Ogłoszenie z dnia 2023-03-13
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00223985/01 - Wynik z dnia 2023-05-19
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej w Gminie Kuźnia Raciborska dla miejscowości Jankowice. Dofinansowanie inwestycji z Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA KUŹNIA RACIBORSKA
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276258463
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: SŁOWACKIEGO 4
1.5.2.) Miejscowość: Kuźnia Raciborska
1.5.3.) Kod pocztowy: 47-420
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL227 - Rybnicki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@umkuznia.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.kuzniaraciborska.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej w Gminie Kuźnia Raciborska dla miejscowości Jankowice. Dofinansowanie inwestycji z Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-7b23e5b5-c183-11ed-8261-62cbbe4d0ca4
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00132944
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-03-13
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00012599/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.2 ,,Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej w Gminie Kuźnia Raciborska dla miejscowości Jankowice". Dofinansowanie z Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://josephine.proebiz.com3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia w tym składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między zamawiającym a wykonawcą, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Przez środki komunikacji elektronicznej rozumie się środki komunikacji elektronicznej zdefiniowane w ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 344), poprzez wskazaną Platformę - JOSEPHINE, aplikację internetową znajdującą się na domenie https://josephine.proebiz.com, która jest przeznaczona do elektronicznej komunikacji między zamawiającym a wykonawcą w rozumieniu ustawy. Pozostałe zapisy zawarte zostały w SWZ w rozdziale XIII.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Aby bezproblemowo korzystać z systemu JOSEPHINE, konieczne jest korzystanie z komputera podłączonego do internetu i przeglądarki internetowej. Szczegółowe informacje dotyczące wymagań technicznych znajdują się pod adresem https://store.proebiz.com/docs/josephine/pl/Wymagania_techniczne_sw_JOSEPHINE.pdf Pozostałe zapisy zawarte zostały w SWZ w rozdziale XIII.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Kuźnia Raciborska, dane kontaktowe: ul. Słowackiego 4, 47-420 Kuźnia Raciborska;
2) Inspektorem danych osobowych jest dr Bartosz Mendyk, kontakt: iod@drmendyk.pl
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, pn.:.
,,Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej w Gminie Kuźnia Raciborska dla miejscowości Jankowice". Dofinansowanie inwestycji z Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych – Wstępna Promesa NR Edycja 2/2021/3868/PolskiLad
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w celu przeprowadzenia
postępowania;
5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
6) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia
publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z
ustawy Pzp;
7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
8) posiada Pani/Pan:
1) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana
dotyczących;
2) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych
osobowych ;
3) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora
ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
4) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie
danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
9) w ograniczonym zakresie przysługuje Pani/Panu:
- w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
- na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
Jeżeli na etapie realizacji umowy nastąpi taka konieczność, zamawiający będzie wymagał podpisania umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych, zgodnie z art. 28 RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: IB.271.3.2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem niniejszego zamówienia jest budowa sieci kanalizacji sanitarnej oraz sieci wodociągowej w miejscowości Jankowice w ramach realizacji inwestycji, pn.:
,,Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej w Gminie Kuźnia Raciborska dla miejscowości Jankowice". Dofinansowanie inwestycji z Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych – Wstępna Promesa NR Edycja 2/2021/3868/PolskiLad
Celem Projektu jest poprawa warunków życia i rozwoju gospodarczego poprzez zwiększenie poziomu rozwoju infrastruktury technicznej w zakresie sieci wodociągowej i kanalizacyjnej. Realizacja inwestycji umożliwi odbiór ścieków co ograniczy niekontrolowane odprowadzanie ścieków do ziemi i wód, co doprowadzi do redukcji negatywnego wpływu ścieków na środowisko wód podziemnych i powierzchniowych.
Zakres inwestycji obejmuje:
A. budowę sieci kanalizacyjnej w miejscowości Jankowice – Etap II w zakresie:
1. budowę sieci kanalizacji tłocznej z rur kanalizacyjnych ciśnieniowych PE 100RC SDR11 o średnicy 125 o długości ogółem ok. 5 195,85 m,
2. budowę sieci kanalizacyjnej grawitacyjnej z rur kanalizacyjnych PE 100RC SDR17 średnicy 200x11,9 mm o długości ogółem ok. 227,74 m,
3. studzienki kanalizacyjne rewizyjne (S), 1000 mm betonowe studzienki rewizyjne z kręgów betonowych prefabrykowanych 1000 z betonu klasy C35/45, W8, z uszczelką polimerową z wypełnieniem styków zaprawą wodoszczelną. Komora przepływowa monolityczna z betonu hydrotechnicznego klasy C30/37, W8 lub z elementu prefabrykowanego jw. Przejścia rur przez ściany szczelne typu WGC/łańcuchowe. Płyta pokrywowa studni typu „ciężkiego" z betonu C45/55 W8 przystosowana do obciążeń komunikacyjnych. W studniach usytuowanych w jezdni płytę pokrywową układać na pierścieniu odciążającym. Zewnętrzne powierzchnie ścian studni zaizolować przez pomalowanie. Żeliwne włazy kanałowe 625 klasy D400 należy montować na płycie pokrywowej, nad stopniami złazowymi i spocznikiem o największej powierzchni w ilości ogółem– 8 kpl.
