eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi BiałystokDostawa poziomego centrum tokarskiego wraz z kompatybilnym podajnikiem prętów



Ogłoszenie z dnia 2025-03-06

Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa poziomego centrum tokarskiego wraz z kompatybilnym podajnikiem prętów

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Instytut Energetyki - Zakład Doświadczalny w Białymstoku

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 00002058600021

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Św. Rocha 16

1.5.2.) Miejscowość: Białystok

1.5.3.) Kod pocztowy: 15-879

1.5.4.) Województwo: podlaskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL841 - Białostocki

1.5.7.) Numer telefonu: 85 742 85 91

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: iezd@iezd.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.iezd.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający

Instytut Energetyki Państwowy Instytut Badawczy

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność

Prace badawczo–rozwojowe i wdrożeniowe urządzeń dla energetyki zawodowej oraz przemysłowej

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Dostawa poziomego centrum tokarskiego wraz z kompatybilnym podajnikiem prętów

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-1b31600d-89af-4462-a8b1-69c9ab52b141

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00134089

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-03-06

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00073697/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.1 Dostawa tokarki CNC

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-1b31600d-89af-4462-a8b1-69c9ab52b141

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja w postępowaniu odbywa się drogą elektroniczną na platformie e-zamówienia pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl - za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”) oraz poczty elektronicznej iezd@iezd.pl.
Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają też dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”).
Pozostałe informacje na temat zasad komunikacji elektronicznej i o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których Zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - zostały zamieszczone w SWZ do postępowania ( dział 12).

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzi się w języku polskim w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia - https://e-zamowienia.gov.pl.
Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia.
Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”. Do złożenia oferty konieczne jest posiadanie przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy ważnego kwalifikowanego podpisu elektronicznego, podpisu zaufanego lub podpisu osobistego. Zamawiający przekazuje link do postępowania oraz ID postępowania, jako załącznik do SWZ. Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia w tym składanie ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub konkursie, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między zamawiającym a wykonawcą, z uwzględnieniem wyjątków określonych w ustawie Pzp, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej poprzez platformę https://e-zamowienia.gov.pl lub email iezd@iezd.pl.
Pozostałe informacje na temat wymagań technicznych i organizacyjnych dot. korespondencji elektronicznej- zostały zamieszczone w SWZ do postępowania ( dział 12).

