Ogłoszenie z dnia 2022-05-12
Powiązane ogłoszenia:
- 2022/BZP 00091348/01 - Ogłoszenie z dnia 2022-03-18
- 2023/BZP 00127447/01 - Modyfikacja z dnia 2023-03-09
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Poprawa jakości powietrza poprzez wymianę źródła ciepła na ekologiczne w Ośrodku Leczenia Odwykowego w Woskowicach Małych.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: OŚRODEK LECZENIA ODWYKOWEGO W WOSKOWICACH MAŁYCH
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000290890
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Pałacowa 15
1.5.2.) Miejscowość: Woskowice Małe
1.5.3.) Kod pocztowy: 46-100
1.5.4.) Województwo: opolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL523 - Nyski
1.5.7.) Numer telefonu: +48 77 419 65 22, +48 77 419 65 55
1.5.8.) Numer faksu: +48 77 419 65 22 w. 29
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@olowoskowice.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.olowoskowice.pl/
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://www.miniportal.uzp.gov.pl1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Poprawa jakości powietrza poprzez wymianę źródła ciepła na ekologiczne w Ośrodku Leczenia Odwykowego w Woskowicach Małych.2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ef53ca7a-a070-11ec-80f8-1ad70aec7fa4
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00156743
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-05-12
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00041893/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.2 Poprawa jakości powietrza poprzez wymianę źródła ciepła na ekologiczne w Ośrodku Leczenia Odwykowego w Woskowicach Małych
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.12.) Nazwa projektu lub programu:
"Poprawa jakości powietrza poprzez wymianę źródła ciepła na ekologiczne w Ośrodku Leczenia Odwykowego w Woskowicach Małych” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na lata 2014-2020, Osi priorytetowej V Ochrona środowiska, dziedzictwa kulturowego i naturalnego, Działanie 5.5 Ochrona powietrza.2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00091348/01
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: DAG.250.3.2.2022
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 5624867,81 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiot zamówienia: Poprawa jakości powietrza poprzez wymianę źródła ciepła na ekologiczne w Ośrodku Leczenia Odwykowego w Woskowicach Małych.
2. Realizacja robót budowlanych objętych projektem współfinansowanym ze środków Unii Europejskiej, p.n. „Poprawa jakości powietrza poprzez wymianę źródła ciepła na ekologiczne w Ośrodku Leczenia Odwykowego w Woskowicach Małych” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na lata 2014-2020, Osi priorytetowej V Ochrona środowiska, dziedzictwa kulturowego i naturalnego, Działanie 5.5 Ochrona powietrza.
3. Projekt obejmuje wymianę wysokoemisyjnego źródła ciepła – kocioł na węgiel kamienny w siedzibie Zamawiającego – poprzez przyłączenie do nowego niskoemisyjnego, odnawialnego źródła energii cieplnej – pompy ciepła z instalacją fotowoltaiczną. Przedsięwzięciem objęte są 4 budynki (położone na terenie parku pałacowego wpisanego do rejestru zabytków prowadzonego przez Opolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków pod nr 58/81): (1) budynek główny – pałac (obiekt zabytkowy wpisany do rejestru zabytków prowadzonego przez Opolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków pod nr 1054/65); (2) budynek terapii; (3) budynek hydroforni; (4) budynek magazynowo-garażowy.
4. Zakres rzeczowy obejmuje:
1) roboty instalacyjne związane z wymianą źródeł ciepła w budynku głównym – pałacu:
modernizacja oświetlenia,
modernizacja systemu ciepłej wody użytkowej,
modernizacja systemu grzewczego;
2) roboty instalacyjne związane z wymianą źródeł ciepła w budynku terapii:
modernizacja oświetlenia,
modernizacja systemu ciepłej wody użytkowej,
modernizacja systemu grzewczego;
3) roboty instalacyjne związane z wymianą źródeł ciepła w budynku hydroforni:
modernizacja oświetlenia,
modernizacja systemu grzewczego;
4) roboty instalacyjne związane z wymianą źródeł ciepła w budynku magazynowo-garażowym:
modernizacja oświetlenia,
modernizacja systemu grzewczego;
5) roboty budowlano-montażowe związane z wymianą źródeł ciepła – budowa farmy fotowoltaicznej.
