Ogłoszenie z dnia 2025-03-18
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„Budowa Jednostki Ratowniczo-Gaśniczej w miejscowości Dukla Komendy Miejskiej Paostwowej Straży Pożarnej w Krośnie – Etap 1”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: KOMENDA MIEJSKA PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000599072
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Niepodległości 6
1.5.2.) Miejscowość: Krosno
1.5.3.) Kod pocztowy: 38-402
1.5.4.) Województwo: podkarpackie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL821 - Krośnieński
1.5.7.) Numer telefonu: 13 43 663 08
1.5.8.) Numer faksu: 13 43 663 08
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: kmkrosno@podkarpacie.straz.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.gov.pl/web/kmpsp-krosno
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Budowa Jednostki Ratowniczo-Gaśniczej w miejscowości Dukla Komendy Miejskiej Paostwowej Straży Pożarnej w Krośnie – Etap 1”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d3feb1ff-4a0f-4d38-be36-c5eff03c3b97
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00150313
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-03-18
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00146886/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Budowa Jednostki Ratowniczo-Gaśniczej w miejscowości Dukla Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Krośnie - etap 1
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-d3feb1ff-4a0f-4d38-be36-c5eff03c3b973.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami prowadzona jest przy użyciu
środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem:
https://ezamowienia.gov.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wykonawca zamierzający wziąć udział
w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia.
Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa
Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w
zakładce „Centrum Pomocy”.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zamawiający oświadcza, że spełnia wymogi określone w rozporządzeniu Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych
osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o
ochronie danych) (Dz.Urz. UE L 119 z 4 maja 2016 r.), dalej: RODO, tym samym dane osobowe podane przez Wykonawcę będą
przetwarzane zgodnie z RODO oraz zgodnie z przepisami krajowymi.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Informacje zawarto w SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Rodzaj zamówienia: roboty budowlane 2. Przedmiot zamówienia: „Budowa Jednostki Ratowniczo-Gaśniczej w miejscowości Dukla Komendy Miejskiej Paostwowej Straży Pożarnej w Krośnie – Etap 1”.
3. Szczegółowy zakres robót pierwszego etapu określają przedmiary robót oraz dokument „Zakres robót – etap 1” - (umieszczone w załączniku nr 8 do SWZ). Szczegółowy sposób realizacji zamówienia określa dokumentacja projektowa (umieszczona w załączniku nr 8 do SWZ).
Na czas prowadzonych robót Wykonawca zapewni drogę techniczną od działki 6/304 do miejsca realizacji inwestycji – dojazd po śladzie planowanej drogi gminnej.
W ramach inwestycji Wykonawca zapewni realizację przyłącza elektroenergetycznego z punktu wskazanego w pkt. 1 warunków przyłączenia do sieci dystrybucyjnej do zespołu przyłączowo-pomiarowego (ZPP) – umiejscowienie ZPP określa projekt branży elektrycznej. Wykonanie przyłącza zgodnie z warunkami wydanymi przez PGE. Koszty realizacji przyłącza ponosi Wykonawca.
4. Przedmiary robót (umieszczone w załączniku nr 8 do SWZ) należy odczytywad wyłącznie z innymi dokumentami stanowiącymi integralną częśd niniejszej umowy.
