eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Legnica"Opracowanie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego" trzy części



Ogłoszenie z dnia 2025-03-21

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
„Opracowanie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego” trzy części

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Legnica reprezentowana przez Prezydenta Miasta Legnica

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 390647251

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Plac Słowiański 8

1.5.2.) Miejscowość: Legnica

1.5.3.) Kod pocztowy: 59-220

1.5.4.) Województwo: dolnośląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL516 - Legnicko-głogowski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne@legnica.eu

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://um.bip.legnica.eu/

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„Opracowanie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego” trzy części

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-cf280482-ee1b-47e8-81fc-5a0c99a76864

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00158133

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-03-21

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00053411/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.12 Opracowanie 6 projektów miejscowego planu zagospodarowywania przestrzennego miasta Legnicy

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

www,platformazakupowa.pl

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: www,platformazakupowa.pl

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W celu skrócenia czasu udzielenia
odpowiedzi na pytania preferuje się, aby komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w tym wszelkie oświadczenia,
wnioski, zawiadomienia oraz informacje, przekazywane były w formie elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl i
formularza „Wyślij wiadomość do Zamawiającego”.
2. Zamawiający będzie przekazywał wykonawcom informacje w formie elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl.
Informacje dotyczące odpowiedzi na pytania, zmiany swz, zmiany terminu składania i otwarcia ofert Zamawiający będzie
zamieszczał na platformie w sekcji “Komunikaty”.
3. Wykonawca ma obowiązek sprawdzania komunikatów i wiadomości przesłanych przez zamawiającego bezpośrednio na
platformazakupowa.pl,
gdyż system powiadomień może ulec awarii lub powiadomienie może trafić do folderu SPAM.
4. Zamawiający, zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji
oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego lub konkursie, określa niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne 1) stały dostęp do sieci Internet o
gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,2) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2
GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z
systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,3) dowolna przeglądarka internetowa, w
przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10 0.,4) włączona obsługa JavaScript,5) zainstalowany program Adobe Acrobat
Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,6) www.platformazakupowa.pl działa według standardu przyjętego w komunikacji
sieciowejkodowanieUTF8,
5. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za złożenie oferty w sposób niezgodny z Instrukcją korzystania z
www.platformazakupowa.pl, w szczególności, gdy zamawiający zapozna się z treścią oferty przed upływem terminu składania ofert
Taka oferta nie będzie brana pod uwagę -
narusza art. 221 uPzp.
6. Zamawiający dopuszcza wykorzystanie formatów: pdf, .doc, .docx, .rtf,. .odt., jpg; ods; xls; xlix; .csv - ze szczególnym wskazaniem
na .pdf
7. W celu ewentualnej kompresji danych Zamawiający rekomenduje wykorzystanie jednego z formatów: zip, 7Z. 8. Zamawiający nie
dopuszcza formatów np.: .rar .gif .bmp .numbers .pages. Dokumenty złożone w takich plikach-formatach zostaną uznane za złożone
nieskutecznie. Oferta oraz przedmiotowe środki dowodowe składane elektronicznie muszą zostać podpisane elektronicznym
kwalifikowanym podpisem, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
8. Pliki w innych formatach niż .pdf zaleca się opatrzyć zewnętrznym podpisem XAdES.
9.Wszelkie informacje stanowiące tajemnice przedsiębiorstwa, które Wykonawca zastrzeże prawidłowo –zgodnie z prawem – jako
tajemnice przedsiębiorstwa powinny zostać złożone w osobnym pliku nazwanym „Załącznik stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa”,
a następnie wraz z plikami stanowiącymi jawną część skompresowane do jednego pliku archiwum ZIP.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
a) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Zamawiający: w ramach przedmiotowego postępowania Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z ww. postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego;
b) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w
oparciu o art. 74 ust. 2 pkt 1) i zgodnie z art 74 ust. 4 uPzp z dnia 11 września 2019r. (Dz. U. z 2024r. poz. 1320 – t.j.).
c) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78-80 uPzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
d) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z uPzp; e) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO; f) posiada Pani/Pan:
- na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
- na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych *;
- na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO **;
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
- na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania
Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
• Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia
publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu
oraz jego załączników.
** Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia
korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: IM.RZP.271.6.1.5.9.2025

