Ogłoszenie z dnia 2025-03-06
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
„Dostawa środków ochrony roślin na rok 2025 – HERBICYDY”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Skarb Państwa Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe OŚRODEK TRANSPORTU LEŚNEGO
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 810539479
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Szpitalna 2
1.5.2.) Miejscowość: Gorzów Wielkopolski
1.5.3.) Kod pocztowy: 66-400
1.5.4.) Województwo: lubuskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL431 - Gorzowski
1.5.7.) Numer telefonu: +48957323788
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: otlgorzow@szczecin.lasy.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://otlgorzow.szczecin.lasy.gov.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Towarowy transport drogowy
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Dostawa środków ochrony roślin na rok 2025 – HERBICYDY”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-7ede50b1-b902-48b0-bee7-13209ca0b57c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00135602
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-03-06
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00063092/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.1 „Dostawa środków ochrony roślin na rok 2025 – HERBICYDY”
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-7ede50b1-b902-48b0-bee7-13209ca0b57c3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia („Platforma”), która jest dostępna pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl. Komunikacja w postępowaniu (z wyłączeniem składania ofert ) odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”).
Złożenie oferty w postępowaniu prowadzonym na Platformie wymaga, aby Wykonawca posiadał aktywowane konto na Platformie. Wykonawca przygotowuje ofertę z wykorzystaniem formularza Oferty opracowanego przez Zamawiającego.
Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem zakładki „Oferty/wnioski”, widocznej w podglądzie postępowania po zalogowaniu się na konto Wykonawcy. Po wybraniu zakładki „Oferty/wnioski”, należy wybrać przycisk „Złóż ofertę”.
Szczegółowe informacje zawarto w SWZ.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Minimalne wymagania techniczne dotyczące korzystania z usług Platformy e-Zamówienia:
1) Komputer PC:
a) parametry minimum: Intel Core2 Duo, 2 GB RAM, HDD,
b) zainstalowany jeden z poniższych systemów operacyjnych:
-Windows 7 lub nowszy,
-OSX/Mac OS 10.10,
-Ubuntu 14.04,
c) zainstalowana jedna z poniższych przeglądarek:
-Chrome 66.0 lub nowsza,
-Firefox 59.0 lub nowszy,
-Safari 11.1 lub nowsza,
-Edge 14.0 i nowsze;
albo
2) Tablet/Telefon:
a) parametry minimum: 4 rdzenie procesora, 2GB RAM, Android 6.0 Marshmallow, iOS 10.3,
b) Przeglądarka Chrome 61 lub nowa;
3) Dla skorzystania z pełnej funkcjonalności może być konieczne włączenie
w przeglądarce obsługi protokołu bezpiecznej transmisji danych SSL, obsługi Java Script oraz cookies;
4) Specyfikacja połączenia, formatu przesyłanych danych oraz kodowania i oznaczania czasu odbioru danych:
a) specyfikacja połączenia – formularze udostępnione są za pomocą protokołu TLS 1.2,
b) format danych oraz kodowanie: formularze dostępne są w formacie HTML
z kodowaniem UTF-8,
c) oznaczenia czasu odbioru danych: wszelkie operacje opierają się o czas serwera
i dane zapisywane są z dokładnością co do sekundy.
Informacje na temat komunikacji za pośrednictwem Platformy dostępne są również
w Instrukcji interaktywnej – Komunikacja w postępowaniu dostępnej pod adresem: https://media.ezamowienia.gov.pl/pod/2021/10/Komunikacja-w-postepowaniu-5.1.pdf.
Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania
z Platformy, w tym minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa „Regulamin korzystania z Platformy e-Zamówienia”, dostępny pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl/pl/regulamin/ oraz informacje zamieszczone na stronie Platformy
w zakładce „Centrum Pomocy”.
Maksymalny łączny rozmiar plików stanowiących ofertę lub składanych wraz z ofertą to 250 MB.
Zalecane jest by w procesie sporządzania i składania oferty Wykonawca korzystał
z Instrukcji interaktywnej – „Oferta wnioski i prace konkursowe” dostępnej pod adresem: https://media.ezamowienia.gov.pl/pod/2021/10/Oferty-5.2.pdf.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 22.1. Stosownie do art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych) (Dz. Urz. UE L 119 z 4.05.2016 r., str. 1) – „RODO”, Zamawiający informuje, że Administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia i jego rozstrzygnięciem oraz z realizacją zawartej umowy jest Ośrodek Transportu Leśnego z siedzibą w Gorzowie Wielkopolskim, przy ul. Szpitalna 2, kod pocztowy 66-400, reprezentowany przez Dyrektora, tel. +48 95 732 37 88, e-mail: otlgorzow@szczecin.lasy.gov.pl
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: DS.270.1.2.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1) HERBICYD nieselektywny o działaniu układowym, stosowany nalistnie, występujący w formie koncentratu do sporządzania roztworu wodnego (SL). Zgodnie z klasyfikacją HRAC substancja czynna glifosat zaliczana jest do grupy G. Środek przeznaczony do stosowania przez użytkowników profesjonalnych. Zawartość substancji czynnej: glifosat (związek z grupy aminofosfonianów) – 360 g/l (30,9 %). Środek przeznaczony do stosowania przy użyciu samobieżnego lub ciągnikowego opryskiwacza polowego lub sadowniczego wyposażonego w belkę herbicydową lub opryskiwacza ręcznego (w tym plecakowego) .
