Og³oszenie z dnia 2025-03-10
Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Wymiana pokrycia dachu z p³yt azbestowo – cementowych budynku handlowego nr 4 oraz demonta¿u i utylizacji pokrycia na wiatach nr 2 i 3 zlokalizowanych przy ul. Kawaleryjskiej 19 w Bia³ymstoku.
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Zarz±d Mienia Komunalnego w Bia³ymstoku
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 200241074
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: ul. gen. Józefa Bema 89/1
1.5.2.) Miejscowo¶æ: Bia³ystok
1.5.3.) Kod pocztowy: 15-370
1.5.4.) Województwo: podlaskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL841 - Bia³ostocki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@zmk.bialystok.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.zmk.bialystok.pl
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka bud¿etowa
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wymiana pokrycia dachu z p³yt azbestowo – cementowych budynku handlowego nr 4 oraz demonta¿u i utylizacji pokrycia na wiatach nr 2 i 3 zlokalizowanych przy ul. Kawaleryjskiej 19 w Bia³ymstoku.
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-c3a182e2-4fec-442b-a6a7-048d4e3447e3
2.5.) Numer og³oszenia: 2025/BZP 00138368
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2025-03-10
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2025/BZP 00037137/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.1.27 Wymiana pokrycia dachu z p³yt azbestowo - cementowych na terenie Targowiska Miejskiego.
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
www.zmk.bialystok.pl3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://zmk-bialystok.ezamawiajacy.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne:
1) Sta³y dostêp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowo¶ci nie mniejszej ni¿ 512 kb/s;
2) Komputer klasy PC lub MAC spe³niaj±cy wymagania zainstalowanego systemu operacyjnego oraz wymagania u¿ywanej
przegl±darki internetowej;
3) Zainstalowana dowolna przegl±darka internetowa w wersji wspieranej przez producenta obs³uguj±ca TLS 1.2;
4) Zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obs³uguj±cy pliki w formacie .pdf.
Wymagania organizacyjne:
W postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja miêdzy zamawiaj±cym a wykonawcami odbywa siê przy u¿yciu
Platformy zakupowej, która jest dostêpna pod adresem https://zmkbialystok.ezamawiajacy.pl.
Komunikacja w postêpowaniu o udzielenie zamówienia, w tym:
- sk³adanie ofert,
- wymiana informacji,
- przekazywanie dokumentów lub o¶wiadczeñ miêdzy zamawiaj±cym a wykonawc±, odbywa siê przy u¿yciu ¶rodków komunikacji
elektronicznej. Przez ¶rodki komunikacji elektronicznej rozumie siê ¶rodki komunikacji
elektronicznej zdefiniowane w ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o ¶wiadczeniu us³ug drog± elektroniczn± (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1513
ze zm.).
Zamawiaj±cy nie przewiduje sposobu komunikowania siê z wykonawcami w inny sposób ni¿ przy u¿yciu ¶rodków komunikacji
elektronicznej, wskazanych w SWZ.
W postêpowaniu o udzielenie zamówienia korespondencja elektroniczna (inna ni¿ oferta wykonawcy i za³±czniki do oferty) odbywa
siê elektronicznie za po¶rednictwem Platformy Zakupowej „Modu³ korespondencji”. Korespondencja przes³ana za pomoc± tego
formularza nie mo¿e byæ szyfrowana. W korespondencji kierowanej do zamawiaj±cego wykonawcy powinni pos³ugiwaæ siê numerem
przedmiotowego postêpowania.
Zamawiaj±cy wymaga, aby wykonawca poda³ w Formularzu ofertowym lub innych dokumentach lub o¶wiadczeniach adres emailowy
do korespondencji ten sam, który jest adresem do kontaktów wpisanym w Platformie.
Zamawiaj±cy mo¿e równie¿ komunikowaæ siê z wykonawcami za pomoc± poczty elektronicznej, e-mail: zp@zmk.bialystok.pl.
