eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi KoniecpolBudowa energooszczędnego oświetlenia ulicznego w mieście i gminie Koniecpol wraz z infrastrukturą towarzyszącą



Ogłoszenie z dnia 2025-03-17

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa energooszczędnego oświetlenia ulicznego w mieście i gminie Koniecpol wraz z infrastrukturą towarzyszącą

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Koniecpol

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 151397990

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Chrząstowska 6A

1.5.2.) Miejscowość: Koniecpol

1.5.3.) Kod pocztowy: 42-230

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL224 - Częstochowski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: umig@koniecpol.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.koniecpol.pl/

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Budowa energooszczędnego oświetlenia ulicznego w mieście i gminie Koniecpol wraz z infrastrukturą towarzyszącą

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-fa2a9808-b28a-495b-b82a-2cf006d89b9b

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00149761

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-03-17

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00020127/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.2 Budowa energooszczędnego oświetlenia ulicznego w mieście i gminie Koniecpol wraz z infrastrukturą towarzyszącą

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-fa2a9808-b28a-495b-b82a-2cf006d89b9b

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-fa2a9808-b28a-495b-b82a-2cf006d89b9b

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1) W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl
2) Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
3) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-fa2a9808-b28a-495b-b82a-2cf006d89b9b
4) Postępowanie można wyszukać również ze strony głównej Platformy e-Zamówienia (przycisk „Przeglądaj postępowania/konkursy”).
5) Identyfikator (ID) postępowania na Platformie e-Zamówienia: ocds-148610-fa2a9808-b28a-495b-b82a-2cf006d89b9b.
6) Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
7) Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania.
8) Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”).
Zamawiający dopuszcza komunikowanie się przy użyciu poczty elektronicznej: umig@koniecpol.pl (nie dotyczy składania ofert).
9) W przypadku załączników, które są zgodnie z ustawą Pzp lub rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, mogą być opatrzone, zgodnie z wyborem wykonawcy/wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia/podmiotu udostępniającego zasoby, podpisem zewnętrznym lub wewnętrznym. W zależności od rodzaju podpisu i jego typu (zewnętrzny, wewnętrzny) dodaje się do przesyłanej wiadomości uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnętrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnętrzny).
10) Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pełnym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania się na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.
11) Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu w podglądzie postępowania w zakładce „Komunikacja”.
12) Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza).
13) Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia.
14) W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia użytkownicy mogą skorzystać ze wsparcia technicznego dostępnego pod numerem telefonu (32) 77 88 999 lub drogą elektroniczną poprzez formularz udostępniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zakładce „Zgłoś problem”.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia 2016/679, zamawiający informuje, że:
1) administratorem danych osobowych osób fizycznych jest Miasto i Gmina Koniecpol reprezentowana przez Burmistrza, z siedzibą: ul. Chrząstowska 6A, 42-230 Koniecpol, tel. (34) 355-18-81;
2) kontakt z Inspektorem Danych Osobowych – e-mail: iod@koniecpol.pl, telefon: (34) 360 – 82-65;
3) dane osobowe osób fizycznych przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c rozporządzenia 2016/679 w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego: „Budowa energooszczędnego oświetlenia ulicznego w mieście i gminie Koniecpol wraz z infrastrukturą towarzyszącą”, nr sprawy IZP.271.13.2025;
4) odbiorcami danych osobowych osób fizycznych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 Pzp;
5) dane osobowe osób fizycznych będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
6) obowiązek podania przez osobę fizyczną danych osobowych bezpośrednio jej dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
7) w odniesieniu do danych osobowych osób fizycznych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 rozporządzenia 2016/679;
8) osoba fizyczna posiada:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do swoich danych osobowych;
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania swoich danych osobowych (UWAGA: korzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników);
c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (UWAGA: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego;
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/ Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/ Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
9) osobie fizycznej nie przysługuje:
a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: IZP.271.13.2025

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak

4.1.9.) Liczba części: 2

4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części

4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak

4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:

Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

Część 1

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Zadanie (część) nr 1: Budowa energooszczędnego oświetlenia ulicznego. Zakres prac do wykonania obejmuje budowę oświetlenia ulicznego w następujących lokalizacjach:
1) Budowa oświetlenia ulicznego w miejscowości Piaski, polegająca na:
a) budowie elektroenergetycznej linii napowietrznej oświetlenia ulicznego przewodem izolowanym typu AsXSn 2x35mm2 o długości całkowitej Lc=1474 mb, na istniejących stanowiskach słupowych napowietrznej linii nN (stanowiska słupowe od nr 18 do nr 50);
b) montażu 29 szt. wysięgników jednoramiennych o wysokości 2 m i długości 1 m;
c) montażu na wysięgnikach opraw typu LED o mocy 41,8W w ilości 29 szt.;
d) budowie szafki oświetlenia ulicznego w bezpośredniej bliskości złącza kablowego typu ZK1e1P zasilanego ze stacji transformatorowej 15/0,4 kV (S-777).
2) Budowa oświetlenia ulicznego w miejscowości Kuźnica Grodziska przy ul. Łąkowej, polegająca na:
a) budowie elektroenergetycznej sieci napowietrznej oświetlenia drogowego przewodem typu AsXSn 2x35 mm2 o długości L=312 mb, podwieszonej na stanowiskach słupowych (od nr 5/ RPK-10,5/12 E do nr 13/ ON-12/10 E); przewody przyłączone przy pomocy zacisków jednostronnie przebijających izolację, na stanowisku nr 5 do istniejących przewodów nieizolowanych wyprowadzonych ze stacji transformatorowej CZW20739 Kuźnica Grodziska I;
b) montażu 5 szt. opraw oświetlenia ulicznego w II klasie ochronności typu LED o mocy 37,6W (montowanych na stanowiskach o nr 5, 7, 9, 11 i 13), z zastosowaniem wysięgników rurowych 500/1000, mocowanych do słupa za pomocą uchwytu przytwierdzonego taśmą stalową;
c) przebudowa istniejących 3 szt. stanowisk słupowych typu ŻN, na stanowiska typu E (strunobetowe żerdzie wirowane) – dotyczy stanowisk o nr 5, 6 i 7 z odbudową przewodów napowietrznych niskiego napięcia;
3) Budowa oświetlenia ulicznego w Koniecpolu przy ul. Nad Brudną Wodą – odcinek od skrzyżowania z ul. Chrząstowską do mostu na rzece Pilicy, polegająca na:
a) budowie kablowej linii oświetlenia ulicznego typu YAKXs 4x35mm2 o długości całkowitej Lc=650 mb wraz z wprowadzeniem na istniejące stanowisko słupowe typu N-10,5/4,3E (nr 34) i podłączeniem do istniejącej linii oświetlenia ulicznego poprzez rozłącznik RSA-00;
b) montażu na prefabrykowanym fundamencie 17 szt. stalowych słupów oświetleniowych o wysokości 7 m i grubości ścianki 3 mm;
c) montażu 17 szt. wysięgników jednoramiennych o wys. 1 m i długości 1 m wraz z montażem 17 szt. opraw typu LED o mocy 27W.
4) Budowa oświetlenia ulicznego w Koniecpolu przy ul. Nad Brudną Wodą – odcinek od skrzyżowania z ul. Rzeczną do mostu na rzece Pilicy, obejmująca:
a) budowę linii kablowej kablem YAKXS 4x35mm2 o łącznej długości L=139mb, włączonej do istniejącej linii kablowej oświetlania ulicznego (stanowisko słupowe nr L15);
b) montaż 4 szt. słupów stalowych okrągłych o wys. 7 m i gr. ścianki 3mm z wysięgnikiem długości 1,5m i wys. 1m (stanowiska słupowe od nr L16 do nr L19); słupy posadowione na prefabrykowanych fundamentach betonowych
c) montaż na słupach 4 szt. opraw oświetleniowych typu LED o mocy 48,5W.
5) Budowa oświetlania ulicznego w Koniecpolu – ul. Rzeczna, odcinek od skrzyżowania z ul. Słowackiego do istniejącego oświetlenia (słup nr L28), obejmująca:
a) budowę linii kablowej kablem YAKXS 4x35mm2 o łącznej długości L=615mb, włączonej do istniejącej linii kablowej oświetlania ulicznego (stanowisko słupowe nr L28);
b) montaż 16 szt. słupów stalowych okrągłych o wys. 7 m i gr. ścianki 3mm z wysięgnikiem długości 1,5m i wys. 1m (stanowiska słupowe od nr L29 do nr L44); słupy posadowione na prefabrykowanych fundamentach betonowych
c) montaż na słupach 16 szt. opraw oświetleniowych typu LED o mocy 48,5W.
6) Budowa oświetlenia ulicznego w Koniecpolu przy ul. Tarchalskiego, obejmująca:
a) budowę linii kablowej oświetlenia ulicznego typu YAKXs 4x35mm2 o długości całkowitej Lc=282 mb, włączonej do istniejącej linii kablowej oświetlania ulicznego;
b) montaż 6 szt. stalowych słupów oświetlenia ulicznego CN8/3/60/F160 o wys. 8 m, grubość blachy min. 3 mm; słupy montowane na prefabrykowanych fundamentach betonowych;
c) montaż 6 szt. opraw oświetleniowych LED o mocy 53 W na wysięgnikach giętych jednoramiennych o wysokości 1 m, wysięgu 1,5m oraz kącie pochylenia 10 stopni.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla każdego z Zadań (części), zawiera dokumentacja projektowa obejmująca projekty budowlane i Szczegółowe Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, która stanowi załącznik nr 9 do SWZ.