Zamawiający wymaga, aby środek zawarty był w Wykazie Instytutu Badawczego Leśnictwa Środków Ochrony Roślin zalecanych do stosowania w leśnictwie w roku 2025 przeznaczony do zwalczania chwastów w szkółkach leśnych – kwatery z siewkami i wielolatkami drzew iglastych i liściastych oraz zwalczania chwastów w uprawach leśnych – wielolatki różnych gatunków.
Okres przydatności do użycia co najmniej 18 miesięcy od daty dostawy.
Ilość: 50 litrów w opakowaniach 1 litrowych, 2 550 litrów w opakowaniach 5 litrowych oraz 3 340 litrów w opakowaniach 20 litrowych.
2) HERBICYD nieselektywny o działaniu układowym, stosowany nalistnie, w formie koncentratu do sporządzania roztworu wodnego (SL). Zgodnie z klasyfikacją HRAC substancja czynna glifosat zaliczana jest do grupy 9 (dawniej grupy G). Środek przeznaczony do stosowania przez użytkowników profesjonalnych. Zawartość substancji czynnej: glifosat (związek z grupy pochodnych kwasu fosfonowego) w formie soli izopropyloaminowej – 180 g/l (14,83 %). Środek przeznaczony do stosowania przy użyciu samobieżnych lub ciągnikowych opryskiwaczy polowych, samobieżnych lub ciągnikowych opryskiwaczy sadowniczych wyposażonych w belkę herbicydową oraz opryskiwaczy ręcznych (w tym plecakowych).
Zamawiający wymaga, aby środek zawarty był w Wykazie Instytutu Badawczego Leśnictwa Środków Ochrony Roślin zalecanych do stosowania w leśnictwie w roku 2025 przeznaczony do zwalczania chwastów w szkółkach leśnych – kwatery z siewkami i wielolatkami drzew iglastych i liściastych oraz zwalczania chwastów w uprawach leśnych – wielolatki różnych gatunków.
Okres przydatności do użycia co najmniej 18 miesięcy od daty dostawy.
Ilość: 100 litrów w opakowaniach 5 litrowych oraz 100 litrów w opakowaniach
20 litrowych.
3) HERBICYD nieselektywny o działaniu układowym, stosowany nalistnie, w formie koncentratu do sporządzania roztworu wodnego (SL). Zgodnie z klasyfikacją HRAC substancja czynna glifosat zaliczana jest do grupy 9 (dawniej grupy G). Środek przeznaczony do stosowania przez użytkowników profesjonalnych. Zawartość substancji czynnej: glifosat (związek z grupy aminofosfonianów) w formie soli izopropyloaminowej (400,8 g/l) oraz w formie soli potasowej (297,7 g/l) - 540 g/l (41,49 %). Środek przeznaczony do stosowania przy użyciu samobieżnych lub ciągnikowych opryskiwaczy polowych i opryskiwaczy ręcznych (w tym plecakowych) oraz za pomocą mazaczy.
Zamawiający wymaga, aby środek zawarty był w Wykazie Instytutu Badawczego Leśnictwa Środków Ochrony Roślin zalecanych do stosowania w leśnictwie w roku 2025 przeznaczony do zwalczania chwastów przy przygotowaniu gleby pod szkółki, do zwalczania chwastów
w szkółkach leśnych – kwatery z siewkami i wielolatkami drzew iglastych i liściastych, zwalczania chwastów przed założeniem uprawy oraz zwalczania chwastów w uprawach leśnych – wielolatki różnych gatunków.
Okres przydatności do użycia co najmniej 18 miesięcy od daty dostawy.
Ilość: 2 500 litrów w opakowaniach 5 litrowych oraz 1 260 litrów w opakowaniach
20 litrowych.
4) HERBICYD nieselektywny o działaniu układowym, stosowany nalistnie, w formie koncentratu do sporządzania roztworu wodnego (SL). Zgodnie z klasyfikacją HRAC substancja czynna glifosat zaliczana jest do grupy 9 (dawniej grupy G). Środek przeznaczony do stosowania przez użytkowników profesjonalnych. Zawartość substancji czynnej: glifosat związek z grupy kwasów aminofosforowych w formie soli potasowej – 360 g/l (28,77%).Środek przeznaczony jest do stosowania przy użyciu samobieżnych lub ciągnikowych opryskiwaczy polowych i opryskiwaczy ręcznych.
Zamawiający wymaga, aby środek zawarty był w Wykazie Instytutu Badawczego Leśnictwa Środków Ochrony Roślin zalecanych do stosowania w leśnictwie w roku 2025 przeznaczony do zwalczania chwastów w szkółkach leśnych – kwatery z siewkami i wielolatkami drzew iglastych i liściastych oraz do zwalczania chwastów w uprawach leśnych – wielolatki różnych gatunków.
Okres przydatności do użycia co najmniej 18 miesięcy od daty dostawy.
Ilość: 100 litrów w opakowaniach 5 litrowych oraz 100 litrów w opakowaniach
20 litrowych.
5) HERBICYD nieselektywny o działaniu układowym, stosowany nalistnie, w formie koncentratu do sporządzania roztworu wodnego (SL). Zgodnie z klasyfikacją HRAC substancja czynna glifosat zaliczana jest do grupy 9 (dawniej grupy G). Środek przeznaczony do stosowania przez użytkowników profesjonalnych. Zawartość substancji czynnej: glifosat (związek z grupy aminofosfonianów w formie soli potasowej) - 500 g/l (37,37 %). Środek przeznaczony jest do stosowania przy użyciu samobieżnych lub ciągnikowych opryskiwaczy polowych i sadowniczych z belką herbicydową oraz opryskiwaczy ręcznych.