- zg³oszenie do postêpowania wymaga zalogowania wykonawcy do Systemu na subdomenie ZMK Bia³ystok
https://zmkbialystok.ezamawiajacy.pl lub https://oneplace.marketplanet.pl,
- wykonawca po wybraniu opcji „przyst±p do postêpowania” zostanie przekierowany do strony https://oneplace.marketplanet.pl,
gdzie zostanie powiadomiony o mo¿liwo¶ci zalogowania lub do za³o¿enia bezp³atnego konta. Wykonawca zak³ada konto wykonuj±c
kroki procesu rejestracyjnego, podaje adres e-mail, ustanawia has³o, nastêpnie powtarza has³o, wpisuje kod z obrazka, akceptuje
regulamin, klika polecenie „zarejestruj siê”,
- po potwierdzeniu adresu e-mail nale¿y siê zalogowaæ za pomoc± przycisku „Zaloguj” w celu ukoñczenia procesu rejestracji,
- po wpisaniu loginu i has³a nale¿y u¿yæ przycisku „Zaloguj siê”, a po zalogowaniu siê nale¿y wybraæ zak³adkê „Rejestracja”,
- po wype³nieniu formularza rejestracyjnego podzielonego na cztery etapy nale¿y wys³aæ wniosek rejestracyjny do weryfikacji za
pomoc± przycisku „Wy¶lij wniosek”. Kod pocztowy w formularzu powinien byæ wpisany w formacie XX-XXX natomiast numer
NIP/PESEL oraz numery telefonów jako ci±g cyfr (bez my¶lnika lub spacji miêdzy cyframi),
- wiadomo¶æ potwierdzaj±ca aktywacjê konta zostanie przes³ana na adres e- mail u¿yty podczas rejestracji w ci±gu 6 godzin
roboczych od przes³ania wniosku do akceptacji. Je¿eli niezbêdna jest szybsza weryfikacja wniosku, istnieje mo¿liwo¶æ kontaktu z
infolini± wsparcia (22 257 22 23) z pro¶b± o przyspieszenie weryfikacji wniosku rejestracyjnego. Infolinia jest czynna w dni robocze
od godziny 9:00 do 17:00,
- po za³o¿eniu konta wykonawca ma mo¿liwo¶æ z³o¿enia oferty w postêpowaniu.
Wymagania techniczne i organizacyjne wysy³ania i odbierania korespondencji elektronicznej przekazywanej przy ich u¿yciu, s±
zamieszczone na stronie https://zmk-bialystok.ezamawiajacy.pl w zak³adce „Baza wiedzy” i w za³±czniku nr 6 do SWZ.
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Rozdzia³ XXII.
Ochrona danych osobowych.
1. Realizuj±c przepisy Rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie
ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz
uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych), zwanego dalej „RODO” oraz uwzglêdniaj±c wymagania okre¶lone w art. 19 ust. 1 ustawy z dnia 11 wrze¶nia
2019 r. Prawo zamówieñ publicznych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1320), zwanej dalej tak¿e „ustaw±”, zamawiaj±cy informuje o
zasadach przetwarzania danych wykonawcy lub osób po stronie wykonawcy oraz o przys³uguj±cych prawach z tym zwi±zanych:
1) administratorem Pañstwa danych osobowych jest:
Zarz±d Mienia Komunalnego w Bia³ymstoku z siedzib± przy ul. gen. J. Bema 89/1, 15-370 Bia³ystok, tel. 85.74-79-430, kontakt z
inspektorem ochrony danych w Zarz±dzie Mienia Komunalnego
w Bia³ymstoku, mo¿liwy jest pod nr tel. + 48 85.74-79-433 lub adresem e-mail: lukasz.zak@zmk.bialystok.pl; oraz spó³ka Otwarty
Rynek Elektroniczny S.A. siedzib± w Warszawie
(02-672) przy ul. Domaniewskiej 49, wpisan± do Rejestru Przedsiêbiorców Krajowego Rejestru S±dowego, prowadzonego przez
S±d Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie XIII Wydzia³ Gospodarczy Krajowego Rejestru S±dowego pod numerem KRS:
0000041441, REGON: 017282436, NIP: 526-25-35-153, jako w³a¶ciciel Platformy Zakupowej, na której Zarz±d Mienia Komunalnego
w Bia³ymstoku prowadzi postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego, dzia³aj±c± pod adresem:
https://zmkbialystok.ezamawiajacy.pl,
2) administrator wyznaczy³ Inspektora Danych Osobowych, adres e-mail: lukasz.zak@zmk.bialystok.pl,
Szczegó³owe informacje dotycz±ce Inspektora Ochrony Danych znajduj± siê na stronie internetowej
https://www.zmk.bialystok.pl/index.php?go=rodo oraz w miejscu publicznie dostêpnym w siedzibie zamawiaj±cego,
3) Pañstwa dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym
z niniejszym postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego,
4) odbiorcami Pañstwa danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w