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak

4.1.9.) Liczba części: 3

4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części

4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

Część 1

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest opracowanie projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Legnicy – obszaru w rejonie ul. Koskowickiej przy granicy z Gminą Legnickie Pole – zgodnie z uchwałą Rady Miejskiej Legnicy nr IX/85/24 z dnia 28 października 2024 r. wraz z przeprowadzeniem procedury planistycznej określonej w art. 17 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2024 r.
poz. 1130 ze zm.) oraz strategicznej oceny oddziaływania na środowisko, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1112), w sposób i w terminach określonych w załączniku nr 2
do projektu umowy „Szczegółowy zakres opracowania wraz z harmonogramem prac".

Obszar objęty opracowaniem planistycznym zajmuje powierzchnię 10,57 ha i położony jest we wschodniej części Legnicy, w sąsiedztwie ul. Koskowickiej, przy granicy z Gminą Legnickie Pole. Jest to teren niezainwestowany wykorzystywany pod uprawy rolnicze. Na omawianym terenie znajdują się przede wszystkim grunty stanowiące własność osób fizycznych, ale także należące m.in. do zasobu nieruchomości Gminy Legnica.

Potrzeba sporządzenia planu miejscowego dla tego obszaru wynika z zamiaru jego aktywizacji pod zabudowę mieszkaniową. Dla terenów sąsiednich obowiązuje miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego miasta Legnicy – terenu położonego przy ul. Koskowickiej oraz planowanej obwodnicy południowo-wschodniej (uchwała nr XLIX/523/18 Rady Miejskiej Legnicy z dnia 30 lipca 2018 r., opublikowana w Dzienniku Urzędowym Woj. Dolnośląskiego poz. 3928 z dnia 08.08.2018 r.) oraz miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego miasta Legnicy – terenów inwestycyjnych położonych przy ul. Koskowickiej, planowanej obwodnicy południowo-wschodniej oraz torach kolejowych Legnica-Jawor (uchwała
nr XXXIII/404/21 Rady Miejskiej Legnicy z dnia 26 lipca 2021 r., opublikowana
w Dzienniku Urzędowym Woj. Dolnośląskiego poz. 3718 z dnia 04.08.2021 r.). Plany te razem będą stanowiły kompleksowe opracowanie planistyczne dla tej części miasta Legnicy i staną się podstawą przyszłych działań inwestycyjnych.

W ramach realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca będzie zobowiązany do wykonania:
1) opracowania ekofizjograficznego,
2) inwentaryzacji urbanistycznej terenu oraz analiz użytkowania terenu, władania
i innych w zależności od potrzeb;
3) projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wraz z wymaganymi załącznikami,
4) projektów pism, ogłoszeń, zawiadomień, wymaganych wykazów i innych potrzebnych dokumentów w procedurze opracowania planu miejscowego,
5) propozycji rozpatrzenia uwag i wniosków wraz z ich prezentacją Prezydentowi Miasta Legnicy,
6) danych przestrzennych, zgodnie z art. 67a ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,
7) prognozy oddziaływania na środowisko wraz z przeprowadzeniem strategicznej oceny oddziaływania na środowisko,
8) raportu z konsultacji społecznych,
9) dokumentacji formalno – prawnej.

Ponadto Wykonawca będzie zobowiązany do:
uczestnictwa w konsultacjach społecznych,
posiedzeniach Miejskiej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej,
posiedzeniach Kolegium Prezydenta Miasta Legnicy (rozpatrzenie wniosków i uwag, prezentacja projektu planu miejscowego i inne w zależności od potrzeb),
na komisjach i sesji Rady Miejskiej Legnicy, gdzie będzie prezentował przygotowany dokument.
W przypadku konieczności organizacji spotkań z mieszkańcami, radnymi itd. (poza procedurą planistyczną), Wykonawca również będzie zobowiązany do udziału w takich spotkaniach.