Zamawiający wymaga, aby środek zawarty był w Wykazie Instytutu Badawczego Leśnictwa Środków Ochrony Roślin zalecanych do stosowania w leśnictwie w roku 2025 przeznaczony do zwalczania chwastów przy przygotowaniu gleby pod szkółki, zwalczania chwastów
w szkółkach leśnych – kwatery z siewkami i wielolatkami drzew iglastych i liściastych, zwalczania chwastów przed założeniem uprawy oraz do zwalczania chwastów w uprawach leśnych – wielolatki różnych gatunków.
Okres przydatności do użycia co najmniej 18 miesięcy od daty dostawy.
Ilość: 100 litrów w opakowaniach 5 litrowych oraz 105 litrów w opakowaniach
15 litrowych.
6) HERBICYD nieselektywny o działaniu układowym, stosowany nalistnie, w formie granul do rozcieńczania wodą (SG). Zgodnie z klasyfikacją HRAC substancja czynna glifosat zaliczana jest do grupy G. Środek przeznaczony do stosowania przez użytkowników profesjonalnych. Zawartość substancji czynnej: glifosat (związek z grupy aminofosfonianów) w formie soli amonowej – 720 g/kg (72%). Środek przeznaczony do stosowania przy użyciu samobieżnego lub ciągnikowego opryskiwacza polowego lub opryskiwacza ręcznego (w tym plecakowego) oraz mazacza ręcznego lub polowego.
Zamawiający wymaga, aby środek zawarty był w Wykazie Instytutu Badawczego Leśnictwa Środków Ochrony Roślin zalecanych do stosowania w leśnictwie w roku 2023 przeznaczony do zwalczania chwastów w szkółkach leśnych – kwatery z siewkami i wielolatkami drzew iglastych i liściastych oraz zwalczania chwastów w uprawach leśnych – wielolatki różnych gatunków.
Okres przydatności do użycia co najmniej 18 miesięcy od daty dostawy.
Ilość: 100 kilogramów w opakowaniach 10 kilogramowych.
4.2.6.) Główny kod CPV: 24453000-4 - Środki chwastobójcze
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
W ramach niniejszego zamówienia Zamawiający przewiduje możliwość skorzystania z prawa opcji, o którym mowa w art. 441 ust. 1 PZP na następujących zasadach:1) Zamawiający jest uprawniony zlecić Wykonawcy dodatkowy zakres rzeczowy w stosunku do każdej z pozycji Kosztorysu ofertowego wchodzącego w skład Oferty dla danej Części („Opcja”). Przedmiotem Opcji będą takie same (analogiczne) asortymenty (produkty), jak opisane w SWZ i wycenione przez Wykonawcę w którejkolwiek z pozycji Kosztorysu ofertowego wchodzącego w skład Oferty dla danej Części. W ramach Opcji, wedle wyboru Zamawiającego, mogą zostać zlecone dostawy wszystkich, niektórych lub tylko jednego z rodzajów asortymentów (produktów) wskazanych w SWZ i wycenionych przez Wykonawcę w Kosztorysie ofertowym wchodzącym w skład Oferty dla danej Części, z zastrzeżeniem, o którym mowa w ppkt 4 zd. 2 SWZ;
2) Skorzystanie z Opcji może nastąpić przez cały okres realizacji przedmiotu umowy, o którym mowa w § 2 ust. 1 wzoru umowy. Dostawy poszczególnych asortymentów (produktów) będących przedmiotem Opcji mogą zostać zlecone w ilości, której łączna wartość nie będzie przekraczała 30% wynagrodzenia brutto Wykonawcy (z podatkiem VAT) z dnia zawarcia Umowy, zgodnie z § 3 ust. 1 wzoru umowy stanowiącego Załącznik nr 2 do SWZ. Podstawą określenia wartości poszczególnych asortymentów (produktów) dostarczanych w ramach Opcji (w celu określenia jej zakresu) będą ceny jednostkowe poszczególnych asortymentów (produktów) zawartych w Kosztorysie ofertowym wchodzącym w skład Oferty dla danej Części, powiększone o podatek VAT.
3) Zamawiający nie jest zobowiązany do zlecenia prac objętych przedmiotem Opcji, a Wykonawcy nie służy roszczenie o ich zlecenie.
4) Zamawiający przewiduje możliwość skorzystania z Opcji w przypadku wyczerpania ilości asortymentów (produktów) w którejkolwiek z pozycji Kosztorysu ofertowego wchodzącego |w skład Oferty dla danej Części. Zamawiający może skorzystać z opcji w zakresie pozycji Kosztorysu ofertowego z wyczerpaną ilością asortymentów (produktów).
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Sposób obliczania punktów dla poszczególnych kryteriów:
1. Kryterium CENA CAŁKOWITA OFERTY BRUTTO – 60 pkt
Punkty w ramach kryterium „Cena całkowita oferty brutto” dla każdej z Części zostaną obliczone wg następującego wzoru:
C = (Cmin/Cof) x 60 pkt
gdzie:
C - liczba punktów w ramach kryterium „Cena całkowita oferty brutto” dla danej Części,
Cmin - najniższa cena całkowita oferty brutto (z podatkiem VAT) wśród wszystkich ofert podlegających ocenie w ramach danej Części,
Cof - cena całkowita oferty brutto (z podatkiem VAT) podana przez Wykonawcę, dla którego wynik jest obliczany.
Ocenie w ramach kryterium „Cena całkowita oferty brutto” podlegać będzie cena całkowita oferty brutto (z podatkiem VAT) podana przez Wykonawcę w Formularzu Oferty dla danej Części (Załącznik nr 1a do SWZ – dla Części nr 1)
Z uwagi na postanowienia art. 225 ust. 1 w zw. z art. 266 PZP, jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, Zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami.
