Og³oszenie z dnia 2023-04-04
Powi±zane og³oszenia:
- 2023/BZP 00274574/01 - Wynik z dnia 2023-06-26
Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Uporz±dkowanie gospodarki wodno ¶ciekowej w m. Przymiarki, Krosino, ¦widwinek i Stary Przybys³aw, Gmina ¦widwin - etap I.
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: GMINA ¦WIDWIN
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 330920771
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: pl. Konstytucji 3 Maja 1
1.5.2.) Miejscowo¶æ: ¦widwin
1.5.3.) Kod pocztowy: 78-300
1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL427 - Szczecinecko-pyrzycki
1.5.7.) Numer telefonu: 943652015
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: poczta@swidwin.gmina.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: http://www.swidwin.gmina.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Uporz±dkowanie gospodarki wodno ¶ciekowej w m. Przymiarki, Krosino, ¦widwinek i Stary Przybys³aw, Gmina ¦widwin - etap I.
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-8ef402bc-d2d0-11ed-b70f-ae2d9e28ec7b
2.5.) Numer og³oszenia: 2023/BZP 00164342
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2023-04-04
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2023/BZP 00063582/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.1.2 Uporz±dkowanie gospodarki wodno ¶ciekowej w m. Przymiarki, Krosino, ¦widwinek i Stary Przybys³aw, Gmina ¦widwin - etap I
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-8ef402bc-d2d0-11ed-b70f-ae2d9e28ec7b3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: 1) W postêpowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym, a
Wykonawcami odbywa siê przy u¿yciu Platformy e-Zamówienia, która dostêpna jest pod adresem: http://www.ezamowienia.gov.pl/
2) Zamawiaj±cy nie przewiduje sposobu komunikowania siê z Wykonawcami w inny sposób ni¿ przy u¿yciu ¶rodków komunikacji
elektronicznej wskazanych w SWZ.
Ze wzglêdu na ograniczon± ilo¶æ znaków Zamawiaj±cy informuje, ¿e wszystkie informacje z zakresu ¶rodków komunikacji
elektronicznej znajduj± siê w SWZ rozdzia³ III podrozdzia³ 1.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: Komunikacja w postêpowaniu, z
wy³±czeniem sk³adania ofert/wniosków o dopuszczenie do udzia³u
w postêpowaniu, odbywa siê drog± elektroniczn± za po¶rednictwem formularzy do komunikacji dostêpnych w zak³adce „Formularze”
(„Formularze do komunikacji”). Za po¶rednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa siê w szczególno¶ci przekazywanie wezwañ
i zawiadomieñ, zadawanie pytañ i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umo¿liwiaj± równie¿ do³±czenie za³±cznika do
przesy³anej wiadomo¶ci (przycisk „dodaj za³±cznik”). W przypadku za³±czników, które s± zgodnie z ustaw± Pzp lub rozporz±dzeniem
Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagañ dla dokumentów elektronicznych opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym,
podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, mog± byæ opatrzone, zgodnie z wyborem wykonawcy/wykonawcy wspólnie
ubiegaj±cego siê o udzielenie zamówienia/podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, podpisem typu zewnêtrznego lub wewnêtrznego. W
zale¿no¶ci od rodzaju podpisu i jego typu (zewnêtrzny, wewnêtrzny) dodaje siê uprzednio podpisane dokumenty wraz z
wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnêtrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnêtrzny). Mo¿liwo¶æ korzystania w
postêpowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pe³nym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie e-
Zamówienia oraz zalogowania siê na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” s³u¿±cych do
zadawania pytañ dotycz±cych tre¶ci dokumentów zamówienia wystarczaj±ce jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na
Platformie e-Zamówienia.
Zamawiaj±cy nie przewiduje sposobu komunikowania siê z Wykonawcami w inny sposób ni¿ przy u¿yciu ¶rodków komunikacji
elektronicznej wskazanych w SWZ.
Ze wzglêdu na ograniczon± ilo¶æ znaków Zamawiaj±cy informuje, ¿e wszystkie informacje z zakresu ¶rodków komunikacji
elektronicznej znajduj± siê w SWZ rozdzia³ III podrozdzia³ 1.
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i
w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informujê, ¿e:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy ¦widwin, Plac Konstytucji 3 Maja 1, 78-300 ¦widwin;
2) Administrator wyznaczy³ Inspektora Ochrony Danych, z którym mo¿e siê Pani/Pan skontaktowaæ w sprawach zwi±zanych z ochron± danych osobowych w nastêpuj±cy sposób:
a) pod adresem poczty elektronicznej: iod.poczta@swidwin.gmina.pl;
b) pisemnie na adres siedziby Administratora;
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego nr IZP.271.4.2023 pn.: „Uporz±dkowanie gospodarki wodno ¶ciekowej w m. Przymiarki, Krosino, ¦widwinek i Stary Przybys³aw, Gmina ¦widwin - etap I.” odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 1 ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2019 r. – Prawo zamówieñ publicznych (Dz.U. z 2022 r. poz. 1710 ze zm.), dalej „ustawa Pzp”;
4) Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane przez okres, który wyznaczony zostanie przede wszystkim na podstawie rozporz±dzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie dzia³ania archiwów zak³adowych, chyba ¿e przepisy szczególne stanowi± inaczej;
5) obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy Pzp;
6) odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
7) posiada Pani/Pan:
na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych;
na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;
na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO;
8) nie przys³uguje Pani/Panu:
w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;
prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Nie dotyczy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: IZP.271.4.2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Tak
4.1.9.) Liczba czê¶ci: 3
4.1.10.) Ofertê mo¿na sk³adaæ na kilka czê¶ci
4.1.11.) Zamawiaj±cy ogranicza liczbê czê¶ci zamówienia, któr± mo¿na udzieliæ jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
Czê¶æ 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1) Przedmiot zamówienia stanowi: „Uporz±dkowanie gospodarki wodno ¶ciekowej w m. Przymiarki, Krosino, ¦widwinek i Stary Przybys³aw, Gmina ¦widwin - etap I.”