Powyższe wyliczenie nie ma charakteru wyczerpującego. Wykonawca będzie zobowiązany
do osiągnięcia wymaganego rezultatu (realizacji całości zadania), odpowiadającego stanowi prawnemu na dzień wykonania przedmiotu zamówienia. Wszelkie prace projektowe
lub czynności nie opisane wyżej, a wynikające z procedur określonych w ustawie
o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz innych przepisach odrębnych, niezbędne do właściwego i kompleksowego opracowania dokumentacji projektowej, należy traktować, jako oczywiste i uwzględniać w kosztach i terminach wykonania przedmiotu zamówienia.

Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 2023 r. o zmianie ustawy o planowaniu
i zagospodarowaniu przestrzennym oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2023 r.
poz. 1688), należy ogłosić o wyłożeniu do publicznego wglądu projektu planu przed dniem utraty mocy studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego.

Konieczność przekazania projektu planu miejscowego do uchwalenia Radzie Miejskiej Legnicy musi nastąpić do 16 stycznia 2026 r. (etap 4 harmonogramu), co umożliwi uchwalenie dokumentu na sesji w lutym 2026 r., ponieważ na sesji w marcu 2026 r. planowane jest uchwalenie planu ogólnego miasta Legnicy.

4.2.6.) Główny kod CPV: 71410000-5 - Usługi planowania przestrzennego

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-03-30

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 80

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie Głównego projektanta – danego planu miejscowego

4.3.6.) Waga: 20

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 2

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest opracowanie projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Legnicy – terenów w rejonie ul. Poznańskiej i Rzeszotarskiej – zgodnie z uchwałą Rady Miejskiej Legnicy nr IX/83/24 z dnia 28 października 2024 r. wraz z przeprowadzeniem procedury planistycznej określonej w art. 17 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1130 ze zm.) oraz strategicznej oceny oddziaływania na środowisko, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1112), w sposób i w terminach określonych w załączniku nr 2 do projektu umowy „Szczegółowy zakres opracowania wraz z harmonogramem prac".


Obszar objęty opracowaniem planistycznym zajmuje powierzchnię 151,64 ha i położony jest w północnej części Legnicy, w sąsiedztwie ul. Poznańskiej i Rzeszotarskiej, przy granicy z Gminą Miłkowice. Jest to teren w przewadze niezainwestowany wykorzystywany jako tereny rolnicze. Oprócz tego jest na nim zlokalizowane m.in. kilkanaście budynków mieszkalnych oraz stacja paliw. Na omawianym terenie znajdują się przede wszystkim grunty stanowiące własność osób fizycznych, ale także należące m.in. do zasobu nieruchomości Gminy Legnica. Cały obszar objęty opracowaniem położony jest w granicach złoża węgla brunatnego Legnica – pole zachodnie: nr złoża WB 443.

Potrzeba sporządzenia planu miejscowego dla tego obszaru wynika z zamiaru aktywizacji terenu pod zabudowę mieszkaniową – tam gdzie została ona wyznaczona w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego. Pozostała część terenu zostanie przeznaczona, również zgodnie ze studium, m.in. na tereny rolnictwa, czy związane
z urządzeniami wytwarzającymi energię z odnawialnych źródeł energii – fotowoltaika. Plan miejscowy opracowany dla tego terenu przyczyni się do zachowania ładu przestrzennego i kontrolowanego rozwoju zabudowy, co uniemożliwiają decyzje o warunkach zabudowy.