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zamawiający informuje, że będzie przetwarzał dane osobowe uzyskane w trakcie niniejszego postępowania, a w szczególności: dane osobowe ujawnione w ofertach i jej załącznikach lub w dokumentach i oświadczeniach złożonych w postępowaniu. Przetwarzanie przez Zamawiającego danych osobowych jest niezbędne dla celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Zamawiającego i wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze. W związku z tym, Wykonawca przystępując do postępowania jest obowiązany do wykonania działań wynikających z Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanego dalej: „RODO” wobec każdej osoby, której dane osobowe będą podane w ofercie, oświadczeniach i dokumentach złożonych w postępowaniu. Na tę okoliczność Wykonawca złoży stosowne oświadczenie, którego treść zawarta jest we wzorze Formularza oferty (załącznik nr 3 do SWZ).
Mając na uwadze powyższe, Zamawiający informuje, że:
1) Administratorem Pana/-i danych osobowych jest Instytut Energetyki – Instytut Badawczy z siedzibą w Warszawie (01-330), ul. Mory 8, adres e-mail: instytut.energetyki@ien.com.pl
2) W sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych, można kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, za pośrednictwem adresu e mail: odo@ien.com.pl lub bezpośrednio w siedzibie Administratora ul. Mory 8, 01-330 Warszawa.
3) Pana/-i dane osobowe będą przechowywane przez okres wymagany przepisami prawa, w szczególności ustawy Prawo zamówień publicznych oraz obowiązujących Zamawiającego przepisów o archiwizacji.
4) Celem przetwarzania Pana/-i danych osobowych jest udzielenie zamówienia publicznego, a w przypadku wyboru Pana/-i oferty jako najkorzystniejszej również realizacja umowy w sprawie zamówienia publicznego, zgodnie z obowiązującymi w powyższym zakresie przepisami prawa, a w szczególności ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO,
5) odbiorcami Pana/-i danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art.74 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych, z zastrzeżeniem, iż dane osobowe dotyczące wyroków skazujących oraz naruszeń prawa lub powiązanych środków bezpieczeństwa będą udostępniane wyłącznie w celu korzystania ze środków ochrony prawnej, o których mowa w punkcie 32 niniejszej SWZ i wyłącznie do upływu terminu na ich wniesienie
6) Przysługuje Panu/-i prawo do żądania od Administratora dostępu do Pana/-i danych osobowych oraz prawo do ich sprostowania, przy czym skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia ani zmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego, jak również nie może naruszać integralności protokołu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz załączników,
7) Przysługuje Panu/-i prawo do żądania od Administratora ograniczenia przetwarzania Pana/-i danych osobowych, z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 ogólnego rozporządzenie o ochronie danych, przy czym wystąpienie z ww. żądaniem nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 8) Nie przysługuje Panu/-i prawo:
- do usunięcia danych osobowych na podstawie art. 17 ust. 3 lit. b), w zw. z art. 17 ust. 3 lit. d) w zw. z art. 17 ust. 3 lit. e) ogólnego rozporządzenie o ochronie danych,
- sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c ogólnego rozporządzenie o ochronie danych.
9) Pana/-i dane osobowe nie będą poddane zautomatyzowanym procesom związanym z podejmowaniem decyzji, w tym profilowaniu,
10) Pani/Pana dane nie będą przekazane odbiorcom w państwach znajdujących się poza Unią Europejską i Europejskim Obszarem Gospodarczym lub do organizacji międzynarodowej,
11) Jeśli uzna Pani/Pan, że dane osobowe nie są przetwarzane w sposób prawidłowy przysługuje Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
12) Podanie danych jest dobrowolne, jednakże ich niepodanie może uniemożliwić Zamawiającemu dokonanie oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zdolności wykonawcy do należytego wykonania zamówienia, co skutkować może wykluczeniem wykonawcy z postępowania lub odrzuceniem jego oferty.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: 01/2025/OB/V1

