Ogłoszenie z dnia 2025-03-06
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00116594/01 - Ogłoszenie z dnia 2025-02-24
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Opracowanie planu ogólnego Gminy Sidra
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA SIDRA
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 050659622
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Rynek 5
1.5.2.) Miejscowość: Sidra
1.5.3.) Kod pocztowy: 16-124
1.5.4.) Województwo: podlaskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL841 - Białostocki
1.5.7.) Numer telefonu: 857220980
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@gmina-sidra.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.ug.sidra.wrotapodlasia.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
http://platformazakupowa.pl/pn/gmina_sidra1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Opracowanie planu ogólnego Gminy Sidra2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b5c1503c-de80-4e66-8b83-510a794a0d8d
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00134603
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-03-06
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00034698/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.3 Sporządzenie planu ogólnego Gminy Sidra
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00116594
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: BKR.271.2.2025
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie planu ogólnego Gminy Sidra, o którym jest mowa w art. 13a ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1130, z późn. zm.) oraz udział w czynnościach związanych ze sporządzeniem i uchwaleniem planu ogólnego zgodnie z obowiązującymi aktami prawnymi w tym w szczególności:
- ustawą z dnia 27 marca 2003 roku o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1130, z późn. zm.) oraz jej aktami wykonawczymi;
- ustawą z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1112, z późn. zm.);
- ustawą z dnia 4 marca 2010 r. o infrastrukturze informacji przestrzennej (Dz. U. z 2021 r. poz. 214, z 2024 r. poz. 1907.);
- oraz przepisami wynikającymi z innych aktów prawnych, mających odniesienie do przedmiotu zlecenia m.in.: dotyczącymi ochrony środowiska, ochrony zabytków, prawa wodnego, ochrony gruntów rolnych i leśnych, dróg, a także z uwzględnieniem uwag zgłaszanych przez Zamawiającego w trakcie realizacji umowy i aktualnego orzecznictwa sądowego dotyczącego zagospodarowania przestrzennego.
2. Inne informacje dotyczące przedmiotu zamówienia - uwarunkowania:
- powierzchnia opracowania obejmuje obszar: 174 km2 (powierzchnia całej gminy Sidra).
- liczba mieszkańców ogółem (dane na 31.12.2024 r.) – 3 219.
- powierzchnia gminy objęta miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego - 100 %
3. Zakres czynności Wykonawcy w celu należytego wykonania przedmiotu zamówienia:
- analiza materiałów wejściowych, dokonanie oceny istniejącego stanu zagospodarowania, uwarunkowań zewnętrznych, przestrzennych, określenie zapotrzebowania na nową zabudowę mieszkaniową,
- sporządzenie analizy istniejącego sposobu zagospodarowania i użytkowania działek budowalnych i wskaźników dla zabudowy istniejącej oraz zmian w zagospodarowaniu przestrzennym,
- sporządzenie bilansu terenów przeznaczonych pod zabudowę mieszkaniową;
- sporządzenie opracowania ekofizjograficznego;
- analiza wniosków osób fizycznych i prawnych oraz zgłoszonych przez organy i instytucje, przygotowanie propozycji ich rozpatrzenia wraz z uzasadnieniem;
- opracowanie wykazu odpowiedzi do organów i instytucji określonych ustawą oraz innych instytucji i jednostek poinformowanych o przystąpieniu do planu;
- udział w konsultacjach społecznych dotyczących projektu planu ogólnego z mieszkańcami gminy we wskazanych przez Zamawiającego sołectwach gminy oraz udzielanie stosownych informacji i wyjaśnień;
- sporządzenie raportu podsumowującego przebieg konsultacji społecznych, zawierający w szczególności wykaz zgłoszonych uwag wraz z propozycją ich rozpatrzenia i uzasadnieniem oraz protokołów z czynności przeprowadzonych w ramach konsultacji; - sporządzenie projektu planu ogólnego (część tekstowa, graficzna) wraz z prognozą oddziaływania na środowisko; opracowanie danych przestrzennych do planu ogólnego zgodnie z art. 67a ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym;
- udział, w zależności od potrzeb, w spotkaniach dotyczących uzgodnień i opiniowania projektu planu ogólnego oraz innych czynnościach procedury planistycznej, w tym udział w posiedzeniach odpowiednich komisji Rady Gminy Sidra, sesji Rady Gminy, Gminnej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej i innych wskazanych przez Zamawiającego wraz z prezentacją projektu planu ogólnego, w terminie uzgodnionym z Zamawiającym; - udział w spotkaniach, naradach w przypadku zajścia okoliczności uzasadniających udzielenie wyjaśnień lub zgłoszenia potrzeby takich wyjaśnień, w szczególności przy uzgadnianiu i opiniowaniu projektu planu ogólnego z jednostkami wskazanymi w przepisach prawa;
- analiza i opracowanie wykazu uzyskanych uzgodnień i opinii
- uzyskanie pozytywnej opinii Gminnej Komisji Architektoniczno-Urbanistycznej o projekcie planu ogólnego;