oparciu o art. 74 ustawy Pzp,
5) Pañstwa dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia
postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza
4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy (art. 78 ust. 4 ustawy Pzp),
6) obowi±zek podania przez Pañstwa danych osobowych bezpo¶rednio dotycz±cych Pañstwa jest wymogiem okre¶lonym w
przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w niniejszym postêpowaniu,
7) w odniesieniu do Pañstwa danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do
postanowieñ art. 22 RODO,
8) posiadaj± Pañstwo:
a) zgodnie z art. 15 RODO - prawo dostêpu do danych osobowych Pañstwa dotycz±cych
(z zastrze¿eniem, ¿e w sytuacji, gdy skorzystanie z tego prawa wymaga³oby po stronie administratora niewspó³miernie du¿ego
wysi³ku, mog± Pañstwo zostaæ zobowi±zani do wskazania dodatkowych informacji maj±cych na celu sprecyzowanie ¿±dania, w
szczególno¶ci podania nazwy lub daty postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego albo sprecyzowania nazwy lub daty
zakoñczonego postêpowania o udzielenie zamówienia),
b) zgodnie z art. 16 RODO - prawo do sprostowania Pañstwa danych osobowych (z tym, ¿e skorzystanie z prawa do sprostowania
nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania
o udzielenie zamówienia publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym
z ustaw± Pzp oraz nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u z postêpowania oraz za³±czników do niego),
Szczegó³owe informacje znajduj± siê w SWZ Rozdzia³ XXII. Ochrona danych osobowych.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: DZ.JO.26.3.18.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Tak
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Wymiana pokrycia dachu z p³yt azbestowo – cementowych falistych na pokrycie z trapezowej blachy powlekanej, docieplenie we³n± mineraln± budynku handlowego nr 4 oraz demonta¿u i utylizacji pokrycia zawieraj±cego azbest na wiatach nr 2 i 3 zlokalizowanych na terenie Targowiska Miejskiego przy ul. Kawaleryjskiej 19 w Bia³ymstoku.
2. Opis wymagañ Zamawiaj±cego w stosunku do przedmiotu zamówienia.
a) Zakres robót budowlanych obejmuje (budynek handlowy Nr 4):
• demonta¿ istniej±cego pokrycia dachowego z p³yt azbestowych oraz blachy trapezowej ocynkowanej,
• pakowanie azbestu i przygotowanie do transportu,
• transport i przekazanie do miejsca utylizacji,
• monta¿ foli paroizolacyjnej dachowej,
• docieplenie dachu we³na mineraln± grubo¶ci 5,0 cm,
• monta¿ ³at drewnianych 45x50 mm,
• monta¿ obróbek blacharskich z blachy powlekanej gr. 0,50 mm w kolorze szarym (kolorystyka w uzgodnieniu z Zamawiaj±cym),
• wykonanie pokrycia dachowego z blachy trapezowej powlekanej T35 gr. 0,70 mm w kolorze szarym (kolorystyka w uzgodnieniu z Zamawiaj±cym).
Proponowana blacha trapezowa T35 gr. 0,70 mm w kolorze Antracyt po³ysk - RAL 7016, stosowana wcze¶niej.
b) Zakres robót budowlanych obejmuje (Wiata Nr 2 i 3)):
• demonta¿ istniej±cego pokrycia dachowego z p³yt azbestowych,
• pakowanie azbestu i przygotowanie do transportu,
• transport i przekazanie do miejsca utylizacji,
• demonta¿ i utylizacja belek drewnianych.
3. Szczegó³owe okre¶lenie przedmiotu zamówienia zawiera za³±cznik nr 4 do SWZ, tj.:
1) opis przedmiotu zamówienia (OPZ),
2) dokumentacja projektowa na któr± sk³ada siê:
a) dokumentacja zdjêcia,
b) przedmiar robót,
c) oraz Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45262660-5 - Usuwanie azbestu
45111300-1 - Roboty rozbiórkowe
45261000-4 - Wykonywanie pokryæ i konstrukcji dachowych oraz podobne roboty
45262100-2 - Roboty przy wznoszeniu rusztowañ
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 120 dni
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za ofertê najkorzystniejsz± uznana zostanie oferta, która w sumie uzyska najwy¿sz± liczbê punktów
w okre¶lonych przez zamawiaj±cego kryteriach.
P£ = C + G
gdzie:
P£ - ³±czna liczba punktów.
C - liczba punktów przyznanych ocenianej ofercie w kryterium: Cena.