2. Kryterium DŁUGOŚĆ TERMINU REALIZACJI POSZCZEGÓLNYCH DOSTAW – 40 pkt
Punkty w ramach kryterium „Długość terminu realizacji poszczególnych dostaw” zostaną obliczone wg następujących zasad:
Termin realizacji poszczególnych dostaw do 5 dni roboczych - 40 pkt,
Termin realizacji poszczególnych dostaw 6 - 7 dni roboczych - 20 pkt,
Termin realizacji poszczególnych dostaw 8 - 10 dni roboczych - 0 pkt.
Zamawiający będzie przyznawał punkty w ramach kryterium „Długość terminu realizacji poszczególnych dostaw” za termin realizacji poszczególnych dostaw zadeklarowany przez Wykonawcę w formularzu Oferty (Załącznik nr 1a do SWZ – dla Części nr 1), liczony w pełnych dniach. Wykonawca zobowiązany jest zaoferować termin realizacji poszczególnych dostaw przez wskazanie konkretnej liczby dni roboczych, nie dłuższy niż 10 dni roboczych. Jeżeli Wykonawca zaoferuje w ramach danej Części termin dłuższy, jego oferta zostanie odrzucona jako niezgodna z SWZ. Jeżeli Wykonawca nie wskaże w formularzu Oferty dla danej Części żadnego terminu realizacji poszczególnych dostaw, Zamawiający uzna, że Wykonawca oferuje w ramach tej Części termin realizacji poszczególnych dostaw wynoszący 10 dni roboczych. Jeżeli Wykonawca w ramach danej Części wskaże kilka terminów realizacji poszczególnych dostaw (przez podanie kilku liczb dni roboczych albo zakresu tych dni), wiążący dla stron postępowania będzie termin dłuższy, taki tez termin będzie brany pod uwagę przy ocenie ofert.
Za najkorzystniejszą ofertę w ramach poszczególnej Części zamówienia zostanie uznana Oferta Wykonawcy, która uzyska największą liczbę punktów.
Łączna liczba punktów przyznana każdej z ocenianych ofert w ramach danej Części obliczona zostanie wg poniższego wzoru:
L = C + D [pkt]
gdzie:
L – łączna liczba punktów przyznanych Ofercie dla danej Części,
C – liczba punktów w ramach kryterium „Cena całkowita oferty brutto” dla danej Części,
D – liczba punktów w ramach kryterium „Długość terminu realizacji poszczególnych dostaw” dla danej Części.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Długość terminu realizacji poszczególnych dostaw
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1) HERBICYD nieselektywny o działaniu układowym, stosowany nalistnie, występujący
w formie koncentratu do sporządzania roztworu wodnego (SL). Zgodnie z klasyfikacją HRAC substancja czynna glifosat zaliczana jest do grupy G. Środek przeznaczony do stosowania przez użytkowników profesjonalnych. Zawartość substancji czynnej: glifosat (związek z grupy aminofosfonianów) – 360 g/l (30,9 %). Środek przeznaczony do stosowania przy użyciu samobieżnego lub ciągnikowego opryskiwacza polowego lub sadowniczego wyposażonego w belkę herbicydową lub opryskiwacza ręcznego (w tym plecakowego) .
Zamawiający wymaga, aby środek zawarty był w Wykazie Instytutu Badawczego Leśnictwa Środków Ochrony Roślin zalecanych do stosowania w leśnictwie w roku 2025 przeznaczony do zwalczania chwastów w szkółkach leśnych – kwatery z siewkami i wielolatkami drzew iglastych i liściastych oraz zwalczania chwastów w uprawach leśnych – wielolatki różnych gatunków.
Okres przydatności do użycia co najmniej 18 miesięcy od daty dostawy.
Ilość: 50 litrów w opakowaniach 1 litrowych, 2 550 litrów w opakowaniach 5 litrowych oraz 3 360 litrów w opakowaniach 20 litrowych.
2) HERBICYD nieselektywny o działaniu układowym, stosowany nalistnie, w formie koncentratu do sporządzania roztworu wodnego (SL). Zgodnie z klasyfikacją HRAC substancja czynna glifosat zaliczana jest do grupy 9 (dawniej grupy G). Środek przeznaczony do stosowania przez użytkowników profesjonalnych. Zawartość substancji czynnej: glifosat (związek z grupy pochodnych kwasu fosfonowego) w formie soli izopropyloaminowej – 180 g/l (14,83 %). Środek przeznaczony do stosowania przy użyciu samobieżnych lub ciągnikowych opryskiwaczy polowych, samobieżnych lub ciągnikowych opryskiwaczy sadowniczych wyposażonych w belkę herbicydową oraz opryskiwaczy ręcznych (w tym plecakowych).
Zamawiający wymaga, aby środek zawarty był w Wykazie Instytutu Badawczego Leśnictwa Środków Ochrony Roślin zalecanych do stosowania w leśnictwie w roku 2025 przeznaczony do zwalczania chwastów w szkółkach leśnych – kwatery z siewkami i wielolatkami drzew iglastych i liściastych oraz zwalczania chwastów w uprawach leśnych – wielolatki różnych gatunków.
Okres przydatności do użycia co najmniej 18 miesięcy od daty dostawy.
Ilość: 100 litrów w opakowaniach 5 litrowych oraz 100 litrów w opakowaniach
20 litrowych.
