eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi BydgoszczBUDOWA SALI GIMNASTYCZNEJ PRZY ZESPOLE SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH I ZAWODOWYCH W SOLCU KUJAWSKIM



Ogłoszenie z dnia 2025-03-18


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
BUDOWA SALI GIMNASTYCZNEJ PRZY ZESPOLE SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH I ZAWODOWYCH W SOLCU KUJAWSKIM

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: POWIAT BYDGOSKI

1.3.) Oddział zamawiającego: STAROSTWO POWIATOWE W BYDGOSZCZY

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 092350620

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Juliusza Słowackiego 3

1.5.2.) Miejscowość: Bydgoszcz

1.5.3.) Kod pocztowy: 85-008

1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL613 - Bydgosko-toruński

1.5.7.) Numer telefonu: 525835400

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@powiat.bydgoski.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat.bydgoski.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/transakcja/1053930

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

BUDOWA SALI GIMNASTYCZNEJ PRZY ZESPOLE SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH I ZAWODOWYCH W SOLCU KUJAWSKIM

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-2e7f0d20-db40-44a1-944f-2016fce42282

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00152052

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-03-18

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00037528/08/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.3 Budowa Sali gimnastycznej przy ZSOiZ w Solcu Kujawskim

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00078313

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: OR-VII.272.3.13.2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Zakres i szczegółowy opis przedmiotu zamówienia
1) Przedmiotem zamówienia jest budowa sali gimnastycznej przy Zespole Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych w Solcu Kujawskim przy ul. 29 Listopada 7,
2) Szczegółowy zakres i opis przedmiotu zamówienia określa dokumentacja projektowa oraz specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych (dalej: STWiOR), stanowiące załączniki do niniejszej SWZ. Załączony do postępowania przedmiar robót należy traktować wyłącznie jako element pomocniczy przy sporządzeniu oferty.
3) Dokumentacja projektowa stanowiąca podstawę wykonania przedmiotu zamówienia posiada wydaną ostateczną decyzję pozwolenie na budowę - Decyzja nr 439/2024 z 21.05.2024r
4) Nowo powstały budynek obejmował będzie swoim zakresem: salę gimnastyczną o wymiarach w rzucie 32x19m i wysokości 6,50m oraz zaplecze, które stanowić będzie: magazyn na sprzęt sportowy, dwa zespoły szatni z przynależnymi węzłami sanitarnymi, a także wc ogólnodostępne dla kibiców i gości przystosowane do korzystania przez osoby niepełnosprawne. Ponadto w obiekcie zaprojektowano salę fitness, świetlicę, kantorek nauczyciela oraz pomieszczenie techniczne i gospodarcze.
5) Sala gimnastyczna winna być wyposażona w nawierzchnię sportową, zgodną z normą EN 14904:2009, odporną na zużycie i wgniecenia, posiadającą atest higieniczny, przeznaczoną do stosowania w halach sportowych i szkołach, łatwą w utrzymaniu. Ma być ona dostosowana do komfortowego uprawiania takich gier zespołowych jak siatkówka, piłka nożna, piłka ręczna, koszykówka itp. Nawierzchnia ma posiadać wbudowane linie zgodnie z projektem (dla każdej z tych dyscyplin).
6) Wykonawca dostarczy i zamontuje określony w dokumentacji sprzęt sportowy i wyposażenie sali gimnastycznej, bezspornie dobrej jakości, spełniające normy określone dla danego rodzaju sprzętu, oraz posiadające wymagane prawem atesty lub certyfikaty.
7) Zakres zamówienia obejmuje również zagospodarowanie terenu wokół budynku w tym budowę wewnętrznego parkingu
8) Teren, na którym będzie realizowana inwestycja, nie jest wpisany do rejestru zabytków i gminnej ewidencji zabytków oraz nie znajduje się na obszarze objętym ochroną konserwatorską.
9) Z zakresu przedmiotu zamówienia wyłączone zostaje wyposażenie sali gimnastycznej określone w pozycji 6 (90-92) przedmiaru robót, tj. meble, wyposażenie kuchenne, meble biurowe.
10) Obiekt został zaprojektowany z uwzględnieniem wymagań w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych (bez progów uniemożliwiających korzystanie z ciągów komunikacyjnych i dostępu do budynku, w którym zaprojektowano toaletę dla niepełnosprawnych, wraz z niezbędnym wyposażeniem.) oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników.
2. Opis wymagań zamawiającego:
Zamawiający wymaga by Wykonawcy przy określaniu ceny ofertowej i opracowywaniu harmonogramu wykonania robót kierowali się poniższymi wskazaniami Zamawiającego:
1) Wykonawca będzie wykonywał roboty budowlane na terenie Zespół Szkół w okresie trwania roku szkolnego. Należy wziąć ten fakt pod uwagę podczas planowania i organizacji robót oraz przygotowywania harmonogramu, tak aby nie zakłócić normalnego funkcjonowania szkoły i wykonać roboty w terminie umownym.
2) Wszystkie prace należy wykonywać tak, aby w miarę możliwości nie zakłócać funkcjonowania budynków usytuowanych w bezpośredniej bliskości inwestycji, przy jednoczesnym zachowaniu szczególnej ostrożności przy organizacji placu budowy, jak i w trakcie wykonywania prac, mając na uwadze bezpośrednie sąsiedztwo obiektu z innym, w którym przebywa młodzież.
3) Wykonawca zorganizuje teren robót tak, by zabezpieczyć budynki przed uciążliwymi czynnikami wynikłymi z prowadzonych robót oraz zminimalizować rozprzestrzenianie się zanieczyszczeń.
4) Wykonanie najbardziej uciążliwych czynności Wykonawca dostosuje do funkcjonowania obiektu i uzgadniać będzie na bieżąco z Użytkownikiem obiektu.
5) Wykonawca zobowiązany będzie do przestrzegania przepisów Ustawy o odpadach z 14 grudnia 2012 r. w tym:
a) przejmuje odpowiedzialność za powstałe w trakcie realizacji zamówienia odpady, ich segregację, transport i składowanie oraz ponosi koszty z tego tytułu,
b) Wykonawca wykaże Zamawiającemu miejsce składowania lub utylizacji oraz przedstawi stosowne dokumenty, że powstałe odpady zostały zagospodarowane (wywiezione na składowisko, poddane utylizacji) zgodnie z w/w ustawą oraz przepisami wykonawczymi wydanymi na jej podstawie.
6) Zgłoszenia nieprawidłowego działania przedmiotu umowy będą przekazywane przez Użytkownika telefonicznie oraz potwierdzone za pomocą wiadomości e-mail. Potwierdzeniem przyjęcia zgłoszenia przez Wykonawcę będzie potwierdzane za pomocą wiadomości e-mail.
7) Wykonawca zapewni kierowników robót branżowych posiadających stosowne uprawnienia niezbędne do realizacji przedmiotowego zamówienia, doświadczenie gwarantujące jego należyte wykonanie oraz aktualny wpis do Izby Inżynierów Budownictwa.
8) Wykonawca jest obowiązany do realizacji warunków wynikających z uzgodnień z gestorami sieci w ramach kwoty wynagrodzenia umownego.
9) Wszystkie użyte do wykonania przedmiotu zamówienia materiały i urządzenia muszą posiadać parametry techniczne jakie wskazano w materiałach do niniejszego postępowania lub równoważne jakościowo. Wszystkie dostarczone i użyte przez Wykonawcę materiały muszą być fabrycznie nowe, wcześniej nieużywane wolne od wad fizycznych i prawnych, w szczególności obciążeń prawami osób trzecich.
10) Do wykonania robót należy użyć materiałów, posiadających wymagane atesty i certyfikaty. Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) Nr 305/2011 z dnia 9 marca 2011 r. ustanawiającego zharmonizowane warunki wprowadzania do obrotu wyrobów budowlanych i uchylającego dyrektywę Rady 89/106/EWG (Dz. Urz. UE L 88 z 04.04.2011, str. 5) powinny one odpowiadać, co do jakości wymaganiom określonym ustawą z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (t.j. Dz. U. 2021, poz. 1213 z późn. zm.).
11) Dostarczony i zamontowany sprzęt sportowy ma spełniać normy określone w prawie oświatowym, ustawie o systemie oświaty i aktach wykonawczych wydanych na ich podstawie, w szczególności Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach (Dz.U. 2020.1604)
12) Jeżeli dokumentacja projektowa lub STWiORB, wskazywałyby w odniesieniu do niektórych materiałów lub urządzeń znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródła lub wskazanie norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesień, o których mowa w art. 101 ust. 1 i 3 ustawy Pzp – Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów, urządzeń lub rozwiązań równoważnych. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać materiały lub urządzenia oferowane przez Wykonawcę, aby spełnione zostały wymagania stawiane przez Zamawiającego. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Pod pojęciem „minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe” zamawiający rozumie wymagania dotyczące materiałów lub urządzeń zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań zamawiającego, w stosunku do określonego rozwiązania. Posługiwanie się nazwami producentów/produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający, wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt przy opisie przedmiotu zamówienia, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych lub lepszych parametrach. Wykazanie równoważności zaoferowanego rozwiązania lub rozwiązań równoważnych spoczywa na Wykonawcy.
13) W ramach realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązany jest również do:
a) zapewnienia obsługi geodezyjnej,
b) realizacji zawartych w dokumentacji projektowej uzgodnień z gestorami sieci,
c) zabezpieczenia i ochrony znaków geodezyjnych znajdujących się na placu budowy (o ile dotyczy),
d) wykonania geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej.
e) uzyskanie w imieniu Inwestora pozwolenia na użytkowanie

