eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi NamysłówOpracowanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla lokalizacji elektrowni wiatrowych: 1) w północnej części gminy Namysłów, 2) w południowej części gminy Namysłów



Ogłoszenie z dnia 2025-03-06

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Opracowanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla lokalizacji elektrowni wiatrowych: 1) w północnej
części gminy Namysłów, 2) w południowej części gminy Namysłów

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Namysłów, reprezentowana przez Burmistrza Namysłowa

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 531413159

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Stanisława Dubois 3

1.5.2.) Miejscowość: Namysłów

1.5.3.) Kod pocztowy: 46-100

1.5.4.) Województwo: opolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL523 - Nyski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@namyslow.eu

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.namyslow.eu

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Opracowanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla lokalizacji elektrowni wiatrowych: 1) w północnej
części gminy Namysłów, 2) w południowej części gminy Namysłów

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-23183eb3-e638-4f4b-b1dd-d00642001d0f

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00134117

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-03-06

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00021318/03/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.11 Opracowanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla lokalizacji elektrowni wiatrowych w północnej części gminy Namysłów

1.3.12 Opracowanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla lokalizacji elektrowni wiatrowych w południowej części gminy Namysłów

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

www.bip.namyslow.eu; https://namyslow.ezamawiajacy.pl/app/login

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://namyslow.ezamawiajacy.pl/app/login

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne zgodnie z punktem 8 i 12 SWZ.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Gmina Namysłów reprezentowana przez Burmistrza Namysłowa z siedzibą w Namysłowie, przy ul. Stanisława Dubois 3. Może się Pan/Pani z nim skontaktować drogą
elektroniczną na adres e-mail: urzad.miejski@namyslow.eu, telefonicznie pod numerem +48 77 41 90 300 lub tradycyjną pocztą na adres wskazany powyżej.
2. W sprawach związanych z Pana/Pani danymi proszę kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych pod adresem e-mail iod@comp-net.pl
3. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego na „Opracowanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla lokalizacji elektrowni wiatrowych: 1) w północnej części gminy Namysłów, 2) w południowej części gminy Namysłów, nr ZP.271.77.2025.AD prowadzonym w trybie podstawowym (art. 275. pkt 2 ustawy Pzp); na podstawie art. 6 ust. 1 lit. C RODO.
4. W niektórych sytuacjach Pana/Pani dane osobowe mogą być udostępniane, jeśli będzie to konieczne do wykonywania
ustawowych zadań urzędu. Będziemy przekazywać dane wyłącznie:
1) podmiotom przetwarzającym, którym zlecimy przetwarzanie Pana/Pani danych;
2) innym odbiorcom danych, np. bankom, ubezpieczycielom, kancelariom prawnym.
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej.
6. Pana/Pani dane osobowe będą przechowywane przez okres co najmniej 7 lat od dnia wpływu ostatniej płatności na konto beneficjenta (płatności na realizację projektu), a jeżeli zobowiązania wskazane w ofercie i umowie przekroczą w/w przedział czasowy, okres przechowywania obejmuje ten termin.
7. Ma Pan/Pani prawo dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8. Ma Pan/Pani prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania.
9. Ma Pan/Pani prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
10. Ma Pan/Pani także prawo do przenoszenia danych.
11. Przysługuje Panu/Pani prawo wniesienia skargi do Organu Nadzorczego, gdy stwierdzi Pan/Pani naruszenie przetwarzania
danych osobowych Pana/Pani dotyczących.
12. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z
udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Jest Pan/Pani zobowiązany/a do ich podania, a konsekwencją
niepodania danych osobowych będą konsekwencje wynikające z ustawy Pzp.
13. Pana/Pani dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania.

