Ogłoszenie z dnia 2023-03-31
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Świadczenie usług schronienia wraz z wyżywieniem dla osób bezdomnych, o których mowa w art. 101 ust. 2 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: MIEJSKI OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W ŚWIDNICY
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 005811909
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Franciszkańska 7
1.5.2.) Miejscowość: Świdnica
1.5.3.) Kod pocztowy: 58-100
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL517 - Wałbrzyski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargielzbietykinal@gmail.com
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.mops.swidnica.pl
1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usług schronienia wraz z wyżywieniem dla osób bezdomnych, o których mowa w art. 101 ust. 2 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-02835c53-81f4-11ed-b4ea-f64d350121d2
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00159079
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-03-31
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00054487/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.4 Świadczenie usług schronienia wraz z wyżywieniem dla osób bezdomnych, o których mowa w art. 101 ust. 2 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00512545
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 1 ustawy w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy
3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:
Postępowanie procedowane jest zgodnie z art. 305 pkt. 1 ustawy Pzp. wz. z dyspozycją art. 214. ust. 1 pkt. 7 ustawy Pzp.
Zamawiający przewidział możliwość skorzystania z tzw. wolnej ręki na etapie procedowania zamówienia podstawowego. Zamówienie podstawowe zostało wszczęte ogłoszeniem o zamówieniu w dniu 19 listopada 2021 r. opublikowanym w Biuletynie Zamówień Publicznych pod nr 2021/BZP 00275374/01. Postępowanie było podzielone na zadania/części. Do każdego zadania/części była przewidziana możliwość skorzystania z dodatkowego uprawnienia wynikającego z procedowania w trybie tzw. wolnej ręki.
Niniejsza procedura ma swoje oparcie w zadaniu/części nr 2 zamówienia podstawowego. W ogłoszeniu o zamówieniu w zakresie części 2 były przewidziane zapisy dotyczące możliwości skorzystania z dyspozycji art. 214 ust. 1 pkt. 7 ustawy Pzp. tj. z tzw. wolnej ręki.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: DAO.2520.4.2022
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 54637,50 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia są usługi społeczne i inne wymienione w załączniku XIV do Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady nr 2014/24/UE z dnia 26 lutego 2014 r. w sprawie zamówień publicznych, uchylająca dyrektywę 2004/18/WE (Dz.U.UE. L. z 2014 r. nr 94 poz. 65).
Nazwa postępowania:
„Świadczenie usług schronienia wraz z wyżywieniem dla osób bezdomnych, o których mowa w art. 101 ust. 2 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej”
Niniejsze zamówienie objęte jest następującymi kodami CPV:
85311000-2 Usługi opieki społecznej obejmujące miejsca noclegowe
85320000-8 Usługi społeczne
55520000-1 Usługi dostarczania posiłków
Zamawiający informuje, że średnia dzienna ilość osób uprawnionych wynosi około 30 osób. Podana ilość jest ilością szacunkową, która będzie podlegać zmniejszeniu bądź zwiększeniu w zależności od zaistniałych potrzeb Zamawiającego i możliwości Wykonawcy.
Wykonawcy będzie przysługiwało prawo do wynagrodzenia wyłącznie za faktycznie spędzone dni w placówce, ośrodku wsparcia w ramach schronienia, zgodnie z miesięczną ewidencją osób uprawnionych będącą podstawą rozliczenia.
SZCZEGÓŁOWY OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA:
Świadczenie usługi schronienia wraz z wyżywieniem (3 posiłki dziennie: śniadanie, gorący posiłek, kolacja dla każdej uprawnionej osoby) dla osób bezdomnych, o których mowa w art. 101 ust. 2 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. Z 2021 r. poz. 2268 tj. ze zm.). Minimalny standard podstawowych usług świadczonych w schroniskach dla osób bezdomnych oraz minimalny standard obiektów, w których mieszczą się schroniska dla osób bezdomnych wskazane zostały w Załączniku nr 2 do Rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 kwietnia 2018 r. w sprawie minimalnych standardów noclegowni, schronisk dla osób bezdomnych, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni (Dz. U. z 2018 r. poz. 896) z zastrzeżeniem treści art. 4 ustawy z dnia 8 lutego 2018 r. o zmianie ustawy o pomocy społecznej (Dz. U. z 2018 r. poz. 700 ze zm.).
Usługa schronienia wraz z wyżywieniem powinna zabezpieczać m.in. możliwość świadczenia schronienia przez cały rok, przez 7 dni w tygodniu, w tym możliwość całodobowego przebywania w schronisku, zapewnienie miejsca do spania w ogrzewanym pomieszczeniu, którego temperatura nie jest niższa niż 20°C.
Zakres usługi:
1. Zabezpieczenie trzech posiłków dziennie tj. śniadania, gorącego posiłku, kolacji dla każdej uprawnionej osoby. Posiłki powinny być przygotowane z produktów odpowiadającym przepisom i normom obowiązującym w Unii Europejskiej oraz Polski w terminach przydatności do spożycia. Wykonawca zobowiązany będzie do przestrzegania przepisów ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. z 2022 r. poz. 2132 tj. ze zm.) oraz ustawy z dnia 12 grudnia 2003 r. o ogólnym bezpieczeństwie produktów (Dz. U. z 2021 r. poz, 222 tj. ze zm.).
