eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi W³oc³awek"Rekonstrukcja m³yna wodnego w K³óbce" - etap II



Og³oszenie z dnia 2023-03-20


Powi±zane og³oszenia:

Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
"Rekonstrukcja m³yna wodnego w K³óbce" - etap II

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Muzeum Ziemi Kujawskiej i Dobrzyñskiej we W³oc³awku

1.3.) Oddzia³ zamawiaj±cego: MZKiD

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000282056

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: S³owackiego 1a

1.5.2.) Miejscowo¶æ: W³oc³awek

1.5.3.) Kod pocztowy: 87-800

1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL619 - W³oc³awski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@muzeum.wloclawek.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.muzeum.wloclawek.pl

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Rekreacja, kultura i religia

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

"Rekonstrukcja m³yna wodnego w K³óbce" - etap II

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-bfd1ddb5-c687-11ed-9355-06954b8c6cb9

2.5.) Numer og³oszenia: 2023/BZP 00143141

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2023-03-20

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2023/BZP 00054450/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.1.1 "Rekonstrukcja m³yna wodnego w K³óbce" - etap II

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Tak

2.15.) Nazwa projektu lub programu

RPKP Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-bfd1ddb5-c687-11ed-9355-06954b8c6cb9

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: e-zamówienia.gov.pl

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1.1. Komunikacja w postêpowaniu, z wy³±czeniem sk³adania ofert odbywa siê drog± elektroniczn± za po¶rednictwem formularzy do komunikacji dostêpnych w zak³adce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za po¶rednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa siê w szczególno¶ci przekazywanie wezwañ i zawiadomieñ, zadawanie pytañ i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umo¿liwiaj± równie¿ do³±czenie za³±cznika do przesy³anej wiadomo¶ci (przycisk „dodaj za³±cznik”);
1.2. W przypadku za³±czników, które s± zgodne z ustaw± Pzp lub rozporz±dzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagañ dla dokumentów elektronicznych opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, mog± byæ opatrzone zgodnie z wyborem Wykonawcy/Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cego siê o udzielenie zamówienia/podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, podpisem typu zewnêtrznego lub wewnêtrznego. W zale¿no¶ci od rodzaju podpisu i jego typu (zewnêtrzny lub wewnêtrzny) dodaje siê uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowany, plikiem podpisu (typ zewnêtrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnêtrzny);
1.3. Mo¿liwo¶æ korzystania w postêpowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pe³nym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania siê na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” s³u¿±cych do zadawania pytañ dotycz±cych tre¶ci dokumentów zamówienia (w szczególno¶ci SWZ) wymagane jest posiadanie tzw. konta podmiotu w pe³nym zakresie na Platformie e-Zamówienia zgodnie z instrukcj± dostêpn± na Platformie e-Zamówienia w Centrum Pomocy w Komponencie Edukacyjnym link: https://ezamowienia.gov.pl/pl/komponent-edukacyjny/;
1.4. Wszystkie wys³ane i odebrane w postêpowaniu przez Wykonawcê wiadomo¶ci widoczne s± po zalogowaniu w podgl±dzie postêpowania w zak³adce „Komunikacja”. Sposób sporz±dzenia dokumentów elektronicznych musi byæ zgody z wymaganiami okre¶lonymi w rozporz±dzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporz±dzania i przekazywania informacji oraz wymagañ technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz ¶rodków komunikacji elektronicznej w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 poz. 2452) oraz rozporz±dzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych ¶rodków dowodowych oraz innych dokumentów lub o¶wiadczeñ, jakich mo¿e ¿±daæ zamawiaj±cy od wykonawcy (Dz. U. z 2020 poz. 2415).
1.5. Zamawiaj±cy nie ponosi odpowiedzialno¶ci za z³o¿enie oferty w sposób niezgodny z Instrukcj± korzystania z https://ezamowienia.gov.pl, w szczególno¶ci za sytuacjê, gdy zamawiaj±cy zapozna siê z tre¶ci± oferty przed up³ywem terminu sk³adania ofert (np. z³o¿enie oferty w zak³adce „Wy¶lij wiadomo¶æ do zamawiaj±cego”). Taka oferta zostanie uznana przez Zamawiaj±cego za ofertê handlow± i nie bêdzie brana pod uwagê w przedmiotowym postêpowaniu poniewa¿ nie zosta³ spe³niony obowi±zek narzucony w art. 221 Ustawy PZP.
Ofertê, o¶wiadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 Pzp., podmiotowe ¶rodki dowodowe, pe³nomocnictwa, zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby sporz±dza siê w postaci elektronicznej, w ogólnie dostêpnych formatach danych, w szczególno¶ci w formatach pdf .txt, .rtf, .doc, .docx, .odt .xls .jpg (.jpeg) ze szczególnym wskazaniem na .pdf.
W sytuacjach awaryjnych np. w przypadku przerwy w funkcjonowaniu lub awarii lub niedzia³ania Platformy e-zamówienia zamawiaj±cy dopuszcza komunikacjê z wykonawcami za pomoc± poczty elektronicznej, na adres sekretariat@muzeum.wloclawek.pl, z zastrze¿eniem, ¿e Ofertê (w szczególno¶ci Formularz oferty i za³±czniki do oferty) Wykonawca mo¿e z³o¿yæ wy³±cznie za po¶rednictwem https://ezamowienia.gov.pl, zgodnie z opisem w Rozdziale VI pkt 1 niniejszej SWZ.
Korzystanie z https://ezamowienia.gov.pl jest bezp³atne.
Dalsze wymagania techniczne i organizacyjne dot. korespondencji elektronicznej zamawiaj±cy okre¶li³ w rozdziale VII SWZ.