5. Zamawiający wymaga sporządzenia i uzgodnienia szczegółowego harmonogramu realizacji przedmiotu zamówienia przed podpisaniem umowy, który podlega zatwierdzeniu przez Zamawiającego. 6. Opis przedmiotu zamówienia wg kodu CPV:
45000000-7
Roboty budowlane
45111200-0
Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45210000-2
Roboty budowlane w zakresie budynków
45300000-0
Roboty instalacyjne w budynkach
45216121-8
Roboty budowlane w zakresie obiektów straży pożarnej
45310000-3
Roboty instalacyjne elektryczne
45311000-0
Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych
45312000-7
Instalowanie systemów alarmowych i anten
6
45315100-9
Instalacyjne roboty elektrotechniczne
45315300-1
Instalacje zasilania elektrycznego
45330000-9
Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45331000-6
Instalowanie urządzeo grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
45331100-7
Instalowanie centralnego ogrzewania
45332000-3
Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne
45332400-7
Roboty instalacyjne w zakresie urządzeo sanitarnych
45343000-3
Roboty instalacyjne przeciwpożarowe 7. Wykaz dokumentów określający przedmiot zamówienia stanowi dokumentacja techniczna i projektowa - załącznik nr 8 do SWZ. UWAGA - Szczegółowy zakres robót pierwszego etapu określają przedmiary robót oraz dokument „Zakres robót – etap 1” 8. W przypadku, gdy w dokumentacji technicznej i projektowej sposób realizacji zamówienia zostaje opisany poprzez wskazanie nazw własnych, znaków towarowych lub pochodzenia, Zamawiający informuje, iż zapis ten jest jedynie przykładowym i stanowi wskazanie dla Wykonawcy jakie cechy powinny posiadad materiały użyte do realizacji przedmiotu zamówienia. Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub urządzeo równoważnych. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, a także jakościowe jakim muszą odpowiadad materiały lub urządzenia oferowane przez Wykonawcę. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Zamawiający, wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt przy opisie przedmiotu zamówienia, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych lub lepszych parametrach. Zastosowane przez Wykonawcę materiały lub urządzenia muszą byd co najmniej:
− tej samej wytrzymałości i trwałości, o tym samym poziomie estetyki (wyroby);
− parametrach technicznych i wydajnościowych opisanych w dokumentach zamówienia;
− spełniad te same funkcje, wymagania bezpieczeostwa i jakości;
− posiadad stosowne dokumenty dopuszczające do użytkowania (certyfikaty, deklaracje zgodności)
Wykonawca musi udowodnid Zamawiającemu, że proponowane urządzenie jest równoważne, przedstawiając wszelkie dokumenty, obliczenia, opinie i in. potwierdzające równoważnośd.
7
9. W przypadku użycia w dokumentacji technicznej i projektowej odniesieo do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy PZP, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca analizując opis przedmiotu zamówienia powinien założyd, że każdemu odniesieniu, o którym mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy PZP użytemu w dokumentacji technicznej i projektowej towarzyszy wyraz „lub równoważne".
10. Użycie w SWZ, dokumentacji technicznej i projektowej wymogu posiadania certyfikatu wydanego przez jednostkę oceniającą zgodnośd lub sprawozdania z badao przeprowadzonych przez tę jednostkę jako środka dowodowego potwierdzającego zgodnośd z wymaganiami lub cechami określonymi w dokumentacji technicznej i projektowej lub warunkach realizacji zamówienia oznacza, że Zamawiający akceptuje również certyfikaty wydane przez inne równoważne jednostki oceniające zgodnośd. Zamawiający akceptuje także inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, w przypadku, gdy dany Wykonawca nie ma ani dostępu do certyfikatów lub sprawozdao z badao, ani możliwości ich uzyskania w odpowiednim terminie, o ile ten brak dostępu nie może byd przypisany danemu Wykonawcy, oraz pod warunkiem że dany Wykonawca udowodni, że wykonywane przez niego roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają wymogi lub kryteria określone w SWZ, dokumentacji technicznej i projektowej lub wymagania związane z realizacją zamówienia.
11. Jeżeli w dokumentacji technicznej i projektowej istnieje zapis wskazujący na koniecznośd wykorzystywania przy realizacji zamówienia konkretnego sprzętu o konkretnych parametrach Zamawiający dopuszcza używanie innego sprzętu o ile zapewni to osiągnięcie zakładanych parametrów projektowych i nie spowoduje ryzyka niezgodności wykonanych prac z SWZ, dokumentacją techniczną i projektową.
12. Wymagania określone w art. 95 Pzp
1) Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób do wykonywania następujących czynności związanych z realizacją zamówienia: wykonywanie robót budowlanych.
2) Sposób weryfikacji zatrudnienia tych osób oraz uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę powyższych wymagao oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagao określają projektowane postanowienia umowy stanowiące załącznik nr 5 do SWZ.
8
13. Miejsce realizacji zadania: Dukla, dz. nr 6/85, 6/312; obręb 0001 Dukla, powiat krośnieoski. Zamawiający oświadcza, że posiada prawo do dysponowania nieruchomością na cele budowlane w rozumieniu art. 3 pkt 11 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (j.t. Dz.U.2021.2351 ze zm.).