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa fabrycznie nowego (nieużywanego) i wolnego od wad prawnych i fizycznych poziomego centrum tokarskiego wraz z kompatybilnym automatycznym podajnikiem prętów (1 szt.) Opis szczegółowy przedmiotu zamówienia:
1). Dane podstawowe:
• maksymalna średnica toczenia – do co najmniej 300 mm
• maksymalna długość toczenia – do co najmniej 500mm
• średnica robocza pręta – co najmniej 65 mm
• wymiar uchwytu (wrzeciono główne) co najmniej 8”/210mm
• prędkość obrotowa wrzeciona głównego – co najmniej 4500 obr/min
• moc stała silnika wrzeciona głównego (S1) – nie mniej niż 10 kW
• moc maksymalna wrzeciona głównego – nie mniej niż 12 kW
• maksymalny moment obrotowy wrzeciona głównego – nie mniej niż 130 Nm
• średnica otworu przez wrzeciono główne –co najmniej 70 mm
• typ mocowania narzędzi – w systemie BMT45
• oprawka narzędziowa montowana na co najmniej 4 śrubach
• hydrauliczny uchwyt dla wrzeciona głównego oraz dla przeciwwrzeciona
• ilość pozycji gniazd narzędziowych – nie mniej niż 12
• ilość pozycji gniazd z możliwością montażu narzędzi napędzanych – nie mniej niż 12
• ilość narzędzi w rewolwerze – 24 (indeksacja połówkowa),
• przekrój trzonka noża – co najmniej 20x20 mm
• tulejki zaciskowe narzędzi napędzanych o wielkości – co najmniej ER20
• moc maksymalna silnika narzędzi napędzanych – co najmniej 4,8 kW
• wymiar uchwytu przeciwwrzeciona – co najmniej 5”/135mm
• prędkość obrotowa przeciwwrzeciona – co najmniej 6000 obr/min
• moc stała silnika przeciwwrzeciona (S1) – nie mniej niż 7 kW
• moc maksymalna przeciwwrzeciona – nie mniej niż 10 kW
• maksymalny moment obrotowy wrzeciona głównego – nie mniej niż 50 Nm
• średnica otworu przez przeciwwrzeciona –co najmniej 40 mm
• prędkość maksymalna narzędzi obrotowych – nie mniej niż 6000 r/min.
• Dokładność maszyny:
- dokładność pozycjonowania oś X ≤ 0,01mm
- dokładność pozycjonowania oś Z ≤ 0,02mm
- dokładność pozycjonowania oś C ≤ 0,02 stopnia
- powtarzalność osi X ≤ 0,002mm
- powtarzalność osi Z ≤ 0,003mm
- powtarzalność osi C ≤ 0,006 stopni
• Przesuw w osi X – nie mniej niż 200mm
• Przesuw w osi Z – nie mniej niż 550mm
• Szybki przesuw w osi X/Z – nie mniej niż 30/35 m/min
• Szybki obrót w osi C – nie mniej niż 30 obr/min
• Całkowita moc zainstalowana – nie większa niż 34 kVA
• Poziom hałasu pracy urządzenia – nie większy niż 85 dB
2). Wyposażenie obrabiarki:
• wrzeciono przechwytujące,
• wypychacz detalu w przeciwwrzecionie,
• wewnętrzne chłodzenie dla przeciwwrzeciona,
• min. 8 oprawek stałych,
• min. 4 oprawki na narzędzia napędzane (2 proste oraz 2 kątowe)
• uchwyt hydrauliczny 3-szczękowy co najmniej 210 mm dla wrzeciona głównego,
• uchwyt hydrauliczny 3-szczękowy co najmniej 135 mm dla przeciw wrzeciona,
• czujnik poziomu chłodziwa,
• funkcja podparcia detali przeciwwrzecionem,
• automatyczny odbiór detalu,
• automatyczna sonda narzędziowa,
• transporter wiórów taśmowy,
• jednostka hydrauliczna,
• nożny przełącznik szczęk,
• zamknięta przestrzeń robocza z instalacją oświetleniową,
• sygnalizator świetlny stanu pracy maszyny,
• system oczyszczania chłodziwa z oleju,