2. Umożliwienie skorzystania z prysznica, węzła sanitarnego, wymiany odzieży. Umożliwienie prania i suszenia odzieży.
3. Zabezpieczenie środków czystości - opieka higieniczna.
4. Zapewnienie dezynfekcji i dezynsekcji odzieży w przypadku braku możliwości jej wymiany.
5. Zapewnienie informacji o dostępnych formach pomocy, a w razie potrzeby pomoc w jej zorganizowaniu.
6. Zapewnienie usług aktywizacyjnych ukierunkowanych na wzmacnianie aktywności społecznej, uzyskanie samodzielności życiowej i wyjście z bezdomności.
Wzmacnianie aktywności społecznej może być realizowane m.in. przez:
- trening umiejętności samodzielnego wypełniania ról społecznych,
- trening umiejętności interpersonalnych i umiejętności rozwiązywania problemów,
- uczestnictwo w grupach wsparcia.
Uzyskanie samodzielności życiowej i wyjście z bezdomności może być realizowane m.in. przez:
- zajęcia przygotowujące do podjęcia zatrudnienia,
- trening gospodarowania własnym budżetem,
- trening prowadzenia gospodarstwa domowego,
- uczestnictwo w zajęciach centrum lub klubu integracji społecznej.
7. Zatrudnienie w placówce jednego (1) pracownika socjalnego oraz jednego (1) opiekuna w całym okresie świadczenia usługi.
8. W porze nocnej powinna być zapewniona opieka przez co najmniej jednego (1) opiekuna.
9. W sytuacji wystąpienia czynnika zakaźnego u danego podopiecznego – zabezpieczenie izolatki.
10. Zamawiający będzie sprawował nadzór nad realizacją świadczonej usługi. W ramach nadzoru Zamawiający zastrzega możliwość przeprowadzenia wizytacji dwóch (2) pracowników Zamawiającego.
11. Szczegóły związane z przedmiotem zamówienia zawarte są w załączniku do niniejszego zaproszenia tj. projektowanych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do treści tej umowy.
12. Wykonawca zobowiązany jest posiadać adres poczty elektronicznej, który to adres ujawni w formularzu oferty, na który to adres Zamawiający będzie przesyłał wykaz osób uprawnionych do korzystania z pomocy w formie schronienia.
13. Wykonawca zobowiązany jest do podjęcia świadczenia usługi w oparciu o dane przekazane faksem, telefonicznie lub e-mailem w dniu zgłoszenia. Takie zlecenie usług zostaje potwierdzone na piśmie w ciągu 7 dni przez uprawnionego pracownika.
14. Wykonawca zobowiązany jest do przystąpienia do świadczenia usługi schronienia, w ciągu 8 godzin od chwili zawiadomienia o potrzebie jej zapewnienia, a w przypadku nagłym w ciągu 3 godzin od powzięcia wiadomości o potrzebie zapewnienia pomocy lub w terminie uzgodnionym z Zamawiającym.
15. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia ewidencji osób korzystających z usługi schronienia w danym miesiącu.
16. Zamawiający zobowiązuje Wykonawcę do sporządzania papierowego rozliczenia liczby dni pobytu w ośrodku wsparcia dla poszczególnych osób oraz dołączenia go do rachunku/faktury za dany miesiąc.
17. Wykonawca zobowiązany jest posiadać środek transportu do przewozu osób.
18. Wykonawca zobowiązany jest do dowiezienia osoby bezdomnej do ośrodka wsparcia w dniu zgłoszenia własnym środkiem transportu w ciągu 8 godzin od chwili zawiadomienia o potrzebie jej zapewnienia, a w przypadku nagłym w ciągu 3 godzin od powzięcia wiadomości o potrzebie zapewnienia pomocy lub w terminie uzgodnionym z Zamawiającym.
4.5.3.) Główny kod CPV: 85311000-2 - Usługi opieki społecznej obejmujące miejsca noclegowe
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
85320000-8 - Usługi społeczne
55520000-1 - Usługi dostarczania posiłków
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 8 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
W trybie zamówienia z wolnej ręki negocjacje nie doprowadziły do zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.INNE PRZETARGI Z ŚWIDNICY
- Dostawy materiałów jednorazowego użytku do systemu histeroskopii mechanicznej TruClear
- Dostawa pawilonu wraz z wyposażeniem i montażem w ramach zadania pn. Budowa zaplecza sportowo-sanitarnego przy boisku piłkarskim w Świdnicy.
- Mokrzeszów droga dojazdowa do gruntów rolnych w obszarze scalania gruntów
więcej: przetargi w Świdnicy »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Przygotowywanie i wydawanie oraz dowóz gorących posiłków dla klientów Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Skarżysku -Kamiennej od dnia 02.01.2025 r. do dnia 01.01.2026 r."
- Świadczenie usług przygotowywania i dostarczania posiłków na 2025 rok
- Świadczenie usług cateringowych dla placówek oświatowych funkcjonujących na terenie Gminy Jemielnica w 2025r.
- Usługi gastronomiczne na potrzeby Ośrodka Szkoleniowo-Wypoczynkowego w Porażynie i Nadleśnictwa Grodzisk
- Świadczenie usług cateringowych polegających na przygotowaniu i dostarczeniu posiłków dla wybranych przedszkoli Miasta Bielska-Białej osiem Części
- Przygotowywanie i dostarczanie ciepłych posiłków dla uczestników Klubu Seniora w Zalesiu
więcej: Usługi dostarczania posiłków »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.