W ramach realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca będzie zobowiązany do wykonania:
1) opracowania ekofizjograficznego,
2) inwentaryzacji urbanistycznej terenu oraz analiz użytkowania terenu, władania
i innych w zależności od potrzeb;
3) projekt miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wraz z wymaganymi załącznikami,
4) projektów pism, ogłoszeń, zawiadomień, wymaganych wykazów i innych potrzebnych dokumentów w procedurze opracowania planu miejscowego,
5) propozycji rozpatrzenia uwag i wniosków wraz z ich prezentacją Prezydentowi Miasta Legnicy,
6) danych przestrzennych, zgodnie z art. 67a ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,
7) prognozy oddziaływania na środowisko wraz z przeprowadzeniem strategicznej oceny oddziaływania na środowisko,
8) raportu z konsultacji społecznych,
9) dokumentacji formalno – prawnej.


Ponadto Wykonawca będzie zobowiązany do:
uczestnictwa w konsultacjach społecznych,
posiedzeniach Miejskiej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej,
posiedzeniach Kolegium Prezydenta Miasta Legnicy (rozpatrzenie wniosków i uwag, prezentacja projektu planu ogólnego i inne w zależności od potrzeb),
na komisjach i sesji Rady Miejskiej Legnicy, gdzie będzie prezentował przygotowany dokument.
W przypadku konieczności organizacji spotkań z mieszkańcami, radnymi itd. (poza procedurą planistyczną), Wykonawca również będzie zobowiązany do udziału w takich spotkaniach.


Powyższe wyliczenie nie ma charakteru wyczerpującego. Wykonawca będzie zobowiązany do osiągnięcia wymaganego rezultatu (realizacji całości zadania), odpowiadającego stanowi prawnemu na dzień wykonania przedmiotu zamówienia. Wszelkie prace projektowe
lub czynności nie opisane wyżej, a wynikające z procedur określonych w ustawie o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz innych przepisach odrębnych, niezbędne do właściwego i kompleksowego opracowania dokumentacji projektowej, należy traktować, jako oczywiste i uwzględniać w kosztach i terminach wykonania przedmiotu zamówienia.

Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 2023 r. o zmianie ustawy o planowaniui zagospodarowaniu przestrzennym oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2023 r. poz. 1688), należy ogłosić o wyłożeniu do publicznego wglądu projektu planu przed dniem utraty mocy studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego.

Konieczność przekazania projektu planu miejscowego do uchwalenia Radzie Miejskiej Legnicy musi nastąpić do 16 stycznia 2026 r. (etap 4 harmonogramu), co umożliwi uchwalenie dokumentu na sesji w lutym 2026 r., ponieważ na sesji w marcu 2026 r. planowane jest uchwalenie planu ogólnego miasta Legnicy.
Rozpoczęto zbieranie wniosków do ww. planów miejscowych oraz rozesłano zawiadomienia do instytucji opiniujących i uzgadniających. Wystąpiono również o uzgodnienie zakresu i stopnia szczegółowości informacji wymaganych w prognozie oddziaływania na środowisko.

System Informacji Przestrzennej miasta Legnicy dostępny jest pod adresem: https://mapy.legnica.eu/

4.2.6.) Główny kod CPV: 71410000-5 - Usługi planowania przestrzennego

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-03-30

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 80

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie Głównego projektanta – danego planu miejscowego

4.3.6.) Waga: 20

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 3

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest opracowanie projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Legnicy – jednostki urbanistycznej „D” w rejonie ul. Jaskółczej, Kraka, W. Sikorskiego i Al. Marszałka Józefa Piłsudskiego – zgodnie z uchwałą Rady Miejskiej Legnicy nr IX/84/24 z dnia 28 października 2024 r. wraz z przeprowadzeniem procedury planistycznej określonej w art. 17 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu
i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1130 ze zm.) oraz strategicznej oceny oddziaływania na środowisko, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1112),
w sposób i w terminach określonych w załączniku nr 2 do projektu umowy „Szczegółowy zakres opracowania wraz z harmonogramem prac".