G - liczba punktów przyznanych ocenianej ofercie w kryterium: Okres udzielonej gwarancji rêkojmi na wykonane roboty wraz z
materia³ami
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres udzielonej gwarancji i rêkojmi na wykonane roboty wraz z materia³ami.
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mog± siê ubiegaæ wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki udzia³u w postêpowaniu:1) wykonawca spe³ni warunek udzia³u w postêpowaniu dotycz±cy zdolno¶ci zawodowej w zakresie do¶wiadczenia, je¿eli:
wyka¿e, ¿e w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wykona³ co najmniej jedn± robotê budowlan±. Za jedn± robotê budowlan±
(tj. wykonan± jedn± umow±) zamawiaj±cy uzna robotê budowlan± polegaj±c± na wykonaniu lub remoncie pokrycia dachu o warto¶ci brutto co najmniej 40 000,00 z³otych (s³ownie: czterdzie¶ci tysiêcy z³otych),
Zgodnie z § 9 ust. 2 pkt 1 rozporz±dzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych ¶rodków dowodowych oraz innych dokumentów lub o¶wiadczeñ, jakich mo¿e ¿±daæ zamawiaj±cy od wykonawcy (Dz.U. z 2020 r. poz. 2415) okres wyra¿ony w latach, o którym mowa w ust. 1 pkt 1 lit. a) liczy siê wstecz od dnia,
w którym up³ywa termin sk³adania ofert.
Zgodnie z § 9 ust. 3 pkt 1 rozporz±dzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych ¶rodków dowodowych oraz innych dokumentów lub o¶wiadczeñ, jakich mo¿e ¿±daæ zamawiaj±cy od wykonawcy (Dz.U. z 2020 r. poz. 2415), je¿eli wykonawca powo³uje siê na do¶wiadczenie w realizacji robót budowlanych wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz robót budowlanych wykonanych, o którym mowa w § 9 ust. 1 pkt 1 tego rozporz±dzenia, dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu wykonawca ten bezpo¶rednio uczestniczy³ 2. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia na zasadach okre¶lonych w art. 58 ustawy Pzp. W przypadku, o którym mowa w art. 117 ust. 3 ustawy Pzp wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê
o udzielenie zamówienia do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, us³ugi lub dostawy, wykonaj± poszczególni wykonawcy.
3. Wykonawca w celu potwierdzenia spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu, w odniesieniu do konkretnego zamówienia lub jego czê¶ci, mo¿e polegaæ na zdolno¶ciach zawodowych podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, niezale¿nie od charakteru prawnego ³±cz±cych go z nimi stosunków prawnych. W takim przypadku wykonawca sk³ada wraz z ofert± zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy ¶rodek dowodowy potwierdzaj±cy, ¿e wykonawca realizuj±c zamówienie, bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tych podmiotów.
4. Zamawiaj±cy odrzuci ofertê z³o¿on± przez wykonawcê niespe³niaj±cego warunków udzia³u
w postêpowaniu, lub który nie z³o¿y³ w przewidzianym terminie o¶wiadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, lub podmiotowego ¶rodka dowodowego, potwierdzaj±cych brak podstaw wykluczenia lub spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu, lub innych dokumentów lub o¶wiadczeñ.
5. Warunek udzia³u w postêpowaniu dotycz±cy zdolno¶ci zawodowej musi byæ spe³niony:
1) przez wykonawcê samodzielnie lub
2) przez co najmniej jeden podmiot udostêpniaj±cy do¶wiadczenie samodzielnie lub
3) w przypadku wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia - samodzielnie przez co najmniej jednego z tych wykonawców.
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Wykaz podmiotowych
¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu na wezwanie zamawiaj±cego:
- odpis lub informacja z Krajowego Rejestru S±dowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej, w
zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporz±dzonych nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem, je¿eli odrêbne przepisy
wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji;
- o¶wiadczenie wykonawcy o przynale¿no¶ci lub braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej, o której mowa w art. 108 ust. 1
pkt 5 ustawy Pzp.