Zamawiaj±cy dokonuje podzia³u zamówienia na nastêpuj±ce czê¶ci:
a) Czê¶æ 1 – Inwestycje w gospodarkê wodno ¶ciekow±:
Budowa sieci wodoci±gowej i kanalizacji sanitarnej ze zbiorcz± oczyszczalni± ¶cieków
z odprowadzeniem ¶cieków do gruntu wraz z budow± wewnêtrznych linii zasilaj±cych nn-0,4kV zasilaj±cych projektowan± oczyszczalniê ¶cieków w miejscowo¶ci Przymiarki
Budowa sieci wodoci±gowej i kanalizacji sanitarnej na dz. nr 76/25, 76/47, 89/4, 76/65 wraz z przy³±czami do dzia³ek 76/61 - 76/64, 76/67 - 76/89 zlokalizowanych w miejscowo¶ci Krosino
2) Wspólny S³ownik Zamówieñ:
• 45000000-7 - Roboty budowlane
• 45111200-0 - Przygotowanie terenu pod budowê i roboty ziemne
• 45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodoci±gów i ruroci±gów do odprowadzania ¶cieków
• 45232400-6 - Roboty budowlane w zakresie kana³ów ¶ciekowych
• 45232423-3 - Przepompownie ¶cieków
• 45232421-9 - Roboty w zakresie oczyszczalni ¶cieków
• 71520000-9 – Us³ugi nadzoru budowlanego
3) Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia, opis wymagañ zamawiaj±cego w zakresie realizacji i odbioru okre¶laj±:
- Czê¶æ 1, 2 - opis przedmiotu zamówienia stanowi dokumentacja projektowa – za³±cznik nr 1 do SWZ,
- Czê¶æ 3 - Przedmiotem zamówienia dla tej czê¶ci jest us³uga polegaj±ca na pe³nieniu nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi okre¶lonymi w czê¶ci 1, 2. Zakres kompleksowej obs³ugi inwestorskiej obejmuje wykonanie przez Wykonawcê m.in. nastêpuj±cych czynno¶ci:
przygotowywanie zgodnie z wymogami Zamawiaj±cego, raportów okresowych i koñcowych oraz informacji niezbêdnych do sporz±dzenia wniosków o p³atno¶æ oraz wszystkich innych dokumentów i informacji zwi±zanych z realizacj± Projektu,
kontrola realizacji robót poprzez obecno¶æ na placu budowy, nie rzadziej ni¿ raz w tygodniu oraz na ka¿de ¿±danie Zamawiaj±cego najpó¼niej nastêpnego dnia roboczego,
udzia³ w naradach koordynacyjnych z przedstawicielami Wykonawcy robót i Inwestora,
reprezentowanie Zamawiaj±cego na budowie przez sprawowanie kontroli zgodno¶ci jej realizacji z projektem i pozwoleniem na budowê, przepisami i Polskimi Normami oraz zasadami wiedzy technicznej,
dokonywanie niezbêdnych ustaleñ i uzgodnieñ z autorami projektu budowlanego,
sprawdzanie jako¶ci wykonywanych robót, wbudowanych wyrobów budowlanych (ich zgodno¶ci z wymaganiami STWiOR), a w szczególno¶ci zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie,
sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegaj±cych zakryciu lub zanikaj±cych,
potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usuniêcia wad,
weryfikacja kalkulacji kosztów za roboty wykonane, kontrola ich zgodno¶ci
z dokumentacj± techniczn± i zakresem robót wykonanych,
weryfikacja kalkulacji kosztów ewentualnych robót dodatkowych wraz ze sporz±dzeniem protoko³u konieczno¶ci wykonania tych robót,
sprawdzanie i akceptacja dokumentów finansowych, przekazywanie ich do zap³aty Zamawiaj±cemu,
doradztwo w podejmowaniu decyzji dotycz±cych zagadnieñ technicznych i ekonomicznych budowy zgodnie z dokumentacj± techniczn±, obowi±zuj±cymi przepisami Prawa Budowlanego i umow± o wykonanie robót budowlanych,
w razie przerwy w robotach oraz innych wypadkach, gdy zachodzi potrzeba ustalenia ilo¶ci, jako¶ci i warto¶ci robót - stwierdzanie wspólnie z Wykonawc± robót aktualnego stanu robót w zakresie niezbêdnym do rozliczeñ z Zamawiaj±cym,
rozstrzyganie w porozumieniu z kierownikiem budowy w±tpliwo¶ci natury technicznej spraw budowy w toku jej realizacji, zasiêgaj±c w razie potrzeby opinii autora projektu,
udzia³ w komisjach technicznych powo³ywanych do oceny lub rozstrzygania technicznych spraw budowy w toku jej realizacji,
sprawdzenie kompletno¶ci przedstawionych przez Wykonawcê dokumentów i za¶wiadczeñ niezbêdnych do przeprowadzenia odbioru.
- Projektowane postanowienia umowy – za³±cznik nr 9, 9a do SWZ.
4) Szacunkowe warto¶ci zamówienia:
Czê¶æ nr Cena netto
1 1 831 131,29 z³
5) Gwarancja i rêkojmia - dotyczy czê¶ci nr 1, 2:
Gwarancja stanowi kryterium oceny ofert o wadze 40%. W ofercie nale¿y wskazaæ na jaki okres Wykonawca udziela gwarancji.