• pompa wysokociśnieniowa chłodziwa – co najmniej 7 bar,
• przygotowanie obrabiarki pod podłączenie podajnika prętów (feeder bar interface),
• system monitorowania obciążenia narzędzia,
• wbudowana karta sieciowa,
• pamięć użytkowa – co najmniej 2GB,
• elementy do montażu obrabiarki na hali wraz z stopami wibroizolacyjnymi,
• instrukcja użytkowania i programowania obrabiarki w języku polskim,
• transformator antyprzepięciowy,
• Dokumentacja techniczno-ruchowa,
3). Automatyczny podajnik do prętów w pełni kompatybilny z przedmiotowym centrum tokarskim*:
• długość obsługiwanych prętów - 1,5 m,
• zakres obsługiwanych średnic prętów od min. 5 mm do co najmniej 65 mm,
• ładowność przy średnicy prętów 65mm – co najmniej 10szt,
• wyposażony w podtrzymkę do prętów,
• wyposażony w tuleje do podawania prętów o średnicach 8, 10, 12 oraz 50 mm.
*poprzez określenie „w pełni kompatybilny z przedmiotowym centrum tokarskim” Zamawiający rozumie dostarczenie centrum tokarskiego z dedykowanym automatycznym podajnikiem do prętów, podłączenie podajnika do centrum tokarskiego oraz konfiguracja oprogramowania.
4). Sterowanie:
• pulpit operatora z pełnoklawiszową klawiaturą CNC typu QWERTY z przyciskami szybkiego wyboru,
• dotykowy, kolorowy ekran o przekątnej co najmniej 15’’
• możliwość dwukierunkowej transmisji danych przez co najmniej port USB oraz RJ45,
• interpolacja helikalna,
• menu w języku polskim,
• graficzne wsparcie programowania z jednakowym oprogramowaniem na komputer PC.
5). Pozostałe wymagania.
a) Wykonanie urządzenia zgodnie z dyrektywą:
- maszynową 2006/42/WE,
- niskonapięciową 2014/35/UE,
- kompatybilności elektromagnetycznej 2014/30/UE,
- normami zharmonizowanymi.
b) Oznakowanie maszyny znakiem CE zgodnie z dyrektywami jw.
c) Wykonawca gwarantuje, że urządzenie może być dopuszczone do eksploatacji na terenie Polski oraz zapewnia, że dostarczone urządzenie będzie spełniało wymagania Polskich Norm w zakresie bezpieczeństwa oraz w zakresie ogólnych badań i wymagań z uwzględnieniem narażenia indywidualnego na hałas i drgania mechaniczne nie przekraczające NDN, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 5 sierpnia 2005 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy pracach związanych z narażeniem na hałas lub drgania mechaniczne.
2. W zakres dostawy stanowiącej przedmiot niniejszego zamówienia wchodzi minimum:
1) Sprzedaż i dostarczenie Zamawiającemu urządzenia do siedziby Zamawiającego (Instytut Energetyki – Państwowy Instytut Badawczy Oddział Białystok ul. Św. Rocha 16, 15-879 Białystok, woj. podlaskie). Wykonawca poinformuje Zamawiającego o planowanej dostawie i czynnościach związanych z odbiorem przedmiotu zamówienia, na co najmniej 3 dni robocze wcześniej.