4.5.3.) Główny kod CPV: 45212222-8 - Roboty budowlane związane z salami gimnastycznymi

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45223000-6 - Roboty budowlane w zakresie konstrukcji

45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach

45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych

45312310-3 - Ochrona odgromowa

45316000-5 - Instalowanie systemów oświetleniowych i sygnalizacyjnych

45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne

45331000-6 - Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych

45312100-8 - Instalowanie przeciwpożarowych systemów alarmowych

45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych

45223300-9 - Roboty budowlane w zakresie parkingów

45111291-4 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu

45112710-5 - Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych

48952000-6 - System nagłaśniający

09331200-0 - Słoneczne moduły fotoelektryczne

37400000-2 - Artykuły i sprzęt sportowy

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 256 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Uzasadnienie faktyczne
W trakcie prowadzenia postępowania Zamawiający powziął, w oparciu o liczne, szczegółowe zapytania Wykonawców do dokumentacji projektowej stanowiącej opis przedmiotu zamówienia, wątpliwości co do rzetelności opisu przedmiotu zamówienia i finalnie uzyskania dobrych, właściwie przygotowanych i oszacowanych ofert.
Celem przedmiotowego postępowania jest wyłonienie Wykonawcy, który w wyniku zawartej umowy o zamówienie publiczne, wykona wielofunkcyjną sala gimnastyczną. Biorąc pod uwagę dotychczasowy przebieg procedury, Zamawiający ma ogromne wątpliwości co do możliwości jej wykonania, w oczekiwanym przez siebie standardzie, w oparciu o posiadaną dokumentację projektową.
Ustawa nakłada na Zamawiającego obowiązek opisania przedmiotu zamówienia w sposób jednoznaczny i wyczerpujący, za pomocą dostatecznie dokładnych i zrozumiałych określeń, uwzględniając wymagania i okoliczności mogące mieć wpływ na sporządzenie oferty (art. 99 ustawy pzp), a w przypadku zamówienia na roboty budowlane dokonuje się tego opisu za pomocą dokumentacji projektowej oraz specyfikacji wykonania i odbioru robót budowlanych (art. 103 ustawy Pzp).
Brak wyczerpujących odpowiedzi na zapytania Wykonawców przy dalszym prowadzeniu procedury spowoduje naruszenie tych obowiązków.
Jak można wnioskować z dużej liczby szczegółowych zapytań wskazujących na braki w tej dokumentacji, należy przyjąć, iż nie zawiera ona dostatecznie dokładnych i zrozumiałych określeń, oraz nie jest na tyle szczegółowa, by określić podstawowe standardy wykonania robót i użytych do realizacji zadania materiałów.
Należy również pamiętać, że realizacja przedmiotu zamówienia odbywa się wyłącznie ze środków publicznych. Wydatki publiczne powinny być dokonywane w sposób celowy i oszczędny, z zachowaniem zasad: uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów i optymalnego doboru metod i środków służących osiągnięciu założonych celów.
Biorąc pod uwagę powyższe, koniecznym stało się dokonanie weryfikacji dokumentacji projektowej w zakresie jej wykorzystania do działań wykonawczo-użytkowych w zakresie realizacji przedsięwzięcia inwestycyjnego jakim jest budowa Sali gimnastycznej przy ZSOiZ w Solcu Kujawskim i tym samym, dalsze prowadzenie postępowania w oparciu o posiadaną dokumentację stało się bezcelowe.

Uzasadnienie prawne
Zamawiający unieważnia przedmiotowe postępowanie w oparciu o zapis art. 256 ustawy Pzp „Zamawiający może unieważnić postępowanie o udzielenie zamówienia odpowiednio przed upływem terminu do składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert, jeżeli wystąpiły okoliczności powodujące, że dalsze prowadzenie postępowania jest nieuzasadnione”.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.