Ogłoszenie z dnia 2025-03-20
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Opracowanie planu ogólnego Miasta Grajewo
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: MIASTO GRAJEWO
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 450669714
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Strażacka 6A
1.5.2.) Miejscowość: Grajewo
1.5.3.) Kod pocztowy: 19-200
1.5.4.) Województwo: podlaskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL843 - Suwalski
1.5.7.) Numer telefonu: 862730802
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@um.grajewo.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.grajewo.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Opracowanie planu ogólnego Miasta Grajewo
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-448716fc-2072-4d66-8925-7df5ce5ea73a
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00154660
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-03-20
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00047889/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.8 Opracowanie projektu planu ogólnego miasta Grajewo
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://um-grajewo.logintrade.net, https://bip.um.grajewo.pl/3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://um-grajewo.logintrade.net
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej tj. Platformy Przetargowej Miasta Grajewo:
https://um-grajewo.logintrade.net/. Do połączenia używany jest szyfrowany protokół HTTPS. Szyfrowanie danych odbywa się przy pomocy protokołu SSL. Certyfikat SSL zapewnia poufność transmisji danych przesyłanych przez Internet. Wykonawca posiadający konto na Platformie Przetargowej Miasta Grajewo: ma dostęp do możliwości złożenia, zmiany, wycofania oferty, a także funkcjonalności pozwalających na zadawanie pytań do treści SWZ oraz komunikację z Zamawiającym w pozostałych obszarach.
2. Oferty oraz oświadczenia sporządza się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Środkiem komunikacji elektronicznej, służącym złożeniu oferty przez Wykonawcę, jest jego prawidłowe złożenie na Platformie Przetargowej dostępnej pod adresem https://um-grajewo.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html w wierszu oznaczonym tytułem oraz znakiem sprawy zgodnym z niniejszym postępowaniem. Korzystanie z Platformy Przetargowej przez Wykonawcę jest bezpłatne.
3. Wymagania techniczne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy użyciu Platformy Przetargowej Miasta Grajewo:
a) dopuszczalne przeglądarki internetowe:
Internet Explorer 8, Internet Explorer 9, Internet Explorer 10, Internet Explorer 11,
Google Chrome 31,
Mozilla Firefox 26,
Opera 18;
b) pozostałe wymagania techniczne:
dostęp do sieci Internet,
zainstalowana wtyczka flash - flash player - dotyczy kupca,
obsługa przez przeglądarkę protokołu XMLHttpRequest – ajax,
włączona obsługa JavaScript,
zalecana szybkość łącza internetowego powyżej 500 KB/s,
zainstalowany Acrobat Reader,
zainstalowane środowisko uruchomieniowe Java - Java SE Runtime Environment,
6 Update 24 lub nowszy.
4. Dopuszczalne formaty przesyłanych danych: image/bmp, image/x-windows-bmp, application/msword, application/drafting, image/gif, application/x-compressed, application/x-gzip, multipart/x-gzip, image/jpeg, image/pjpeg, application/x-latex, application/pdf, image/pict, image/png, application/mspowerpoint, application/postscript, application/rtf, application/x-rtf, text/richtext, image/tiff, image/x-tiff, application/mswrite, application/excel, application/x-excel, application/vnd.ms-excel, application/x-msexcel, application/vnd.ms-excel, text/xml, application/x-zip-compressed, application/zip, application/vnd.ms-office, image/x-ms-bmp, video/x-msvideo, audio/x-ms-wma, application/vnd.oasis.opendocument.spreadsheet, application/acad, application/x-acad, application/autocad_dwg, image/x-dwg, application/dwg, application/x-dwg, application/x-autocad, image/vnd.dwg, drawing/dwg
5. Kodowanie i oznaczenie czasu przekazania danych: Czas zapisywany jest w formacie YYYY-MM-DD HH:MM:SS. Czas przekazania danych jest to czas, w którym zostanie potwierdzone złożenie oferty, dokumentu przez Wykonawcę. W przypadku wybrania opcji złożenia oferty bez logowania, potwierdzenie odbywa się poprzez kliknięcie w link dostępny w wiadomości mailowej, wysłanej automatycznie po złożeniu oferty, dokumentu będąc niezalogowanym na Platformie zakupowej. Wiadomość otrzymuje Wykonawca na adres e-mail wskazany w formularzu w ikonę „Złóż ofertę”. W przypadku Wykonawcy zalogowanego na Platformie Przetargowej, czas przekazania danych jest to czas wysłania dokumentu, oferty przez Platformę Przetargową.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informacje dotyczące RODO znajdują się w Rozdziale 22. SWZ- Klauzula informacyjna RODO
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: WNP.271.8.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest sporządzenie projektu planu ogólnego Miasta Grajewo zgodnie z przepisami ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2024 r. poz.1130 z ze zm.) a w szczególności z przepisami art. 13a, 13b, 13c, 13d, 13e ,13f, 13g, 13h, 13i, 13j, 13k, 13m.