UWAGI:
1) Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia pełnej obsługi geodezyjnej inwestycji w celu wytyczenia obiektów w terenie oraz sporządzenia geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej.
2) Zamawiający dodatkowo zamieścił w załączniku nr 9 w celach pomocniczych, przedmiary robót. Przedmiary nie stanowią podstawy do obliczenia ceny oferty, którą należy podać w formie ryczałtu i obliczyć na podstawie dokumentacji projektowej i opisu przedmiotu zamówienia zwartego w niniejszej SWZ.
3) Kosztorys, który zgodnie z warunkami Umowy Wykonawca zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu ma obejmować faktyczne roboty i dostosowane do nich KNR.
4) Zamawiający zaleca Wykonawcom dokonanie wizji lokalnej w celu zdobycia szczegółowych informacji niezbędnych do prawidłowego przygotowania oferty i właściwej realizacji robót. Wizja lokalna nie jest wymagana do złożenia oferty.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45316110-9 - Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45231400-9 - Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych

45316100-6 - Instalowanie urządzeń oświetlenia zewnętrznego

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 4 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 2

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Zadanie (część) nr 2: Budowa infrastruktury towarzyszącej – chodniki, ścieżka rowerowa oraz droga dla pieszych i rowerów. Przedmiot zamówienia w zadaniu (części) nr 2 obejmuje budowę infrastruktury drogowej w następującym zakresie:
1) Przebudowa ul. Nad Brudną Wodą w Koniecpolu poprzez budowę drogi dla pieszych i rowerów, na działkach o nr ewidencyjnych gruntów 2131 i 2109 obręb 0001 Koniecpol w tym:
a) wykonanie drogi dla pieszych i rowerów o nawierzchni mineralno-bitumicznej na pow. 1380 m2, ze spadkiem poprzecznym 2% w kierunku jezdni; obramowanej obustronnie obrzeżem betonowym 8x30x100 cm;
Konstrukcja drogi dla pieszych i rowerów:
• warstwa ścieralna z mieszanki AC 8 S 50/70, gr. 3 cm;
• skropienie emulsją asfaltową C 60 B3 ZM w ilości 0,1 – 0,3 kg/m2;
• warstwa wiążąca z mieszanki AC 11 W 50/70, gr. 4 cm;
• skropienie emulsją asfaltową C60 B10 ZM q ilości 0,5 - 0,7 kg/m2;
• podbudowa z mieszanki niezwiązanej 0/31,5, stabilizowanej mechanicznie gr. 15 cm;
• warstwa mrozoochronna podłoża: grunt stabilizowany cementem o klasie wytrzymałości C1,5/2, gr. warstwy 15 cm;