- przygotowanie projektów pism związanych z opiniowaniem i uzgadnianiem projektu planu ogólnego,
- przygotowanie wymaganych ustawą dokumentów formalno-prawnych związanych ze sporządzaniem projektu planu ogólnego (projektów ogłoszeń, projektów obwieszczenia, zawiadomień);
- przygotowanie uzasadnienia do projektu planu ogólnego zgodnie z art. 13h ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym;
- analiza uwag wniesionych do projektu planu ogólnego wraz z propozycją ich rozpatrzenia przez Wójta wraz z uzasadnieniem;
- korekta projektu planu ogólnego w związku z uzyskanymi opiniami i dokonanymi uzgodnieniami, wniesionymi do projektu planu uwagami i przygotowanie wersji do uchwalenia;
- przedstawienie na posiedzeniach wskazanych komisji Rady Gminy Sidra projektu planu ogólnego z załącznikami
- przygotowanie projektu uchwały z załącznikami i udział w sesji Rady Gminy Sidra uchwalającej plan ogólny;
- opracowanie podsumowania i uzasadnienia, o którym mowa w art. 42 i art. 55 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2024 r. poz. 1112, z późn. zm.);
- przygotowanie toku formalno-prawnego prac planistycznych, w zakresie wymaganym przez Wojewodę w celu oceny zgodności z przepisami prawa;
- przygotowanie uchwały do publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego;
- w przypadku rozstrzygnięć nadzorczych Wojewody do uchwały zatwierdzającej plan ogólny – ustosunkowanie się do tych rozstrzygnięć i uwag, a w razie konieczności ponowienie procedury – ponowne opracowanie niezbędnych dokumentów i ponowienie niezbędnych czynności (w wymaganym przez Wojewodę zakresie)
- ustosunkowanie się do skarg wniesionych do Wojewódzkiego i Naczelnego Sądu Administracyjnego
- udział w czynnościach niezbędnych do ewentualnego doprowadzenia do zgodności projektu planu ogólnego z przepisami prawa, w sytuacji stwierdzenia nieważności uchwały przez Wojewodę;
- uzupełnienie (zmiana) opracowania stanowiącego przedmiot umowy o niezbędne czynności merytoryczne i formalne, mające na celu dostosowanie opracowania do przepisów obowiązujących na dzień zakończenia realizacji przedmiotu umowy (w przypadku zmiany prawa w trakcie realizacji;
- czuwanie nad prawidłowością procedury planistycznej;
- usunięcie wszelkich wad w przedmiocie zamówienia na własny koszt oraz w terminie wskazanym przez Zamawiającego;
- przeniesienie majątkowych praw autorskich do wszystkich materiałów wytworzonych w ramach realizacji przedmiotu zamówienia na Zamawiającego (w ramach wynagrodzenia określonego w ofercie);
- zapewnienie odpowiedniej liczby osób do terminowej realizacji przedmiotu zamówienia;
- poniesienie, w ramach zaoferowanej ceny, wszelkich kosztów związanych z przygotowaniem i sporządzeniem projektu planu ogólnego( koszty korespondencji, wydruku projektów planu do wyłożenia, nagrywanie płyt CD), przygotowanie odpowiednich wniosków wraz z niezbędnymi załącznikami, celem uzyskania wszelkich wymaganych prawem uzgodnień, opinii, decyzji itp. należy uwzględniać w podanej cenie usługi;
- wykonanie niniejszej umowy, w tym w szczególności dokumentacji, z najwyższą starannością z uwzględnieniem profesjonalnego charakteru świadczonych przez siebie usług;
- wykonanie dokumentacji stanowiącej przedmiot umowy w stanie kompletnym z punktu widzenia celu, któremu ma służyć;
- informowanie Zamawiającego o stopniu zaawansowania prac oraz proponowanych rozwiązaniach;
- do sporządzonego planu Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć bazę metadanych opracowanych zgodnie z dyrektywą 2007/2/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 14 marca 2007 r. ustanawiająca infrastrukturę informacji przestrzennej we Wspólnocie Europejskiej (INSPIRE) – Dz.U. UE. L. 2007.108.1 oraz ustawą z dnia 4 marca 2010 r. o
infrastrukturze informacji przestrzennej (DZ. U. z 2021 r. poz. 214);
- Wykonawca zobowiązany jest do przygotowania oprócz ww. dokumentów, innych dokumentów, których potrzeba wyłoni się w trakcie opracowywania przedmiotu zamówienia. Wszelkie prace projektowe lub czynności nie opisane powyżej oraz w projekcie umowy, a wynikające z procedur określonych w ustawie oraz przepisach szczególnych, niezbędne do właściwego i kompletnego opracowania zamówienia, Wykonawca winien wykonać w ramach przedmiotu zamówienia, kosztów i terminów wykonania przedmiotu zamówienia;
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia i zakres obowiązków Wykonawcy i Zamawiającego został opisany w SWZ i wzorze umowy.
4.5.3.) Główny kod CPV: 71410000-5 - Usługi planowania przestrzennego
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zamawiający unieważnia postępowanie ponieważ oferta z najniższą ceną, przewyższa kwotę jaką Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 230000 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Opracowanie projektu planu ogólnego zagospodarowania przestrzennego dla Gminy Świdwin
- Sporządzenie Planu Ogólnego Gminy Skoroszyce
- Budowa sali gimnastycznej przy Szkole Podstawowej w Garkach o wymiarach pola gry min. 12 m x 24 m, Gmina i Miasto Odolanów, woj. wielkopolskie
- Opracowanie planu ogólnego gminy Zblewo
- Przygotowanie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego - 2 części
- Opracowanie planu ogólnego dla gminy Srokowo
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.