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45216121-8 - Roboty budowlane w zakresie obiektów straży pożarnej
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych
45312000-7 - Instalowanie systemów alarmowych i anten
45315100-9 - Instalacyjne roboty elektrotechniczne
45315300-1 - Instalacje zasilania elektrycznego
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45331000-6 - Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania
45332000-3 - Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne
45332400-7 - Roboty instalacyjne w zakresie urządzeń sanitarnych
45343000-3 - Roboty instalacyjne przeciwpożarowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-16
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji i rękojmi na przedmiot zamówienia
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegad się Wykonawcy, którzy:1) nie podlegają wykluczeniu;
2) spełniają warunki udziału w postępowaniu określone przez Zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu i niniejszej SWZ
2. W niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia mogą ubiegad się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że posiada środki finansowe na rachunku bankowym bądź w spółdzielczej kasie oszczędnościowo- kredytowej lub zdolnośd kredytową w wysokości co najmniej 9 000 000,00 zł. W przypadku, gdy wartośd dotycząca powyższego warunku wyrażona będzie w walucie obcej, Zamawiający przeliczy tę wartośd w oparciu o średni kurs walut Narodowego Banku Polskiego (dalej: NBP) dla danej waluty z dnia, w którym nastąpi publikacja przedmiotowego postępowania (publikacja ogłoszenia o zamówieniu). Jeżeli w tym dniu nie będzie opublikowany średni kurs NBP, Zamawiający przyjmie średni kurs z ostatniego dnia przed dniem publikacji. 2) zdolności technicznej lub zawodowej:
Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że:
a) Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, zrealizował co najmniej dwie roboty budowlane polegające na budowie lub przebudowie lub rozbudowie budynku o kubaturze co najmniej 8 000 m3,oco najmniej 2 kondygnacjach i wartości robót co najmniej 5 000 000,00 zł brutto albo równowartości ww. kwoty wyrażonej w innej walucie wg średniego kursu złotego NBP z dnia publikacji ogłoszenia o zamówieniu.
b) dysponują lub będą dysponowad w trakcie realizacji zamówienia następującymi osobami skierowanymi do wykonania zamówienia, umożliwiającymi wykonanie zamówienia na odpowiednim poziomie jakości (Wykonawca powinien dysponowad wszystkimi nw. osobami), tj.: 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno budowlanej bez ograniczeo i umożliwiające wykonywanie robót objętych niniejszą SWZ, doświadczenie w kierowaniu co najmniej jedną robotą budowlaną, której przedmiotem była budowa lub przebudowa lub rozbudowa budynku,
15
o którym mowa w lit. a (dotyczy rodzaju roboty budowlanej, liczby kondygnacji, kubatury i wartości) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, osoba ta musi ponadto byd aktualnym członkiem właściwej okręgowej izby inżynierów budownictwa; 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeo cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeo robót i umożliwiające wykonywanie robót objętych niniejszą SWZ, doświadczenie w kierowaniu robotami w ww. specjalności przy budowie lub przebudowie lub rozbudowie budynku, o którym mowa w lit. a (dotyczy rodzaju roboty budowlanej, liczby kondygnacji, kubatury i wartości) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, osoba ta musi ponadto byd aktualnym członkiem właściwej okręgowej izby inżynierów budownictwa; 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności elektrycznej bez ograniczeo robót i umożliwiające wykonywanie robót objętych niniejszą SWZ, doświadczenie w kierowaniu robotami w ww. specjalności przy budowie lub przebudowie lub rozbudowie budynku, o którym mowa w lit. a (dotyczy rodzaju roboty budowlanej, liczby kondygnacji, kubatury i wartości) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, osoba ta musi ponadto byd aktualnym członkiem właściwej okręgowej izby inżynierów budownictwa;
WYJAŚNIENIA:
1) Przez budowę należy rozumied budowę, w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz.725 ze zm.).
2) Uprawnienia budowlane, o których wyżej mowa określają przepisy ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 725 ze zm.) i Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r. poz. 831) lub są to odpowiadające im zakresem uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, w oparciu o które osoba ta pełnid będzie funkcje kierownika robót i umożliwiające wykonywanie robót objętych niniejszą SWZ. Przez uprawnienia budowlane rozumie się uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, wydane na podstawie ustawy Prawo budowlane oraz przepisów rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie. Dopuszcza się uprawnienia równoważne do powyższych wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa. Jeżeli Wykonawca dysponuje osobą posiadającą uprawnienia, która ma miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, tj. na terenie innych paostw Unii Europejskiej, paostw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub Konfederacji Szwajcarskiej, musi wykazad, że osoba ta legitymuje się kwalifikacjami odpowiadającymi wymaganym uprawnieniom w kraju zamieszkania, jeśli takie w tym kraju obowiązują, z uwzględnieniem prawa do wykonywania określonych zawodów regulowanych lub określonych działalności, jeżeli te kwalifikacje zostały uznane na zasadach przewidzianych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w paostwach członkowskich Unii Europejskiej (tj. Dz.U. z 2021 r. poz. 1646). Wydanie decyzji w sprawie uznania kwalifikacji zawodowych w budownictwie nabytych w ww. paostwach oraz wpis do stosownej izby odbywa się po przeprowadzeniu
16
właściwego postępowania weryfikacyjnego przez odpowiedni organ samorządu zawodowego w Polsce na zasadach określonych w ww. ustawie.
