Ogłoszenie z dnia 2025-03-25
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Obsługa prawna w zakresie transakcji finansowych
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: AGENCJA ROZWOJU PRZEMYSŁU SPÓŁKA AKCYJNA
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 006746410
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Nowy Świat 6/12
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 00-400
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne@arp.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://arp.bip.gov.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Sprawy gospodarcze i finansowe
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Obsługa prawna w zakresie transakcji finansowych
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-3078bc6c-3616-4025-8156-468694b6fc13
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00160745
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-03-25
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://zakupy.arp.pl/3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://zakupy.arp.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Postępowanie prowadzone jest wyłącznie w języku polskim.
2. Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy Zakupowej Marketplanet OnePlace
https://zakupy.arp.pl/app/login
3. Szczegółowe informacje dotyczące korzystania z ww. Platformy Zakupowej, procesu zakładania konta i logowania się zostały zawarte w instrukcji udostępnionej na platformie w zakładce: „Regulacje i procedury procesu zakupowego”.
4.Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń musi być zgodny z wymaganiami określonymi w aktach wykonawczych do ustawy Pzp.
5.Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu, opisane zostały w Instrukcji korzystania dla Wykonawców. Instrukcja jest udostępniona na Platformie Zakupowej.
6.Za datę przekazania oferty, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na Platformę Zakupową oraz na pocztę elektroniczną.
7.Informacje dotyczące odpowiedniego przygotowania stanowiska dostępne są na:
https://oneplace.marketplanet.pl/przygotujstanowiskopcwykonujac-ponizsze-kroki
8.Zamawiający informuje, iż w przypadku jakichkolwiek wątpliwości związanych z zasadami korzystania z Platformy, Wykonawca winien skontaktować się z dostawcą Platformy Zakupowej tel. +48 22 257 22 23 (infolinia dostępna w dni robocze, w godz. 9:00-17:00), mail: oneplace@marketplanet.pl.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informacje podano w Rozdziale XVIII SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Informacje podano w Rozdziale XVIII SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: BAZ.263.6.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie obsługi prawnej na rzecz Zamawiającego przy transakcjach finansowych, których przedmiotem jest nabycie lub zbycie: akcji i udziałów w spółkach prawa handlowego, nieruchomości, przedsiębiorstwa spółki, poszczególnych składników majątkowych lub zorganizowanej części przedsiębiorstwa, certyfikatów inwestycyjnych funduszy lub utworzenie (zawiązanie) spółki w okresie obowiązywania umowy ramowej, zwanej dalej „umową” lub „umową ramową”.
2. Przedmiot zamówienia realizowany będzie m.in. w poniżej wskazanych formach:
1) przeprowadzenia prawnego badania due diligence;
2) przygotowywania opinii i informacji prawnych;
3) udziału w negocjacjach, w innych spotkaniach wewnętrznych i zewnętrznych, posiedzeniach organów korporacyjnych – w związku z realizacją zamówienia przez Wykonawcę;
4) sporządzenia projektów dokumentów transakcyjnych, w szczególności: umów, aneksów, porozumień, listów intencyjnych/term sheetów, warunków emisji i propozycji nabycia certyfikatów inwestycyjnych, dokumentacji zabezpieczeń, propozycji scenariuszy działań prawnych i struktury transakcji;
5) przeprowadzenia czynności materialno-technicznych związanych z zamknięciem transakcji, w tym organizacja closingu;
6) przygotowania projektów uchwał organów korporacyjnych.
Wszystkie zlecenia wykonywane będą po uprzednim uzgodnieniu zakresu usługi.
3. Wszelkie opracowania pisemne, a w szczególności opinie i informacje prawne, ekspertyzy, analizy prawne, projekty dokumentów itp., muszą być sporządzone i podpisane przez radcę prawnego lub adwokata lub prawnika zagranicznego skierowanego do realizacji Zamówienia.