6) Wszêdzie tam, gdzie w opisie przedmiotu zamówienia wskazane zosta³y konkretne normy, europejskie oceny techniczne, aprobaty, specyfikacje techniczne i systemy referencji technicznych ustanowione przez Polskie oraz Europejskie organy normalizacyjne, a tak¿e znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, które charakteryzuj± produkty lub us³ugi dostarczane przez konkretnego Wykonawcê Zamawiaj±cy dopuszcza rozwi±zania równowa¿ne opisywanym tj. o parametrach technicznych i jako¶ciowych nie gorszych ni¿ parametry materia³ów i rozwi±zañ przedstawionych
w opisie przedmiotu zamówienia. Wykonawca, który powo³uje siê na rozwi±zania równowa¿ne, jest zobowi±zany wykazaæ, ¿e oferowane przez niego rozwi±zanie spe³nia wymagania okre¶lone przez Zamawiaj±cego. W takim przypadku, wykonawca za³±cza do oferty wykaz rozwi±zañ równowa¿nych wraz z jego opisem lub normami.
7) Wszêdzie tam, gdzie w opisie przedmiotu zamówienia mog± wyst±piæ nazwy producenta, modelu, symbole, znaki towarowe Zamawiaj±cy dopuszcza u¿ycie do wyceny i wbudowania materia³ów, urz±dzeñ i technologii innych producentów w stosunku do przywo³anych pod warunkiem, ¿e proponowany przez Wykonawcê materia³ posiada parametry techniczne i fizyczne takie same lub wy¿sze jak materia³y wskazane w dokumentacji.
8) Zamawiaj±cy wskazuje, ¿e ofertê mo¿na sk³adaæ w odniesieniu do kilku czê¶ci zamówienia
z zastrze¿eniem, ¿e Wykonawcy sk³adaj±cy oferty na czê¶ci 1, 2 nie mog± z³o¿yæ oferty na czê¶æ nr 3 i odwrotnie (dotyczy to równie¿ osób przewidzianych do kierowania robotami budowlanymi w czê¶ci 1, 2) - ma to na celu unikniêcie oczywistego konfliktu interesów.
Wszystkie wymagania okre¶lone w dokumentach wskazanych powy¿ej stanowi± wymagania minimalne, a ich spe³nienie jest obligatoryjne. Niespe³nienie ww. wymagañ minimalnych bêdzie skutkowaæ odrzuceniem oferty jako niezgodnej z warunkami zamówienia na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodoci±gów i ruroci±gów do odprowadzania ¶cieków
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45000000-7 - Roboty budowlane
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowê i roboty ziemne
45232400-6 - Roboty budowlane w zakresie kana³ów ¶ciekowych
45232423-3 - Roboty budowlane w zakresie przepompowni ¶cieków
45232421-9 - Roboty w zakresie oczyszczania ¶cieków
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 18 miesi±ce
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Oferty zostan± ocenione na podstawie przyznanej punktacji dla poszczególnych kryteriów oceny ofert
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Czê¶æ 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1) Przedmiot zamówienia stanowi: „Uporz±dkowanie gospodarki wodno ¶ciekowej w m. Przymiarki, Krosino, ¦widwinek i Stary Przybys³aw, Gmina ¦widwin - etap I.”
Zamawiaj±cy dokonuje podzia³u zamówienia na nastêpuj±ce czê¶ci:
Czê¶æ 2 – Inwestycje w gospodarkê wodno ¶ciekow±:
Budowa sieci wodoci±gowej na dz. nr 231/4, 245,246/4, 259, 258/8, 315, 316, 317, 318/5, 318/7, 318/8, 318/4, 318/3, 320, 321/1, 321/2, 322/5, 322/4, 322/1, 325/3, 325/2, 335/4, 335/5, 326/1, 331/2, 335/3, 335/6, 332/4, 333, 332/5, 337, 338, 340/3, 368, 345, 341, 312, 311, 271/7, 274, 302/2, 302/1 obr. 118 ¦widwinek
Budowa sieci wodoci±gowej i kanalizacji sanitarnej na dz. nr 79/25 i 80 w Przybys³awiu, gm. ¦widwin wraz z budow± wewnêtrznej linii nn-0,4kV zasilaj±cej przepompowniê ¶cieków na dz.nr.79/25
2) Wspólny S³ownik Zamówieñ:
• 45000000-7 - Roboty budowlane
• 45111200-0 - Przygotowanie terenu pod budowê i roboty ziemne
• 45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodoci±gów i ruroci±gów do odprowadzania ¶cieków
• 45232400-6 - Roboty budowlane w zakresie kana³ów ¶ciekowych
• 45232423-3 - Przepompownie ¶cieków
• 45232421-9 - Roboty w zakresie oczyszczalni ¶cieków
3) Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia, opis wymagañ zamawiaj±cego w zakresie realizacji i odbioru okre¶laj±:
- Czê¶æ 1, 2 - opis przedmiotu zamówienia stanowi dokumentacja projektowa – za³±cznik nr 1 do SWZ,
- Czê¶æ 3 - Przedmiotem zamówienia dla tej czê¶ci jest us³uga polegaj±ca na pe³nieniu nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi okre¶lonymi w czê¶ci 1, 2. Zakres kompleksowej obs³ugi inwestorskiej obejmuje wykonanie przez Wykonawcê m.in. nastêpuj±cych czynno¶ci:
przygotowywanie zgodnie z wymogami Zamawiaj±cego, raportów okresowych i koñcowych oraz informacji niezbêdnych do sporz±dzenia wniosków o p³atno¶æ oraz wszystkich innych dokumentów i informacji zwi±zanych z realizacj± Projektu,
kontrola realizacji robót poprzez obecno¶æ na placu budowy, nie rzadziej ni¿ raz w tygodniu oraz na ka¿de ¿±danie Zamawiaj±cego najpó¼niej nastêpnego dnia roboczego,
udzia³ w naradach koordynacyjnych z przedstawicielami Wykonawcy robót i Inwestora,
reprezentowanie Zamawiaj±cego na budowie przez sprawowanie kontroli zgodno¶ci jej realizacji z projektem i pozwoleniem na budowê, przepisami i Polskimi Normami oraz zasadami wiedzy technicznej,
dokonywanie niezbêdnych ustaleñ i uzgodnieñ z autorami projektu budowlanego,
sprawdzanie jako¶ci wykonywanych robót, wbudowanych wyrobów budowlanych (ich zgodno¶ci z wymaganiami STWiOR), a w szczególno¶ci zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie,
sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegaj±cych zakryciu lub zanikaj±cych,
potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usuniêcia wad,
weryfikacja kalkulacji kosztów za roboty wykonane, kontrola ich zgodno¶ci
z dokumentacj± techniczn± i zakresem robót wykonanych,
weryfikacja kalkulacji kosztów ewentualnych robót dodatkowych wraz ze sporz±dzeniem protoko³u konieczno¶ci wykonania tych robót,
sprawdzanie i akceptacja dokumentów finansowych, przekazywanie ich do zap³aty Zamawiaj±cemu,
doradztwo w podejmowaniu decyzji dotycz±cych zagadnieñ technicznych i ekonomicznych budowy zgodnie z dokumentacj± techniczn±, obowi±zuj±cymi przepisami Prawa Budowlanego i umow± o wykonanie robót budowlanych,
w razie przerwy w robotach oraz innych wypadkach, gdy zachodzi potrzeba ustalenia ilo¶ci, jako¶ci i warto¶ci robót - stwierdzanie wspólnie z Wykonawc± robót aktualnego stanu robót w zakresie niezbêdnym do rozliczeñ z Zamawiaj±cym,
rozstrzyganie w porozumieniu z kierownikiem budowy w±tpliwo¶ci natury technicznej spraw budowy w toku jej realizacji, zasiêgaj±c w razie potrzeby opinii autora projektu,
udzia³ w komisjach technicznych powo³ywanych do oceny lub rozstrzygania technicznych spraw budowy w toku jej realizacji,
sprawdzenie kompletno¶ci przedstawionych przez Wykonawcê dokumentów i za¶wiadczeñ niezbêdnych do przeprowadzenia odbioru.
- Projektowane postanowienia umowy – za³±cznik nr 9, 9a do SWZ.
4) Szacunkowe warto¶ci zamówienia:
Czê¶æ nr Cena netto
2 1 576 059,29 z³
5) Gwarancja i rêkojmia - dotyczy czê¶ci nr 1, 2:
Gwarancja stanowi kryterium oceny ofert o wadze 40%. W ofercie nale¿y wskazaæ na jaki okres Wykonawca udziela gwarancji.
6) Wszêdzie tam, gdzie w opisie przedmiotu zamówienia wskazane zosta³y konkretne normy, europejskie oceny techniczne, aprobaty, specyfikacje techniczne i systemy referencji technicznych ustanowione przez Polskie oraz Europejskie organy normalizacyjne, a tak¿e znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, które charakteryzuj± produkty lub us³ugi dostarczane przez konkretnego Wykonawcê Zamawiaj±cy dopuszcza rozwi±zania równowa¿ne opisywanym tj. o parametrach technicznych i jako¶ciowych nie gorszych ni¿ parametry materia³ów i rozwi±zañ przedstawionych
w opisie przedmiotu zamówienia. Wykonawca, który powo³uje siê na rozwi±zania równowa¿ne, jest zobowi±zany wykazaæ, ¿e oferowane przez niego rozwi±zanie spe³nia wymagania okre¶lone przez Zamawiaj±cego. W takim przypadku, wykonawca za³±cza do oferty wykaz rozwi±zañ równowa¿nych wraz z jego opisem lub normami.
7) Wszêdzie tam, gdzie w opisie przedmiotu zamówienia mog± wyst±piæ nazwy producenta, modelu, symbole, znaki towarowe Zamawiaj±cy dopuszcza u¿ycie do wyceny i wbudowania materia³ów, urz±dzeñ i technologii innych producentów w stosunku do przywo³anych pod warunkiem, ¿e proponowany przez Wykonawcê materia³ posiada parametry techniczne i fizyczne takie same lub wy¿sze jak materia³y wskazane w dokumentacji.
8) Zamawiaj±cy wskazuje, ¿e ofertê mo¿na sk³adaæ w odniesieniu do kilku czê¶ci zamówienia
z zastrze¿eniem, ¿e Wykonawcy sk³adaj±cy oferty na czê¶ci 1, 2 nie mog± z³o¿yæ oferty na czê¶æ nr 3 i odwrotnie (dotyczy to równie¿ osób przewidzianych do kierowania robotami budowlanymi w czê¶ci 1, 2) - ma to na celu unikniêcie oczywistego konfliktu interesów.
