraz opis warunków ich wprowadzenia zostały określone w Dziale XVII Specyfikacji Warunków Zamówienia zatytułowanym: "Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz przewidywane możliwe zmiany umowy w sprawie zamówienia publicznego".

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2025-03-14 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Miejscem składania ofert jest Platforma e-Zamówienia. Inny sposób składania oferty (np. pocztą elektroniczną) jest niedopuszczalny.

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-03-14 10:30

8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-04-12

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

1. Przed podpisaniem umowy Wykonawca, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zobowiązany jest:
1) przedłożyć Zamawiającemu projekt umowy zawierający w szczególności zapisy określone przez Zamawiającego w Dziale XVII Specyfikacji Warunków Zamówienia, wraz z wzorami stosowanych druków – w celu realizacji usługi (o ile występują);
2) podać Zamawiającemu adres strony internetowej umożliwiającej śledzenie przesyłek w obrocie krajowym i zagranicznym – o ile Wykonawca potwierdził taką możliwość w Formularzu ofertowym;
3) przedłożyć Zamawiającemu dokument pełnomocnictwa dla osoby zawierającej umowę w imieniu Wykonawcy, o ile upoważnienie do reprezentowania Wykonawcy nie wynika z dokumentów rejestrowych Wykonawcy (jeżeli Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych) lub dokument pełnomocnictwa nie został wcześniej złożony w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia;
4) przedłożyć Zamawiającemu kopię umowy regulującej współpracę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, o ile wybrana zostanie oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
Termin na wykonanie ww. zobowiązań wyznacza Zamawiający.
2. Jeżeli Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana, uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, Zamawiający może dokonać ponownego badania i oceny ofert spośród ofert pozostałych w postępowaniu Wykonawców oraz wybrać najkorzystniejszą ofertę albo unieważnić postępowanie.
3. Niedopełnienie przez Wykonawcę formalności określonych w ust. 1, będzie uznane przez Zamawiającego za uchylanie się Wykonawcy od zawarcia umowy.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.