2. Granice opracowania: Miasto Grajewo w granicach administracyjnych.
3. Powierzchnia terenu objętego przedmiotem zamówienia: Powierzchnia Miasta Grajewo w granicach administracyjnych — 1 894 ha.
4. Przedmiot zamówienia należy opracować, w szczególności zgodnie z przepisami zawartymi w:
• ustawie z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2024 r. poz. 1130 ze zm. dalej jako ustawa o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym),
• rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 8 grudnia 2023 r.
w sprawie projektu planu ogólnego gminy, dokumentowania prac planistycznych
w zakresie tego planu oraz wydawania z niego wypisów i wyrysów (Dz. U. z 2023 r. poz. 2758 ze zm.),
• ustawie z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2024 r.
poz. 54 ze zm.),
• ustawie z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2024 r. poz. 1112 ze zm.),
• rozporządzeniem z dnia 9 września 2002 r. Ministra Środowiska w sprawie opracowań ekofizjograficznych (Dz. U. z 2002 r., Nr 155, poz. 1298) oraz właściwymi przepisami szczególnymi,
• rozporządzeniem z dnia 26 października 2020 r. Ministra Rozwoju, Pracy
i Technologii w sprawie zbiorów danych przestrzennych oraz metadanych
w zakresie zagospodarowania przestrzennego (Dz. U. z 2020 r., poz. 1916 ze zm.),
• rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 24 października 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zbiorów danych przestrzennych oraz metadanych w zakresie zagospodarowania przestrzennego (Dz. U z 2023 r., poz. 2409)
• zgodnie z zapisami uchwały Nr IV/34/24 Rady Miasta Grajewo z dnia 29 sierpnia 2024r. w sprawie przystąpienia do sporządzania planu ogólnego Miasta Grajewo,
• z uwzględnieniem uwag zgłaszanych przez Zamawiającego w trakcie realizacji umowy i aktualnego orzecznictwa sądowego dotyczącego zagospodarowania przestrzennego,
• innymi przepisami wynikającymi z odpowiednich aktów prawnych, mających odniesienie do przedmiotu zamówienia, m.in. dotyczącymi ochrony środowiska, ochrony zabytków, prawa wodnego, ochrony gruntów rolnych i leśnych, dróg.