Wszystkie wymagania okre¶lone w dokumentach wskazanych powy¿ej stanowi± wymagania minimalne, a ich spe³nienie jest obligatoryjne. Niespe³nienie ww. wymagañ minimalnych bêdzie skutkowaæ odrzuceniem oferty jako niezgodnej z warunkami zamówienia na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodoci±gów i ruroci±gów do odprowadzania ¶cieków
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45000000-7 - Roboty budowlane
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowê i roboty ziemne
45232400-6 - Roboty budowlane w zakresie kana³ów ¶ciekowych
45232423-3 - Roboty budowlane w zakresie przepompowni ¶cieków
45232421-9 - Roboty w zakresie oczyszczania ¶cieków
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 18 miesi±ce
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Oferty zostan± ocenione na podstawie przyznanej punktacji dla poszczególnych kryteriów oceny ofert
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Czê¶æ 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Czê¶æ 3 - Nadzór inwestorski nad robotami budowlanymi okre¶lonymi w ppkt. a) i b)
- Czê¶æ 3 - Przedmiotem zamówienia dla tej czê¶ci jest us³uga polegaj±ca na pe³nieniu nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi okre¶lonymi w czê¶ci 1, 2. Zakres kompleksowej obs³ugi inwestorskiej obejmuje wykonanie przez Wykonawcê m.in. nastêpuj±cych czynno¶ci:
przygotowywanie zgodnie z wymogami Zamawiaj±cego, raportów okresowych i koñcowych oraz informacji niezbêdnych do sporz±dzenia wniosków o p³atno¶æ oraz wszystkich innych dokumentów i informacji zwi±zanych z realizacj± Projektu,
kontrola realizacji robót poprzez obecno¶æ na placu budowy, nie rzadziej ni¿ raz w tygodniu oraz na ka¿de ¿±danie Zamawiaj±cego najpó¼niej nastêpnego dnia roboczego,
udzia³ w naradach koordynacyjnych z przedstawicielami Wykonawcy robót i Inwestora,
reprezentowanie Zamawiaj±cego na budowie przez sprawowanie kontroli zgodno¶ci jej realizacji z projektem i pozwoleniem na budowê, przepisami i Polskimi Normami oraz zasadami wiedzy technicznej,
dokonywanie niezbêdnych ustaleñ i uzgodnieñ z autorami projektu budowlanego,
sprawdzanie jako¶ci wykonywanych robót, wbudowanych wyrobów budowlanych (ich zgodno¶ci z wymaganiami STWiOR), a w szczególno¶ci zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie,
sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegaj±cych zakryciu lub zanikaj±cych,
potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usuniêcia wad,
weryfikacja kalkulacji kosztów za roboty wykonane, kontrola ich zgodno¶ci
z dokumentacj± techniczn± i zakresem robót wykonanych,
weryfikacja kalkulacji kosztów ewentualnych robót dodatkowych wraz ze sporz±dzeniem protoko³u konieczno¶ci wykonania tych robót,
sprawdzanie i akceptacja dokumentów finansowych, przekazywanie ich do zap³aty Zamawiaj±cemu,
doradztwo w podejmowaniu decyzji dotycz±cych zagadnieñ technicznych i ekonomicznych budowy zgodnie z dokumentacj± techniczn±, obowi±zuj±cymi przepisami Prawa Budowlanego i umow± o wykonanie robót budowlanych,
w razie przerwy w robotach oraz innych wypadkach, gdy zachodzi potrzeba ustalenia ilo¶ci, jako¶ci i warto¶ci robót - stwierdzanie wspólnie z Wykonawc± robót aktualnego stanu robót w zakresie niezbêdnym do rozliczeñ z Zamawiaj±cym,
rozstrzyganie w porozumieniu z kierownikiem budowy w±tpliwo¶ci natury technicznej spraw budowy w toku jej realizacji, zasiêgaj±c w razie potrzeby opinii autora projektu,
udzia³ w komisjach technicznych powo³ywanych do oceny lub rozstrzygania technicznych spraw budowy w toku jej realizacji,
sprawdzenie kompletno¶ci przedstawionych przez Wykonawcê dokumentów i za¶wiadczeñ niezbêdnych do przeprowadzenia odbioru.
- Projektowane postanowienia umowy – za³±cznik nr 9, 9a do SWZ.
4) Szacunkowe warto¶ci zamówienia:
Czê¶æ nr Cena netto
3 163 333,33 z³
5) Zamawiaj±cy wskazuje, ¿e ofertê mo¿na sk³adaæ w odniesieniu do kilku czê¶ci zamówienia
z zastrze¿eniem, ¿e Wykonawcy sk³adaj±cy oferty na czê¶ci 1, 2 nie mog± z³o¿yæ oferty na czê¶æ nr 3 i odwrotnie (dotyczy to równie¿ osób przewidzianych do kierowania robotami budowlanymi w czê¶ci 1, 2) - ma to na celu unikniêcie oczywistego konfliktu interesów.
Wszystkie wymagania okre¶lone w dokumentach wskazanych powy¿ej stanowi± wymagania minimalne, a ich spe³nienie jest obligatoryjne. Niespe³nienie ww. wymagañ minimalnych bêdzie skutkowaæ odrzuceniem oferty jako niezgodnej z warunkami zamówienia na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 71520000-9 - Us³ugi nadzoru budowlanego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 18 miesi±ce
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Oferty zostan± ocenione na podstawie przyznanej punktacji dla poszczególnych kryteriów oceny ofert
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i do¶wiadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Do¶wiadczenie inspektora nadzoru
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
Na podstawie art. 112 ustawy Pzp, zamawiaj±cy okre¶la warunki udzia³uw postêpowaniu dotycz±ce:
1) zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiaj±cy nie definiuje szczegó³owego opisu sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku.
2) uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów:
Zamawiaj±cy nie definiuje szczegó³owego opisu sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiaj±cy nie definiuje szczegó³owego opisu sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku.