3) Zamawiający dopuszcza łączenie kilku funkcji przez jedną osobę w przypadku posiadania przez nią kilku rodzajów wymaganych powyżej uprawnieo budowlanych oraz wymaganych kwalifikacji.
4) Osoba wymieniona w lit. b tiret 1, którą dysponuje lub będzie dysponowad Wykonawca będzie pełnid funkcję Kierownika robót budowlanych będących przedmiotem niniejszego zamówienia (Kierownik Budowy).
. 3. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegad na zdolnościach technicznych lub zawodowych albo sytuacji ekonomicznej lub finansowej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.
4. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy mogą polegad na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane
5. Wykonawca, który polega na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, składa, wraz z ofertą (załącznik nr 9 do SWZ) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty na podstawie art. 274 ust. 1 ustawy Pzp wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzieo złożenia podmiotowych środków dowodowych, z wyjątkiem dokumentów lub oświadczeo, które należy złożyd razem z ofertą zgodnie ze stosownymi postanowieniami SWZ.
2. W niniejszym postępowaniu Zamawiający żąda złożenia następujących oświadczeo i dokumentów:
a) w celu wstępnego potwierdzenia braku podstaw wykluczenia z postępowania oraz spełnienia warunków udziału w postępowaniu Zamawiający żąda oświadczenia o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu. Oświadczenie należy złożyd razem z ofertą wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SWZ odrębnie dla Wykonawcy, podmiotów, na zasoby których powołuje się Wykonawca, oraz Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcja, spółki cywilne inne struktury lub porozumienia).
b) W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia z postępowania Zamawiający żąda (dokumenty na wezwanie w trybie art. 274 ust. 1 ustawy Pzp):
oświadczenia Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy PZP (załącznik nr 3 do SWZ);
odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy PZP, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
oświadczenia Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w pkt 2 lit. a w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego, tj.: 108 ust. 1 ustawy PZP oraz art. 7 ust. 1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (załącznik nr 4 do SWZ).
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących sytuacji ekonomicznej lub finansowej Zamawiający żąda (dokumenty na wezwanie w trybie art. 274 ust. 1 ustawy Pzp):
informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej potwierdzającej wysokośd posiadanych środków finansowych lub zdolnośd kredytową Wykonawcy na
19
kwotę co najmniej 9000 000,00 zł lub równowartośd tej kwoty wyrażoną w innej walucie wg średniego kursu złotego NBP z dnia publikacji ogłoszenia o zamówieniu, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem.
d) W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej, Zamawiający żąda (dokumenty na wezwanie w trybie art. 274 ust. 1 ustawy Pzp):
wykazu robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających czy te roboty zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od Niego nie jest w stanie uzyskad tych dokumentów, inne odpowiednie dokumenty; - Załącznik nr 6 do SWZ
Wyjaśnienia:
1) Dokument składany jest na potwierdzenie spełniania warunku udziału określonego w Rozdziale VII ust.2 pkt. 2 lit a) SWZ,
2) Przedmiot wykazanych robót budowlanych należy podad z taką szczegółowością, która umożliwi Zamawiającemu sprawdzenie spełniania warunku określonego w Rozdziale VII ust.2 pkt. 2 lit a) SWZ,
3) Wykaz należy sporządzić na druku zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 6 do SWZ – „WYKAZ ROBÓT BUDOWLANYCH;
4) Wartości podane w walutach innych niż wskazane przez Zamawiającego należy przeliczyć wg średniego kursu NBP) na dzieo ogłoszenia o zamówieniu,
wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieo, wykształcenia i doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
Wyjaśnienia:
1) Dokument składany jest na potwierdzenie spełniania warunku udziału określonego w Rozdziale VII ust.2 pkt. 2 lit b)
2) Wykaz należy sporządzid wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 7 do SWZ – „WYKAZ OSÓB”.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Ofertę zgodnie z załącznikiem nr 1 wraz z załącznikami do oferty składa się pod rygoremnieważności w formie elektronicznej w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym
podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.Wykonawca dołącza do oferty
oświadczenie wstępne o niepodleganiu wykluczeniu oraz
spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.