b) wykonanie pasa buforowego (skrajnia) z kostki betonowej gr. 8 cm na pow. 140m2;
Konstrukcja pasa buforowego:
• kostka betonowa gr. 8 cm kolor grafit na podsypce cementowo – piaskowej 1:3, gr. 3 cm;
• podbudowa z kruszywa łamanego frakcji 0/31,5mm, zagęszczona mechanicznie, gr. warstwy 10 cm;
• warstwa mrozoochronna podłoża: grunt stabilizowany cementem o klasie wytrzymałości C1,5/2, gr. warstwy 15 cm;
c) wykonanie ścieku przykrawężnikowego z kostki betonowej gr. 8 cm na pow. 140 m2;
Konstrukcja ścieku przykrawężnikowego:
• kostka betonowa gr. 8 cm na podsypce cementowo – piaskowej 1:3, gr. 3 cm;
• ława betonowa z chudego betonu klasy C12/15, gr. 20 cm.
2) Przebudowa ulicy Tarchalskiego na długości ok. 225 mb w zakresie budowy prawostronnego chodnika i 2 szt. zjazdów do posesji z kostki betonowej na łącznej powierzchni 541 m2, w tym chodnik: 485 m2, zjazdy: 56m2 wraz z pasem buforowym z kostki betonowej gr. 8 cm (kolor czerwony), szer. pasa 0,50 m (z uwzględnieniem szerokości krawężnika), oddzielającym jezdnię od drogi dla pieszych. Chodnik obramowany od strony ogrodzeń obrzeżem betonowym 8x30x100 cm (na wjazdach od strony posesji zastosować krawężnik drogowy najazdowy 15x22x100 cm). Od strony jezdni chodnik obramowany istniejącym, krawężnikiem drogowym 15x30x100 cm (na wjazdach krawężnik najazdowy 15x22x100 cm).
UWAGA: Zakres budowy prawostronnego chodnika nie obejmuje ułożenie krawężnika od strony jezdni (krawężnik istniejący).
Konstrukcja chodnika:
- warstwa mrozoochronna podłoża: grunt stabilizowany cementem o klasie wytrzymałości C1,5/2, gr. 15 cm;
- podbudowa z mieszanki niezwiązanej 0/31,5mm stabilizowanej mechanicznie gr. 15 cm;
- podsypka cementowo – piaskowa o gr. 3 cm;
- kostka betonowa grubości 8 cm – kolor szary;
Konstrukcja pasa buforowego:
- warstwa mrozoochronna podłoża: grunt stabilizowany cementem o klasie wytrzymałości C1,5/2, gr. 15 cm;
- podbudowa zagęszczona mechanicznie – tłuczeń frakcji 0/31,5mm, gr. warstwy 10 cm;
- podsypka cementowo – piaskowa o gr. 3 cm;
- kostka betonowa grubości 8 cm – kolor czerwony;
Konstrukcja zjazdów:
- warstwa ulepszonego podłoża: grunt ulepszony spoiwem hydraulicznym o klasie wytrzymałości C3/4, gr. 20 cm;
- podbudowa z kruszywa łamanego frakcji 0/31,5m, gr. 20 cm, zagęszczona mechanicznie;
- podsypka cementowo – piaskowa o gr. 3 cm;
- kostka betonowa grubości 8 cm – kolor grafit;