4. Zamawiający zawrze umowę ramową z maksymalnie 3 Wykonawcami, przy czym:
1) Zamawiający zaprosi do zawarcia Umowy Ramowej Wykonawców, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania, spełniają warunki udziału w postępowaniu oraz uzyskają najwyższą liczbę punktów w ramach kryterium oceny ofert, z zastrzeżeniem pkt 2 poniżej;
2) jeżeli liczba Wykonawców, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu wyniesie 3 lub mniej, Zamawiający zaprosi do zawarcia Umowy Ramowej wszystkich Wykonawców, odstępując od badania kryterium oceny ofert, z zastrzeżeniem art. 258 ust. 4 ustawy Pzp, zgodnie z którym postępowanie będzie mogło zostać unieważnione jeżeli wpłyną mniej niż dwie oferty;
3) jeżeli liczba Wykonawców, którzy uzyskają taką samą liczbę punktów w rankingu ofert na ostatnim miejscu będzie większa niż jeden, co nie pozwoli Zamawiającemu wyłonić 3 Wykonawców o największej liczbie punktów w kryterium oceny ofert, wówczas Zamawiający zawrze Umowę Ramową ze wszystkimi Wykonawcami, którzy uzyskali tożsamą liczbę punktów, co Wykonawca uplasowany na 3 miejscu.
5. Szczegółowy opis oraz warunki realizacji przedmiotu zamówienia określono we wzorze umowy - załącznik nr 2 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 79100000-5 - Usługi prawnicze
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 36 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający będzie się kierował następującym kryteriami:
P = C + D
gdzie:
P – ostateczna liczba punktów przyznanych badanej ofercie,
C – liczba punktów przyznanych badanej ofercie w kryterium „Cena brutto za jedną godzinę”,
D - liczba punktów przyznanych badanej ofercie w kryterium „Kwalifikacje i doświadczenie osób skierowanych do realizacji zamówienia”.
Wykonawca maksymalnie może uzyskać 100 pkt.
2. Poniżej Zamawiający przedstawia szczegółowy sposób oceny ofert pod względem następujących kryteriów:
1) cena brutto za jedną godzinę („C”) - waga kryterium 40% (40 pkt)
W kryterium tym zostanie zastosowany wzór:
C = (najniższa cena brutto za jedną godzinę / cena brutto za jedną godzinę badanej oferty) x 40)
2) Kwalifikacje i doświadczenie osób skierowanych do realizacji zamówienia („D”) - waga kryterium 60% (60 pkt).
D = (liczba punktów zdobytych przez ocenianego wykonawcę / maksymalna liczba punktów do zdobycia [90] ) x 60
gdzie:
„liczba punktów zdobytych przez ocenianego wykonawcę” zostanie obliczona przez dodanie punktów wszystkich osób i podzielenie tej sumy przez liczbę osób wskazanych przez Wykonawcę.
Zamawiający za skierowanie osób do realizacji przedmiotowego zamówienia posiadających doświadczenie w sprawach z zakresu realizacji projektów transakcyjnych o wysokim stopniu złożoności przyzna punkty w następujący sposób – w kryterium można otrzymać maksymalnie 90 pkt przez łącznie wszystkie osoby, oceniane będzie doświadczenie maksymalnie 4 osób:
a) za doświadczenie w doradztwie prawnym, świadczonym w ostatnich 10 latach, w procesie fuzji lub przejęcia przedsiębiorstwa (w tym zorganizowanej części przedsiębiorstwa) z siedzibą na terenie Polski, którego przychody (liczone samodzielnie dla tego przedsiębiorstwa lub przychody skonsolidowane tego przedsiębiorcy i jego podmiotów zależnych) w roku poprzedzającym rok realizacji tego zlecenia przez Wykonawcę, przekraczały 50 mln złotych, na rzecz spółki kapitałowej z większościowym udziałem Skarbu Państwa – 5 pkt za każdą transakcję, ale łącznie nie więcej niż 15 pkt;