Obszar objęty opracowaniem planistycznym zajmuje powierzchnię 36,19 ha i położony jest we wschodniej części Legnicy, na osiedlu Piekary, w sąsiedztwie ulic: Jaskółczej, Kraka, W. Sikorskiego i Al. Marszałka Józefa Piłsudskiego. Jest to teren w znacznej mierze niezainwestowany. Zlokalizowane są na nim obiekty usługowe np. kościół oraz budynki mieszkaniowe. W strukturze władania przeważają grunty należące do osób fizycznych.
Na tym terenie znajdują się także grunty należące do spółek prawa handlowego, Gminy Legnica, Skarbu Państwa oraz Kościołów i związków wyznaniowych. Część terenu objętego przystąpieniem do sporządzenia planu miejscowego położona jest na obszarze szczególnego zagrożenia powodzią, na którym prawdopodobieństwo wystąpienia powodzi jest średnie
i wynosi 1%.

Potrzeba sporządzenia planu miejscowego dla tego obszaru wynika z zamiaru aktywizacji terenu pod zabudowę mieszkaniową i sportowo - rekreacyjną. Plan miejscowy określi m.in. przeznaczenie terenów, układ komunikacyjny oraz wskaźniki zagospodarowania terenu i parametry kształtowania zabudowy z uwzględnieniem kompozycji urbanistycznej otoczenia. Rozwój zabudowy miejskiej w kierunku wschodnim spowodował, że teren objęty niniejszą uchwałą znajduje się bliżej centrum miasta niż np. osiedle Piekary C czy Osiedle Południowoamerykańskie, stąd też zasadne jest opracowanie planu miejscowego, który stworzy ramy dla rozwoju zabudowy mieszkaniowo-usługowej na tym atrakcyjnym terenie w Legnicy. Ponadto na obszarze objętym opracowaniem planistycznym planowana jest budowa żłobka (działka nr 88 obręb Piekary Osiedle) oraz kompleksu sportowego Orlik (działka nr 109 obręb Piekary Osiedle) - wydane zostały decyzje lokalizacji inwestycji celu publicznego. Z uwagi na charakter podziału ewidencyjnego, konieczne będzie wskazanie obszaru oraz propozycji scalenia i podziału nieruchomości objętych planem miejscowym.

W ramach realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca będzie zobowiązany do wykonania:
1) opracowania ekofizjograficznego,
2) inwentaryzacji urbanistycznej terenu oraz analiz użytkowania terenu, władania
i innych w zależności od potrzeb;
3) projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wraz z wymaganymi załącznikami,
4) projektów pism, ogłoszeń, zawiadomień, wymaganych wykazów i innych potrzebnych dokumentów w procedurze opracowania planu miejscowego,
5) propozycji rozpatrzenia uwag i wniosków wraz z ich prezentacją Prezydentowi Miasta Legnicy,
6) danych przestrzennych, zgodnie z art. 67a ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,
7) prognozy oddziaływania na środowisko wraz z przeprowadzeniem strategicznej oceny oddziaływania na środowisko,
8) raportu z konsultacji społecznych,
9) dokumentacji formalno – prawnej.

Ponadto Wykonawca będzie zobowiązany do:
uczestnictwa w konsultacjach społecznych,
posiedzeniach Miejskiej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej,
posiedzeniach Kolegium Prezydenta Miasta Legnicy (rozpatrzenie wniosków i uwag, prezentacja projektu planu miejscowego i inne w zależności od potrzeb), na komisjach i sesji Rady Miejskiej Legnicy, gdzie będzie prezentował przygotowany dokument.
W przypadku konieczności organizacji spotkań z mieszkańcami, radnymi itd. (poza procedurą planistyczną), Wykonawca również będzie zobowiązany do udziału w takich spotkaniach.

Powyższe wyliczenie nie ma charakteru wyczerpującego. Wykonawca będzie zobowiązany do osiągnięcia wymaganego rezultatu (realizacji całości zadania), odpowiadającego stanowi prawnemu na dzień wykonania przedmiotu zamówienia. Wszelkie prace projektowe
lub czynności nie opisane wyżej, a wynikające z procedur określonych w ustawie o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz innych przepisach odrębnych, niezbędne do właściwego i kompleksowego opracowania dokumentacji projektowej, należy traktować, jako oczywiste i uwzględniać w kosztach i terminach wykonania przedmiotu zamówienia.

Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 2023 r. o zmianie ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2023 r. poz.1688), należy ogłosić o wyłożeniu do publicznego wglądu projektu planu przed dniem utraty mocy studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego.

Konieczność przekazania projektu planu miejscowego do uchwalenia Radzie Miejskiej Legnicy musi nastąpić do 16 stycznia 2026 r. (etap 4 harmonogramu), co umożliwi uchwalenie dokumentu na sesji w lutym 2026 r., ponieważ na sesji w marcu 2026 r. planowane jest uchwalenie planu ogólnego miasta Legnicy.

Rozpoczęto zbieranie wniosków do ww. planów miejscowych oraz rozesłano zawiadomienia do instytucji opiniujących i uzgadniających. Wystąpiono również o uzgodnienie zakresu i stopnia szczegółowości informacji wymaganych w prognozie oddziaływania na środowisko.

System Informacji Przestrzennej miasta Legnicy dostępny jest pod adresem: https://mapy.legnica.eu/

4.2.6.) Główny kod CPV: 71410000-5 - Usługi planowania przestrzennego

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-03-30

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 80

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie Głównego projektanta – danego planu miejscowego

4.3.6.) Waga: 20

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1. Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 108 ust.1. uPzp,
2. Wykonawca nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 7 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022r. „o szczególnych
rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego”
3. Wykonawca dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj. mają do dyspozycji odpowiednio wykwalifikowany personel w celu obsadzenia podanego niżej stanowiska:
wykonawca musi dysponować zespołem projektowym, w którym
1) Główny projektant:
- osoba spełniająca wymagania określone w art. 5 ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2024r. poz. 1130) tj. osoba, która spełnia jeden z poniższych warunków:
a) nabyła uprawnienia do projektowania w planowaniu przestrzennym na podstawie ustawy z dnia 12 lipca 1984r. o planowaniu przestrzennym (Dz.U. z 1989r. poz. 99, 178 i 192, z 1990r. poz.198 i 505 i z 1993r. poz. 212);
b) nabyła uprawnienia urbanistyczne na podstawie art. 51 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. o zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 1999 r. poz. 139 ze zm.);
c) posiada kwalifikacje do wykonywania zawodu urbanisty na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej uzyskane na podstawie ustawy z dnia 15 grudnia 2000r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów (Dz. U. z 2013r. poz. 932 i 1650);
d) posiada dyplom ukończenia studiów wyższych w zakresie architektury, urbanistyki lub gospodarki przestrzennej;
e) posiada dyplom ukończenia studiów wyższych w zakresie innym niż określony powyżej litera d) oraz ukończyły studia podyplomowe w zakresie planowania przestrzennego, urbanistyki lub gospodarki przestrzennej;
f) jest obywatelem państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, który nabył kwalifikacje zawodowe do projektowania zagospodarowania przestrzeni i zagospodarowania przestrzennego w skali lokalnej i regionalnej odpowiadające wymaganiom określonym w powyżej litera d) lub e);
i
- która, posiada minimum 10-letnie doświadczenie w zakresie sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego;
Powyższe należy udokumentować załączając do oferty np.: dyplomy potwierdzające wykształcenie, referencje, protokół odbioru końcowego prac itd. - tj. dokumenty potwierdzające wymagane wykształcenie i wymagany zakres i okres doświadczenia zawodowego głównego projektanta danego planu.
Ocena spełnienia w/w warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia/nie spełnia”.
Warunek zostanie uznany za spełniony jeżeli Wykonawca lub członek konsorcjum lub podmiot na którego zasoby powołuje się Wykonawca spełnią go wspólnie.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. załącznik nr 2 – oświadczenie: o niepodleganiu wykluczeniu w zakresie art. 108 ust. 1 oraz o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy „o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspierania agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego” i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu;
2. Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 uPzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2021 r. poz. 275), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej - zawarte w pkt 12. „Formularza oferty” Rozdział1 swz.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. załącznik nr 2 – oświadczenie: o niepodleganiu wykluczeniu w zakresie art. 108 ust. 1 oraz o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy „o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspierania agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego” i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu;
2. załącznik nr 3 - wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, wymaganego doświadczenia zawodowego niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, dla osób wymaganych/wyszczególnionych w pkt.VI. ppkt 2 2.1.1. 1) i 2) IDW dla każdego planu, na który składana jest oferta, odrębnie;
Powyższe należy udokumentować załączyć np.: dyplomy potwierdzające wykształcenie, referencje, protokół odbioru końcowego prac itd. tj. dokumenty potwierdzające wymagane wykształcenie
i wymagany zakres i okres doświadczenia zawodowego głównego projektanta danego planu.
3. załącznik nr 5 – „Warunki zmian umowy”.
4. załącznik nr 6 - „Szczegółowy zakres opracowania wraz z harmonogramem prac" – dla każdego planu, na który składana jest oferta, odrębny.

