eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Krobia"Termomodernizacja budynku Szko³y Podstawowej w Pudliszkach oraz budynku Przedszkola Samorz±dowego przy ulicy Szkolnej w Pudliszkach"



Og³oszenie z dnia 2023-04-04


Powi±zane og³oszenia:

Og³oszenie o wyniku postêpowania
Roboty budowlane
"Termomodernizacja budynku Szko³y Podstawowej w Pudliszkach oraz budynku
Przedszkola Samorz±dowego przy ulicy Szkolnej w Pudliszkach"

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: GMINA KROBIA

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 411050623

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: RYNEK 1

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Krobia

1.5.3.) Kod pocztowy: 63-840

1.5.4.) Województwo: wielkopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL417 - Leszczyñski

1.5.7.) Numer telefonu: 65 571 11 11

1.5.8.) Numer faksu: 65 571 11 11

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@krobia.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.krobia.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/krobi

1.7.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego

1.8.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

"Termomodernizacja budynku Szko³y Podstawowej w Pudliszkach oraz budynku
Przedszkola Samorz±dowego przy ulicy Szkolnej w Pudliszkach"

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-9fb61702-9664-11ed-94da-6ae0fe5e7159

2.5.) Numer og³oszenia: 2023/BZP 00163158

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2023-04-04

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2023/BZP 00030116/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.1.1 "TERMOMODERNIZACJA BUDYNKU SZKO£Y PODSTAWOWEJ W PUDLISZKACH ORAZ BUDYNKU PRZEDSZKOLA SAMORZ¡DOWEGO PRZY ULICY SZKOLNEJ W PUDLISZKACH"

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa by³o poprzedzone og³oszeniem o zamówieniu/og³oszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer og³oszenia: 2023/BZP 00083045

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn± Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: WO.271.1.2023.ZP

4.2.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.3.) Warto¶æ zamówienia: 2649255,04 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

BUDYNEK I (UL. SZKOLNA 20):

1. Przedmiotem zadania jest wykonanie robót budowlanych polegaj±cych na termomodernizacji budynku wraz z zmian± sposobu u¿ytkowania czê¶ci budynku na oddzia³ przedszkolny Szko³y Podstawowej w Pudliszkach z klasami integracyjnymi przy ul. Szkolnej 20. Zakres prac obejmuje ocieplenie ¶cian zewnêtrznych oraz dachu, wymianê stolarki, przystosowanie budynku dla potrzeb osób niepe³nosprawnych, przebudowê pomieszczeñ celem adaptacji na oddzia³ przedszkolny, modernizacjê doj¶cia do budynku, w tym schodów zewnêtrznych, wymianê instalacji elektrycznej.

BUDYNEK II (UL. SZKOLNA 1A):

1. Przedmiotem zadania jest termomodernizacji Przedszkola Samorz±dowego w Pudliszkach przy ul. Szkolnej 1a. Zakres prac: ocieplenie ¶cian zewnêtrznych oraz dachu, remont tarasu i schodów, budowa podjazdu dla osób niepe³nosprawnych, budowa doj¶æ do i wokó³ budynku, wymiana stolarki wewnêtrznej i zewnêtrznej, wymiana instalacji elektrycznej, wod-kan, C.O. i gaz, zakup, dostawa i monta¿ niezbêdnego wyposa¿enia, przebudowa technologii kot³owni.



Zamawiaj±cy nie dopuszcza sk³adania ofert czê¶ciowych.

UZASADNIENIE:

Wol± Zamawiaj±cego w tej kwestii jest brak podzia³u zamówienia na czê¶ci
Argumenty przemawiaj±ce za brakiem podzia³u:
1. Zamawiaj±cy nie dokonuje podzia³u zamówienia na czê¶ci, poniewa¿ nie jest to uzasadnione ze wzglêdu na specyfikê realizacji robót. Przedmiotowe zamówienie ma bowiem charakter wykonawstwa jednobran¿owego w tej samej lokalizacji . Ponadto ewentualny podzia³ zamówienia na czê¶ci grozi³by generowaniem nadmiernych trudno¶ci technicznych i organizacyjnych np. zwi±zanych z potrzeb± skoordynowania dzia³añ ró¿nych wykonawców realizuj±cych poszczególne czê¶ci zamówienia.
2. Podzia³ na czê¶ci i ewentualne skutki podzia³u, w tym kilku wykonawców i kilka umów, w przypadku zw³oki którego¶ z nich, znacznie skomplikuj± rozliczenie otrzymanego dofinansowania (Polski £ad) oraz znacz±co wp³yn± na p³ynno¶æ finansow± Gminy.
3. W przypadku podzia³u przez zamawiaj±cego niniejszego postêpowania przetargowego na czê¶ci istnieje ryzyko, ¿e która¶ z czê¶ci mo¿e zostaæ niezrealizowana, np. z uwagi na brak oferty, z³o¿enie oferty której warto¶æ przekracza wielko¶æ ¶rodków jakie zamawiaj±cy przeznaczy³ na jej realizacjê, lub niespe³nienie przez wykonawcê warunków udzia³u w postêpowaniu.
4. Zamawiaj±cy minimalizuje koszty zamówienia jak i koszty w³asne. Nale¿y podkre¶liæ, i¿ wiêksza liczba umów wi±¿e siê ze zwiêkszon± liczb± spotkañ roboczych z wykonawcami oraz z wiêksz± ilo¶ci± procedur odbioru etapów, weryfikacj± wykonanych robót, rozliczenia umów. Rol± zamawiaj±cego jest m.in. koordynacja realizacji umowy, w tym dokonywanie odbiorów etapów. Procedura odbioru, zwi±zana jest z badaniem poprawnego wykonania przedmiotu umowy, w tym zg³oszeniem uwag lub zastrze¿eñ do przedstawionych protoko³ów. Przy oddziale mamy do czynienia ze zwiêkszonymi czynno¶ciami ksiêgowymi zwi±zanymi z wyp³at± nale¿nego wynagrodzenia, rozliczaniem umów, naliczaniem kar umownych, z³o¿enie wniosku o refundacjê dopiero w chwili zakoñczenia prac obu wykonawców
5. Podzielenie zamówienia na czê¶ci zwiêkszy liczbê protoko³ów odbioru etapów prac. Istnieje równie¿ du¿e ryzyko nie zgrania w czasie harmonogramów realizacji umów, przy za³o¿eniu obecnego sk³adu osobowego zamawiaj±cego i kosztów z tym zwi±zanych. Podzia³ postêpowania negatywnie wp³ynie równie¿ na termin realizacji samego zamówienia i rozliczenie koñcowe oraz refundacjê.
6. Podzia³ zamówienia na czê¶ci znacz±co zwiêkszy koszty zamawiaj±cego z uwagi na:
1) utratê efektu skali, przez co nie bêdzie mo¿liwe zrealizowanie przez wykonawcê zakupów hurtowych i utratê zni¿ek u dostawców i producentów, w stosunku do pojedynczych zakupów; transportu towarów w jedno miejsce po jednych kosztach.

2) konieczno¶ci± pozyskania dwóch gwarancji na zabezpieczenie nale¿ytego wykonania umów zamiast 1, których koszty zostan± przez wykonawców wkalkulowane w warto¶ci ofert, a które zamawiaj±cy bêdzie zobligowany ponie¶æ.

Wskazuj±c powy¿sze zamawiaj±cy zaznacza, ¿e jako podmiot publiczny zgodnie z ustaw± o finansach publicznych jest zobligowany do dbania o stan finansów publicznych poprzez unikanie zbêdnych kosztów.
Opisane powy¿ej potencjalne koszty, nara¿aj± zamawiaj±cego na zarzut niegospodarnego wydawania ¶rodków publicznych. Zamawiaj±cy zamierza udzieliæ zamówienia jednemu wykonawcy (wykonawcom wspólnie ubiegaj±cym siê o zamówienie), który z³o¿y ofertê obejmuj±c± wszystkie elementy przedmiotu zamówienia obejmuj±cego wykonanie to¿samych prac w jednej lokalizacji za jednym transportem materia³ów i zasobów ludzkich wykonawcy a tak¿e efektywnym wykorzystaniu zasobów zamawiaj±cego.
Preambu³a obowi±zuj±cej dyrektywy klasycznej 2014/24/UE, w motywie 78 dopuszcza ograniczenie podzielenia zamówienia na czê¶ci w szczególno¶ci je¿eli uzasadnione to jest albo nadmiernymi trudno¶ciami technicznymi lub nadmiernymi kosztami wykonania zamówienia, lub te¿ potrzeb± skoordynowania dzia³añ ró¿nych wykonawców realizuj±cych poszczególne czê¶ci zamówienia, co mog³oby powa¿nie zagroziæ w³a¶ciwemu wykonaniu zamówienia.
Zgodnie z uchwa³± Rady Ministrów w sprawie ustanowienia Rz±dowego Funduszu Polski £ad: Programu Inwestycji Strategicznych wnioskodawca zapewnia zgodno¶æ postêpowania zakupowego z obowi±zuj±cymi w tym zakresie przepisami prawa, w tym
w szczególno¶ci z przepisami PrZamPubl co nie oznacza, ¿e zamawiaj±cy ma nie przestrzegaæ innych przepisów prawa w tym zakresie np. ustawy o finansach publicznych i przepisów w zakresie dyscypliny finansów publicznych. Zgodnie z art. 44 ustawy o finansach publicznych wydatki publiczne powinny byæ dokonywane:
1) w sposób celowy i oszczêdny, z zachowaniem zasad:
a) uzyskiwania najlepszych efektów z danych nak³adów,
b) optymalnego doboru metod i ¶rodków s³u¿±cych osi±gniêciu za³o¿onych celów;
2) w sposób umo¿liwiaj±cy terminow± realizacjê zadañ;
3) w wysoko¶ci i terminach wynikaj±cych z wcze¶niej zaci±gniêtych zobowi±zañ