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: Wykaz
podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu na wezwanie zamawiaj±cego:
- Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania
ofert albo wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy –
w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty
te zosta³y wykonane, z za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie,
w szczególno¶ci informacji o tym czy roboty zosta³y wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczone,
przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty wystawione przez
podmiot, na rzecz którego roboty budowlane by³y wykonywane, a je¿eli z uzasadnionej przyczyny
o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – inne dokumenty;
5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:
5. Oferta musi zawieraæ nastêpuj±ce o¶wiadczenia i dokumenty:1) FORMULARZ OFERTY (za³±cznik nr 1 do SWZ), wraz z wymaganymi za³±cznikami sporz±dzi
z wytycznymi okre¶lonymi w za³±czniku nr 3 do SWZ. W przypadku z³o¿enia oferty na innym formularzu ni¿ za³±cznik nr 1 do SWZ, powinien on zawieraæ wszystkie wymagane informacje okre¶lone w tym za³±czniku. Formularz oferty nie podlega uzupe³nieniu. Do Oferty wykonawca do³±czy dokumenty wskazane w za³±czniku nr 3 do SWZ (pozycje: „wraz z ofert±”).
2) o¶wiadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, o niepodleganiu wykluczeniu z postêpowania oraz spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu, w zakresie wskazanym w rozdziale XII i XIII SWZ - za³±cznik nr 2.1 do SWZ. O¶wiadczenie stanowi dowód potwierdzaj±cy brak podstaw wykluczenia oraz spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu na dzieñ sk³adania ofert,
3) wykonawca, który powo³uje siê na zasoby innych podmiotów w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spe³niania - w zakresie, w jakim powo³uje siê na ich zasoby - warunków udzia³u w postêpowaniu, przedstawia wraz z o¶wiadczeniem, o którym mowa w ust. 5 pkt 2 tak¿e o¶wiadczenie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, potwierdzaj±ce brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie, w jakim Wykonawca powo³uje siê na jego zasoby - za³±cznik nr 2.2 do SWZ,
4) w przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez wykonawców, o¶wiadczenie, o którym mowa w ust. 5 pkt 2, sk³ada ka¿dy z wykonawców. O¶wiadczenia te potwierdzaj± brak podstaw wykluczenia oraz spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie, w jakim ka¿dy
z wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu,
5) zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego wykonawcy zasoby, do oddania do dyspozycji wykonawcy niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy ¶rodek dowodowy potwierdzaj±cy, ¿e wykonawca realizuj±c zamówienie, bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tych podmiotów (o ile wykonawca korzysta ze zdolno¶ci innych podmiotów na zasadach okre¶lonych
w art. 118 ustawy Pzp) - za³±cznik nr 2.3 do SWZ,
6) o¶wiadczenie, sk³adane na podstawie art. 117 ust. 4 ustawy Pzp przez wykonawców ubiegaj±cych siê wspólnie o udzielenie zamówienia publicznego, z którego wynika, które roboty budowlane lub us³ugi wykonaj± poszczególni wykonawcy wystêpuj±cy wspólnie (dotyczy równie¿ spó³ki cywilnej)
- za³±cznik nr 2.4 do SWZ,
oraz
7) w celu potwierdzenia, ¿e osoba dzia³aj±ca w imieniu wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania zamawiaj±cy ¿±da z³o¿enia w formie okre¶lonej w za³±czniku nr 3 do SWZ:
a) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru S±dowego, Centralnej Ewidencji i Informacji
o Dzia³alno¶ci Gospodarczej lub innego w³a¶ciwego rejestru lub innego w³a¶ciwego rejestru (wykonawca nie jest zobowi±zany do z³o¿enia takich dokumentów, je¿eli zamawiaj±cy mo¿e je uzyskaæ za pomoc± bezp³atnych i ogólnodostêpnych baz danych, o ile wykonawca wskaza³ dane umo¿liwiaj±ce dostêp do tych dokumentów),
b) pe³nomocnictwa lub innego dokumentu potwierdzaj±cego umocowanie do reprezentowania wykonawcy (je¿eli umocowanie do reprezentowania nie wynika z dokumentu rejestrowego,
o którym mowa w ust. 5 pkt 7 litera a),
c) postanowienie ust. 5 pkt 7 litera b) stosuje siê odpowiednio do osoby dzia³aj±cej w imieniu wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia,
d) postanowienia ust. 5 pkt 7 pkt litera a)-c) stosuje siê odpowiednio do osoby dzia³aj±cej w imieniu podmiotu udostêpniaj±cego zasoby na zasadach okre¶lonych w art. 118 ustawy Pzp.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
6. Informacja na temat WSPÓLNEGO ubiegania siê wykonawców o udzielenie zamówienia:1) wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia,
2) wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (nie dotyczy spó³ki cywilnej,
o ile upowa¿nienie/pe³nomocnictwo do wystêpowania w imieniu tej spó³ki wynika z do³±czonej do oferty umowy spó³ki, b±d¼ wszyscy wspólnicy podpisz± ofertê),
3) wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia zobowi±zani s± z³o¿yæ wraz z ofert± stosowne pe³nomocnictwo - zgodnie z ust. 5 pkt 7 litera b) niniejszego rozdzia³u SWZ (nie dotyczy spó³ki cywilnej, o ile upowa¿nienie/pe³nomocnictwo do wystêpowania w imieniu tej spó³ki wynika
z do³±czonej do oferty umowy spó³ki b±d¼ wszyscy wspólnicy podpisz± ofertê).