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Wymagania techniczne i organizacyjne zgodnie z punktem 8 i 12 SWZ.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.77.2025.AD

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak

4.1.9.) Liczba części: 2

4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części

4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

Część 1

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część 1: Opracowanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla lokalizacji elektrowni wiatrowych w
północnej części gminy Namysłów.
1. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla lokalizacji
elektrowni wiatrowych w północnej części gminy Namysłów zgodnie z uchwałą Nr 61/IX/24 Rady Miejskiej w Namysłowie z
dnia 26 września 2024 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
dla lokalizacji elektrowni wiatrowych w północnej części gminy Namysłów.
Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, a w
szczególności:
1) z zapisami ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2024 r., poz. 1130,
z późn. zm.),
2) z zapisami ustawy z dnia 20 maja 2016 r. o inwestycjach w zakresie elektrowni wiatrowych (Dz. U. z 2024 r. poz. 317),
3) z zapisami rozporządzenia Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 17 grudnia 2021 roku w sprawie wymaganego zakresu
projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (Dz. U. z 2021 r., poz. 2404),
4) z zapisami ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji
o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko
(Dz. U. z 2024 r. poz. 1112, z późn. zm.),
5) z zapisami ustawy z dnia 4 marca 2010 r. o infrastrukturze informacji przestrzennej (Dz. U. z 2021 r. poz. 214, z późn.
zm.),
6) z zapisami rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 26 października 2020 r. w sprawie zbiorów
danych przestrzennych oraz metadanych w zakresie zagospodarowania przestrzennego (Dz. U. z 2020 r. poz. 1916 z późn.
zm.),
7) z zapisami ustawy z dnia 7 lipca 2023 r. o zmianie ustawy o planowaniu
i zagospodarowaniu przestrzennym oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2023 r., poz. 1688).
2. Sporządzenie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla lokalizacji elektrowni wiatrowych w północnej
części gminy Namysłów obejmuje fragmenty obrębów: Pawłowice Namysłowskie, Smogorzów, Głuszyna, Kowalowice,
Baldwinowice, Objazda, Michalice, Bukowa Śląska oraz Rychnów w gminie Namysłów. Celem planu jest dopuszczenie
lokalizacji instalacji odnawialnych źródeł energii, w tym elektrowni wiatrowych i fotowoltaicznych wraz z infrastrukturą
towarzyszącą, z dopuszczeniem lokalizacji magazynów energii i GPO. Dominującym przeznaczeniem na przedmiotowym
obszarze są tereny gruntów rolnych i tereny lasów.
W sporządzanym planie miejscowym nie zostaną przekroczone następujące parametry:
- maksymalna całkowita wysokość elektrowni wiatrowych: 250 metrów,
- maksymalna średnica wirnika wraz z łopatami: 170 metrów,
- maksymalna liczba elektrowni wiatrowych: 34 sztuk.
3. Kryteria sporządzenia załącznika graficznego do miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego – zgodnie z
wytycznymi dla planistów GIAP.
4. Etapy zamówienia:
a) sporządzenie ogłoszenia o podjęciu uchwały o przystąpieniu do sporządzenia planu,
b) zawiadomienie na piśmie o podjęciu uchwały o przystąpieniu do sporządzania planu instytucji i organów właściwych do
uzgadniania i opiniowania planu,
c) sporządzenie projektu planu, składającego się z projektu uchwały zawierającej część tekstową – ustalenia planu (zawarte
w kartach terenu, analogicznie do uchwały nr 384/VIII/21 RM w Namysłowie z dnia 11.02.2021 r.) oraz część graficzną –