4. studzienka kanalizacyjna systemowa rozprężna (SR) 1000 mm, wykonana z tworzywa sztu-cznego (PP lub PE). Studnia do wytrącania energii. Właz żeliwny klasy D400 – w ilości 1 kpl.,
5. studnia czyszczakowa z zaworem napowietrzająco - odpowietrzającym (ST1) z prefabrykowanych kręgów betonowych 2300 mm (DN2000), łączonych na uszczelkę, klasa betonu kręgów nie niższa niż C35/45 (B45), wodoszczelnego (W8), mało nasiąkliwego (n<4%) i mrozoodpornego (F-50), niewentylowane, z wkładką tłumiącą, właz żeliwny klasy D400 zamykany na rygiel i zabetonowany w płycie, płyta niestudzienna żelbetowa odciążająca. Studzienka wyposażona w zawór odpowietrzający do ścieków DN80 wraz z kompletem zaworów odcinających – w ilości ok. 1 kpl. – na odcinkach kanalizacji ciśnieniowej, tłocznej,
6. studnia czyszczakowa (ST2-ST27) płucząca z prefabrykowanych kręgów betonowych 1470 mm (DN1200), łączonych na uszczelkę, klasa betonu kręgów nie niższa niż C35/45 (B45), wodo-szczelnego (W8), mało nasiąkliwego (n<4%) i mrozoodpornego (F-50), niewentylowane, z wkładką tłumiącą, właz żeliwny klasy D400 zamykany na rygiel i zabetonowany w płycie, płyta niestudzienna żelbetowa odciążająca. Studzienka wyposażona w trójnik równoprzelotowy 45 stopni z tuleją kołnierzową DN125 – w ilości ok. 26 kpl. – na odcinkach kanalizacji ciśnieniowej, tłocznej,
7. studzienka kaskadowa (SK) 1000 mm studzienkę kaskadową należy wykonać z kręgów betonowych prefabrykowanych o średnicy 1000 mm z betonu klasy C35/45, W8, z uszczelką polimerową z wypełnieniem styków zaprawą wodoszczelną. Przejścia rur przez ściany szczelne typu WGC/łańcuchowe. Właz żeliwny 625 klasy D400,
8. budowę jednej sieciowej pompowni ścieków P1,
9. rozbiórka i odtworzenie nawierzchni po wykonanych robotach w zakresie określonym w przedmiarze robót.
UWAGA: Zakres robót zlokalizowany jest w terenie, gdzie mogą znaleźć się pozostałości wojenne co należy mieć na uwadze przy realizacji robót. Droga, którą prowadzone będą roboty przez lata była nadsypywana gruntem i kruszywem, była czynna i przejedna dlatego powinna być wolna od niewybuchów, natomiast szczególną uwagę należy zwrócić i wręcz zabronione jest prowadzenie jakichkolwiek robót w innej części terenu niż po projektowanej trasie. Kwestia zlecenia nadzoru saperskiego realizowanego przez wyspecjalizowane firmy lub służby mundurowe leży po stronie wykonawcy robót.