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zamawiaj±cy o¶wiadcza, ¿e spe³nia wymogi okre¶lone w rozporz±dzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 4 maja 2016 r.), dalej: RODO, tym samym dane osobowe podane przez wykonawcê bêd± przetwarzane zgodnie z RODO oraz zgodnie z przepisami krajowymi.
Zgodnie z art. 13 ust.1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informujê, ¿e:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Muzeum Ziemi Kujawskiej i Dobrzyñskiej we W³oc³awku ul. S³owackiego 1a, 87-800 W³oc³awek Tel. (54) 232-32-43 reprezentowane przez Dyrektora Muzeum zwane dalej „Zamawiaj±cym”.
2. Zamawiaj±cy wyznaczy³ Inspektora Ochrony danych Osobowych, z którym mo¿e siê Pani/Pan skontaktowaæ pod adresem e-mail: daneosobowe24h@wp.pl kontakt tel. 607 753 475, lub pisemnie kieruj±c korespondencjê na adres Zamawiaj±cego – Muzeum Ziemi Kujawskiej i Dobrzyñskiej we W³oc³awku ul. S³owackiego 1a, 87-800 W³oc³awek.
3. Pani/Pana dane osobowe bêd± przetwarzane w celu przeprowadzenia postêpowania o udzielenie zamówienia, opisanego w art. 7 pkt 18 ustawy z dnia 19 wrze¶nia 2019 r. Prawo zamówieñ publicznych (Dz. U. z 2022,r. poz. 1710 zm. zwan± dalej ustaw± „Pzp”) w celu zwi±zanym z niniejszego postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie podstawowym bez przeprowadzania negocjacji – „Rekonstrukcja m³yna wodnego w K³óbce” – etap II, zwanego dalej „zamówieniem” oraz wykonywania prawa i obowi±zków wynikaj±cych umów z zawartej umowy, przepisów Kodeksu cywilnego dotycz±cych umów o roboty budowlane, w tym wyp³aty wynagrodzenia.
4. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO jako niezbêdne do wype³nienia obowi±zku prawnego ci±¿±cego na Zamawiaj±cym na mocy przepisów ustawy Pzp, ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2022 r, poz. 1634 ze zm.) oraz innych przepisów prawa.
5. Zamawiaj±cy bêdzie przetwarzaæ nastêpuj±ce kategorie Pani/Pana danych: dane identyfikacyjne, imiê nazwisko, nr PESEL, informacje dotycz±ce zamieszkania, dane kontaktowe, dane dotycz±ce funkcji lub stanowiska.
Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mog± byæ:
1. podmioty uprawione do tego na podstawie przepisów prawa;
2. podmioty, które na podstawie stosowanych umów podpisanych z Zamawiaj±cym s± wspó³administratorami danych osobowyc lub przetwarzaj± w imieniu Zamawiaj±cego dane osobowe, jako podmioty przetwarzaj±ce;
3. osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 74 ustawy Pzp.

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): W zwi±zku z przetwarzaniem przez Zamawiaj±cego Pani/ Pana danych osobowych nie przys³uguje Pani/Panu:
1. w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;
2. prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
3. prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: MZKiD-AG.216.1/23

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak

4.1.14.) Okre¶lenie aspektów spo³ecznych, ¶rodowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:

Zamawiaj±cy uwzglêdni³ wymagania w zakresie dostêpno¶ci dla osób niepe³nosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich u¿ytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest „Rekonstrukcja m³yna wodnego w K³óbce” – etap II. Celem jest odtworzenie m³yna wodnego, jako dzia³aj±cego urz±dzenia technicznego, dlatego g³ównym elementem zamówienia jest rekonstrukcja systemu doprowadzenia wody na ko³o wodne wraz z konstrukcj± uk³adu napêdowego oraz wyposa¿eniem kompletnej linii przemia³owej. Przedmiot zamówienia obejmuje tak¿e rekonstrukcjê drewnianego budynku m³yna na istniej±cych fundamentach, których renowacjê przeprowadzono w ramach I etapu zadania. Rezultatem realizacji przedmiotu zamówienia ma byæ uruchomienie mechanizmu m³yna – wprawienie w ruch jego ko³a wodnego z wykorzystaniem istniej±cego cieku wodnego z jednoczesnym uruchomieniem prawid³owo dzia³aj±cej linii przemia³owej. Warunkiem odbioru koñcowego robót jest demonstracja dzia³ania mechanizmów napêdowych, transmisyjnych i pracuj±cych m³yna z prezentacj± przemia³u zbo¿a.
NAPÊD I LINIA PRTZEMIA£OWA M£YNA - Celem projektu jest odtworzenie mo¿liwie pierwotnej (najstarszej) formy m³yna wodnego w K³óbce. Rekonstrukcja zak³ada odtworzenie najstarszego systemu napêdowego, transmisyjnego i sortuj±cego mlewo. W obiekcie odtworzony zostanie najstarszy typ napêdu na kamienie m³yñskie – nasiêbierne ko³o wodne, którego ruch obrotowy przekazywany jest za pomoc± ko³a palecznego, cewia i wrzeciona na górny kamieñ m³yñski – biegun. Ponadto do sortowania mlewa s³u¿yæ bêdzie skrzynia pytlowa.
a) System doprowadzania wody na ko³o wodne
Woda wyp³ywaæ bêdzie ze stawu i pod drog± przemieszczaæ siê specjalnym drewnianym korytem wprost na ko³o wodne. Koryto powinno zostaæ umieszczone na drewnianych s³upach, osadzanych na zewn±trz betonowych ¶cian jazu oraz na belkach podwieszanych pod mostem. Od strony stawu koryto bêdzie zakoñczone mechanizmem zwalniaj±cym i odcinaj±cym dop³yw wody – g³ówny przy ¶luzie stawu i awaryjny przed ko³em m³yñskim. koryto wraz z ca³± konstrukcj± wykonane z sezonowanego drewna sosnowego.
b) Ko³o m³yñskie nasiêbierne
Ko³o „krzy¿owe” o ¶rednicy 200 cm i szeroko¶ci 140 cm, posiadaj±ce na obwodzie 29 skrzynek na wodê. Wszystkie elementy ko³a m³yñskiego wraz z wa³em wykonane z sezonowanego drewna dêbowego. Ko³o sk³adaæ siê bêdzie z czterech fragmentów zewnêtrznych i czterech wewnêtrznych (na ka¿d± ze stron, czyli w sumie o¶miu kawa³ków drewna), po³±czonych naprzemiennie za pomoc± ¶ciêtych drewnianych ko³ków. Dodatkowo rant ko³a powinien zostaæ zabezpieczony metalow± obejm±. Pomiêdzy dwiema czê¶ciami ko³a bêd± znajdowaæ siê wsuniête ³opaty, stanowi±ce „skrzynki” ko³a. £o¿yska wa³u w drewnianych obudowach, zabezpieczaj±cych przed wod±.
c) Transmisja pod k±tem prostym
Wewn±trz m³yna na wale zostanie umieszczone ko³o „paleczne” drewniane z zêbami („palcami”), zabezpieczonymi klinami, napêdzaj±ce „cewie”. „Cewie” zazêbia siê z ko³em „palecznym”, zamieniaj±c ruch pionowy na poziomy. „Cewie” osadzone na „wrzecionie”. Koniec wrzeciona, z jednej strony osadzony jest w metalowej panewce, zwanej „kachelkiem”, umo¿liwiaj±cej jego obracanie. Górny koniec umieszczony jest w tzw. „paprzycy”, na której znajduje siê kamieñ m³yñski „biegun”. Ko³o paleczne powinno zostaæ wykonane z drewna dêbowego, a jego palce z drewna grabowego. Z drewna grabowego powinno zostaæ wykonane równie¿ „cewie”.
d) Z³o¿enie kamieni m³ynskich