4) zdolno¶ci technicznej lub zawodowej:
Dla czê¶ci nr 1 i 2 bez wzglêdu na liczbê czê¶ci, na które Wykonawca z³o¿y ofertê Zamawiaj±cy uzna, ¿e Wykonawca spe³nia warunek je¿eli:
a) w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wykona³ nale¿ycie co najmniej:
• jedn± robotê budowlan± polegaj±c± na budowie sieci kanalizacji sanitarnej o d³ugo¶ci min. 300 m,
• jedn± robotê budowlan± polegaj±c± na budowie sieci wodoci±gowej o d³ugo¶ci min. 1000 m.
b) dysponuje osobami posiadaj±cymi uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci:
• instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodoci±gowych i kanalizacyjnych bez ograniczeñ lub uprawnienia równowa¿ne do powy¿szych, a wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów prawa,
• instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ elektrycznych i elektroenergetycznych w ograniczonym zakresie lub bez ograniczeñ lub uprawnienia równowa¿ne do powy¿szych, a wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów prawa.
Dla czê¶ci nr 3 Zamawiaj±cy uzna, ¿e Wykonawca spe³nia warunek je¿eli:
a) dysponuje osob± posiadaj±c± uprawnienia budowlane umo¿liwiaj±ce pe³nienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodoci±gowych i kanalizacyjnych,
b) dysponuje osob± posiadaj±c± uprawnienia budowlane umo¿liwiaj±ce pe³nienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ elektrycznych i elektroenergetycznych.
Zamawiaj±cy mo¿e, na ka¿dym etapie postêpowania, uznaæ, ¿e Wykonawca nie posiada wymaganych zdolno¶ci, je¿eli posiadanie przez Wykonawcê sprzecznych interesów, w szczególno¶ci zaanga¿owanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsiêwziêcia gospodarcze Wykonawcy mo¿e mieæ negatywny wp³yw na realizacjê zamówienia (art. 116 ust 2 ustawy Pzp)
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Zgodnie z art. 274 ust. 1
ustawy Pzp, zamawiaj±cy przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie wykonawcê, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona,
do z³o¿enia w wyznaczonym terminie, nie krótszym ni¿ 5 dni, aktualnych na dzieñ z³o¿enia, nastêpuj±cych podmiotowych ¶rodków
dowodowych:
a) o¶wiadczenia Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej w
rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2021 r. poz.275 ze zm.), z innym
Wykonawc±, który z³o¿y³ odrêbn± ofertê, ofertê czê¶ciow± lub wniosek o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, albo
o¶wiadczenia o przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzaj±cymi
przygotowanie oferty, oferty czê¶ciowej lub wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu niezale¿nie od innego Wykonawcy
nale¿±cego do tej samej grupy kapita³owej - Za³±cznik nr 6 do SWZ,
b) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru S±dowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji z Dzia³alno¶ci Gospodarczej, w
zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporz±dzonych nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem, je¿eli odrêbne przepisy
wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji,
2. Wykonawca sk³ada podmiotowe ¶rodki dowodowe aktualne na dzieñ ich z³o¿enia.
3. Je¿eli Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o
którym mowa w pkt. 1 ppkt b), sk³ada dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce
zamieszkania, potwierdzaj±ce odpowiednio, ¿e nie otwarto jego likwidacji ani nie og³oszono upad³o¶ci. Dokument, o którym mowa
powy¿ej, powinien byæ wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania ofert.
4. Je¿eli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, nie wydaje siê dokumentów, o których mowa w pkt 1
ppkt b), zastêpuje siê je w ca³o¶ci lub czê¶ci dokumentem zawieraj±cym odpowiednio o¶wiadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem
osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, z³o¿one przed notariuszem lub przed organem s±dowym, administracyjnym
albo organem samorz±du zawodowego lub gospodarczego w³a¶ciwym ze wzglêdu na siedzibê lub miejsce zamieszkania
Wykonawcy.
5. Zamawiaj±cy nie wzywa do z³o¿enia podmiotowych ¶rodków dowodowych, je¿eli mo¿e je uzyskaæ za pomoc± bezp³atnych i
ogólnodostêpnych baz danych, w szczególno¶ci rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z 17 lutego 2005 r. o informatyzacji
dzia³alno¶ci podmiotów realizuj±cych zadania publiczne, o ile wykonawca wskaza³ w o¶wiadczeniu wstêpnym dane umo¿liwiaj±ce
dostêp do tych ¶rodków oraz w przypadku gdy podmiotowym ¶rodkiem dowodowym jest o¶wiadczenie.
6. Wykonawca nie jest zobowi±zany do z³o¿enia podmiotowych ¶rodków dowodowych, które Zamawiaj±cy posiada, je¿eli
Wykonawca wska¿e te ¶rodki oraz potwierdzi ich prawid³owo¶æ i aktualno¶æ.
7. W zakresie nieuregulowanym Pzp lub niniejsz± SWZ do o¶wiadczeñ i dokumentów sk³adanych przez Wykonawcê w
postêpowaniu zastosowanie maj± w szczególno¶ci przepisy rozporz±dzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia
2020 r. w sprawie podmiotowych ¶rodków dowodowych oraz innych dokumentów lub o¶wiadczeñ, jakich mo¿e ¿±daæ zamawiaj±cy
od wykonawcy (Dz. U. z 2020 r. poz. 2415) oraz Rozporz±dzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie
sposobu sporz±dzania i przekazywania informacji oraz wymagañ technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz ¶rodków
komunikacji elektronicznej w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r. poz. 2452).