Pe³nomocnictwo, o którym mowa powy¿ej mo¿e wynikaæ albo z dokumentu pod tak± sam± nazw±, albo z umowy wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia,
4) oferta musi byæ podpisana w taki sposób, by prawnie zobowi±zywa³a wszystkich wykonawców wystêpuj±cych wspólnie (przez ka¿dego z wykonawców lub upowa¿nionego pe³nomocnika),
5) w przypadku wspólnego ubiegania siê o udzielenie zamówienia przez wykonawców o¶wiadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp (ust. 5 pkt 2 SWZ) sk³ada ka¿dy z wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie. O¶wiadczenia te potwierdzaj± spe³nianie warunków udzia³u
w postêpowaniu w zakresie, w którym wykonawca wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu, oraz brak podstaw wykluczenia - ka¿dy
z wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia nie mo¿e podlegaæ wykluczeniu
z postêpowania w oparciu wskazane w SWZ podstawy wykluczenia. Powy¿sze oznacza, i¿:
a) o¶wiadczenie w zakresie braku podstaw wykluczenia musi z³o¿yæ ka¿dy z wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia,
b) o¶wiadczenie o spe³nianiu warunków udzia³u sk³ada podmiot, który w odniesieniu do danego warunku udzia³u w postêpowaniu potwierdza jego spe³nianie; dopuszcza siê o¶wiadczenie z³o¿one ³±cznie, tj. podpisane przez wszystkie podmioty wspólnie sk³adaj±ce ofertê lub przez pe³nomocnika wystêpuj±cego w imieniu wszystkich podmiotów,
6) wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp (ust. 5 pkt 6 SWZ), z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub us³ugi wykonaj± poszczególni Wykonawcy,
7) wszelka korespondencja prowadzona bêdzie wy³±cznie z podmiotem wystêpuj±cym jako pe³nomocnik Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia.
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
§ 11ZMIANA UMOWY
1. Niedopuszczalne s± istotne zmiany postanowieñ umowy, o których mowa w art. 454 ustawy Prawo zamówieñ publicznych.
2. Na podstawie art. 455 ust. 1 pkt 1 ustawy Prawo zamówieñ publicznych Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ dokonywania zmian postanowieñ niniejszej umowy, w zakresie:
1) zmiany terminu realizacji zamówienia na skutek:
a) wyst±pienia dzia³ania si³y wy¿szej (np. powód¼, huragan, po¿ar niezawiniony przez Wykonawcê, wojna, zamieszki uliczne, stan zagro¿enia epidemicznego, trzêsienie ziemi, wy³adowania atmosferyczne); pod pojêciem „si³y wy¿szej” Zamawiaj±cy rozumieæ bêdzie zdarzenie zewnêtrzne o charakterze niezale¿nym od Stron, którego Strony nie mog³y przewidzieæ przed zawarciem umowy i którego nie mo¿na unikn±æ, ani któremu Strony nie mog³y zapobiec przy zachowaniu nale¿ytej staranno¶ci, wystêpuj±ce po zawarciu umowy i powoduj±ce niemo¿no¶æ wywi±zania siê z umowy w jej obecnym brzmieniu; w takim przypadku przesuniêcie terminu realizacji zamówienia wynie¶æ powinno minimum tyle dni ile trwa opó¼nienie spowodowane powy¿szymi okoliczno¶ciami,
b) wydania decyzji, postanowieñ lub innych aktów administracyjnych a tak¿e ich zmiany maj±cych wp³yw na wykonanie przedmiotu umowy; w takim przypadku przesuniêcie terminu realizacji zamówienia wynie¶æ powinno tyle dni ile trwa opó¼nienie spowodowane powy¿szymi okoliczno¶ciami,
c) wyst±pienia okoliczno¶ci powoduj±cych konieczno¶æ przeprowadzenia prac saperskich, archeologicznych lub innych przeszkód uniemo¿liwiaj±cych lub utrudniaj±cych prowadzenie robót, ujawnienie niezinwentaryzowanych lub b³êdnie zinwentaryzowanych instalacji; w takim przypadku przesuniêcie terminu realizacji zamówienia wynie¶æ powinno tyle dni ile trwa opó¼nienie spowodowane powy¿szymi okoliczno¶ciami,