rysunek planu w skali 1:2000 wraz z rozpatrzeniem wniosków oraz sporządzeniem prognozy oddziaływania na środowisko,
uwzględniającej wymagania zawarte w przepisach ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o
środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko,
przedstawienie projektu Burmistrzowi wraz z plikiem GML. Sporządzenie prognozy w dwóch egzemplarzach. Sporządzenie
wykazu złożonych wniosków wraz z propozycją ich rozstrzygnięcia,
d) uzyskanie pozytywnej opinii lub opinii z uwagami o projekcie planu od komisji urbanistyczno-architektonicznej oraz
naniesienie korekt z niej wynikających, udział w posiedzeniach Komisji Urbanistyczno - Architektonicznej,
e) uzyskanie opinii oraz uzgodnień projektu planu, z właściwymi organami, wymaganymi ustawą o planowaniu i
zagospodarowaniu przestrzennym i innymi przepisami szczególnymi,
f) naniesienie korekt wynikających z opinii i uzgodnień do projektu planu, wniesionych przez organy opiniujące i
uzgadniające,
g) przeprowadzenie procedury zmiany przeznaczenia gruntów rolnych na cele nierolnicze (jeśli okaże się to konieczne),
h) sporządzenie ogłoszenia o rozpoczęciu konsultacji społecznych,
i) uczestnictwo w konsultacjach społecznych, sporządzenie raportu,
j) wprowadzenie zmian do projektu planu miejscowego wynikających z konsultacji społecznych,
k) ponowienie czynności w niezbędnym zakresie,
l) przekazanie gotowego projektu planu w skali 1:2000 Zamawiającemu wraz z załącznikami wymaganymi do uchwalenia
projektu oraz raportem - w 1 egzemplarzu w formie elektronicznej;
m) udział w sesji Rady Miejskiej w Namysłowie, na której planowane będzie uchwalenie projektu planu,
n) przekazanie gotowego projektu planu w skali 1:2000 Zamawiającemu (uchwała, tekst, rysunki, zbiór danych
przestrzennych i inne załączniki uzupełnione o nr uchwały) wraz z plikiem GML,
- w 2 egzemplarzach w formie papierowej,
- w 1 egzemplarzu w formie elektronicznej na płycie CD/DVD (metadane, dane przestrzenne, plik GML)
- w 1 egzemplarzu (część graficzna) zalaminowanym, zabezpieczonym przed zniszczeniem.
Płatność nastąpi na podstawie faktur częściowych po kolejno wykonanych etapach:
a) po wydaniu pozytywnej opinii lub opinii z uwagami oraz naniesionymi korektami z niej wynikających przez Gminną
Komisję Urbanistyczno - Architektoniczną – 20% ,
b) po konsultacjach społecznych – 20%,
c) po uchwaleniu przez Radę Miejską w Namysłowie mpzp – 40%,
d) po zatwierdzeniu przez Wojewodę uchwały RM w Namysłowie oraz odbiorze przedmiotu umowy – 20%.
Zamawiający przewiduje płatności w roku 2025, 2026 oraz 2027.
Przy czym Zamawiający przewiduje płatności: po wydaniu opinii przez GKUA w roku 2025, po konsultacjach społecznych w
roku 2026, a po uchwaleniu przez Radę Miejską w Namysłowie oraz po zatwierdzeniu przez Wojewodę i odbiorze
przedmiotu umowy w roku 2027.
Termin płatności faktur: 30 dni od dnia doręczenia prawidłowo wystawionej faktury Zamawiającemu, przy czym faktury w
miesiącu grudzień należy wystawić do 19 dnia tego miesiąca.
Po wyborze najkorzystniejszej oferty Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć wykaz obowiązujących uchwał wykonanych
planów miejscowych z podaniem numeru uchwały, dnia podjęcia, pozycji z dziennika urzędowego właściwego
województwa, oraz miejscowości dla której zostały wykonane
Podzielenie zamówienie na części, w opinii Zamawiającego, spowoduje zoptymalizowanie ofert przedstawionych przez
Wykonawców zarówno pod względem jakościowym jak i cenowym a dodatkowo zabezpieczy Zamawiającego przed
nierozstrzygnięciem zamówienia ze względu na niezłożenie oferty całościowej przez żadnego z Wykonawców.
Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych w SWZ i ofercie.