b) za doświadczenie w doradztwie prawnym, świadczonym w ostatnich 10 latach, w procesie fuzji lub przejęcia przedsiębiorstwa (w tym zorganizowanej części przedsiębiorstwa) z siedzibą na terenie Polski, którego przychody (liczone samodzielnie dla tego przedsiębiorstwa lub przychody skonsolidowane tego przedsiębiorcy i jego podmiotów zależnych) w roku poprzedzającym rok realizacji tego zlecenia przez Wykonawcę, przekraczały 150 mln zł – 5 pkt za każdą transakcję, ale łącznie nie więcej niż 30 pkt;
c) za doświadczenie w doradztwie prawnym, świadczonym w ostatnich 10 latach, w procesie fuzji lub przejęcia przedsiębiorstwa (w tym zorganizowanej części przedsiębiorstwa) z siedzibą na terenie Polski, którego przychody (liczone samodzielnie dla tego przedsiębiorstwa lub przychody skonsolidowane tego przedsiębiorcy i jego podmiotów zależnych) w roku poprzedzającym rok realizacji tego zlecenia przez Wykonawcę, przekraczały 50 mln zł, przy czym dominujący przedmiot działalności przedsiębiorstwa, które było przedmiotem transakcji, dotyczył jednej z następujących branż: przemysł ciężki, produkcja, energetyka (z wyłączeniem OZE), branża zbrojeniowa, przemysł stoczniowy – 5 pkt za każdą transakcję, ale łącznie nie więcej niż 30 pkt;
d) liczba przeprowadzonych w latach 2022-2024 badań due diligence prawnych dla podmiotu którego przychody (liczone samodzielnie dla tego przedsiębiorstwa lub przychody skonsolidowane tego przedsiębiorcy i jego podmiotów zależnych) w roku poprzedzającym rok realizacji tego zlecenia przez Wykonawcę, przekraczały 50 mln złotych – 3 pkt za każde badanie, ale łącznie nie więcej niż 15 pkt.
Zamawiający dopuszcza aby osoby wskazane w kryterium oceny ofert były również wskazane na potwierdzenie spełnienia warunku udziału w postępowaniu, określonym w Rozdziale VI SWZ.
cd. opisu kryteriów oceny ofert - zamieszczone zostały w Sekcji IX - Pozostałych informacjach.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 40
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: Kwalifikacje i doświadczenie osób skierowanych do realizacji zamówienia („D”)
4.3.6.) Waga: 60
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. W postępowaniu może brać udział Wykonawca, który spełnia warunki udziału w postępowaniu w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej.1) Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał lub wykonuje należycie co najmniej 10 zleceń polegających na realizacji procesu prawnego due diligence w procesie fuzji lub przejęcia przedsiębiorstwa (w tym zorganizowanej części przedsiębiorstwa) z siedzibą na terenie Polski, którego przychody (liczone samodzielnie dla tego przedsiębiorstwa lub przychody skonsolidowane tego przedsiębiorcy i jego podmiotów zależnych) w roku poprzedzającym rok realizacji tego zlecenia przez Wykonawcę, przekraczały 50 mln złotych, każde;
2) Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał lub wykonuje należycie co najmniej 10 zleceń polegających na doradztwie prawnym w procesie fuzji lub przejęcia przedsiębiorstwa (w tym zorganizowanej części przedsiębiorstwa) z siedzibą na terenie Polski, którego przychody (liczone samodzielnie dla tego przedsiębiorstwa lub przychody skonsolidowane tego przedsiębiorcy i jego podmiotów zależnych) w roku poprzedzającym rok realizacji tego zlecenia przez Wykonawcę, przekraczały 50 mln złotych, każde;
3) Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał lub wykonuje należycie co najmniej 3 zlecenia polegające na doradztwie prawnym w procesie sprzedaży nieruchomości, znajdującej się na terenie Polski, której wartość rynkowa przekraczała 50 mln złotych, każde;
4) Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał lub wykonuje należycie co najmniej 2 zlecenia polegające na doradztwie prawnym w procesie emisji lub sprzedaży certyfikatów inwestycyjnych, których wartość przekraczała 20 mln złotych, każde;
5) Wykonawca musi wykazać, że skieruje do realizacji zamówienia co najmniej 2 osoby o odpowiednich kwalifikacjach zawodowych, doświadczeniu i wykształceniu niezbędnych do prawidłowej realizacji zamówienia, z czego każda z osób musi:
a) posiadać uprawnienia adwokata lub radcy prawnego lub też prawnika zagranicznego w rozumieniu ustawy z dnia 5 lipca 2002 r. o świadczeniu przez prawników zagranicznych pomocy prawnej w Rzeczypospolitej Polskiej;
b) posiadać łącznie minimum 10 letnie doświadczenie uzyskane w doradztwie prawnym w zakresie fuzji i przejęć przedsiębiorców z siedzibą w Polsce;
c) biegle posługiwać się językiem polskim oraz językiem angielskim w mowie i piśmie na poziomie odpowiadającym C1;
6) Wykonawca musi wykazać, że skieruje do realizacji zamówienia co najmniej 2 osoby o odpowiednich kwalifikacjach zawodowych, doświadczeniu i wykształceniu niezbędnych do prawidłowej realizacji zamówienia, z czego każda z osób musi:
a) posiadać uprawnienia adwokata lub radcy prawnego lub też prawnika zagranicznego w rozumieniu ustawy z dnia 5 lipca 2002 r. o świadczeniu przez prawników zagranicznych pomocy prawnej w Rzeczypospolitej Polskiej;
b) posiadać łącznie minimum 6 letnie doświadczenie uzyskane w doradztwie prawnym w zakresie fuzji i przejęć przedsiębiorców z siedzibą w Polsce;
c) biegle posługiwać się językiem polskim oraz językiem angielskim w mowie i piśmie na poziomie odpowiadającym C1;
7) Wykonawca musi wykazać, że skieruje do realizacji zamówienia co najmniej 1 osobę o odpowiednich kwalifikacjach zawodowych, doświadczeniu i wykształceniu niezbędnych do prawidłowej realizacji zamówienia, która:
a) posiadać uprawnienia adwokata lub radcy prawnego lub też prawnika zagranicznego w rozumieniu ustawy z dnia 5 lipca 2002 r. o świadczeniu przez prawników zagranicznych pomocy prawnej w Rzeczypospolitej Polskiej
b) posiadać łącznie minimum 6 letnie doświadczenie uzyskane w doradztwie prawnym w zakresie obrotu nieruchomościami w Polsce;
c) biegle posługiwać się językiem polskim oraz językiem angielskim w mowie i piśmie na poziomie odpowiadającym C1;
8) Wykonawca musi wykazać, że skieruje do realizacji zamówienia co najmniej 1 osobę o odpowiednich kwalifikacjach zawodowych, doświadczeniu i wykształceniu niezbędnych do prawidłowej realizacji zamówienia, która:
a) posiadać uprawnienia adwokata lub radcy prawnego lub też prawnika zagranicznego w rozumieniu ustawy z dnia 5 lipca 2002 r. o świadczeniu przez prawników zagranicznych pomocy prawnej w Rzeczypospolitej Polskiej;
b) posiadać łącznie minimum 6 letnie doświadczenie uzyskane w doradztwie prawnym w zakresie emisji lub nabywania certyfikatów inwestycyjnych w Polsce;
c) biegle posługiwać się językiem polskim oraz językiem angielskim w mowie i piśmie na poziomie odpowiadającym C1.
Zamawiający uzna warunek wskazany w ust. 1 pkt 5)- 8) za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że do realizacji zamówienia skieruje min. 4 osoby, z czego wskaże co najmniej:
2 osoby o kwalifikacjach wskazanych w pkt 5 oraz
2 osoby o kwalifikacjach, o których mowa w pkt 6, przy czym muszą to być inne osoby niż wykazane w pkt 5.
Natomiast kwalifikacje osób z punktu 7 mogą się łączyć z kwalifikacjami osób z punktów 5, 6 oraz 8, a kwalifikacje osób z punktu 8 mogą się łączyć z kwalifikacjami osób z punktów 5, 6 oraz 7.