B. budowę sieci kanalizacji sanitarnej i wodociągowej w Jankowicach w rejonie ulic Wiejskiej i Leśne Zacisze w zakresie:
1. budowę sieci kanalizacyjnej sanitarnej z rur PE100 RC PN16 SDR11 200 mm o długości ogółem ok. 234 m,
2. budowy odgałęzień sieci dla przyłączy kanalizacji sanitarnej z rur kanalizacyjnych kielichowych PVC-U lite SDR34 SN8 160 mm w ilości ogółem ok.12 mb,
3. budowy studni rewizyjnych z prefabrykowanych kręgów betonowych 1000 mm, łączonych na uszczelkę, klasa betonu kręgów nie niższa niż C35/45 (B45), wodoszczelnego (W8), mało nasiąkliwego (n<4%) i mrozoodpornego (F-50), niewentylowane, z wkładką tłumiącą, klasy D400 – w ilości ok. 7 kpl. – na odcinkach kanalizacji grawitacyjnej,
4. budowy studzienek kanalizacyjnych systemowych (kontrolne) 425 mm, kineta wykonana z tworzyw sztucznych (PP lub PE) z wyprofilowanym dnem, karbowaną rurą trzonową o średnicy nominalnej 425 mm, rurą teleskopową 396 mm oraz pokrywą żeliwno-betonową do rury teleskopowej 425 typ ciężki D 400 do 40 Mg – w ilości ok. 3 kpl,
5. budowy sieci wodociągowej z rur PE100 RC PN16 SDR11 160 mm – dł. ok. 442 mb – w tym ok. 298 mb metodą przewiertu sterowanego,
6. budowy odgałęzień sieci dla przyłączy wody z rur PE100 PN16 SDR11 o średnicy 32 mm - ok. 20 mb (3 szt.),
7. budowy podejścia pod hydrant z rur PE100 RC PN16 SDR11 90 mm – 1 szt. wraz z zabudową hydrantu i zasuwy Dn 80 mm,
8. likwidacja odcinka istniejącej sieci wodociągowej 160 mm przechodzącej przez działki prywatne w Jankowicach przy ulicy Leśne Zacisze.
Uwaga: Sieć wodociągowa z rur PE100 RC PN16 SDR11 63 mm o długości ogółem ok. 185 mb jest już wybudowana w związku z czym jest wyłączona z zakresu zamówienia.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45232410-9 - Roboty w zakresie kanalizacji ściekowej
45232423-3 - Roboty budowlane w zakresie przepompowni ścieków
45311100-1 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 16 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1) Cena brutto (C ) - 60%
2) Okres gwarancji (G) - 40%
1. W kryterium cena C najwyższą liczbę punktów – 60 pkt – otrzyma oferta zawierająca najniższą cenę brutto, a każda następna odpowiednio zgodnie ze wzorem:
cena oferty najtańszej
C=-------------------------------- x 60pkt
cena oferty ocenianej
2. W kryterium okres gwarancji zabudowy- kolejno ocenianym ofertom zostaną przyznane punkty według następującego wskazania:
- okres gwarancji 36 miesięcy – 0 pkt,
- okres gwarancji 48 miesięcy – 20 pkt
- okres gwarancji 60 miesięcy – 40 pkt
3. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiada wszystkim wymaganiom określonym w niniejszej SWZ oraz uzyska najwyższą liczbę punktów obliczoną według poniższego wzoru:
S=C+G
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym :
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów :
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada odpowiednie ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną w wysokości nie mniejszej niż 2.000.000,00 zł (słownie złotych: dwa miliony złotych, 00/100),
4) zdolności technicznej lub zawodowej :
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełni warunek, jeżeli Wykonawca:
1) wykaże, że wykonał nie wcześniej niż w okresie ostatnich pięciu (5) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jedno zamówienie polegające na wykonaniu robót budowlanych w zakresie budowy / rozbudowy / przebudowy / modernizacji sieci kanalizacji sanitarnej tłocznej o średnicy min. fi 90 mm o długości ogółem (w jednym projekcie / zadaniu) co najmniej 1 000 m.
Warunek udziału w postępowaniu dotyczący zdolności technicznej i zawodowej dotyczący wykonanych robót, musi być spełniony:
- przez Wykonawcę samodzielnie lub
- przez minimum jeden podmiot udostępniający wiedzę i doświadczenie (podwykonawcę) samodzielnie;
- w przypadku Wykonawców występujących wspólnie - samodzielnie przez minimum jednego z Wykonawców występujących wspólnie;
2) skieruje do realizacji zamówienia publicznego co najmniej:
a) jedną (1) osobę, która będzie pełnić funkcję Kierownika budowy posiadającą wykształcenie wyższe oraz aktualne, ważne uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, nadane na podstawie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 2351 ze zm.) wraz z aktualnym zaświadczeniem o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego, legitymującą się co najmniej 3-letnim doświadczeniem zawodowym na stanowisku Kierownika Budowy lub Kierownika Robót Budowlanych liczonym od daty uzyskania uprawnień budowlanych;
b) jedną (1) osobę, która będzie pełnić funkcję Kierownika robót w branży elektrycznej posiadającego wykształcenie wyższe oraz aktualne, ważne uprawnienia budowlane bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej, w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, nadane na podstawie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 2351 ze zm.) wraz z aktualnym zaświadczeniem o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego;
c) jedną (1) osobę, która będzie pełnić funkcję Kierownika robót w branży drogowej posiadającego wykształcenie wyższe oraz aktualne, ważne uprawnienia budowlane bez ograniczeń w specjalności inżynieryjnej drogowej, nadane na podstawie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 2351 ze zm.) wraz z aktualnym zaświadczeniem o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego.