2) Przygotowanie do eksploatacji przez Zamawiającego dostarczonego mu centrum tokarskiego, polegające minimum na przeprowadzeniu w miejscu dostarczenia, jego rozładunku i montażu oraz wykonaniu innego rodzaju stosownych czynności instalacyjnych poszczególnych części składowych i innych fizycznych elementów, a także (po ukończeniu wskazanej wyżej czynności montażu i instalacji) wykonanie pierwszego uruchomienia w celu demonstracji poprawności jego działania (pracy) oraz potwierdzenia spełniania wymaganych parametrów/innych właściwości dla urządzenia, jak również przeprowadzenie dla personelu Zamawiającego (grupa maksymalnie 5 osób) szkolenia w języku polskim, mającego na celu przygotowanie tych osób do poprawnej obsługi i praktycznej eksploatacji zaoferowanego i dostarczonego urządzenia.
3) Udzielenie Zamawiającemu gwarancji na urządzenie, przy czym wymagane jest udzielenie gwarancji na okres nie krótszy niż 12 miesięcy od daty wydania urządzenia Zamawiającemu (z zastrzeżeniem zapisów
§5 ust. 2 Załącznika nr 1 do SWZ Projektowane postanowienia umowy, zwanego dalej „Umową”);
4. Wydanie Zamawiającemu dokumentów, o których mowa w § 2 ust. 9 umowy.
3. W zakres niniejszego zamówienia (dostawy) wchodzą również następujące świadczenia dodatkowe wymagające wykonania po stronie Wykonawcy w ramach realizacji Umowy o zamówienie, na etapie po wydaniu Zamawiającemu urządzenia, takie jak:
1) Usuwanie wad i wykonywanie dla Zamawiającego innych świadczeń w związku z udzieloną gwarancją na dostarczone centrum tokarskie oraz obowiązkami Wykonawcy wynikającymi z rękojmi za wady;
2) Wsparcie techniczne dla przyszłych użytkowników urządzenia minimum przez okres nie krótszy niż 12 miesięcy od daty wydania urządzenia Zamawiającemu (z uwzględnieniem dodatkowych postanowień w tym zakresie podanych w § 5 ust. 10 umowy);
4. Oferowane urządzenie musi być w najlepszym gatunku, jakości oraz pochodzić z bieżącej produkcji, a także posiadać stosowne certyfikaty i aprobaty dopuszczające urządzenie do sprzedaży i użytkowania na terenie RP.
5. Parametry techniczne oferowanego urządzenia muszą bezwzględnie zgadzać się z wytycznymi Zamawiającego, zawartymi w SWZ.
6. W przypadku, gdy Zamawiający w opisie technicznym wskazuje dopuszczalny zakres tolerancji lub zakres wymaganych parametrów technicznych – parametry powinny bezwzględnie mieścić się we wskazanych przez Zamawiającego zakresach.
7. Miejsce realizacji: Instytut Energetyki – Państwowy Instytut Badawczy Oddział Białystok ul. Św. Rocha 16, 15-879 Białystok, woj. podlaskie
8. Wymagany minimalny termin gwarancji na oferowane urządzenia powinien być zgodny z gwarancją producenta, jednak nie krótszy niż 12 miesięcy od dnia podpisania przez Strony protokołu odbioru,
1) termin ten nie ma limitu godzin,
2) bieg terminu gwarancji rozpoczyna się w dacie podpisania przez Strony protokołu odbioru. Szczegóły dotyczące gwarancji - w dziale 6 SWZ oraz zapisach umowy.
9. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować przedmiot zamówienia w nieprzekraczalnym terminie do 28 tygodni od daty podpisania umowy (tj. 28x7=196 dni).
10. Szczegółowe zadania wykonawcy zostały dookreślone we wzorze umowy pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą, stanowiącej załącznik numer 1 do niniejszej SWZ.
11. W sytuacjach, kiedy Zamawiający opisuje przedmiot zamówienia poprzez odniesienie się do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp, dopuszcza się rozwiązania równoważne opisywanym.