Wewn±trz tzw. „³ubia”, czyli okr±g³ej drewnianej skrzyni zatrzymuj±cej wewn±trz mlewo i warunkuj±cej jego zej¶cie do skrzyni pytlowej, znajduj± siê dwa kamienie m³yñskie. Górny, poruszaj±cy siê „biegun” i dolny, nieruchomy „le¿ak”. Oba kamienie tzw. „francuzy” z kwarcu o równej powierzchni z nakutymi bruzdami. Zlecenie wykonania tej czynno¶ci nale¿y powierzyæ osobie, która mia³a ju¿ wcze¶niej styczno¶æ z ostrzeniem kamieni m³yñskich. Kamienie powinny byæ zabezpieczone metalowymi obejmami, które zapobiegn± rozpadniêciu siê kamieni w wyniku tarcia czy du¿ej prêdko¶ci przemia³u.
e) Urz±dzenie reguluj±ce rozstaw kamieni m³yñskich
W przypadku rekonstrukcji m³yna w K³óbce zostanie zastosowany klinowy system regulacji. „Podelga” umieszczona miedzy dwoma s³upami, w których bêd± wydr±¿one prowadnice, pozwalaj±ce na jej przemieszczanie siê w górê i w dó³. Pod „podelgê” wbijane kliny – dziêki temu „biegun” znajduj±cy siê na „paprzycy” bêdzie zmienia³ swoje po³o¿enie
f) System zasypowy zbo¿a
Sk³ada siê z kosza zasypowego, umieszczonego wewn±trz stela¿a (rusztowania), usadowionego na „³ubiu”, czyli okr±g³ej skrzyni w której znajduje siê z³o¿enie kamieni. Pod lejem zasypowym umieszczone korytko rozdzielaj±ce, czyli tacka ze zbo¿em potrz±sana przez „sochê”, czyli metalow± ¿erd¼ wide³kow± zaczepion± z góry o „paprzycê”, podczas pracy m³yna. Potrz±sanie wywo³ane przez uderzenia cylindra umieszczonego na „sosze” o wystaj±ca listwê u wylotu leja. Cylinder osadzony asymetrycznie, tak aby z ka¿dym obrotem kamienia uderza³ raz w listwê i wymusza³ przesuwanie siê zbo¿a. Dziêki temu, kiedy „biegun” siê obraca, obraca siê równie¿ „socha”, wprawiaj±c tackê pod lejem zasypowym w ruch. Z przodu stela¿a poprzeczny drewniany dr±¿ek z ko³em zêbatym i zapadk±, po³±czony rzemieniem z korytkiem zasypowym. Poprzez podniesienie zapadki dr±¿ek ten mo¿na swobodnie obracaæ, reguluj±c ilo¶æ spuszczanego zbo¿a.
g) Winda do podnoszenia kamieni (¿uraw)
Stoj±cy wa³ drewniany, zakoñczonymi czopami z ¿elaza lub twardego drewna, umieszczony w panewkach. Jedna panewka umieszczona w pod³odze, druga w suficie. Ramiê drewniane umieszczone pod k±tem 90 stopni w stosunku do s³upa i podtrzymywane przez dodatkowy drewniany wspornik. Na koñcu ramienia ¶ruba, zakoñczona dwoma ¿elaznymi ramionami, które mog± byæ swobodnie rozwierane i wprowadzane do specjalnych tulei umieszczonych w kamieniu. Sposób zaprojektowania ¿urawia pozwala na jego poruszanie siê w panewkach po okrêgu i po³o¿enie kamienia w innym miejscu
h) Skrzynia m±czna wraz z pytlem
Skrzynia m±czna z zamocowanym w niej pytlem rêkawowym z tkaniny we³nianej o szerokim splocie. Rêkaw umieszczony na drewnianych wide³kach, pod k±tem pozwalaj±cym na przesuwanie siê mlewa. Koñcówka wide³ek wychodzi ze skrzyni m±cznej i jest umieszczona w pionowym wa³ku. Od wa³ka wystaje poziomo ¿erd¼, doprowadzona do ma³ego, czwór ramiennego kawa³ka drewna osadzonego bezpo¶rednio na wrzecionie. Podczas obracania siê wrzeciona ¿erd¼ jest poruszana przez ramiona i powoduje ruch wstrz±saj±cy rêkawem w skrzyni m±cznej. Pytel w skrzyni m±cznej musi zostaæ odpowiednio naci±gniêty i pod k±tem oko³o 45 stopni skierowany pochylnie w kierunku skrzyni otrêbnej.
i) Skrzynia otrêbna
Skrzynia na otrêby bêdzie siê ona znajdowaæ u wylotu pytla, tak aby otrêby mog³y w niej siê swobodnie znale¼æ. Nad skrzyni± bêd± znajdowa³y siê uchylne na zawiasach drzwi zapobiegaj±ce pyleniu.