4.2.6.) Główny kod CPV: 71410000-5 - Usługi planowania przestrzennego

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60,00

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie głównego projektanta

4.3.6.) Waga: 40,00

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 2

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla lokalizacji elektrowni wiatrowych w południowej części gminy Namysłów zgodnie z uchwałą Nr 74/IX/24 Rady Miejskiej w Namysłowie z dnia 30 października 2024 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania
przestrzennego dla lokalizacji elektrowni wiatrowych w południowej części gminy Namysłów.
Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, a w szczególności:
a) z zapisami ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2024 r., poz. 1130,
z późn. zm.),
b) z zapisami ustawy z dnia 20 maja 2016 r. o inwestycjach w zakresie elektrowni wiatrowych (Dz. U. z 2024 r. poz. 317),
c) z zapisami rozporządzenia Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 17 grudnia 2021 roku w sprawie wymaganego zakresu
projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (Dz. U. z 2021 r., poz. 2404),
d) z zapisami ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2024 r. poz. 1112, z późn. zm.),
e) z zapisami ustawy z dnia 4 marca 2010 r. o infrastrukturze informacji przestrzennej (Dz. U z 2021 r. poz. 214, z późn. zm.),
f) z zapisami rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 26 października 2020 r. w sprawie zbiorów danych przestrzennych oraz metadanych w zakresie zagospodarowania przestrzennego (Dz. U. z 2020 r. poz. 1916, z późn. zm.),
g) z zapisami ustawy z dnia 7 lipca 2023 r. o zmianie ustawy o planowaniu
i zagospodarowaniu przestrzennym oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2023 r., poz. 1688).
5. Celem przystąpienia do sporządzenia planu jest umożliwienie lokalizacji elektrowni wiatrowych oraz elektrowni słonecznych wraz z infrastrukturą towarzyszącą w południowej części gminy Namysłów. Dominującym przeznaczeniem na przedmiotowym obszarze są tereny gruntów rolnych i tereny lasów.
W sporządzanym planie miejscowym nie zostaną przekroczone następujące parametry:
-maksymalna całkowita wysokość elektrowni wiatrowych: 207 m,
-maksymalna średnica wirnika wraz z łopatami: 127 m,
-maksymalna liczba elektrowni wiatrowych, które zostaną określone w planie: 5.
6. Kryteria sporządzenia załącznika graficznego do miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego – zgodnie z
wytycznymi dla planistów GIAP.
7. Etapy zamówienia:
a) sporządzenie ogłoszenia o podjęciu uchwały o przystąpieniu do sporządzenia planu,
b) zawiadomienie na piśmie o podjęciu uchwały o przystąpieniu do sporządzania planu instytucji i organów właściwych do
uzgadniania i opiniowania planu,
c) sporządzenie projektu planu, składającego się z projektu uchwały zawierającej część tekstową – ustalenia planu (zawarte
w kartach terenu, analogicznie do uchwały nr 384/VIII/21 RM w Namysłowie z dnia 11.02.2021 r.) oraz część graficzną – rysunek planu w skali 1:2000 wraz z rozpatrzeniem wniosków oraz sporządzeniem prognozy oddziaływania na środowisko, uwzględniającej wymagania zawarte w przepisach ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, przedstawienie projektu Burmistrzowi wraz z plikiem GML. Sporządzenie prognozy w dwóch egzemplarzach. Sporządzenie