4.2.6.) Główny kod CPV: 42621000-5 - Tokarki

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

42000000-6 - Maszyny przemysłowe

42600000-2 - Obrabiarki

42620000-8 - Tokarki, obrabiarki do wiercenia i frezowania

42621100-6 - Tokarki sterowane komputerowo

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 196 dni

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Zamawiający wyznaczył następujące kryterium oceny i jego znaczenie - cena 100%.
2. Zasady przyznawania punktów w kryterium „cena” (C): Cena- oznacza cenę łączną brutto za wykonanie całości przedmiotu zamówienia zgodnie z SWZ oraz umową. Najwyższą liczbę punktów (100) otrzyma oferta zawierająca najniższą cenę brutto, a każda następna odpowiednio zgodnie ze wzorem, zawartym w punkcie 22.2. SWZ.
3. Maksymalna liczba punktów w tym kryterium – 100,00 pkt.
4. Zasady dotyczące ceny zostały opisane w pkt. 21 niniejszej SWZ.
5. Wyliczenie punktów zostanie dokonane z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z matematycznymi zasadami zaokrąglania. Maksymalna łączna suma punktów we wskazanych wyżej kryteriach – 100.
6. Za ofertę najkorzystniejszą uznana zostanie oferta Wykonawcy niepodlegającego wykluczeniu, która nie podlega odrzuceniu oraz która uzyska największą liczbę zsumowanych punktów w ramach ustalonego ww. kryterium oceny ofert.
7. Jeżeli nie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny lub kosztu i innych kryteriów oceny ofert, zamawiający spośród tych ofert wybiera ofertę z najniższą ceną lub najniższym kosztem, a jeżeli zostały złożone oferty o takiej samej cenie lub koszcie, Zamawiający wzywa wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1. O udzielenie zamówienia w niniejszym postępowaniu mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu i wymagania określone w niniejszej SWZ.
1.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
a) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym: Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
b) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
c) sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Wykonawca znajduje się w sytuacji finansowej i ekonomicznej, zapewniającej prawidłowe i terminowe wykonanie przedmiotu zamówienia. Wymóg ten zostanie zweryfikowany na podstawie oświadczenia Wykonawcy, złożonego w formularzu ofertowym
d) zdolności technicznej lub zawodowej:
w zakresie doświadczenia: Zamawiający wymaga na potwierdzenie spełniania tego warunku, aby Wykonawca ubiegający się o udzielenie przedmiotowego zamówienia wykazał, że w okresie ostatnich 2 (dwóch) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym czasie, zrealizował w sposób należyty, co najmniej 3 dostawy urządzeń typu centrum tokarskie, przy czym pojedyncza dostawa zrealizowana była na wartość co najmniej 380.000,00 PLN (lub równowartość tej kwoty w innej walucie). Przez zamówienia wykonane należycie należy rozumieć:
- zamówienia rozpoczęte i zakończone w ww. okresie (tzn. 2 lat),
- zamówienia zakończone w ww. okresie, których rozpoczęcie mogło nastąpić wcześniej niż w ww. okresie,
-zamówienia rozpoczęte wcześniej niż w ww. okresie lub w ww. okresie, które trwają nadal (niezakończone) i w ramach, których Wykonawca wykonał (potwierdzony protokołami odbioru) zakres zamówienia minimum taki, jak określono w warunku doświadczenia i uwagach powyżej.
2. Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału - aktualne na dzień składania ofert. Informacje zawarte w oświadczeniu, o którym mowa powyżej, stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Wzór oświadczenia, o którym mowa stanowi załącznik nr 3 do SWZ.
Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 125 ust.1 ustawy Pzp:
1) oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp.,
2) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w
zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
3) /jeżeli dotyczy/ Oświadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy
kapitałowej (załącznik nr 5 do SWZ),
3) wykazu zrealizowanych dostaw, o których mowa w punkcie 7.3.4. SWZ, wykonanych w okresie ostatnich 2 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane wraz z załączeniem dowodów określających, czy te dostawy zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest wstanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych - referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy .

Podmiotowe środki dowodowe oraz inne dokumenty lub oświadczenia Wykonawca składa - pod rygorem nieważności- w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
4. Zamawiający będzie stosował przesłankę wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, przewidziane w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13.04.2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, zwana dalej „UOBN”.8.8. Zamawiający będzie weryfikował przesłankę wykluczenia, o której mowa w ust. 9 UOBN na podstawie:
• Wykazów określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014,
• Listy Ministra właściwego do spraw wewnętrznych obejmującej osoby i podmioty, wobec których są stosowane środki, o których
mowa w art. 1 UOBN,
• Oświadczenia złożonego przez Wykonawcę.
Z uwagi na okoliczność, że wskazane w tirecie jeden i dwa informacje są ogólnie dostępne Zamawiający pobierze je samodzielnie.
Pozostałe informacje w zakresie podstaw wykluczenia wykonawcy z postępowania, zostały zawarte w dziale 8 SWZ.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca wraz z ofertą zobowiązany jest złożyć:
1)Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału - aktualne na dzień składania ofert. Informacje zawarte w oświadczeniu, o którym mowa powyżej, stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Wzór oświadczenia, o którym mowa stanowi załącznik nr 3 do SWZ.
2)Pełnomocnictwo (jeżeli dotyczy/gdy ofertę podpisuje pełnomocnik, osoba nie figurująca w dokumencie rejestrowym), wskazujące na upoważnienie do złożenia i podpisania oferty w niniejszym postępowaniu, a także okres jego obowiązywania. Sporządzone w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
3)Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa, wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów( odpowiednio załącznik nr 3 lub/i 6).
4)Pełnomocnictwo – ubiegający się wspólnie (jeżeli dotyczy)upoważniające do reprezentowania w postępowaniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy - dotyczy ofert składanych przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
2. Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 125 ust.1 ustawy Pzp:
1)oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp.(w postaci oświadczenia).
2) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji,
3) wykazu zrealizowanych dostaw, o których mowa w punkcie 7.3.4. SWZ, wykonanych w okresie ostatnich 2 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane wraz z załączeniem dowodów określających, czy te dostawy zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych - referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy
5)/jeżeli dotyczy/ Oświadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16.02.2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postęp., albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potw. i przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej (zał.do SWZ nr 5.) Podmiotowe środki dowodowe oraz inne dokumenty lub oświadczenia Wykonawca składa, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