Uwaga! Zamawiający wyjaśnia, że przez wyrażenia:
▪ „doradztwo prawne” rozumie się świadczenie pomocy prawnej w rozumieniu art. 2 ustawy o radcach prawnych oraz art. 1 ust. 1 ustawy Prawo o adwokaturze, obejmujące czynności związane bezpośrednio z daną transakcją, w szczególności negocjowanie i sporządzanie dokumentów transakcyjnych (np. umowy sprzedaż udziałów);
▪ „proces prawny due diligence” rozumie się analizę prawną podmiotu będącego przedmiotem potencjalnej (przyszłej) transakcji, którego celem jest identyfikacja dla inwestora (nabywcy) ewentualnych ryzyk prawnych związanych z przedmiotem transakcji; obejmuje to także analizę w zakresie formy i struktury przyszłej transakcji, uwzględniając identyfikację czynności, których podjęcie będzie konieczne dla skutecznego dokonania transakcji, jak np. uzyskanie właściwych zgód;
▪ „fuzja przedsiębiorstwa” rozumie się połączenie, zgodnie z art. 491 KSH, co najmniej dwóch, autonomicznych (tj. niepowiązanych ze sobą) podmiotów;
▪ „przejęcie przedsiębiorstwa” rozumie się nabycie co najmniej 50 % akcji lub udziałów w spółce kapitałowej, a także sprzedaż przedsiębiorstwa lub zorganizowanej części przedsiębiorstwa.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający nie będzie żądał podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona,
do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień ich złożenia.
2. W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału
w postępowaniu Wykonawca składa:
1) wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem przedmiotu, dat wykonania
i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane.
Okres 5 lat, o którym mowa powyżej, liczy się wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert;
2) dowody określające, czy usługi wykazane w wykazie, o którym mowa w pkt 1, zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy wraz z dokumentami potwierdzającymi brak możliwości przedłożenia dowodów; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy.
3) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich uprawnień i doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
Wzory wykazów (usług i osób) zostaną przekazane wraz z wezwaniem.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie wymaga przedmiotowych środków dowodowych5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Wykonawca zobowiązany jest złożyć OFERTĘ na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do SWZ oraz wraz z ofertą poniższe dokumenty/oświadczenia:1) pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy - jeżeli w imieniu Wykonawcy działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z KRS, CEIDG lub innego właściwego rejestru;
2) pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (np. konsorcjum, spółka cywilna);
3) oświadczenia z art. 125 ust. 1 Pzp o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia;
4) oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
5) oświadczenie z art. 125 ust. 1 Pzp podmiotu udostępniającego zasoby na zasadzie art. 118 ustawy Pzp potwierdzający brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu;
6) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia;
7) oświadczenia i/lub dokumenty, na podstawie których Zamawiający dokona oceny skuteczności zastrzeżenia informacji zawartych w ofercie, stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (jeżeli Wykonawca składając ofertę zastrzega takie informacje) .
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek może zostać spełniony przez jednego Wykonawcę lub łącznie przez wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia, po ustanowieniu pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie tego zamówienia. Wykonawcy, którzy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia (konsorcja, spółki cywilne) ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie zamówienia, tzn. umowy odpłatnej zawartej między zamawiającym a Wykonawcą.