wykazu złożonych wniosków wraz z propozycją ich rozstrzygnięcia,
d) uzyskanie pozytywnej opinii lub opinii z uwagami o projekcie planu od komisji urbanistyczno-architektonicznej oraz naniesienie korekt z niej wynikających, udział w posiedzeniach Komisji Urbanistyczno - Architektonicznej,
e) uzyskanie opinii oraz uzgodnień projektu planu, z właściwymi organami, wymaganymi ustawą o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym i innymi przepisami szczególnymi,
f) naniesienie korekt wynikających z opinii i uzgodnień do projektu planu, wniesionych przez organy opiniujące i uzgadniające,
g) przeprowadzenie procedury zmiany przeznaczenia gruntów rolnych na cele nierolnicze (jeśli okaże się to konieczne),
h) sporządzenie ogłoszenia o rozpoczęciu konsultacji społecznych,
i) uczestnictwo w konsultacjach społecznych, sporządzenie raportu,
j) wprowadzenie zmian do projektu planu miejscowego wynikających z konsultacji społecznych,
k) ponowienie czynności w niezbędnym zakresie,
l) przekazanie gotowego projektu planu w skali 1:2000 Zamawiającemu wraz z załącznikami wymaganymi do uchwalenia
projektu oraz raportem - w 1 egzemplarzu w formie elektronicznej,
m) udział w sesji Rady Miejskiej w Namysłowie, na której planowane będzie uchwalenie projektu planu,
n) przekazanie gotowego projektu planu w skali 1:2000 Zamawiającemu (uchwała, tekst, rysunki, zbiór danych przestrzennych i inne załączniki uzupełnione o nr uchwały) wraz z plikiem GML,
- w 2 egzemplarzach w formie papierowej,
- w 1 egzemplarzu w formie elektronicznej na płycie CD/DVD (metadane, dane przestrzenne, plik GML)
- w 1 egzemplarzu (część graficzna) zalaminowanym, zabezpieczonym przed zniszczeniem.
Płatność nastąpi na podstawie faktur częściowych po kolejno wykonanych etapach:
a) po wydaniu pozytywnej opinii lub opinii z uwagami oraz z naniesionymi korektami wynikającymi z wydanej opinii przez
Gminną Komisję Urbanistyczno - Architektoniczną – 20%
b) po konsultacjach społecznych – 20%
c) po uchwaleniu przez Radę Miejską w Namysłowie mpzp – 40%
d) po zatwierdzeniu przez Wojewodę uchwały Rady Miejskiej w Namysłowie oraz odbiorze przedmiotu umowy - 20%.
Zamawiający przewiduje płatności w roku 2025, 2026 oraz 2027.
Przy czym Zamawiający przewiduje płatności: po wydaniu opinii przez GKUA w roku 2025, po konsultacjach społecznych w roku 2026, a po uchwaleniu przez Radę Miejską w Namysłowie oraz po zatwierdzeniu przez Wojewodę i odbiorze przedmiotu umowy w roku 2027.
Termin płatności faktur: 30 dni od dnia doręczenia prawidłowo wystawionej faktury Zamawiającemu, przy czym faktury w miesiącu grudzień należy wystawić do 19 dnia tego miesiąca.
Po wyborze najkorzystniejszej oferty wykonawca zobowiązany jest dostarczyć wykaz obowiązujących uchwał wykonanych planów miejscowych z podaniem numeru uchwały, dnia podjęcia, pozycji z dziennika urzędowego właściwego województwa, oraz miejscowości dla której zostały wykonane.
Podzielenie zamówienie na części, w opinii Zamawiającego, spowoduje zoptymalizowanie ofert przedstawionych przez Wykonawców zarówno pod względem jakościowym jak i cenowym a dodatkowo zabezpieczy Zamawiającego przed nierozstrzygnięciem zamówienia ze względu na niezłożenie oferty całościowej przez żadnego z Wykonawców.
Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych w SWZ i ofercie