BUDYNEK M£YNA (ARCHITEKTURA) Budynek drewniany, jednokondygnacyjny nakryty wysokim dwuspadowym dachem.
a) Konstrukcja ¶cian
b) Konstrukcja okien
c) Konstrukcja drzwi
d) Konstrukcja pod³ogi parteru
e) Konstrukcja dachu

Charakterystyka obiektu.
Inwestycja polega na odtworzeniu (rekonstrukcji) zabytkowego m³yna wodnego przy spiêtrzeniu rzeki Lubieñki w K³óbce. Drewniany budynek zostanie zrekonstruowany na istniej±cych, wzmocnionych ¿elbetowych fundamentach i ¶cianach przyziemia (piwnic) dawnego m³yna, którego drewniana bry³a zosta³a rozebrana w 1985 r. Niewielki budynek m³yna bêdzie mia³ zwart± bry³ê na rzucie prostok±ta z dwuspadowym dachem i zostanie zrekonstruowany w ca³o¶ci w tradycyjnej technice drewnianej.
Budynek umiejscowiony jest przy stopniu wodnym, w zag³êbieniu terenu (przy skarpie), dlatego ¶ciany jego przyziemia s± czê¶ciowo ¶cianami fundamentowymi.
Istniej±ce ¿elbetowe fundamenty i ¶ciany przyziemia (piwnic), po konstrukcyjnym wzmocnieniu zostan± ponownie wykorzystane. Wymiary zewnêtrzne zachowanej konstrukcji ¿elbetowej:
– szeroko¶æ: 648 cm – d³ugo¶æ: 832 cm – g³êboko¶æ: 250 cm.
Parametry budynku
• Powierzchnia zabudowy - 52,83 m2,
• Powierzchnia u¿ytkowa - 48,1 m2,
• Kubatura - 377 m3,
• Liczba kondygnacji nadziemnych - 1,
• Liczba kondygnacji podziemnych (przyziemie) - 1,
• Szeroko¶æ elewacji frontowej - 8,32m,
• Wysoko¶æ górnej krawêdzi elewacji frontowej mierzona od poziomu terenu - 2,4m,
• Geometria dachu – dach dwuspadowy o wysoko¶ci kalenicy 6,3m w uk³adzie g³ównej kalenicy równoleg³ym do drogi publicznej i nachyleniu po³aci 45 stopni.

Szczegó³owy zakres zadania:
Rekonstrukcja m³yna wodnego w K³óbce – etap II:
• rekonstrukcjê budynku,
• rekonstrukcja mechanizmu linii przemia³owej m³yna,
• prace instalacyjne,
• zagospodarowanie terenu wokó³ budynku.

Szczegó³owy zakres prac i sposób ich realizacji okre¶lony zosta³ w za³±cznikach do SWZ obejmuj±cych:
1) projekty budowlane (za³±cznik nr 9);
2) specyfikacjê techniczn± wykonania i odbioru robót - STWiOR (za³±cznik nr 10);
3) oraz pomocniczo przedmiar robót (za³±cznik nr 11).
UWAGA!
Z uwagi na wieloetapowo¶æ realizacji inwestycji, zamieszczone projekty i STWiOR obejmuj± szerszy zakres ni¿ ten, który jest przedmiotem przetargu.
Wykonawca powinien korzystaæ ze specyfikacji i projektów w zakresie objêtym przetargiem bie¿±cego etapu prac – okre¶lonym w przedmiarze robót. Za³±czona dokumentacja projektowa obejmuje szerszy zakres ni¿ ten, który jest przedmiotem przetargu. Podstaw± sporz±dzenia kosztorysu ofertowego, który bêdzie stanowi³ za³±cznik do umowy, s± przedmiary robót (za³±cznik nr 11 do SWZ).

Dalszy szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia zamawiaj±cy okre¶li³ w rozdziale II SWZ.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45212313-3 - Roboty budowlane w zakresie muzeów

45240000-1 - Budowa obiektów in¿ynierii wodnej

03419000-0 - Drewno ciête

45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach

45111291-4 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu

45262690-4 - Remont starych budynków

45442100-8 - Roboty malarskie

45262300-4 - Betonowanie

45312310-3 - Ochrona odgromowa

45410000-4 - Tynkowanie

45421000-4 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej

39290000-1 - Wyposa¿enie ró¿ne

45000000-7 - Roboty budowlane

45350000-5 - Instalacje mechaniczne

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesi±ce

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiaj±cy bêdzie kierowa³ siê nastêpuj±cymi kryteriami i odpowiadaj±cymi im znaczeniami oraz w nastêpuj±cy sposób bêdzie ocenia³ spe³nienie kryteriów:
1) Cena (C) - waga kryterium 60 % (maksymalna liczba punktów – 60,00);
2) Okres gwarancji i rêkojmi dla przedmiotu zamówienia (GR) - waga kryterium 40% (maksymalna liczba punktów – 40,00).