d) przestojów lub opó¼nieñ spowodowanych przez Zamawiaj±cego; w takim przypadku przesuniêcie terminu realizacji zamówienia wynie¶æ powinno tyle dni ile trwa opó¼nienie spowodowane powy¿szymi okoliczno¶ciami,
e) opó¼nienia w przekazaniu placu budowy z winy Zamawiaj±cego, je¿eli opó¼nienie to bêdzie mia³o wp³yw na termin zakoñczenia inwestycji; w takim przypadku przesuniêcie terminu realizacji zamówienia wynie¶æ powinno minimum tyle dni ile trwa³o opó¼nienie w przekazaniu placu budowy,
f) zawieszenia lub wstrzymania robót powsta³ego nie z winy Wykonawcy; w takim przypadku przesuniêcie terminu realizacji zamówienia wynie¶æ powinno tyle dni ile trwa opó¼nienie spowodowane powy¿szymi okoliczno¶ciami,
g) w razie potrzeby wykonania robót dodatkowych niezbêdnych do prawid³owego zakoñczenia przedmiotu umowy; w takim przypadku przesuniêcie terminu realizacji zamówienia wynie¶æ powinno minimum tyle dni ile trwa opó¼nienie spowodowane powy¿szymi okoliczno¶ciami,
h) zaistnienia przyczyn niezale¿nych od dzia³ania Stron, których przy zachowaniu wszelkich nale¿ytych ¶rodków nie mo¿na unikn±æ ani im zapobiec, w szczególno¶ci protesty mieszkañców lub innych osób prawnych i fizycznych; w takim przypadku przesuniêcie terminu realizacji zamówienia wynie¶æ powinno tyle dni ile trwa opó¼nienie spowodowane powy¿szymi okoliczno¶ciami,
2) zmiany wynagrodzenia:
a) w przypadku zmiany stawki VAT,
b) zmiany obowi±zuj±cych przepisów prawa,
c) w przypadku zmian technologicznych korzystnych dla Zamawiaj±cego,
d) w razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczno¶ci powoduj±cej ¿e wykonanie czê¶ci zamówienia nie le¿y w interesie publicznym czego nie mo¿na by³o przewidzieæ w chwili zawarcia umowy,
Szczegó³owe informacje dotycz±ce zmian umowy zawiera § 11
"ZMIANA UMOWY " do Projektowanych postanowieñ umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostan±
wprowadzone do tre¶ci umowy na roboty budowalne
7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2025-03-26 11:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Platforma Zakupowa https://zmk-bialystok.ezamawiajacy.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-03-26 11:30
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2025-04-24
SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE
Rozdzia³ XVIII.Pouczenie o ¶rodkach ochrony prawnej przys³uguj±cych Wykonawcy.
1. Wykonawcy oraz innemu podmiotowi przys³uguj± ¶rodki ochrony prawnej opisane w Dziale IX ustawy, je¿eli ma lub mia³
interes w uzyskaniu zamówienia oraz poniós³ lub mo¿e ponie¶æ szkodê w wyniku naruszenia przez Zamawiaj±cego
przepisów ustawy.
2. Odwo³anie przys³uguje na:
1) niezgodn± z przepisami ustawy czynno¶æ Zamawiaj±cego, podjêt± w postêpowaniu o udzielenie zamówienia, w tym na
Projektowane Postanowienie Umowy;
2) zaniechanie czynno¶ci w postêpowaniu o udzielenie zamówienia, do której Zamawiaj±cy by³ obowi±zany na podstawie
ustawy.
3. Odwo³anie wnosi siê do Prezesa Izby.
4. Termin na wniesienie odwo³ania, okre¶laj± przepisy ustawy w³a¶ciwe dla zamówieñ, których warto¶æ jest mniejsza ni¿
progi unijne.
5. Zgodnie z art. 579 ust. 1 ustawy na orzeczenie Izby oraz postanowienie Prezesa Izby, o którym mowa
w art. 519 ust. 1, stronom oraz uczestnikom postêpowania odwo³awczego przys³uguje skarga do s±du.