5. W ramach zamówienia wykonawca zobowiązuje się do wykonania w szczególności następujących czynności:
1) dokonania inwentaryzacji urbanistycznej i oceny istniejącego stanu zagospodarowania Miasta Grajewo;
2) sporządzenia projektu planu ogólnego zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz przepisami wykonawczymi do ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym;
3) przygotowania merytorycznego dokumentów formalno-prawnych na każdym etapie procedury planistycznej (wymaganych ustawowo pism, zawiadomień, o przystąpieniu do konsultacji społecznych nad projektem planu i innych niezbędnych w ramach przedmiotu zamówienia, komunikatów dotyczących opracowania projektu planu, zestawień opinii
i uzgodnień), do współpracy przy prowadzeniu procedury oraz dokumentacji prac planistycznych;
4) przygotowania materiałów i projektów pism w celu uzyskania opinii i uzgodnień, w tym miejskiej komisji urbanistyczno- architektonicznej, według rozdzielnika przygotowanego przez Wykonawcę;
5) udziału fizycznego m. in. w: spotkaniach otwartych, dyżurach projektanta, zbieraniu uwag, prowadzeniu punktu konsultacyjnego (sposób, miejsce i termin ustalony
z Zamawiającym) związanych z rozwiązaniami przyjętymi w projekcie planu w ramach prowadzonych konsultacji społecznych, w tym składania wyjaśnień osobom zainteresowanym (pisemnych lub ustnych);
6) dokonania analizy i opracowania wykazu uzyskanych uzgodnień i opinii wraz z ewentualnym wprowadzeniem korekt w projekcie planu ogólnego;
7) sporządzenia analizy złożonych uwag i wniosków przez osoby fizyczne i prawne oraz zgłoszonych przez organy i instytucje, w tym w szczególności przygotowanie propozycji ich rozpatrzenia wraz z uzasadnieniem, opracowanie propozycji odpowiedzi oraz ewentualnym wprowadzeniem korekt do projektu planu ogólnego;
8) przygotowania (w porozumieniu z Zamawiającym) dokumentów, pism, ankiet, ogłoszeń, obwieszczeń, zawiadomień i innych niezbędnych w procedurze sporządzenia planu, określonej w art. 13i ust. 3 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, w tym w konsultacjach społecznych, o których mowa w art. 8i, 8j i 8k ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym;
9) prezentacji projektu planu i uczestnictwo w konsultacjach społecznych na temat rozwiązań przyjętych w projekcie (udział fizyczny), podczas posiedzeń miejskiej komisji urbanistyczno - architektonicznej (udział fizyczny i zdalny) oraz uczestnictwo
w spotkaniach z udziałem radnych (komisjach rady miasta, sesjach - udział fizyczny);
10) sporządzenia uzasadnienia planu zgodnie z art. 13 h ustawy o planowaniu
i zagospodarowaniu przestrzennym;
11) opracowania danych przestrzennych do planu zgodnie z art. 67a ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (na różnych etapach opracowania planu);
12) przygotowania dokumentów dot. przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko w tym: sporządzenie prognozy oddziaływania na środowisko projektu planu zgodnie z przepisami ustawy z dnia 3 października 2008 r. udostępnianiu informacji
o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko;
13) sporządzenia opracowania ekofizjograficznego miasta;
14) skompletowania i przygotowania dokumentacji formalno-prawnej w celu przedłożenia jej w Podlaskim Urzędzie Wojewódzkim w Białymstoku;
15) udziału w czynnościach niezbędnych do ewentualnego doprowadzenia do zgodności projektu planu ogólnego z przepisami prawa w sytuacji stwierdzenia nieważności uchwały przez Wojewodę;
16) wprowadzenia do uchwały zatwierdzającej plan zmian wynikających z rozstrzygnięć nadzorczych Wojewody, ustosunkowanie się do tych rozstrzygnąć (ewentualne powtórzenie procedury planistycznej w zakresie wymaganym przez Wojewodę);
17) w ramach wynagrodzenia i na warunkach określonych w załączniku nr 5 do SWZ – Projektowanym postanowieniach umowy, Wykonawca przeniesie na Zamawiającego autorskie prawa majątkowe do utworów powstałych w wyniku realizacji niniejszej umowy (tj. w szczególności do projektu planu ogólnego Miasta Grajewo wraz z raportem podsumowującym przebieg konsultacji społecznych i uzasadnieniem, prognozy oddziaływania na środowisko, opracowania ekofizjograficznego oraz dokumentów wymienionych w pkt. 3.7. SWZ), w tym udzieli zezwolenia na wykonywanie praw zależnych i osobistych do utworów.
6. Wymienione obowiązki i uprawnienia mają jedynie charakter przykładowy, nie wyczerpują całego zakresu zobowiązania Wykonawcy. Wykonawca nie może odmówić wykonania jakiejkolwiek czynności nie wymienionej wprost w niniejszym opisie,
a niezbędnej do osiągnięcia celu oznaczonego w niniejszym opisie.