Jeżeli Wykonawca wykazuje doświadczenie nabyte w ramach kontraktu (zamówienia/umowy) realizowanego przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum), zamawiający nie dopuszcza by Wykonawca polegał na doświadczeniu grupy Wykonawców, której był członkiem, jeżeli faktycznie i konkretnie nie wykonywał wykazywanego zakresu prac. Zamawiający zastrzega możliwość zwrócenia się do Wykonawcy o wyjaśnienia w zakresie faktycznie konkretnie wykonywanego zakresu prac oraz przedstawienia stosownych dowodów np. umowy konsorcjum, z której wynika zakres obowiązków czy wystawionych przez Wykonawcę faktur.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia znajduje się w Zał. nr 2 do SWZ w szczególności w § 23 i 247.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-04-07 11:00
8.2.) Miejsce składania ofert: zakupy.arp.pl/app/login
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-04-07 11:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-05-06
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
I. cd. z SEKCJI IV - 4.3.1) Sposobu oceny ofert:Zamawiający wyjaśnia, że przez niżej wymienione wyrażenia rozumie:
▪ „doradztwo prawne” rozumie się świadczenie pomocy prawnej w rozumieniu art. 2 ustawy o radcach prawnych oraz art. 1 ust. 1 ustawy Prawo o adwokaturze, obejmujące czynności związane bezpośrednio z daną transakcją, w szczególności negocjowanie i sporządzanie dokumentów transakcyjnych (np. umowy sprzedaż udziałów);
▪ „proces prawny due diligence” rozumie się analizę prawną podmiotu będącego przedmiotem potencjalnej (przyszłej) transakcji, którego celem jest identyfikacja dla inwestora (nabywcy) ewentualnych ryzyk prawnych związanych z przedmiotem transakcji; obejmuje to także analizę w zakresie formy i struktury przyszłej transakcji, uwzględniając identyfikację czynności, których podjęcie będzie konieczne dla skutecznego dokonania transakcji, jak np. uzyskanie właściwych zgód;
▪ „fuzja przedsiębiorstwa” rozumie się połączenie, zgodnie z art. 491 KSH, co najmniej dwóch, autonomicznych (tj. niepowiązanych ze sobą) podmiotów;
▪ „przejęcie przedsiębiorstwa” rozumie się nabycie co najmniej 50 % akcji lub udziałów w spółce kapitałowej, a także sprzedaż przedsiębiorstwa lub zorganizowanej części przedsiębiorstwa;
▪ „większościowy udział Skarbu Państwa”, należy przyjąć, że w danej spółce Skarb Państwa posiada ponad 50% akcji/udziałów lub można będzie uznać Skarb Państwa za akcjonariusza/udziałowca dominującego, zgodnie z art. 4 § 1 pkt 4 KHS, stosowanym odpowiednio.
3. Zamawiający uzna za najkorzystniejsze oferty, pierwsze 3 (trzy) oferty które uzyskały najwyższą liczbę punktów (P), z zastrzeżeniem zapisów ust. 4 Rozdziału III SWZ.
4. Zamawiający dokona wyliczenia punktów dla danej oferty do dwóch miejsc po przecinku (jeżeli trzecia cyfra po przecinku jest równa lub większa od 5 zaokrągli liczbę przyznanych punktów w górę, a jeżeli trzecia cyfra po przecinku jest mniejsza od 5 zaokrągli liczbę przyznanych punktów w dół) i wybierze ofertę z najwyższą liczbą punktów ogółem, spośród ofert niepodlegających odrzuceniu.
5. Kryteria wyboru najkorzystniejszej oferty w postępowaniu wykonawczym zostały opisane w projekcie umowy.
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- Usunięcie nieprawidłowości związanych z nieodpowiednim stanem technicznym wałów rzeki Pichny
- Termomodernizacja budynku mieszkalnego ul. Hallera 23a Nakło nad Notecią P/1/349/B polegająca na wymianie stolarki okiennej i drzwiowej, ociepleniu dachu i ścian budynku oraz modernizacji c.o.
- Wykonanie i dostawa gadżetów promocyjnych, realizowana w 4 częściach
- Kompleksowa modernizacja oficyny budynku mieszkalnego przy ul. Stalowej 35 wraz z izolacją fundamentów budynku frontowego. Oznaczenie sprawy: DNZP.260.12.2025
- Sukcesywne dostawy leków.
- Rozbudowa systemu dziennikarskiego Belsat TV na potrzeby redakcji TVP World
więcej: przetargi w Warszawie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Obsługa prawna zadania inwestycyjnego pn.: Modernizacja dziedzińców Zamku Książąt Pomorskich w Szczecinie
- Obsługa prawna Biura Planowania Budżetowego w okresie 2 lat
- Obsługa prawna Oddziału Regionalnego AMW w Olsztynie.
- Obsługa notarialna Kampinoskiego Parku Narodowego w latach 2025-2027
- Obsługa prawna w zakresie transakcji finansowych
- Świadczenie prawnych usług doradczych w 2025 roku
więcej: Usługi prawnicze »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.