W celu potwierdzenia, że oferowane centrum tokarskie spełnia wymagania Zamawiającego, określone w SWZ i posiada odpowiednie parametry (określone w punkcie 4.2.), Wykonawca zobowiązany jest dołączyć do oferty specyfikację techniczną oferowanego urządzenia, z której jednoznacznie będzie wynikać powyższe.
Specyfikacja ta powinna zawierać również informację na temat parametrów technicznych przyłączy, wymaganych do prawidłowego działania urządzenia.
Po stronie oferenta jest obowiązek wykazania spełnienia przez oferowane urządzenie wszystkich parametrów przedmiotu zamówienia, poprzez złożone dokumenty, jak również posiadane certyfikaty i aprobaty dopuszczające poszczególne podzespoły przedmiotu zamówienia do użytkowania na terenie RP.

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak

5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:

Jeżeli Wykonawca nie złożył przedmiotowych środków dowodowych lub środki te są niekompletne, Zamawiający wezwie do ich złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie.

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

Patrz rozdziały 8-10 SWZ.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy zobowiązani są do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w
postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego..
2. Pełnomocnictwo należy dołączyć do oferty i powinno ono zawierać w szczególności wskazanie:
- postępowania o udzielenie zamówienie publicznego, którego dotyczy;
- wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia;
- ustanowionego pełnomocnika oraz zakresu jego umocowania.
3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, dokument ”Oświadczenia o niepodleganiu
wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału”(załącznik nr 3 do SWZ), składa w części odnoszącej się do braku podstaw do wykluczenia każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Natomiast w części odnoszącej się do potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu oświadczenie, o którym mowa powyżej składa ten z Wykonawców, który wykazuje spełnianie danego warunku.
4.Przed podpisaniem umowy Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia (w przypadku wyboru ich oferty, jako najkorzystniejszej) przedstawią Zamawiającemu umowę regulującą współpracę tych Wykonawców.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Tak

7.2.) Informacje na temat zaliczek:

Zamawiający przewiduje udzielenie zaliczki na poczet wykonania zamówienia - w wysokości maksymalnej 20% wysokości wynagrodzenia Wykonawcy, po podpisaniu umowy z Wykonawcą. Zapis ten zostanie wpisany w treść umowy (patrz: projektowane postanowienia umowy, załącznik nr 1 do SWZ).

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

- Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie wskazanym w projekcie umowy. Zmiana umowy wymaga dla swej ważności, pod rygorem nieważności, zachowania formy pisemnej.
- W treści umowy znajduje się klauzula o zachowaniu poufności Stron, dotyczących wszelkich informacji o charakterze technicznym, technologicznym i produkcyjnym, związanych z działalnością oraz efektami działalności Zamawiającego.
- Zmiana umowy podlega unieważnieniu, jeżeli została dokonana z naruszeniem art. 454 i art. 455 Pzp.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2025-03-14 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl/