7. Zakres dokumentacji obejmuje w szczególności:
1) opracowanie ekofizjograficzne w wersji papierowej (w ilości 1 egzemplarza) oraz elektronicznej;
2) obszerne i szczegółowe uzasadnienie projektu Planu Ogólnego, składające się z części tekstowej i graficznej (zgodnie z art. 13h ust. 1 ustawy o planowaniu
i zagospodarowaniu przestrzennym). Część tekstowa w wersji papierowej (w ilości 2 egzemplarzy) i elektronicznej. Część graficzna w wersji elektronicznej na trwałych nośnikach pamięci - w ilości 2 egzemplarzy;
3) prognoza oddziaływania na środowisko w wersji papierowej (w ilości 2 egzemplarzy) oraz elektronicznej;
4) rysunek planu ogólnego w wersji elektronicznej w formacie SHP lub DXF
z podziałem na warstwy, na których leżą obiekty jednej kategorii;
5) projekt uchwały wraz z uzasadnieniem;
6) dane przestrzenne GML (na każdym etapie procedury).
8. Wykonawca zobligowany jest do przygotowania oprócz ww. dokumentów innych dokumentów, których potrzeba wyłoni się w trakcie opracowywania przedmiotu zamówienia w ramach niniejszego rozeznania.
9. Wykonawca powinien dysponować osobami posiadającymi uprawnienia do opracowania analizy, będącej przedmiotem niniejszego rozeznania, w związku z art. 5 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, oraz art. 74a ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko.
10. Wymagania, o których mowa w art. 95 ust. 1 p.z.p. — klauzula zatrudnienia:
1) Zamawiający, stosownie do art. 95 ust. 1 p.z.p., wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę wszystkich osób wykonujących czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia związanych bezpośrednio z opracowaniem planu ogólnego tj. projektantów;
2) ustalenie wymiaru czasu pracy oraz liczby osób, Zamawiający pozostawia w gestii Wykonawcy;
3) sposób dokumentowania zatrudnienia i uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań w zakresie zatrudnienia oraz sankcje z tym związane określa wzór umowy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 71410000-5 - Usługi planowania przestrzennego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-20
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający wybierze ofertę najkorzystniejszą na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w pkt 17. SWZ. Do porównania i punktacji złożonych ofert będzie przyjmowana cena brutto Oferta wypełniająca w najwyższym stopniu wymagania określonego kryterium, otrzyma maksymalną ilość punktów. Pozostałym Wykonawcom, których oferty nie zostały odrzucone, przypisana zostanie odpowiednio mniejsza ilość punktów. Oferta może uzyskać maksymalnie 100 punktów. Za ofertę
najkorzystniejszą uznana zostanie oferta, która w sumie uzyska największą ilość punktów uzyskaną zgodnie z podanymi powyżej zasadami. Jeżeli nie będzie można wybrać oferty najkorzystniejszej z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia ten sam bilans ceny i innych kryteriów, Zamawiający spośród tych ofert wybierze ofertę z najniższą ceną.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie głównego projektanta
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale 7 SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
2.1. Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2.2. Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2.3. Sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2.4. Zdolności technicznej lub zawodowej:
a) Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy — w tym okresie, wykonał należycie co najmniej dwa zamówienia polegające na opracowaniu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego lub zmiany planu miejscowego lub studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego, każdego na powierzchni co najmniej 50 ha , o wartości nie mniejszej niż 20 000 zł brutto (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych 00/100) każde, zakończone publikacją w dzienniku urzędowym województwa wraz z załączeniem dowodów należytego wykonania zamówień.
Przez opracowanie planu Zamawiający rozumie opracowanie planu z opublikowaniem uchwały w Dzienniku Urzędowym Województwa i braku stwierdzenia nieważności tej uchwały przez Organ Nadzoru.
b) Wykonawca spełni warunek, jeżeli dysponuje lub będzie dysponować łącznie co najmniej:
• jedną (1) osobą, która będzie pełnić funkcję głównego projektanta opracowującego plan ogólny, spełniającą co najmniej jeden z warunków określonych w art. 5 ustawy z o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, mającą doświadczenie w opracowaniu przynajmniej 2 (dwóch) miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego lub zmian planu miejscowego lub studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego, każdego dla powierzchni co najmniej 50 ha opublikowanego w dzienniku urzędowym województwa.
Przez opracowanie planu Zamawiający rozumie opracowanie planu z opublikowaniem uchwały w Dzienniku Urzędowym Województwa i braku stwierdzenia nieważności tej uchwały przez Organ Nadzoru.