3) Rozbudowa fragmentu drogi gminnej ul. Nad Brudną Wodą na odcinku o długości ok. 140 mb (od skrzyżowania z ul. Rzeczną do mostu na rzece Pilicy), poprzez wykonanie następującego zakresu robót:
a) budowa prawostronnego chodnika na pow. ok. 280 m2, obramowanego krawężnikiem betonowym (od strony jezdni) oraz obrzeżem betonowym (od strony terenów zielonych), o następującej konstrukcji:
• warstwa ulepszonego podłoża z mieszanki niezwiązanej (np. pospółki) – gr. warstwy po zagęszczeniu 15 cm;
• podbudowa zasadnicza z kruszywa łamanego 0/31,5 mm stabilizowanego mechanicznie – gr. 15 cm;
• podsypka cementowo – piaskowa 1:4 – gr. 3 cm;
• warstwa ścieralna z kostki betonowej kolor szary, typ Behaton – gr. 8 cm;
b) rozebranie istniejącego lewostronnego chodnika z kostki betonowej i wykonanie ścieżki rowerowej z betonu asfaltowego na pow. ok. 280 m2, obramowanej istniejącym krawężnikiem betonowym (od strony jezdni) oraz obrzeżem betonowym (od strony ogrodzeń), wraz z wykonaniem w śladzie ścieżki jednego indywidualnego zjazdu na działkę.
Konstrukcja ścieżki rowerowej:
• warstwa ulepszonego podłoża z mieszanki niezwiązanej (np. pospółki) – gr. warstwy po zagęszczeniu 15 cm;
• podbudowa zasadnicza z kruszywa łamanego 0/31,5 mm stabilizowanego mechanicznie – gr. 15 cm;
• warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC11W – gr. 4 cm;
• warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC5S – gr. 3 cm;
Konstrukcja zjazdu:
• warstwa ulepszonego podłoża z mieszanki niezwiązanej (np. pospółki) – gr. warstwy po zagęszczeniu 20 cm;
• podbudowa zasadnicza z kruszywa łamanego 0/31,5 mm stabilizowanego mechanicznie – gr. 20 cm;
• warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC11W – gr. 4 cm;
• warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC5S – gr. 5 cm;
c) wykonie 2 szt. wpustów ulicznych drogowych (WP62 i WP63) żeliwnych krawężnikowo – jezdniowych, osadzonych na betonowych studniach osadnikowych o średnicy 500mm z włączeniem do istniejącej kanalizacji deszczowej (studnie S16 i S17);
d) wykonanie urządzeń bezpieczeństwa w postaci montażu barier ochronnych U 12a w ilości 85 szt.;
e) roboty wykończeniowe – humusowanie skarp z obsianiem;

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla każdego z Zadań (części), zawiera dokumentacja projektowa obejmująca projekty budowlane i Szczegółowe Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, która stanowi załącznik nr 9 do SWZ.

UWAGI:
1) Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia pełnej obsługi geodezyjnej inwestycji w celu wytyczenia obiektów w terenie oraz sporządzenia geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej.
2) Zamawiający dodatkowo zamieścił w załączniku nr 9 w celach pomocniczych, przedmiary robót. Przedmiary nie stanowią podstawy do obliczenia ceny oferty, którą należy podać w formie ryczałtu i obliczyć na podstawie dokumentacji projektowej i opisu przedmiotu zamówienia zwartego w niniejszej SWZ.
3) Kosztorys, który zgodnie z warunkami Umowy Wykonawca zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu ma obejmować faktyczne roboty i dostosowane do nich KNR.
4) Zamawiający zaleca Wykonawcom dokonanie wizji lokalnej w celu zdobycia szczegółowych informacji niezbędnych do prawidłowego przygotowania oferty i właściwej realizacji robót. Wizja lokalna nie jest wymagana do złożenia oferty.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45233142-6 - Roboty w zakresie naprawy dróg