Do oferty wykonawca załącza również:
a) zobowiązanie innego podmiotu (jeżeli dotyczy)
b) dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty; odpowiednie pełnomocnictwa (jeżeli dotyczy). Jeśli oferta
zawiera informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu ustawy z dnia 16.04.1993 r. o
zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2019 r. poz. 1010 ze zm.), Wykonawca powinien nie później niż w terminie
składania ofert, zastrzec, że nie mogą one być udostępnione oraz wykazać, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę
przedsiębiorstwa.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wadium powinno być wniesione przed upływem terminu składania ofert.2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.
3. Przedłużenie terminu związania ofertą jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium albo, jeżeli nie jest to możliwe, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą.
4. Wysokośd wadium: 100.000,00 zł (słownie: sto tysięcy złotych)
Uwaga: W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu zaleca się także, aby np. w tytule przelewu wyraźnie oznaczyd Wykonawcę wnoszącego wadium, szczególnie w przypadku gdy wadium wnoszone jest przez pełnomocnika/pośrednika.
5. Wadium może byd wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu - należy wpłacid przelewem na rachunek bankowy:
Bank Pekao SA – I Oddział Krosno, numer konta: 49 1240 2311 1111 0011 0711 2278
z adnotacją "Wadium - nr sprawy: MT.2370.2.2025”
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2023 r. poz. 462).
6. Wniesienie wadium w pieniądzu przelewem Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, ze otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert.
7. W przypadku wniesienia wadium w innej formie niż w pieniądzu przelewem, wymagane jest dołączenie oryginału dokumentów postaci elektronicznej wystawionego na rzecz Zamawiającego. Dokumenty, o których mowa w ust. 3 pkt 2-4 muszą zachowywad ważnośd przez cały okres, w którym wykonawca jest związany ofertą oraz należy je złożyd przed upływem
38
terminu składania ofert. W przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż pieniężna, Zamawiający wymaga złożenia wraz z ofertą oryginału dokumentu wadialnego (gwarancji lub poręczenia), tj. dokumentu opatrzonego kwalifikowanymi podpisami elektronicznymi lub podpisami zaufanymi lub podpisami osobistymi osób uprawnionych ze strony gwaranta np. banku, ubezpieczyciela.
8. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, ma to byd co najmniej gwarancja: bezwarunkowa, nieprzenośna, nieodwołalna i płatna na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą. Gwarancja ma byd sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem.
9. Wadium powinno byd wniesione na cały okres związania ofertą.
10. Okoliczności i zasady zwrotu wadium lub jego zatrzymania określa art. 98Pzp.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku:a) Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w
postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu
i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty
zgodnie z załączonym wzorem do SWZ.
b) Wszelka korespondencja będzie prowadzona przez zamawiającego wyłącznie
z pełnomocnikiem.
1) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które
roboty budowlane/dostawy/usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
2) Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia
z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia zostały zawarte w projekcie umowy.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-04-03 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: ezamowienia.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-04-03 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-05-02
INNE PRZETARGI Z KROSNA
- "Budowa Jednostki Ratowniczo-Gaśniczej w miejscowości Dukla Komendy Miejskiej Paostwowej Straży Pożarnej w Krośnie - Etap 1"
- Narzędzia i urządzenia zegarmistrzowskie wraz z aranżacją ich w przestrzeni pracowni
- Opracowanie Planu Zrównoważonej Mobilności Miejskiej dla Miasta Krosna i gmin tworzących Miejski Obszar Funkcjonalny Krosno
- Pozimowe utrzymanie w czystości dróg i chodników na terenie miasta Krosna w 2025 roku
- Budowa drogi gminnej pomiędzy ul. Polną a ul. Sikorskiego w Krośnie
- Strefa Edukacyjno -Wypoczynkowa na Ósemkowym Wzgórzu
więcej: przetargi w Krośnie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Remont węzła cieplnego c.o. w budynku Zespołu Szkół Samochodowych i Licealnych nr 2 w Warszawie.
- Termomodernizacja budynku użyteczności publicznej przy ul. Poniatowskiego 1 w Widawie
- Budowa hali maszyn z zakupem ziemi
- Budowa Punktu Przedszkolnego przy Szkole Podstawowej w msc. Nasiadki
- Przebudowa budynku świetlicy wiejskiej w Przęsocinie - etap III
- Modernizacja kompleksu sportowego "Moje Boisko - Orlik 2012" w Skrzyszowie
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.