4.2.6.) Główny kod CPV: 71410000-5 - Usługi planowania przestrzennego

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60,00

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie głównego projektanta

4.3.6.) Waga: 40,00

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1) nie podlegają wykluczeniu, na podstawie art. 108 ust. 1 ustawy Pzp i art. 109
ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, z zachowaniem przepisów art. 109 ust. 3, art. 110, art. 111 ustawy Pzp, oraz nie podlegają
wykluczeniu na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie
przeciwdziałania wspieraniu agresji
na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego,
2) spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
a) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym: Nie dotyczy.
b) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej,
o ile wynika to z odrębnych przepisów: Nie dotyczy.
c) sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Nie dotyczy.
d) zdolności technicznej lub zawodowej:
Część 1
Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że:
􀀀 w okresie ostatnich 3 lat wykonał co najmniej 3 usługi polegające na sporządzeniu miejscowych planów
zagospodarowania przestrzennego lub zmian miejscowych planów wykonania minimum 1 usługi (mpzp), dla terenu na
którym możliwa jest lokalizacja farm/elektrowni fotowoltaicznych lub wiatrowych.
W przypadku wykazania przez Wykonawcę większej ilości usług, Zamawiający w celu dokonania oceny spełnienia w/w
warunku będzie brał pod uwagę tylko ilość usług wymaganych przez Zamawiającego. Do wykazanych pozycji muszą być
załączone dowody określające czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie,
przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego
usługi zostały wykonywane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli Wykonawca
z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy; w przypadku
świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich
należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy,
􀀀 dysponuje lub będzie dysponował osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, które posiadają
wymagane kwalifikacje zawodowe, uprawnienia, doświadczenie i wykształcenie: co najmniej 2 specjalistami ds. planowania
przestrzennego, spełniających przynajmniej 1 warunek określony w art. 5 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i
zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2024 r. poz. 1130 ze zm.), tj.:
1) nabyły uprawnienia do projektowania w planowaniu przestrzennym na podstawie ustawy z dnia 12 lipca 1984 r. o
planowaniu przestrzennym (Dz. U. z 1989 r. poz. 99, 178 i 192, z 1990 r. poz. 198 i 505 oraz z 1993 r. poz. 212);
2) nabyły uprawnienia urbanistyczne na podstawie art. 51 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. o zagospodarowaniu przestrzennym
(Dz. U. z 1999 r. poz. 139, z późn. zm.);
3) posiadają kwalifikacje do wykonywania zawodu urbanisty na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej uzyskane na podstawie
ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów (Dz. U.
z 2013 r. poz. 932 i 1650);
4) posiadają dyplom ukończenia studiów wyższych w zakresie architektury, urbanistyki lub gospodarki przestrzennej;
5) posiadają dyplom ukończenia studiów wyższych w zakresie innym niż określony w pkt 4 oraz ukończyły studia
podyplomowe w zakresie planowania przestrzennego, urbanistyki lub gospodarki przestrzennej;
6) są obywatelami państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego
Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, którzy
nabyli kwalifikacje zawodowe do projektowania zagospodarowania przestrzeni i zagospodarowania przestrzennego w skali
lokalnej i regionalnej odpowiadające wymaganiom określonym w pkt 4 lub 5
Część 2
Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że:
􀀀 w okresie ostatnich 3 lat wykonał co najmniej 3 usługi polegające na sporządzeniu miejscowych planów
zagospodarowania przestrzennego lub zmian miejscowych planów wykonania minimum 1 usługi (mpzp), dla terenu na
którym możliwa jest lokalizacja farm/elektrowni fotowoltaicznych lub wiatrowych.
W przypadku wykazania przez Wykonawcę większej ilości usług, Zamawiający w celu dokonania oceny spełnienia w/w
warunku będzie brał pod uwagę tylko ilość usług wymaganych przez Zamawiającego. Do wykazanych pozycji muszą być
załączone dowody określające czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie,
przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego
usługi zostały wykonywane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli Wykonawca
z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy; w przypadku
świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich
należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy,
􀀀 dysponuje lub będzie dysponował osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, które posiadają
wymagane kwalifikacje zawodowe, uprawnienia, doświadczenie i wykształcenie: co najmniej 2 specjalistami ds. planowania
przestrzennego, spełniających przynajmniej 1 warunek określony w art. 5 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i
zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2024 r. poz. 1130 ze zm.), tj.:
1) nabyły uprawnienia do projektowania w planowaniu przestrzennym na podstawie ustawy z dnia 12 lipca 1984 r. o
planowaniu przestrzennym (Dz. U. z 1989 r. poz. 99, 178 i 192, z 1990 r. poz. 198 i 505 oraz z 1993 r. poz. 212);
2) nabyły uprawnienia urbanistyczne na podstawie art. 51 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. o zagospodarowaniu przestrzennym
(Dz. U. z 1999 r. poz. 139, z późn. zm.);
3) posiadają kwalifikacje do wykonywania zawodu urbanisty na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej uzyskane na podstawie
ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów (Dz. U.
z 2013 r. poz. 932 i 1650);
4) posiadają dyplom ukończenia studiów wyższych w zakresie architektury, urbanistyki lub gospodarki przestrzennej;
5) posiadają dyplom ukończenia studiów wyższych w zakresie innym niż określony w pkt 4 oraz ukończyły studia
podyplomowe w zakresie planowania przestrzennego, urbanistyki lub gospodarki przestrzennej;
6) są obywatelami państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego
Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, którzy
nabyli kwalifikacje zawodowe do projektowania zagospodarowania przestrzeni i zagospodarowania przestrzennego w skali
lokalnej i regionalnej odpowiadające wymaganiom określonym w pkt 4 lub 5
W przypadku składania przez Wykonawcę oferty na więcej niż na jedną część, Wykonawca może wykazać te same usługi
i/lub te same osoby.
W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych
lub doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych Wykonawców, którzy wykonują roboty budowlane lub usługi,
do których te zdolności są wymagane. W przypadku, o którym mowa powyżej, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o
udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi
wykonają poszczególni Wykonawcy.
Oceniając zdolność techniczną lub zawodową, Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca
nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności
zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu: - na podstawie § 3 Rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i
Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy (Dz. U. z 2020 r., poz. 2415, z późn. zm.), Zamawiający żąda oświadczenia Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w pkt 3.1. SWZ, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia podmiotowych środków