6. W postêpowaniu tocz±cym siê wskutek wniesienia skargi stosuje siê odpowiednio przepisy ustawy z dnia 17 listopada
1964 r. – Kodeks postêpowania cywilnego o apelacji, je¿eli przepisy Dzia³u IX ustawy nie stanowi± inaczej.
7. Skargê wnosi siê do S±du Okrêgowego w Warszawie – s±du zamówieñ publicznych, zwanego dalej „s±dem zamówieñ
publicznych”.
8. Skargê wnosi siê za po¶rednictwem Prezesa Izby, w terminie 14 dni od dnia dorêczenia orzeczenia Izby lub
postanowienia prezesa Izby, o którym mowa w art. 519 ust. 1 ustawy.
O udzielenie zamówienia mog± siê ubiegaæ Wykonawcy, którzy nie podlegaj± wykluczeniu z postêpowania na podstawie:
art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji
na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 507).
Samooczyszczenie Wykonawcy - w okoliczno¶ciach okre¶lonych w art. 108 ust. 1 pkt 1, 2 i 5 oraz art. 109 ust. 1 pkt 4 i 5
ustawy Pzp, wykonawca nie podlega wykluczeniu je¿eli udowodni zamawiaj±cemu, ¿e spe³ni ³±cznie nastêpuj±ce
przes³anki:
1) naprawi³ lub zobowi±za³ siê do naprawienia szkody wyrz±dzonej przestêpstwem, wykroczeniem lub swoim
nieprawid³owym postêpowaniem, w tym poprzez zado¶æuczynienie pieniê¿ne,
2) wyczerpuj±co wyja¶ni³ fakt i okoliczno¶ci zwi±zane z przestêpstwem, wykroczeniem lub swoim nieprawid³owym
postêpowaniem oraz spowodowanymi przez nie szkodami, aktywnie wspó³pracuj±c odpowiednio z w³a¶ciwymi organami, w
tym organami ¶cigania lub zamawiaj±cym,
3) podj±³ konkretne ¶rodki techniczne, organizacyjne i kadrowe, odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestêpstwem,
wykroczeniem lub nieprawid³owemu postêpowaniu, w szczególno¶ci:
a) zerwa³ wszelkie powi±zania z osobami lub podmiotami odpowiedzialnymi za nieprawid³owe postêpowanie wykonawcy,
b) zreorganizowa³ personel,
c) wdro¿y³ system sprawozdawczo¶ci i kontroli,
d) utworzy³ struktury audytu wewnêtrznego do monitorowania, przestrzegania przepisów, wewnêtrznych regulacji lub
standardów,
e) wprowadzi³ wewnêtrzne regulacje dotycz±ce odpowiedzialno¶ci i odszkodowañ za nieprzestrzeganie przepisów,
wewnêtrznych regulacji lub standardów.
INNE PRZETARGI Z BIA£EGOSTOKU
- Pielêgnacja pasów ppo¿. i wa³ów ppo¿. na terenach wojskowych administrowanych przez 25. WOG w podziale na piêæ czê¶ci."
- Wymiana pokrycia dachu z p³yt azbestowo - cementowych budynku handlowego nr 4 oraz demonta¿u i utylizacji pokrycia na wiatach nr 2 i 3 zlokalizowanych przy ul. Kawaleryjskiej 19 w Bia³ymstoku.
- Obs³uga weterynaryjna
- Dostawa systemu do znakowania i kontroli obiegu po¶cieli
- DZIER¯AWA £¡CZY TELEKOMUNIKACYJNYCH 2 Mbps na POTRZEBY POLICJI woj. PODLASKIEGO
- Badanie sk³adu morfologicznego odpadów komunalnych o kodzie 20 03 01
wiêcej: przetargi w Bia³ymstoku »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Przebudowa fragmentu III piêtra budynku nr. 1 Centrum Fizyki Teoretycznej PAN.
- Budowa kompleksu pomieszczeñ bezpiecznych
- Modernizacja oczyszczalni ¶cieków w Woli Kalinowskiej, gmina Su³oszowa etap II - wymiana pokrycia dachowego na budynkach oczyszczalni
- Przebudowa pomieszczeñ kuchni w Domu Studenckim Arkona przy ul. Chopina 61 w Szczecinie
- Rozwój infrastruktury drogowej oraz spo³ecznej w Ogrodzieñcu
- Wymiana o¶wietlenia na klatkach schodowych w budynkach zarz±dzanych przez Bytomskie Mieszkania
wiêcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.