8. W przypadku w±tpliwo¶ci co do tre¶ci dokumentu z³o¿onego przez wykonawcê, zamawiaj±cy mo¿e zwróciæ siê do w³a¶ciwych
organów kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbêdnych informacji
dotycz±cych tego dokumentu.
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: Zgodnie
z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp, zamawiaj±cy przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie wykonawcê, którego oferta
zosta³a najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia w wyznaczonym terminie, nie krótszym ni¿ 5 dni, aktualnych na dzieñ z³o¿enia,
nastêpuj±cych podmiotowych ¶rodków dowodowych:
a) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest
krótszy - w tym okresie wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te
zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, w szczególno¶ci
informacji o tym czy roboty zosta³y wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczone, przy czym
dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane
by³y wykonywane, a je¿eli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ tych
dokumentów - inne odpowiednie dokumenty - Za³±cznik nr 7 do SWZ.
b) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji
zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu
wykonywanych przez nie czynno¶ci, oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami – Za³±cznik nr 8, do SWZ.
2. Wykonawca sk³ada podmiotowe ¶rodki dowodowe aktualne na dzieñ ich z³o¿enia.
3. Zamawiaj±cy nie wzywa do z³o¿enia podmiotowych ¶rodków dowodowych, je¿eli mo¿e je uzyskaæ za pomoc± bezp³atnych i
ogólnodostêpnych baz danych, w szczególno¶ci rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z 17 lutego 2005 r. o informatyzacji
dzia³alno¶ci podmiotów realizuj±cych zadania publiczne, o ile wykonawca wskaza³ w o¶wiadczeniu wstêpnym dane umo¿liwiaj±ce
dostêp do tych ¶rodków oraz w przypadku gdy podmiotowym ¶rodkiem dowodowym jest o¶wiadczenie.
4. Wykonawca nie jest zobowi±zany do z³o¿enia podmiotowych ¶rodków dowodowych, które Zamawiaj±cy posiada, je¿eli
Wykonawca wska¿e te ¶rodki oraz potwierdzi ich prawid³owo¶æ i aktualno¶æ.
5. W zakresie nieuregulowanym Pzp lub niniejsz± SWZ do o¶wiadczeñ i dokumentów sk³adanych przez Wykonawcê w
postêpowaniu zastosowanie maj± w szczególno¶ci przepisy rozporz±dzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia
2020 r. w sprawie podmiotowych ¶rodków dowodowych oraz innych dokumentów lub o¶wiadczeñ, jakich mo¿e ¿±daæ zamawiaj±cy
od wykonawcy (Dz. U. z 2020 r. poz. 2415) oraz Rozporz±dzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie
sposobu sporz±dzania i przekazywania informacji oraz wymagañ technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz ¶rodków
komunikacji elektronicznej w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r. poz. 2452).
6. W przypadku w±tpliwo¶ci co do tre¶ci dokumentu z³o¿onego przez wykonawcê, zamawiaj±cy mo¿e zwróciæ siê do w³a¶ciwych
organów kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbêdnych informacji
dotycz±cych tego dokumentu.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:
1. Wykonawca przystêpuj±cy do postêpowania jest zobowi±zany, przed up³ywem terminu sk³adania ofert, wnie¶æ wadium w kwocie:Czê¶æ 1: 20 000,00 z³ Czê¶æ 2: 20 000,00 z³
Czê¶æ 3: 2 000,00 z³
2. Wadium musi obejmowaæ pe³en okres zwi±zania ofert± tj. do dnia 18.05.2023 r.
3. Wadium mo¿e byæ wniesione w jednej lub kilku formach wskazanych w art. 97 ust. 7 ustawy Pzp.
4. Wadium wnoszone w pieni±dzu nale¿y wp³aciæ przelewem na rachunek bankowy w banku Pomorski Bank Spó³dzielczy, numer rachunku 62 8581 0004 0016 0182 2000 0002 tytu³em IZP.271.4.2023 - Wadium dla czê¶ci nr ...
5. Wadium musi wp³yn±æ na wskazany rachunek bankowy zamawiaj±cego najpó¼niej przed up³ywem terminu sk³adania ofert (decyduje data wp³ywu na rachunek bankowy zamawiaj±cego).
6. Wadium wnoszone w porêczeniach lub gwarancjach nale¿y za³±czyæ do oferty w oryginale w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcê dokumentu i powinno zawieraæ nastêpuj±ce elementy:
- nazwê daj±cego zlecenie (wykonawcy), beneficjenta gwarancji (zamawiaj±cego), gwaranta/porêczyciela oraz wskazanie ich siedzib. Beneficjentem wskazanym w gwarancji lub porêczeniu musi byæ Gmina ¦widwin, Plac Konstytucji 3 Maja 1, 78-300 ¦widwin,
- okre¶lenie wierzytelno¶ci, która ma byæ zabezpieczona gwarancj±/porêczeniem,
- kwotê gwarancji/porêczenia,
- termin wa¿no¶ci gwarancji/porêczenia,
- zobowi±zanie gwaranta do zap³acenia kwoty gwarancji/porêczenia bezwarunkowo, na pierwsze pisemne ¿±danie zamawiaj±cego, w sytuacjach okre¶lonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
7. W przypadku, gdy wykonawca nie wniós³ wadium lub wniós³ w sposób nieprawid³owy lub nie utrzymywa³ wadium nieprzerwanie do up³ywu terminu zwi±zania ofert± lub z³o¿y³ wniosek o zwrot wadium, w przypadku o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, zamawiaj±cy odrzuci ofertê na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy Pzp.