Zamawiaj±cy dopuszcza fakturowanie czê¶ciowe:
1. Fakturowanie nastêpowaæ bêdzie na podstawie faktur czê¶ciowych (nie czê¶ciej ni¿ raz w miesi±cu kalendarzowym) oraz faktury koñcowej.
2. Warto¶æ faktur czê¶ciowych nie mo¿e przekroczyæ 70 % warto¶ci brutto umowy.
3. Podstaw± do wystawiania faktur czê¶ciowych bêd± kosztorysy powykonawcze
i protoko³y odbioru czê¶ciowego robót za zakoñczony etap robót potwierdzone przez Zamawiaj±cego.
4. Podstaw± wystawienia faktury koñcowej bêdzie podpisany ze strony Zamawiaj±cego protokó³ koñcowy bezusterkowego odbioru zadania.

4.5.3.) G³ówny kod CPV: 45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne

45111300-1 - Roboty rozbiórkowe

45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych

45311100-1 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego

45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych

45312000-7 - Instalowanie systemów alarmowych i anten

45312100-8 - Instalowanie przeciwpo¿arowych systemów alarmowych

45314000-1 - Instalowanie urz±dzeñ telekomunikacyjnych

45316000-5 - Instalowanie systemów o¶wietleniowych i sygnalizacyjnych

45317300-5 - Elektryczne elektrycznych urz±dzeñ rozdzielczych

45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne

45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania

45332200-5 - Roboty instalacyjne hydrauliczne

45332300-6 - Roboty instalacyjne kanalizacyjne

45331210-1 - Instalowanie wentylacji

45400000-1 - Roboty wykoñczeniowe w zakresie obiektów budowlanych

45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne

SEKCJA V ZAKOÑCZENIE POSTÊPOWANIA

5.1.) Postêpowanie zakoñczy³o siê zawarciem umowy albo uniewa¿nieniem postêpowania: Postêpowanie/cze¶æ postêpowania zakoñczy³a siê zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 11

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od M¦P: 10

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzib± w pañstwach EOG innych ni¿ pañstwo zamawiaj±cego: 11

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzib± w pañstwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawieraj±cych ra¿±co nisk± cenê lub koszt: 4

6.1.7.) Liczba ofert zawieraj±cych ra¿±co nisk± cenê lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najni¿sz± cen± lub kosztem: 2881977,58 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwy¿sz± cen± lub kosztem: 4366500,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 2881977,58 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcjê elektroniczn±: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofert± wariantow±: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zosta³o udzielone wykonawcom wspólnie ubiegaj±cym siê o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielko¶æ przedsiêbiorstwa wykonawcy: Ma³y przedsiêbiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: RAF-MAL ZAK£AD US£UGOWO REMONTOWY RAFA£ PIOTROWSKI

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6961727887

7.3.3) Ulica: UL. POWSTAÑCÓW WLKP. 38

7.3.4) Miejscowo¶æ: GOSTYÑ

7.3.5) Kod pocztowy: 63-800

7.3.6.) Województwo: wielkopolskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania czê¶ci zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-03-22

8.2.) Warto¶æ umowy/umowy ramowej: 2881977,58 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 8 miesi±ce

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.