2. Maksymalna liczba punktów, jak± otrzyma dana oferta, zostanie obliczona wed³ug poni¿szego wzoru:
L = C + GR
gdzie:
L – ca³kowita liczba punktów;
C – punkty uzyskane w kryterium „Cena”;
GR – punkty uzyskane w kryterium „Okres gwarancji i rêkojmi dla przedmiotu zamówienia”;

3. Zasady oceny ofert w poszczególnych kryteriach:

1) Cena (C) - waga 60% (maksymalnie mo¿na uzyskaæ 60,00 punktów)
cena najni¿sza brutto*
C =------------------------------------------------ x 60%
cena oferty ocenianej brutto
* spo¶ród wszystkich z³o¿onych ofert niepodlegaj±cych odrzuceniu
a) podstaw± przyznania punktów w kryterium "cena" bêdzie cena ofertowa brutto podana przez Wykonawcê w Formularzu Ofertowym;
b) cena ofertowa brutto musi uwzglêdniaæ wszelkie koszty jakie Wykonawca poniesie w zwi±zku z realizacj± przedmiotu zamówienia;

2) Okres gwarancji i rêkojmi dla przedmiotu zamówienia (GR)- waga 40%- 40 pkt
Zamawiaj±cy przyzna punkty za „okres gwarancji i rêkojmi dla przedmiotu zamówienia”- na podstawie okresu gwarancji i rêkojmi dla przedmiotu zamówienia wskazanego przez Wykonawcê w formularzu ofertowym, w nastêpuj±cy sposób:
Minimalny okres gwarancji i rêkojmi – 48 miesiêcy od daty odbioru koñcowego.
Maksymalny okres gwarancji i rêkojmi – 60 miesiêcy i wiêcej od daty odbioru koñcowego. Wykonawca, który zaoferuje okres gwarancji i rêkojmi w liczbie 60 miesiêcy otrzyma 40 pkt. W przypadku zaoferowania okresu gwarancji i rêkojmi d³u¿szego ni¿ 60 miesiêcy wykonawca równie¿ otrzyma 40 punktów. Natomiast do tre¶ci zawartej umowy zamawiaj±cy wpisze zaoferowany d³u¿szy termin okresu gwarancji i rêkojmi. Podanie przez wykonawcê krótszego okresu gwarancji i rêkojmi ni¿ 48 miesiêcy skutkowaæ bêdzie odrzuceniem oferty. W przypadku braku podania w ofercie jakiegokolwiek proponowanego okresu gwarancji i rêkojmi, zamawiaj±cy uzna, ¿e wykonawca zapewnia minimaln± d³ugo¶æ okresu gwarancji i rêkojmi wymagan± przez zamawiaj±cego, tj. 48 miesiêcy i zamawiaj±cy przyzna wykonawcy 0 punktów. Taki okres gwarancji i rêkojmi zamawiaj±cy wpisze do tre¶ci zawartej umowy. Okres gwarancji i rêkojmi nale¿y podaæ w pe³nych miesi±cach.

4. Punktacja przyznawana ofertom w kryterium cena bêdzie liczona z dok³adno¶ci± do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadami arytmetyki.
5. W toku badania i oceny ofert Zamawiaj±cy, mo¿e ¿±daæ od Wykonawcy wyja¶nieñ dotycz±cych tre¶ci z³o¿onej oferty, w tym zaoferowanej ceny.
6. Zamawiaj±cy udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiadaæ bêdzie wszystkim wymaganiom przedstawionym w ustawie Pzp oraz w SWZ i zostanie oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane kryteria wyboru.
7. Je¿eli nie mo¿na wybraæ najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, ¿e dwie lub wiêcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiaj±cy wybiera spo¶ród tych ofert ofertê, która otrzyma³a najwy¿sz± ocenê w kryterium o najwy¿szej wadze.
8. Zamawiaj±cy udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejsz±. Zamawiaj±cy nie bêdzie prowadzi³ negocjacji i dokona wyboru najkorzystniejszej oferty spo¶ród niepodlegaj±cych odrzuceniu ofert.

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60,00

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji i rêkojmi dla przedmiotu zamówienia