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-03-14 10:05

8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-04-13

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

1. Adres strony internetowej, na której jest prowadzone postępowanie i na której będą dostępne wszelkie dokumenty związane z prowadzoną procedurą: https://ezamowienia.gov.pl/. Tam Zamawiający udostępni zmiany i wyjaśnienia SWZ.
2. Szacunkowa wartość przedmiotowego zamówienia nie przekracza progów unijnych, o jakich mowa w art. 3 ustawy Pzp
3. Celem prowadzonego postępowania jest wyłonienie dostawcy poziomego centrum tokarskiego wraz z kompatybilnym podajnikiem prętów, niezbędnego Zamawiającemu w bieżącej działalności produkcyjnej.
4. Zamówienie nie zostało podzielone na części. Oferta musi zostać złożona na pełny zakres zamówienia, opisany w niniejszej SWZ. Oferty nie zawierające pełnego zakresu przedmiotu zamówienia zostaną odrzucone.
5. Powód braku podziału zamówienia na części: przedmiot zamówienia nie jest podzielony na części. Zamawiający nie dokonuje takiego podziału ze względu na trudne do przewidzenia konsekwencje takiego działania. Przedmiot zamówienia stanowi integralne świadczenie obejmujące dostawę i instalację urządzenia oraz instruktaż dla pracowników Zamawiającego w zakresie jego obsługi. Dokonanie podziału zamówienia na części zwiększyłoby koszty jego wykonania. Ponadto potrzeba skoordynowania działań różnych wykonawców, realizujących poszczególne części, mogłaby poważnie zagrozić właściwemu wykonaniu zamówienia oraz znacznie wydłużyć czas jego realizacji. Dla prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia, niemożliwe jest podzielenie go na części ponieważ skoordynowany i właściwy dobór wszystkich elementów wyposażenia jest kluczowy dla funkcjonalności centrum tokarskiego, jakiej oczekuje Zamawiający. Z ogólnie dostępnych informacji wynika, że różni producenci stosują różne rozwiązania, dotyczące zapewnienia kompatybilności działania pomiędzy tokarką a podajnikiem prętów. Oprócz tego, że niemożliwe jest przy takim rozwiązaniu oszacowanie kosztów, jakie Zamawiający musiałby ponieść, aby zapewnić pożądaną współpracę obu urządzeń, to również nie byłoby w takim przypadku mowy o uzyskaniu gwarancji producenta na urządzenia, jako całość. Zatem w świetle okoliczności podanych powyżej, dopuszczenie możliwości podzielenia przedmiotu niniejszego zamówienia na części i dopuszczenie, aby każdą z nich wykonywał niezależny od siebie Wykonawca nosi znamiona „poważnego zagrożenia właściwego wykonaniu zamówienia”.
6. Termin realizacji przedmiotu zamówienia należy określić w pełnych tygodniach. Wartość należy podać liczbowo i słownie. W przypadku rozbieżności w zakresie terminu realizacji podanego liczbowo i słownie, Zamawiający za obowiązujący uzna okres realizacji podany słownie.
7. Wykonawca poinformuje Zamawiającego o terminie dostawy, z wyprzedzeniem minimum 3 dni roboczych (zgodnie z §5 ust. 2 Umowy)
8. Zamawiający wyznacza następującą osobę do kontaktu z Wykonawcami: Pan Bartosz Kiszło mail: iezd@iezd.pl – w zakresie merytorycznym i formalnym.
9. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.
10. Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert w walutach: złoty polski lub euro. Zasady przeliczenia wartości oferty zostały opisane w punkcie 26 SWZ.
11. Oferta składana jest pod rygorem nieważności w formie elektronicznej. Opis sposobu przygotowania oferty oraz jej składania znajduje się w dziale 18 oraz 19 SWZ.
12. Jeśli oferta będzie podpisana przez pełnomocnika, należy do oferty załączyć pełnomocnictwo udzielone również z zachowaniem formy elektronicznej.
13. Wszystkie koszty związane z uczestnictwem w postępowaniu, w szczególności z przygotowaniem i złożeniem ofert ponosi Wykonawca składający ofertę. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału
w postępowaniu.
14. Sytuacja, gdy Wykonawca, który przedkłada ofertę, partycypuje jako Wykonawca w więcej niż jednej ofercie, spowoduje, że wszystkie oferty z udziałem tego Wykonawcy zostaną odrzucone.
15. Pozostałe ważne informacje, dotyczące trybu prowadzenia postępowania znajdują się w SWZ i załącznikach do niej.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.