UWAGA 3
Zamawiający akceptuje uprawnienia budowlane odpowiadające wymaganym powyżej uprawnieniom określonym powyżej, które zostały wydane na podstawie wcześniej wydanych przepisów oraz zagraniczne uprawnienia uznane w zakresie i na zasadach opisanych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz.U. z 2021 r. ze zm.), w tym osoby, które przed dniem wejścia w życie ustawy z dnia 22 lutego 2019 r o zmianie ustawy - Prawo budowlane (Dz.U. z 2019 r. poz. 695) uzyskały uprawnienia budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, zachowują uprawnienia do pełnienia tych funkcji w zakresie przed wejściem w życie ww. ustawy – art. 4 ww. ustawy).
Przez doświadczenie zawodowe rozumie się okres od dnia wydania uprawnień budowlanych do dnia ogłoszenia o niniejszym zamówieniu.
Funkcja kierownika budowy oraz funkcja kierownika robót mogą być ze sobą łączone.
3. Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) oświadczenie o braku podstaw wykluczenia z postępowania - zgodnie z załącznikiem nr 3 do SWZ ,
2) Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego - załącznik nr 4 A do SWZ.
Zamawiający wzywa wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych , aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych:
1) Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 275 ze zm.), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej - załącznik nr 4 do SWZ. Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia, także przedmiotowe oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby.
2) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
3) aktualne na dzień złożenia oświadczenie o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego – wg wzoru własnego Wykonawcy;
4) aktualne na dzień złożenia oświadczenie o aktualności oświadczenia o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego – wg wzoru własnego Wykonawcy.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - zgodnie z załącznikiem nr 2 do SWZ,
Zamawiający wzywa wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych , aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych.
1) wykaz robót budowlanych porównywalnych z robotami stanowiącymi przedmiot zamówienia wykonanych oraz załączeniem dowodów określających czy te roboty zostały wykonane, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie; - załącznik nr 5 do SWZ;
2) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – załącznik nr 6 do SWZ,
3) dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia oraz potwierdzenie opłacenia składki.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium;2. Zamawiający wymaga złożenia wadium w wysokości 40.000,00 zł (słownie: czterdzieści tysięcy złotych, 00/100) przed upływem terminu składania ofert określonego w niniejszej SWZ.
3. Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 97 ust. 7 ustawy Pzp, tj.:
a) pieniądzu,
b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
c) gwarancjach bankowych,
d) gwarancjach ubezpieczeniowych,
e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 299 ze zm.).
3. Jeżeli wadium jest wnoszone w pieniądzu, należy je wpłacić przelewem na wskazany rachunek bankowy Zamawiającego: 20 1050 0099 5018 7777 7777 7777 z zaznaczeniem:
,,Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej w Gminie Kuźnia Raciborska dla miejscowości Jankowice". Dofinansowanie inwestycji z Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych – Wstępna Promesa NR Edycja 2/2021/3868/PolskiLad
Nr zamówienia IB.271.3.2023
4. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą wpływu środków pieniężnych na rachunek bankowy, o którym mowa w ust. 3, przed upływem terminu składania ofert.
5. Wadium wnoszone w formach określonych w ust. 3 lit. b)-e), winno być złożone w oryginale za podpisem elektronicznym wystawcy wadium i musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w ustawie Pzp, przy czym:
a) w przypadku, gdy Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia dokumenty te muszą obejmować swym zakresem wszelkie roszczenia Zamawiającego z tytułu związanych z postępowaniem o udzielenie zamówienia działań lub zaniechań,
b) dokumenty te będą zawierały klauzule zapłaty sumy wadialnej na rzecz Zamawiającego bezwarunkowo i na pierwsze żądanie,
6. Zwrot wadium nastąpi zgodnie z art. 98 ust. 1 ustawy Pzp.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w Rozdziale X ust. 1 SWZ, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji, których te zdolności są wymagane.
4. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy, zgodnie z treścią przepisu art. 117 ust. 4 ustawy Pzp (wg wzoru własnego Wykonawcy).