45111300-1 - Roboty rozbiórkowe

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 4 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełnią następujące warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym – Zamawiający nie określa warunku szczegółowego w tym zakresie;
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów – Działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia nie wymaga posiadania specjalnych uprawnień;
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej, Zamawiający określa następujące warunki szczegółowe:
ZADANIE (część) nr 1:
Wymagane jest wykazanie przez wykonawcę, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż 600.000,00 PLN (słownie: sześćset tysięcy złotych);

ZADANIE (część) nr 2:
Wymagane jest wykazanie przez wykonawcę, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż 1.000.000,00 PLN (słownie: jeden milion złotych);

UWAGA: W przypadku składania oferty na obydwa zadania przez tego samego wykonawcę, musi on wykazać posiadanie środków finansowych lub zdolność kredytową na kwotę stanowiącą sumę warunków określonych dla obydwu zadań (części).

4) zdolności technicznej lub zawodowej - Zamawiający określa następujące warunki szczegółowe:
ZADANIE (część) nr 1:
a) Zamawiający wymaga, aby wykonawca dysponował osobą, która pełnić będzie funkcję kierownika budowy posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, określone przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 725 z późn. zm.), i Rozporządzenia Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 30 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r. poz. 831), lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
UWAGA: Zgodnie z art. 12a Prawa budowlanego samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 Prawa budowlanego mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. Regulację odrębną stanowią przepisy ustawy z dnia 22 grudnia 2015r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 334).
b) Zamawiający wymaga, aby wykonawca wykazał, że wykonał (ukończył), w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, minimum jedną robotę budowlaną, polegającą na budowie, przebudowie, remoncie lub modernizacji linii oświetleniowej lub linii niskiego lub średniego napięcia, o wartości robót brutto minimum 200.000,00 zł (słownie: dwieście tysięcy złotych);.
UWAGI:
1) W przypadku robót, których wartość została wyrażona w walutach innych niż określone przez Zamawiającego, wykonawca dokona ich przeliczenia według średniego kursu NBP na dzień zakończenia robót.
2) Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych, w których wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami (konsorcjum), Wykonawca składając ofertę zobowiązany jest do wskazania robót budowlanych, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył. Wykonawca zobowiązany jest wskazać zakres jego rzeczywistego udziału w realizacji wykazywanej roboty w celu ustalenia rzeczywistego doświadczenia - wyłącznie poprzez faktyczny, realny udział w realizacji przynajmniej takiej z części zamówienia, która spełnia warunki opisane w niniejszym zamówieniu.
3) W przypadku wykazania roboty budowlanej obejmującej szerszy zakres prac niż określone przez zamawiającego, wykonawca musi wykazać, że w ramach takiej roboty budowlanej zostały wykonane prace o zakresie i wartości wymaganych w niniejszym warunku udziału w postępowaniu.
4) Zamawiający zastrzega możliwość weryfikacji należytego wykonania prac bezpośrednio u podmiotu, na rzecz którego zostały wykonane.