5. UWAGA! Zakres rzeczowy obejmuje również powietrzne pompy ciepła wraz z infrastrukturą towarzyszącą (budowa wewnętrznej linii zasilającej pompy ciepła z nową instalacją elektryczną) i wykonaniem robót towarzyszących, a także wykonanie nasadzeń laurowiśni w ilości 90 szt. (wysokość sadzonki nie mniej niż 60 cm) i pielęgnacja powykonawcza nasadzonych krzewów przez okres 3 lat. Koszty wykonania tych robót i nasadzeń należy uwzględnić w kosztach wymienionych wyżej w pkt. 4: modernizacja systemu ciepłej wody użytkowej i kosztach modernizacji systemu grzewczego [dzieląc proporcjonalnie na 4 budynki: (1) budynek główny – pałac; (2) budynek terapii; (3) budynek hydroforni; (4) budynek magazynowo-garażowy].
6. Pielęgnacja powykonawcza nasadzonych krzewów (90 szt. laurowiśni). Zakłada się przewidywany okres gwarancyjny i pielęgnacyjny po wykonaniu nasadzeń: 3 lata od odbioru końcowego. Wykonawca po wykonaniu nasadzeń krzewów, celem ułatwienia i umożliwienia im przyjęcia się na nowym miejscu będzie systematycznie przeprowadzał niezbędne i odpowiednie zabiegi pielęgnacyjne. Należą do nich: regularne i obfite podlewanie, szczególnie w okresach suszy letniej, nawożenie, wymiana martwych roślin, oględziny stanu zdrowotnego roślin, wymiana roślin martwych i uszkodzonych.
7. Przedmiotem inwestycji jest wymiana istniejącego kotła stałopalnego firmy SIMAR o mocy nominalnej 380 kW (114-560kW) zasilanego miałem węglowym (obecne źródło ciepła) na powietrzne pompy ciepła o mocy nie przekraczającej 100kW jako urządzenia pracujące oddzielnie (z własną automatyką sterującą), a jedynie w projekcie połączone w układ kaskadowy ze względu na potrzeby energetyczne obiektów - jedna kaskada będzie zaopatrywała budynek terapii (4x 84kW ), a druga budynek szpitalny wraz z budynkiem hydroforni oraz budynkiem magazynowo-garażowym (3x84kW) (nieemisyjne źródło ciepło), zgodnie z częścią rysunkową w kompleksie budynków Oddziału Leczenia Odwykowego w Woskowicach Małych wraz z infrastrukturą towarzyszącą na działce nr 26/45 w miejscowości Woskowice Małe, przy ulicy Pałacowej 15, gmina – Namysłów, obręb 0063 Woskowice Małe. Jako infrastrukturę towarzyszącą należy zbudować wewnętrzną linię zasilającą pompy ciepła z nową instalacją elektryczną. W zakresie przedmiotu zamówienia jest również wykonanie instalacji fotowoltaicznej o mocy sumarycznej 48,00 kWp, zlokalizowanej na dachu budynku terapii (który nie jest objęty ochroną konserwatorską). Ponadto w budynku terapii należy zdemontować istniejącą instalację centralnego ogrzewania (kocioł, instalacje, grzejniki i inne elementy) oraz zamontować nowe orurowanie wraz z klimakonwektorami jako urządzenia grzewcze. Klimakonwektory należy zasilić nową instalacją elektryczną. Projektuje się również wymianę oświetlenia wewnętrznego we wszystkich budynkach poddanych modernizacji.
8. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w załącznikach: nr 3 do SWZ – Przedmiarze robót; nr 4 do SWZ – Projekcie zagospodarowania terenu i Projekcie architektoniczno-budowlanym; nr 5 do SWZ – Projekcie wykonawczym (PW) - Projekcie technicznym dla przyłącza elektroenergetycznego o mocy 390 kW; nr 6 do SWZ – Projekcie wykonawczym (PW) i Projekcie budowlanym instalacji fotowoltaicznej dla potrzeb zasilania obiektów w energię elektryczną; nr 7 do SWZ – Rysunkami branżowymi (RB) – Planem Zagospodarowania Terenu (PZT) oraz Schematem instalacji fotowoltaicznej 48,00 kWp; nr 8 do SWZ – Projektem wykonawczym (PW) – Projektem technicznym – branża elektryczna – Oświetlenie i klimakonwektory; nr 9 do SWZ – Projektem wykonawczym (PW) – Projektem technicznym – branża sanitarna oraz architektoniczna; nr 10 do SWZ – Informacjami uzupełniającymi do projektów wykonawczych (PW); nr 11 do SWZ – Specyfikacjami Technicznymi Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (STWIORB); nr 12 do SWZ – pozwoleniem na budowę.
9. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie ze Specyfikacją Warunków Zamówienia, projektem zagospodarowania terenu, projektem architektoniczno-budowlanym, projektami technicznymi i wykonawczymi, przedmiarem robót, Specyfikacjami Technicznymi Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (STWiORB), ostateczną decyzją nr AB.6740.375.2021.29.2022 z dnia 08.02.2022 r. zatwierdzająca projekt zagospodarowania terenu oraz projekt architektoniczno-budowlany i udzielająca pozwolenia na budowę, pozwoleniem nr 878/N/2021 z dnia 25.10.2021 r. Opolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, opracowanymi dla potrzeb niniejszego zamówienia oraz, obowiązującymi przepisami i normami, sztuką budowlaną, zasadami współczesnej wiedzy technicznej.
10. W przypadku, gdy w opisie przedmiotu zamówienia znajdą się odniesienia do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym.
11. W przypadku …. Więcej informacji w SWZ.
12. Wykonawca może realizować przedmiot umowy o cechach odpowiadających cechom wskazanym w opisie przedmiotu umowy lub lepszych od nich, lecz oznaczonych innym znakiem towarowym.
13. Zastosowanie rozwiązań równoważnych, o których mowa wyżej, bez uprzedniej pisemnej akceptacji Zamawiającego, zostanie uznane przez Zamawiającego, że przedmiot umowy nie został wykonany w sposób prawidłowy i odmówi jego odbioru.
14. Wszystkie materiały zastosowane do realizacji przedmiotu zamówienia muszą być w gatunku pierwszym i muszą posiadać atesty, certyfikaty i aprobaty techniczne dopuszczające do stosowania w budownictwie (atesty, certyfikaty i aprobaty należy dostarczyć Zamawiającemu do końcowego protokołu odbioru robót).
15. Kody i nazwy według Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): podane w niniejszym ogłoszeniu.
16. Wykonawca zobowiązany jest we własnym zakresie i na własny koszt zabezpieczyć odpowiedni sprzęt i materiały do wykonania przedmiotu zamówienia.
17. Składający oferty wykonawcy zobowiązani są do zapoznania z istotnymi przepisami prawa, aktami i regulacjami obowiązującymi w Polsce, które w jakikolwiek sposób mogą wpływać lub odnosić się do działań podejmowanych w związku z zamówieniem i w następstwie podpisania umowy.
18. Wymagany przez Zamawiającego minimalny okres gwarancji na wykonane roboty budowlane wynosi 36 miesięcy, maksymalny 72 miesiące, licząc od daty końcowego protokołu odbioru robót. Oferta Wykonawcy, który zaproponuje okres gwarancji krótszy niż 36 miesięcy na wykonane roboty budowlane, zostanie odrzucona jako niezgodna ze SWZ.
19. Wymagany przez Zamawiającego minimalny okres gwarancji producenta na dostarczone i zainstalowane urządzenia wynosi 24 miesiące, maksymalny 60 miesięcy, licząc od daty końcowego protokołu odbioru robót. Oferta Wykonawcy, który zaproponuje okres gwarancji krótszy niż 24 miesiące na dostarczone i zainstalowane urządzenia, zostanie odrzucona jako niezgodna ze SWZ.
20. Wszystkie materiały, w tym odpady powstałe w wyniku realizacji robót budowlanych w ramach projektu muszą być zagospodarowane (ponownie użyte, przetworzone, unieszkodliwione lub magazynowane) zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym przepisami ochrony środowiska (w sposób przyjazny środowisku). Wykonawca zobowiązany jest do posiadania zezwolenia na wytwarzanie odpadów. Koszty wytworzenia, transportu i utylizacji odpadów należy uwzględnić w cenie oferty.
21. Wykonawca przy współdziałaniu z przedstawicielem Zamawiającego, zobowiązany jest do przygotowania złomu pozyskanego z demontażu urządzeń i elementów metalowych (kocioł, grzejniki, rury i inne elementy metalowe), załadunku, transportu do punktu skupu złomu. Złom pozyskany w wyniku prowadzonych robót jest własnością Zamawiającego. Dochód ze sprzedaży złomu jest dochodem Zamawiającego.
22. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych w SWZ i ofercie.
23. Miejsce realizacji zamówienia: Ośrodek Leczenia Odwykowego w Woskowicach Małych, Woskowice Małe, ul. Pałacowa 15, 46-100 Namysłów.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45215222-9 - Roboty budowlane w zakresie ośrodków społecznych
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
09331200-0 - Słoneczne moduły fotoelektryczne
09332000-5 - Instalacje słoneczne
42511110-5 - Pompy grzewcze
45000000-7 - Roboty budowlane
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45111220-6 - Roboty w zakresie usuwania gruzu
45111291-4 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu
45111300-1 - Roboty rozbiórkowe
45112700-2 - Roboty w zakresie kształtowania terenu
45113000-2 - Roboty na placu budowy
45261000-4 - Wykonywanie pokryć i konstrukcji dachowych oraz podobne roboty
45261215-4 - Pokrywanie dachów panelami ogniw słonecznych
45262300-4 - Betonowanie
45262310-7 - Zbrojenie
45262500-6 - Roboty murarskie i murowe
45262510-9 - Roboty kamieniarskie
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych
45311100-1 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego
45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
45312310-3 - Ochrona odgromowa
45315000-8 - Instalowanie urządzeń elektrycznego ogrzewania i innego sprzętu elektrycznego w budynkach
45315700-5 - Instalowanie stacji rozdzielczych
45316000-5 - Instalowanie systemów oświetleniowych i sygnalizacyjnych
45317100-3 - Instalowanie elektrycznych urządzeń pompowych
45320000-6 - Roboty izolacyjne
45324000-4 - Roboty w zakresie okładziny tynkowej
45331000-6 - Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania
45332200-5 - Roboty instalacyjne hydrauliczne
45340000-2 - Instalowanie ogrodzeń, płotów i sprzętu ochronnego
45410000-4 - Tynkowanie
45442100-8 - Roboty malarskie
45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe
45453100-8 - Roboty renowacyjne
71250000-5 - Usługi architektoniczne, inżynieryjne i pomiarowe
71355000-1 - Usługi pomiarowe
77310000-6 - Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych
90510000-5 - Usuwanie i obróbka odpadów
90511000-2 - Usługi wywozu odpadów
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 6700855,50 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 6700855,50 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 6700855,50 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: DIMEN SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON: 384898176, NIP: 9112033015
7.3.3) Ulica: Stalowa 10
7.3.4) Miejscowość: Oleśnica
7.3.5) Kod pocztowy: 56-400
7.3.6.) Województwo: dolnośląskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Tak
7.4.1.) Informacja o częściach zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, oraz nazwy ewentualnych podwykonawców, jeżeli są już znani:
JTM SYSTEMS Damian Kuriata, ul. 1 Maja 34, lok. 104, 58-260 Bielawa, NIP: 8821230490 - instalacje elektryczne.
GALLTRON ENERGY Piotr Gallus, ul. Gawędy 8, 45-111 Opole, NIP: 7543222010 - instalacja fotowoltaiczna.
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-05-09
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 6700855,50 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
do 2022-11-308.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa zespołu budynków mieszkalnych wielorodzinnych wraz z infrastrukturą zewnętrzną i zagospodarowaniem terenu przy ul. Adama Asnyka w Strzelcach Krajeńskich
- Wykonanie remontu w 4 lokalach gminnych administrowanych przez ZGM w Pabianicach
- Rozbudowa Szkoły Podstawowej oraz budowa pełnowymiarowej sali gimnastycznej w msc. Skuły (dokończenie rozbudowy)
- Dokumentacja projektowo-kosztorysowa na modernizację systemów ogrzewania w budynkach przy ul. Lubicka 34, Lubicka 36, Lubicka 38 oficyna, Lubicka 45 oraz Chłopickiego 2 w Toruniu
- Dokumentacja projektowo-kosztorysowa na modernizację systemów ogrzewania w budynkach przy ul. Antczaka 43, Antczaka 45, Klonowica 19/Bydgoska 60, Klonowica 27 oraz Piaskowa 9 w Toruniu.
- Dokumentacja projektowo-kosztorysowa na modernizację systemów ogrzewania w budynkach przy ul. Batorego 26, Grudziądzka 72, Sobieskiego 52, Sobieskiego 52 oficyna, Olbrachta 7 w Toruniu.
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.