3) HERBICYD nieselektywny o działaniu układowym, stosowany nalistnie, w formie koncentratu do sporządzania roztworu wodnego (SL). Zgodnie z klasyfikacją HRAC substancja czynna glifosat zaliczana jest do grupy 9 (dawniej grupy G). Środek przeznaczony do stosowania przez użytkowników profesjonalnych. Zawartość substancji czynnej: glifosat (związek z grupy aminofosfonianów) w formie soli izopropyloaminowej (400,8 g/l) oraz w formie soli potasowej (297,7 g/l) - 540 g/l (41,49%). Środek przeznaczony do stosowania przy użyciu samobieżnych lub ciągnikowych opryskiwaczy polowych
i opryskiwaczy ręcznych (w tym plecakowych) oraz za pomocą mazaczy.
Zamawiający wymaga, aby środek zawarty był w Wykazie Instytutu Badawczego Leśnictwa Środków Ochrony Roślin zalecanych do stosowania w leśnictwie w roku 2025 przeznaczony do zwalczania chwastów przy przygotowaniu gleby pod szkółki, do zwalczania chwastów
w szkółkach leśnych – kwatery z siewkami i wielolatkami drzew iglastych i liściastych, zwalczania chwastów przed założeniem uprawy oraz zwalczania chwastów w uprawach leśnych – wielolatki różnych gatunków.
Okres przydatności do użycia co najmniej 18 miesięcy od daty dostawy.
Ilość: 2 500 litrów w opakowaniach 5 litrowych oraz 1 240 litrów w opakowaniach
20 litrowych.
4) HERBICYD nieselektywny o działaniu układowym, stosowany nalistnie, w formie koncentratu do sporządzania roztworu wodnego (SL). Zgodnie z klasyfikacją HRAC substancja czynna glifosat zaliczana jest do grupy 9 (dawniej grupy G). Środek przeznaczony do stosowania przez użytkowników profesjonalnych. Zawartość substancji czynnej: glifosat związek z grupy kwasów aminofosforowych w formie soli potasowej – 360 g/l (28,77%).Środek przeznaczony jest do stosowania przy użyciu samobieżnych lub ciągnikowych opryskiwaczy polowych i opryskiwaczy ręcznych.
Zamawiający wymaga, aby środek zawarty był w Wykazie Instytutu Badawczego Leśnictwa Środków Ochrony Roślin zalecanych do stosowania w leśnictwie w roku 2025 przeznaczony do zwalczania chwastów w szkółkach leśnych – kwatery z siewkami i wielolatkami drzew iglastych i liściastych oraz do zwalczania chwastów w uprawach leśnych – wielolatki różnych gatunków.
Okres przydatności do użycia co najmniej 18 miesięcy od daty dostawy.
Ilość: 100 litrów w opakowaniach 5 litrowych oraz 100 litrów w opakowaniach
20 litrowych.
5) HERBICYD nieselektywny o działaniu układowym, stosowany nalistnie, w formie koncentratu do sporządzania roztworu wodnego (SL). Zgodnie z klasyfikacją HRAC substancja czynna glifosat zaliczana jest do grupy 9 (dawniej grupy G). Środek przeznaczony do stosowania przez użytkowników profesjonalnych. Zawartość substancji czynnej: glifosat (związek z grupy aminofosfonianów w formie soli potasowej) - 500 g/l (37,37 %). Środek przeznaczony jest do stosowania przy użyciu samobieżnych lub ciągnikowych opryskiwaczy polowych i sadowniczych z belką herbicydową oraz opryskiwaczy ręcznych.
Zamawiający wymaga, aby środek zawarty był w Wykazie Instytutu Badawczego Leśnictwa Środków Ochrony Roślin zalecanych do stosowania w leśnictwie w roku 2025 przeznaczony do zwalczania chwastów przy przygotowaniu gleby pod szkółki, zwalczania chwastów
w szkółkach leśnych – kwatery z siewkami i wielolatkami drzew iglastych i liściastych, zwalczania chwastów przed założeniem uprawy oraz do zwalczania chwastów w uprawach leśnych – wielolatki różnych gatunków.
Okres przydatności do użycia co najmniej 18 miesięcy od daty dostawy.
Ilość: 100 litrów w opakowaniach 5 litrowych oraz 105 litrów w opakowaniach
15 litrowych.
6) HERBICYD nieselektywny o działaniu układowym, stosowany nalistnie, w formie granul do rozcieńczania wodą (SG). Zgodnie z klasyfikacją HRAC substancja czynna glifosat zaliczana jest do grupy G. Środek przeznaczony do stosowania przez użytkowników profesjonalnych. Zawartość substancji czynnej: glifosat (związek z grupy aminofosfonianów) w formie soli amonowej – 720 g/kg (72%). Środek przeznaczony do stosowania przy użyciu samobieżnego lub ciągnikowego opryskiwacza polowego lub opryskiwacza ręcznego (w tym plecakowego) oraz mazacza ręcznego lub polowego.
Zamawiający wymaga, aby środek zawarty był w Wykazie Instytutu Badawczego Leśnictwa Środków Ochrony Roślin zalecanych do stosowania w leśnictwie w roku 2023 przeznaczony do zwalczania chwastów w szkółkach leśnych – kwatery z siewkami i wielolatkami drzew iglastych i liściastych oraz zwalczania chwastów w uprawach leśnych – wielolatki różnych gatunków.
Okres przydatności do użycia co najmniej 18 miesięcy od daty dostawy.
Ilość: 100 kilogramów w opakowaniach 10 kilogramowych.