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu:
a) dotyczących zdolności do występowania w obrocie gospodarczym: nie dotyczy.
b) dotyczących uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych
przepisów: nie dotyczy.
c) dotyczących sytuacji ekonomicznej lub finansowej: nie dotyczy.
d) dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej:
- wykaz dostaw lub usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie
ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat
wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów
określających, czy te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są
referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi zostały wykonane, a w przypadku
świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie
uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy.
Okres wyrażony w latach, liczy się wstecz od dnia w którym upływa termin składania ofert,
- wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy wspólnie
ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych Wykonawców, którzy wykonują roboty budowlane lub usługi, do których te zdolności są wymagane. W przypadku, o którym mowa powyżej, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy. Oceniając zdolność techniczną lub zawodową, Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez
Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do
reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 ustawy Pzp, art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, z
zachowaniem przepisów art. 109 ust. 3, art. 110, art. 111 ustawy Pzp oraz nie może podlegać wykluczeniu na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, natomiast spełnienie warunków udziału w postępowaniu
Wykonawcy wykazują zgodnie z pkt 2.1.2 SWZ. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenia, o których mowa w pkt. 3.1. SWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji, w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postepowaniu lub kryteriów selekcji. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców są oni zobowiązani na wezwanie
Zamawiającego złożyć dokumenty i oświadczenia, o których mowa w pkt 3.5. SWZ, przy czym: 1) dokumenty i oświadczenia, o których mowa w pkt 3.5.1. SWZ składa odpowiednio Wykonawca, który wykazuje spełnianie warunku, w
zakresie i na zasadach opisanych w pkt 2.1.2 SWZ. 2) dokumenty i oświadczenia, o których mowa w pkt 3.5.2 SWZ składa każdy z nich. W przypadku, gdy Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia, składają oświadczenie, z którego wynika, które usługi będą wykonywać poszczególni Wykonawcy – załącznik nr 4 do oferty.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia zostały zawarte w § 13 projektu umowy

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2025-03-14 09:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę należy umieścić na platformie zakupowej pod adresem: https://namyslow.ezamawiajacy.pl/app/login w zakładce „OFERTY"

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-03-14 11:00

8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-04-12

8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji:

Część 1 : Tak

Część 2 : Tak

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.