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

1. "Formularz oferty" - Rozdział 1 swz;
2. Odpis lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, lub innego właściwego rejestru:
1) w celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania; Jeżeli w imieniu wykonawcy działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa w zdaniu pierwszym, Zamawiający może żądać od wykonawcy pełnomocnictwa lub innego dokumentu potwierdzającego umocowanie do reprezentowania wykonawcy.
2) Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia dokumentów, o których mowa w powyżej, jeżeli Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile wykonawca wskaże dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów – pkt 10. „Formularza oferty” – Rozdział 1 swz;
3) jeżeli w imieniu wykonawcy działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa powyżej, zamawiający żąda od wykonawcy pełnomocnictwa lub innego dokumentu potwierdzającego umocowanie do reprezentowania wykonawcy
- zapis/wymóg pkt 3) stosuje się odpowiednio do osoby działającej w imieniu wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego
- zapisy/wymogi pkt 1) - 3) stosuje się odpowiednio do osoby działającej w imieniu podmiotu udostępniającego zasoby na zasadach określonych w art. 118 uPzp lub podwykonawcy nie będącego podmiotem udostępniającym zasoby na takich zasadach;
3. Oświadczenie Wykonawcy w zakresie wypełnienia obowiązków informacyjnych przewidzianych w art.13 lub art. 14 RODO - zawarte w pkt 13. „Formularza oferty” Rozdział 1 swz;

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy występujący wspólnie (np. konsorcjum), mają obowiązek ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, chyba, że pełnomocnictwo takie wynika z dołączonych do ofert dokumentów np. umowy konsorcjum.
Uwaga: pełnomocnictwo musi być udzielone przez wszystkich Wykonawców wchodzących w skład konsorcjum oraz powinno mieć określony zakres.
2. Oferta składana przez Wykonawców występujących wspólnie zostanie utworzona z dokumentów wymienionych w pkt. VI - VIII. IDW z zastrzeżeniem, iż każdy ze wspólnie ubiegających się o zamówienie wykonawców zobowiązany jest złożyć załącznik nr 2 – oświadczenia oraz inne dokumenty, oświadczenia lub załączniki jeżeli dotyczą danych, informacji lub oświadczenia woli danego podmiotu.
3. Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z pełnomocnikiem.
4. Zamawiający żąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę Wykonawców występujących wspólnie.
5. Wszyscy członkowie konsorcjum ponoszą solidarnie odpowiedzialność prawną za realizację zamówienia. Problematykę zobowiązań solidarnych w zakresie nie uregulowanym przez umowę konsorcjum regulują przepisy Kodeksu cywilnego.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zgodnie z zapisami projektu umowy oraz zapisami załącznika nr 5 do IDW - "Warunki zmian umowy".

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2025-04-02 12:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę wraz z załącznikami za pośrednictwem platformy zakupowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-04-02 12:05

8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni

8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji:

Część 1 : Tak

Część 2 : Tak

Część 3 : Tak

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.