4.2.6.) Główny kod CPV: 24453000-4 - Środki chwastobójcze
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
W ramach niniejszego zamówienia Zamawiający przewiduje możliwość skorzystania z prawa opcji, o którym mowa w art. 441 ust. 1 PZP na następujących zasadach:1) Zamawiający jest uprawniony zlecić Wykonawcy dodatkowy zakres rzeczowy w stosunku do każdej z pozycji Kosztorysu ofertowego wchodzącego w skład Oferty dla danej Części („Opcja”). Przedmiotem Opcji będą takie same (analogiczne) asortymenty (produkty), jak opisane w SWZ i wycenione przez Wykonawcę w którejkolwiek z pozycji Kosztorysu ofertowego wchodzącego w skład Oferty dla danej Części. W ramach Opcji, wedle wyboru Zamawiającego, mogą zostać zlecone dostawy wszystkich, niektórych lub tylko jednego z rodzajów asortymentów (produktów) wskazanych w SWZ
i wycenionych przez Wykonawcę w Kosztorysie ofertowym wchodzącym w skład Oferty dla danej Części, z zastrzeżeniem, o którym mowa w ppkt 4 zd. 2 SWZ;
2) Skorzystanie z Opcji może nastąpić przez cały okres realizacji przedmiotu umowy,
o którym mowa w § 2 ust. 1 wzoru umowy. Dostawy poszczególnych asortymentów (produktów) będących przedmiotem Opcji mogą zostać zlecone w ilości, której łączna wartość nie będzie przekraczała 30% wynagrodzenia brutto Wykonawcy (z podatkiem VAT) z dnia zawarcia Umowy, zgodnie z § 3 ust. 1 wzoru umowy stanowiącego Załącznik nr 2 do SWZ. Podstawą określenia wartości poszczególnych asortymentów (produktów) dostarczanych w ramach Opcji (w celu określenia jej zakresu) będą ceny jednostkowe poszczególnych asortymentów (produktów) zawartych w Kosztorysie ofertowym wchodzącym w skład Oferty dla danej Części, powiększone o podatek VAT.
3) Zamawiający nie jest zobowiązany do zlecenia prac objętych przedmiotem Opcji,
a Wykonawcy nie służy roszczenie o ich zlecenie.
4) Zamawiający przewiduje możliwość skorzystania z Opcji w przypadku wyczerpania ilości asortymentów (produktów) w którejkolwiek z pozycji Kosztorysu ofertowego wchodzącego |w skład Oferty dla danej Części. Zamawiający może skorzystać z opcji
w zakresie pozycji Kosztorysu ofertowego z wyczerpaną ilością asortymentów (produktów).
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Sposób obliczania punktów dla poszczególnych kryteriów:
1. Kryterium CENA CAŁKOWITA OFERTY BRUTTO – 60 pkt
Punkty w ramach kryterium „Cena całkowita oferty brutto” dla każdej z Części zostaną obliczone wg następującego wzoru:
C = (Cmin/Cof) x 60 pkt
gdzie:
C - liczba punktów w ramach kryterium „Cena całkowita oferty brutto” dla danej Części,
Cmin - najniższa cena całkowita oferty brutto (z podatkiem VAT) wśród wszystkich ofert podlegających ocenie w ramach danej Części,
Cof - cena całkowita oferty brutto (z podatkiem VAT) podana przez Wykonawcę, dla którego wynik jest obliczany.
Ocenie w ramach kryterium „Cena całkowita oferty brutto” podlegać będzie cena całkowita oferty brutto (z podatkiem VAT) podana przez Wykonawcę w Formularzu Oferty dla danej Części (Załącznik nr 1b do SWZ – dla Części nr 2)
Z uwagi na postanowienia art. 225 ust. 1 w zw. z art. 266 PZP, jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, Zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami.
2. Kryterium DŁUGOŚĆ TERMINU REALIZACJI POSZCZEGÓLNYCH DOSTAW – 40 pkt
Punkty w ramach kryterium „Długość terminu realizacji poszczególnych dostaw” zostaną obliczone wg następujących zasad:
Termin realizacji poszczególnych dostaw do 5 dni roboczych - 40 pkt,
Termin realizacji poszczególnych dostaw 6 - 7 dni roboczych - 20 pkt,
Termin realizacji poszczególnych dostaw 8 - 10 dni roboczych - 0 pkt.
Zamawiający będzie przyznawał punkty w ramach kryterium „Długość terminu realizacji poszczególnych dostaw” za termin realizacji poszczególnych dostaw zadeklarowany przez Wykonawcę w formularzu Oferty (Załącznik nr 1b do SWZ – dla Części nr 2), liczony w pełnych dniach. Wykonawca zobowiązany jest zaoferować termin realizacji poszczególnych dostaw przez wskazanie konkretnej liczby dni roboczych, nie dłuższy niż 10 dni roboczych. Jeżeli Wykonawca zaoferuje w ramach danej Części termin dłuższy, jego oferta zostanie odrzucona jako niezgodna z SWZ. Jeżeli Wykonawca nie wskaże w formularzu Oferty dla danej Części żadnego terminu realizacji poszczególnych dostaw, Zamawiający uzna, że Wykonawca oferuje w ramach tej Części termin realizacji poszczególnych dostaw wynoszący 10 dni roboczych. Jeżeli Wykonawca w ramach danej Części wskaże kilka terminów realizacji poszczególnych dostaw (przez podanie kilku liczb dni roboczych albo zakresu tych dni), wiążący dla stron postępowania będzie termin dłuższy, taki tez termin będzie brany pod uwagę przy ocenie ofert.
Za najkorzystniejszą ofertę w ramach poszczególnej Części zamówienia zostanie uznana Oferta Wykonawcy, która uzyska największą liczbę punktów.