4.3.6.) Waga: 40,00

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki dotycz±ce: zdolno¶ci technicznej lub zawodowej – Zamawiaj±cy stawia szczegó³owy warunek w tym zakresie w ten sposób, ¿e wykonawca spe³ni warunek udzia³u w postêpowaniu je¿eli:
Posiada do¶wiadczenie w zakresie tradycyjnego ciesielstwa i wyka¿e, ¿e wykona³ w okresie ostatnich piêciu lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, co najmniej 1 (jedn±) podobn± robotê budowlan±, dotycz±c± remontu, rekonstrukcji lub przebudowy obiektu tradycyjnego m³ynarstwa takiego jak wiatrak lub m³yn wodny obejmuj±c± rekonstrukcjê, przebudowê lub remont wraz z rekonstrukcj± lub remontem elementów mechanicznych linii przemia³owej, o ³±cznej warto¶ci brutto nie mniejszej ni¿ 500 000,00 z³;
W przypadku, gdy ww. zakres robót budowlanych bêdzie stanowi³ czê¶æ robót o szerszym zakresie, Wykonawca zobowi±zany jest wyodrêbniæ rodzajowo i kwotowo roboty, o których mowa powy¿ej. Dla potrzeby oceny spe³niania warunku okre¶lonego powy¿ej, je¶li warto¶æ lub warto¶ci zostan± podane w walutach innych ni¿ PLN, Zamawiaj±cy przyjmie ¶redni kurs danej waluty publikowany przez Narodowy Bank Polski w dniu publikacji og³oszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówieñ Publicznych, je¿eli w dniu publikacji og³oszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówieñ Publicznych Narodowy Bank Polski nie publikuje ¶redniego kursu danej waluty, za podstawê przeliczenia przyjmuje siê ¶redni kurs waluty publikowany pierwszego dnia, po dniu publikacji og³oszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówieñ Publicznych, w którym zostanie on opublikowany);
b) skieruje do wykonania zamówienia minimum jedn± osobê w specjalno¶ci konstrukcyjno-budowlanej do kierowania robotami budowlanymi maj±c± pe³niæ funkcjê kierownika budowy, posiadaj±c± co najmniej 3-latnie do¶wiadczenie do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci konstrukcyjno-budowlanej osiadaj±c± w tym okresie co najmniej 18-miesiêczne do¶wiadczenie na stanowisku kierownika budowy w robo-tach budowlanych prowadzonych przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru lub inwentarza muzeum bêd±cego instytucj± kultury, zgodnie z art. 37c ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2021r. poz. 710).
Osoba wymieniona powy¿ej powinna posiadaæ odpowiednie uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi, zgodnie z ustaw± z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane rozporz±dzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r. poz. 831) ustawy z dnia 9 maja 2014 r. o u³atwieniu dostêpu do wykonywania niektórych zawodów regulowanych (Dz. U. z 2014 r. poz. 768 ze zm.) albo odpowiadaj±ce im wa¿ne uprawnienia budowlane, które zosta³y nadane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów.
Zamawiaj±cy okre¶laj±c wymogi dla osób w zakresie posiadanych uprawnieñ budowlanych, dopuszcza odpowiadaj±ce im uprawnienia budowlane, które zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów oraz odpowiadaj±ce im uprawnienia wydane obywatelom pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej, Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, w zakresie, którego w³a¶ciwy organ wydaje decyzjê w sprawie uznania kwalifikacji zawodowych na zasadach okre¶lonych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2020r., poz. 220).

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Podmiotowe ¶rodki dowodowe na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udzia³u w postêpowaniu:
1) o¶wiadczenie wykonawcy o aktualno¶ci informacji zawartych w o¶wiadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust 1 ustawy w zakresie braku podstaw wykluczenia z postêpowania wskazanych przez zamawiaj±cego, o których mowa:
a) art. 108 ust. 1 pkt 3 ustawy PZP,
b) art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy PZP, dotycz±cych orzeczenia zakazu ubiegania siê o zamówienie publiczne tytu³em ¶rodka zapobiegawczego,
c) art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy PZP, dotycz±cych zawarcia z innymi wykonawcami porozumienia maj±cego na celu zak³ócenie konkurencji,
d) art. 108 ust. 1 pkt 6 ustawy PZP,
e) art. 7 ust. 1 pkt 1-3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r ustawy o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego (Dz. U.2022 poz. 835) - wed³ug wzoru z za³±cznika nr 5 do SWZ.

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: Podmiotowe ¶rodki dowodowe na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu:
1) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane. Zamawiaj±cy uzna warunek za spe³niony je¿eli wykonawca wyka¿e, ¿e posiada do¶wiadczenie w zakresie tradycyjnego ciesielstwa i wyka¿e, ¿e wykona³ lub wykonuje co najmniej 1 (jedn±) podobn± robotê budowlan±, dotycz±c± remontu, rekonstrukcji lub przebudowy obiektu tradycyjnego m³ynarstwa takiego jak wiatrak lub m³yn wodny obejmuj±c± rekonstrukcjê, przebudowê lub remont wraz z rekonstrukcj± lub remontem elementów mechanicznych linii przemia³owej, o ³±cznej warto¶ci brutto nie mniejszej ni¿ 500 000,00 z³; wraz z za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zosta³y wykonane, a je¿eli wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty– za³±cznik nr 6 do SWZ;
2) wykaz osób w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami – za³±cznik nr 7 do SWZ.

5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:

1) formularz ofertowy;
2) o¶wiadczenie wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê - je¶li dotyczy;
3) pe³nomocnictwo - je¶li dotyczy;
4) o¶wiadczenie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby - je¶li dotyczy

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:

1. Wykonawca zobowi±zany jest wnie¶æ wadium przed up³ywem terminu sk³adania ofert, to jest do dnia 05.04.2023 r. do godz. 12:00 w wysoko¶ci
- 20 000,00 z³ (s³ownie z³otych: dwadzie¶cia tysiêcy) i utrzymania go nieprzerwanie do dnia up³ywu terminu zwi±zania ofert±.
2. Wadium mo¿e byæ wniesione wed³ug wyboru wykonawcy w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach:
1) pieni±dzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (Dz. U. z 2019 r. poz. 310, 836 i 1572).
3. Wadium wnoszone w pieni±dzu wp³aca siê przelewem na rachunek bankowy zamawiaj±cego w BNP Paribas Bank Polska S.A. ul Kasprzaka 2, 01-211 Warszawa - numer rachunku 80 2340 0009 0830 2480 0000 0034 z dopiskiem w przelewie: Wadium w postêpowaniu MZKiD-AG.216.1/23 pn.: Rekonstrukcja m³yna wodnego w K³óbce” – etap II.
4. Wadium wniesione w pieni±dzu zamawiaj±cy przechowuje na rachunku bankowym.
5. Je¿eli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub porêczenia, o których mowa w pkt 2 ppkt.2.2-2.4, wykonawca przekazuje zamawiaj±cemu orygina³ gwarancji lub porêczenia, w postaci elektronicznej.
6. Dowód wniesienia wadium nale¿y za³±czyæ do oferty.

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia (mo¿liwo¶æ sk³adania jednej oferty, przez dwa lub wiêcej podmiotów np. konsorcjum firm, spó³kê cywiln±), pod warunkiem, ¿e taka oferta bêdzie spe³niaæ nastêpuj±ce wymagania:
2. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o zamówienie musz± ustanowiæ pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego - nie dotyczy spó³ki cywilnej, o ile upowa¿nienie/pe³nomocnictwo do wystêpowania w imieniu tej spó³ki wynika z do³±czonej do oferty umowy spó³ki b±d¼ wszyscy wspólnicy podpisz± ofertê;
3. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o zamówienie przed³o¿± wraz z ofert± pe³nomocnictwo – nie dotyczy spó³ki cywilnej, o ile upowa¿nienie/ pe³nomocnictwo do wystêpowania w imieniu tej spó³ki wynika z do³±czonej do oferty umowy spó³ki b±d¼ wszyscy wspólnicy podpisz± ofertê.
4. UWAGA: umocowanie do reprezentowania Wykonawców, o którym mowa w pkt 19, ppkt.1) i pkt.19, ppkt.2) mo¿e wynikaæ albo z dokumentu pe³nomocnictwa, albo z umowy podmiotów wspólnie sk³adaj±cych ofertê.
5. Pe³nomocnictwo musi byæ za³±czone do oferty w oryginale, tj. powinno zostaæ z³o¿one w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym mocodawcy. Je¿eli pe³nomocnictwo zosta³o wystawione przez upowa¿nione podmioty jako dokument w postaci papierowej, przekazuje siê cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym mocodawcy, po¶wiadczaj±ce zgodno¶æ cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej. W przypadku pe³nomocnictwa z³o¿onego w innym jêzyku ni¿ jêzyk polski winno byæ ono z³o¿one wraz z t³umaczeniem na jêzyk polski.
6. W przypadku, gdy pe³nomocnictwo potwierdzaj±ce umocowanie do reprezentowania odpowiednio wykonawcy, wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia zosta³o wystawione przez upowa¿nione podmioty inne ni¿ wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia lub podwykonawca, zwane dalej „upowa¿nionymi podmiotami”, jako dokument elektroniczny, przekazuje siê ten.

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Rodzaj i zakres zmian zamawiaj±cy okre¶li³ w § 16projektowanych postanowieñ umowy, w tym w szczególno¶ci:
1) Zmiany wynagrodzenia umownego Wykonawcy, które mo¿e ulec zmianie w nastêpuj±cych sytuacjach;
2) Zmiana tre¶ci umowy;
3) Zmiana terminu wykonania zamówienia;
4) Zmiana sposobu spe³niania ¶wiadczenia, zmiana parametrów realizowanego zamówienia;
5) Zmiana wykonawcy lub podwykonawcy.

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2023-04-05 12:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: https://ezamowienia.gov.pl

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-04-05 12:30

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: 30 dni

SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE

Wizja lokalna
1. Zamawiaj±cy wymaga od Wykonawcy odbycia wizji lokalnej w miejscu wykonywania robót budowlanych. Brak odbycia wizji lokalnej skutkuje odrzuceniem oferty na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 18 w zw. z art. 266 ustawy Pzp.
2. Celem wizji lokalnej jest sprawdzenie warunków zwi±zanych z wykonaniem prac bêd±cych przedmiotem zamówienia oraz uzyskania dodatkowych informacji koniecznych, które mog± byæ przydatne do przygotowania oferty. Wizji lokalnej mo¿na dokonaæ od poniedzia³ku do pi±tku w godz. 10.00 - 14.00, najpó¼niej do 5 dnia przed up³ywem terminu sk³adnia ofert, po uprzednim uzgodnieniu terminu z p. Dariuszem F±far± tel. (54) 232-36-25.

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.