ZADANIE (część nr 2):
a) Zamawiający wymaga, aby wykonawca dysponował osobą, która pełnić będzie funkcję kierownika budowy posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej drogowej, określone przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 725 z późn. zm.), i Rozporządzenia Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 30 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r. poz. 831), lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
UWAGA: Zgodnie z art. 12a Prawa budowlanego samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 Prawa budowlanego mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. Regulację odrębną stanowią przepisy ustawy z dnia 22 grudnia 2015r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 334).
b) Zamawiający wymaga, aby wykonawca wykazał, że wykonał (ukończył), w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, minimum jedną robotę budowlaną, polegającą na budowie lub przebudowie lub remoncie chodnika, ścieżki rowerowej lub ciągu pieszo – rowerowego o wartości robót brutto minimum 300.000,00 zł (słownie: trzysta tysięcy złotych);
UWAGI:
1) W przypadku robót, których wartość została wyrażona w walutach innych niż określone przez Zamawiającego, wykonawca dokona ich przeliczenia według średniego kursu NBP na dzień zakończenia robót.
2) Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych, w których wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami (konsorcjum), Wykonawca składając ofertę zobowiązany jest do wskazania robót budowlanych, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył. Wykonawca zobowiązany jest wskazać zakres jego rzeczywistego udziału w realizacji wykazywanej roboty w celu ustalenia rzeczywistego doświadczenia - wyłącznie poprzez faktyczny, realny udział w realizacji przynajmniej takiej z części zamówienia, która spełnia warunki opisane w niniejszym zamówieniu.
3) W przypadku wykazania roboty budowlanej obejmującej szerszy zakres prac niż określone przez zamawiającego, wykonawca musi wykazać, że w ramach takiej roboty budowlanej zostały wykonane prace o zakresie i wartości wymaganych w niniejszym warunku udziału w postępowaniu.
4) Zamawiający zastrzega możliwość weryfikacji należytego wykonania prac bezpośrednio u podmiotu, na rzecz którego zostały wykonane.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający nie żąda podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących sytuacji ekonomicznej lub finansowej zamawiający żąda następujących podmiotowych środków dowodowych:
1) informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem;
2. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może złożyć wymaganego przez zamawiającego podmiotowego środka dowodowego, o którym mowa w ust. 1, wykonawca składa inne podmiotowe środki dowodowe, które w wystarczający sposób potwierdzają spełnianie opisanego przez zamawiającego warunku udziału w postępowaniu lub kryterium selekcji dotyczącego sytuacji ekonomicznej lub finansowej.
3. W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej zamawiający żąda:
1) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty; wzór wykazu stanowi Załącznik nr 5 do SWZ;
2) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami; wzór wykazu stanowi Załącznik nr 6 do SWZ.
4. Okres wyrażony w latach, o którym mowa w ust. 3 pkt 1, liczy się wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert.
5. Jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych, wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz, o którym mowa w ust. 3 pkt 1, dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
6. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane (art. 117 ust. 3 Pzp).
7. W przypadku, o którym mowa w ust. 6, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni wykonawcy. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 7 do SWZ.
8. Zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych, o których mowa w ust. 1 oraz ust. 3.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
2. W przypadku, o którym mowa w ust. 1, wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
3. Jeżeli została wybrana oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych wykonawców.
4. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez poszczególnych wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia kluczowych zadań dotyczących:
1) zamówień na roboty budowlane lub usługi;
2) prac związanych z rozmieszczeniem i instalacją, w ramach zamówienia na dostawy.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Tak

7.2.) Informacje na temat zaliczek:

Zamawiający przewiduje udzielenie zaliczki na poczet wykonania zamówienia, w zakresie każdego z Zadań (części), stanowiącej wkład własny Zamawiającego w wysokości nie mniejszej niż 2% wynagrodzenia przysługującego wykonawcy. Zaliczka może zostać wypłacona Wykonawcy pod warunkiem doręczenia Zamawiającemu faktury zaliczkowej (np. proforma) wraz ze 100% zabezpieczeniem zwrotu zaliczki. Zabezpieczenie zaliczki może być wnoszone w jednej lub kilku formach określonych w art. 442 ust. 2 pkt 1-4 Pzp. Wypłata zaliczki nastąpi w terminie 14 dni od dnia otrzymania przez Zamawiającego faktury i zabezpieczenia zwrotu zaliczki.

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia zostały określone we wzorach umowy stanowiących załączniki nr 2a i nr 2b do SWZ.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2025-04-01 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę poprzez Platformę e-Zamówienia.

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-04-01 10:30

8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-04-30

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

Niniejsze Zamówienie jest dofinansowane w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych – Edycja 6 PGR – obszar inwestycyjny: Infrastruktura drogowa, Infrastruktura elektroenergetyczna i oświetleniowa

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.