Łączna liczba punktów przyznana każdej z ocenianych ofert w ramach danej Części obliczona zostanie wg poniższego wzoru:
L = C + D [pkt]
gdzie:
L – łączna liczba punktów przyznanych Ofercie dla danej Części,
C – liczba punktów w ramach kryterium „Cena całkowita oferty brutto” dla danej Części,
D – liczba punktów w ramach kryterium „Długość terminu realizacji poszczególnych dostaw” dla danej Części.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Długość terminu realizacji poszczególnych dostaw
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
W postępowaniu mogą brać udział Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym Zamawiający nie określa szczególnych wymagań w zakresie spełnienia przedmiotowego warunku udziału w postępowaniu.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Zgodnie z art. 25 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o środkach ochrony roślin (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 630) działalność gospodarcza w zakresie wprowadzania środków ochrony roślin do obrotu lub konfekcjonowania tych środków jest działalnością regulowaną w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 6 marca 2018 r. - Prawo przedsiębiorców (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 236 ze zm.) i wymaga wpisu do rejestru przedsiębiorców wykonujących działalność w zakresie wprowadzania środków ochrony roślin do obrotu lub konfekcjonowania tych środków.
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca posiada aktualny wpis do rejestru przedsiębiorców wykonujących działalność w zakresie wprowadzania środków ochrony roślin do obrotu lub konfekcjonowania tych środków, zgodnie z ustawą z dnia 8 marca 2013 r. o środkach ochrony roślin.
Zamawiający dokona oceny ww. warunku na podstawie wpisu do rejestru udostępnionego na stronie Państwowej Inspekcji Ochrony Roślin i Nasiennictwa www.piorin.gov.pl.
3) sytuacji finansowej lub ekonomicznej
Zamawiający nie określa szczególnych wymagań w zakresie spełnienia przedmiotowego warunku udziału w postępowaniu.
4) zdolności technicznej lub zawodowej Zamawiający nie określa szczególnych wymagań w zakresie spełnienia przedmiotowego warunku udziału w postępowaniu.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający wymaga złożenia przez Wykonawcę wraz z ofertą przedmiotowych środków dowodowych w postaci etykiety (instrukcji stosowania) opisujących oferowane przez Wykonawcę produkty, o których mowa w pkt 3.3. SWZ (dla Części nr 1), w pkt 3.4. SWZ (dla Części nr 2). Przedmiotowe środki dowodowe mają na celu potwierdzenie, że oferowane przez Wykonawcę produkty spełniają wymagania określone przez Zamawiającego w treści SWZ.W przypadku, gdy Wykonawca z przyczyn od niego niezależnych nie może uzyskać określonej przez Zamawiającego etykiety lub równoważnej etykiety, Zamawiający,
w terminie przez siebie wyznaczonym, akceptuje inne odpowiednie przedmiotowe środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, o ile dany wykonawca udowodni, że dostawy, które mają zostać przez niego wykonane, spełniają wymagania określonej etykiety lub spełniają wymagania wskazane przez Zamawiającego.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
karty charakterystyki środków oraz etykiety (instrukcje stosowania)SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości:1) Dla Części nr 1: 3 000 zł;
2) Dla Części nr 2: 3 000 zł.
Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert i utrzymywać nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i pkt 3 oraz ust. 2 PZP.
Szczegółowe informacje na temat wadium zawarto w Rozdziale 15 SWZ.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:1) w formularzu Oferty należy wskazać firmy (nazwy) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia; w przypadku Wykonawców działających w formie spółki cywilnej należy wskazać dane wszystkich wspólników spółki cywilnej i dane spółki.
2) oferta musi być podpisana w taki sposób, by wiązała prawnie wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Osoba podpisująca ofertę musi posiadać umocowanie prawne do reprezentacji. Umocowanie musi wynikać z treści pełnomocnictwa lub innego dokumentu załączonego do oferty, przy czym zakres umocowania powinien być wyraźnie określony.
3) oświadczenie o którym mowa w art. 125 ust. 1 w zw. z art. 273 ust. 2 PZP, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia; dotyczy to także Wykonawców działających w ramach spółki cywilnej. Ww. oświadczenie powinno być sporządzone pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej (tj. opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
4) Pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie dla pełnomocnika ustanowionego przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, jeżeli ofertę składają Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, sporządzone pod rygorem nieważności, w postaci elektronicznej i opatrzonej się kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym lub w formie opisanej w pkt 9.6. – 9.8. SWZ;
5) zamawiający wymaga, aby w treści wadium wnoszonego w formach, o których mowa w pkt 15.2. ppkt 2 – ppkt 4 SWZ zostali wymienieni wszyscy Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia albo powinno z niej wynikać, że Wykonawca, na którego gwarancja/poręczenie zostały wystawione, działa w imieniu także innych Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, bądź w ich treści powinien zostać ujęty szerszy zakres odpowiedzialności gwaranta/poręczyciela niż tylko dotyczący działań/zaniechań odnoszących się do Wykonawcy, na którego gwarancja/poręczenie to zostało wystawione
6) żaden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia nie może podlegać wykluczeniu z postępowania;
7) warunki udziału w postępowaniu określone w pkt 8.1. SWZ powinni spełniać łącznie wszyscy Wykonawcy, z zastrzeżeniem, że warunek określony w pkt 8.1. ppkt 2 SWZ winien spełnić samodzielnie co najmniej jeden z tych Wykonawców i to on zrealizuje dostawy, do których realizacji te uprawnienia są wymagane. W tym przypadku Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które dostawy wykonają poszczególni Wykonawcy;
8) oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 PZP – z którego wynika, które dostawy wykonają poszczególni Wykonawcy (Wzór stosownego oświadczenia został zawarty w formularzu Oferty stanowiącym Załącznik nr 1a do SWZ – dla Części nr 1, Załącznik nr 1b do SWZ – dla Części nr 2.
9) wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Istotne zmiany postanowień Umowy w stosunku do treści oferty Wykonawcy, możliwe są w następującym zakresie i przy zaistnieniu poniższych przesłanek:1) Zmiana wynagrodzenia Wykonawcy:
a) w przypadku zmiany przepisów prawa podatkowego, w szczególności zmiany stawki podatku od towarów i usług;
W przypadku zmiany stawki podatku od towarów i usług wynagrodzenie brutto Wykonawcy będzie obejmowało stawkę i wartość obowiązującą w dniu powstania obowiązku podatkowego. Wynagrodzenie netto Wykonawcy nie ulegnie zmianie,
b) w przypadkach określonych w § 10 niniejszej Umowy,
c) w przypadkach określonych w § 11 niniejszej Umowy.
2) Zmiana okresu obowiązywania Umowy możliwa jest w następujących przypadkach:
a) złożenia przez Wykonawcę wniosku o skrócenie terminu obowiązywania Umowy uzasadniona szczególnymi okolicznościami dotyczącymi Wykonawcy, tj. w szczególności: ogłoszenie likwidacji lub upadłości, zmiana przedmiotu działalności,
b) wystąpienia działań i zaniechań organów władzy publicznej, w tym zmiany przepisów i urzędowych interpretacji przepisów dot. realizacji
i finansowania przedmiotu Umowy, przekroczenie terminów na wydanie odpowiednich decyzji, zezwoleń, uzgodnień,
c) przedłużenia się procedury udzielenia przedmiotowego zamówienia publicznego poprzez środki ochrony prawnej, wykorzystywane przez Wykonawców lub inne podmioty,
d) wystąpienia działań i zaniechań instytucji zaangażowanych w realizację, kontrolę lub finansowanie zamówienia,
e) działania siły wyższej, za którą uważa się zdarzenia o charakterze nadzwyczajnym, występujące po zawarciu Umowy, a których Strony nie były w stanie przewidzieć w momencie jej zawierania i których zaistnienie lub skutki uniemożliwiają wykonanie Umowy zgodnie z jej treścią, w szczególności powódź, deszcz nawalny, pożar; Strona powołująca się na stan siły wyższej jest zobowiązana do niezwłocznego powiadomienia drugiej Strony (pisemnie lub drogą elektroniczną na adres e-mail Zawiadamiającego), a następnie do udokumentowania zaistnienia tego stanu,
f) wystąpienia warunków atmosferycznych i klimatycznych uniemożliwiających realizację przedmiotu Umowy w stopniu większym niż można byłoby to racjonalnie przewidywać,
g) niezrealizowanie maksymalnej ilości dostawy określonej w § 1 ust. 1 Umowy w okresie obowiązywania Umowy lub niewykorzystanie w okresie obowiązywania Umowy wartości Umowy (tj. wynagrodzenia brutto Wykonawcy (z podatkiem VAT), o którym mowa w § 3 ust. 1 Umowy) powiększonej o maksymalną wartość opcji, o której mowa w § 8 ust. 7 zd. 1 Umowy (okres obowiązywania Umowy może być przedłużony nie więcej niż o 6 miesięcy),
h) ogłoszenie stanu nadzwyczajnego, sankcji, embarga, wprowadzenie ograniczeń transportowych na terenie Polski lub transgranicznych, jeżeli będą one miały wpływ na realizację Umowy.
Zamawiający przewiduje również zmianę wynagrodzenia Wykonawcy zgodnie z art. 439 PZP oraz zmianę wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku, gdy okres realizacji Umowy przekroczy 12 miesięcy - zgodnie z art. 436 pkt 4 lit. b PZP.
Szczegółowe informacje zawarto w SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-03-14 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę należy złożyć za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia na stronie: https://ezamowienia.gov.pl/mpclient/ tenders/ocds-148610-7ede50b1-b902-48b0-bee7-13209ca0b57c
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-03-14 09:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-04-10
INNE PRZETARGI Z GORZOWA WIELKOPOLSKIEGO
- Remonty dachów budynków gminnych administrowanych przez ZGM w Gorzowie Wlkp.
- Budowa instalacji sanitarnej odprowadzającej wody deszczowe z budynku przy ul. Energetyków 1-2 oraz z działki nr 2153 w Gorzowie Wlkp.
- Utrzymanie oznakowania pionowego na terenie miasta Gorzowa Wlkp.
- Utrzymanie sygnalizacji świetlnych na terenie miasta Gorzowa Wlkp.
- KOMPLEKSOWA USŁUGA OCHRONY CSR "SŁOWIANKA" SP. Z O.O W OKRESIE OD 01 MAJA 2025 R. DO 30 KWIETNIA 2027 R.
- Wykonanie robót zduńskich w lokalach gminnych administrowanych przez ZGM w rejonie ADM 2 i 3
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Dostawa środków ochrony roślin na rok 2025 - HERBICYDY"
- Dostawa środków ochrony roślin dla Instytutu Zootechniki PIB Zakładu Doświadczalnego Kołuda Wielka
- Dostawa środków ochrony roślin, herbicydów i regulatorów wzrostu dla IUNG-PIB w Puławach, RZD Błonie - Topola, w podziale na 16 części zamówienia
- Dostawa środków ochrony roślin dla IUNG-PIB w Puławach, RZD Kępa w podziale na 4 części zamówienia
- Sukcesywne dostawy środków ochrony roślin
więcej: Środki chwastobójcze »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.