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Strony postanawiają, że zmiany umowy, na podstawie art. 455 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, mogą być dokonywane w przypadku konieczności zmiany terminu wykonania Przedmiotu umowy, o którym mowa w § 1 umowy, jeżeli zachodzi uzasadnione prawdopodobieństwo niedotrzymania pierwotnego terminu z powodu przyczyn, za które Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności, tj.:1) gdy wystąpią opóźnienia w dokonaniu określonych czynności lub ich zaniechanie przez właściwe organy: administracji państwowej, samorządowej lub członkowskie Unii Europejskiej, które nie są następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność; w szczególności dotyczy to następujących sytuacji:
a) opóźnień w wydawaniu decyzji, zezwoleń, uzgodnień, itp., do wydania których właściwe organy są zobowiązane na mocy przepisów prawa, jeżeli opóźnienie przekroczy okres, przewidziany w przepisach prawa na dokonanie czynności,
b) odmowy wydania przez podmioty lub organy decyzji, zezwoleń, uzgodnień na skutek błędów w dokumentacji projektowej;
2) wystąpienia zwłoki w realizacji Przedmiotu umowy spowodowanej przyczynami, za które odpowiedzialność ponosi Zamawiający, w szczególności będąca następstwem:
a) nieterminowego: przekazania terenu budowy, przekazania kompletnej dokumentacji lub odebrania etapu prac,
b) konieczności zmiany dokumentacji projektowej w zakresie, w jakim ww. okoliczności miały lub będą mogły mieć wpływ na dotrzymanie terminu wykonania Przedmiotu umowy;
3) gdy wystąpią warunki atmosferyczne uniemożliwiające prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzenie prób i sprawdzeń, dokonanie odbiorów (powodzie, długotrwałe ciągłe opady atmosferyczne, klęski żywiołowe i inne anomalie pogodowe);
4) jeżeli wystąpi brak możliwości wykonywania robót z powodu niedopuszczania do ich wykonywania przez uprawniony organ lub nakazania ich wstrzymania przez uprawniony organ, z przyczyn niezależnych od Wykonawcy;
5) wystąpienia siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie Przedmiotu umowy zgodnie z jej postanowieniami; przez siłę wyższą należy rozumieć zdarzenie zewnętrzne o charakterze niezależnym od Stron, którego Strony nie mogły przewidzieć przed zawarciem umowy, oraz którego Strony nie mogły uniknąć ani któremu nie mogły zapobiec przy zachowaniu należytej staranności; za siłę wyższą, warunkująca zmianę Umowy uważać się będzie w szczególności: powódź, pożar i inne klęski żywiołowe, zamieszki, strajki, ataki terrorystyczne, działania wojenne, nagłe załamania warunków atmosferycznych, nagłe przerwy w dostawie energii elektrycznej, promieniowanie lub skażenia; stan pandemii, epidemii,
6) konieczności zmiany wydanych decyzji administracyjnych, pozwoleń lub wystąpienia koniecznych zmian, które spowodują obniżenie kosztów ponoszonych przez Zamawiającego;
7) wystąpi brak możliwości koordynacji robót z innymi wykonawcami realizującymi roboty na przyległych terenach;
8) odkrycia w trakcie prowadzenia robót istnienia niewypałów lub niewybuchów bądź też urządzeń lub instalacji, w tym podziemnych lub obiektów infrastrukturalnych bądź konstrukcji kolidujących z prowadzonymi robotami i wymagającymi w związku z tym przebudowy;
9) powstanie potrzeba przeprowadzenia dodatkowych badań lub ekspertyz, warunkujących wykonanie niniejszej umowy, których nie można było przewidzieć w momencie zawarcia umowy;
10) projektant w trybie nadzoru autorskiego dokona zmian w projekcie budowlanym, na podstawie którego Wykonawca realizuje roboty budowlane, uniemożliwiające wykonanie umowy zgodnie z założonym harmonogramem;
Pozostałe zapisy zawarte zostały we wzorze umowy - załączniku nr 7 do SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-04-04 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://josephine.proebiz.com
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-04-04 09:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-05-03
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Usługa pełnienia pogotowia technicznego awaryjnego oraz wykonywanie robót remontowo - budowlanych dla Regionalnego Towarzystwa Budownictwa Społecznego Sp. z o.o.
- Budowa zbiornika na poferment
- Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie gminy Waganiec
- Zakup sprzętu i aparatury medycznej oraz dostosowanie infrastruktury medycznej, technicznej i logistycznej do prowadzenia Oddziału Geriatrii
- Wykonanie robót budowlanych polegających na termomodernizacji budynku Zakładu Opieki Zdrowotnej, położonego przy ul. Jana z Kolna 16 w Sopocie
- Budowa sieci kanalizacyjnej w Białej Rawskiej ul. Jana Pawła II - etap II
więcej: Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.