• jedną (1) osobą, która:
1) ukończyła, w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym i nauce, co najmniej studia pierwszego stopnia lub studia drugiego stopnia, lub jednolite studia magisterskie na kierunkach związanych z kształceniem w zakresie:
a) nauk ścisłych z dziedzin nauk chemicznych,
b) nauk przyrodniczych z dziedzin nauk biologicznych oraz nauk o Ziemi,
c) nauk technicznych z dziedzin nauk technicznych z dyscyplin: biotechnologia, górnictwo i geologia inżynierska, inżynieria środowiska,
d) nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych z dziedzin nauk rolniczych, nauk leśnych, lub
2) ukończyła, w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym i nauce, studia pierwszego stopnia lub drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie, i posiada co najmniej 3-letnie doświadczenie w pracach w zespołach autorów przygotowujących raporty o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko lub prognozy oddziaływania na środowisko lub była co najmniej pięciokrotnie członkiem zespołów autorów przygotowujących raporty o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko lub prognozy oddziaływania na środowisko (zgodnie z art. 74a ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko),
3) oraz posiada doświadczenie w opracowaniu prognoz oddziaływania na środowisko dla projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego lub zmiany planów miejscowych lub studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego dla powierzchni co najmniej 50 ha — przez doświadczenie rozumie się przygotowanie co najmniej 2 prognoz oddziaływania na środowisko sporządzonych dla projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego lub zmiany planów miejscowych lub studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego każdego dla powierzchni co najmniej 50 ha, opublikowanych w dzienniku urzędowym województwa i wobec których Organ Nadzoru nie stwierdził nieważności.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania:
1.1. Wykonawca załączy do oferty oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
z postępowania — wg załącznika nr 3 do SWZ. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie składa każdy z wykonawców.
1.2. Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, zostanie wezwany przez Zamawiającego do dostarczenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, następujących podmiotowych środków dowodowych potwierdzających brak podstaw do wykluczenia z postępowania:
a) oświadczenia Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 p.z.p., o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2024 r. poz. 1616), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej — załącznik nr 4 do SWZ;
b) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji
i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 p.z.p., sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
c) oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 p.z.p., w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez zamawiającego – art. 108 ust. 1 pkt 3-6, art. 109 ust. 1 pkt 5 i 7 p.z.p. oraz art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2024 poz. 507) wg załącznika nr 9 do SWZ.
1.3. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o których mowa w pkt 8.2.2.b), składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury. Dokument, o którym mowa powyżej, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem.
1.4. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 8.2.2.b), zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone pod przysięgą, lub, jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie ma przepisów o oświadczeniu pod przysięgą, złożone przed organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorządu zawodowego lub gospodarczego, właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy, wystawionym nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu:
1.1. Wykonawca załączy do oferty oświadczenie o spełnieniu warunków udziału
w postępowaniu według załącznika nr 2 do SWZ. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
1.2. Informacje zawarte w oświadczeniu, o którym mowa w pkt 8.1.1 stanowią dowód potwierdzający spełnianie warunków udziału w postępowaniu na dzień składania ofert, tymczasowo zastępujący wymagane przez zamawiającego podmiotowe środki dowodowe.
1.3. Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, zostanie wezwany przez Zamawiającego do dostarczenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, następujących podmiotowych środków dowodowych potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu:
a) wykaz usług wykonanych wg wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do SWZ spełniających wymagania określone w rozdziale 6 pkt 6.2.4. lit. a) SWZ tj. wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy — w tym okresie wykonał należycie co najmniej dwie usługi wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których usługi te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów — oświadczenie wykonawcy;
b) wykaz osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia, o których mowa w rozdziale 6 pkt 6.2.4 lit. b) SWZ wraz z informacjami na temat kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informację o podstawie dysponowania tymi osobami wg załącznika nr 7 do SWZ.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ichw postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w pkt 8.1.1. i 8.2.1. SWZ, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia
z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
4. W przypadku, o którym mowa w art. 117 ust. 2 i 3 p.z.p., wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454-455 p.z.p. oraz wskazanym w projektowanych postanowieniach umowy.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-03-28 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę wraz z wymaganymi oświadczeniami należy złożyć w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, za pośrednictwem Platformy Przetargowej dostępnej pod adresem https://um-grajewo.logintrade.net/
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-03-28 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-04-26
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.