8. Zamawiaj±cy dokona zwrotu wadium na zasadach okre¶lonych w art. 98 ust. 1–5 ustawy Pzp.
9. Zamawiaj±cy zatrzymuje wadium wraz z odsetkami na podstawie art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
a) Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia.b) Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia, ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w
postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania
w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego – nie dotyczy spó³ki cywilnej, o ile
upowa¿nienie/pe³nomocnictwo do wystêpowania w imieniu tej spó³ki wynika
z do³±czonej do oferty umowy spó³ki b±d¼ wszyscy wspólnicy podpisz± ofertê.
c) Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia, zobowi±zani s± z³o¿yæ wraz
z ofert± stosowne pe³nomocnictwo – nie dotyczy spó³ki cywilnej, o ile upowa¿nienie/ pe³nomocnictwo do wystêpowania w
imieniu tej spó³ki wynika z do³±czonej do oferty umowy spó³ki b±d¼ wszyscy wspólnicy podpisz± ofertê. Pe³nomocnictwo, o
którym mowa powy¿ej mo¿e wynikaæ albo z dokumentu pod tak± sam± nazw±, albo z umowy Wykonawców wspólnie
ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia.
d) Warunek dotycz±cy uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej (o ile zosta³
sformu³owany), o którym mowa w art. 112 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp, zostanie spe³niony, je¿eli co najmniej jeden z
Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej
dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje roboty budowlane, dostawy lub us³ugi, do których realizacji te
uprawnienia s± wymagane.
e) W odniesieniu do warunków dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia (o ile zosta³y
sformu³owane) Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia mog± polegaæ na zdolno¶ciach tych
Wykonawców, którzy wykonaj± roboty budowlane lub us³ugi, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane.
f) W przypadku, o którym mowa w ppkt. d) i e), Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± do
oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub us³ugi wykonaj± poszczególni Wykonawcy –
za³±cznik nr 5 do SWZ.
g) Oferta musi byæ podpisana w taki sposób, by prawnie zobowi±zywa³a wszystkich Wykonawców wystêpuj±cych wspólnie
(przez ka¿dego z Wykonawców lub upowa¿nionego pe³nomocnika).
h) W przypadku wspólnego ubiegania siê o udzielenie zamówienia przez Wykonawców o¶wiadczenie, o którym mowa w art.
125 ustawy sk³ada ka¿dy
z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie. O¶wiadczenia te potwierdzaj± spe³nianie warunków udzia³u w
postêpowaniu w zakresie, w którym Wykonawca wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia wykazuje spe³nianie
warunków udzia³u w postêpowaniu, oraz brak podstaw wykluczenia – ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o
udzielenie zamówienia nie mo¿e podlegaæ wykluczeniu z postêpowania w oparciu o wskazane w SWZ podstawy
wykluczenia.
i) Powy¿sze oznacza, ¿e:
O¶wiadczenie w zakresie braku podstaw wykluczenia musi z³o¿yæ ka¿dy
z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia
O¶wiadczenie o spe³nianiu warunków udzia³u sk³ada podmiot, który
w odniesieniu do danego warunku udzia³u w postêpowaniu potwierdza jego spe³nianie; dopuszcza siê o¶wiadczenie z³o¿one
³±cznie, tj. podpisane przez wszystkie podmioty wspólnie sk³adaj±ce ofertê lub przez pe³nomocnika wystêpuj±cego w
imieniu wszystkich podmiotów.
j) Wszelka korespondencja prowadzona bêdzie wy³±cznie z podmiotem wystêpuj±cym jako pe³nomocnik Wykonawców
wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia.
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiaj±cy zastrzega mo¿liwo¶æ zmiany Umowy - ze wzglêdu na ograniczon± d³ugo¶æ pola do 4000 znaków mo¿liwo¶æzmian umowy opisana zosta³a w jej projekcie stanowi±cym integraln± czê¶æ postêpowania - Za³±cznik nr 9 i 9a do SWZ udostêpniony na stronie internetowej prowadzonego postêpowania.
7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2023-04-19 10:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Wykonawca sk³ada ofertê w postêpowaniu za po¶rednictwem Platformy e-Zamówienia
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-04-19 10:30
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2023-05-18
INNE PRZETARGI Z ¦WIDWINA
- ZP/66/2024 Us³ugi prania wodnego i czyszczenia chemicznego, us³ugi krawieckie oraz dezynfekcja obuwia na rok 2025
- ¦wiadczenie us³ug ratownictwa wodnego.
- ZP/51/2024 Dostawa napojów bezalkoholowych na rok 2025
- ZP/63/2024 - Us³ugi z zakresu medycyny pracy w 2025 roku
- Przebudowa Placu Lotników w ¦widwinie.
wiêcej: przetargi w ¦widwinie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa sieci wodoci±gowo-kanalizacyjnej w Boszkowie, Boszkowie Letnisku, Dominicach i Ujazdowie - etap II
- Budowa sali gimnastycznej przy Publicznej Szkole Podstawowej w Szerzawach oraz budowa boisk sportowych przy PSP w Paw³owie
- "Utworzenie ¿³obka w miejscowo¶ci Gnojno"
- Kapitalny Remont Bloku ¯ywieniowego
- NAPRAWA POSADZKI W HALI KOMPOSTOWNI ODPADÓW Zak³adu Gospodarki Odpadami S.A. w Bielsku-Bia³ej ul. Krakowska 315 d, 43-300 Bielsko-Bia³a
- "Budowa o¶wietlenia drogowego ul. Stawowej, ul. Parkowej i ul. Ko¶cielnej w Sadkowie na dz. nr 142/2, 142/3, 158/9, 154"
wiêcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.